به یاری خداوند سبحان، پژوهشگاه مطالعات تقریبی نشست علمی شماره ۶۰ خود را برگزار میکند:
موضوع: انقلاب اسلامی ایران و عدالت اجتماعی در میان اقلیتهای مذهبی.
ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین قاسم میرزایی، پژوهشگر و محقق مذاهب اسلامی.
مکان: قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقرببی.
زمان: یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۷ ساعت ۱۰ تا ۱۲
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
مرکز تخصصی علم کلام برگزار می کنند:
#نشست_علمی_۲
📌نقد جریان انحرافی احمد الحسن
🎙استاد پور آذر
⛔️ از مستبصرین جریان انحرافی مدعی یمانی
⛔️ مدیر سابق دانشکده مجازی این فرقه در ایران
📆چهارشنبه، ۱۰ اسفندماه۱۴۰۱
⏱بلافاصله بعد از نماز عشاء
🏢موسسه آموزش عالی امام صادق علیهالسلام. طبقه اول. مدرس ۹
✅ کارگروه کلام تطبیقی بین المذاهب
https://eitaa.com/joinchat/2698641730Ca755f1f311
🌐 @kalamcenter
کانال کار گروه نقد وهابیت مرکز تخصصی کلام امام صادق علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
📣برگزاری دوره تخصصی یک روزه تبیین تقریب (۱)
🔷با اعطای گواهینامه علمی
💥ویژه برادران طلبه به صورت حضوری و ظرفیت محدود💥
🔺با مشارکت:
👈پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب
👈اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی
👈گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام)
📆مهلت ثبت نام: تا سه شنبه 16 اسفندماه 1401
⏰زمان برگزاری: پنجشنبه 18 اسفندماه 1401 ساعت 8:30 الی 16
🕌مکان: قم بلوار 15 خرداد نبش کوچه 4، پژوهشگاه مطالعات تقریبی
📝جهت ثبت نام مشخصات خود را به آدرس @taghrib در ایتا
📞و یا شماره تلفن 09216906731 ارسال کنید.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#تمدن_نوین_اسلامی
#تقریب
#مفتاح
#جهاد_تبیین
•┈┈••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾•••┈┈•
@meftahgolestan
کانال کار گروه نقد وهابیت مرکز تخصصی کلام امام صادق علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
هدایت شده از گوهر مراد
❇️ قطب تعمیق ایمان و مقابله با جریانها و فرقههای انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار میکند.
✅ عنوان نشست:
💢 دلایل ناصبی بودن ابن تیمیه
🎙ارائه دهنده:
جناب حجت الاسلام و المسلمین حبیب عباسی
دانشجویی دکترای وهابیتشناسی دانشگاه باقرالعلوم(علیهالسلام)
🎙ناقد:
جناب حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن بشیری
دانشجویی دکترای وهابیتشناسی دانشگاه باقرالعلوم(علیهالسلام)
📆 یکشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴٠۱
⏰ ساعت ۱۳
📍دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)، طبقه ۱- روبروی نمازخانه، اتاق جلسات ۸/۱
📎 لینک مجازی:
https://gharar.ir/r/16ccd4e5
•┈••••✾🔸💠🔸✾•••┈•
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#نشست_علمی
با موضوع:آخرین وضعیت گروه تکفیری داعش
🎓استاد : حجت الاسلام و المسلمین دکتر شریفات
📆 زمان: دوشنبه 15 اسفند 1401
⏱ ساعت: 18:30
🕌مکان: خیابان آیت الله بهجت8-فرعی سوم-سمت چپ-زائرسرای امام محمد باقر (ع)-موسسه دارالاعلام
آدرس نشست :
https://www.skyroom.online/ch/darolelam/mashhad
⚠️چند نکته :
1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه #مهمان استفاده نمایید.
2-برای اتصال به نشست از #مرورگر_گوگل_کروم استفاده شود.
