eitaa logo
دلدادگان کوی یار غائب 🌸مهدی (عج)🌸
455 دنبال‌کننده
492 عکس
202 ویدیو
3 فایل
السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه گم گشته ام به اشک که پیدا کنم تو را دل شسته ام ز جان که تمنا کنم تو را
مشاهده در ایتا
دانلود
زُهَیر بن قَین بَجَلی  از  و از بزرگان قبیله بجیله؛ او عثمانی مذهب بود وی از مردان شریف و شجاع شهر کوفه و قوم خود شمرده می‌شد و به واسطه حضور در جنگ‌ها و فتوحات بسیار، جایگاه رفیعی به دست آورده بود. زهیر از هواداران عثمان به شمار می‌رفت. در سال ۶۰ قمری، او و همسرش به همراه برخی از خویشاوندان و اهل قبیله‌اش هنگام بازگشت از  به کوفه، در یکی از منازل بین راه، با امام حسین(ع) و همراهانش که به سوی کوفه در حرکت بودند _هم منزل_ روبرو شدند. (ع) شخصی را نزد زهیر فرستاد و خواستار ملاقات با او شد.این دیدار آن چنان غافلگیرانه بود که افرادی که بر سر سفره غذا بودند لقمه‌هایشان را از دست‌ها انداختند و همه بی‌حرکت شدند گوییا پرنده‌ای بر سر آنها نشسته است. زهیر در ابتدا تمایلی به این دیدار نشان نداد؛ اما به توصیه - دیلم یا دَلْهم دختر عَمرو به محضر امام حسین(ع) حاضر شد. این دیدار مسیر زندگانی زهیر را تغییر داد. او پس از این ملاقات کوتاه شادمان نزد خانواده و دوستانش بازگشت و فرمان داد تا خیمه و بار و بُنه او را به کنار خیمه امام حسین(ع) منتقل کنند. امام حسین (علیه‌السلام) بن قین را به فرماندهی سپاه برگزید؛ که نشان لیاقت و شایستگی‌های اخلاقی و نظامی «زهیر» است. 🌑 روز عاشورا نخست امام حسین (علیه‌السلام) به سپاهیان دشمن پرداخت. آن‌گاه زهیر گفت: «ای مردم کوفه، شما را از عذاب الهی بیم می‌دهم. بر مسلمان واجب است که خیرخواه برادر مسلمانش باشد. ما تا این هنگام برادریم، دارای یک آیین و مذهبیم تا زمانی که جنگ بین ما روی نداده است. اما با وقوع جنگ، پیوند برادری و دینی میان ما گسسته خواهد شد و دو امّت جداگانه خواهیم بود. پروردگار متعال ما و شما را به وسیله فرزندان پیامبرش، محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) می ‌آزماید تا ببیند با آنها چگونه رفتار می ‌کنیم. اینک شما را به یاری آنها و رها کردن زیادِ بیدادگر دعوت می‌کنیم. زیرا شما در تمام دوران حکومت این دو نفر- عبیدالله و پدرش- جز از آنان چیزی ندیده‌اید: چشم‌هاتان را میل می‌ کشیدند، دست و پایتان را می ‌بریدند و به سختی شکنجه‌تان می‌دادند. بر ساقه‌های درخت خرما به دارتان می‌کشیدند. خوبان شما و قاریان قرآن را می‌کشتند؛ همچون حجر بن عدی و یارانش و هانی بن عروه و مانند او.» سپاهیان عمرسعد، زهیر را دشنام داده ضمن ستایش از عبیدالله زیاد، گفتند: «از اینجا نمی‌رویم تا این‌که رفیقت و همراهانش را بکشیم. یا این‌که تسلیم شوند و آنان را نزد ابن ‌زیاد بفرستیم.» زهیر گفت: «ای بندگان خدا، فرزندان  (علیها‌السلام) به دوستی و یاری، از فرزند سمیه سزاوارترند. اگر به آنان کمک نمی‌کنید، شما را به خدا مبادا آنان را بکشید. در این هنگام،  تیری به سوی او افکند و گفت: «ساکت شو، خدا صدایت را خاموش کند. » زهیر گفت: «ای پسر کسی که ایستاده ادرار می‌کرد! با تو حرف نمی‌زنم. تو حیوانی بیش نیستی. به خدا سوگند، گمان نمی‌کنم دو آیه از قرآن را درست بدانی! تو را بشارت می‌دهم به خواری و رسوایی در روز قیامت و عذاب دردناک.» شمر گفت: «تا ساعتی دیگر، خداوند تو و رفیقت را خواهد کُشت.» زهیر پاسخ داد: «آیا مرا از مرگ می‌ترسانی؟! به خدا سوگند، مردن در کنار او از زندگی جاودانه با شما نزد من محبوب‌تر است!» آن‌گاه رو به مردم کرد و با صدای بلند گفت: «بندگان خدا، این احمق خشن و امثال او، شما را درباره دینتان فریب ندهند. به خدا سوگند، شفاعت محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) به کسانی که فرزندان و اهل بیت او و یاوران و مدافعان آنها را کشته‌اند، نمی‌رسد!» در این هنگام، کسی زهیر را صدا زد و گفت: اباعبدالله (علیه‌السلام) می‌فرماید: برگرد. به جانم سوگند، چنان‌که مؤمن آل فرعون، مردمش را نصیحت کرد، تو نیز اینها را نصیحت کردی، اگر نصیحت فایده‌ای داشته باشد.  ، زهیر و سعید بن عبدالله حنفی جان خویش را سپر کردند، تا امام حسین (علیه‌السلام) همراه جمعی از یارانش،  به جای آوردند.   پس از اقامه نماز، حمله دشمن شدّت یافت. زهیر و اندک یاران باقی مانده امام (علیه‌السلام) با تمام توان به دفاع از آن حضرت و اهل بیتش پرداختند. زهیر پس از نبردهای دلیرانه و کم‌ نظیر و کشتن حدود ۱۲۰ نفر از دشمن، سرانجام به وسیله «کثیر بن عبدالله شعبی» و «مهاجر بن اوس» به شهادت رسید. .  خوارزمی می‌نویسد: هنگامی که زهیر بر زمین افتاد، امام حسین (علیه‌السّلام) به وی گفت: «خداوند تو را از رحمت خود دور نگرداند و قاتل تو را لعنت کند، به مانند کسانی که ملعون گشتند و به صورت بوزینه و خوک مسخ شدند.» 🕊️🕊️🕊️✨✨✨ @deldadegan_yar_ghayeb
❣ 🔅السّلام علیکَ ایُّها المقدَّمُ المأمول... 🌱سلام بر تو ای مولایی که آرزوی آمدنت بهترین آرزوهاست و آرزومندان و منتظرانت، برترین مردم تاریخ... 📚زیارت آل یاسین_مفاتیح الجنان ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم" 🌟یکشنبه‌ها: آشتی با نهج البلاغه 🌟 موضوع این هفته: !!! 🌺خطبه ۱۹۰ [ادامه] وَ كَأَنْ قَدْ نَزَلَ بِكُمُ اَلْمَخُوفُ فَلاَ رَجْعَةً تَنَالُونَ وَ لاَ عَثْرَةً تُقَالُونَ اِسْتَعْمَلَنَا اَللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ بِطَاعَتِهِ وَ طَاعَةِ رَسُولِهِ وَ عَفَا عَنَّا وَ عَنْكُمْ بِفَضْلِ رَحْمَتِهِ اِلْزَمُوا اَلْأَرْضَ وَ اِصْبِرُوا عَلَى اَلْبَلاَءِ وَ لاَ تُحَرِّكُوا بِأَيْدِيكُمْ وَ سُيُوفِكُمْ فِي هَوَى أَلْسِنَتِكُمْ وَ لاَ تَسْتَعْجِلُوا بِمَا لَمْ يُعَجِّلْهُ اَللَّهُ لَكُمْ ناگهان مرگ وحشتناك سر مى‌رسد، كه ديگر باز گشتى در آن نيست، و از لغزش‌ها نمى‌توان پوزش خواست. خداوند ما و شما را در راه خود و پيامبرش استوار سازد، و از گناهان ما و شما به فضل و رحمتش در گذرد. سربازان! بر جاى خود محكم بايستيد، در برابر بلاها و مشكلات استقامت كنيد، شمشيرها و دست‌ها را در هواى زبان‌هاى خويش به كار مگيريد، و آنچه كه خداوند شتاب در آن را لازم ندانسته شتاب نكنيد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🔶شرح: در حقيقت امام عليه السّلام به اين واقعيت اشاره مى‌كند كه: ممكن است مرگ دامان انسان را در حادثه‌اى بگيرد، به خصوص اين‌كه ما را كه بر اثر ايست قلبى يا حوادث ديگر اتفاق مى‌افتد با چشم خود مى‌بينيم، مرگى كه است و اسباب ظاهرى در برابر آن عاجز و ناتوان است. سپس امام عليه السّلام اين فراز را با دعاى كوتاه و جامعى پايان مى‌بخشد و مى‌گويد: «خداوند ما و شما را در راه اطاعت خود و موفق دارد و از ما و شما به فضل و رحمتش در گذرد». در فراز بعدی امام عليه السّلام به كسانى كه براى شهادت مى‌كردند و اصرار داشتند، چنين دستور مى‌دهد: «بر جاى خود باشيد ( دست به نبرد نزنيد)؛ همان‌گونه كه گروهى از جهاد فى سبيل اللّه مى‌كنند، گروهى به عكس عجله دارند و طالب جهاد و گاه شهادت در راه خدا هستند. گرچه نيّات اين گروه مقدس است ولى اعمال بدون برنامه و بى‌موقع به يقين و نادرستى دارد. به همين دليل امام عليه السّلام از اين كار نهى مى‌كند. :تبعیت از (الله، رسول،امام) کجای زندگی ماست؟ آنقدر برایمان مشخص شده که حتی نيّات خیر خود را با آن کنیم!!!؟؟ 