ترس برادر مرگ است.
در طول تاریخ ترسوها باعث شدند دشمن بر جان و مال و ناموس مردم مسلط شود.
حالا نوبت ایران است.
یکی بزنند ده تا میخورند.
#وعده_صادق ۳
🌹دل آرام🌹
@delaram110
الناس علی دین ملوکهم.
قانون گریزی بی پروای #رئیس_جمهور در انتصاب ظریف؛ عزل و نصب های خلاف قانون افراد محکوم و مسأله دار توسط معاونین و وزرا؛ بی اعتنایی و مقاومت در برابر برخی قوانین مصوب، یک پیام به مدیران خرد و مردم کف جامعه منتقل می کند و آن قبح زدایی و رواج قانون گریزی است و نتیجه اش می شود هرج و مرج، آشوب و تضییع حقوق عمومی.
به قول سعدی:
« نوشینروانِ را در شکارگاهی صید کباب کردند و نمک نبود.
غلامی به روستا رفت تا نمک آرد.
نوشیروان گفت: نمک به قیمت بستان تا رسمی نشود و ده خراب نگردد.
گفتند: از این قدر چه خَلَل آید؟
گفت: بنیادِ ظلم در جهان اوّل اندکی بودهاست هرکه آمد بر او مَزیدی کرده تا بدین غایت رسیده
اگر ز باغِ رعیّت مَلِک خورد سیبی
بر آورند غلامانِ او درخت از بیخ
به پنج بیضه که سلطان ستم روا دارد
زنند لشکریانش هزار مرغ به سیخ»
کاش کسی توجیهشان کند تا دیر نشده.
اصلاح سیاست منطقه ای دولت به قیمت خون #سید_مقاومت و فرماندهان بزرگ تمام شد.
اصلاح قانون گریزیشان به چه قیمت تمام خواهد شد.
خدا به خیر کند.
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۵۰ کیلومتر جاده ترانزیتی در ترکمنستان
احتمالا از دیوار سفارت بالا رفتند، آمریکا تحریمشون کرده!
شاید هم fatf را امضا نکردن!
شاید هم از فلسطین حمایت میکنن!
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه آیت الله جوادی آملی به رئیس جمهور!
🌹دل آرام🌹
@delaram110
حکمت ۳۹۸.mp3
4.04M
🔹 فخر فروشی ات را کنار بگذار
تکبرت را فرو بریز
قبرت را یاد کن
#حکمت۳۹۸
#نهج_البلاغه
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوتبال بازی کردن شهید سید حسن نصرالله و حاج عماد و دیگر بچه های حزبالله
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبر سید الشهداء
#سید_حسن_نصر_الله
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما خدا را داریم!
برای همه خستگی ها
برای همه آزردگی ها
برای همه ی دلتنگی ها
برای همهی زخم زبان ها
#سید_عزیز
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهل روز گذشت، یادت به خیر 😭
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به ما رافضی بگویید!
بکشید ما را!
ما شیعیان علی بن ابی طالب فلسطین را تنها نمی گذاریم
🌹دل آرام🌹
@delaram110
78.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواب عجیب شهید سید حسن نصرالله در مورد شهادت امام موسی صدر
به زبان فارسی
🌹دل آرام🌹
@delaram110
نهالی کو سر از باغی برآرد
ببارش هر کسی دستی برآرد
برآرد باغبان از بیخ و از بن
اگر بر جای میوه گوهر آرد
#باباطاهر
#حجاب
حاجی آباد،خاطره💌
@hajiabad110
چراغی که به خانه رواست،به مسجد حرام است!!
اگر این حرف درست باشد، پس باید کار اهل بیت علیهم السلام که افطار خود را به یتیم مسکین و اسیر دادند اشتباه بوده باشد.
نمی خواهید کمک کنید، نکنید؛ دیگر چرا چشم دیدن کمک دیگران را ندارید.
#ایثار
#لبنان
#ایران_همدل
🌹دل آرام🌹
@delaram110
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
اگر این حرف درست باشد پس پول نفت خرمشهر و آبادان و گاز عسلویه و بوشهر را نباید استانهای دیگر و حتی شهرهای دیگر خوزستان و بوشهر مصرف کنند.
