📌 سلسله نشست های برای ایران
🧾 به همراه اعطای گواهی برای همه حضار
🗓 از شنبه ۸ بهمن ماه تا سه شنبه ۱۱ بهمن ماه
⏰ ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰
https://www.skyroom.online/ch/bhs2/education.tehran
https://www.aparat.com/alzahrauniversity/live
@farhangialzahraplans
@dastyarpazhoohesh
May 11
هدایت شده از قاصدک
📌سلسله نشست های برای ایران
🎧 نشست سوم: تحلیل بنیادین وقایع اخیر ایران بر اساس لیبرالیسم فرهنگی
🎙 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضی
🗓 دوشنبه، دهم بهمن ماه ۱۴۰۱
⏰ ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰
🧾 با اعطای گواهی
https://www.skyroom.online/ch/alzahrafarhangi/neshast
https://www.aparat.com/alzahra_marasem/live
@farhangialzahraplans
♦️دسترسی به فیلم اولین نشست از سلسله نشست های برای ایران:
🔸ایران سانسور شده؛
روایتی از ۴۴ سال سانسور ایران
https://www.aparat.com/v/fkcgA
شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱
ارائه دکتر ابوذر یاسری
#برای_ایران
#ایران_سانسور_شده
#معاونت_فرهنگی_و_اجتماعی
#دانشگاه_الزهرا_س
@farhangialzahraplans
📌سلسله نشست های برای ایران
🎧 نشست دوم: پدیدارشناسی ایران به وقت ۱۴۰۱
🎙 سخنران: دکتر عبدالله صلواتی
🗓 امروز یکشنبه، نهم بهمن ماه ۱۴۰۱
⏰ ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰
🧾 با اعطای گواهی
https://www.skyroom.online/ch/alzahrafarhangi/neshast
https://www.aparat.com/alzahra_marasem/live
@farhangialzahraplans
📌📌اصلاحیه لینک سلسله نشست های برای ایران
🎧 نشست اول: ایران سانسور شده
🎙 سخنران: دکتر ابوذر یاسری
🗓 شنبه، هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱
⏰ ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰
🧾 با اعطای گواهی
https://www.skyroom.online/ch/alzahrafarhangi/neshast
https://www.aparat.com/alzahrauniversity/live
@farhangialzahraplans
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم دانشجویان مولف و مترجم فرصت دارند تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.
دانشجویان تمامی رشتهها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب سطوح مختلف میتوانند آثار خود را به تعداد نامحدود در شش گروه اصلی شامل «فنی و مهندسی»، «علوم پایه»، «علوم انسانی»، «کشاورزی و منابع طبیعی»، «علوم پزشکی و دامپزشکی»، «هنر و معماری» و دو بخش «ویژه» و «بین الملل» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
همچنین دانش آموختگانی که حداکثر دوسال پس از دانش آموختگی، کتاب خود را در بازه زمانی فوق الذکر (۱۴۰۱-۱۴۰۰ ) به چاپ رسانده اند، نیز میتوانند در جشنواره شرکت کنند.
جهت اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید.
https://farhangi.msrt.ir/fa/news/75709/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF
پژوهشکده حج و زیارت با همکاری مراکز علمی تحقیقاتی مانند دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، جامعه المصطفی و... برگزار می کند.
@dastyarpazhoohesh
هدایت شده از روشنای نور ( من و دانشجوهام )
#بهشت_مطالعه
✨چرا کتابخوانها بهترین آدمهایی هستند که میتوان عاشقشان شد؟
چندی پیش، مقالهای در مجله تایم منتشر شد که نویسندهاش ادعا میکرد، آنچه «مطالعه عمیق» نامیده میشود بهزودی از بین خواهد رفت؛ چرا که میزان مطالعه عمیق میان آدمها کمتر شده و این روزها دیگر آدمها سرسری کتاب میخوانند و با وجود مطالب خلاصه شده اینترنتی تعداد خوانندههای کتابها روز به روز تقلیل پیدا میکند.
نکته اینجاست که مطالعات ثابت کرده، کتابخوانها در قیاس با افراد عادی آدمهای خوبتر و باهوشتری هستند و شاید تنها آدمهایی روی این کره خاکی باشند که ارزش عاشق شدن را داشته باشند.
بر اساس مطالعاتی که روانشناسان در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ انجام دادهاند، کسانی که رمان میخوانند میان انسانها بیشترین قدرت همدلی با دیگران را دارند و قابلیتی دارند با عنوان «تئوری ذهن» که در کنار آنچه خود به آن اعتقاد دارند، میتوانند عقاید، نظر و علائق دیگری دیگری را مدنظر قرار دهند و درباره آن قضاوت کنند.
آنها میتوانند بدون این که عقاید دیگران را رد کنند یا از عقیده خودشان دست بردارند، از شنیدن عقاید دیگران لذت ببرند.
