eitaa logo
آموزش دختران حاج قاسم
970 دنبال‌کننده
522 عکس
127 ویدیو
190 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته سوم 🧘‍♀️🧗‍♀️ صبحگاهی ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
import_۲۴ ژوئیه،‏ ۱۸.۱۴​(۲)_1_1_1_1_1_2.mp3
38.91M
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته اول....فصل ۲تا ۹ 📚 🎙گوینده: سرکار خانم‌فاطمه پاکباز از دختران حاج قاسم 🏴☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
import_۲۴ ژوئیه،‏ ۱۸.۱۴​(۲)_1_1_1_1_1_2.mp3
38.91M
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته اول....فصل ۲تا ۹ 📚 🎙گوینده: سرکار خانم‌فاطمه پاکباز از دختران حاج قاسم 🏴☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
ساختار و عناصر داستان كوتاه هر داستاني براي شكل گيري خود از «ساختار» و «عناصري» تشكيل مي شود كه با هنرمندي و خلاقيت داستان نويس به صورت يك داستان كامل، ظهور و نمود مي يابد و داستان نويس با كمك اين عناصر به آفرينش پيكره ي داستان مي پردازد. نويسنده با نوشتن يك داستان خوب و پرمحتوا پيام و هدفي سازنده را به خواننده منتقل و القا مي كند. خواننده نيز با علاقه ي فراوان از خواندن داستان كوتاه لذت فراوان مي برد چرا كه با آدم ها، مكان ها، شخصيت ها و حوادث مختلفي سروكار دارد كه برايش آشنا هستند. داستان كوتاه از عناصر مختلفي تشكيل شده است كه عبارتند از: 1- طرح طرح در داستان را مي توان چنين بيان كرد: «طرح داستان نوعي قاب بندي و نقش مايه اي است، دربرگيرنده ي وقايع و رويدادهاي پياپي كه قانون علت و معلولي در آن مستتر باشد. طرح، چارچوب داستان را شكل مي دهد و ساختار كنش ها و حوادث داستاني را براساس نظم وبه كمك شخصيت هايي مي ريزد.» «طرح بيان ترتيب و توالي حوادث برحسب رابطه ي عليت است. يعني منطق هر داستاني بر ترتيب علت و معلول حوادث و وقايع است.» اي. ام. فورستر در تعريف طرح و تفاوت آن با داستان مي نويسد:« واژه ي پيرنگ در داستان به معني روايت حوادث داستان با تأكيد بر رابطه ي عليت مي باشد. " سلطان مرد و سپس ملكه مرد" اين داستان است . اما" سلطان مرد و بعد از چندي ملكه از فرط اندوه در گذشت" طرح است.» «در داستان ، كه از نزديك طرح با ساير عناصر داستاني به وجود مي آيد، روابط علي به نحوه ي غيرمستقيم نشان داده مي شود. داستان نويس كاردان طرح را در كل اندام داستان حل و محو مي كند و به خواننده فرصت نمي دهد كه خطوط آن را، يعني روابط علي بين رويدادهاي داستان را، به چشم ببيند و بشنود.طرح خوب و استادانه طرحي است كه هم از انسجام برخوردار باشد، هم از تداوم، و هم به اوج و به نتيجه برسد.»