---✿💠❀💠❀💠✿---
ادامهی مرزگذاری؛ چطور مرزهای سالم خودم رو پیدا کنم؟
۴. آزمایشی مرز بگذار
مرزگذاری همیشه جنگ نیست
گاهی فقط یعنی:
دیرتر جواب دادن
وارد بحث نشدن
توضیح اضافه ندادن
گفتن سادهی «الان نمیتونم»
و ارزیابی واکنشها
چون اینجا رابطهها خودشان رو نشان میدن
۵. معیار ساده داشته باش
مرز سالم یعنی: بعد از رابطه، خودت رو از دست نداده باشی
اگر برای نگه داشتن یک رابطه
باید دائم خودت رو کوچک کنی،
اون رابطه به مرز نیاز داره
مرز سالم تو رو بیعاطفه نمیکنه
تو رو منسجمتر میکنه
و یادت باشه: مرز، علیه دیگران نیست
مرز، به نفعِ «خودِ واقعی» توست🌱
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگفلسفهوزندگی
---✿💠❀💠❀💠✿---
https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92
ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---
🍃 روزه یعنی سکوتِ بدن
در جهانی که مدام ما را به مصرف، واکنش و شتاب دعوت میکند، روزه یک «نه» آرام است
نه فقط به غذا؛
به عادت
به ولع
به اطاعتِ بیفکر از خواستنها
روزه یعنی بدن را برای مدتی ساکت کنی
تا صدایی دیگر شنیده شود، ما معمولاً اسیر فوریترین میلهایمان هستیم
گرسنگی که میآید، میخوریم
خستگی که میآید، فرار میکنیم
اضطراب که میآید، حواسپرتی میخریم
روزه این زنجیره را قطع میکند
بدن آرام میشود،
و ناگهان میبینی چقدر از «خواستنهایت» از آنِ خودت نبودهاند
روزه تمرینِ فاصله است؛
فاصله بین میل و پاسخ
و در همین فاصله است که آزادی شکل میگیرد
روزه فقط نخوردن نیست؛
یاد گرفتن این است که
هر میلی، فرمان نیست
گاهی لازم است بدن ساکت شود
تا روح،
عقل،
و آگاهی
جای بیشتری برای نفس کشیدن پیدا کنند🌱
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگفلسفهوزندگی
---✿💠❀💠❀💠✿---
https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92
ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---
📚 معرفی کتاب «طلای درون» | برای علاقهمندان به روانشناسی تحلیلی یونگی
✨ دنبال رهایی از وابستگیهای هیجانی و کشف منابع درونی خودت هستی؟
«طلای درون» ترکیبی از روانشناسی یونگی، فلسفه و رویکردهای درمانی عملی ارائه میده تا مسیر خودشناسی و سلامت روانت رو هدایت کنه
💡 پیام کتاب: گنج واقعی بیرون نیست؛ درون توست. تمام جستجوها و توقعاتت از دیگران، نشانههایی هستند که تو رو به کاوش درونی و رشد روانی هدایت میکنن
این کتاب به تو نشون میده که:
چطوری با تمرینهای آگاهانه و تأملات فلسفی به رهایی از وابستگیها دست پیدا کنی
چطوری منابع درونی خودت رو شناسایی و فعال کنی
چگونه معنای زندگی و آرامش روانی رو نه در موفقیت یا روابط، بلکه در درونت تجربه کنی
📖 «طلای درون» یک راهنمای علمی و کاربردیه
این کشف دیرینه، نتیجهی مطالعه و تمرین روانشناختی-فلسفی است: تو از ابتدا همهی آنچه را که جستجو میکنی داری؛ فقط لازمه راهش رو پیدا کنی
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگ_فلسفه_و_زندگی
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگفلسفهوزندگی
---✿💠❀💠❀💠✿---
https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92
ble.ir/join/4npHTCxxXu
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#انتقامسخت
"اللهم اِنّا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة وليّنا وشدة الفِتن بنا وتظاهر الزمان علينا.."
