eitaa logo
گفتگوی اسلام و مسیحیت
593 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
434 ویدیو
87 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ نظر کلیسای درباره :🔺 تفاوت بین "تعمّق" و "" در 🔺 🔸 واژه "تعمّق" CONTEMPLATION برگرفته از واژه لاتینی contemplare به معنای نظاره کردن می باشد؛ غرق شدن در حضور خدا در نیایش ، تعمّق ( زندگی روحانی _درونی ) و عملکرد ( زندگی عملی ) دو وجه سرسپاری به خدا هستند. در مسیحیت این دو ، به شکل جدایی ناپذیری به یکدیگر تعلّق دارند. 🔸 امّا "مراقبه" یا "مدیتیشن" MEDITATION گرفته شده از واژه لاتین meditare است. مراقبه تمرین معنوی عملی در و فرهنگهای گوناگون است که در آن ، انسان قصد دارد خود ( و خدای خود ) را بازیابد. 🔺مسیحیت تمرینهای گوناگونی از مراقبه را می شناسد و ارج می گذارد ، امّا آن کارکردهایی را که یکی شدن با خدا و امر الهی را به عنوان نتیجه یک فن ویژه مراقبه وعده می دهد ، مردود می شمارد. منبع : کانال کاتولیک فارسی ☪✝ @Debate
﷽؛ سکوت عامدانه جریان تبشیر نسبت به نابسامانی سرزمین های اشغالی روسای جریان تبشیر بدون اذن و رضایت روسای صهیونیستی، اجازه انجام هیچ اقدامی را ندارند و عینا باید دستورات از قبل دیکته شده آنان را فقط اجرا نماید. به عنوان مثال می توانیم نابسامانی های در مناطق اشغالی اشاره کرد. قریب یک ماه است که اعتراضات ساکنین سرزمین های اشغالی فلسطین به دلیل شرایط وخیم درمانی و مفاسد اقتصادی علیه مقامات رژیم منحوس اسرائیل شروع شده است. علاوه بر ابتلای ساکنین مناطق اشغالی به ویروس ، اعتراضات خیابانی همراه با تخریب و ناامنی در حال افزایش می باشد. اخیرا سایت خبری اروشلیم پست، هارتص اعلام کرده است با گسترش نا امنی های تل آویو ، 50 نفر دستگیر شده و در رده های بالا آمار مبتلایان به کرونا قرار گرفته است. علی رغم انتشار این اخبار درهمه رسانه های خبری جهان، رسانه های خبری وابسته به جریان تبشیر در این بازه زمانی یک ماهه، هیچ گونه اشاره ای به وقایع ناگوار سرزمین های اشغالی نکرده است. در هیچ یک از صفحات مجازی و برنامه های ماهواره ای که به صورت 24 ساعته پخش می شود، هیچ اشاره اجمالی مشاهده نشده است. این سکوت عامدانه جریان تبشیر نشان دهنده وابستگی آنان به اردوگاه صلیبی بوده که در شرایط بحرانی اجازه ندارند برخلاف اهداف و خواست اربابان خود حقایق را برای مخاطبین خود بیان نمایند. ☪✝ @Debate
﷽؛ زنی در جریان اعتراضات به اعمال قوانین قرنطینه در بخارست پایتخت رومانی، در حال خواندن است. موسّسه گفت و گوی ادیان ☪✝ @Debate
﷽؛ جشن و مذهبی دگرگونی و درخشش سیمای مسیح روز یکشنبه با حضور اعظم سیبوه سرکیسیان، بدون حضور ارامنه در سرکیس مقدس تهران برگزار شد. این جشن بر اساس تقویم جولیانی در کلیسا های ارتدوکس سوریه ، ارتدوکس هند ، و در ارتدوکس شرقی ، کلیسای کاتولیک و کلیساهای آنگلیکن ، در 6 آگوست برگزار می شود. در کلیسای حواری ارمنی بنابر تقویم گریگوری این جشن در 19 آگوست برگزار میگردد. اغلب پروتستان‌ها از زمان نهضت اصلاحات دینی، برگزاری این جشن را متوقف کردند. برخی کلیساهای لوتری و متحد متدیست جشن تجلی عیسی برای سه مغ ایرانی یا جشن اپیفانی را هم در این روز برگزار می کنند. اما کلیسای سوئد و لوتری فنلاند هشتمین یکشنبه بعد از پنطیکاست را جشن درخشش سیمای علیه السلام می دانند. حقیقت مسیحیت ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ جشن و #مراسم مذهبی دگرگونی و درخشش سیمای مسیح روز یکشنبه با حضور #اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، بد
