eitaa logo
دین کده
198 دنبال‌کننده
368 عکس
19 ویدیو
10 فایل
دین شامل۴(چهار) بخش است که محوراین کانال است.که عبارتند از: ١.باورها ٢.احکام ٣.اخلاق ۴.حقوق که بصورت برهانی درقالب گفتگویی وداستانی بیان میشود کانال ما Http://Eitaa.Com/din20m
مشاهده در ایتا
دانلود
. امام علی علیه السلام می فرماید: لایکونُ الصَّدیقُ صَدیقا حَتّی یحْفَظَ اَخاهُ فی ثَلاثٍ: فی نَکبَتِهِ وَ غَیبَتِهِ وَ وَفاتِه. دوست، هرگز دوست نخواهد بود، مگر آنکه در سه موقعیت، دوستش را نگهبان و پاسدار باشد: یک: در رنج و گرفتاری به کمکش بشتابد؛ دو: آبروی او را در غیاب او حفظ کند و سه: پس از وفاتش، با یادکرد او و استغفار برایش، به او نیکی کند. حکمت134,نهج البلاغه امام فرمودند; با این چند گروه دوستی نکنید! 1. کوته فکران بد کار افراد سست اندیشه، جاهل و کوته فکر، به ویژه اگر از نظر رفتاری نیز اهل خلاف و زشت کاری باشند، سزاوار رفاقت نیستند؛ زیرا هم نشینان خود را به وادی گمراهی و فساد می کشانند. امام علی علیه السلام در رهنمودی می فرماید: «وَ احْذَرْ صَحابَه مَنْ یفیلُ رأیهُ وَ ینْکرُ عَمَلُه؛ از هم نشینی با کسی که اندیشه اش، سست و ضعیف و کارش، زشت و ناپسند است، بپرهیز».1 2. احمق امیرمؤمنان علی علیه السلام، پیروانش را از دوستی با احمق باز می دارد و می فرماید: اِیاک وَ مُصادَقَه الاَْحْمَقِ، فَاِنَّهُ یریدُ اَنْ ینْفَعَک فَیضُرُّک.2 از دوستی با احمق برحذر باش؛ چرا که او می خواهد به تو سود برساند، ولی [به خاطر حماقتش] به تو زیان می رساند. از آن حضرت در بیانی دیگر نقل است: با بی خرد و احمق هم نشین مباش؛ زیرا کار خودش را در نظر تو زیبا جلوه می دهد و دوست دارد تو نیز مانند او باشی.3 3. بخیل افراد تنگ نظر و بخیل، همیشه از خیررسانی به دیگران دریغ می کنند و بهره ای از ایشان به مردم نمی رسد. از این رو، دوستی با آنان بیهوده و زیانبار است. کلام مولا علی علیه السلام نیز درباره نهی از دوستی با بخیلان چنین است: اِیاک وَ مُصادَقَه الْبَخیلِ، فَاِنَّهُ یقْعُدُ عَنْک اَحْوَجَ ماتَکونُ اِلَیهِ.4 از دوستی با بخیل بپرهیز؛ چون او در سخت ترین شرایط نیازمندی تو، از کمک رسانی به تو دریغ می ورزد. 4. افراد بی خیال از ویژگی های دوست خوب، همدردی، غمخواری و کمک به دوست در موقعیت های دشوار زندگی است. آنان که در گرفتاری ها هرگز در پی رسیدگی به وضع و حال دوست خود نیستند، شایسته پیوند پاک دوستی نیستند. حضرت علی علیه السلام در سخنی آموزنده، این گونه افراد را دشمن آدمی معرفی می کند و می فرماید: «مَنْ لَمْ یبالِک فَهُوَ عَدُوُّک؛ کسی که به فکر تو نیست و به تو اهمیتی نمی دهد، [در واقع،] دشمن توست».5 پیام متن: چنانچه از روایات استفاده می شود انسان های کوته فکر، بد کار، احمق، بخیل و افراد بی خیال، شایسته دوستی نیستند. ............................................................................................................................... 1.نهج البلاغه، نامه 69. 2. همان، حکمت 38. 3. همان، حکمت 293. 4. همان، حکمت 38. 5. همان، نامه 31. 🌐📚مطالعه بیشتر: https://hawzah.net/fa/Magazine/View/3280/7296/90781/%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A4%D9%85%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87%E2%80%8F-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85 . 🌐منبع:پایگاه اطلاع رسانی حوزه 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