تعجبی هم ندارد که کتابخوانها آدمهای بهتری باشند. کتاب خواندن تجربه کردن زندگی دیگران با چشم غیرواقعی است. یاد گرفتن این نکته که چه طور بدون این که خودت در ماجرایی دخیل باشی، بتوانی دنیا را در چارچوب دیگری ببینی.
کتابخوانها به روح هزاران آدم و خرد جمعی همه این آدمها دسترسی دارند. آنها چیزهایی دیدهاند که غیر کتابخوانها امکان ندارد از آن سر دربیاورند و مرگ انسانهایی را تجربه کردهاند که شما هرگز آنها را نمیشناسید.
آنها یاد گرفتهاند که زن بودن چیست و مرد بودن یعنی چه. فهمیدهاند که تماشای رنج دیگران یعنی چه. کتابخوانها بسیار از سنشان عاقلترند.
تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۰ ثابت کرده که هر چهقدر بیشتر برای کودکان کتاب بخوانیم، «تئوری ذهن» در آنها قویتر میشود و در نهایت باعث میشود این بچهها واقعا عاقلتر شوند، با محیطشان بیشتر انطباق پیدا کنند و قدرت درکشان بالاتر برود.
تجربههای قهرمانهای داستانها تبدیل به تجربههای خود خوانندهها میشود. هر درد و رنجی که شخصیت داستان میکشد، تبدیل به باری میشود که خواننده باید تحمل کند. خوانندههای کتابها هزاران بار زندگی میکنند و از هر کدام از این تجربهها چیزی یاد میگیرند.
اگر دنبال کسی هستید که شما را تکمیل کند و فضای خالی قلبتان را پر کند، میتوانید این کتابخوانها را در کافیشاپها، پارکها و متروها و... پیدا کنید. چند دقیقه که صحبت کنید، آنها را به جا خواهید آورد.
کتابخوانها با شما حرف نمیزنند، با شما رابطه برقرار میکنند
آنها در نامهها یا مسجهایشان انگار برایتان شعر مینویسند. صرفا به سوالاتتان جواب نمیدهند یا بیانیه صادر نمیکنند، بلکه با عمیقترین فکرها و تئوریها پاسخ شما را میدهند. شما را با دانش بالای کلمات و ایدههایشان مسحور خواهند کرد.
تحقیقات دیگری در دانشگاه برکلی نشان داده، کتاب خواندن برای کودکان باعث میشود آنها کلماتی را یاد بگیرند که هرگز در مدرسه به آنها یاد نمیدهند.
به خودتان لطف کنید و با کسی قرار بگذارید که میداند چهطور از زبانش استفاده کند.
آنها فقط شما را نمیفهمند، درکتان میکنند.
بهترین کاری که خواندن داستانها با آدمها میکنند این است که کامل نبودن شخصیتها باعث میشود ذهن شما سعی کند از ذهن دیگران سر در بیاورد. این جور آدمها توانایی همدلی پیدا میکنند. ممکن است همیشه با شما موافق نباشند، اما سعی میکنند ماجراها را از زاویه دید شما ببینند.
آنها نه تنها باهوشند که عاقل هم هستند.
باهوش بودن همیشه هم خوشایند نیست، اما عاقل بودن آدمها را تحریک میکند. همیشه مقاومت در برابر آدمهایی که میشود چیزی ازشان یاد گرفت کمی سخت است. عاشق یک آدم کتابخوان شدن نهتنها کیفیت گفتوگو را بالا میبرد، بلکه باعث میشود سطح گفتوگو بالا برود.
بر اساس تحقیقات، کتابخوانها به دلیل دایره وسیع واژگانشان و مهارتهای حافظه، آدمهای باهوشتری هستند. ذهن آنها در قیاس با آدمی معمولی که کتاب نمیخواند توانایی درک بالاتری دارد و راحتتر و به شکل موثرتری میتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.
قرار و مدار گذاشتن با آدم اهل کتاب به قرار گذاشتن با هزاران نفر میماند. انگار که تجربهای را که او با خواندن زندگی همه این آدمها به دست آورده در اختیار شما قرار دهد، انگار با یک کاشف قرار گذاشته باشید.
@Manodaneshjooham
هدایت شده از روشنای نور ( من و دانشجوهام )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ #استاد_شجاعی
🔖 وقتهایی که خداوند حیا میکنه از حسابرسی بندهاش!