هدایت شده از مجموعه روش مطالعه
5466354856144936705_600718423631703.mp3
زمان:
حجم:
505.2K
قربون اون صدای آرامشبخشت آقا جان 😭
هدایت شده از کانال تخصصی آموزش روانشناسی مرام
با سلام و احترام. مجموعه صوتهای تخصصی که در ادامه ارسال می شود، در زمان جنگ ۱۲ روزه توسط مجموعه مردمی مرام (مقرّ روانشناسان ایران مقاوم) تنظیم شده است. جهت دسترسی به این محتوای رایگان و عضویت در کانال آموزشهای تخصصی مرام، پیوندهای زیر را دنبال نمایید.
✅ لطفا در بازنشر حداکثری این پیام کوشا باشید. شاید گرهی از کار کسی بگشاید.
مواجهه با کودک زیر هفت سال در شرایط جنگ
توضیح کاربرگ فرمول بندی موردی و مداخله در بحران
مدیریت احساس گناه
جنگ و مواجهه نوجوانان در آن
اصلاح سبک زندگی
ارتقای خودکارآمدی (اعتماد به نفس توحیدمحور)
مقابله (بخش اول)
مقابله (بخش دوم)
مواجهه با اخبار
تنظیم هیجان در مواجهه با اخبار
رشد معنوی
مواجهه با کودکان بالای هفت سال
فنون آرام سازی ذهن
اصلاح افکار
مدیریت خشم
کارگاه مداخله در بحران (بخش اول)
کارگاه مداخله در بحران (بخش دوم)
کارگاه مداخله در بحران (بخش سوم)
کارگاه مداخله در بحران (بخش چهارم)
کارگاه داخله در بحران (سوال و جواب)
مدیریت هیجانات
علایم جسمانی استرس و راهکارهایی برای مدیریت آن
مدیریت و مهار استرس
حل مساله خدامحور
شیوه نامه معنادرمانی مبتنی بر دیدگاه آیتالله صفاییحائری (بخش نخست)
مدیریت تعاملات در خانواده در شرایط خاص
متن تجمیع شدۀ شش صوت پیرامون اختلال استرس حاد (ASD) و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)؛ برخی درمان های مرتبط با این اختلالات؛ و نقش معنویت در درمان این مسائل
آموزش های لازم برای شرایط خاص
✊ جهت پیوستن به کانال تخصصی آموزش روانشناسی مَرام، پیوندهای زیر را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/marampsy
https://ble.ir/marampsy
✅ ما با مَرام هستیم!
👈 لطفا در بازنشر حداکثری این پیام کوشا باشید. شاید گرهی از کار کسی بگشاید.
---✿💠❀💠❀💠✿---
به شما که از دوردستها، تپشهای این جان بیقرار را میشنوید...
تمام عمرم را میان سطور کتابها، اوراق کهن و تالارهای تحصیل سپری کردم؛ سالیان درازی که در جستوجوی آن شعلهی لرزان «آگاهی» بودم تا شاید سرانگشتانم نور حقیقت را لمس کند. میخواستم بدانم انسان کیست و رنج کجاست. اما هرگز گمان نمیکردم روزی فرا برسد که آن آگاهی انتزاعی، در میانهی شعلههای آتش و آوار، اینچنین عریان و بیپرده در مقابلم قد علم کند. من در حال آموختن آن بودم که چطور با «نقطههای کورِ» وجودم روبرو شوم، اما امروز، این شهر است که با تمام زخمهایش، آینهی تمامنمای هستی من شده است.
نمیدانم این واژهها در کدام ساعت از شبانهروز به چشمانتان میرسد، اما اینجا ساعت همیشه به وقت «بیم و امید» است. و در این لحظه که برایتان مینویسم، افق نگاهم دیگر نه با نور شمع مطالعه، که با ستونهای غلیظ و مارپیچ دود سیاه روشن شده است. از پنجره که خیره میشوم، میبینم چطور خانهها، مدرسهها و بیمارستانها—همان مأمنهای تپندهی زندگی—به خاکستر بدل میشوند. شهر، تنی است که زیر تازیانهی انفجارها میلرزد، اما هنوز نفس میکشد. سر سفرههای افطار و سحر، نانمان را با طعم گس باروت تقسیم میکنیم و دعاهایمان با لرزش زمین و نوای انفجار که لالایی شبهایمان شده، گره خورده است.