« طرح، چارچوب داستان و رشته اي از وقايع به هم وابسته است.» 2- موضوع موضوع- سوژه- داستان، بايد جالب، گيرا و جذاب باشد و با تجربه ها، نيازها، علايق و ساير توانايي ها و قدرت درك و فهم مخاطب، متناسب باشد، به طوري كه براي خواننده، طبيعي، قابل قبول، منطقي و معقول بوده و بتواند پاسخگوي نيازهاي خوانندگان و پرسش هاي آنان و محرك و مشوق تخيل و كنجكاوي خوانندگان به سوي هدفي متعالي و مثبت باشد. «موضوع مناسب براي تبديل شدن به داستان، اگر هيچ خصوصيت بارزي نداشته باشد، حداقل بايد داراي نكته اي باشد كه آن را از موضوع هاي معمولي و تكراري متمايز كند.» « موضوع هر داستاني مفهومي است كه داستان درباره ي آن نوشته مي شود. در داستان كوتاه، موضوع به لحاظ ساختاري مانند پيكري است كه اندام هاي داستان به آن مربوط اند و رويدادهاي داستان مستقيم يا غيرمستقيم بايد به نحوي به آن مربوط باشند.»« موضوع در حقيقت بذر اوليه اي است كه در زمين ذهن داستان نويس كاشته مي شود، و داستان براساس همين بذر اوليـه است كه رشد مي كند و شكل مي گيرد . و موضوع " كل فضاي داستان" را دربر مي گيرد. بدون آن كه نظر نويسنده را در مورد آن مسأله خاص مطرح كند.» ☕️ ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
3- درون مايه در اصطلاح ادبيات، « درون مايه و مضمون» را چنين مي توان برشمرد: « فكراصلي و مسلط در هر اثري است؛ خط يا رشته اي كه درخلال اثر كشيده مي شود و موقعيت هاي داستان را به هم پيوند مي دهد و جهت فكري و ادراكي نويسنده اش را نشان مي دهد.»« جان مايه يا درون مايه در داستان،" جهت گيري و ديدگاه نويسنده " را نسبت به محيط پيرامون خود نمايان مي سازد. در حقيقت جهان بيني، ديدگاه و تجربيات شخصي نويسنده است كه درون مايه ي اثر را به وجود مي آورد.» « درون مايه ي داستان كه گاه از آن به فكر اصلي يا مضمون ويا پيام داستان تعبير مي شود ديدگاه و جهت گيري نويسنده است نسبت به موضوع داستان. درون مايه برآيند معنوي داستان است و از اين رو در پرورش و پرداخت آن، همه ي عناصر داستاني به نحوه ي دخالت دارند. در واقع درون مايه ي داستان، ثمره ي " نظمي دقيق ميان عناصر داستاني" است. ازاين نظم به " وحدت هنري" تعبير مي شود.» جوزف شبيلي، درون مايه را چنين تعريف كرده است: « درون مايه عبارت است از موضوع مقاله- داستان- عمل يا حركت اساسي – زيربنايي- يا موضوع كلي كه داستان تصويري از آن است.»« فكر اصلي هر داستاني را درون مايه آن داستان مي گويند. درون مايه هر داستان " نكته ي مهمي را درباره ي انسان و زندگي او" بيان مي كند.» 4- شخصيت و شخصيت پردازي عبداالحسين بقال لاله در كتاب « تبيين جايگاه داستان در ادبيات نمايشي» براي تعريف شخصيت» چنين مي نويسد: « شخصيت، سازمان پويايي- زنده- جنبه هاي ادراكي، انفعالي، ارادي و بدني- شكل بدن و اعمال حياتي بدن- فرد آدمي است.» « منظور از شخصيت، افراد و اشخاص و يا قهرمانان داستان اند كه به خاطر اهميتي كه در ساختار و آفرينش داستان دارند از ارزش هنري فراواني برخوردار مي باشند به طوري كه هر يك از افراد و اشخاص داستاني شبه شخصي است تقليد شده از اجتماع كه بينش جهاني نويسنده بدان فرديت و تشخص مي بخشد.»