eitaa logo
دارالسلام
104 دنبال‌کننده
91 عکس
39 ویدیو
2 فایل
دارالسلام جایی است که سلامت و صلح در کنار هم معنا می‌شوند، برای هر این دو باید از زمین تدبیر گذشت، همان که سیاست می نامندش .این یک کانال شخصی و یادداشت ها همه تراوشات ذهنی قابل نقد نویسنده است . مجید احمدی
مشاهده در ایتا
دانلود
دارالسلام
💠عمل سیاسیِ حضرت فاطمه س، در آخرین ماه هاے حیات شان - شماره ۲ . ⚜ #دارالسلام 🆔 @darossalamm
🕯عمل سیاسیِ حضرت فاطمه س، در آخرین ماه هاے حیات شان - شماره دوم ↩️ ۲- مجاهده: اوج عمل سیاسے و تبلیغے حضرت صدیقه طاهره و بر اساس معرفت شناسے اسلامے بود ڪه ایشان بے واسطه از سنت و وحے آموخته بود؛ ماجراے حضور حضرت زهراس در پشت درب خانه علے ع و در هنگامه ایے ڪه ڪه رجاله هاے حاڪمان وقت تلاش میڪردند با تهدید و تهمت، از علے ع و یارانش بیعت گرفته و مشروعیت مخدوش خود را ترمیم ڪند، بخشے از راهبرد مجاهده است؛ نقطه اوج با "اصحاب شمشیر" را سالهاست ، در قالب روضه ها و در ڪلید واژه هاے دل آشوب آتش ، مسمار ، پهلوے شڪسته ، غلاف شمشیر و ڪوچه بنے هاشم و... به تڪرار شنیده و گریسته ایم، اینها در حقیقت پوسته ظاهرے از عمل سیاسے آن حضرت است ڪه اغلب در بعد عاطفے میماند در حالے ڪه همین ها نیز بخشے از تلاشهاے حضرت مرضیه س در عمل به "تڪلیف سیاسے اجتماعی" بود. در خطبه فدڪیه نیز حضرت چند بار از مردم خواست مجاهده ڪنند و نسبت به "انحراف تاریخی" ڪه غاصبان خلافت رقم زدند، ساڪت ننشینند. ↩️ ۳- مخاطبه: حضرت زهرا س چند مرتبه در مسجد، در جمع مسلمانان و حتے در هنگامه حمله به خانه علے ع -یعنے ساعاتے ڪه برخے از صحابه از سلمان ع تا زبیر در آن خانه تحصن ڪرده بودند- حاڪمان وقت را مورد خطاب و عتاب قرار داد ؛ زهراے مرضیه (س) ،یکی از سنتهاے سیاسے و اجتماعے فراموش شده در جامعه اسلامے است- اتمام‌حجت، نفے انفعال، تولی- مرز بندے شفاف - تاڪتیڪهاے در هم آمیخته ایشان در راهبرد بود ،آن حضرت با خطاب قرارداد مستقیم حاڪمان و مردم ،آنها را به بازگشت به سنت پیامبر (ص) دعوت ڪرد و در ڪنار آن خواص جامعه(الےت ها) ڪه به دلیل منافع شخصے و یا تن دادن به گفتمانهاے ڪور قومے و عصبیت هاے جاهلے دچار سڪوت یا انفعال شده و نیز توده هاے مردم را ڪه در مغلوب مهندسے تبلیغ قرار گرفته بودند را به گفتمان خود و حمایت از حق حڪومت علے ع دعوت ڪرد، سندے بے بدیل در راهبرد مخاطبه است، گفتگویے بلیغ و مستدل با مولفه هاے اخلاقے و دینے و عاطفے توسط یک زن ، در جامعه ایے ڪه ظهور زن در حوزه اجتماع و سیاست همچنان امرے نڪوهیده قلمداد مے شد. 🔅دارالسلام ⚜ @darossalamm
📌عدم تخصیص بودجه جهت اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، فرصتی برای تامل. ⚜ ⚜darossalamm
دارالسلام
📌عدم تخصیص بودجه جهت اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، فرصتی برای تامل. ⚜ #دارالسلام ⚜darossalamm
❌"قانون تعرفه گذارے خدمات پرستارے در بودجه ۹۸ دیده نشده" 👈❓آیا این یک جمله خبرے است ڪه از واقعه اے برخلاف انتظار دنبال ڪنندگان سوژه و قول دولت و مجلس، روایت مے ڪند؟ 👈❓یا صرفاً، شعارے تبلیغاتے براے تهییج پرستاران در انتخابات آینده نظام پرستارے است؟ 👈❓مگر قرار بوده است در لایحه بودجه سال ۹۸ دولت ، پیش بینے اے براے اجراے قانون تعرفه خدمات پرستارے باشد؟ ✍️چنےن عبارتے، نه تنها یک عبارت خبرے با تعریف استاندار خبررسانے نیست، بلڪه روایتے است خیالے از اتفاقے ڪه قرار نبوده بیفتد! و ڪوبیدن بر طبلے است نابجا و توخالے و درخواست اجراے سیاستے است ڪه اصلا در ڪارتابل سیاستگذاران و دولتمردان قرار نگرفته! تعرفه گذارے خدمات پرستارے، قانونے است ڪه مشابه بسیارے از قوانین دیگر، گرچه توانست به دلیل اتصال هیدروژنے چند ضلعے در یک بستر مناسب تاریخے و سیاسے در مجلس تصویب شود، اما، در پے جدا شدن اضلاع متصل ڪننده و مُقوِم آن، و البته فراهم نبودن امڪان پذیرے اجراے آن، سالهاست در دالان هاے وزارتخانه و نهایتا ڪمیسیون اجتماعے دولتها از اولویت و دستور ڪار خارج شده است و حتے در پنجره فرصت سیاسے بازشده در طرح تحول سلامت هم نتوانست جایے در دستورڪار تصمیم گیران باز ڪند. به هرحال، تحقق چنین آرمانے از مطالبه گرے صنفے پرستاران، نیازمند «اراده سیاسی» لازم است، یعنے حضور همدلانه و تعهد و همت مجموعه اے از بازیگران سیاسے با درک مشترک از یک مسأله و راه حلهاے آن. چراڪه، «امر سیاسی»، موضوع «منازعه قدرت» و «منافع» است. پس، مطالبه گرے صنفے به همان میزان ڪه ڪارے فنے است، فعلے سیاسے و موضوعے براے قدرت است و امڪانپذیرے آن، وابسته به توزیع قدرت بین صاحبان منافع گوناگون است. به نظر مے رسد، جریانات و فعالین صنفے مادامیڪه با رویڪرد فعلے به دنبال اجراے این قانون هستند، راه به جایے نخواهند برد، اےن حقیقت تلخ، هم در اوج بره ڪشان بودجه سلامت ڪه دو سال اول طرح تحول سلامت بود، دیده شد و هم حالا ڪه دولت، به محقق شدن نصف بودجه بسته شده خود هم اطمینان ندارد. ⚠️شایان ذڪر است؛ تصویب و اجرا یک متناسب با ظرف زمانے، مڪانے، فرهنگے، اجتماعے، سیاسے و اقتصادے، منطق خود را دارد، و شناخت این منطق و رعایت قوانین و اسلوب آن، همه و همه، هنر بازیگرانے است ڪه می‌ڪوشند درمیان انبوه مسائل یک جامعه، موضوع و مسأله خود را به عالے ترین سطح تصمیم گیرے و اراده اجرایے ارتقاء داده و قانون و مدنظر خود را از "جعبه سیاه سیاست و فرآیند پیچیده و بودجه ریزے " خارج ڪنند. 👌شاید، وقت آن رسیده ڪه با نگاهے علمے و مبتنے بر شرایط موجود دو اتفاق در جامعه بیفتد: ۱- نهادها ، سمن ها و جامعه پرستارے بدون تعصب، و غلطیدن در سیل هیجانات، جایگاه خود را در نظام سلامت ایران وزن ڪشے و نقش خود را باز تعریف ڪنند . ۲- خواسته هاے جامعه پرستارے و نظام ‌ مسائل صنف را با شڪستن ڪلیشه هاے قبل جمع آورے و اهم آنها را متناسب با اقتضائات و سیاستهاے بالادستے دولت ها در سلامت، به بسته سیاستے قابل دفاع تبدیل نمایند. ۳- گامهایے اصولے و بنیادین در جهت ترویجِ گفتمانے حرفه پرستارے به عنوان طلائیه داران متمایز از بردارند، این گفتمان حرفه اے نباید بر پایه نفے و نقد افراط گونه سایر حرفه هاے حوزه سلامت بنا شود. ⚜️ ⚜️ darossalamm
⚠️ توصیه قرآن در مواجهه با لکسوس سواران منسوب به حکومت دینی ⚜ ⚜ darossalamm
دارالسلام
⚠️ توصیه قرآن در مواجهه با لکسوس سواران منسوب به حکومت دینی ⚜ #دارالسلام ⚜ darossalamm