﷽؛ این جشن به مناسبت معجزه درخشش سیما و لباس حضرت شکل گرفته. تاریخچه معجزه درخشش صورت حضرت عیسی در میان دیگر معجزاتی که در انجیل ذکر شده، از این جهت که برای خود مسیح رخ داده، منحصر به فرد است، اناجیل متی 17: 1-5 ، مرقس 9 : 2-9 و لوقا 9: 28-36 این معجزه را نقل کرده اند بنابر روایت اناجیل حضرت عیسی در آخرین سفر خود به اورشلیم دوازده حوار ی خود را گرد هم آورد تا سفر خود را به اورشلیم آغاز کند در حین سفر، روزی حضرت عیسی پطرس، یعقوب و یوحنا را باخود بر فراز کوه بلندی برد تا عبادت کند که ناگاه چهره و لباس حضرت عیسی شروع به درخشش کرد در این هنگام حضرت الیاس و موسی ظاهر شدند و با عیسی به گفتگو پرداختند وابری آنها را در برگرفت و ناپدید شدند در این هنگام ندایی از ابر برخواست که" این است پسر محبوب من به او گوش فرا دهید. " بعد از آن عیسی به تنهایی ظاهر شد و حضرت عیسی دستور داد تا قبل از رستاخیز او از میان مردگان حواریون این داستان را نقل نکنند. بنابر عقیده مسیحیان در این رخداددلیل برتری عیسی نسبت به موسی و ایلیا یا الیاس، دو چهره برجسته آیین یهود است. همچنین به باور مسیحیان، این معجزه هویت مسیح به عنوان فرزند خداوند را ثابت می کند. مسیحیان برای گرامیداشت این روز آنرا جشن می گیرند. برگزاری این عید به جشن های کلیسای شرقی در قرن چهارم بازمی‌گردد. این جشن تا قرن نهم به شکل های مختلفی انجام می شد امّا تا سال 1457 میلادی به کلیسای غربی راه نیافته بود. در قرن 15 میلادی پاپ "کالیکستوس سوم" ) 1378-1458) روز 6 آگوست را به عنوان جشن درخشش سیمای مسیح انتخاب کرد. حقیقت مسیحیت ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ این جشن به مناسبت معجزه درخشش سیما و لباس حضرت #عیسی شکل گرفته. تاریخچه معجزه درخشش صورت حضرت عی
﷽؛ :✝️ارامنه همراه با جشن درخشش سیمای مسیح هم زمان جشن "وارداوار" یا" آب پاشان" را برگزار می کنند در اینکه واداوار به چه معناست بین زبان شناسان ارمنی اختلاف است "وارتاپت ملیک پاشیان" در کتاب پرستش ایزد بانو آناهید چنین آورده که "وارت" در زبان سانسکریت به معنای آب و "وار" به معنای پاشیدن است. این جشن بازمانده از دوران باستان و از رسوم ایرانیان است که خدای آناهیتا یا آناهید را به عنوان خدای آب ها، باروری و ثمردهی پرستش می کردند. هم اکنون از های مختلف جشن وارداوار فقط رسم آب پاشیدن مردم به یکدیگر و کبوتر پرانی به جا مانده است. برخی نیز همانند" استپان مالخاسیان" عقیده دارند این کلمه به جشن درخشندگی سیمای مسیح ارتباط دارد زیرا در این جشن مسیحیان گلاب به روی یکدیگر می پاشیدند که به مرور آب زلال جای گلاب را گرفته است. برخی نیز "وارد" را از "وارت" به معنای گل سرخ گرفته اند که سمبل یکی از الاهه های ارمنی به نام "آستغیک" است. او را همتای" آفرودیت" بانوی زیبای عشق در یونان می دانند. حقیقت مسیحیت ☪✝ @Debate
﷽؛ پیشگویی های آشفته خودخوانده یکی از ترفندهای مبلّغان تبشیری برای عوام فریبی و اغفال ساده لوحان، ادّعای خبر از آینده است. مبلغان تبشیری نام پیشگویی های خود را نبوت کردن گذاشته اند و جالب آنکه قریب به اتفاق نبوت کردن های شان نیز وارونه و برخلاف آنچه که می گفتند، اتّفاق می افتد. در این بین رضا صفا، کشیش خودخوانده تبشیری با پیشگوی های سراسر آشفته و غلط خود در صدد تلکه کردن بینندگان اش برآمده است. وی در یکی از پیشگویی های خود اعلام کرد که به قلب اش الهام شده ویروس ضعیف گشته وشیب نزولی در کشور پیدا خواهد کرد و جالب اینکه بلافاصله بعد از اظهارات او، ویروس کرونا اشاعه بیشتری پیدا