بسم الله الرحمن الرحیم 💐
با فرا رسیدن ماه صفرمراقب خرافات وارده برآن باشید :::::
ماه صفر ماه یاد اهل بیت است . آنان که بخواهند مردم را از دین جدا کنند وصف خرافات و اشاعه خرافات را با فرارسیدن ماه صفر بر زبانها جاری می کنند .. مراقب شبهات وارد شده در ماه صفر ماه حرکت مسلمانان و غیر مسلمان در مسیر راه حسینی وولایت باشید ..اینها که عقل ندارند و دین را تضعیف می کنند .. عقل ملازم دین است و دین ملازم عقل ..سخنانی که ملازم عقل و دین نباشد خرافه بر گرفته از شیعه انگلیسی است ...مراقب باشید ...مراقب باشید:
بخصوص که در این ماه اربعین حسینی =حماسه حسینی واقع شده وحرکت ملیونی در جهت معرفی باشکوهترین وبا عظمت ترین حرکت بسوی سعادت ابدی یعنی انقلاب حضرت مهدی علیه السلام را در بطن دارد 💥💥💥💥💥💥💥💥
آیا نحوست ماه صفر واقعیت دارد یا نه؟ آیا روایات در این زمینه معتبر است؟
پاسخ :
در بین عامه مردم معمول آن است که برخی از روزها و ایام سال را نحس می خوانند و برخی دیگر از ایام را مبارک که یکی از معروف ترین این زمان ها مربوط به آغاز ماه صفر است؛ چنان که به این مطلب در کتاب شریف مفاتیح الجنان نوشته شیخ عباس قمی نیز اینگونه اشاره شده: «این ماه (صفر) معروف به نحوست است» (مفاتیح الجنان، مرحوم شیخ عباس قمی، در اعمال ماه صفر، فصل هشتم، ص ۳۹۱.) نحوست ماه صفر، ادعای مشهوری است که دلیل متقنی ندارد. در باب اصل نحوست ایام باید گفت از نظر عقل محال نیست که اجزای زمان با یکدیگر تفاوت هایی را داشته باشند، ولی استدلال عقلی برای آن نمی توان آورد. اما با مراجعه به قرآن مییابیم که تنها در دو مورد اشاره به نحوست ایام شده که مربوط به قوم عاد است: «ما بر هلاک آنها تندبادی در روز پایداری نحسی فرستادیم» (قمر، آیه ۱۹.) و در سوره دیگر می فرماید: «ما تندبادی سخت و سرد در روزهای شومی بر آنها مسلط ساختیم». (فصلت،ایه 16)آنچه از آیات بر می آید نحوست نتیجه عمل خود انسانهاست . در سوره یس خداوند می فرماید : طائرکم معکم ، فال بد با خودتان است . یعنی شما انسانها ادمها را بد قدم می کنید و روزها را به روز خوب و بد تقسیم می کنید –نگاه ما چگونه است به نحوست ؟ پس زمانی که به خرافات عقیده داشته باشیم سوءظن شکل می گیرد . صله رحم کمرنگ می شود . اخلاص عمل رخت بر می بندد. پس سعی کنید در دنیا با عقل زندگی کنیم نه با وهم و خیال که نابودی است .
نقل میشود پیامبر(ص) فرموده «هر کسی مرا به خروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت میدهم» درحالیکه منظور حدیث چنین نیست...
البته این مطلب در «المراقبات» میرزا جواد آقا ملکی تبریزی صفحه 37 آمده ولی آنجا هم سندی برای آن ذکر نکرده است و در هیچ یک از جوامع روائی شیعه و سنّی و کتب معتبر روائی سندی برای بشارت به پایان ماه صفر از سوی پیامبر (ص) وجود ندارد.
اما این بخشی از حدیث است؛ یعنی جا دارد که متن کامل حدیث بررسی شود. متن کامل حدیث در دو کتاب شیخ صدوق(ره) یعنی معانی الأخبار ص 205 و علل الشرایع، ج1، ص175 آمده است.
متن کامل حدیث بدین شرح است:
«عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ.
ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند، فرمودند: «نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است»؛ چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین وارد شونده
باشد و در نتیجه بهشتى گردد.
پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى برد و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: «بزودى چند تن بر شما وارد می شوند که از جهت
زودتر رسیدن در حال سبقت از یکدیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذار» مژده دهد اهل بهشت است»، سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: «ما اکنون در کدام یک از ماههاى رومى بسر مىبریم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللَّه آذار به پایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذر آن را مى دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت مى باشى و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من به دلیل علاقه ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند و تنها زندگى خواهى نمود و تنها خواهى مرد و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.»
چند نکته را در بیان این حدیث را در نظر بگیرید:
1-روزهای سال با هم یکسان هستند، معنا ندارد بدون علت ، ماهی بر سایر ماه ها برتری این چنینی پیدا کند که به صرف بیان تمام شدن آن ماه ، برایش بهشت بشارت داده شود!.
2-در روایاتی که اشاره به ماه آذر شده است منظور، بیان برتری و جایگاه ویژه ی جناب ابوذرغفاری در طی یک حادثه است تا ماندگاری آن بیشتر شود.
3-خبر سایر اصحاب به اتمام ماه آذر سبب بشارت آنان به بهشت نشد! لذا نمی توان برای سایر مسلمانان در نسل های بعد، این حدیث را جاری دانست .
4-برای این که کسی به اشتباه نیافتد، در حدیث آمده است که پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم، ماه را می دانستند و ملاک، خبردادن به خروج ماه نبوده است، بلکه مقصود از این ماجرا ، بیان فضیلتی برای ابوذرعلیه الرحمة بوده است.«قد علمتُ ذلک یا أباذر و لکنّی أحببتُ أن یعلم قومی أنک رجلٌ من أهل الجنه»
5-پس بر همه لازم است تا زمانی که درستی مطلبی به اثبات نرسیده از انتساب آن به اهل بیت علیهم السلام ، خودداری نموده ، دچار نسبت های دروغ و ایجاد بدعت وخرافه نشود.
ضعف سند و دلالت روایات درباره نحوست ماه صفر:
در باب روایات، احادیث تقریباً متعددی را میتوان در این زمینه یافت که اشاراتی به بحث نحوست برخی ایام و یا حالات در آنها شده است. اما درباره ماه صفر به ویژه روایاتی که نقل شده، دارای ضعف سند و دلالت هستند؛ ولی باید اقرار کرد که در بین مردم نحوست این ماه دارای شهرت است که شاید این شهرت به خاطر حوادثی باشد که در آن اتفاق افتاده است. مرحوم علامه مجلسی در زاد المعاد به علت این شهرت اینگونه اشاره فرموده اند: «وَ هَذَا الشَّهْرُ مَشْهُورٌ بِالنُّحُوسَةِ وَ الشُّؤم، وَ یُمْکِنُ أنْ یَکُونَ لِذَلِکَ وَجْهَانِ... »؛ ماه صفر به نحس بودن و شومی شهرت یافته است.
ممکن است علت این مطلب یکی از این دو وجه باشد:
۱. بنابر نظر علما وفات پیامبر اعظم (ص) در این ماه بوده است و همین شاید باعث نحس قلمداد شدن این ماه شده.
۲. ماه صفر بعد از ذی القعده و ذی الحجة و محرّم قرار گرفته است و این سه ماه جزو ماه های حرامند و کسی جرأت نمی کرده در آنها به قتل و جنایت بپردازد (زیرا دیه آن دو برابر است و عرب جاهلی هم به آنها احترام می گذاشته و از قتل و جنایت پرهیز می کرده است). بعد از این سه ماه حرام در ماه صفر جنایت و قتل و جنگ آغاز میشده و به همین سبب مردم این ماه را منحوس قلمداد کردهاند. البته در بین روایات شیعی روایتی که دلالت بر شومی و نحسی این ماه داشته باشد، ندیده ام و در روایات غیر معتبر عامی مواردی وجود دارد که اعتباری به آنها نیست. (برگرفته از زاد المعاد ـ مفتاح الجنان، ص: ۲۴۷)
راهکار شیخ عباس قمی در خواندن یک دعا در این ماه همراه با صدقات (البته با رد کلمه نحوست این ماه)
بنابراین به نظر می رسد نحوست این ماه بیش از آنکه جنبه عقلی و یا روایی داشته باشد، در نتیجه تلقین هایی است که افراد برای خود به وجود می آورند و این نوع نگاه سبب ارتباط دادن برخی حوادث پیش آمده برای خود و دیگران با این ماه می شود که در واقع ارتباطی بین آنها نبوده و نیست.
براى رفع مشگلات وحوادث چه این ماه وچه ماههای دیگر هیچ چیز بهتر از تصدقات و ادعیه و استعاذات وارده نیست پس بهتر است در رفع مشگلات و حوادث در هر روز ۱۰ مرتبه بخواند این دعایى را که محدث فیض (ره) در خلاصةالأذکار ذکر فرموده: «یا شدیدَ القوى، یا شدیدَ المِحال، یا عزیزُ یا عزیزُ یا عزیزُ ذَلَّت بعظمتک جمیعُ خلقک فاکفِنی شرَّ خلقِک، یا مجملُ یا منعمُ یا مُفضِل یا لا إله إلّاأنت، سُبحانک إنّی کُنتُ من الظالمین، فاستجبنا له وَنجّیناه من الغمّ وَکذلک نُنجی المؤمنین، وَ صلّى الله على محمّد و آله الطیّبین الطاهِرین».(وقایع الایام، ص: ۲۶۵؛ خلاصة الأذکار، ص: ۳۰۴)
دستیار پژوهش
باشد و در نتیجه بهشتى گردد. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى برد و به باقى مانده اصحابش
پیام ارسال از استاد عزیز سرکار خانم فاطمه پورشفیع
@dastyarpazhoohesh
جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد
https://b2n.ir/h91478
@dastyarpazhoohesh
کارگاه نقد فرقه یمانی دروغین (احمدالحسن بصری) ویژه زائرین اربعین
واحد خواهران مجمع فرق و ادیان (مفام) جهت آگاهی بخشی به زائرین اربعین کارگاه نقد فرقه یمانی دروغین را بصورت حضوری(ویژه خواهران) و مجازی برگزار می کند.
زمان: سه شنبه، ۳۱ مرداد
ساعت: ۱۲_۸
لینک ثبت نام:
http://mafaam.com/fa/index.php/reg/doreh
حضور برادران بصورت مجازی بلامانع است.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09023994352 تماس حاصل فرمایید.
#مفام
#واحد_خواهران_مفام
#کارگاه_آموزشی
#نقد_یمانی_دروغین
#اربعین
@mafam1392
💠سلسله مباحث فرقه شناسی
🎙با تدریس استاد علی محمدی هوشیار
@ali_hoshyar
🔹جلسه اول(ادیان جایگزین):
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2275
🔹جلسه دوم(فرقه های صوفیه):
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2307
🔹جلسه سوم(فرقه های صوفیه):
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2363
🔹جلسه چهارم(مدعیان مهدویت):
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2408
🔹جلسه پنجم(مدعیان مهدویت)
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2452
🔹جلسه ششم(بایسته های دانش فرقه شناسی)
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2479
🔹جلسه هفتم(بایسته های دانش فرقه شناسی)
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2513
🔹جلسه هشتم(بایسته های دانش فرقه شناسی)
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2538
🔹جلسه نهم(بایسته های دانش فرقه شناسی)
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2560
🔹جلسه دهم(بایسته های دانش فرقه شناسی)
https://eitaa.com/ali_hoshyar/2589
⏳ادامه دارد...