« در ادبيات، شخصيت، فرد ساخته شده اي است كه مانند اشخاص حقيقي از ويژگي هايي برخوردار است و با اين ويژگي ها در داستان و نمايش ظاهر مي شود.» « يك داستان نويس براي آن كه شخصيت هاي داستانش را خوب به خواننده بشناساند، بايد او را نسبت به خصوصيات ظاهري و اخلاقي شخصيت هاي داستانش- تا حدي كه به كار داستان مي آيد- آگاه سازد. اين عمل را شخصيت پردازي مي گويند.» « خلق شخصيت هاي داستان كه نويسنده هر يك را با خصوصيات اخلاقي و روحي معيني در دنياي داستان و نمايش نامه مي آفريند شخصيت پردازي مي گويند و انگيزه ي رفتار و گفتار اشخاص ساخته شده همه از خصوصيات خلقي و رواني آن ها مايه مي گيرد.» به طوركلي هر نويسنده اي در شخصيت پردازي، بايد هميشه با شخصيت هاي داستانش باشد و با آن ها زندگي كند و به آن ها انس و علاقه داشته باشد و احساس ها، خاطره ها، خوبي ها، بدي ها، زشتي ها، زيبايي ها و تـداعي ها ذهني را از زبان شخصيت هاي داستاني بيان كند. يعني داستان خود را به كمك شخصيت هاي داستاني در قالب رفتار و گفتارهايشان پيش ببرد.درفصل شخصيت و شخصيت پردازي درباره ي شخصيت و اهميت آن در ادبيات داستاني بحث كلي تر خواهد شد 📘☕️ ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
5- زاويه ي ديد سيما داد در كتاب « فرهنگ اصطلاحات ادبي» مي آورد:« زاويه در لغت به معني محل و گوشه است و زاويه ي ديد يعني محل يا دريچه ي ديدن. در اصطلاح داستان، زاويه ي ديد به موقعيتي گفته مي شود كه نويسنده نسبت به روايت داستان اتخاذ مي كند و دريچه اي است كه پيش روي خواننده مي گشايد تا او از آن دريچه و مجراي بخصوص، حوادث داستان را ببيند وبخواند.» « زوايه ي ديد نمايش دهنده ي شيوه اي است كه نويسنده به وسيله ي آن مصالح و مواد داستان خود را به خواننده ارايه مي كند و در واقع رابطه ي نويسنده را با داستان نشان مي دهد.»« منظور از ديدگاه يا زاويه ي ديد در داستان، " فرم و شيوه ي روايت داستان" است توسط نويسنده. به عبارت ديگر ديدگاه، روش نويسنده است در گفتن داستان. هر شيوه ي روايت مانند دريچه اي است براي ارايه ي اطلاعات داستان به خواننده.» « زاويه ي ديد، " كانون توجه احساس " است كه از آن جا كنش داستان را مي پروانيد. زاويه ي ديدهاي عيني، صرفاً حقايق را به طور غيراحساساتي و بدون رفتن به ذهن هيچ يك از شخصيت هاي داستاني، گزارش مي كنند و چون داستان كوتاه مستلزم احساسات نيرومندي است، پس با زاويه ي ديد ذهني نوشته مي شود.» « شريف آكتاش، زاويه ي ديد را با اين جملات تعريف مي كند:« سلسله حوادث موجود در متن ادبي و عناصري از قبيل زمان، مكان و شخصيت كه در به وجود آمدن اين سلسله حوادث مؤثرند. از طرف چه كسي انجام مي گيرد يا ادراك مي شود؟ وازطرف چه كسي براي چه كسي نقل مي شود؟ آيا پاسخ اين سؤالات تعريفي براي زاويه ي ديد نمي توان محسوب بشود؟» تعريف ديگر « زاويه ي ديد» چنين است: « زاويه ي ديد عبارت است از " ديد بصري به شخصيت، حادثه، زمان و مكان موجود" در رمان و داستان كوتاه.» پس « زاويه ي ديد»، يعني« روايت داستان از نگاه ها و زاويه ي ديدهاي مختلف» و به عبارتي يعني داستان از زبان چه كسي روايت مي شود يعني همان « عامل نقل يا روايت يا داستان » است.