: شهید از ماده شهود و شهادت؛ شهید به معنی حضور و علم و یقین ، و هم به معنی شاهد است. شهید در لغت به معنی (گواه) است و در اصطلاح به كسی گویند كه در مجرای شهادت قرار گرفته و در راه خدا كشته میشود. شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّسترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود میکند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد. رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «فوق کلّ ذي برٍّ برٌّ حتي يقتل في سبيل الله، فاذا قُتِلَ في سبيل الله فليس فوقه برّ. [1] بالاتر از هر خير و نيکي، خير و نيکي وجود دارد تا انسان در راه خدا کشته شود که بالاتر از کشته شدن در راه خدا، خير و نيکي يافت نشود». و همچنین حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در مقام دعا و درخواست از خداوند متعال عرضه میدارد: «نسأل اللّه منازل الشّهداء؛[2] از خداوند جایگاه شهیدان را طلب میکنم». مقام شهید شهید مصداق عینی شهادت است که با انتخاب آگاهانه و در کمال خلوص، هستی خود را یکجا به آفریدگار جهان تقدیم میکند و به سرچشمه بقا و حیات، پیوند می یابد. درک مقام شهید از توان و ظرفیت فهم ما خارج است و تنها منبع وحی الهی است که شمهای از این مقام را برای ما بازگو فرموده است: « و لا تقولوا لِمَن یُقتَلُ فی سَبیل اللّه اَموات بل احیاء ولکن لاتشعرون؛[بقره/ 154] برای کسانی که در راه خدا کشته میشوند نگویید مردگانند (کلمه اموات را درباره شهدا به کار نبرید) بلکه آنها زنده اند، لکن شما درک نمی کنید». این آیه ضمن آن که بر زنده بودن شهدا تأکید می ورزد، درک این مقام را از حیطه شعور و فهم بشر در این دنیا خارج می شمارد. در حالی که در آیه فوق از به کار بردن تعبیر اموات در مورد شهدا نهی میکند، در آیه ای دیگر از پندار مرده بودن آنان نیز نهی فرموده است که نه فقط به زبان نگویید آنها مرده اند بلکه به دل نیز راه ندهید. « و لا تحسبنَّ الّذین قُتِلوا فی سَبیل اللّه امواتاً بل احیاءٌ عند ربّهم یرزقون؛ [آل عمران/169] کسانی را که در راه خدا کشته شدهاند مرده می پندارید، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده میشوند». امام خمینی(قدّس سرّه) در این زمینه میفرماید: « اگر نبود در شأن و عظمت شهدای معظم فی سبیل اللّه جز این آیه کریمه، که با قلم قدرت غیب بر قلب مبارک نورانی سید رسل صلی اللّه علیه و آله و سلّم نگاشته و پس از تنزل مراحلی به ما خاکیان صورت کتبی آن رسیده است، کافی بود که قلم های ملکوتی و مُلکی شکسته شود و قلب های ماورای اصفیاءاللّه از جولان در حول آن فرو بسته شود. ما خاکیان محجوب یا افلاکیان چه دانیم که این «ارتزاق عند الرّب شهدا» چی است. چه بسا مقامی باشد که خاص مقربان درگاه او جلّ و علا و وارستگان از خود و ملک هستی باشد، پس مثل من وابسته به علائق و وامانده از حقایق چه گویم و چه نویسم، که خاموشی بهتر و شکستن قلم اولی است.» [3] امام خمینی همچنین پیرامون نکاتی از همین آیه میفرماید: « در این آیه کریمه بحث در زندگی پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم همه مخلوقات دارای نفس انسانی به اختلاف مراتب از زندگی حیوانی و مادون حیوانی تا زندگی انسانی و مافوق آن زنده هستند، بلکه شرف بزرگ شهدای در راه حق، «حیات عند الرّب» و ورود در «ضیافة اللّه» است. این حیات و این ضیافت را با قلم های شکسته ای مثل قلم من نمیتوان توصیف و تحلیل کرد، این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. این لقاء اللّه و ضیافة اللّه میباشد. آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنّتی» که فرد بارز آن سید شهیدان سلام اللّه علیه است». [4] « از شهدا که نمیشود چیزی گفت. شهدا شمع محفل دوستانند. شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان «عند ربّهم یرزقون»اند، و از «نفوس مطمئنهای» هستند که مورد خطاب «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» پروردگارند. اینجا صحبت از عشق است و عشق؛ و قلم در ترسیمش بر خود میشکافد». [5] درباره مقام شهید احادیث بسیاری از معصومین علیهم السلام نقل شده است که در اینجا به مواردی از آنها اشاره میشود.ّ 📢ادامه دارد... 🌐منبع:گروه اینترنتی رهروان ولایت 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