✦ویژه ولادت #امام_جواد علیه السلام
@Manodaneshjooham
#معرفی_مقاله
#مقاله_بخوانیم
#مکمل_درسی
#مقاله بررسی تطبیقی تعریف انسان در مکتب اسلام از دیدگاه شهید مطهری و مکتب اگزیستانسیالیسم بر مبنای اندیشۀ ژان پل سارتر
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
حسام الدین خلعتبری
دانشیار گروه معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی
الهام اوستادی استادیار دانشگاه الزهرا(سلام الله علیها)
فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی
لینک ثابت به این مقاله:
https://civilica.com/doc/1600169
شناسه ملی سند علمی:
JR_KSIU-26-92_004
@Manodaneshjooham
@dastyarpazhoohesh
#معرفی_مقاله
#مقاله_بخوانیم
#مکمل_درسی
فصلنامه علمی پژوهشی قبسات - فهرست مقالات
http://qabasat.iict.ac.ir/?_action=article&au=185867&_au=%D8%A7%D9%84%D9%87%D8%A7%D9%85++%D8%A7%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%DB%8C
#مقاله علل عمده گرایش به پلورالیسم دینی در غرب و پارهای از نقدهای وارد بر آن
دوره 25، شماره 96، مرداد 1399، صفحه 233-260
نویسندگان: زهره توازیانی؛ الهام اوستادی
@dastyarpazhoohesh
52231_orig.pdf
924.4K
#معرفی_کتاب
📖کتاب کار اعتکاف
📌مجموع اقدامات قبل،حین و بعد از برگزاری اعتکاف از حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع
@dastyarpazhoohesh
#کارگاه_آموزشی
✅کارگاه علمی «متد نقد کتاب در قلمرو علوم انسانی»
🔴برگزارکننده: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
✔️ ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر سیدحسین حسینی؛ استادیار پژوهشگاه علوم انسانی
📅 زمان: 26 و 27 بهمن 1401 ساعت 8 تا 12
👈 لینک ثبت نام کارگاه: http://dte.bz/aUlWB
#روش_نقد #نقد_کتاب
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
پژوهشیار نشریات علمی
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان*
✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻
*سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:*
نشست سی و هفتم با حضور:
*حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محسن الویری*
*استاد گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم (ع)*
زمان:
*یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳*
*از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰*
لینک ورود به نشست:
http://vroom.ut.ac.ir/farabi1
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
فایلهای صوتی سلسله نشستهای تجربیات پژوهشی استادان و صاحبنظران 👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4146659506C29e0052165
#پست_موقت
#کارگاه
🔹 نسخه شناسی قرآنی
👤 دکتر مرتضی کریمی نیا
🌐 ثبت نام و اطلاع از جزئیات کارگاه از طریق وبسایت موسسه به آدرس:
www.ketab-araie-irani.com
✅ انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
🌐 Telegram / Eitaa
2_1152921504649142785.pdf
1.44M
#معرفی_کتاب
کتاب فضیلت نامه غدیر در شرح خطبه غدیریه
اثر سرکار خانم فاطمه پورشفیع
هدیه به دوستان به مناسبت ولادت مولا علی علیه السلام 🌷🌷🌷🌷
#میلاد_امام_علی (علیه السلام )
@dastyarpazhoohesh
❌ شبهه
چندروزپيش براي شركت درمجلس ختمي به مسجدي رفتم ، به احترام خانواده مصاب، مجبوربودم تا پايان مجلس حضورداشته باشم، طبق مرسوم اكثر مجالس ترحيم در ايران، آخوندي به منبر جلوس فرمود، و چون چيزي درچنته نداشت، موضوع تكراري تولد امام علي در كعبه و قصه هايي ازمعجزات دوران كودكي آن حضرت بيان كرد، وقتي قصه تولد امام در كعبه را توضيح ميداد، گفت: " ديواركعبه شكافت و فاطمه بنت اسد با بچه اي در آغوش، از درون كعبه بيرون آمد، هنوز هم بعد از ١٤٠٠ سال آثار آن شكاف و تَرَك را بر ديوار كعبه مي توانيدببينيد، آنهايي كه به مكه مي روند خوب دقت كنند در ضلع جنوبي ..."
دعا كرد و از منبر فرودآمد، نزديكش رفتم وگفتم : جناب شيخ، بعد از زمان تولد امام علي تا امروز، سه بار ساختمان كعبه ويران شده است و مجدداً بازسازي اش نمودند، بار اول، عبدالله زبير در سال ٦٤ هجري آن را تخريب نموده و در همان سال آن را بازسازي كرده و حتي ابعاد اوليه آن را هم تغييرداده است،
بار دوم، حجاج بن يوسف به فرمان عبدالملك مروان ، در سال ٧٤ كعبه را برسر عبدالله زبير ويران كرد( چون عبدالله در آن پناه گرفته بود) و مجدداً در سال بعد بازسازي اش كردند؛
بارسوم، درسال١٠٣٩ هجري به علت باران سيل آسايي كه در مكه آمد و ارتفاع آب تا بيشتراز دومتر ديواركعبه را فراگرفت، بخش زيادي از كعبه ريزش نمود، به دستور سلطان مرادچهارم( پادشاه عثماني) مابقي را هم تخريب و يك بناي مستحكم و جديدي ساختند كه تا امروز همچنان استوارمانده است، پرسيدم جناب شيخ، خانه اي كه بعد از آن تاريخ ، سه بار ديگر تخريب و بازسازي شده و حتي نوع مصالح آن هم تغيير كرده است، آن شكاف و تَرَك چطور همچنان باقي مانده كه شما آدرس به مردم مي دهيد؟!!