♻️ مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد
🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام:
┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓
@PJdarolelam
┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
کار گروه نقد وهابیت مرکز تخصصی کلام امام صادق علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی ترویجی بررسی بافت موقعیتی مفهوم "عبادت"
🔻 بررسی انتقادی دیدگاه سلفیان از عبادت
🔰 توسط گروه کلام پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه برگزار می شود:
🎙 با حضور:
#محمدباقر_پورامینی
#سیدمهدی_علیزاده_موسوی
#محمدصفر_جبرئیلی
#مجتبی_جولائی_فر
📅 دوشنبه 15 اسفندماه1401، ساعت 10
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/korsiebadat
#کرسی
🆔 @iictchannel
🔶 دیدار اعضای شورای راهبردی تقریب مذاهب اسلامی پژوهشگاه مطالعات تقریبی با آیت الله العظمی سبحانی
اعضای شورای راهبردی تقریب مذاهب اسلامی پژوهشگاه مطالعات تقریبی متشکل از نمایندگان برخی از نهادها و موسسات حوزوی در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ با حضرت آیت الله العظمی سبحانی دامت برکاته دیدار کردند. ایشان در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای این شورا در زمینه فعالیتهای تقریبی به نکاتی توصیه فرمودند.
ایشان گفتند: در ایام جوانی روزی مرحوم قمی (ره) به مدرسه ما آمدند و در موضوع وحدت امت اسلامی سخنرانی کردند. نکته مهمی که ایشان بیان کردند و باید به آن دقت شود و باید اساس تقریب باشد این بود که تقریب با تذویب متفاوت است و باید مراقب بود که در تقریب دچار تذویب نشویم. نباید به دنبال این باشیم که سنی را شیعه و شیعه را سنی کنیم. تقریب با حفظ تمام مذاهب است؛ لانّ ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. مشترکات را بیان کنید و مفترقات را در دانشگاهها و مراکز علمی بیان کنید و بحث کنید. نباید در میان عوام به بیان مختلفات بپردازید. بنابر این دقت کنید که در تقریب اصول مذهب حفظ شود. نه چیزی کم شود و نه چیزی اضافه گردد.
نکته دیگر اینکه خداوند متعال در قرآن میفرماید: ﴿واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا﴾ من گاهی فکر میکردم که چرا خداوند فرموده بحبل الله؟ و چرا نفرموده واعتصموا بالاسلام یا بالقرآن الکریم؟
العلم عندالله؛ شاید مقصود قرآن این است که جمعیتی که متفرق است و اهواء گوناگون دارد مثال کسی است که در چاه افتاده باشد. کسی که در چاه افتاده باشد مرگش حتمی است مگر اینکه برایش ریسمان و طنابی بفرستند و او چنگ زند به آن و بیاید بالا. در واعتصموا بحبل الله ولاتفرقوا قطعا مراد، حبل تقریب و حبل وحدت و حبل مشترکات است؛ و الا اگر متحد نباشیم دشمنان اسلام ما را در چاه نابودی میافکنند. پس راه نجات، راه تقریب و وحدت است تا انشاءالله در کنار هم باشیم.
خداوند رحمت کند مرحوم آسید عبدالحسین جبل عاملی را که جملهای دارد و دیگران هم آن را نقل میکنند. میگفتند هرگاه با علمای اهل سنت در بیروت جمع میشویم میگویم: ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. فلذا ایشان در بیروت خیلی محترم بود. ایشان کتاب المراجعات را نوشته ولی خیلی محترمانه نوشته است.
نکته آخر اینکه: سعی کنید مواضع ما را روشن کنید. آقایان هنوز شیعه را نمیشناسند. هنوز هم در اعماق فکر بسیاری این است که ما سبأی هستیم و پایهگذار شیعه عبدالله بن سبا است. من مشهد بودم و عدهای از قراء را دعوت کرده بودند. قاری حرم امام رضا (ع) به من گفت: ان الشیعة تسب الصحابة!
در حالی که ما صد هزار صحابی داریم. نام شانزده هزار از ایشان درتاریخ ذکر شده و نام بقیه نیست و ما ۸۴ هزار نفر از ایشان را نمیشناسیم. و آنهایی که نامشان نیست از اصحاب ولاء اهل بیت هستند، چگونه ما آنها را سب میکنیم.
آن خطبهای را که آقا امام سجاد سلام الله علیه درباره اصحاب النبی صلوات الله علیه و آله میخواند را پخش کنید و آشکارا بخوانید تا بدانند ما صحابه بما هو صحابه را کمال احترام میگذاریم. اما صحابه یک مسئله است و صحابهای که پایش را کج میگذارد مسئلهای دیگر است. صحابی بما هو صحابی محترم لانهم رأو نور النبی الإکرم و تربوا علی یدیه. اما این احترام مانع از این نمیشود که اگر در زندگی دچار انحراف شدند انحرافشان را نادیده بگیریم.
انشاءالله خداوند شما را موفق بدارد.