✳️ راهبرد دینے در مواجه با لڪسوس سواران منسوب به ⛔️سال ۹۶ وقتے خبرنگار از سابق بهداشت و درمان در مورد اموال و ماشین میلیاردے اش پرسید وے در توجیهے عجیب ڪه محصول یک مڪتب فڪرے است، گفت:  "پرادوها زود چپ می‌ڪرد. دنبال همین ماشین‌هاے شاسے بلند بودم ڪه گفتند این بهترین ماشین است (پورشه) ڪه من هم خریدم" نخریدن پورشه یا فروختنے آن بعد از وزیر شدنش را نوعے ریا ڪارے و نفاق دانست!! و چند روز پیش محسن رفیق دوست هم رو در روے دوربین میگوید : یڪ لڪسوس دارم ڪه ده سال قبل حدود ۲۰۰ میلیون تومان خریدم "ڪه به خاطر سفر‌هاے زیاد آن را خریدم" . و در آن مصاحبه از حقوق مدیرانے میگوید ڪه جون زیاد ڪارمیڪنند ، حقوق ۱۹ میلیونے هم حق مسلم شان از بیت المال است. ⚠️ بنده چندے پیش طے بازدید از یڪے از مناطق محروم جهت بررسے امڪان برپایے ، چند ساعتے هم میهمان نماینده مردم آن منطقه در مجلس شدم از او پرسیدم با توجه به وضع نامناسب مالے مردم در حوزه انتخابیه شما، مردمے ڪه به شما راے داده اند نظرے در مورد لڪسوس سوارے تان ندارند ؟ و ایشان با لحنے ڪاملا حق به جانب گفت: من باید در با وسیله امنے در این‌جاده ها تردد ڪنم و دنبال ڪار مردم باشم، من ڪه "جانم را از سر راه نیاوردم! " . 🕯بعد از پیروزے ع بر فرعون، (فامیل و انقلابے دو آتشه اے ڪه با موسے از دریا رد شده بود و در جریان هجرت و سختے هاے انقلاب موسوے ،همراه و معتمد او بود و با رانت اطلاعاتے و بوسیله احتڪار ا گندم به مال فراوانے رسید) ، ڪسے بود ڪه لڪسوس سوارے را در بین بنے اسرائیل باب ڪرد، اولین شاخصه قارون آن بود ڪه خود را سزاوار آنچه داشت میدانست و به دلیل سوابق و گذشته مجاهدتهایش، طلبڪارانه با مردم برخورد میڪرد، انقلاب موسے در آن مرحله داشت تولد فرعون هاے ڪوچڪے را تجربه میڪرد ڪه با رفتارهاے اجتماعے و سبک زندگے اشرافے خود ،ذائقه مردم را عوض میڪردند و آرام آرام مردم را از آرمانهاے قیام موسے ع دلسرد ڪرده و آرزوے زندگے قارونے را در دلهاے آنها بارور میڪرد: "فخرج علے قومه فے زینته" وقتے قارون با آن زینت ها وارد بین مردم مے آمد ... قال الذین یریدون الحیوة الدنیا یالیت لنا مثل ما اوتے قارون انه لذو حظ عظیم ( قصص- ۷۹) مردمی ڪه خود فقیر و بر مال اندوزے نا مشروع قارون آگاه بودند و از موسے هم مے خواستند ڪه با انحراف مقابله ڪند، نیز با هم ‌مے گفتند ڪاش ما هم مثل او بشویم، او چه حظ و بهره خوبے از این دنیا میبرد... حالا هم موضوع یک خودرو نیست ،حتی دعواے از ڪجا آورده اے هم نیست، موضوع تغییر یک مڪتب، یک راه و خطر منحرف ڪردن آن و دلسرد ڪردن مردمے است ڪه از ڪارگزاران آن انتظار زندگے هم شان عوام مردم را دارند، و شاید از همین رو بود ڪه خداوند قارون را با همه طلاهایش در زمین دفن ڪرد ، تا ابهت طلا را در چشم ها یے ڪه عشقِ طلا در آنها بارور شده و ابهت و شوڪت ظاهرے اصحاب طلا برایشان دوباره جذابیت و راے پیدا ڪرده ، بشڪند چنانڪه براے پیدا ڪردن آن قاتل در بنے اسرائیل هم دستور داد تا گوساله اے را ذبح ڪنند ، تا عشق به گوساله را در دل قومے ڪه سابقه گوساله پرستے دارند ذبح ڪند . ❓چه باید ڪرد ڪه دست ڪم کسی در‌ جایگاه ، جرات نڪند با تبختر و طنازے ادعاے لڪسوس سوارے داشته باشد؟ قرآن پاسخ این سئوال را داده است و مطمئنا هیچ ڪسے در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامے شایسته تر از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب براے این مطالبه نیستند، این را در واڪنش هاے به جا و گسترده آنها در فضاے مجازے نسبت به لڪسوس سوارانِ منسوب به نظام میتوان مشاهده ڪرد. ⚜ @darossalamm
