eitaa logo
مشاوره فلسفی|زینب امیری| کافه‌مرگ
2.5هزار دنبال‌کننده
218 عکس
58 ویدیو
1 فایل
📚فوق‌دکتری دانشگاه تهران(مشاوره فلسفی، اضطراب مرگ)، دکتری فلسفه، سرتیفیکت مشاوره‌‌فلسفی از آمریکا، سرتیفیکت نوروبیولوژی بیماری‌های روانی و تاریخ نوروساینس‌از دانشگاه علوم پزشکی،اولین بار در ایران مشاوره‌‌فلسفی، کوتراپی با درمانگر بالینی @AdminCafe9
مشاهده در ایتا
دانلود
درباره مرزگذاری پرسیده بودین در ادامه به سوالات در قالب پست پاسخ میدم
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ مرزگذاری یعنی کِی خودت رو از دست میدی؟ مرزگذاری فقط «نه گفتن» نیست مرزگذاری یعنی فهمیدنِ جایی که بعد از اون، خودت رو گم می‌کنی خیلی‌ها اصلاً مرزشون رو نمی‌شناسن چرا؟ چون یاد گرفتن: اول حالِ بقیه رو تنظیم کنن سازگار بمونن تا طرد نشن رابطه رو به هر قیمتی حفظ کنن. اگه مرزت رو دیر فهمیدی، اگه بعد از چند بار له شدن کشفش کردی، این نشونه‌ی ضعف نیست مرزها دو جور شناخته میشن: یا آروم و آگاهانه یا بعد از درد هر دو انسانی‌اند🌱 ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ مرزگذاری؛ از تصویر وارد می‌شویم، نه واقعیت ما معمولاً با «تصویر» وارد رابطه می‌شویم، نه با واقعیت آدم‌ها پس نیازه که وقتی شناخت‌مون از آدم‌ها عمیق‌تر می‌شود، قرارداد درونی‌مان را به‌روزرسانی کنیم و اینجاست که مرزگذاری در روابط شروع می‌شود و مشکل دقیقاً همین‌جاست: آدم‌ها هم از تو تصویر دارند و بعضی‌ها به نسخه‌ی «بی‌مرزِ تو» عادت کرده‌اند وقتی مرز می‌گذاری، فکر می‌کنند تغییر کرده‌ای، یا خیانت کرده‌ای، درحالی‌که فقط داری واقعی‌تر می‌شوی. مرز گذاشتن یعنی: من این‌جا هستم اما نه به هر قیمتی.🌱 ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ مرزگذاری؛ چطور مرزهای سالم خودم رو پیدا کنم؟ مرز سالم از بیرون تعریف نمیشه از یک جمله آماده هم نمیاد مرز سالم از «شناخت خود» شروع میشه چند قدم ساده: ۱. بدنت رو جدی بگیر اگه در تعاملات یا موقعیت‌هایی: خسته میشی منقبض میشی ذهنت درگیر بازپخش افکار میشه اونجا چیزی از مرز تو رد شده ۲. به رنج‌های تکراری نگاه کن هر جا یک ناراحتی بارها تکرار شده، احتمالاً آنجا مرزی نداشتی یا نگهش نداشتی ۳. ببین از چه می‌ترسی اگه نه گفتن سخته، از خودت بپرس: از طرد شدن می‌ترسم؟ از بد جلوه کردن؟ از تنها ماندن؟ ترس‌ها دقیقاً کنار مرزها می‌ایستند.🌱 ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ ادامه‌ی مرزگذاری؛ چطور مرزهای سالم خودم رو پیدا کنم؟ ۴. آزمایشی مرز بگذار مرزگذاری همیشه جنگ نیست گاهی فقط یعنی: دیرتر جواب دادن وارد بحث نشدن توضیح اضافه ندادن گفتن ساده‌ی «الان نمی‌تونم» و ارزیابی واکنش‌ها چون اینجا رابطه‌ها خودشان رو نشان میدن ۵. معیار ساده داشته باش مرز سالم یعنی: بعد از رابطه، خودت رو از دست نداده باشی اگر برای نگه داشتن یک رابطه باید دائم خودت رو کوچک کنی، اون رابطه به مرز نیاز داره مرز سالم تو رو بی‌عاطفه نمیکنه تو رو منسجم‌تر میکنه و یادت باشه: مرز، علیه دیگران نیست مرز، به نفعِ «خودِ واقعی» توست🌱 ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ 🍃 روزه یعنی سکوتِ بدن در جهانی که مدام ما را به مصرف، واکنش و شتاب دعوت می‌کند، روزه یک «نه» آرام است نه فقط به غذا؛ به عادت به ولع به اطاعتِ بی‌فکر از خواستن‌ها روزه یعنی بدن را برای مدتی ساکت کنی تا صدایی دیگر شنیده شود، ما معمولاً اسیر فوری‌ترین میل‌هایمان هستیم گرسنگی که می‌آید، می‌خوریم خستگی که می‌آید، فرار می‌کنیم اضطراب که می‌آید، حواس‌پرتی می‌خریم روزه این زنجیره را قطع می‌کند بدن آرام می‌شود، و ناگهان می‌بینی چقدر از «خواستن‌هایت» از آنِ خودت نبوده‌اند روزه تمرینِ فاصله است؛ فاصله بین میل و پاسخ و در همین فاصله است که آزادی شکل می‌گیرد روزه فقط نخوردن نیست؛ یاد گرفتن این است که هر میلی، فرمان نیست گاهی لازم است بدن ساکت شود تا روح، عقل، و آگاهی جای بیشتری برای نفس کشیدن پیدا کنند🌱 ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ 📚 معرفی کتاب «طلای درون» | برای علاقه‌مندان به روانشناسی تحلیلی یونگیدنبال رهایی از وابستگی‌های هیجانی و کشف منابع درونی خودت هستی؟ «طلای درون» ترکیبی از روانشناسی یونگی، فلسفه و رویکردهای درمانی عملی ارائه میده تا مسیر خودشناسی و سلامت روانت رو هدایت کنه 💡 پیام کتاب: گنج واقعی بیرون نیست؛ درون توست. تمام جستجوها و توقعاتت از دیگران، نشانه‌هایی هستند که تو رو به کاوش درونی و رشد روانی هدایت می‌کنن این کتاب به تو نشون میده که: چطوری با تمرین‌های آگاهانه و تأملات فلسفی به رهایی از وابستگی‌ها دست پیدا کنی چطوری منابع درونی خودت رو شناسایی و فعال کنی چگونه معنای زندگی و آرامش روانی رو نه در موفقیت یا روابط، بلکه در درونت تجربه کنی 📖 «طلای درون» یک راهنمای علمی و کاربردیه این کشف دیرینه، نتیجه‌ی مطالعه و تمرین روانشناختی-فلسفی است: تو از ابتدا همه‌ی آنچه را که جستجو می‌کنی داری؛ فقط لازمه راهش رو پیدا کنی ✍🏻 ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"اللهم اِنّا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة وليّنا وشدة الفِتن بنا وتظاهر الزمان علينا.."
با سلام و احترام. مجموعه صوتهای تخصصی که در ادامه ارسال می شود، در زمان جنگ ۱۲ روزه توسط مجموعه مردمی مرام (مقرّ روانشناسان ایران مقاوم) تنظیم شده است. جهت دسترسی به این محتوای رایگان و عضویت در کانال آموزش‌های تخصصی مرام، پیوندهای زیر را دنبال نمایید. ✅ لطفا در بازنشر حداکثری این پیام کوشا باشید. شاید گرهی از کار کسی بگشاید. مواجهه با کودک زیر هفت سال در شرایط جنگ توضیح کاربرگ فرمول بندی موردی و مداخله در بحران مدیریت احساس گناه جنگ و مواجهه نوجوانان در آن اصلاح سبک زندگی ارتقای خودکارآمدی (اعتماد به نفس توحیدمحور) مقابله (بخش اول) مقابله (بخش دوم) مواجهه با اخبار تنظیم هیجان در مواجهه با اخبار رشد معنوی مواجهه با کودکان بالای هفت سال فنون آرام سازی ذهن اصلاح افکار مدیریت خشم کارگاه مداخله در بحران (بخش اول) کارگاه مداخله در بحران (بخش دوم) کارگاه مداخله در بحران (بخش سوم) کارگاه مداخله در بحران (بخش چهارم) کارگاه داخله در بحران (سوال و جواب) مدیریت هیجانات علایم جسمانی استرس و راهکارهایی برای مدیریت آن مدیریت و مهار استرس حل مساله خدامحور شیوه نامه معنادرمانی مبتنی بر دیدگاه آیت‌الله صفایی‌حائری (بخش نخست) مدیریت تعاملات در خانواده در شرایط خاص متن تجمیع شدۀ شش صوت پیرامون اختلال استرس حاد (ASD) و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)؛ برخی درمان های مرتبط با این اختلالات؛ و نقش معنویت در درمان این مسائل آموزش های لازم برای شرایط خاص جهت پیوستن به کانال تخصصی آموزش روانشناسی مَرام، پیوندهای زیر را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/marampsy https://ble.ir/marampsy ✅ ما با مَرام هستیم! 👈 لطفا در بازنشر حداکثری این پیام کوشا باشید. شاید گرهی از کار کسی بگشاید.
---✿💠❀💠❀💠✿---‌ به شما که از دوردست‌ها، تپش‌های این جان بی‌قرار را می‌شنوید... تمام عمرم را میان سطور کتاب‌ها، اوراق کهن و تالارهای تحصیل سپری کردم؛ سالیان درازی که در جست‌وجوی آن شعله‌ی لرزان «آگاهی» بودم تا شاید سرانگشتانم نور حقیقت را لمس کند. می‌خواستم بدانم انسان کیست و رنج کجاست. اما هرگز گمان نمی‌کردم روزی فرا برسد که آن آگاهی انتزاعی، در میانه‌ی شعله‌های آتش و آوار، این‌چنین عریان و بی‌پرده در مقابلم قد علم کند. من در حال آموختن آن بودم که چطور با «نقطه‌های کورِ» وجودم روبرو شوم، اما امروز، این شهر است که با تمام زخم‌هایش، آینه‌ی تمام‌نمای هستی من شده است. نمی‌دانم این واژه‌ها در کدام ساعت از شبانه‌روز به چشمانتان می‌رسد، اما اینجا ساعت همیشه به وقت «بیم و امید» است. و در این لحظه که برایتان می‌نویسم، افق نگاهم دیگر نه با نور شمع مطالعه، که با ستون‌های غلیظ و مارپیچ دود سیاه روشن شده است. از پنجره که خیره می‌شوم، می‌بینم چطور خانه‌ها، مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها—همان مأمن‌های تپنده‌ی زندگی—به خاکستر بدل می‌شوند. شهر، تنی است که زیر تازیانه‌ی انفجارها می‌لرزد، اما هنوز نفس می‌کشد. سر سفره‌های افطار و سحر، نانمان را با طعم گس باروت تقسیم می‌کنیم و دعاهایمان با لرزش زمین و نوای انفجار که لالایی شب‌هایمان شده، گره خورده است. دردناک است که در این میان، صداهایی را می‌شنویم که از فرسنگ‌ها دورتر، برای نابودی ما هلهله می‌کنند و آرزوی مرگمان را دارند. اما بگذارید دنیا بداند: این زندگی، با تمام تراژدی‌های استخوان‌سوزش، «حقِ ماست». ما این خاک زخمی را با تمام وجود می‌خواهیم و ریشه‌هایمان را در اعماق دردهایش دوانده‌ایم. در این روزهای بی‌امان، ثانیه‌ای از پا ننشستم؛ از هر تماس، هر کلمه و هر تلاشی برای التیام دریغ نکردم تا مبادا شعله‌ی امیدی در قلبی خاموش شود. حس می‌کنم اگر این غبار فروبنشیند، شاید دیگر نشانی از آن «من قدیمی» نباشد؛ چرا که من تمام بودنم را، لای آجرهای شکسته و در لبخند تلخ کودکان این شهر جا گذاشته‌ام. شاید مصالحی که برای ساختن زندگی‌ام داشتم، اندک بود؛ شاید گاهی خانه‌ام را بر ریگ‌های روان حادثه بنا کردم، اما هرگز از «بنا کردن» دست نکشیدم. و اما کلام آخر... اگر بنا بر رفتن باشد، من نه با زانوهای لرزان، که با قامتی به بلندای حقیقت خواهم رفت. بگذارید تاریخ بنویسد که ما در محاصره‌ی آتش، نه درس مرگ، که درس «شکوهِ بودن» دادیم. من نه یک قربانی، که معمار معنا در میانه‌ی ویرانی‌ام. اگر من تمام شوم، آگاهی من در غرش این مقاومت جاری خواهد ماند؛ چرا که ما یاد گرفته‌ایم حتی در سیاه‌ترین شب‌ها، خودمان خورشید باشیم. ما نمی‌شکنیم؛ ما به تکه‌ای از اسطوره‌ی این خاک بدل می‌شویم که تا ابد، بوی افتخار، ایستادگی و آزادی خواهد داد. ✍🏻 ✍🏻 ---✿💠❀💠❀💠✿---‌ https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92 ble.ir/join/4npHTCxxXu
🤍 الحمدلله رب العالمین 🤍