eitaa logo
| دَر سَر گُم |
677 دنبال‌کننده
226 عکس
93 ویدیو
1 فایل
در جستجوی خویشتن،ساکنِ سیاره رنج‌ها . اگر روزی نبودم مرا با چیزهایی به یاد بیاورید که دوستشان داشتم🌱 نویسنده نیستم ولی گاهی می‌نویسم :) برای‌حرف‌هایی‌که‌پناهی‌ندارند: https://eitaa.com/nashenas_app/app?startapp=link_sqrjeq3&btn=دَر.سَر.گُم
مشاهده در ایتا
دانلود
| دگرگون شدن | گاهی آدمی ممکن است مدت‌ها راهِ خطایی را برود؛ ولی روزی، جایی، لحظه‌ای نوری در قلبش روشن شود و برگردد از آن راه؛ البته راه که نه بیراهه.. می‌گویند جلوی ضرر را از هرجایی که بگیری منفعت است. داشت ضرر می‌کرد حر .. حسین را در دل نداشت و چه ضرری از این بالاتر؟ اما با تلنگری برگشت سمت امامش. انگار دلش آماده شده بود؛ نمی‌دانم شاید روزی جایی لحظه‌ای کار خیری کرده بود که خدا حالا می‌خواست جبران کند برایش؛ چه نیکو جبرانی است برگشتن به آغوشِ حسین.. انگار خدا هم می‌خواست که او برگردد که نزدیک عاشورا یک نفر از سپاهیان از او پرسید: چه می‌خواهی بکنی حر؟ می‌خواهی به حسین حمله کنی؟ و او جوابش را نداد. بدنش می‌لرزید. حالش دگرگون شده بود‌. باز همان سپاهی گفت: هیچوقت ندیده بودم از جنگ بترسی و بلرزی. به خدا اگر از من می‌پرسیدند شجاع‌ترین آدم کوفه کیست، تو را می‌گفتم، این چه وضعی‌ست که تو داری؟ حر گفت: «خودم را بین بهشت و جهنم می‌بینم و به خدا اگر پاره پاره بشوم و بسوزانندم هیچ چیز را به بهشت نمی‌فروشم.» حُر داشت بهشت و جهنم را می‌دید که این را گفت. فهمیده بود بهشت، بودن با حسین است و جهنم، دوری از او . این را گفت و رفت سمت سپاه کوچک حسین. سر به زیر افکنده و شرمنده و نگران. شاید شرمنده‌ی دیر آمدنش بود؛ ولی دیر نبود، حسین زنده بود هنوز، آن‌هایی باید شرمنده می‌بودند که هیچگاه بازنگشتند، و بعد از قتل حسین باز هم نفهمیدند چه کردند و که را از دست دادند.. نگران هم بود؛ از اینکه او را نپذیرد امام. حسین اما انگار او را از خیلی قبل‌تر می‌دید، درونش را و قلبش را؛ قلبی که حالا برگشته بود سمتِ حق.. حرّ به امام گفت: می‌خواهم از کاری که کردم توبه کنم، توبه‌ی من قبول می‌شود؟ امام انگار منتظر همین حرفش باشد خوشحال شد، گفت: به خدا توبه‌ات قبول می‌شود. حرّ حالا هم دنیا را داشت هم آخرت را؛ حسین را داشت .. آری حر برگشت؛ و هنوز هم دارد برمی‌گردد انگار، به بلندای تاریخ، به تعدادِ همه آدم‌هایی که از ازل تا ابد امیدِ بازگشت و پذیرفته شدن، روزی جایی لحظه‌ای در دل‌هایشان جان گرفته است. حرّ زنده است هنوز؛ به تعداد همه آدم‌هایی که به دنیا پشت پا زدند و برگشتند سمتِ امامشان و بهشت را خریدند و عاقبت به خیر شدند . و چه خوش عاقبتی ... فاطمه کریمیان @darsargomm
پیام_رهبر_انقلاب_اسلامی_خطاب_به_ملت_ایران_درباره_تفاهم‌نامه_رئیس‌جمهوران.pdf
حجم: 103.8K
📖 متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا | ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 🔗 farsi.khamenei.ir/news-content?id=63052 📲 @rahbar_enghelab_ir
| دَر سَر گُم |
📖 متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا
زیاد بخونیم اللّهم اجعل قائدنا فی دِرعِکَ الحَصینه التی تَجعلُ فیها من تُرید ...
خدایا هموطن بودن با بعضیا رو دیگه نمیتونم لطفا چند روز اجازه بده کلا برم یه سیاره‌ی دیگه.. @darsargomm
هر نسیمی که نصیب از گل و باران ببرد می تواند خبر از مصر به کنعان ببرد ... @darsargomm
این مردم امروز صبح به امیدِ اینکه آتش بس برقرار میشه، برگشتند سمت خونه‌هاشون و امروز صبح اسرائیل جنوب لبنان رو شدیدا بمبارون کرد و این آدمایی که توی عکس میبینید همه شهید شدند💔 ... @darsargomm
- بارک‌الله! مرد به این گندگی داره گریه می‌کنه! حالا که طوری نشده واسه چی گریه میکنی؟! + می‌ترسم ننه‌م بمیره! - ننه‌ت نمی‌میره! نترس! اما آخرش که باید بمیره! اونوقت چیکار می‌کنی؟ ننه‌ی همه ما مُرده! ننه من، ننه کدخدا.. عزاداران بَیَل @ir_tavabin