🔺کارگروه نقد وهابیت موسسهی آموزش عالی امام صادق(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
هدایت شده از پشتیبان آموزش مرکز کلام
🇹🇯 مرکز تخصصی علم کلام قم
موسسه آموزش عالی امام صادق (علیه السلام) تحت اشراف حضرت آیه الله العظمی سبحانی(دامت برکاته) برای سال تحصیلی1403-1402 از میان طلاب واجد شرایط در سطوح ۳،۲و۴پذیرش می نماید.
✍ ثبت نام از طریق لینک:👇
🌐 http://Paziresh.ismc.ir
✅ سطح2 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«علوم اسلامی» گرایش«کلاماسلامی»
کد رشته:۲۱۵۱۱۱۷
✅ سطح3 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلاماسلامی» گرایش«کلامتطبیقیبینالمذاهب»
کد رشته:۳۱۵۱۵۱۲
✅ سطح3 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلاماسلامی» گرایش«مسائلجدیدکلامی»
کد رشته:۳۱۵۱۵۱۳
✅ سطح3 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلاموفرقانحرافی» گرایش«نقدوهابیت»
کد رشته: ۳۱۵۱۶۱۴
✅ سطح4 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلامتطبیقیامامیهبامعتزله،اشاعرهوماتریدیه»
کد رشته: ۴۱۵۱۷۰۰
📌کد مرکز تخصصی 67116
📌 هماهنگیهای لازم جهت اسکان طلاب میهمان با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم انجام گرفته است.
📎 اطلاعات بیشتر و ارتباط با ادمین:
@Najafi576
📎 اطلاعات تکمیلی:
@kalamcenter
🏢 قم المقدسه،
شهرک پردیسان،ابتدای بلوار امام صادق (علیه السلام)،جنب دانشگاه ادیان ومذاهب،موسسه آموزش عالی امام صادق(علیه السلام)
☎️ روابط عمومی مرکز :
025_32814090
📞 مشاوره و پشتیبان:
0903 482 5423
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه پردیسان
مورخ 1402/2/8
حجت الاسلام قاسم میرزایی
مدیر گروه نقد وهابیت موسسه امام صادق علیه السلام
با موضوع:
ضرورت جذب طلاب نخبه در حوزه مطالعات نقد وهابیت
سرفصل سخن:
1️⃣ ضرورت رویکرد تهاجمی علیه گفتمان فکری وهابیت در نظام آموزش عالی حوزه های علمیه
2️⃣ ضرورت تفکیک میان افکار اهل سنت و وهابیت
3️⃣ ضرورت توجه به توطئه وهابیت در سلف سازی گفتمان انحرافی خود
4️⃣ ضرورت معرفی افکار وهابیت به عنوان مبدأ تدکفیر
کارگروه نقد وهابیت موسسه تخصصی کلام امام صادق علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
سخنرانی حجه الاسلام قاسم میرزایی
مدیر گروه نقد وهابیت موسسه کلام امام صادق علیه السلام
در نماز جمعه #پردیسان با موضوع لزوم تحصیل طلاب نخبه در رشته تخصصی نقد وهابیت .
کار گروه نقد وهابیت مرکز تخصصی کلام امام صادق علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
متن صحبت های حجه الاسلام میرزایی در نماز جمعه
بسم الله الرحمن الرحیم
دشمنان شیعه
شیعه دشمنان قهار و خبیث متعددی دارد. یکی دشمن خارجی که در اصل دین شبهه دارد که غرب زده ها و دین گریزان و ملحدین از این طیف محسوب می شوند. یکی هم دشمن داخلی هست که خودش را در ظاهر مدافع دین نشان می دهد. در عین حال در تفسیر و فهم آموزه های دینی به انحراف رفته است. و برخلاف اراده خداوند احکامی صادر می کند که مخالف با اسلام و جعل حکم غیر مرضی خدا است. یکی از مصادیق این دشمن در حال حاضر افکار وهابیت است.
اولویت تهاجم علیه وهابیت
اما چرا پیکار با دشمن داخلی با توجه به شرایط موجود از اولویت اول برخوردار هست؟ ما در عرصه داخلی متاسفانه کار علمی قدرت مندانه و منسجمی علیه چنین فکری صورت ندادیم در یک پژوهشی که بنده درباره آثار نقد وهابیت در بازه زمانی صدساله اخیر انجام داده ام به این نتیجه رسیده ام که اکثر مواجهه ما علیه وهابیت یک مواجهه توصیفی بوده است و رتبه بعدی آثار ما مواجهه تدافعی و آثار بسیار کمی مواجهه تهاجمی داشته اند. ما در رد وهابیت اگر همچون بهائیت و قادیانیه، خوانش آنان را از مفهوم توحید و شرک، خوانش کفری معرفی می کردیم و کمتر به شاخ و برگ های نقد شبهات روی می آوریم که از اصل غافل شویم الان در چنین وضعیت نبودیم.
