eitaa logo
Defc
430 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
32 ویدیو
2 فایل
مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی www.defc.ir 🔺تلگرام: https://t.me/defcir 🔺اینستاگرام: instagram.com/defc.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺«راز عیسی» بهترین مستند جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد 🔸مستند «راز عیسی» ساخته آبتین شمیلی (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) در بخش فیلم‌های مستند شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جایزه بهترین مستند را دریافت کرد، در این بخش از هادی آفریده کارگردان «هولاین در ایران» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) تقدیر شد. defc.ir/post/7229 @defcir
🔺آرزوی دیرینه شاهزاده ایرانی که بعد از ۲ قرن محقق شد 🔸مستند «کابوس ژنرال» ماجرای یک اتفاق مهم در تقویم سیاسی ایران است؛ ایده‌ای که از دوران فتحعلی‌شاه وجود داشته است و پس از پیروزی انقلاب محقق می‌شود. defc.ir/post/7230 @defcir
🔺الهه فلاحیان: اغلب مردم چیزی درباره کارکرد انیمیشن کوتاه نمی‌دانند 🔸کارگردان انیمیشن کوتاه «گنجشکک» گفت: چیزی که به واسطه نشان دادن «گنجشکک» به افراد مختلف متوجه شده‌ام، این است که اغلب مردم چیز زیادی از انیمیشن کوتاه و کارکرد آن نمی‌دانند. 🔸خبرگزاری تسنیم، الهه فلاحیان: «گنجشکک» برای من آغازگر یک مسیر روشن بود، تا کم‌کم بفهمم واقعاً می‌خواهم از انیمیشن برای نشان دادن چه نوع مفاهیمی استفاده کنم. متوجه شدم که همیشه دوست داشته‌ام فارغ از اینکه به فروش و یا جذاب بودن کار برای جشنواره‌ها و مسائل حاشیه‌ای مثل شهرت فکر کنم، بدون غلو و استفاده از جلوه‌های بصری چشم‌نواز و خاص، درک و دریافت شخصی‌ام از زندگی را با تصاویر ساده نشان دهم. defc.ir/post/7231 @defcir
🔺مستندهایی برای خانواده‌های ایرانی/ یادداشت محمد حیدری‌پور 🔸با وجود مقاومت سینماداران برای نمایش فیلم‌های مستند، آثار متفاوت و تجربه‌های بکر و خلاف جریان در سینمای ایران، فضای آنلاین توانسته خلا نمایش آثار هنری و تجربی را جبران کند. این اتفاق خوش‌یمن و پایدار، دریچه‌ای باز کرده تا تماشاگران بتوانند شخصیت‌ها، سوژه‌ها و مضامینی جدید را در آثار مستند ببینند. 🔸روزنامه ایران، محمد حیدری‌پور: اکران آنلاین آثار مستند یکی از اتفاق‌های مثبت این روزهای سینمای ایران است. دسترسی آسان و ارزان به گنجینه‌ای دیدنی که اغلب با فاصله از فضاهای تکراری در سینمای داستانی، قادر است تماشاگر را با چشم‌اندازهایی روشن و وسیع آشنا کند. «در جستجوی فریده» و «علی مسیو» دو فیلم قابل تامل هستند که این روزها می‌توان به تماشایشان نشست. defc.ir/post/7232 @defcir
🔺میلاد باسعادت امام زمان حضرت ولیعصر (عج) مبارک باد. @defcir
🔺توجه به بیکاری مردم جنوب/ مستندی درباره دزدان دریایی 🔸محسن شیرزایی که با ساخت مستندهای «ناقوس دریا» و «بازگشت به لوگا» به مساله دزدان دریایی در سواحل جنوبی کشور پرداخته است در این باره تاکید کرد که ریسک ماهیگیری در دریای آزاد توسط ماهیگیران سیستان و بلوچستان، مساله معیشت است و باید آن را برطرف کرد. 🔸خبرگزاری صبا، محسن شیرزایی: در جریان مستند «بازگشت به لوگا» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) جریان مالی دزدیده شدن صیادان به دست دزدان دریایی را به وضوح تشریح کردیم؛ اینکه صیادان چگونه با چالش مالی روبه‌رو بودند و با کمک دولت آزاد شدند.از سه دهه قبل دولت سومالی از هم می‌پاشد، به دلیل جنگ‌های داخلی که در این کشور شکل می‌گیرد، هرج و مرج در آن به وجود می‌آید و کماکان نیز در آن ادامه دارد یعنی هم‌اکنون ما چیزی به نام دولت سومالی نداریم همین مسائل باعث به وجود آمدن دزدان دریایی در یک کشور می‌شود. defc.ir/post/7233 @defcir