« معمول ترين شيوه هاي روايت، استفاده از اول شخص (من) و سوم شخص (او) است. در روايت اول شخص، خود نويسنده يكي از افراد داستان است و گاهي خود قهرمان اصلي است، اما در روايت سوم شخص، نويسنده بيرون از داستان قرار دارد و اعمال قهرمانان را گزارش مي دهد.» « زاويه ي ديد در قصه يا داستان، شيوه ي ارايه مواد و مصالح به خواننده و چگونگي نقل روايت يا توصيفات است. به بيان ديگر، پاسخ به پرسش هايي مانند اين كه « راوي كيست؟» يا« داستان از نگاه و منظر چه كسي بازگو مي شود؟» نشان دهنده ي « زاويه ي ديد» هستند.» ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
6- پيرنگ با مراجعه به كتاب « فرهنگ اصطلاحات نقد ادبي» نوشته ي « بهرام مقدادي » مي توان گفت: « پيرنگ عبارت است از نقشه، طرح يا الگوي رخدادها دريك نمايش، شعر يا قصه، به بيان ديگر، پيرنگ، " توالي حوادث يا رخدادهاي يك داستان" است. در پيوستار فضا/ زمان، پيرنگ پرسش هاي پي درپي خواننده در سه زمان مطرح مي شود: چرا آن اتفاق رخ داد؟ چرا اين اتفاق مي افتد؟ پس از اين چه اتفاقي روي خواد داد و چرا؟» اي.ام . فورستر دركتاب « جنبه هاي رمان» به توصيف ساده و مفيد پيرنگ پرداخته است. او مي گويد: « ما داستان را روايتي مي دانيم كه درآن حوادث و رخدادها برحسب ترتيب و توالي زماني مرتب شده اند. پيرنگ نيز نقل حوادث و روايت رخدادهاست با تكيه بر موجبيت و روابط علت و معلول.» ارسطو نيز تعريف صريحي براي « پيرنگ» داده است و مي گويد: « پيرنگ، " تنظيم كننده ي حوادث" ، و تقليد از " عمل" است.منظور از تنظيم كننده ي حوادث توالي طبيعي حوادث است نه ترتيبي كه ممكن است نويسنده به سليقه و ذوق خود با پس و پيش كردن حوادث به داستان بدهد. " تقليد از عمل" بايد آغاز و ميانه و پاياني داشته باشد.» سيما داد درتوضيح « پيرنگ» مي نويسد:« واژه ي پيرنگ از هنر نقاشي به وام گرفته شده است و به معناي طرحي است كه نقاشان برروي كاغذ مي كشند و بعد آن را كامل مي كنند يا طرح ساختماني است كه معماران مي كشند و از روي آن ساختمان را بنا مي كنند، واژه ي پيرنگ در داستان ، به معناي " روايت حوادث داستان با تأكيد بر رابطه ي عليت" مي باشد.»دكتر بهرام مقدادي در كتاب « فرهنگ اصطلاحات نقد ادبي» در تعريف پيرنگ مي گويد:« پيرنگ به معني مرتب كردن كنش هاست. كنش معمولاً محصول جدال و كشمكش است. اين " جدال" ممكن است ميان " افراد" باشد ( انسان در مقابل انسان)-؛ يا جدال با " قواي بيروني" باشد، مانند جدال طبيعت، جامعه، يا سرنوشت- ( انسان در مقابل محيط)؛ يا جدال انسان با " چيزي در درون خودش" باشد- ( انسان در مقابل خود)؛ شخصيت محوري اين جدال را " قهرمان داستان"، و قواي مخالف او را " ضد قهرمان " مي نامند.» « پيرنگ، يكي از مهم ترين اجزاي ساختمان نمايشي ( دراماتيك) يك داستان ات و به گفته ي آرنولدبنت: « يك پيرنگ خوب، همه چيز يك داستان است.» يا به گفته ي سامرست موام: « پيرنگ به منزله ي خطي است كه به توجه خواننده، سمت مي دهد. ودر داستان سرايي، اين، شايد مهم ترين نكته باشد. زيرا با سمت دادن به همين توجه است كه نويسنده، خواننده را صفحه به صفحه با خود مي كشاند، و حالت مورد نظر را دراو ايجاد مي كند.» ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
7- صحنه « صحنه، ظرف زماني و مكاني وقوع عمل داستاني است. هر داستان درجايي و در محدوده اي از زمان اتفاق مي افتد. اين موقعيت زماني و مكاني وقوع حوادث داستان، صحنه ي داستان از تشكيل مي دهد. ظرف زمان مي تواند در برگيرنده ي دوره ي تاريخي معيني باشد. تعبير مفهومي مكان در صحنه ي داستان تا حدي شبيه مفهوم " ميزانسن" است در هنر نمايش.» سيما داد در تعريف « صحنه» مي گويد: « در اصطلاح داستان نويسي، صحنه عبارت است از موقعيت مكاني و زماني كه عمل داستان در آن تحقق مي يابد. براي مثال، صحنه ي رمان " چشم هايش" از" بزرگ علوي" درايران پيش از سال 1320 شمسي است و وقايع دراين ظرف زماني و مكاني رخ مي دهد.» ابراهيم يونسي در « هنر داستان نويسي» مي گويد: « صحنه ي داستان، محلي است كه آكسيون داستان در آن واقع مي شود؛ به عبارت ديگر، زمينه اي است كه اشخاص داستان نقش خود را بر آن بازي مي كنند.» « صحنه، يك كنش مرتبط و متوالي است، به انضمام توصيف مستتر درآن و مصالح زمينه، و بايد همان گونه به نظر خواننده برسد، كه انگار خود او مشغول مشاهده و شنيدن آن صحنه بوده است.»« اليزابت بوئن» مي نويسد: هيچ اتفاقي در" ناكجا آباد" رخ نمي دهد. محل اتفاق ، رنگ و جلايي به حادثه مي دهد. " سه عنصر اصلي داستان كوتاه" را: " شخصيت"، "حادثه" و " صحنه" دانسته اند. درداستان بلند و رمان نيز، صحنه پيوسته يكي ازعناصر اصلي به شمار مي آيد؛ چرا كه شخصيت در مكان عمل مي كند و همان گونه كه " بوئن" مي نويسد: هيچ اتفاقي در " ناكجاآباد" رخ نمي دهد؛ يعني نماياندن مكان داستاني به شخصيت و حادثه هويت مي بخشد.» « پس، « صحنه ي داستان، شامل زمان و مكان حوادث داستان است» و يكي از مقوله هاي بسيار مهم داستاني بوده و مخرج مشترك ساير عناصر داستاني، چون، طرح، ساختار، شخصيت پردازي، موضوع و كنش داستان مي باشد. به قول جمز بي هال: « آن كس كه نتواند صحنه اي را بنويسد، قادر به نوشتن داستان نيز نخواهد بود.» خلاصه اين كه « صحنه » يكي از عناصر اصلي داستان است. بدين لحاظ آن ها قالب هاي كوچك تر هنري هستند كه « روايي بوده و درجهت پيشبرد و پرداخت بهتر داستان» به كار گرفته مي شوند. 8- گفت و گو در كتاب « واژه نامه ي هنر داستان نويسي» در توضيح اين موضوع آمده است: « گفت و گو، به معناي مكالمه و صحبت كردن با هم و مبادله ي افكار و عقايد است كه درداستان منظوم، داستان، نمايش نامه و ... به كار مي رود. به عبارت ديگر،" صحبتي كه درميان شخصيت ها يا به طور گسترده تر، آزادانه در ذهن شخصيت واحدي در هر اثر ادبي صورت مي گيرد"، گفت و گو ناميده مي