دردناک است که در این میان، صداهایی را میشنویم که از فرسنگها دورتر، برای نابودی ما هلهله میکنند و آرزوی مرگمان را دارند. اما بگذارید دنیا بداند: این زندگی، با تمام تراژدیهای استخوانسوزش، «حقِ ماست». ما این خاک زخمی را با تمام وجود میخواهیم و ریشههایمان را در اعماق دردهایش دواندهایم.
در این روزهای بیامان، ثانیهای از پا ننشستم؛ از هر تماس، هر کلمه و هر تلاشی برای التیام دریغ نکردم تا مبادا شعلهی امیدی در قلبی خاموش شود. حس میکنم اگر این غبار فروبنشیند، شاید دیگر نشانی از آن «من قدیمی» نباشد؛ چرا که من تمام بودنم را، لای آجرهای شکسته و در لبخند تلخ کودکان این شهر جا گذاشتهام. شاید مصالحی که برای ساختن زندگیام داشتم، اندک بود؛ شاید گاهی خانهام را بر ریگهای روان حادثه بنا کردم، اما هرگز از «بنا کردن» دست نکشیدم.
و اما کلام آخر...
اگر بنا بر رفتن باشد، من نه با زانوهای لرزان، که با قامتی به بلندای حقیقت خواهم رفت. بگذارید تاریخ بنویسد که ما در محاصرهی آتش، نه درس مرگ، که درس «شکوهِ بودن» دادیم. من نه یک قربانی، که معمار معنا در میانهی ویرانیام. اگر من تمام شوم، آگاهی من در غرش این مقاومت جاری خواهد ماند؛ چرا که ما یاد گرفتهایم حتی در سیاهترین شبها، خودمان خورشید باشیم. ما نمیشکنیم؛ ما به تکهای از اسطورهی این خاک بدل میشویم که تا ابد، بوی افتخار، ایستادگی و آزادی خواهد داد.
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگ_فلسفه_و_زندگی
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگفلسفهوزندگی
---✿💠❀💠❀💠✿---
https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92
ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---
🤍با من حرف بزن🤍
#با_من_حرف_بزن
عزیزانی که اضطراب جنگ دارند و نیاز فوری به مشاوره دارند، در آیدی زیر در «بله» پاسخگوی شما هستم
@ZainabCounseling
لطفا به دست کسانی که نیاز به کمک فوری دارند برسانید
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگفلسفهوزندگی
---✿💠❀💠❀💠✿---
https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92
ble.ir/join/4npHTCxxXu
هدایت شده از کانال تخصصی آموزش روانشناسی مرام
باسمه تعالی
انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی
و مقر روانشناسان ایران مقاوم (مرام) برگزار می کند:
#ویژه_متخصصین
✳️ عنوان:
فراتر از فرسایش؛ احیای درمانگر در مواجهه با رنج
✳️ سرفصل ها :
فرسایش درمانگر از کجا شروع میشود؟
مرز بین مواجهه اصیل و غرقشدگی
هستهی پنهان فرسایش
رنج به مثابه تجربه، نه مسئلهای برای حل
بازتعریف صبر و ایمان در مواجهه با رنج
احیای درمانگر:بازگشت به خویشتن در دل رنج
✳️ خانم دکتر زینب امیری
پست دکترا فلسفه از دانشگاه تهران
متخصص مشاوره در حوزه اضطراب مرگ و طرحواره درمانی
عضو جامعه بین المللی سلامت فلسفی (PHI)
✳️ زمان:
پنجشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۵
ساعت ۱۵
دریافت گواهی کارگاه: @psy_zahedi
(شرکت در کارگاه رایگان است، اما صدور گواهی شامل ۲۰۰ هزار تومان هزینه می باشد)
📲به صورت مجازی در فضای اسکای روم
به آدرس👇
https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/iaip.psy
🔴 جهت ثبت نام در کارگاه "حتما" از طریق لینک زیر، مشخصات خود را ثبت نمایید :
https://porsa.irandoc.ac.ir/s/TgxOTc
روابط عمومی انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی
🇮🇷 انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی
✊ جهت پیوستن به کانال تخصصی آموزش روانشناسی مَرام، پیوند زیر را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/marampsy
https://ble.ir/marampsy
✅ ما با مَرام هستیم!