🌿به پیشگاه "شهدای سبز پوشی" که با عبور از مرز شهادت، از مرزهای این سرزمین صیانت کردند، ققنوس های بی ادعای که خود را به لهیب انفجار حرامیان سپردند تا پرچم #ایران در بلندایِ اقلیمِ رستم دستان در اهتزاز بماند: این پرچمی که در همه عالم سرآمد است از انقلاب کاوه ی آهنگر آمده ست از گرگ و میش مبهم اسطوره های دور از روشن حماسه ی این کشور آمده ست در دست های رستم دستان در اهتزاز بر شانه ی سیاوش از آتش درآمده ست خون دل از خیانت تاریخ خورده است از خاک و خون و خنجر و خاکستر آمده ست از آتش تو نیست هراسش که بارها ققنوس وار از دل آتش برآمده ست در موج خیز حادثه افتاده است و باز خیزان به عزم معرکه ای دیگر آمده ست تنها نه با موالی مختار بوده است هر جای در حمایت حق با سر آمده ست با سربه دارها به سر دار رفته است چنگیز در برابر او مضطر آمده ست گاهی برای قوت قلب رئیسعلی در رزمگاه دشمن افسونگر آمده ست گاهی انیس جنگلیان بوده است و گاه مشروطه خواه را علَم لشکر آمده ست حبل المتین وحدت مستضعفان شده ست / آیینه دار هیمنه ی رهبر آمده ست در جبهه تیر و ترکش و خمپاره خورده است/ شب زنده دار خلوت همسنگر آمده ست چون بیرقی که در کف سردار کربلاست گاهی مدافع حرم حیدر آمده ست زخم سنان دشمن و زخم زبان دوست از هر طرف به پیکر او خنجر آمده ست با این همه همیشه سرافراز و پایدار در اهتزاز بر سر این کشور آمده ست 🔅 #دارالسلام ⚜ @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛وقتی جریانات سیاسی درگیر یکدیگرند و هیچ جا جز شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر را نمیبینند، این گونه به قلمرومان کرده و ما را شکار میکند . ⚜ @darossalamm
🔆 بهار و باران، هدیه مهربانترین پدر عالم . ⚜ @darossalamm
دارالسلام
🔆 بهار و باران، هدیه مهربانترین پدر عالم . ⚜ #دارالسلام ⚜ @darossalamm
💠چه حسن پایانی شد برای سالی که گذشت ، و چه مطلع پربرکتی بر آغاز سال نو است سالی که با میلاد والاترین انسان مقارن شد، ع، ابرمردی كه تمامى ابعاد وجودى او منحصر به وجود مقدس خود اوست، هیچكس و با هیچ تعریفى امكان تبیین و ترسیم قله‌هاى بى‌تكرار عظمت او را ندارد، و از علی چه میتوان گفت وقتی رسول اكرم (ص) در وصف اش این گونه میفرماید : «یَا عَلِیُّ مَا عَرَفَ اللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ غَیْرِی وَ غَیْرُكَ ، وَ مَا عَرَفَكَ حَقَّ مَعْرِفَتِكَ غَیْرُ اللَّهِ وَ غَیْرِى» یعنی «ای علی، خداوند متعال را نشناخت به حقیقت شناختش جز من و تو، و تو را نشناخت آن گونه که حق شناخت توست، به جز خدا و من». و ما که تکلیفمان در زمانه و زندگی تبعیت و الگو گیری از علی ع است ، دلخوش به محبت اوییم، و هر چند مقام‌ محب با شیعه بسیار متفاوت است اما رجاء ما به همین عشق است،اصلا وقتی میخوانیم : "یا من ارجوء لکل خیر" گوشه ذهنمان دستان بسیط پدری مهربان و مقتدر مجسم میشود که در ماه میلادش، بهترین خیر را نصیب محبانش میکند ... و مگر این مُلک و این خاک جز به اعتبار محبت اهل بیت (ع) میتوانست در قرن‌ها تهاجم آشکار و پنهان شیاطین این گونه پابرجا بماند؟ 🌿و چقدر امید آفرین است وقتی میبینی هر چه می گذرد عمق "شناخت و فهم تمدنی" نسبت به حقیقت مکتب علوی در نسل های جوان جامعه که متولی تحقق هستند بیش از پیش ،اشکار میشود ، گامی که باید با اتکا به بزرگانی که چهل سال پیش این راه را با پیر خود آغاز کرده اند -و هنوز در راه مانده اند- ادامه یابد، راهی که از آغاز شد و هنوز هم صدای نعلین حضرت الله (ره) در کوچه های نجف شنیده میشود؛ کوچه های که حالا هر سال من و تو در ایام اربعین در آن با آرامش -مثل راه رفتن در کوچه باغ خانه پدری- قدم میزنیم. 🌿و آخرین سطرهای نوشته ام در سال ۹۷ را با این‌ جمله "امید آفرین و تکلیف زا" از امیر عاشقان عالم به پایان میبرم ،آن زمانی که مولا از جنگ سخت صفین بازمیگشت و در راه به او خبر درگذشت یکی از دوستانش در کوفه را دادند ، و حضرت پس از اظهار تالم به آرامی فرمودند: وَ كَانَ مِنْ أَحَبِّ النَّاسِ إِلَيْهِ لَوْ أَحَبَّنِي جَبَلٌ لَتَهَافَتَ. اگر كوهى مرا دوست داشته باشد تكه تكه شده فرو میريزد... و یا علی مگر قلب های ما از کوهِ خارا کمتر است که باران محبتت ، یارای شستن فراز و نشیب های پر تکرار آن را نداشته باشد؟ ۹۷/۱۲/۲۹ ⚜@darossalamm
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) @darossalamm
دارالسلام
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) #دارالسلام ⚜ @daros
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س - شماره ۱ (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) 💠یکی از ابعاد وجود با عظمت حضرت زینب س که کمتر به آن پرداخته شده تبیین اندیشه و عمل سیاسی اوست ، در نوشته کوتاه ذیل برخی از رفتارهای سیاسی ایشان در قالب چند محور جمع بندی و ارائه می شود: ◀️ ۱- صبر سیاسی : یکی از ویژگی هایی است که نه صرفاً در چارچوب اخلاق سیاسی اسلامی بلکه حتی بزرگان مکاتب سیاسی مدرن نظیر ها بازیگران سیاست را بدان‌توصیه میکنند. صبر س مدلی از "صبر فعال و هدفمند" بود که دشمن را به عقب کشاند حَذلَم راوی موثق تاریخ، در توصیف روز ورود اهل بیت ع به آن با آن شرایط مسموم تبلیغات، می‌گوید: " آن روز به زینب کبری س می نگریستم ،هرگز زنی را همچون او سخنور ندیده ام ،گویا از زبان علی ع سخن می‌گفت.وقتی به مردم اشاره کرد که ساکت شوید نفس ها برید و زنگ شتر ها آرام شد" . این صبر تشکیلاتی در کوچک و بزرگ قافله اسراء به شکل بی نظیری وجود داشت چنانکه چند نفر از این قافله به دلیل همراهی با دستورات و سفارشات عقیله بنی هاشم س از دنیا رفتند اما حاضر به همراهی با دستگاه ظلم بنی امیه نشدند . ◀️ ۲- عقلانیت انقلابی : اوج عقلانیت زینب کبری س را در می‌توان دید این مدیریت را در سه مقطع پیش از عاشورا ، روز عاشورا و دوره اسارت میتوان تحلیل کرد،تحلیل محتوی صحبت و مخاطبه ایشان با سه لایه: توده مردم،نخبگان جامعه و یزید و حاکمان ؛ اوج زنی است که در علوی آموخته بود چگونه شجاعت و بصیرت و بلاغت و عطوفت و حیای زنانه را کنار هم به نمایش بگذارد و این ویژگی ها وقتی در یک فعال سیاسی توامان وجود داشته باشد از او بازیگری می سازد که رقیب در مواجهه با این پیچیدگی‌ها، تدبیرش به سختی کند می شود 💠ادامه دارد .... @darossalamm 💠آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm