🔺مستندسازی که فیلم بدون مخاطب نمیسازد
🔸برنامه نمایش و نشست مستند «سبز بندار» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) سه شنبه ۸ خردادماه با حضور منوچهر مشیری کارگردان، پدرام اکبری مستندساز پیشکسوت، الوند بهاری، نویسنده و پژوهشگر و مهرداد فراهانی منتقد سینما در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار شد.
#سبزبندار
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#موزه_سینما
defc.ir/post/7497
@defcir
🔺گزارش تصویری/ اکران «سبز بندار» در موزه سینما
🔸مستند «سبز بندار» ساخته منوچهر مشیری با حضور مستندسازان و علاقهمندان سینمای مستند، در موزه سینما روی پرده رفت.
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#سبزبن_دار
#موزه_سینما
defc.ir/post/7498
@defcir
🔺«احمد»، «عیدوک» و «فرشتهها» در مرکز گسترش/ نمایش مستند جنجالی «سینماحقیقت»
🔸مستند «احمد» ساخته جنجالی مصطفی رزاق کریمی به مناسبت فرا رسیدن ایام ارتحال امام خمینی (ره) در سالن حقیقت مرکز گسترش روی پرده میرود.
🔸در هفته دوم خردادماه و در ادامه طرح «اکران حقیقت»، ۳ مستند پرمخاطب و جنجالی جشنواره هفدهم «سینماحقیقت» روز یکشنبه ۱۳ خردادماه در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به نمایش گذاشته میشوند.
🔸مستندهای «احمد» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی که به زندگی سید احمد خمینی میپردازد، «عیدوک» به کارگردانی امیر عسگری که داستان شروری است که از حاج قاسم سلیمانی درس میگیرد و «فرشتهها» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری که داستان دختری نابینا است که در سوریه زندگی میکند، از ساعت ۱۶ در سالن حقیقت مرکز روی پرده میروند.
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#احمد
#اکران_حقیقت
#عیدوک
#فرشتهها
defc.ir/post/7499
@defcir
🔺واگذاری حمایت از تولید فیلمهای تجربی به مرکز گسترش
🔸یک صد و دهمین جلسه شورای معاونان و مدیران سینمایی بهمیزبانی انجمن سینمای جوانان ایران، برگزار و حمایت از تولید فیلم تجربی به مرکز گسترش واگذار شد.
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#فیلم_تجربی
defc.ir/post/7500
@defcir
🔺فراخوان چهل و سومین جشنواره فیلم فجر منتشر میشود
🔸محمد خزاعی دبیر جشنواره از انتشار فراخوان چهل و سومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر طی هفته آینده خبر داد.
#محمدخزاعی
#جشنواره_فیلم_فجر
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
defc.ir/post/7501
@defcir
🔺احمد قوی دل مهمان نردبان شد/ مروری بر بهترین مستند جشنواره سینما حقیقت و فجر در شبکه مستند
🔸جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» سراغ مستند «قوی دل» رفته و با عوامل آن گفتوگو کرده است. این مستند روایتی از تلاشهای احمد قوی دل در ماجرای ورود خونهای آلوده در دهه هفتاد به کشور است.
🔸یکصد و نودمین برنامه تلویزیونی «نردبان» امروز جمعه ۱۱ خرداد ماه با نقد و بررسی مستند «قوی دل» روی آنتن شبکه مستند سیما میرود.
بخش اصلی این قسمت از نردبان، اختصاص به بررسی مستند «قوی دل» داشته و علی فراهانی صدر کارگردان آن در گفتگو با مجری برنامه، حامد شکیبانیا درباره فرم و تولید این مستند و تجربیات خود از ساخت آن میگوید.
این فیلم مستند در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران و جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد. این اثر توانست سیمرغ بلورین چهل و دوم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#قویدل
#نردبان
@defcir
🔺همکاری با بزرگان مستند در «هاشور»
🔸مدیر پلتفرم هاشور که در حوزه عرضه مستند فعال است از گسترش فعالیتهای این سرویس خبر داد و عنوان کرد، قرار است به تولید مستندهای چند قسمتی و برنامه هایی با محوریت معرفی چهرههای جهانی بپردازد.
🔸خبرگزاری مهر، فرزاد آذریپور: امیدوارم امسال بتوانیم کمکم وارد حوزه تولید محتوا هم بشویم. در فاز اول قصد داریم تولیداتی در حوزه مستند و برنامههای ترکیبی چند قسمتی داشته باشیم؛ بهعنوان مثال برنامههایی با محور معرفی نویسندگان و رماننویسان مشهور دنیا داریم، بهعلاوه با بزرگان تولید مستند همکاریهایی خواهیم داشت و درواقع ما بهعنوان تهیهکننده کنار آنها هستیم. هماکنون درحال مذاکراتی با این افراد هستیم که با آنها همکاری داشته باشیم و در پروژههایشان سرمایهگذاری کنیم و بعد وارد فاز دریافت مجوز تولید از ساترا شویم.
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#هاشور
#اکران_مستند
defc.ir/post/7502
@defcir
🔺«پاورچین» به کودکان در جنگ میپردازد
🔸کارگردان انیمیشن «پاورچین» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، میگوید کودکان به دلیل منازعات سیاسی بیشترین آسیب را از جنگ میبینند و این عامل انگیزه برای ساخت انیمیشینی با تمرکز روی کودکان در جنگ بود.
🔸خبرگزاری پانا، مهدی خروشی: وقتی از جنگ صحبت میشود، چیزی که من را اذیت میکند، این است که بزرگترها و سیاستمداران به دلیل هر هدفی که دارند، جنگ را راه میاندازند، اما کسانی که بیشترین آسیب را میبینند زنان و بیشتر، کودکان بیگناهی هستند که اصلا به جنگ فکر نمیکنند. آنها زخمی یا کشته میشوند، دوستان و خانوادهشان را از دست میدهند، به دلیل اینکه سیاستمداران میخواهند به قدرت بیشتری برسد.
#انیمیشن
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#پاورچین
defc.ir/post/7503
@defcir
🔺فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد
با اضافه شدن بخش «غزه، فلسطین، مقاومت»، فراخوان هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منتشر شد.
🔸 بخشهای جشنواره عبارتند از مسابقه ملی، مسابقه بینالملل، جایزه شهید آوینی، «غزه، فلسطین، مقاومت»، بخشهای جنبی ملی و بینالملل و بزرگداشت.
🔸در مقدمه فراخوان این دوره از جشنواره آمده: «دنیای امروز، دنیای عبور از یکجانبهگرایی و تکصدایی است؛ جهان روزهای سخت و لحظههای غرورآفرین. «سینماحقیقت» فرصتی برای شنیده شدن پژواک جهان چندصدایی است. با این رویکرد، امسال در بخش «غزه، فلسطین، مقاومت» به آثاری با موضوع مقاومت، فجایع انسانی و نسل کشی در غزه توجه خواهیم کرد. همچنین میکوشیم کاشف استعدادهای تازه و آثار خلاقانه و تماشایی در سینمای مستند باشیم.»
🔸ثبت نام در سایت panel.irandocfest.ir برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت»، از ۵ تیرماه آغاز میشود.
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#جشنواره_سینماحقیقت
defc.ir/post/7506
@defcir
🔺سیدعلیرضا حسینی:
بدون تهیهکننده حرفهای، فیلم خوب ساخته نمیشود
🔸یک تهیهکننده و کارگردان سینمای مستند معتقد است با وجود اهمیت نمایش فیلم در سالن سینما، اکران آنلاین یک اتفاق ضروری و غیرقابل اجتناب برای دیده شدن فیلمهاست.
🔸خبرگزاری ایلنا، سیدعلیرضا حسینی: تهیهکننده در معنای حرفهای، شخصی است که از ایده تا تولید، اکران در سینما و فصاهای مجازی، پخش داخلی و بینالمللی در شرایط مختلف، در کنار پروژه قرار دارد، کسی که فقط سرمایه مالی تهیه میکند، سرمایهگذار یا شریک مالی است. تهیهکنندگی یک تخصص است که باید بتواند سرمایه انسانی، معنوی، مالی و اعتبار یک پروژه را تامین، حفظ کند و افزایش دهد و از صفر تا صد کار در کنار پروژه باشد، از عوامل و محصول تولید شده حمایت مالی و معنوی کند و این کار سواد، تجربه، عشق و ایمان به کار میخواهد.
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#اکران_مستند
#سینمای_مستند
defc.ir/post/7507
@defcir
🔺«حفره قجری» اقتباس داستانی از آلن پو/ داستان رهایی از زندان
🔸نیما غضنفری تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «حفره قجری» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) بیان کرد که این اثر اقتباسی از داستان «چاه و آونگ» است و در دوران قاجار میگذرد.
🔸خبرگزاری میزان، نیما غضنفری: «حفره قجری» داستان شخصی است که به دلایل نامعلومی از ابتدای فیلم خود را در یک زندان یا سیاهچال میبیند و در آن مکان که حتی قرار نیست بیشتر از یک صبح تا ظهر در آنجا بماند، تصمیم گرفته میشود که به زندگی آن شخص پایان داده شود. در همین زمان دو بار تلاش میشود که این اتفاق بیفتد و زندانی نجات پیدا کند.
#مرکز_گسترش_سینمای_مستند
#انیمیشن
#حفره_قجری
defc.ir/post/7508
@defcir