کرد و اتّفاقا عکس گفته های اش محقق شد. مبلّغان تبشیری مانند رضا صفا علی رغم اینکه پیشگویی های شان معکوس محقّق می شود باز با کمال بی شرمی به خیال پردازی های خود ادامه می دهند و چنان وانمود می کنند که گویی آنان نبوده اند که کذب و دروغ شان آشکار شده است. با این وصف واضح است که به هیچ‌یک از بافته های مبلّغان تبشیری نمی توان اعتماد کرد چراکه بطلان و اشتباه بودن بافته های آنان به کرّات به تجربه رسیده است. antisect ☪✝ @Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ ⭕️ چرا بازگشایی مسجد ایاصوفیه و اقامه نماز توسّط اردوغان این قدر پر سر و صدا شده است ؟ / بخش اول ♨️ ایاصوفیه یک بنا و عبادتگاه تاریخی واقع در استانبول ترکیه است که به عنوان جامع ارتدوکس، کلیسای جامع کاتولیک رومی، مسجد عثمانی و یک موزه سکولار استفاده شده ‌است. 🔻از ژوئیه سال ۲۰۲۰ این بنا توسّط رئیس‌جمهور ترکیه دوباره به‌عنوان مسجد طبقه‌بندی شده‌است. ایاصوفیه از سوی سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده و مورد احترام و است و از مهم‌ترین مکان‌های توریستی ترکیه محسوب می‌شود. این بنا یادگار امپراتوری روم شرقی و شاهکار معماری بیزانسی است و یک کلیسای مسیحیت شرقی بود که ساختمان فعلی آن در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور همسر امپراتور ژوستینین یکم، تئودورا ساخته شده ‌است. 🔸این کلیسا نخست کلیسای بزرگ نام گرفت. پس از فتح استانبول، سلطان محمد فاتح دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. سلطان سلیمان اول دستور داد نقاشی‌ها و نگارگری‌های داخل ایاصوفیه را بپوشانند تا نماز جمعه در آنجا خوانده شود. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاتورک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۰ به همین شکل باقی ماند. دیوان عالی عدالت اداری ترکیه ۱۰ ژوئیه حکم لغو مصوبه‌ای را صادر کرد که بر اساس آن ایاصوفیه به موزه تبدیل شده بود. در این تاریخ، با موافقت رجب طیب اردوغان، ایاصوفیه مجدداً به مسجد تبدیل شده و برای برگزاری مراسم عبادی آماده گردید. اولین نماز جمعه در ۲۴ جولای سال ۲۰۲۰ (3 مرداد 1399) پس از نزدیک به یک قرن در ایاصوفیه با حضور رئیس‌جمهور و سیاستمداران سطح اول ترکیه انجام شد. ‼️ ترکیب متناقض دولت سکولار با تأکید مداوم بر نشانه‌های دینی و اسلامی، معادله پیچیده‌ای است که رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس‌جمهور برای جامعه ترکیه به ارمغان آورده است. تحلیل ساختار سیاسی ترکیه در دوران معاصر از ناهماهنگی‌های بسیاری بهره می‌برد که رسیدن به نتیجه قطعی درباره رفتار سیاسی دولت ترکیه در سیاست داخلی و خارجی را مشکل‌ساز می‌کند. ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ ⭕️ چرا بازگشایی مسجد ایاصوفیه و اقامه نماز توسّط اردوغان این قدر پر سر و صدا شده است ؟ / بخش اول
﷽؛ ⭕️ چرا بازگشایی ایاصوفیه و اقامه نماز توسط اردوغان این قدر پر سر و صدا شده است ؟ / بخش دوم ♨️ ترکیه در زمان امپراتوری عثمانی با سیاست «دیپلماسی احتیاط»، سعی در تداوم و تقویت امپراتوری در طول تاریخ حیات خویش بود. از این‌رو، با تأکید بر حکومت دینی و اسلامی به مذاکره و مقابله با دولت‌های اروپایی می‌پرداخت. 