🍂🍂🍂 لینک کانال👇 @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الکافی کاف لشیعتنا⁉️ 🔰بیان می شود کتاب کافی به رویت حضرت صاحب علیه السلام رسیده است و حضرت فرمودند: « الکافی کاف لشیعتنا» ⭕️ عبارت از سوی خود شیخ کلینی و شاگردانش: نکته قابل توجه این که، این کلام هرگز از خود (ره) (صاحب کتاب کافی) یا هیچکدام از شاگردان ایشان یا افراد منتسب به ایشان صادر نشده است و حتی قرن پس از وفات شیخ کلینی چنین لفظی و عبارتی در مورد کتاب کافی موجود نبوده است! 👇 به راستی اگر چنین کلامی از لسان مبارک امام زمان علیه السلام صادر شده بود، خود شیخ کلینی و یا شاگردان ایشان بایستی برای نشان دادن ارزش کتاب و اعتبار کتاب به آن استناد می‌کردند حال آن که تا هفت قرن پس از وفات شیخ کلینی اثری از این کلام نیست! این عبارت از کجاست⁉️ 💢برخی از محققین بر این باور هستند که اولین نفری که این حکایت را نقل کرده است، است که در ترجمه ی او در کتاب «ریاض العلماء» به این مطلب اشاره شده است البته برخی از محققین انتساب این قول به «مولی خلیل قزوینی» را و رد می‌کنند و دلیل قابل توجهی چون اینکه «محدث استر آبادی» که شیخ و رئیس اخباریون پنجاه سال قبل از «مولیٰ خلیل قزوینی» بوده، انتساب این عبارت به امام زمان علیه السلام را رد کرده است. حال چگونه ممکن است که «مولیٰ خلیل قزوینی» که او نیز اخباری مسلک است، قول رئیس و شیخ اخباری مسلکان یعنی «محدث استر آبادی» را رد کند⁉️ حتی با پذیرش انتساب این قول به «مولی خلیل قزوینی»، باز هم برای ما چیزی . چرا که معلوم نیست، آن را از چه کسی یا کسانی نقل کرده است و برای این قول موجود نیست. ⭕️برخی دیگر معتقدند که ممکن است برداشت اشتباه از حدیث《كَاف کافٍ لِشِيعَتِنَا...》 در معانی الاخبار شیخ صدوق که از علیه السلامدر مورد حرف مقطعه‌ی «کاف» در «كهيعص» صادر شده است در گذر زمان تبدیل به الکافی کاف شیتنا شده باشد 💯نقد بزرگان و علما بر عبارت: بزرگانی چون (رضوان الله عليه) یکی از علمای بزرگ شیعه است که این قول به امام زمان صلوات الله علیه را باطل می‌داند همچنین و نیز آن را باطل می دانند و بیان می کنند اگر این قول از امام زمان علیه السلام صادر شده بود دیگر نیاز نبود شیعه دیگری کنند. 💢اشکال عقلی وارد بر این جمله: یک بحث عقلی اینکه؛ عمر معلون گفته است کتاب الله، وقتی ما قبول نداریم که قرآن به تنهایی کافی است چگونه می توانیم بپذیریم که کتاب الکافی به تنهایی کافی است⁉️ الکافی که از قرآن بالاتر نیست ⭕️قرآن و عترت دو ثقل جدایی ناپذیر پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی» بعد فرمود: «لَنْ یَفْتَرِقَا» یعنی هرگز قرآن و اهل بیت از هم جدا نمی‌شوند. ❌همان طور که بیان حسبنا کتاب الله خلاف سخن آقا رسول الله صلی الله علیه و آله است کفر است گفتن کافی به تنهایی کفایت می کند خلاف گفت ایشان است. 📖چرا که کتاب هدایت و نجات است و علیهم السلام تنها راه رسیدن به معارف ژرف قرآن کریم هستند 📍در نتیجه تمسک به قرآن جدایی از تمسک به اهل بیت علیهم السلام نیست. ⭕️از نکات گفته شده مشخص می شود که این عبارت حدیث نیست چرا که با کلام نبوی در تضاد هست . ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ازجوار مرقد مطهر امیرالمؤمنین نایب الزیاره ودعا گویتان هستم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ 💚 💝 📖 السَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللَّهِ وَ ابْنِ اَوْلِیآئِهِ... ✋سلام بر تو ای مولایی که همچون پدران پاکت، بر ذره ذره این عالم ولایت داری. سلام بر تو و بر روزی که زیر پرچم ولایت تو جهان آباد خواهد شد.🌹🌼🌹 📚 بحار الأنوار، ج‏99، ص 117 🥀 ای داغدار اصلیِ این روضه ها بیا صاحب عزای ماتم كرب و بلا بیا 🥀 ◾▪◾▪ 🍃 اَللّهُــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَــرَج 🍃 ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا