🔴 متن جالب سجادهرندی که دور اول به قالیباف رأی داده بود، درباره سعید جلیلی
🔹 من «جلیلیچی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعفها و محدودیتهای او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم.
🔹 از سعید جلیلی که به نحو کمنظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلتها و زیباییهای انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست.اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست.
🔹 پیشتر نوشتم که مهمترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراثدار او از این جهت بیشک سعید جلیلی است. با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛
🔹شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگیپنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن میخواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن میبندد، قیمتی است.
🔹اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمیدهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر میآورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است.جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است.
🔹میدانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلتهای بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، سادهزیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت).
🔹فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکتهسنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمیتواند دشمن بدارد.همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگیهای شخصی جلیلی نیست در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکانهای آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرت های جهانی) به حفره های بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز میگردد.
🔹 بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد؛ اینکه ایدههای در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد؛ اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمی انگیزد؛ جملگی به کاستیهای اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن بازمیگردد.
🔹 اگر این خللها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود که البته چندان هم نشده بود به معنای حل و فصل آنها نبود و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستی هاست. با مشاجره ملال آور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمی شود.
🔹شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور میکنم روند وقایع ماهها و سالهای پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر میشود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود.
✍سجاد صفارهرندی(عضو هیئت مدیره پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی)
🇮🇷@davat114
🔴 آلارم زلزله
🔸مسعود پزشکیان اینک رئیسِ همهی جمهور ایران است (حتی ما که به او رأی ندادهایم) و جایگاهی که بر آن تکیه زده، محترم و نیازمند پاسداشت است. اما بازی قومیتها را هرکه شروع کرده، این رییسجمهور منتخب ملت ایران است که باید آن را جمع کند. کسب جمعیت از این زلف پریشان به شانهی تدبیر او بستگی دارد.
🔸به گواهی تاریخ، تحریک گسلهای قومی و نژادی، زلزلهخیز و گسستآفرین است. رنگینکمان اقوام، به ایرانِ زیبا قوام داده و ترکیب خوشخامهی این بوم اهورایی به تنوع رنگ و پراکندگی گونه و تراکم گویش است. دارِ قالی هزار شانهی این سرزمین را باید رئیسجمهور چلهکشی کند. آنکه تار و پود ایران را ریشریش میخواهد، ریشهی ما را نمیخواهد و آنکه به یکپارچگی ما زخم میزند، مرهمی برای دردهای مشترکمان نمیشود.
🔸القصه زلزله بیخبر میآید، اما خبرش مثل توپ صدا میکند. اگر جلوی سرچشمهی شکافت و گسست را به بیل نگیریم، بعد با پیل هم نمیتوانیم از آن بگذریم. اینجا اگر باد بکاریم، طوفان درو میکنیم. ایرانیان باغیرت اگر گوشت هم را بخورند، استخوان هم را دور نمیریزند. اما هشدار که کفتارهای اطرافمان نباید بوی خون استشمام کنند. گرگهایی که در حوالیمان زوزه میکشند، مترصد فرصت حمله و درندگیاند.
🔸آزادی بیان جای خود، اما رئیسجمهور باید بعضی صداها را در نطفه خفه کند تا صدای غرّش زلزله بلند نشود. ما نه عاشق شیپور جنگیم و نه از مارش عزا میترسیم؛ ما سامانهی هشدار زلزله نیاز داریم تا کسی با هویت جمعیمان شوخی نکند. کسی به این دیبای زیبندهی برازنده، بشکافت نزند. باید گوش تیز کرد و به صداها حساس بود. بر سردر نهاد ریاستجمهوری باید آلارم زلزله نصب کرد.
✍ زهرامحسنیفر
#فرزندآوریبرایاقوام
🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت این مرد
.
این مرد اهل روضه بود
مثل بسیاری از علمای بزرگ
با یک تفاوت اساسی
او روضه و اشک بر امام حسین(ع)را احیا نمود. تفسیر نو ارائه کرد.
حالات او را بخوانید.
