اصول 17.mp3
11.02M
#جلالت_دانش
#نیمسال_دوم
#رسائل3_جلسه17
#اقل_و_اکثر
#ص315_318
از «القسم الثانی تا ان قلت»
#سوالات:
1- جزء خارجی و ذهنی را تعریف کنید و مثال بزنید.
2- دلیل عقل برای اجرای برائت هنگام شک در جزئیت یک جزء خارجی چیست؟
فقه 18 فروردین 29.mp3
11.97M
#جلالت_دانش_مکاسب3
#پایه_8
#نیمسال_دوم
#جلسه_18
#شرائط_المتعاقدین
از «فالانصاف ان الحجه ص 280» تا «بل یمکن استظهار...ص282»
#سوالات:
«و يمكن أن يستأنس له أيضاً بما ورد في الأخبار المستفيضة من أنّ «عمد الصبي و خطأه واحد» كما في صحيحة ابن مسلم و غيرها ، و الأصحاب و إن ذكروها في باب الجنايات، إلّا أنّه لا إشعار في نفس الصحيحة بل و غيرها بالاختصاص بالجنايات؛ و لذا تمسّك بها الشيخ في المبسوط و الحلّي في السرائر ، على أنّ إخلال الصبيّ المُحرِم بمحظورات الإحرام التي تختصّ الكفارة فيها بحال التعمّد لا يوجب كفارةً على الصبيّ، و لا على الوليّ؛ لأنّ عمده خطأ.»
- تعبیر «استیناس» چرا بکار رفته است؟
- تمسک شیخ در مبسوط را توضیح دهید.
اصول 18.mp3
8.56M
#جلالت_دانش
#نیمسال_دوم
#رسائل3_جلسه18
##اقل_و_اکثر
#ص318_319
از ان قلت اوامر الطبیب تا فان قلت
#سوالات:
1- در کدام اوامر مولوی احتیاط لازم است مثال بزنید.
2- اوامر مولوی چه تفاوتی با اوامر ارشادی دارند؟
اصول 17.mp3
9.55M
#جلالت_دانش
#نیمسال_دوم
#رسائل3_جلسه19
##اقل_و_اکثر
#ص319_321
از فان قلت تا فان قلت ان ما ذکر
#سوالات:
1- اگر بگویند اوامر مولوی تابع مصالح است پس به خاطر تحصیل مصلحت واجب است احتیاط کنیم چه پاسخی می دهید؟
فقه 19 تا ص286 .mp3
6.56M
#جلالت_دانش_مکاسب3
#پایه_8
#نیمسال_دوم
#جلسه_19
#شرائط_المتعاقدین
از «بل یمکن استظهار...ص282» تا «ثم انه ظهر...ص 286»
#سوالات:
1- اگر عبارت «و قد رفع عنهما القلم» در روایت قرب الاسناد «عمدهما خطأ تحمله العاقلة و قد رفع عنهما القلم» علت باشد برای حکم، چه مشکلی پیش می آید؟
2- نظر نهایی شیخ انصاری در باب معاملات صبی چیست؟
فقه 20.mp3
10.4M
#جلالت_دانش_مکاسب3
#پایه_8
#نیمسال_دوم
#جلسه_20
#شرائط_المتعاقدین
از «و الحاصل ص 284 (باز توضیح) » تا « و امّا ما ورد فی روایة ص 288»
#سوالات:
1- دو مورد از موارد بطلان قبض صبیّ را از بیان علامه حلّی در تذکره نقل و توضیح بفرمایید.
2- اقوال مختلف در باب معاملات صبیّ را اختصارا بیان کنید.
هدایت شده از سطوح عالی حوزه علميه قم
فراخوان بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه
▫️کتابهای چاپ اول حوزویان در سال ۱۳۹۹
▫️پایاننامههای سطح۴ (دکتری) دفاع شده در سال ۱۳۹۹
🔸مهلت ارسال آثار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
🔹ثبتنام اینترنتی:
http://bookr.ismc.ir/
🆔 https://eitaa.com/khowzeh
🌐 http://www.ketabehowzeh.ir
☎️ ۰۲۵۳۲۱۳۵۶۰۳ 👉 ۶۰۴ / ۶۰۵
@sotohaali