🔻این مسئله در زمان سلطان عبدالحمید دوم که خود را خلیفه جهان اسلام می‌خواند، نمود بارزتری یافت و در طول نزدیک به 4 قرن امپراتوری عثمانی، اسلام در تاروپود جامعه ترکیه رخنه کرده بود. با وقوع جنگ جهانی اول و فروپاشی کامل امپراتوری عثمانی، ترکیه جدید به رهبری مصطفی کمال‌پاشا (آتاتورک) در سال 1923 پایه‌گذاری شد. آتاتورک با تأکید بر سکولاریسم، ترک‌گرایی به جای اسلام‌گرایی و کسب هویت اروپایی، در مسیر متفاوتی نسبت به گذشته گام نهاد. ‼️ پس از آتاتورک، سیاستمداران ترکیه به روش‌های مختلف در راستای تکمیل پروژه آتاتورک برآمدند که ماحصل تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت در شخصیت رجب طیب اردوغان شکوفا شد. این در حالی است که رئیس‌جمهور ترکیه کاملاً به شرایط اجتماعی و پیشینه تاریخی کشورش و همچنین ژئوپلیتیک حسّاس ترکیه آگاهی دارد. به همین منظور برای اجرایی نمودن سیاست‌های سکولار خود، ناگزیر به بازی در دو زمین متفاوت سکولار و دیانت می‌باشد. 🔻سخنرانی‌های رجب طیب اردوغان در میان مردم ترکیه، با ارجاعات مدام به پیامبراسلام(ص) و قرآن کریم، فضای اجتماعی ترکیه را در شکاف میان سکولاربودن و دینی‌بودن معلّق نگه داشته است تا در سیاست خارجی خود، با استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی کشورش، قدرت چانه‌زنی بالایی در مواجهه با آمریکا و کشورهای اروپایی داشته باشد و از این طریق، راه رسیدن به اتحادیه اروپا را برای ترکیه هموار سازد. این در حالی است که اردوغان از جغرافیای 97 درصدی کشورش در آسیا باخبر است و تلاش‌هایی هم که در طول یک قرن توسّط سیاستمداران ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا بی‌نتیجه مانده است؛ اردوغان را به سیاستی ابداعی تحت عنوان «سیاست موقعیت ویژه» سوق داده است. ♦️اردوغان موقعیت خاکی کشورش را به بهای بازیگری در منطقه و ورود به بحران‌های عراق، سوریه و لیبی و با نشستن پای میز مذاکرات مختلف با کشورهای اروپایی و آمریکا، فصل جدید و احتمالاً ریسک‌‎پذیری را برای رقم زده است. قرار گرفتن در صف اول در مسجد ایاصوفیا پس از حدود یک قرن، نشانه مهمی از ادعاهای اسلامی سلف خود یعنی امپراتوران عثمانی را در ذهن تداعی می‌کند. مسئله دین و اسلام برای اردغان، بستر مناسبی را فراهم می‌آورد تا به گسیختگی‌های جامعه ترکیه و نابسامانی‌های اقتصادی و سیاسی دولت خویش سرپوش بزرگی بگذارد. 🔸عدم موفّقیت اردوغان برای کسب منابع انرژی در مدیترانه شرقی و ناامیدی از پیوستن به اتحادیه اروپا، استفاده از پرچم دیانت هم در داخل جامعه ترکیه و هم کسب موقعیت برتر در جهان اسلام را به گزینه اول وی تبدیل کرده است. ورود ترکیه به اغلب بحران‌های منطقه‌ای نیز در همین قالب تحلیل می‌شود. بازگشایی ایاصوفیه و برگزاری نماز جمعه در آن، در واقع سند اعتبارآفرینی برای مداخلات مداوم ترکیه در مناطق مختلف جهان اسلام است که راهبردی فراسرزمینی برای اردوغان محسوب می‌شود. بازگشایی ایاصوفیه تنها اقدامی معمولی در داخل جامعه ترکیه محسوب نمی‌شود و چشم‌اندازی بلندمدت را برای بازیگری ترکیه در منطقه ترسیم نموده است. 🔗 سایت تحلیلی طنین ☪✝ @Debate
جِنّی که جای حضرت جبرئیل را گرفت ⁉️‼️ 🔰 تحلیل و بررسی فیلم و انیمیشن ، یکی از شیطانی ترین انیمیشن های کمپانی در آدرس 🔻 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/11441 ✍به قلم : حجه السلام 🌐@kh_naghd ☪✝ @Debate
﷽؛ مرگ ۱۳ مادر روحانی! 🔹۱۲ مادر روحانی که در حوالی میشیگان کنار هم برای شکست دعا کردند، همگی در طول مدت یک ماه بر اثر کرونا جان باختند. بیماری نفر سیزدهم بهبود پیدا کرده بود، اما چند روز بعد بر اثر ضعف شدید حاصل از کرونا جان داد. به نظرتون اگ 13 تا روحانی شیعه اینطوری می‌مردند الان تو فضای مجازی، رسانه ها و... چه خبر بود؟ و چه هجمه ای علیه دین میشد؟ وقتی میگیم تحت استعمار مجازی دشمنیم یعنی چه..👆 ☪✝ @Debate