ادعای کفر آمیز وهابیت در ربوبیت و الوهیت
ببینید وهابیت یک ادعای کفر آمیز درباره توحید دارد که کمتر در منشورات ما بر این ادعا تهاجم شده است. و آن ادعا درباره تعریف از توحید ربوبی است و به قطع یکی از مشکلات اساسی وهابیت در عدم فهم این مساله نهفته است. وهابیت توحید ربوبی را به افرادالله فی الخلق و الملک والتدبیر معنا می کنند. یعنی خدا را در خلق و ملک و تدبیر تنها بدانی بدون اینکه قید استقلال و اذن را شرط بدانند. خوب چنین ادعایی برخلاف سخن قران است. چرا که اگر صرفا اعتقاد به متفرد بودن خدا در خلق و ملک و تدبیر را تعریف توحید ربوبی بدانیم و استقلال را در این امر شرط ندانیم گزارشی که از حضرت عیسی ع در قرآن آمده خلاف ادعای وهابیت را ثابت می کند قرآن از زبان حضرت عیسی ع می فرماید « أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ وَأُحْيِ الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ » یعنی « من از گل براى شما [چيزى] به شكل پرنده مى سازم سپس در آن مى دمم وبه اذن خدا تبدیل به پرنده ای میشود و به اذن خدا نابيناى مادرزاد و پيس را شفا می دهم و مردگان را زنده مى کنم و از آنچه مى خوريد و در خانه نگه میدارید خبر مى دهم » در آیه مشاهده می کنید که صفات «خلق، شفای بیماران، زنده کرده مردگان و علم غیب» را برای حضرت عیسی ع ذکر می کند چهارمحوری است که در آیه مذکور ذیل بحث خالقیت و ربوبیت می گنجد و قرآن نیز ردعی بر آن نزده است که خود گزارش کننده آن است . پس اینکه وهابیت اعتقاد در انتساب یک صفت اختصاصی خدا به بنده، را موجب شرک می داند و قید استقلال و یا ماذون بودن آن را توجه ندارد خودش نوعی وضع شریعت بدون اذن الله است.
جالب است باید امت اسلام بداند که وهابیت حتی کسی را که در دفاع از رفتار خود یعنی درخواست از غیر الله بگوید به دلیل اذنی است که خدا به او داده است وهابیت را نیز تکفیر می کنند.
یا در توحید الوهی که وهابیت از این توحید، توحید عبادی را مد نظر دارند و صرف نهایه خضوع و ذل را عبادت می دانند در حالی که اگر صرفا نهایه ذل و خضوع را عبادت بدانیم باید مطابق به آیه « وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ » باید بگوییم خدا نعوذبالله خودش امر به شرک می کند چرا که به ملائکه حکم می کند که به آدم سجده کنند و ابلیسی که به آدم سجده نکرده مومن است چرا که مطابق قاعده ای که وهابیت ساخته است سجده خاضعانه به غیر الله بدون اعتقاد به الوهیت و ربوبیت شرک است.
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
وخامت فکر اوضاع در بخشی از مناطق
باید توجه کنیم شبهاتی که در تخریب آموزه های اصیل اسلامی چه شیعه و چه سنی صورت می گیرد بیشتر از طرف وهابیت است که باعث شده در برخی مناطق کشورمان و جهان اسلام از درون جوانان ما دچار تزلزل فکری و عقیدتی شوند. گفته می شود در برخی استان های ما تعداد زیادی متاثر از افکار وهابی شده اند و برخی همین جوان ها اقدام به تبلیغ افکار وهابیت می پردازند. رسانه های وهابی توانسته اند جوانان را به خاطر بی اطلاعی شان به سمت وهابیت سوق دهند جوانانی که یک روزی برای سیدالشهدا نذر می دادند و عزاداری میکردند حالا خودشان علیه مذهبشان فعالیت می کنند و نماینده افکار وهابی در منطقه شان شده اند. یکی از دلائلی که بنده رشته نقد وهابیت را بر سایر گرایش های کلامی اهمیت دارد این است که شیعیان ما در همان مناطق آلوده، سنی اشعری نشده اند یا سنی ماتریدی نشده اند بلکه آنها به خاطر نبود سواد کافی به سمت وهابیت گرایش یافته اند.