@ali_hoshyar
📣 گروه پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار می کند
👥 نشست علمی با موضوع: روش نقد و مواجهه با فرق انحرافی
( با تاکید بر فرقه های فعال در مسیر پیاده روی اربعین)
❇️ استاد: حجت الاسلام علی محمدی هوشیار
(مدرس فرق و ادیان حوزه علمیه قم)
🗓 زمان: چهارشنبه 1 شهریور 1402
🕐 ساعت: 15 الی 17
🔹 مکان: سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی
🌐 لینک وبینار:
https://mmps.ir/FtKfA
🌐 لینک پخش زنده در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgoo
🔴 این نشست به صورت حضوری برای #کارشناسان مرکز ملی و به صورت وبیناری و پخش زنده برای عموم علاقه مندان برگزار خواهد شد.
کافی است
میشل کعدی
و آنتوان بارا را گوگل کنید
دو شخصیت پر تاثیر مسیحی که از علی و حسین نوشتند
⏺سه شنبه گفتگو خواهیم کرد
⏺شرکت کنید و اطلاع رسانی کنید
🔷میشِل کَعدی (تولد: ۱۹۴۴م) نویسنده و شاعر مسیحی اهل لبنان است که آثاری درباره اهلبیت پیامبر(ص) تألیف کرده است. او اهلبیت را قدیس و برگزیدگان خدا میداند. کعدی امام علی(ع) را بزرگترین نعمت خدا و حضرت فاطمه(س) را مجسمه کامل قداست عنوان کرده و معتقد است که بقای دین اسلام مرهون قیام امام حسین(ع) است.
میشل کعدی متخصص رشته الهیات مسیحیت و دارای دکترای فقه زبان عربی است. او را بهخاطر زیبایی قلمش به فارِسُالمنابر (تکسوار منبرها) و سیفُالکلمه (شمشر سخن) لقب دادهاند.
🔷آنتوان بارا (به انگلیسی: Antun Bara) (به عربی: أنطون بارا) (زاده 1943) نویسنده، پژوهشگر و روزنامه نگار مسیحی سوری الاصل و ساکن کویت است. وی بخشی از تحقیقات خود را در موضوع زندگی امام حسین (ع) و واقعه کربلا صرف کرده است.
اثر معروف او الحسین فی الفکر المسیحی (به فارسی: حسین علیه السلام در اندیشه مسیحیت) است و علاوه بر این کتاب ۱۵ جلد کتاب دیگر نوشته است که بیشتر آنها در حوزه ادبیات و رمان و داستان است.از سال ۱۹۶۶ تا کنون عضو هیئت تحریریه روزنامه «القبس» و مدیر تحریر دو هـفته نامه «شبکة الحوادث» است و در برخی شبکه های رادیویی عربی نیز فعالیت داشته اسـت.
@yahyajahangiri
♨️ دقیق ترین ترجمه رو از هوش مصنوعی بخواه!!!
▪️این سرویس از الگوریتم های پیچیده برای دستیابی به ترجمه های دقیق استفاده میکنه که گوگل ترنسلیت رو تو جیبش میزاره 😉
▪️علاوه بر این امکان شخصی سازی ترجمه و انتخاب سطح ترجمه هم وجود داره ؛ دیگه چی از این خفن تر!!