چطور نفت قطر ،بحرین،امارات و کویت باید خرج همان تعداد کم در همان محدوده جغرافیایی محدود شود، اما این طرف خلیج فارس باید خرج ۸۰ میلیون نفر در این وسعت جغرافیایی شود؟
چه کسی این مرزها را تعیین کرده است؟
و چه کسی این منابع را تقسیم کرده است؟
و چه کسی بین انسانها با مرز جدایی انداخته؟
جز انگلیس؟
اگر منابع به همه تعلق دارد، پس مرزها هم بی معناست.
پس تک خوری آن همه ثروت الهی توسط عدهای معدود ظلم است و باید برای اصلاح آن تلاش شود نه اینکه یاری به مظلومین فلسطین و لبنان تخطئه شود.
✍ سید مصطفی موسوی
#ایران_همدل
#فلسطین
#لبنان
🌹دل آرام🌹
@delaram110
💌دل آرام💌
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است اگر این حرف درست باشد پس پول نفت خرمشهر و آبادان و گاز عسلو
برخی دوستان نکاتی در خصوصی فرموده اند که لازم است نکته ذیل مد نظر قرار گیرد.
سوال مطرح شده در متن ، به چالش کشیدن ظلم تاریخی انگلیس در تقسیم ثروت ها با تعیین مرزهاست.
به نحوی که کویت،امارات،قطر،بحرین باید یک کشور شوند و ثروتی معادل کل ایران داشته باشند.
ندیدم کسی از این زاویه التفات کرده باشد به این ظلم بزرگ.
همه نسل های بعد از جنگ های جهانی به طور ناخودآگاه آن را پذیرفته اند.
به چه ملاکی قطر باید یک کشور باشد و این همه منابع عظیم مختص آن عده معدود باشد.
البته دلیلش مشخص است.
دلیلش باز بودن راه استثمار این ثروت ها توسط قدرت های پیروز جنگ جهانی است.
پس حق این است که این ثروت ها به همه تعلق دارد و اگر بخشی از آن خرج آوارگان فلسطینی و لبنانی شود به جا خرج شده است.
آنچه نابجاست چپاول انفال توسط شیوخ خلیج و البته در اصل آمریکا و غرب است.
البته این یک مثال است.
تمام دنیا کشورهایی که درست کرده اند در جهت بهره مندی غربی ها از ثروت ها و ضعیف نگه داشتن سایرین بوده است. مگر اینکه جایی زورشان نرسیده باشد.
چرا خدا شر را آفریده است ؟
📝پاسخ اول»»(مقایسه ای بودن شَرّ):
اگر اتفاقی بیفتد که ارتباطی به انسان نداشته باشد،یا ارتباط داشته باشد ولی باعث اختلال در زندگی او نشود به آن شرّ نمیگویند.
اتفاقات و موجودات را وقتی شرّ مینامند که باعث نوعی آسیب به انسان و زندگی او شوند.
↩️بنابراین هرچیزی و هر حادثه ای ذاتش خیر است و خیر آفریده شده است و مفهوم شرّ از مقایسه ی آن با زندگی انسان انتزاع میشود.
این مفهوم وجود خارجی نفسالامری ندارد که نیاز به آفریدگار داشته باشد.
(بلکه مخلوق ذهن انسان است مانند سایر مفاهیم و انسان میتواند جز زیبایی چیزی نبیند.
بلکه یک چیز مانند بارش باران همزمان در ذهن یک نفر شر است چون باعث اختلال زندگی اوست و در ذهن دیگری خیر محض و باعث خوشحالی اوست)🎓
📝پاسخ دوم»»(عدمی بودن شرور): افلاطون: وقتی شرور را تحلیل کنیم می یابیم که همه امر عدمی هستند.
مثلاً: قتل که آن را شر میدانیم در واقع قطع ارتباط روح با بدن است.
یا مریضی یعنی نبود تعادل طبیعی که در ایام صحّت وجود داشت.
بنابراین: نبود ارتباط و نبود تعادل هر دو عدم و نیستی هستند نه وجود و هستی.
عدم و نیستی نیاز به علت ندارد زیرا عینیت خارجی ندارد
آنچه که نیاز به علت دارد شیء موجود است.