🔺استقبال مخاطبان از مستند سینمایی «ایساتیس» در هنر و تجربه 🔸اکران فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان در تهران و یزد ادامه دارد. 🔸 اکران عمومی فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی علیرضا دهقان و راحیل صحرایی از روز جمعه ۲۲ دی در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز شده و با استقبال خوب مخاطبان، هم اکنون در رتبه چهارم پرمخاطب‌ترین فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در ۵ سال گذشته قرار دارد. defc.ir/post/7234 @defcir
🔺تاثیر تکنولوژی بر انسان معاصر/ تولید «نقطه» ۴ سال طول کشید 🔸کارگردان انیمیشن کوتاه «نقطه» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) با اشاره به ویژگی‌های این اثر عنوان کرد که انیمیشن‌های کوتاه را می‌توان علاوه بر اکران برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیز به نمایش گذاشت. 🔸خبرگزاری مهر، محمد زارع: بیشتر آثاری که در زمینه انیمیشن کوتاه کارگردانی کردم مربوط به طبیعت و انسان است. طبیعت برای من جلوه‌ای از پاکی و زیبایی است و همیشه سعی کردم به بهانه‌های مختلف به آن نزدیک شوم. انسان هر چقدر از طبیعت دورتر شود خصلت‌های پاک و سادگی خود را از دست می‌دهد. defc.ir/post/7335 @defcir
🔺مسعود دهنوی: اکران آنلاین و سینمایی فیلم‌ها باید کنار هم باشند 🔸مسعود دهنوی کارگردان «پرونده تمرد من»، درباره مزیت‌های اکران آنلاین مستندها گفت و تاکید کرد که پلتفرم‌ها باید تبلیغات فیلم‌های‌شان را جدی بگیرند. 🔸هنرآنلاین، مسعود دهنوی:  اکران آنلاین با این شعار می‌تواند وارد شود که جشنواره‌های معتبر تنها برای تهران نیستند چراکه حتی اکران سینمایی آثار جشنواره‌ها در استان‌ها به همه شهرها نمی‌رسد و تنها مراکز استان از این مزیت بهره می‌برند پس اکران آنلاین می‌تواند به عدالت پخش کمک کند. defc.ir/post/7236 @defcir
🔺روایت لحظه‌ای که نمی‌توان بازگو کرد در انیمیشن «داستانی برای محسن» 🔸کارگردان انیمیشن «داستانی برای محسن» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) با اشاره به اینکه مخاطب این فیلم بزرگسالان هستند گفت به دلیل ملموس بودن جنگ تحمیلی برای ایرانیان، این انیمیشن را در بستر جنگ ساخته‌ است. 🔸خبرگزاری پانا، مجتبی ترکی: جشنواره پویانمایی تهران بستر خوبی‌ برای حضور فیلمسازان ایرانی و افراد تازه‌کارتری مثل من است که با کار اولم در جشنواره حضور دارم. سال‌های اخیر فیلم‌های خوب ایرانی و خارجی را در این جشنواره شاهد بودیم. مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در این سال‌ها و در جشنواره پویانمایی پرکار بوده، آثارش به نمایش درآمده و کارهای باکیفیتی را ارائه کرده است. defc.ir/post/7237 @defcir
🔺نمایش ۶ مستند در ۲ روز 🔸مستندهای «ریمانا واسی»، «اشکهای غزه»، «سه جرقه»، «سایه‌های بیروت»، «مکان‌های روح» و «قاف» یکشنبه و دوشنبه آینده در مرکز گسترش روی پرده می‌روند. 🔸به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، یکشنبه ۱۳ اسفندماه، از ساعت ۱۶ مستندهای «ریمانا واسی: خانه داستان‌ها» (خیمنا مالاگا سابوگال و پیوتر تورلژ)، «اشکهای غزه» (ویبکه لوک برگ) و «سه جرقه» (نایومی اومان) در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اکران می‌شوند. 🔸همچنین دوشنبه ۱۴ اسفندماه مستندهای «سایه های بیروت» (ماریا آیزپورو)، «مکان‌های روح» (حمیده عیسی) و «قاف» (جود شهاب) روی پرده می‌روند. 🔸تماشای این آثار که در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده رفتند برای دوستداران سینمای مستند، رایگان و آزاد است. defc.ir/post/7240 @defcir
🔺تنهایی یک کودک در «دشت گل‌های زرد» 🔸حسین آقامحمدی کارگردان «دشت گل‌های زرد» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، گفت: «دشت گل‌های زرد» از تنهایی یک کودک و نحوه مواجه او با آن می‌گوید که با تکنیک دوبعدی دیجیتال فریم به فریم ساخته شده است. 🔸پلاتوهنر، حسین آقامحمدی: جشنواره پویانمایی تهران به واسطه قدمتش، اعتبار بالایی میان بچه‌های انیمیشن دارد و چون مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در شرایط سخت اقتصادی از معدود راه‌هایی‌ست که فیلمسازان بتوانند فیلم‌شان را به تولید برسانند طبیعتا حجم بالای موفقیت از مرکز در این رویداد دور از انتظار نیست. defc.ir/post/7241 @defcir