eitaa logo
حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین دهبان
2.9هزار دنبال‌کننده
671 عکس
125 ویدیو
70 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانال های زیر نظر استاد: https://eitaa.com/dehban_ir/1822
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ سوال اعتقادی بالا ❓📝 چرا ۶ هزار سال عبادت شیطان به درد نخورد؟ پدر و مادر شیطان ؟ به بیان حجت الاسلام والمسلمین دهبان آدرس صفحه ما در ایتا📙↙️ @ABDGIL در تلگرام📘↙️ https://t.me/pposhteh در اینستاگرام 📕↙️ https://instagram.com/pposhteh?igshid=YzgyMTM2MGM=
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ راز ماندگاری شیعه 🔻 🔻 شیوه درمان قساوت قلب 🔻 🔻 و درمانگری https://eitaa.com/dehban_ir
🔸️سر در حجره آیت الله کوهستانی🔸️ https://eitaa.com/dehban_ir
⚠️چطور حضور یهودیان بعد از پیامبر در مدینه عادی شد و مرجعیت علمی را به دست گرفتند؟ 🔴وقتی پیامبر از یک زن خدمتکار یهودی هم نسبت به قضایای مهم دینی کم اطلاع تر معرفی می شود...!👇👇 [عن سعيد بن عمرو بن سعيد بن العاص:] عن عائشةَ: أنَّ يهوديَّةً كانت تخدِمُها فلا تصنعُ عائشةُ إليها شيئًا مِن المعروفِ إلّا قالتْ لها اليهوديَّةُ: وقاكِ اللهُ عذابَ القبرِ، قالت: فدخلَ رسولُ اللهِ ﷺ عليَّ فقلتُ: يا رسولَ اللهِ هلْ للقبرِ عذابٌ قبلَ يومِ القيامةِ؟ قال: لا، وعمَّ ذلكَ؟ قالت: هذهِ اليهوديَّةُ لا نصنعُ إليها شيئًا مِن المعروفِ إلّا قالت: وقاكِ اللهُ عذابَ القبرِ، قال: كذبَتْ يهودُ وهُم على اللهِ أكذَبُ، لا عذابَ دونَ يومِ القيامةِ، ثمَّ مكثَ بعدَ ذلكَ ما شاءَ اللهُ أن يمكثَ فخرجَ ذاتَ يومٍ نِصفَ النَّهارِ مُشتملًا بثَوبِهِ مُحمرَّةً عيناهُ وهوَ يُنادي بأعلى صَوتِهِ: القبرُ كقطعِ اللَّيلِ المُظلمِ، أيُّها النّاسُ لَو تعلمونَ ما أعلمُ بكيْتُم كثيرًا وضحِكْتُم قليلًا، أيُّها النّاسُ استَعيذوا باللهِ مِن عذابِ القبرِ، فإنَّ عذابَ القبرِ حقٌّ 📚ابن كثير (ت ٧٧٤)، تفسير القرآن ٧‏/١٣٦ • إسناده صحيح على شرط البخاري ومسلم 👈یک زن یهودی خدمتکار عایشه بود! هیچ کار خیری عایشه برای آن زن یهودی انجام نمی داد الا اینکه او میگفت: خدا تو را از عذاب قبر نگه دارد. عایشه گوید: پیامبر بر من وارد شد به او گفتم: ای پیامبر خدا آیا قبل از قیامت عذابی برای قبر وجود دارد؟ پیامبر پاسخ داد: نه برای چه می پرسی؟ عایشه گفت: این زن یهودی... هیچ کاری برایش انجام نمی دهیم الا اینکه می گويد: خدا تو را از عذاب قبر نگه دارد! پیامبر فرمود: یهود دروغگوست و بر خداوند دروغگوتر!هیچ عذابی غیر از عذاب روز قیامت نیست. چند وقتی از این ماجرا گذشت... وسط روز پیامبر خدا با چشمانی قرمز (از خواب یا گریه) با صدای بلند از خانه خارج می شد و می فرمود: قبر مانند پاره های شب تاریک است! ای مردم اگر شما هم می دانستید آنچه را من می دانم زیاد گریه می کردید و کم می خندیدید! ای مردم به خدا پناه ببرید از عذاب قبر، عذاب قبر حق است! 🔺️🔺️می بینید چه شخصیت علمی از پیامبر معرفی می کنند؟! این کار برای حضور حداکثری یهودیان در کلیدی ترین مناصب است! https://eitaa.com/dehban_ir