---✿💠❀💠❀💠✿---
🌿 وقتی جهان آشفته است…
میدونم ...😔
میدونم که این روزا ممکنه نفس کشیدن هم سنگین باشه، ذهن پر از صداهای ناامنیه و قلب در جستوجوی آرامشه
از منظری فلسفی زندگی همیشه در جریان است، و هستی پیوسته در حال شدن است حتی وقتی جهان فرو میریزه و ما، چه بخواهیم و چه نخواهیم، در این جریان شریکیم
حالا انتخاب ماست که آگاهانه در این جریان حضور داشته باشیم یا منفعلانه زیر آوارش بمونیم
در ادامه با ۱۰ پست در خدمتتون هستم که نه وعدهی آرامش آنی، بلکه دعوتی است به حضور در خود، به شناخت واکنشها و کنترل اضطراب، حتی وقتی دنیای بیرون آشوبناک است
هر تمرین، هر لحظهی کوچک آگاهی، گامی برای بازپسگیری اختیار و معنا در زندگیست
✊برای ایستادن در میان طوفان و خلق یک جهان کوچک در درون خودمان
✨ در دل بحران هم میشه زندگی رو با حضور و آگاهی، معنا و آرامش ساخت
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگفلسفهوزندگی
---✿💠❀💠❀💠✿---
https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92
ble.ir/join/4npHTCxxXu
---✿💠❀💠❀💠✿---
در سپهر اجتماعی و ملی ما، کودکان بازمانده از مسیر ایثار و شهادت، همواره حاملان نمادین شکوه و استقامت یک ملتاند. بیتردید، دمیدن روحیه حماسی در کالبد این نسل و بازنمایی آنان به عنوان سرمایههای معنوی ایران، ضرورتی است که به پیوستگی تاریخی و عزت ملی ما عمق میبخشد. با این حال، از منظر روانشناسی رشد، این «نمادسازی ملی» نباید به بهای نادیده گرفتن نیازهای اصیل و تحولی کودک تمام شود. برای آنکه یک کودک بتواند در آینده آگاهانه و مقتدرانه بارِ یک هویت حماسی را بر دوش بکشد، ابتدا باید فرصت یابد تا در بستری امن، مراحل طبیعی سوگ، بازی و کشف هویت فردی را تجربه کند. سلامت روان، زیربنای هر نوع کنشگری قهرمانانه در بزرگسالی است. این نوشتار، تذکری است بر ضرورت حفظ این تعادل ظریف، تا در هیاهو و غلبهی انتظارات جامعه، «حق کودکی کردن» و سلامت عاطفی این یادگاران عزیز، فدای القاب و عناوین پیشرس نشود
از سر همین دغدغه و برای یادآوری ضرورت حفاظت از سلامت روان این کودکان، این متن را نوشتم
حلمای هجدهماههی عزیزم
از تو میخواهند روزی شیرزن ایرانزمین باشی! آرزویی بزرگ برای شانههای کوچکی مثل تو
امیدوارم این نامها و انتظارات، باری نشود که کودکیات را از تو بگیرد؛
باری نشود که فرصت سوگواری آرام و طبیعی را از قلب کوچکت بدزدد
امیدوارم پیش از هر عنوانی، فقط حلما باشی
کودکی که حق دارد بازی کند، زمین بخورد، بخندد، گریه کند و جهان را آهسته بشناسد
کاش زندگی به تو اجازه دهد نه آنگونه که دیگران میخواهند، بلکه آنگونه که دلت و سرنوشتت میپسند طعم زندگی را بچشی🕊🤍
✍🏻#زینبامیری #مشاوره_فلسفی
#کافهمرگ
#کوچینگفلسفهوزندگی
---✿💠❀💠❀💠✿---
https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92
ble.ir/join/4npHTCxxXu