شود. گفت و گو نيز يكي از عناصر مهم داستان است؛ پيرنگ را گسترش مي دهد و درون مايه را معرفي مي كند و عمل داستاني را به پيش مي برد.» گفت و گو همان گونه كه « سيما داد» مي نويسد: « گفتار شخصيت هاست كه ممكن است ميان اشخاص داستان رد و بدل شود يا در ذهن شخصيت واحدي تحقق ياد(تك گويي). گفت و گو همسنگ توصيف است و سبب مي شود طرح داستان (پيرنگ) گسترش يابد، يا درون مايه نشان داده شود و يا به معرفي شخصيت ها بپردازد تا تا عمل داستاني پيش برود.» «لئونارد بيشاپ» درمورد « كاربردهاي گفت و گو» مي گويد: « براي اين كه خواننده روابط شخصيت ها را به نحوي واقعي احساس كند، شخصيت ها بايد با هم صحبت كنند. هنگامي كه نويسنده از گفت و گو استفاده مي كند، روابط شخصيت ها با هم رسما ً آغاز مي شود. نويسنده با به كارگيري گفت و گو كاري مي كند تا روابط اشخاص با هم شروع شود، تعميق پيدا كند، تصديق يا مجدداً تصديق شود، تداوم پيدا كند يا تمام شود.» « گفت و گو كاركردهاي مختلفي را در « آثارنمايشي و داستاني» ايفا مي كند: « 1- اطلاعاتي در مورد شخصيت ها، مكان ها و موقعيت ها مي دهد. 2- فضاسازي هاي مختلف براي زمان و مكان مي كند. 3- زمينه ساز درگيري هاي حسي و فيزيكي است. 4- عامل اصلي فعال و انفعالات است.» ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
با سلام خدمت دخترای گل اربعینی😍 خب خب😁 تکلیف این هفته شما در کلاس نویسندگی با توجه به سر تیتر هایی که فرستادم یه داستان کوتاه بنویسید و به پی وی بنده ارسال کنید😁❤️ البته این هفته هشت تا سر تیتر فرستادم انشالله هفته ی روبه رو سر تیتر های بعدی رو خدمتون ارسال خواهم کرد🌸🌈🎈 ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
102 - و [یهود ‌به‌ جای‌ تورات‌] ‌از‌ آنچه‌ شیاطین‌ ‌در‌ باره‌ی‌ سلطنت‌ سلیمان‌ می‌خواندند، پیروی‌ کردند، ‌در‌ صورتی‌ ‌که‌ سلیمان‌ [سحر نکرد] و کافر نشد ولی‌ شیاطین‌ کافر شدند ‌که‌ ‌به‌ مردم‌ سحر و جادو می‌آموختند، و نیز ‌از‌ آنچه‌ ‌که‌ ‌بر‌ دو فرشته‌، هاروت‌ و ماروت‌، ‌در‌ بابل‌ نازل‌ ‌شده‌ ‌بود‌ پیروی‌ کردند، ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ فرشتگان‌ ‌به‌ احدی‌ [ابطال‌ سحر] نمی‌آموختند مگر ‌این‌ ‌که‌ ‌به‌ ‌او‌ می‌گفتند: ‌ما وسیله امتحانیم‌، زنهار ‌که‌ کافر شوی‌ ‌پس‌ آنان‌ ‌از‌ فرشتگان‌ مطالبی‌ ‌را‌ می‌آموختند ‌که‌ ‌با‌ ‌آن‌ میان‌ مرد و همسرش‌ جدایی‌ افکنند و [‌هر‌ چند] نمی‌توانستند ‌به‌ کسی‌ زیان‌ برسانند مگر ‌به‌ اذن‌ ‌خدا‌ و ‌آنها‌ چیزی‌ ‌را‌ می‌آموختند ‌که‌ برایشان‌ ضرر داشت‌ و ‌به‌ ‌آنها‌ سودی‌ نمی‌رساند، و ‌به‌ خوبی‌ دریافته‌ بودند ‌که‌ ‌هر‌ کس‌ [‌به‌ جای‌ کتاب‌ ‌خدا‌] خریدار سحر و جادو ‌باشد‌، ‌در‌ آخرت‌ بهره‌ای‌ نخواهد داشت‌ و چه‌ بد چیزی‌ ‌است‌ آنچه‌ ‌خود‌ ‌را‌ بدان‌ فروختند ‌اگر‌ می‌دانستند 103 - و ‌اگر‌ آنان‌ ایمان‌ می‌آوردند و پارسایی‌ می‌کردند، قطعا پاداشی‌ ‌که‌ ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ می‌یافتند بهتر ‌بود‌ ‌اگر‌ می‌دانستند 104 - ای‌ کسانی‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌اید! نگویید «راعنا» و بگویید «انظرنا»، و [‌این‌ دستور ‌را‌] گوش‌ دهید و ‌برای‌ کافران‌ عذابی‌ دردناک‌ ‌است‌ 105 - کفّار اهل‌ کتاب‌ و مشرکان‌ خوش‌ ندارند ‌که‌ ‌از‌ پروردگارتان‌ خیری‌ ‌بر‌ ‌شما‌ نازل‌ شود، امّا ‌خدا‌ ‌هر‌ ‌که‌ ‌را‌ خواهد، خاص‌ّ رحمت‌ خویش‌ می‌کند ‌که‌ خداوند صاحب‌ فضل‌ و کرم‌ بزرگ‌ ‌است‌ 🏴☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozelesh
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته سوم : 📽️مستند «معبر» روایت متفاوتی از پیاده روی اربعین حسینی از نگاه هشت سال دفاع مقدس که منجر به پیوند میان این دو حادثه بزرگ در قرن اخیر شده است. https://b2n.ir/x47148 📽️مستند «با صبر زندگی»، ماجرای تبادل اسرای فوعه و کفریا با اسرای داعش را روایت می‌کند. تبادلی که ماجرای یک حماسه را تبدیل به تراژدی می‌کند و داستان به یک تبادل ساده ختم نمی‌شود. https://b2n.ir/d52706 🎬✈️فیلم ماجراجویانه «منطقه پرواز ممنوع»، روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. https://b2n.ir/f86464 📽️🧕مستند «زن بودن»، داستان طاهره لباف پزشک زنان و زایمان است که سابقه طولانی در مبارزات سیاسی دارد و توسط ساواک دستگیر شده و دوبار از دانشگاه اخراج شده و قبل از انقلاب از ایران می‌رود و با پیروزی انقلاب اسلامی برای خدمت به ایران باز می‌گردد. https://b2n.ir/h23865 🏴☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozelesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته سوم 🧘‍♀️🧗‍♀️ صبحگاهی ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
106 - ‌هر‌ حکمی‌ ‌را‌ نسخ‌ ‌ یا ‌ متروک‌ کنیم‌، بهتر ‌از‌ ‌آن‌ ‌ یا ‌ مانند ‌آن‌ ‌را‌ می‌آوریم‌ مگر نمی‌دانی‌ ‌که‌ ‌خدا‌ ‌بر‌ ‌هر‌ کاری‌ تواناست‌! 107 - آیا نمی‌دانی‌ ‌که‌ فرمانروایی‌ آسمان‌ها و زمین‌ ‌از‌ ‌آن‌ خداست‌ و ‌شما‌ ‌را‌ جز ‌خدا‌ سرپرست‌ و یاوری‌ نیست‌! 108 - آیا می‌خواهید ‌از‌ پیامبر ‌خود‌ همان‌ ‌را‌ بخواهید ‌که‌ پیش‌تر ‌از‌ موسی‌ خواسته‌ شد! ‌هر‌ ‌که‌ کفر ‌را‌ جانشین‌ ایمان‌ سازد بی‌ شک‌ راه‌ راست‌ ‌را‌ گم‌ کرده‌ ‌است‌ 109 - بسیاری‌ ‌از‌ اهل‌ کتاب‌‌-‌ ‌با‌ ‌آن‌ ‌که‌ حق‌ ‌بر‌ ‌ایشان‌ روشن‌ ‌شده‌ ‌بود‌‌-‌ ‌به‌ انگیزه‌ی‌ حسدی‌ ‌که‌ ‌در‌ نهادشان‌ ‌است‌ آرزو داشتند ‌شما‌ ‌را‌ ‌بعد‌ ‌از‌ ایمانتان‌ ‌به‌ کفر بازگردانند ‌پس‌ [فعلا] بگذرید و مدارا کنید ‌تا‌ ‌خدا‌ فرمان‌ خویش‌ ‌را‌ صادر کند ‌که‌ ‌خدا‌ ‌بر‌ همه‌ چیز تواناست‌ 110 - و نماز ‌به‌ پا دارید و زکات‌ دهید و ‌هر‌ خیری‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌برای‌ ‌خود‌ پیش‌ فرستید، همان‌ ‌را‌ نزد ‌خدا‌ خواهید یافت‌ آری‌ ‌خدا‌ ‌به‌ آنچه‌ می‌کنید بیناست‌ 111 - و گفتند: هیچ‌ کس‌ داخل‌ بهشت‌ نمی‌شود مگر ‌آن‌ ‌که‌ یهودی‌ ‌ یا ‌ مسیحی‌ ‌باشد‌ اینها خیالبافی‌های‌ آنهاست‌ بگو: ‌اگر‌ راست‌ می‌گویید، دلیل‌ ‌خود‌ ‌را‌ بیاورید 112 - آری‌، ‌هر‌ کس‌ ‌خود‌ ‌را‌ [‌با‌ تمام‌ وجود] تسلیم‌ ‌خدا‌ کند و نیکوکار ‌باشد‌، پاداش‌ ‌او‌ نزد پروردگارش‌ [محفوظ] ‌است‌ و نه‌ خوفی‌ ‌بر‌ آنهاست‌ و نه‌ اندوهگین‌ شوند 🏴☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
35.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت سوم آموزش 😍 مدرس: استاد صالح یعقوب از عراق ╭═--━--⊰🏵⊱---━═╮ @dhgh_amoozesh ╰═-------⊰🏵⊱--━═╯
113 - و یهود گفتند: نصارا ‌بر‌ چیز [حقی‌] نیستند، و نصارا گفتند: یهود ‌بر‌ چیز [حقی‌] نیستند، ‌با‌ ‌آن‌ ‌که‌ همه ‌آنها‌ کتاب‌ آسمانی‌ ‌را‌ می‌خوانند همچنین‌ نادان‌ها نیز مانند سخن‌ ‌آنها‌ گفتند [‌که‌ مسلمین‌ ‌بر‌ حق‌ نیستند] ‌پس‌ ‌خدا‌ روز قیامت‌ میان‌ ‌آنها‌ ‌در‌ باره‌ی‌ اختلافشان‌ داوری‌ خواهد کرد 114 - کیست‌ ستمکارتر ‌از‌ ‌آن‌ ‌که‌ نگذارد نام‌ خداوند ‌در‌ مساجد یاد شود و ‌در‌ ویرانی‌ ‌آن‌ بکوشد آنان‌ ‌را‌ نشاید ‌که‌ وارد ‌این‌ مکان‌ها شوند جز ‌با‌ ترس‌ و هراس‌ ‌برای‌ ‌آنها‌ ‌در‌ ‌این‌ دنیا ننگ‌ و خواری‌ و ‌در‌ آخرت‌ عذابی‌ بزرگ‌ ‌است‌ 115 - و مشرق‌ و مغرب‌ ‌از‌ ‌آن‌ خداست‌، ‌پس‌ ‌به‌ ‌هر‌ سو رو کنید، همان‌ جا وجه‌ خداست‌ همانا خداوند وسعت‌ بخش‌ داناست‌ 116 - و گفتند: ‌خدا‌ فرزندی‌ گرفته‌، [‌در‌ حالی‌ ‌که‌] ‌او‌ منزّه‌ ‌است‌، بلکه‌ ‌هر‌ چه‌ ‌در‌ آسمان‌ها و زمین‌ ‌است‌ ‌از‌ ‌آن‌ اوست‌ و همه‌ فرمانبر اویند 117 - پدید آورنده‌ی‌ آسمان‌ها و زمین‌ ‌است‌ و چون‌ چیزی‌ ‌را‌ اراده‌ کند همین‌ ‌که‌ بگوید: باش‌، می‌شود 118 - و نادان‌ها گفتند: چرا ‌خدا‌ ‌با‌ ‌ما [بی‌ واسطه‌] سخن‌ نمی‌گوید ‌ یا ‌ معجزه‌ای‌ سوی‌ ‌ما نمی‌آید! گذشتگان‌ ‌آنها‌ نیز چنین‌ می‌گفتند، دل‌هایشان‌ ‌به‌ ‌هم‌ می‌ماند البته‌ ‌ما آیات‌ ‌را‌ ‌برای‌ اهل‌ یقین‌ بیان‌ کرده‌ایم‌ 119 - ‌ما تو ‌را‌ ‌به‌ حق‌ فرستادیم‌ ‌تا‌ بشارت‌ دهنده‌ و ترساننده‌ باشی‌ و تو مسئول‌ [گمراهی‌] دوزخیان‌ نیستی‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته چهارم 🧘‍♀️🧗‍♀️ صبحگاهی ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
52.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته چهارم زرشک پلو با مرغ 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته چهارم 🧘‍♀️🧗‍♀️ صبحگاهی ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته چهارم 🎨🪄🪅 🧶 ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته چهارم 🧘‍♀️🧗‍♀️ صبحگاهی ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته چهارم 🧘‍♀️🧗‍♀️ صبحگاهی ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته چهارم 🧘‍♀️🧗‍♀️ صبحگاهی ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁 l✍️ ╰┈➤ ╰┈➤ 🏜هفته چهارم 🧘‍♀️🧗‍♀️ صبحگاهی ♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ. 🌼⃟☆҉‿➹⁀❁@dhgh_amoozesh