❗طلبه هایی که می گویند: ❗درس را متوجه نمی شوم، ❗یاد می گیرم بعد فراموش می کنم، فقر و نداری اذیتم می کند ❗متن زیر را حتما بخوانند❗ ⚘ مرحوم ملاصالح مازندرانی می‌ گوید: ⚘ من حجّت بر طالبان علم هستم، چون کسی از من فقیرتر نبود و برخی اوقاتی جز نور مستراح نوری نداشتم (که مطالعه کنم) ⚘ ذهن و حافظه‌ام از همه بدتر بود، طوری که گاهی مسیر منزلم را گم می‌کردم و اسمِ بچه‌هایم را فراموش می‌کردم. ⚘ سی سال از عمرم گذشته بود که به آموختن الفبا مشغول شدم. بسیار تلاش کردم تا خدا آن‌چه را دارم به من عطا کرد. 📚 خاتمه مستدرک‌الوسائل، ج۲۰ ص۱۹۷ @dehban_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 💢 جلسه هفتگی💢 عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها خيمه گاه فاطمه سلام الله علیها 🔻پنجشنبه 2آذر 🔻از ساعت 19 زیارت عاشورا، عزاداری و سخنرانی ◾️سخنران حجت الاسلام استاد دهبان ◾️به نفس مادحین اهل بيت عليهم السلام 🔸مکان : قم، خیابان سمیه، بین کوچه ۸و۱۰، حسینیه الغدیر 🔸 ▫️ویژه برادران ▫️
رفقای قمی حتما تشریف بیارید، ان شاءالله بحث های خوبی داریم: شرح طرح کلی اندیشه اسلامی شرح چهل حدیث حضرت امام ره ادامه ماه مبارک رمضان حتما به اطلاع دوستان به ویژه طلاب عزیز برسانید.
در این هیئت رسم سنتی عزاداری ایران را احیاء کردیم. ابتدا روضه و سینه زنی و بعد بلافاصله سخنرانی خواهیم داشت.
آدم باید موضع داشته باشد، موضع گیری درست روش اهل بیت علیهم السلام بود، با اینکه دارای موقعیت های بالایی بودند ولی موضعگیری می کردند! اما متأسفانه برخی دنبال موقعیت هستند، موقعیت ها نظرشان را مشخص می کند! موضع ندارند! آدمِ لال و بی موضع به درد اسلام نمی خورد! فرصت طلبی و رصد موقعیت ها اسلام ابوموسی اشعری ها و اشعث هاست. یک گاوِ مقدس یک امت را منحرف می کند، از گاو های مقدس پرهیز کنید! https://eitaa.com/dehban_ir
♦️درب خانه فاطمه سلام الله علیها دو لنگه بود. 💠خودش با دست خودش میخ کوبیده بود.....‌‌ الدرة الثمينة في أخبار المدينة المؤلف: محب الدين أبو عبد الله محمد بن محمود بن الحسن المعروف بابن النجار (المتوفى: 643هـ) الدرة الثمينة في أخبار المدينة نویسنده : ابن النجار، محب الدين    جلد : 1  صفحه : 139 🔺️أنبأنا يحيى بن أسعد بن بوش، عن أبي علي الحداد، عن أبي نعيم الحافظ، عن جعفر الخلدي، أنبأنا أبو يزيد المخزومي، حدثنا الزبير بن بكار، حدثنا محمد بن الحسن قال: حدثني غير واحد، منهم عبد العزيز بن أبي حازم، ونوفل بن عمارة قالوا: إن عائشة رضي الله عنها كانت تسمع صوت الوتد والمسمار يضرب في بعض الدور المطنبة بمسجد النبي صلى الله عليه وسلم، فترسل إليهم: أن لا تؤذوا رسول الله صلى الله عليه وسلم، وما عمل علي بن أبي طالب رضي الله عنه مصراعي داره إلا بالمناصع توقياً لذلك. https://sh.lib.eshia.ir/42362/1/139 🔸️عایشه صدای کوبیدن میخ های بزرگ و کوچک مردم برای درست کردن درب منزل را جلوی خانه اش می شنید(چون ابتدا همه درها به مسجد باز می شد) مردم داشتند چوب درب ها را با طناب به هم محکم می کردند، شخصی را می فرستد تا به مردم بگوید: پیامبر خدا را (با سر و صدای کوبیدن میخ و نجاری) اذیت نکنید. 💠اما حضرت علی علیه السلام برای اینکه سر و صدا پیامبر را اذیت نکند، میخ ها را بر دو لنگه درب خانه اش دربیابان بیرون مدینه کوبید. یافاطمه @dehban_ir
