🔷حرفای خودمونی
سیاهی ،
گاهی اوقات
نمادِ اهل بهشت است ...
آنگاہ که بر تنِ
عزادار سیدالشهداء مینشیند.
🌿 یک جرعه آرامش حسینی..
@dghjkb
🔰قانون اساسی میثاق بزرگ ملی ودینی و انقلابی
قانون اساسی میثاق بزرگ ملی ودینی و انقلابی ماست.و منشور واقعی انقلاب و خواست حقیقی مردم همان چیزی است که در قانون اساسی ما به خصوص در اصل اول آن منعکس شده است
📚برگرفته از مبانی مکتب ولایت
✍محتوای کار شده توسط کانال نقشه راه
#دولت_اسلامی
#مکتب_انقلاب_اسلامی
#پست_نوزدهم
@dghjkb
☘شهید افشار در زبان دیگران
آیتالله بهاءالدینی (ره)، استاد این شهید بزرگوار که خود تندیس عرفان و آیینه بصیرت و سالک واصل است، او را «ذاکر قریب البکاء» نامید.
آیتاللهالعظمی بهاءالدینی مکرر میفرمودند «آنکه اذان را بامعنا میگوید، اذان بگوید» و منظور ایشان جلال افشار بود.
وقتی پس از شهادت او، عکسش را محضر آیتالله بهاءالدینی عرضه کردند، بیاختیار اشک از چشمانشان جاری شد، قطرات اشک روی عکس جلال افتاد، در این حین گفتند: «امام زمان (عج) از من یک سرباز خواست، من هم صاحب این عکس را معرفی کردم. اشک من، اشک شوق است.»
سرلشگر صفوی، در ذکر احوال این شهید والا مقام می گوید: محبت و ارادت وافر او به اهلبیت عصمت و طهارت هنوز هم در خاطرهها هست. همچنین عشق زائدالوصف او به نائب امام عصر (عج) و ولیفقیه مثالزدنی بود، چنانکه در سفری برای زیارت حضرت امام خمینی (ره) به جماران عزیمت نمود که براثر ازدحام جمعیت توفیق ورود به حسینیه جماران را نیافت و موفق به زیارت سیمای ملکوتی حضرت امام (ره) نشده بود، با چشمانی اشکبار فریاد زد «السلام علیک یا روحالله»و به دوستانش گفت: «ما امام را با چشم دل زیارت کردیم»
#شهید_جلال_افشار
@dghjkb
◾️ جمله کلیدی رهبر انقلاب درباره «دفاع مقدس»
💠پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ۲۰ جمله کلیدی از بیانات حضرت آیتالله خامنهای پیرامون موضوع «دفاع مقدس» را منتشر میکند:
جنگ به وسیلهی مردم اداره شد. هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم، به صفای مردم. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
#دفاع_مقدس
۳۱#شهریور
@dghjkb
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
چرا هنگامی که نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برده میشود،
قیام می کنیم⁉️
🔸در روایتی از امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که وقتی نام مخصوص حضرت مهدی (علیه السلام) آورده شد، امام رضا (علیه السلام)، به احترام آن نام قیام فرمود، با اینکه هنوز امام زمان متولد نشده بودند.
شاید قیام ما علاوه بر احترام، نشانه نوعی آماده باش برای ظهور آن حضرت باشد.
📚کتاب جهت نما، استاد محسن قرائتی
@dghjkb
نزدیکِ اربعین، دلِ جا ماندهها گرفت
یک بینـوا برای خـودش ربنــا گرفت
هر کس رسید؛ سؤال کرد: زائری؟
از این سؤال، دلِ پـُرخونِ ما گرفت
آقا مگر "بَدان" به حریمت نمیرسند؟
پس "حُـر" که بود که جام بلا گرفت؟
باشد؛ محل نده... نبـرم اربعین حــرم
اما بدان؛ که قلبم از این ماجرا گرفت
آنقدر گریـه میکنم که بگویند عاقبت
نوکر ز اشکِ خـود سفرِ کربلا گرفت
اما ز راهِ دور؛ سلام حضرت حسین
بارانِ اشک، از این روضـهها گرفت
#اربعین
@dghjkb
◾️زیارت اربعین تعیین میعاد شیعیان در سرزمین کربلا است
میدانید یکى از علائم ایمان زیارت اربعین(۱) است؟ بنده نمیدانم این روایت چقدر صحیح است، اصرارى هم ندارم که بگویم معناى این روایت همین است که من گمان کردهام، واقعش هم این است که احتمال میدهم معنایش یکى از شقوق و احتمالات دیگرى باشد که در این زمینه بیان میشود؛ امّا اگر این احتمال هم که من میگویم باشد، مؤیّد فراوانى دارد؛ «زیارة الاربعین».