👉 machinetranslation.com
@RoidBest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ قسمت هفتم آموزش پاراگراف نویسی
❌جمله تحدیدی ❌
✔️ دو نوع:
▫️ جمله تحدیدی اول پاراگراف
▫️ جمله تحدیدی میان پاراگراف
📖 منبع: کتاب نگارش دانشگاهی پاراگراف نویسی، ص39-40
🔻دسترسی به قسمت های قبلی آموزش:
۱. آموزش پاراگراف نویسی قسمت اول(ساختمان یک پاراگراف کامل)
⏯ https://eitaa.com/method_academy/33
2. آموزش پاراگراف نویسی قسمت دوم(ویژگی یک پاراگراف با کیفیت)
⏯ https://eitaa.com/method_academy/40
3. آموزش پاراگراف نویسی قسمت سوم( ویژگی های 6 گانه جمله موضوع)
⏯ https://eitaa.com/method_academy/66
4. آموزش پاراگراف نویسی قسمت چهارم(راهکارهای محدودسازی جمله موضوع
⏯ https://eitaa.com/method_academy/94
5. آموزش پاراگراف نویسی قسمت پنجم(صورت های بسط پاراگراف با کمک توصیف)
⏯ https://eitaa.com/method_academy/166
6. آموزش پاراگراف نویسی قسمت ششم(انواع جمله های پشتیبان)
⏯ https://eitaa.com/method_academy/199
🔷🔷🔷🔷
#طراحی_پژوهش
#پاراگراف_نویسی
#قسمت_هفتم
آکادمی «متد»
┏━━━━━━◾️◾️━┓
@method_academy
┗━━◾️◾️━━━━━┛
paknevis_0.11.10.exe
7.15M
❇️ پاکنویس؛ نرمافزار ویراستاری متن
🌿یکی از دشواریهای نگارشهای علمی مانند مقاله و پایاننامه، ویراستاری آن (به ویژه اصلاح نیمفاصله) است.
🌿ویراستیار اولین نرمافزار قدرتمند با پشتیبانی از زبان فارسی در محیط ورد بود که انتشار آن ادامه نیافت؛ اکنون پاکنویس محصول مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور) جایگزین مناسبی برای آن به شمار میرود و به صورت یک #افزونه در محیط ورد، با سهولت کار ویراستاری و اصلاح انواع خطاهای نگارشی متن شما را انجام میدهد.
🌿 راهاندازی سامانه پیشنهاد عنوان پایاننامه و مقاله در ایرانداک (جهت)
🌿ایرانداک در طرح اخیر خود با استفاده از هوش مصنوعی سامانه «جهت» را رونمایی کرده است که به دانشجویان عناوینی را برای پایاننامه و مقاله پیشنهاد میکند
🌿 لینک سامانه:
https://jahat.irandoc.ac.ir/
⚫️ یکی از راه های انتخاب موضوع، جستجو 🔎در قسمت پیشنهادات پژوهشی آخر هر پایان نامه📓 است.
🌍 ایران داک با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی این کار را برای مان راحت کرده است.
✅ از طریق سامانه «جهت» ایران داک 👇کلید واژه خود را در پیشنهادات پژوهشی پایان نامه ها جستجو کنید:
🌐 https://jahat.irandoc.ac.ir/
آکادمی «متد»
┏━━━━━━▪️▪️━┓
@method_academy
┗━━▪️▪️━━━━━┛
⚫️ جستجوی کلید واژه ای و جستجوی موضوعی
✍🏻 پرسش ارسالی از سوی مخاطبین: چه تفاوتی بین جستجوی موضوعی و جستجوی کلیدواژه ای هست؟ کدام بهتر است؟
📝 پاسخ:
"سرنوشت جستوجوهایتان را تغییر دهید! آیا باید کلیدواژهها جستوجو میکنید یا سرعنوانهای موضوعی؟ اکنون با دانستن مزایا و معایب هر روش، برای جستجوی اطلاعات دقیقتر و مناسبتر مسیر خود را انتخاب کنید!"
📄 مقاله «جستوجوی کلیدواژهای در مقابل جستجوی موضوعی»با ویرایش تازه منتشر شد. برای مطالعه به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🔗 https://academiclife.ir/keyword-search-vs-subject-search/
🌿 به نقل از کانال آکادمیک لایف 🌿
✍🏻 برای استفاده از مقالات مختلف در نگارش پایان نامه، باید بتوانید ضمن شناخت ساختار مقاله، هر بخش را در جای مناسب پایان نامه استفاده کنید.(البته با رعایت اصول اخلاق پژوهش) مثلاً :
🔹 از مقدمه مقاله برای تقویت بیان مسئله پایان نامه استفاده کنید.
#اجرای_پژوهش
#ادبیات_تحقیق
🌿باز نشر🌿
آکادمی «متد»
┏━━━━━━🌼🍃━┓
@method_academy
┗━━🌺🍃━━━━━┛
🏴🏴🏴🏴🏴
#نکاتیارزشمنددرزمینهپژوهش
✅چطور مقالهنویس خوبی شویم؟
1⃣تا میتوانید مقاله بخوانید:
❀ ⃟⃟ یک جمله قدیمی هست که میگوید اگر میخواهید موفق باشید، فقط کافی است کارهایی که افراد موفق انجام دادهاند را تکرار کنید.
❀ ⃟⃟ برای این که مقالهنویسی را شروع کنید، باید ابتدا مقالات بسیاری را در حیطه خودتان بخوانید. برای شروع به سایت نور مگز یا علوم انسانی بروید و با جستجوی یک موضوع آسان در رشته خود چند مقاله کامل را دانلود کرده و بخوانید.
2⃣یک پژوهش را عیناً تکرار کنید:
❀ ⃟⃟ شما میتوانید یک مقاله را انتخاب و عیناً آن را انجام دهید. این کار در دنیای علم بسیار مرسوم است؛ چرا که، هر پژوهشی باید بارها تکرار شود تا بتوان در مورد آن با قطعیت نظر داد.
❀ ⃟⃟ شما میتوانید منابع آن پژوهش و همچنین آیات و روایاتی که به آن استناد شده، پژوهش یادشده را دوباره اجرا کرده و مطابق با آن مقاله، خودتان شروع به نوشتن مقاله کنید.
3⃣ از همایشها شروع کنید:
❀ ⃟⃟ همایشها را میتوان یک کلاس آموزش مقالهنویسی دانست. برخلاف نظر برخی افراد، همایشها بهدردنخور نیستند. حداقل فایده آنها این است که، بسیاری از محققین مقالهنویسی را از ارسال مقاله برای همایش شروع میکنند. در اینترنت، صدها همایش معرفی شده است.
❀ ⃟⃟ یکی را انتخاب کنید و یک مقاله هر چند ضعیف را برای آن ارسال نمایید. حداکثر چیزی که از دست خواهید داد این است که مقاله شما رد خواهد شد. همچنین میتوانید در چند همایش بدون ارائه مقاله شرکت کنید.
4⃣ هرچه زودتر یک مقاله حتی بد بنویسید!:
❀ ⃟⃟ منظور ما این است که، نوشتن یک مقاله هر چند که ضعیف و بسیار ابتدایی باشد، از ننوشتن آن بهتر است. حتی میتوانید همین امروز یک مقاله بنویسید.
5⃣ از اساتید و دیگر افراد متبحر کمک بخواهید:
❀ ⃟⃟ یک مقاله را با قلم خود بنویسید. از یک استاد یا فردی که قبلاً مقاله نوشته است بخواهید مقاله شما را بخواند و اشکالات آن را به صورت کامنت برای شما بنویسد. این کامنتها بهترین ابزار برای یادگیری مقالهنویسی هستند؛ و شما با استفاده از این روش، یک مقالهنویس عالی خواهید شد.
باسمه تعالی
برخی تعاریف ضروری برای درج در رزومه
کتاب: نوشتهای منسجم و مجلد که حداقل در 49صفحۀ 300کلمهای منتشر شده باشد.