❗سوال از هوش مصنوعی 🔺️مردم نسبت به هوش مصنوعی چه تصورات اشتباهی دارند؟ 🔹️و پاسخ هوش مصنوعی @dehban_ir
🔸️وقتی استاد دهبان هوش مصنوعی را به چالش می کشد!🤦‍♂️ ❗❗هوش مصنوعی ضمن عذرخواهی از استاد، سوالش را از استاد دهبان پرسید!😂 @dehban_ir
حضور یهودیان چگونه عادی شد؟ قسمت دوم👇👇
⚠️چطور حضور یهودیان بعد از پیامبر در مدینه عادی شد و مرجعیت علمی را به دست گرفتند؟ 🔴در آیه ۴۳ سوره نحل خداوند دستور می دهد سراغ اهل ذکر برویم تا از آنان دین خود را بپرسیم و دریافت کنیم: ⛔درکتب اهل سنت اهل ذکر که بایدطبق آیه سراغ آنها برویم دین خدا را ازآنها فرا بگیریم یهودیان معرفی شده!: ⁕حدثنا ابن وكيع،قال: ثنا المحاربي،عن ليث، عن مجاهد﴿فَاسْأَلُوا أَهْل الذِّكْرِ﴾قال: 👈أهل التوراة. ⁕حدثنا ابن وكيع قال:ثناالمحاربي،عن سفيان،قال:سألت الأعمش،عن قوله﴿فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ﴾قال:👈سمعنا أنه من أسلم من أهل التوراة والإنجيل. حدثنا القاسم،قال: ثنا الحسين،قال:ثني حجاج،عن ابن جريج،عن مجاهد،قوله ﴿...فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ﴾ قال:👈هم أهل الكتاب. ⁕حدثنا أبوكريب،قال:ثنا عثمان بن سعيد، قال:ثنابشر بن عمارة،عن أبي روق،عن الضحاك،عن ابن عباس،قال:لما بعث الله محمدا رسولاأنكرت العرب ذلك... وقال: ﴿....فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ﴾فاسألواأهل الذكر:👈يعني أهل الكتب الماضية. 📚تفسير الطبري/ابن جرير الطبري(٣١٠هـ) ذیل آیه 📌اما در روایات شیعه اهل ذکر که باید سراغشان برویم اهل بیت علیهم السلام معرفی می شود و آنهایی که می گویند یهودیان هستند، مذمت شده اند: عَنِ الْمُعَلَّی‌بْنِ‌خُنَیْس عَنْ أَبِی‌عَبْدِ اللَّهِ فِی قَوْلِ اللَّهِ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ قَالَ 👈هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ فَذَکَرْنَا لَهُ حَدِیثَ الْکَلْبِیِّ أَنَّهُ قَال 👈هِیَ فِی أَهْلِ الْکِتَابِ قَالَ فَلَعَنَهُ وَکَذَّبَهُ. 💠معلی‌بن‌خنیس گوید: امام صادق (ع) درمورد آیه: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ فرمود: «اهل ذکر آل محمّد هستند». [معلی گوید:] ماگفتار کلبی که می‌گوید:«اهل ذکر،اهل کتاب(یهود و نصاری) هستند» را به عرض امام (ع) رساندیم؛امام (ع) او رالعنت کرده وتکذیبش نمود. 📚 بصائرالدرجات ص۴۱ عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌مُسْلِمٍ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ قَال إِنَّ مَنْ عِنْدَنَا یَزْعُمُونَ أَنَّ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ 👈أَنَّهُمُ الْیَهُودُ وَ النَّصَارَی قَالَ إِذاً یَدْعُونَکُمْ إِلَی دِینِهِمْ قَالَ قَالَ بِیَدِهِ إِلَی صَدْرِهِ 👈نَحْنُ أَهْلُ الذِّکْرِ وَنَحْنُ الْمَسْئُولُونَ. 💠محمّدبن‌مسلم گوید: امام باقر(ع) فرمود: «برخی گمان می‌کنند منظور ازفَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ یعنی یهود و نصاری». فرمود:«آن‌ها،شما رابه دین خود فرا می‌خوانند».سپس بادست به سینه‌اش اشاره کرد وفرمود: «ما، اهل ذکرهستیم و ازما باید بپرسید». 📚 الکافی،ج۱، ص۲۱۱ لَمَّا حَضَرَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَی مَجْلِسَ الْمَأْمُون ... قَالَ الرِّضَا 👈وَنَحْنُ أَهْلُ الذِّکْرِ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ فَقَالَتِ الْعُلَمَاءُ إِنَّمَا 👈عَنَی بِذَلِکَ الْیَهُودَ وَ النَّصَارَی فَقَالَ أَبُوالْحَسَنِ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ یَجُوزُ ذَلِکَ إِذَنْ یَدْعُونَا إِلَی دِینِهِمْ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ أَفْضَلُ مِنْ دِینِ الْإِسْلَامِ فَقَالَ الْمَأْمُونُ فَهَلْ عِنْدَکَ فِی ذَلِکَ شَرْحٌ بِخِلَافِ مَا قَالُوا یَا أَبَاالْحَسَنِ قَالَ نَعَمْ الذِّکْرُ رَسُولُ اللَّهِ وَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ ذَلِکَ بَیِّنٌ فِی کِتَابِ اللَّهِ حَیْثُ یَقُولُ فِی سُورَهًِْ الطَّلَاقِ فَاتَّقُوا اللهَ یا أُولِی الْأَلْبابِ الَّذِینَ آمَنُوا قَدْ أَنْزَلَ اللهُ إِلَیْکُمْ ذِکْراً رَسُولًا یَتْلُوا عَلَیْکُمْ آیاتِ اللهِ مُبَیِّناتٍ. 👈فَالذِّکْرُ رَسُولُ اللَّهِ وَنَحْنُ أَهْلُهُ. 💠زمانی‌که امام رضا در مجلس هارون حاضر شد ... فرمود: «ما، اهل ذکر هستیم؛ همان کسانی که خدا درکتاب خود فرمود: فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ. ما اهل ذکر هستیم، اگر نمی‌دانید از مابپرسید». علما گفتند:«منظور خداوند ازآیه، یهود و نصاری بوده است». امام فرمود: «سبحان الله، آیا چنین چیزی جایز است؟! درآن صورت آن‌ها ما را به دین خود دعوت خواهند کرد وخواهند گفت: این دین ما، از اسلام بهتر است». مأمون پرسید:«ای اباالحسن! آیا تو برای آیه شرحی جز آنچه علما گفتند، می‌دانی»؟ فرمود: «آری.ذکر،رسولخدا (ص) است وما اهل او هستیم وخداوند درسوره‌ی طلاق این مسئله را بیان کرده وفرموده است: پس ای خردمندانی که ایمان آورده‌اید، ازخدا بترسید. خدا برشما ذکر و پیامبری فرستاده که آیات روشن خدا را برایتان می‌خواند تا کسانی راکه ایمان آورده‌اند (طلاق/۱۱۱۰) پس ذکر، رسولخدا (ص) و ما، اهل اوهستیم». 📚 بشارة المصطفی، ص۲۳/ تحف العقول، ص۴۳۴/ عیون أخبارالرضاج۱ص۲۳۹ @dehban_ir
﷽ اعلام جلسه تهران 🏴مراسم عزاداری ایام فاطمیه اول . سخنرانی: حجت الاسلام دهبان   بانوای: حاج بهرام ناجی   حاج پرویز هاشمی کربلایی محسن بیننده  زمان:  از یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ به مدت ۳ شب از ساعت ۲۰:۳۰ 🏴مکان: شهرقدس ،خیابان چمن ، کوچه سروستان، تکیه حضرت اباالفضل علیه السلام @faares_313 @dehban_ir
❓مقاله و پایان نامه با هوش مصنوعی بنویسم؟ ✅ ابزاری برای شناسایی متون تهیه شده با ابزارهای هوش مصنوعی به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام به نقل از «تک‌اکسپلور»، در زمانه‌ای که نگرانی‌ها در محافل دانشگاهی در ارتباط با مقالات تولید شده با هوش مصنوعی افزایش یافته ، خبرهای امیدوارکننده‌ای از دانشگاه «کانزاس» (آمریکا) منتشر شده است. محققان این دانشگاه یک آشکارساز (ردیاب) متن تولیدی هوش مصنوعی برای مقالات علمی ابداع کرده‌اند که تقریبا در ۱۰۰ درصد موارد می‌تواند محتوای نوشته شده توسط انسان را از محتوای تولیدی با هوش مصنوعی متمایز کند. 🌐 لینک متن کامل خبر @dehban_ir
🔰ویژگی های سخنرانی مطلوب طبق نظر مقام معظم رهبری ✏️ موضوع : روضه خوانی به شکل سنتی 📆تاریخ : دیدار با روحانیون و وعاظ در آستانه ماه محرم 1374/03/03 @kheimegah_qom
در کانال خیمه گاه فاطمه سلام الله علیها مبانی مدیریت هیئت بصورت دوره ای قرار می گیرد. رفقا زحمت کشیدند، ساعتها در تابستان منزل ما تشریف آوردند و مطالب بعد از بحث و نظر استخراج شد.
قضیه ازدواج عمر با ام کلثوم یکبار برای همیشه👇👇👇👇
ازدواج عمر با ام کلثوم دختر ابوبکر نه دختر امیرالمؤمنین علیه السلام 🔸️بارها از بنده پرسیده اند، بارها جواب داده ام، خواهش می کنم هر چقدر می توانید منتشر کنید، عمر بن خطاب با ام کلثوم بنت ابی بکر ازدواج کرد نه بنت امیرالمؤمنین علی علیه السلام! 🔺️محى الدين نووى، مهمترين شارح صحيح مسلم در کتاب تهذيب الاسماء مى‌گويد عمر با امّ‌كلثوم دختر ابوبکر ازدواج کرده است!!! أختا عائشة: اللتان أرادهما أبو بكر الصديق، رضى الله عنه، بقوله لعائشة: إنما هما أخواك وأختاك، قالت: هذان أخواى، فمن أختاى؟ فقال: ذو بطن بنت خارجة، فإنى أظنها جارية. ذكر هذه القصة فى باب الهبة من المهذب، وقد تقدم بيانهما فى أسماء الرجال فى النوع الرابع فى الأخوة، وهاتان الأختان هما أسماء بنت أبى بكر، وأم كلثوم، وهى التى كانت حملاً، وقد تقدم هناك إيضاح القصة، 👈وأم كلثوم هذه تزوجها عمر بن الخطاب، رضى الله عنه. دو خواهر عائشه؛ همان دو نفرى كه مقصود ابوبكر صديق! از سخنانش به عائشه بودند، كه به او گفت «دو برادرت و دو خواهرت (از من ارث مى برند)؛ عائشه گفت: اين دو نفر برادران من هستند؛ اما دو خواهر من چه كسانى هستند (من كه يك خواهر بيشتر ندارم)؛ در پاسخ گفت: آن كسى كه در شكم دختر خارجه است؛ من گمان دارم كه او نيز دختر است؛ اين ماجرا را در باب هبه كتاب مهذب آورده است. و سخن در باره آن دو در اسماء الرجال در باب چهارم در خواهران گذشت؛ اين دو خواهر، اسماء دختر ابوبكر و امّ‌كلثوم دختر ابوبكر هستند؛ و او است كه درشكم مادرش بود و درآنجا توضيح ماجراگذشت و 👈همين امّ‌كلثوم است كه عمر با او ازدواج كرده است. 📚النووي، أبو زكريا محيي الدين يحيى بن شرف بن مري (متوفاي676 هـ)، تهذيب الأسماء واللغات، ج 2، ص630، رقم: 1224، تحقيق: مكتب البحوث والدراسات، ناشر: دار الفكر - بيروت، الطبعة: الأولى، 1996م. 📌آیت الله مرعشی هم همین نظر را پذیرفته اند: هاجرت مع زوجها إلى الحبشة، ثم إلى المدينة المنورة، تزوجها بعد جعفر أبو بكر، فتولدت له منها عدة أولاد منهم أم كلثوم وهي التي رباها أمير المؤمنين عليه السلام وتزوجها الثاني، فكانت ربيته عليه السلام وبمنزلة إحدى بناته، وكان عليه السلام يخاطب محمد بابني وأم كلثوم هذه بنتي، فمن ثم سرى الوهم إلى عدة من المحدثين والمؤرخين فكم لهذه الشبهة من نظير، ومنشأ الأكثر الاشتراك في الاسم أو الوصف، ثم بعد موت أبي بكر تزوجها مولانا علي عليه السلام. همراه با شوهرش به حبشه هجرت كرده و سپس به مدينه آمد؛ پس از جعفر ابوبكر با او ازدواج كرده و چند فرزند براى او آورد كه از جمله آن‌ها امّ‌كلثوم است؛ كه اميرمؤمنان عليه السلام او را بزرگ كرده و خليفه دوم نيز با او ازدواج كرد؛ او دختر خوانده حضرت و مانند يكى از دختران ايشان بود؛ و آن حضرت محمد را پسر خويش و امّ‌كلثوم را دختر خويش خطاب مى كردند؛ و به همين سبب عده اى از محدثين و مورخين به توهم افتاده‌اند؛ و اين اشتباه، مشابهات بسيار دارد كه منشا آن‌ها اشتراك در اسم يا وصف بوده است؛ و پس از مردن ابوبكر، اميرمؤمنان با اسماء ازدواج كردند. 📚المرعشي النجفي، آية الله السيد شهاب الدين (متوفاي 1369ش)، شرح إحقاق الحق وإزهاق الباطل، ج 30 ص 315 اشر: منشورات مكتبة آية الله العظمى المرعشي النجفي ـ قم. 📌در مقابل اين نظر تنها يك اشكال وجود دارد؛ برخى ادعا كرده‌اند كه اين دختر نمى‌تواند ربيبه امير مؤمنان عليه السلام باشد؛ چرا كه طبق روايات اهل سنت، مادر امّ‌كلثوم حبيبة بن خارجة بوده و او نيز پس از مردن ابوبكر با خبيب بن أساف ازدواج كرده، نه با امير مؤمنان،‌ در پاسخ مى‌گوييم كه ازدواج مادر امّ‌كلثوم با اين شخص نيز از دروغ هاى جاعل اين قصه است، تا تمام راه هاى كشف حقيقت را ببندد؛ زمانى پرده از دروغ بودن اين قصه برداشته مى شود كه مشخص شود منابع قديم تاريخ نزد اهل سنت، خبيب بن أساف در جنگ يمامه و در زمان ابوبكر كشته شده است. محمد بن حبيب بغدادى در المحبّر مى‌نويسد: خبيب بن اساف قتل يوم اليمامة. خبيب بن اساف در روز يمامه (جنگ با مسيلمه كذاب) كشته شد. 📚البغدادي، أبو جعفر محمد بن حبيب بن أمية (متوفاي245هـ)، المحبر، ج 1، ص 403. 🔺️بقیه اشکالات و نقل های متعارض را در جای خودش بررسی کرده ایم.🔺️ @dehban_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️🔺️چرا فاطمه زهرا سلام الله علیها پشت در آمد، علی نیامد؟🔺️🔺️ 🎤 حجت الاسلام مهدی دهبان 📆 شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱ @dehban_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️🔺️ماجرای فدک بخش اول: برای چه فدک غصب شد؟ چرا فاطمه علیها السلام از علی دفاع نکرد؟🔺️🔺️ 🎤 حجت الاسلام مهدی دهبان 📆 یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ @dehban_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ماجرای فدک بخش دوم: چرا فدک غصب شد؟ لیست اموال غصب شده چه بود؟ چرا فدک به فاطمه زهرا علیهاالسلام بخشیده شد؟ انتقام از فاطمه علیها السلام چطور گرفته شد؟🔺️ 🗂برخی مباحث نوآوری خود استاد است برای اولین مطرح می شود! 🎤 حجت الاسلام مهدی دهبان 📆 دوشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۱ @dehban_ir