وهابیت مبدأ گروه های تکفیری
ببینید داعش و گروه های تکفیری محصول تفکری وهابیت است که توانست سایه نحسش را سال ها بر کشورهای اسلامی بیاندازد و خیلی ها را از جاهای مختلف به سمت خودش جذب کرد عدم تقابل همه جانبه علمای جهای اسلام با افکار وهابیت موجب شد دنیای اسلام مولودوهابیت را سال ها تحمل کند.
سلف سازی وهابیت
مطلب بعدی اینکه وهابیت افکار انحرافی خودش را پشت سلف صالح و اهل سنت پنهان کرده است تا انحرافات فکری خود را به سلف منتسب نماید در حالی که هیچ کدام از ائمه مذاهب اربعه اهل سنت و سلف به معنای اصحاب و تابعان وتابع تابعان چنین فهمی از معنای توحید وشرک و تحقق عبادت نداشتند.
مبدأ تکفیر
فراموش نکنیم که وهابیت و استکبار جهانی سالها در تخریب جبهه مقاومت تلاش کرد و جهت تخریب جبهه ضد استکباری جهادی های اهل سنت آمد و طی دو سه دهه افکار برخی جوانان جهادی اهل سنت که علیه استکبار در جهان اسلام فعالیت می کردند را مبدأ تکفیر معرفی کرد تا هم وهابیت تطهیر شود و هم استکبار غربی به اهداف شوم خود برسد. نمونه این مساله به وضوح طی ده های اخیر در جهاد افغانستان و تقابل غرب با آنها قابل مشاهده است.
لزوم حضور خواهران
بنده عرض می کنم که اگر به تعداد واجب کفایی در گرایش های دیگر حوزوی ثبت نام انجام شد لازم است حتی بخشی دیگر از خواهران وارد این فضاهای تخصصی بشوند. چرا که ما در نقد وهابیت در بخش خواهران دچار ضعف های جدی هستیم هرچند قرار است ان شاء الله با کمک حوزه علمیه معصومیه اقدامات خوبی در این جهت صورت پذیرد.
در پایان لازم است عرض کنیم
ما شهید مطهری های فراوانی در نقد فلسفه غرب ونقد سوسیالیسم داریم. در رد عقاید کمونیسم وعقاید الحادی و ضد دینی فراوان داریم ولی در نقد وهابیت شهید مطهری های زیادی نداریم.
تفکیک اهل سنت و وهابیت
این را باید توجه کنیم که نباید وهابیت را با اهل سنت یکی دانست. باورهای توحید و شرکی وهابیت در تباین کامل با باورهای اهل سنت است و فراموش نشود که خود اهل سنت در طی سالیان دور در جبهه تخاصم وهابیت قرار داشتند و دشمن اصلی آنان محسوب می شدند. در طول تاریخ بیشترین مواجهه وهابیت با سایر مسلمانان با اهل سنت بوده است. به طوری که وهابیت به شدت گرایشات اشعری و ماتریدی از اهل سنت را گرایشات اهل بدعت معرفی می کند. از طرفی اهل سنت بیشترین آثار را در رد وهابیت نگاشته اند.
پیشنهاد می کنم حتی اگر کسانی فارغ التحصیل سایر رشته ها نیز شده اند برای پویایی کارشان وارد حوزه مطالعاتی نقد وهابیت شوند. در این گرایش تفسیر، تاریخ،کلام و شیعه شناسی را نیز در حوزه مطالعاتی خود قرار می دهید.
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ #هشتم_شوال سالروز تخریب بارگاه مطهر #ائمه_بقیع سلام الله علیهم اجمعین به دست وهابیت پلید به محضر امام عصر عجلاللّه تعالی فرجه و همه شیعیانشان تسلیت باد
❇️ دوره آموزشی تدبر در قرآن کریم
پاسخ های قرآنی به آیات مورد استناد وهابیت
📌با حضور اساتید نقد وهابیت
استاد قاضی زاده، استاد عبدالملکی، استاد حسینعلی، استاد حیاتی، استاد خورشید، استاد عبدالله زاده، استاد میرزایی
بااعطاء گواهی پایان دوره
⏰ شروع دوره از 16 اردیبهشت 1402
🕌 محل برگزاری : موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت ع واقع در جمکران بلوار انتظار مجتمع دارالولایه
✏️ثبت نام و اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس
02537255866
داخلی 209
@aamoozesh
کار گروه نقد وهابیت مرکز تخصصی کلام امام صادق علیه
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
🇮🇷 مرکز تخصصی علم کلام قم
موسسه آموزش عالی امام صادق (علیه السلام) تحت اشراف حضرت آیه الله العظمی سبحانی(دامت برکاته) برای سال تحصیلی1403-1402 از میان طلاب واجد شرایط در سطوح ۳،۲و۴پذیرش می نماید.