بنابراین خداوند هر چه موجود است را خلق کرده است و شرور، معدومات اند.
صرف نبود علت وجود، علت معدومات است لذا گفته اند: عدم العله،عِلَّه العدم
ترجمه وبازنویسی از کتاب محاضرات آیت الله سبحانی
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین نوشتهٔ شهید سید هاشم صفیالدین ساعاتی قبل از شهادت، خطاب به امام زمان علیه السلام
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالم وهابی سعودی:
در قبر از ادراری که بدن یا لباستان ریخته از شما سوال می شود؛ نه قضیه فلسطین و امت.
پ ن:
لعنت بر شما و دینتان.
حال که نوبت جنگ با یهود و کفار و دفاع از مسلمانان مظلوم شد، به ادرار خود مشغول شدید؟!
در سوریه،عراق، پاکستان،یمن و افغانستان مسلمان کشی جهاد بود؟!
🌹دل آرام🌹
@delaram110
41.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گوشههایی از دیدارهای منتشرنشدۀ شهید سید حسن نصرالله با رهبر انقلاب
🌹دل آرام🌹
@delaram110
🔹قواعد فقهی
بخش اول
۱. قاعده تجاوز:اذا شَکَکْت فی شیءٍ و جاوَزْتَ مَحلَّه فَشَکُّکَ لیس بشکٍ
هرگاه در چیزی شک کردی که محلش گذشته بود به شکت اعتنا نکن.
۲. قاعده کثیرالشک: لاشکَّ لِکثیرِ الشَّکِّ
کثیرالشک به شک خود اعتنا نکند
۳. سهو در سهو:لاسهْوَ فی السَّهوِ
در چیزی که بخاطر سهو و شک واجب شده است (مانند نماز احتیاط) احکام سهو و شک جاری نمیشود
۴. نهی در عبادت:النهیُ فی العبادت یَقتضی الفَسادَ
نهی در عبادت موجب فساد آن عبادت است(نماز در مکان غصبی)
۵. بناء بر اکثر: إذا شَکَکْتَ فَابنِ علی الأکثرِ
هرگاه شک کردی بنا را بر بیشتر بگذار
۶. حجیت ظن در نماز: الظنُّ حُجةٌ فی الصلاة
در نماز طبق گمان خود عمل کن
۷. لاتُعادُ: لا تُعادُ الصّلاةُ إلّا مِن خَمسٍ،الطهورِ الوقتِ والقبلةِ والرکوعِ والسجودِ
نماز اعاده نمیشود مگر بر پنج چیز، طهارت وقت، قبله،رکوع،سجود
۸. عبادت صبی: عباداتُ الصَّبیّ مَشروعة
عبادت غیر بالغ به وجه استحباب و کراهت مجاز است
۹. حرمت ابطال عبادت.
لا تُبطِلوا أعمالَکم
باطل کردن اعمال عبادی حرام است، مگر با دلیل شرعی
۱۰. تلازم بین صلاة و صوم.
کُلّما قَصُرَتْ الصّلاةُ قَصَرَ الصّومُ
هرگاه نماز شکسته شود روزه هم نمیتوان گرفت مگر با دلیل
۱۱. شک در نافله. لا شکَّ لنافلةٍ
در نماز مستحبی احکام شک جاری نمیشود
۱۲. شک امام مأموم. لا شکَّ للامامِ والمامومِ مع حفظِ الآخرَ
به شک امام در صورت توجه داشتن مأموم و بالعکس اعتنا نمیشود
۱۳. قاعده فراغ
إذا شَکَکَتَ فی شیءٍ و قد فَرَغْتَ منه فَشَکُّکَ لیس بشکٍ
هرگاه از عمل فارغ شدی به شک خود اعتنا نکن
۱۴. قاعده اقرار:اقرار ُالعقلاءِ علی أنفسِهم جایزٌ
اقرار عقلا علیه خودشان نافذ است
۱۵. مَن مَلَک: مَن مَلَکَ شیئاً مَلَکَ الإقرارَ به
کسی که مالک چیزی باشد اقرار و اعتراف او درباره آن چیز نافذ است
۱۶. قاعده اسقاط: لِکُلِ ذی حقٍ إسقاطُ حقِّه
هر صاحب حقی ، می تواند حقش را ببخشد.