شیعه یک جمع متفرّقى بود؛ یک جامعهاى بود که در یک جا و در یک مکان زندگى نمیکرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند -اطراف و اکناف بلاد- امّا یک روح در این کالبدِ متفرّق و در این اجزای متشتّت در جریان است؛ مثل دانههاى تسبیح، یک رشته و یک نخ، همهى اینها را به هم وصل میکرد. آن رشته چه بود؟ رشتهى اطاعت و فرمانبَرى از مرکزیّت تشیّع، از رهبرى عالى تشیّع یعنى امام؛ همهى این رشتهها به آنجا متّصل میشد؛ قلبى بود که به همهى اعضا فرمان میداد؛ و به این ترتیب، تشیّع یک سازمان و یک تشکیلات بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند، امّا بودند کسانى که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمانبَرى آنها بهحساب، فریاد زدنشان از روى دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب. فقط یک عیبى کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر و شیعیان یک منطقه، البتّه یکدیگر را میدیدند، امّا یک کنگرهى جهانى لازم بود براى شیعیانِ روزگار ائمّه (علیهمالسّلام). این کنگرهى جهانى را معیّن کردند، وقتش را هم معیّن کردند؛ گفتند در این موعدِ معیّن، در آن کنگره هرکس بتواند شرکت کند. آن موعد، روز اربعین است؛ و جاى شرکت، سرزمین کربلا است؛ چون روح شیعه روح کربلائى است، روح عاشورائى است؛ در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است؛ شیعه هرجا که هست دنبالهروِ عاشوراى حسین است. این است که مىبینیم همه جا این تپشهایى که در شیعه مکشوف شده، از آن مرقد پاک ناشى است؛ اینها شعلههایى بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالىمقدار سرکشیده؛ به جانها و روحها زده؛ انسانها را به گلولههاى داغى تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.۱۳۵۲/۱۲/۲۴
گزیدهای از بیانات در مسجد امام حسن مجتبی (علیهالسلام)
پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
#اربعین
@dghjkb
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹 شرح #حکمت43 (1)
🔹 الگوهای انسانی (فضائل اخلاقی یکی از یاران)
💠 امیرالمؤمنین(علیه السلام)، در این حکمت در یادکرد از خباب بن اَرَت، یکی از اصحاب بزرگوار پیامبر عظیم الشأن و امیرالمؤمنین(علیه السلام) میفرماید:
یَرحَمُ الله خَبابَ بنَ الاَرَت، فَلَقَد اَسلَمَ راغِبا و هاجَرَ طائعا و قَنِعَ بِالکَفاف و رَضِیَ عَنِ اللهِ و عَاشَ مُجَاهِداً.
🔻ابتدا باید ببینیم خَباب بن اَرَت کیست و چه شخصیت و جایگاه و سوابق و خدماتی در اسلام دارد.
خَباب بن اَرَت، یکی از اصحاب پیامبر عظیم الشأن اسلام و امیرالمؤمنین (علیه السلام) است، که هفده سال بعد از عام الفیل و بیست و سه سال پیش از بعثت در مکّه متولد شد.
درباره اینکه او عرب است یا عجم، اختلاف است؛ اما قرائنی وجود دارد که ثابت می کند خباب بن ارت عجم است. حالا یا ایرانی است از ناحیه کسکر یا نبطی است.
یکی از قرائنی که برای اثبات عجم بودن خباب بن ارت هست، وجه تسمیه پدر او به ارت است. ارت از آن جهت به پدر خباب گفتند، چون در تکلّم به زبان عربی «رِتَّه» داشت. «رِتَّه» یعنی لکنت. یعنی وقتی می خواست عربی صحبت کند گیر می کرد. بنابراین معلوم می شود زبان مادری او عربی نبوده است. البته در اسامی افراد صدر اسلام یک خبّاب دیگر هم هست که در واقع کنیه اش ابویحیی است و غلام عُتبَةِ بنِ غزوان بوده که در سال ۱۹ هجری در زمان خلیفه دوم از دنیا رفت.
خَباب بن اَرَت که در حکمت ۴۳ است کُنیه اش ابوعبدالله است. جالب است که این کنیه را هم وقتی اولین فرزند خباب به دنیا آمد، پیامبر نام فرزندش را عبدالله و کنیه خباب را ابوعبدالله گذاشتند. خباب فرزندانی هم دارد که یکی از آنها همین عبدالله است که از فرماندهان سپاه امام (علیه السلام) در جنگ نهروان با خوارج بود، که در همان جنگ به دست خوارج به شهادت رسید.
نسل خَباب بن اَرَت تا زمان هشام بن ملک (یعنی تا ۲۱۸ هجری قمری) در کوفه بودند.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#ندای_نهج_البلاغه
#روز_ششم
@dghjkb
💠جمله کلیدی رهبر انقلاب با موضوع «دفاع مقدس»
جنگ هشت ساله، ما را قویتر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمیشدند، در بین ملت بروز نمیکردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانهی مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمیکرد. ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
#دفاع_مقدس
@dghjkb
مداحی آنلاین - زمزمه جاموندهها - پیروی.mp3
7.38M
🍃همه شدن آماده بار سفر میبندن
🍃جاموندهها گریونن مسافرا میخندن
🎤 #رضا_پیروی
@dghjkb
🌱اِنّسَفینَةاُلحُسیِناَسرَعُواَوسَع
بهترین راه رسیدن به خدا
شاهراه ابی عبدالله است ،
کشتی نجات امام حسین
هم سریعتره و هم بزرگتر......
#الحسینسفینهالنجاه
@dghjkb
جنـگ بر سر چــادر
آغازش کربــلا بود ...
دشمن می خواهد
چـــادر از سر
زنانِ حسینی بردارد...
اولین هسته مقاومت تشکیل میشود ؛
به فـــرماندهی
زینـب...
#عفت_زینب_وار
#یـــازیـــنــب_کـــبری
☘یـــازهــرا سـلام الله عـلـیها
#ماملت_شهادتیم
@dghjkb