✍ ثبت نام از طریق لینک:👇
🌐 http://Paziresh.ismc.ir
✅ سطح2 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«علوم اسلامی» گرایش«کلاماسلامی»
کد رشته:۲۱۵۱۱۱۷
✅ سطح3 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلاماسلامی» گرایش«کلامتطبیقیبینالمذاهب»
کد رشته:۳۱۵۱۵۱۲
✅ سطح3 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلاماسلامی» گرایش«مسائلجدیدکلامی»
کد رشته:۳۱۵۱۵۱۳
✅ سطح3 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلاموفرقانحرافی» گرایش«نقدوهابیت»
کد رشته: ۳۱۵۱۶۱۴
✅ سطح4 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلامتطبیقیامامیهبامعتزله،اشا
عرهوماتریدیه»
کد رشته: ۴۱۵۱۷۰۰
سطح ۴
✅رشته مسائل جدید کلامی، گرایش مطالعات دین کد ۴۱۵۲۱۱۳
✅رشته مسائل جدید کلامی، گرایش مطالعات معرفت شناسی دینی کد ۴۱۵۲۱۱۱
📌کد مرکز تخصصی 67116
📌 هماهنگیهای لازم جهت اسکان طلاب میهمان با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم انجام گرفته است.
📎 اطلاعات بیشتر و ارتباط با ادمین:
@Najafi576
📎 اطلاعات تکمیلی:
@kalamcenter
🏢 قم المقدسه،
شهرک پردیسان،ابتدای بلوار امام صادق (علیه السلام)،جنب دانشگاه ادیان ومذاهب،موسسه آموزش عالی امام صادق(علیه السلام)
☎️ روابط عمومی مرکز:
025_32814090
📞 مشاوره و پشتیبان:
0903 482 5423
هدایت شده از مرکز تخصصی علم کلام
🇮🇷مرکز تخصصی علم کلام
موسسه آموزش عالی امام صادق (علیه السلام) تحت اشراف حضرت آیه الله العظمی سبحانی(دامت برکاته) برای سال تحصیلی 1403-1402 از میان طلاب واجد شرایط در سطح ۴ پذیرش مینماید.
✍️لینک ثبت نام داوطلبان ورودی، سامانه سنجش و پذیرش حوزه:👇
🌐 http://Paziresh.ismc.ir
✅ سطح 4 حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب» رشته«کلامتطبیقیامامیهبامعتزله،اشا
عرهوماتریدیه»
کد رشته: ۴۱۵۱۷۰۰
✅ سطح 4
حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب»
رشته «مسائل جدید کلامی»
گرایش «مطالعات دین»
کد رشته: ۴۱۵۲۱۱۳
✅ سطح 4
حوزهدانشی«کلام،ادیان،فرقومذاهب»
رشته «مسائل جدید کلامی»
گرایش «مطالعات معرفت شناختی»
کد رشته: ۴۱۵۲۱۱۱
📌کد مرکز تخصصی 67116
📎 اطلاعات بیشتر و ارتباط با ادمین:
@Najafi576
🏢 قم،شهرک پردیسان، ابتدای بلوار امام صادق (علیه السلام)،جنب دانشگاه ادیان ومذاهب، موسسه آموزش عالی امام صادق(علیه السلام)
☎️ اداره آموزش:
02532814090
📞 مشاوره و پاسخگویی:
09191723489
باسمه تعالی
نشست صمیمی و پرسش و پاسخ با طلاب ورودی سطح 3
موضوع: ضرورت ورود طلاب نخبه در حوزه مطالعات نقد وهابیت
زمان: سه شنبه 9 خرداد ساعت18
مکان: مرکز تخصصی علم کلام امام صادق علیه السلام
کارگروه نقد وهابیت مرکز تخصصی علم کلام امام صادق علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4
13970203_22875_128k_1_1.mp3
2.68M
🎙بشنوید...
ابراز خرسندی آیت الله العظمی امام خامنه ای از رونق گرفتن علوم عقلی و زحمات حضرات آیات جوادی ، سبحانی و علامه مصباح (ره)
کارگروه نقد وهابیت مرکز تخصصی علم کلام امام صادق علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/964165864C27a89c24d4