۱۷. قاعده اعراض: صاحبُ المالِ یَجوزُ أنْ یُعرِضَ عن ملِکِه
کسی که مالی دارد میتواند از آن اعراض کند.
۱۸. قاعده مدعی و منکر
الف: المدعی هو مَن اذا تَرک تُرِک ، و المنکرُ اذا تَرک لم یُترَک
مدعی کسی است که اگر از ادعایش خودش دست بردارد دعوا خاتمه پیدا میکند و منکر کسی است که اگر دست بردارد رهایش نمیکنند.
ب: المدعی هو مَن کان قولُه مخالفاً للظّاهرِ و المنکِرُ بخلافِه
مدعی کسی است که قولش مخالف با ظاهر است و منکر خلاف اوست
ج: المدعی هو مَن کان قولُه مخالفاً للاصل و المنکِرُ بخلافِه
مدعی کسی است که قولش مخالف اصل است و منکر خلاف اوست
۱۹. قاعده ی بینه و یمین :البینةُ علی المدعی و الیمینُ علی مَن أنکَر.
وظیفه مدعی شاهد آوردن و قسم خوردن وظیفه ی منکر است.
۲۰. قاعده ید
الف: مَن إستَولی علی شیءٍ فهو له
کسی که تسلط داشته باشد بر چیزی آن مال برای اوست
ب: الیدُ امارةُ المِلکِ
ید داشتن علامت مالک بودن است
۲۱. قاعده غرور: المغرورُ یَرجِعُ إلی مَن غَرَّه
فریب خورده به فریبکار رجوع میکند
۲۲. قاعده ی اتلاف: مَن أتلَفَ مالَ الغیرِ فهو له ضامنٌ
کسی که مال غیر را تلف کند ضامن آن است
۲۳. قاعده ی حیلوله (مانع شدن)
مَن حالَ بینَ المالکِ و ملکِه فهو له ضامنٌ
کسی که مانع شود بین مالک و مالش ضامن است
۲۴. قاعده ی مثلی و قیمی:
ما یُتساوی صفاتُ أجزاءِه فهو مثلیٌّ و مالایتساوی صفاتُ أجزائه فهو قیمیٌّ
آنچه که صفات اجزایش یکسان است مثلی است و آنچه صفات اجزایش یکسان نیست قیمی است.
۲۵. قاعده ی قرعه: القرعةُ لِکلِ امرٍ مشکلٍ
برای هر امر مشکلی از قرعه استفاده میشود
۲۶. قاعده ی نفی سبیل: لنْ یَجْعَلَ اللهُ للکافرینَ علی المومنینَ سبیلاً
خداوند برای کفار بر مومنین راه سلطهای قرار نداده است
۲۷. لا ضررَ و لا ضِرارَ فی الاسلامِ
احکام ضرری در اسلام برداشته شده است
۲۸. نفی حَرَج: ما جَعَل (الله) علیکم فی الدینِ من حَرَجٍ
احکامی که مشقتآور باشد در دین برداشته شده است
۲۹. اصاله الصحه :فعلُ المسلمِ یُحْمَلُ علی الصحةِ
کار مسلمان بر صحت حمل میشود
۳۰. حرمت اعانه بر اثم و عدوان: لا تعاونوا علی الإثمِ و العُدوانِ
کمک کردن بر معصیت و گناه حرام است
۳۱. نفی ضمان از امین: لیسَ علی الأمینِ إلا الیمینُ
قول امین با قسم پذیرفته میشود و نیاز به شاهد ندارد
۳۲. شرط: المومنونَ عندَ شروطِهم
مومنین باید به شرط هایشان وفا کنند
۳۳. میسور: المیسورُ لا یَسقُطُ بِالمَعسورِ
مقداری از تکلیف که در توان انسان است به واسطهی بخشی که در توان نیست، ساقط نمیشود
۳۴. علی الید: علی الیدِ ما أخَذَتْ حتّی تُؤدیهِ
کسی که بر مال دیگران تسلط دارد،ضامن است تا زمانی که آن را برگرداند.
✍سید مصطفی موسوی
#قواعد_فقهی
#فقه
🌹دل آرام🌹
@delaram110