کتاب پژوهشی: نوشتهای منسجم، مجلد و دارای حداقل 49صفحۀ 300کلمهای که با ساماندهی مجموعهای از دادههای علمی و نظریات موجود بر اساس تحلیل یا ترکیب مبتکرانه، به ارائه نظریه یا یافته های جدید علمی، تقریر و تبیین جدید از یک نظریه، استدلال جدید برای یک نظریه و نقد جامع علمی جدید می پردازد.
کتاب ترویجی: نوشتهای منسجم، مجلد و دارای حداقل 49صفحۀ 300کلمهای که با ساختاری روشمند و نوآورانه، مجموعهای از دادههای علمی و نظریات موجود را مستدلانه نقد، تحلیل، تبیین و ترویج کند.
کتاب فرهنگی: نوشتهای منسجم، مجلد و دارای حداقل 49صفحۀ 300کلمهای که با ساختاری منطقی،مجموعهای از دادههای علمی و فرهنگی را توصیف و گزارش دهد.
مقاله: نوشتهای منسجم و مستند که حداقل در 12و حداکثر در 25صفحۀ 300کلمهای منتشر شده باشد.به دیگر سخن، «نوشتهای موجز، منسجم، هدفمند و دارای موضوع مشخص که با استناد به عقاید، قراین، شواهد، مطالعات تجربی، ادبیات نظری و نظایر آن به صورت تحلیلی، تحقیقی، انتقادی و جز آن، پرسشهایی را پاسخ دهد، اندیشههایی را بیان کند و به نتیجهای روشن برسد.
مقاله علمی پژوهشی: مقالهای که به ارائه نظریه یا یافته های جدید علمی، ارائه تقریر و تبیین جدید از یک نظریه، ارائه استدلال جدید برای یک نظریه یا ارائه نقد جامع علمی جدید میپردازد. این مقاله ها، غالباً در مجلات علمیپژوهشی، دائره المعارفها و دانشنامه های تخصصی منتشر میشوند.
مقاله علمی ترویجی: مقالهای که با ساختاری روشمند، داده های علمی و نظریات موجود را نقد، تحلیل، تبیین و ترویج میکند. این مقاله ها، غالباً در مجلات علمی ترویجی، دائره المعارفها و دانشنامه های عمومی منتشر میشوند.
مقاله علمی تخصصی: مقالهای دارای ساختار روشمند که با استناد به منابع علمی معتبر، نظریات علمی نویسنده را در موضوع یا مسئلهای علمی به مخاطب منتقل میکند. این مقاله ها، غالباً که در مجلات بدون درجه و دارای هیئت تحریریه علمی منتشر میشوند.
مقاله دائره المعارفی: مقاله های پژوهشی یا ترویجی که در دائره المعارفها و دانشنامه های تخصصی یا عمومی انتشار می یابند.
مقاله همایشی: مقاله های ترویجی و تخصصی یا حتی پژوهشی که در همایشها و جشنواره های علمی معتبر منتشر میشوند.
مقاله علمی فرهنگی: مقالههایی منسجم و مستند که غالباً در نشریات علمی فرهنگی، اطلاع رسانی و عمومی منتشر میشوند.
رساله علمی: تک نگاشته علمی، غیر از پایان نامه و کتاب، که حجم مطالب آن از یک مقاله علمی بیشتر و از یک کتاب علمی کمتر باشد.
طرح پژوهشی: سندی است مکتوب و مصوب که پیش از اجرای پژوهش تهیه میشود و بیانگر اموری مانند موضوع و مسئله پژوهش، روش، فرایند و زمانبندی لازم در انجام پژوهش است. پژوهشهایی که در دستگاههای اجرایی انجام میشود، گذشته از موارد یاد شده، بودجه، نیروی انسانی نیز پیشبینی شده و به
تصویب میرسد. طرح پژوهشی، غیر از طرح اجمالی یا تفصیلی کتاب، مقاله و پایاننامه است.