ميدانيد درپاسخم چه جمله اي گفت؟ پاسخ داد : آقاي شهسواري، مگرچندنفرمثل شما در اين مجلس هستند و اين اطلاعاتي كه شما داريد را دارند؟ !! ما بايد با اين قصه ها علاقه مردم به امام علي و ولايت را حفظ كنيم!! گفتم با دروغ گفتن مي خواهيد امام علي را بزرگ نشان دهيد؟ شماخودت آن شكاف را ديدي كه به مردم آدرس مي دهيد؟ !! لبخندي زد و گفت: سخت نگير استاد، .
معلومم شد من را مي شناسد؛ ...
احساس كردم بعضي ازاين آقايان، وقتي بالاي منبر قرارمي ميگيرند همه مردم را بيسواد و نادان مي پندارند، چون به اين باور هستند كه مردم همانندگوسفندانند وعلما به منزله چوپان ....
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 مسلما بعد از ولادت حضرت علی (ع) کعبه چندین بار بازسازی و یا تجدید بنا شده است، بنابراین به طور طبیعی باید آثار شکافی که برای تولد حضرت علی (ع) در کعبه ایجاد شده بود از بین رفته باشد و این مطلبی است که هیچ یک از شیعیان منکر آن نیستند، و اهمیتی هم ندارد که اثر آن شکاف به دلیل تجدید بنا از بین رفته باشد، چون آنچه که اهمیت دارد خود اعجاز شکاف کعبه هست که به طور حتم به وقوع پیوست و منابع معتبر شیعه و اهل سنت آن را به وفور بیان کرده اند. (منبع شیعی: امالی شیخ صدوق، ص133، منبع سنی: مستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص483.)
🔹اما در خصوص تَرَکهایی که بر ضلع یمانی دیوار کعبه وجود دارد، عکسها و شاهدان عینی حاکی از وجود آن است و هیچ بعید نیست. زیرا وقتی بنا باشد معجزه ای بر فضائل امیرالمومنین دلالت کند، چه فرقی می کند که بر دیوار اصلی مانده باشد یا برای یادآوری، هر دیوار دیگری هم که در طول تاریخ در آن محل بنا شود، ترک بردارد.
🔹 از سراسر نوشته آشکار است که غرض نویسنده، ایراد اتهام به روحانیت و خودستایی نویسنده است. زیرا مسلما استفاده از دروغ برای بیان فضائل اهل بیت یا هر امر مقدس دیگری نه تنها جایز نیست، بلکه عقوبت دوچندان دارد.
May 11
🇮🇷 *همایش ایران قوی*
👤 سخنران: *دکتر علی غلامی*
◽️حضوری: مختص بانوان
◽️برخط: بانوان و آقایان
▫️هزینه: *رایگان*
▫️زمان: پنجشنبه ۲۰ بهمنماه ساعت ۱۵:۴۵ الی اذان مغرب
▫️مکان: تقاطع ولیعصر (عج) و بزرگراه هاشمی رفسنجانی، دانشکده پرستاری دانشگاه شهید بهشتی (ره)
📆 مهلت ثبتنام: ۱۸ بهمنماه
🌐 ثبتنام: shahidpalizvani.ir/event/detail/63
@bonyad_shahidpalizvani
هدایت شده از قاصدک
#وفات_حضرت_زینب (س)🥀
اسلام در سه لحظه مهم تاریخی حیات خود را مدیون #سه_زن است:
۱. ابتدا در شکل گیری #مدیون خدیجه(س)
۲. در غبار فتنه و حق خوری بعد از پیامبر(ص) #مدیون دخترِ خدیجه(س)، فاطمه(س)
۳. در بقای اسلام پس از عاشورا #مدیون نوهِ خدیجه(س)، حضرت زینب(س).
شب وفات #مادر مومنان عالم
@ghasedaknoor
هدایت شده از روشنای نور ( من و دانشجوهام )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگرانه
از دکتر فریدون جنیدی
عضو امنای بنیاد فردوسی
برای تدریس در دانشگاه ناپل ایتالیا
دعوت شده بود.
او در پاسخ گفت:
باید مراقب مادر پيرم باشم
اما مادر او چه کسی است؟
دگرگون خواهید شد!
ببینید...
@Manodaneshjooham