وقتی خبر رحلت فرزند دلبندش آمد
گفته بود من مصطفی را بخاطر آینده اسلام بسیار دوست داشتم
گریه نمیکرد
گفتند قلب امام در فشار است
باید کاری کرد
به نتیجه رسیده اند روضه خوان بیاید
و روضه علی اکبر(ع) بخواند
امام ساکت بود
تا روضه به مقتل و مصیبت حضرت علی اکبر(ع) رسید
شانه های امام تکان میخورد
دستمال پارچه ای را مقابل صورت گرفت
و اشک میریخت
اینها را عرض کردم که بدانیم او از همه ما هیاتی تر بود
اما او هیات و حرکت امام حسین(ع) را فقط برای اشک و مناسک نمیخواست. او از دل اشک بر حضرت اباعبدالله(ع) تفسیر بر قیام علیه ظلم نمود. نهضت خلق کرد. اولین سخنرانی امام و آغاز انقلاب در عصر عاشورا در هیات بود.
هیاتی ها باید بدانند از او هیاتی تر نیستند
و او احیاگر آن اوضاع خوفناک بود.
روحتان قرین رحمت و شریک در روضه های این شبها
✍ علیرضا زادبر
🇮🇷@davat114
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب: افتخار متعلّق به آن انسان، ملت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کردهاند، توفانها از بین ببرد و بخواباند. امام حسین(ع) این پرچم را محکم نگه داشت و تا پای شهادتِ عزیزان و اسارتِ حرم شریفش ایستاد. ۱۳۸۱/۱/۹
🏴 #بعثت_خون
#فرزندآوری_ایستادگیها
🇮🇷@davat114
کدام امام حسین(ع)؟
۱. امام حسین(ع) تاریخی: یک شخصیت برجسته و قهرمان که صاحب مرام و مروت است اما در صحنه تاریخی مظلوم واقع شده است. نگاه به این امام حسین(ع) نگاه در تاریخ ماندن است. این دیدگاه نمیخواهد امام حسین(ع) از دل تاریخ به روز و مسائل جاری حیات انسانی تسری یابد. محور باشد. تعیین کننده و تنظیم گر روابط سیاسی اجتماعی انسان باشد. در واقع اینجا کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنا ندارد. یک پدیده یا واقعه معلق در تاریخ است.
۲. امام حسین(ع) مناسکی: در این تفسیر و رویکرد غلبه بر احساسات و عواطف است. یک امام معصوم مورد ظلم واقع شده و باید هر سال طی مناسکی یاد او را صرفا گرامی نگاه داشت. غایت در اینجا همان انجام مناسک عزاداری است. مناسکی که در طول تاریخ بنا بر فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه پیش رفته است. در اینجا نیز کل یوم عاشورا نیست. عاشورا تمام شده است. یکبار بوده، تکرار نمیشود. اینجا هم امام حسین(ع) تعیین کننده روابط در جامعه نیست. آدم خوب و مظلوم قصه است. باید احترامش حفظ شود. امام حسین(ع) را برای خود میخواهد. ارادت دارد.
۳. امام حسین(ع) هدفی:
اینجا تفسیر متفاوت است. هدف امام حسین(ع) اهمیت دارد و غلبه بر احساس و مناسک پیدا میکند. اینجا دیگر کل یوم عاشوراست. اینجا امام حسین(ع) صرفا یک مظلوم محبوب کنج تاریخ نیست. اینجا امام ضدظلم، قیام کننده و معترض است. عدالت را طلب میکند. ضدحاکم طاغوت است. مقاوم است. کوتاه نمی آید حتی اگر کمتر از صد نفر باشد. تعیین کننده و تنظیم گر حیات اجتماعی جامعه بشری برای تمام عرصه هاست. عین عقلانیت است. در اوج عواطف، عقلانیت را ملاک و مبنا قرار میدهد. این نگاه به امام حسین(ع) حرکت آفرین است.
اشک و سنت های عزاداری بنا بود و هست که هدف قیام امام حسین(ع) برای تمام عصرها زنده نگاه دارند. غایت و هدف مطلق صرف عزاداری نیست. عزاداری مهم است. مناسک اهمیت دارند اما از لابه لای آن عزاداری و مناسک باید به هدف قیام رسید وگرنه مسعود رجوی هم در آن تفسیر غلط خودش را پیرو امام حسین(ع)
می دانست و پیش از شروع عملیات متوسل می شد!
✍ علیرضا زادبر
🇮🇷@davat114
💢نماز و نیایش شمربن ذی الجوشن
✅ابواسحاق نقل می کند:
همراه با شمر بن ذی الجوشن نماز می خواندیم. بعد از نماز، "شمر" دستانش را به سوی #آسمان بلند کرد و گفت:
«خدایا ! تو می دانی که من مردی شریف هستم!! مرا مورد بخشش قرار بده.»
به او گفتم :
«چگونه خداوند تو را #ببخشد ، در حالی که در قتل فرزند رسولالله مشارکت کردهای؟!»
شمر پاسخ داد:
«مگر ما چه کردیم؟! حاکمان ما به ما دستور دادند که چنین کنیم؛ ما نیز نمیبایست با #حاکمان خود مخالفت میکردیم.»
من به او گفتم:
«این عذر #نادرستی است. اطاعت از حاکم تنها در کارهای خوب است.»
📚لسان المیزان ، جلد ۳ ، صفحه ۱۵۱
🇮🇷@davat114
#شب_تاسوعا
زمان: پنج شنبه #نهم محرم الحرام ۶۱ هجري
شمر خود را به خيام امام حسين(ع) رسانده، ضمن صدا کردن حضرت عباس و ديگر فرزندان ام البنين، مي گويد: «براي شما از عبيدالله امان نامه گرفتم» آنها متفقاً گفتند: «خدا تو را و امان نامه تو را لعنت کند، ما امان داشته باشيم و پسر دختر پيامبر امان نداشته باشد؟»
امام حسين(ع) توسط حضرت عباس از دشمن يک شب را براي نماز، راز و نياز با خدا و تلاوت قرآن مهلت مي گيرد.
حفر خندق در اطراف خيام براي مقابله با شبيخون دشمن و قطع کردن راه ارتباطي دشمن با خيام از سه طرف - که فقط از يک قسمت ارتباط برقرار باشد – و ياران امام در آنجا مستقر بودند. اين تدبير امام (عليه السلام) براي اصحاب بسيار سودمند بود، گروهي از لشکر عمر بن سعد به سپاه امام (ع) مي پيوندند.
سخن امام حسين (علیهالسلام) خطاب به دشمن:
واي بر شما! چه زياني مي بريد اگر صداي مرا بشنويد؟! من شما را به يک راه راست مي خوانم، اما شما از همه فرامين من سر باز مي زنيد، چرا که شکم هاي شما از مال حرام پر شده و بر دل هاي شما مُهر شقاوت زده شده است...
🇮🇷@davat114
🏴 این اشک کهنه نمیشود
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: «گریستن و گریاندن برای امام حسین علیهالسّلام، برای خود جایگاهی دارد. مبادا کسی خیال کند که دیگر چه جایی برای گریه کردن و این بحثهای قدیمی است! نه! این خیالِ باطل است. عاطفه بهجای خود و منطق و استدلال هم بهجای خود، هر یک سهمی در بنای شخصیّت انسان دارد.» ۱۳۷۳/۰۳/۱۷
🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چقدر آقاجان ما زیبا و عالی و ساده حرف اصلی و حق را می زنند !
👈 ما نمی توانیم به بهانه جذب به هیات ، هر عملی را انجام دهیم و با هر نوع سبک آهنگی مداحی کنیم و لخت شویم و بالا پایین بپریم و بگوییم اینگونه جوانان جذب می شوند ‼️‼️
👌 مجلس عزای امام حسین (ع) ، حرمت دارد ، هر کاری نباید کرد. اینکه برخی سخنران ها و مداح ها هم می گویند " ولش کن " بگذار هرکار دوست دارد بکند ، حرفی از اساس غلط است ‼️
👈 انسان به هیات می آید تا اشتباهاتش جبران شود ، تا رشد کند ، اگر قرار باشد اشتباهاتش به او تذکر داده نشود ( البته با زبانی خوش و نرم) ، یعنی همان مسیر غلط خودت را ادامه بده که قطعا درست نیست ‼️
#فرزندآوری_جبرانها
🇮🇷@davat114
💢امام حسین(ع) و سیاست
"امام را برای حاجت گرفتن میخواهند"
✅ظهر عاشورا، شقی ترین انسانها بزرگترین #جنایت_بشری را مرتکب شدند، اما جنایتی بمراتب بزرگتر پس از قیام اباعبدالله رخ داد که به آن توجه نمیشود.
اما آن چیست؟ بدون شک، هر نوع #تحریف هدف امامحسین(ع) از قیام ظلم بزرگتری است که باید در مقابل آنها به روشنگری پرداخت.
عده ای امامحسین(ع) را، امامی شجاع، مظلوم، مهربان و دوست داشتنی میدانند در حدی که #حاجتهایشان روا کند!
هیات، عزاداری و کربلا را نماد عشق و علاقه خود میدانند و در نهایت محبت و علاقه به اباعبدالله میگویند: عزای محرم و امام حسین(ع) را وارد #سیاست نکنید!
✅اساسا، علت تحمل این همه #مصیبت چه بود؟
چرا حضرت شهر مدینه را رها کرده و در معرض #خطر قرار گرفتند؟
چرا حضرت با وجود علم به اینکه ۷۲ نفر توان مقابله با ۳۰ هزار نفر را ندارند باز ادامه دادند؟
حضرت علیه کدام #ظلم و #ظالم قیام کردند؟
✅ماهیت حرکت و قیام امام حسین(ع) علیه حکومت بنی امیه و سیاست یزیدی بود.
بعد چگونه میتوان امام حسین(ع) را صرفا در #نذری و سینه زنی و زیارت خلاصه نمود؟
آیا کسانی که از #قیام_حسینی قرائت و برداشتی غیر سیاسی دارند و فقط توصیه به عزاداری دارند میتوانند علت بریده شدن سرمبارک اباعبدالله توسط حاکم ظالم را بدون در نظر گرفتن حرکت سیاسی ایشان #تفسیر کنند؟
خطبه های صریح حضرت در مورد علت قیام علیه ظلم و اقامه دین گویاتر از آن است که بخواهیم نهضت حسینی را از عینک لیبرال مسلکان خنثی و بی بخار مشاهده کنیم.
جنایتِ معرفی حسین(ع) غیرسیاسی به نسل امروز از جنایت شمر و سنان هم بزرگتر است.
🇮🇷@davat114
معرفی یک کتاب ویژه درباره قیام امام حسین علیه السلام/
کتابی که رهبر انقلاب فرمودند: "خواندن این کتاب ضروری است. نمی گویم مفید است بلکه ضروری است"
کتاب های بسیاری پیرامون قیام امام حسین نوشته شده اما کتاب "آذرخش کربلا" را می توان کتابی جامع الاطراف دانست که "علامه مصباح یزدی" در این اثر زوایای مختلف قیام عاشورا را بررسی می کند.
این کتاب، مجموعه بیانات ایشان در محرم سال های ۱۴۲۱ و ۱۴۲۲ هجری قمری است که با گذشت حدود دو دهه، همچنان مباحث آن بروز و زنده است.
🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️بازسازی صحنه ترور ترامپ توسط کودکان آفریقایی😄
دیگه دنیا دلقک بازی اینا رو متوجه میشه
نمیدونم 🤔 شاید هم هنوز کسانی هستند که میخواهند خودشون را بزنند به نفهمی ...😕😁
🇮🇷@davat114
تیر غیب، مترسک کاکلطلا را گوشمالی داد. هنوز اما نوبت به چوب خدا نرسیده. بگذار قمارباز از این حادثهی دستساز برای خدایی بر سرزمین شیطان بزرگ، بهرهبرداری کند. به وقت انتقام، بینی مستکبر به خاک ذلت مالیده میشود. آنجا تیر شست خدا خطا ندارد و تشریح تقاص الهی، از این گوش تا آن گوش خواهد بود. و آسمان دنیا به چراغهایی رخشان زیور یافته که به تیر شهاب آنها، شیاطین رانده میشوند و عذاب آتش فروزان بر آنها مهیّا میگردد.
#فرزندآوری_تقاصها
🇮🇷@davat114
دنیا وادی مورچگان است و کلونیهای بهمتنیدهی شهرها، قوارهی بشر مورمنزلت را قدر ارزنی بزرگ نمیکند. لایغرّنک تقلُّبُ الّذین کفروا فی البلاد، متاعٌ قلیلٌ ...
قد آدم خاکی به اندازهی وسعت نگاهش به آسمان بلند میشود و عروج در ساحت انسان، حبل الله میخواهد. سررشتهی سیر صعودی ابناء بشر در کف با کفایت حسین بن علی (ع) است که عروة الوثقای بیعتش را به بلندای تاریخ امتداد داده. و «شهادت»، سلسلة الذهب حسین (ع) است که جواهرمردان هر عصر به آن چنگ میزنند و قدر مییابند. شهید، شاهماهی دریای دنیاست که خود را از بیم گرداب فتنهها در دام و دامان حسین (ع) میاندازد و صید میشود. و چه سِرّی در سَر است که در کوی حسینیاوران، دادنش نه، اما داشتنش عجب است؟!
همه آهوان صحرا سر خود نهاده بر کف
به امید آنکه روزی به شکار خواهی آمد
به هزار توی تاریخ اگر گوش جان بسپاری، پژواک ندای «هل من ناصر» آن بلندمرتبه شاهِ سلیمانسیرت را میشنوی که منطق النمل میداند و به زبان فطرت با ما سخن میگوید. صدایی که طنینش همچون نفخ صور در دل اهل شهادت رستاخیز بپا میکند و از اموات، احیا میسازد.
الهی! ما کوچکیم و ردای شهادت بر قامتمان زار میزند. به عظمت حسین (ع) بزرگمان کن تا جامهی شهادت راست بر انداممان بنشیند. ما چون ذرهای بیمقدار سرگردان طوفان دنیاییم و هرزهگردی میکنیم. به مغناطیس حسین (ع)، ما را سربراه کن و به صراط مستقیم شهادت در آور. الهی! بالحسین بالحسین بالحسین ...
#عاشورا #کربلا
✍ زهرا محسنیفر
#فرزندآوری_سربراهیها
🇮🇷@davat114
میشد بین هیأت عزا و هیأت دولت جمع بست؛ اما پزشکیان ترجیح داد در رفتن به اولی حضور پررنگ و بیدرنگ و در چینش دومی ظهور محو و کمرنگ داشته باشد. در پستو و پشتصحنه چه میگذرد خدا میداند، اما میزانسن شورای راهبری دوره انتقال دولت یک بازیگر نقش اول کم دارد و آن خود رئیسجمهور منتخب است. فیلمنامهای که باید #برای_ایران، حماسی و اپیک نگاشته شود، با فقدان «قهرمان کاریزماتیک» و کارگردانی با سنجههای وارونه ممکن است تراژیک و دراماتیک از آب درآید! مدیریت کردن یا مدیریت شدن، این دوگانهای از تصویر رسانهای رئیسجمهور است که در ذهن مردم نوسان دارد. با کنار زدن هر آنکه در قاموس جمهور عرض اندام میکند، پزشکیان باید یک بار دیگر خود را در قامت رئیسجمهور اثبات وجود کند.
✍ زهرا محسنیفر
#فرزندآوری_اثباتها
🇮🇷@davat114
🔴 دامِ ظریف برای انقلابیون
🔻 ظریف در رسانه ملی میگوید: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی گیرید (!) اگر ۵۰ سال داشته باشید هیچ امتیازی نمیگیرید؛ از زیر ۵۰ هر چه جوانتر باشید امتیاز بالاتر است. اگر مرد باشید هیچ امتیاز نمیگیرید، زن باشید ۱۰ امتیاز میگیرید. اگر سابقه وزارت داشته باشید، امتیاز منفی میگیرید»
🔹 شاخصه ها:
▪️ اهمیت به اقوام و مذاهب
▪️ اهمیت به جوانگرایی
▪️ اهمیت به زنان
🔸 خواسته و انتظار جریان اصلاحات از نیروهای جبهه انقلابی در واکنش به این سخنان چیست؟! ابراز #مخالفت شدید و گسترده
🔻 حال؛ چه اتفاقی می افتد؟!!!!
🔹 در افکارعمومی، اقلیتهای دینی، اقوام، زنان و جوانان جریان اصلاح طلبی یک مدافع عملگرا در حوزه مطالبات آنان شناخته میشود و جریان انقلابی مخالف آنان!!!
🔹 اگر در آینده دولت پزشکیان دولتی مردانه و سالخورده و بدون حضور جدی اقوام و اقلیتها تشکیل شود. در نگاه افکارعمومی علتش در محدودسازی و مسدودسازی آنان توسط مذهبی و انقلابیون خواهند بود چرا که آنان مخالفت علنی و جدی آنان را دیده اند. (میگویند ما خواستیم اما نگذاشتند...)
🔻 خب؛ حالا با این اوصاف باید در مقابل سخنان ظریف سکوت کنیم؟!
🔸 خیر؛ مخالفت ما با سخنان ظریف نباید بر مبنای امتیازات جوانگرایی و زنان و قومیتها و مذاهب باشد. بلکه باید بر اساس #مطالبه شایسته گزینی و نگاه تخصصی و #کارشناسی باشد.
🔸 جبهه انقلابی اساسا معتقد هست که هر ایرانی که تخصص و توانمندی لازم برای پست وزارت و یا دیگر مسئولیتها را دارد میتواند و باید برای آن مسئولیت انتخاب شود حال میخواهد زن باشد یا مرد، جوان باشد یا با تجربه، شیعه باشد یا اهل سنت
🔸 اساسا شیوه امتیاز دهی بر مبنای جنسیت، سن، عقیده و ... مخالف با قاعده انتخاب کارشناسی شده ای هست که آقای پزشکیان در طول دوره انتخابات مدام بر آن تاکید میکرد.
🔹 در این قالب و مشابه آن، ما هم تصویری معقولانه از مطالبه جبهه انقلابی به جامعه مخابره میکنیم و هم خود را در مقابل جوانان، زنان و اقلیتهای دینی #منفور نمیکنیم.
✍ سید احمد رضوی
#شیعه
#فرزندآوری_عقلانیتها
🇮🇷@davat114
🔴 عزا برای شاعر هرزهسرا❗️
🔻چند سال بعد از حادثه عاشورا فساد و فحشا مدینه و مکه را چنان فرا گرفت که محل نزول وحی و شهر پیامبر، تبدیل به مرکز رقاصه ها و آوازه خوانان و عشرتکدهها شد.
🔻تا جایی که وقتی یکی از شعرای مشهور و فاسد هرزهسرا مُرد؛ مکه و مدینه در عزا و ماتم فرو رفتند و مردمان فقیر و غنی با چشمان اشکبار در فراق او می گریستند!!
🔻این هرزگی فرهنگی جامعه اسلامی، در کنار تهی شدن افکار مردمان آن عصر از اندیشههای واقعی اسلامی تا جایی پیش رفت که اصل نبوت پیامبر هم مورد تمسخر و اهانت قرار می گرفت! تا جاییکه بعضی می گفتند چون جانشینی از پیامرسانی مهمتر است پس چون خلیفه، خلیفه الله است جایگاهش از پیامبر که رسول الله است بالاتر است!!
🔻علاوه بر اینها خشونت سهمگین بنی امیه در جریان شهادت امام حسین، واقعه هولناک حَرّه، سرکوب کامل قیام توابین، شهادت مختار و ... فضای وحشتناکی را ایجاد کرده بود.
🔻امام سجاد(ع) در چنین شرایطی پرچم امامت را به دوش گرفت. شرایطی که از دوران همه ائمه قبل و بعد ایشان سختتر و تلختر بود.
🔻اما امام سجاد(ع) در طول بیش از سه دهه، با تدبیر و مجاهدت، چنان جامعه اسلامی را از نو ساخت که تعداد یاران انگشت شمار اهلبیت بعد از حادثه عاشورا تبدیل به سیل شیعیان اهلبیت گردید و محبوبیت عمیق امام سجاد میان همه گروههای گوناگون اجتماعی و مذهبی به طور عجیبی گسترش یافت به طوری که امام باقر (ع) در حلقه بزرگ شیعیان قرار گرفت و آن نهضت بزرگ علمی را ایجاد کرد.
🔻بنابراین باید تصویر امام «بیمار» و گوشه گیر و منفعلی که ظالمانه یا جاهلانه برای امام زینت پرستشگران ساخته شده است در اذهان اصلاح شود.
🔻برای معرفی شخصیت و دوران امام سجاد دهها فیلم و سریال جذاب می توان ساخت که سریال جاودانه مختار گوشهای کوچک از وقایع آن زمان است.
🔻البته کم کاری هنری و رسانهای ما در این زمینه واقعا نابخشودنی است!
#شهادت_امام_سجاد
✍حمیدرضا ابراهیمی
#فرزندآوریبرایهنرها
🇮🇷@davat114
مادربزرگهای دوراندیش
مردمان بنیاسد مردمان عجیبی هستند. هم حبیببنمظاهر و مسلمبنعوسجه را در دامان خودشان پرورش دادند و هم حرملهبنکاهلی را. سعیدترین و شقیترین آدمها.
از آن طرف بقیهی این قوم به این بزرگی، بیتفاوتند، شاید هم مُردَدند، شاید هم ترسو. نمیدانم. در دوره و زمانهی ما به این آدمها میگویند، خاکستری. همانهایی که نه اینطرف جذبشان کرده و نه آن طرف.
اما عجیبتر و شگفتآورتر از مردان این قوم، زنانشان هستند. زنان خاکستری یا زنانِ مردانِ خاکستری.
سیزدهم محرم است. خبر به شهادترساندن نوهی پیغمبر به گوش خیلیها رسیده است. همه مسخ شدهاند انگار. پیکر امام و بقیهی شهدا روی زمینهای گرم کربلاست.
زنان قوم بنیاسد زودتر از بقیه به خود میآیند. میروند سراغ مردانشان.
لابد شروع کردهاند به لابهکردن که چه نشستهاید که جسد نوه پیامبر روی زمینهای داغ کربلاست؟
چه نشستهاید که لباس شهدا را غارت کردهاند؟
چه نشستهاید که سرها را بریدهاند؟
چه نشستهاید که حرمله آبرویمان را برده است؟
چه نشستهاید که خون امامکشی که هیچ، خون کودککشی تا ابددهر بر گردن قوممان افتاده است؟
بوی خون تا اینجا میآید، تا طویریج.
کاش هزاران مرد مثل حبیب و مسلم داشتیم؛ اما یکی مثل حرمله نداشتیم.
حتما مثل زنان عرب شروع کردند به مویهکردن و زدن توی صورتهایشان.
بیقراری کردهاند که بدن صدپارهی حسین و خاندانش روی زمین است، برخیزید.
مردان کاری نمیکنند. از ترس است یا گیجاند هنوز یا چیز دیگر، نمیدانم.
اما زنان تصمیمشان را گرفتهاند باید لکهی ننگ همراهینکردن با پسر فاطمه را از دامنشان کمرنگ کنند؟
باید عاقبت بچههایشان و آیندهگانشان را ختم به خیر کنند.
باید صف خودشان و قومشان را از حرمله و بقیه کوفیان جدا کنند.
سبدهای حصیری را برمیدارند. تویش پارچههای سفید و بیلچههایی برای کندن قبرها میگذارند.
مردان که میشنوند، غیرتی میشوند، شاید هم شرم میکنند، شاید هم بهخود میآیند. آنها هم راهی میشوند. زنان روضه میخواندند و مردان شهدا را با احترام به خاک میسپارند.
الان ۱۵۰ سال است که ظهر عاشورا، مردان قوم بنیاسد از طویریج، سروپابرهنه، هرولهکنان میروند سمت حرم امام. علامه بحرالعلوم یکبار امام زمان را در دستهی عزاداری طویریج دیده که با عزاداران میدوند و توی سرشان میزنند.
هرسال سیزدهم محرم، به احترام زنان قوم بنیاسد، بینالحرمین قُرق میشود. زنان به یاد مادربزرگهایشان، سبد حصیری را بر سر میگذارند و خودشان را میرسانند کربلا.
زنان بنیاسد، قومشان را توی تاریخ سربلند کردند. نگفتند نمیشود، نگفتند نمیتوانیم، نگفتند کار از کار گذشته، نگفتند وظیفهی ما گفتن بود.
زنان بنیاسد در حق قومشان بزرگتری کردند.
دیگر کسی قوم بنیاسد را با حرمله نمیشناسد.
قوم بنیاسد با تدفین و تشیع شهدای کربلا شناخته میشود.
🖋ملیحه نقشزن
#زینب_زمانهات_باش
#فرزندآوری_سربلندیها
🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظلم به اقلیتها در جمهوری اسلامی!
📣 اینکه قرار است در دولت دکتر پزشکیان #اقلیتهای_دینی نمره بیشتری برای گرفتن پست داشته باشند بهواسطه ظلمهای جمهوری اسلامی به اقلیتها است.
🔻 نمونههایی از #ظلم_به_اقلیتها_در_ایران را در این فیلم ببینید.
🇮🇷@davat114