پایان نامه: گزارش مشروح، مکتوب و غیرچاپی از تحقیق پایان دوره پس از تصویب موضوع و چارچوب نظری آن، که با هدایت و مشاوره اساتید انجام و در هیئت داوران ارزیابی و تأیید میشود.
گردهمایی علمی: اجتماعی علمی متشکل از صاحبنظران، پژوهشگران و کارشناسان یک رشته خاص علمی در قالب کرسی نظریه پردازی، کرسی آزاداندیشی، کرسی ترویجی، نشست علمی و همایش یا جشنواره علمی.
به دیگر سخن، «تجمعی علمی و تخصصی با هدف و مقصد صریح و معین است که گروهی از دانشمندان، صاحبنظران و متخصصان در آن با بررسی و حل و فصل موضوع یا مسئله ای ویژه، یافته ها و نظریه های جدید علمی ـ تخصصی و نتایج تحقیق و مطالعۀ خود را ارائه و دربارة مسائل و مشکلات علمی به بحث، مشورت و تبادل اندیشه و نظر میپردازند و در نهایت به رشد دانش و خرد جمعی کمک میکنند.
راهنمایی پایان نامه: هدایت، راهنمایی، مشاوره و داوری پایان نامه .
فرصت مطالعاتی: حمایت مادی و معنوی سازمان از پژوهشگران و استادان برای گذراندن دورههای آموزشی و پژوهشی خاص در داخل یا خارج کشور.
*بُعد بینالملل*
⬅️گفتگوی اول
*ضرورت و ظرفیتهای فعالیت بینالمللی در حوزهی روانشناسی اسلامی*
*میزبان* : جناب آقای فرضی
*میهمان* : جناب آقای میری
🔸با معرفی مجموعه دانشجویان بینالمللی روانشناسی اسلامی ISIP
🗓پنجشنبه دوم شهریور
🕓ساعت ۱۹_۱۷
📎لینک جلسه: https://b2n.ir/x99689
با تشکر 🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@dastyarpazhoohesh
📣ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث شروع شد
حضوری تهران( خواهران):
🔹روانشناسی 12427
🔹علوم قرآن و حدیث12428
🔹فقه و حقوق 12429
مجازی( خواهران و برادران):
🔸روانشناسی15888
🔸علوم قرآن و حدیث15890
🔸فقه و حقوق 15891
🔸علوم حدیث 15889
حضوری قم ( خواهران):
🔻روانشناسی 15892
⚜️بازه ثبت نام : 31 مردادماه لغایت 4 شهریورماه
از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور
📞 تلفن راهنمای ثبت نام:
09352951290
09002151290
#لطفاً_نشر_دهید
🆔@qhuacir
*کارگروه هنر های تجسمی مدرسه حمد(هنر و ادبیات) برگزار میکند:*
سلسله کارگاه های ارائه *سوره مبارکه مریم(س)*
🔻با تاکید بر عناصر بصری
🔻ترسیم نقشه راه از ایده تا اجرا
*ویژه هنرمندانِ دغدغه مندِ قرآنی*
🗓یکشنبه ۵ شهریور:
▫️خوانش بصری سوره- بخش اول
▫️توضیحات ایده پردازی
🗓دوشنبه ۶ شهریور:
▫️خوانش بصری سوره -بخش دوم
🗓سه شنبه ۷ شهریور:
▫️خوانش بصری سوره- بخش سوم
🎙با ارائه: خانم نوری نژاد
⏳از ساعت 13:30 الی 15:00
🔴فرصت ایده پردازی از سوره: دو هفته
✅جلسه بررسی ایده ها : *دوشنبه ۲۰ شهریور*
🌐 نشانی اتاق کارگاه سوره مریم در اسکای روم 👇
https://www.skyroom.online/ch/z-mirzaee/kargahe-sore-maryam
🆔 @MadreseHamd
#فروش_ویژه
📖درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن
18 درس
430 صفحه
🖱تلفن خرید: 09921868372
@dastyarpazhoohesh