. 📢ادامه مطلب. . حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: « ان اللّه کتب القتل علی قومٍ و الموت علی آخرین و کل آتیةٌ منیّتُه کما کَتبَ اللّه لَه فَطوبی للمجاهدین فی سبیل اللّه و المقتولین فی طاعته؛ [6] خداوند برای گروهی کشته شدن و برای گروهی دیگر مرگ را مقرر فرموده است و هر کدام به اجل مقرر خود به آنگونه که خدا مقدّر فرموده میرسند. پس خوشا به حال مجاهدان در راه خدا و کشتگان در راه اطاعتش». امام زین العابدین علیه السلام از قول جدش رسول اللّه(ص) میفرمود: « ما من قطرةٍ احبُّ الی اللّه عزّ و جلّ من قطرة دمٍ فی سبیل اللّه؛ [7] هیچ قطرهای در پیشگاه خداوند محبوبتر از قطره خونی که در راه خدا ریخته میشود، نیست». از پیغمبر اکرم(ص) نقل شده که فرمود: « ...و اول من یدخل الجنة شهید؛ [8] اول کسی که وارد بهشت میشود، شهید است». امام صادق علیه السلام از طریق پدرانش از جدش رسول اللّه(ص) نقل فرموده:« ثلاثة یشفعون الی اللّه یوم القیامة فیفشَفِّعُهم الانبیاء ثم العلماء ثمّ الشهداء؛ [9] سه گروه روز قیامت شفاعت میکنند و شفاعت آنان مورد پذیرش خداوند قرار میگیرد: انبیاء، علما، و شهداء». همچنین از پیغمبراکرم(ص) نقل شده که فرمود: « یشفع الشهید فی سبعین فی اهله؛ [10] شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می کند». امام خمینی درباره شفاعت می فرماید: «جلوه شفاعت شافعان در این عالم، هدایت، آنها است و در آن عالم، باطن هدایت شفاعت است. تو از هدایت اگر بی بهره شدی از شفاعت بی بهره ای و بهر قدر هدایت شوی شفاعت شوی ». [11] با توجه به معنی شفاعت و رابطه آن با هدایت در این دنیا و نقشی که شهدا در امتداد انبیاء و علماء برای هدایت مردم ایفا می کنند، جایگاه رفیع شهدا را میتوان دریافت. اگر در حدیث اخیر سخن از شفاعت هفتاد نفر از اهل شهید آمده است اولاً کلمه هفتاد ظاهراً اشاره به کثرت است و وسعت دائره شفاعت شوندگان در آخرت وابسته به دائره هدایت شوندگان از شهادت شهید در این دنیا است و ممکن است شهادت شهیدی مانند امام حسین علیه السلام منشأ هدایت میلیونها میلیون انسان در این دنیا و شفاعت آنان در آخرت شود. ثانیاً به کاربردن تعبیر اهل در حدیث مزبور اشاره به اهلیت شفاعت شوندگان دارد که با نظر امام خمینی مبنی بر تطابق بین ظاهر و باطن شفاعت همسو می باشد. آن چنانکه شفاعت حضرت نوح در مورد پسرش به درگاه خداوند پذیرفته نشد به دلیل آن که در فرهنگ قرآن «انه لیس من اهلک؛ [هود/46] او اهل حضرت نوح نبود». سلام و زيارت كردن شهدا در حديثي از پيامبر(ص) نقل شده است كه رسول اكرم(ص) در روز احد بالاي سر «مصعب بن عمير» ايستاد و براي او دعا كرد و سپس گفت: رسول خدا گواهي مي‌دهد كه شهدا شاهدان من نزد خدا در روز قيامت هستند. بياييد وايشان را زيارت كنيد، بر اينان سلام كنيد كه سوگند به آنكه جانم در دست اوست، هيچ كس نباشد كه بر آنها سلام كند، الا اينكه جوابش را مي‌دهند و آنها از ميوه‌هاي بهشتي و هداياي آن روزي داده مي‌شوند. [حج/58-59] اين حديث بر زنده بودن شهدا و بر رزق و لزوم زيارت آنان دلالت دارد. و در قرآن كريم نيز آمده است: [12] آنانكه در راه رضاي خدا، از وطن هجرت نمودند و در راه دين خدا كشته شدند و يا مرگشان فرا رسيد، البته خداوند، رزق و روزي نيكويي در بهشت ابد نصيبشان مي‌گرداند و همانا خداوند بهترين روزي‌دهندگان است. خداوند به آنان در بهشت منزلي عنايت كند كه بسيار به آن راضي و خشنود باشند. در اين آيات پس از اينكه از رزق و روزي شهدا با نام رزق نيكو ياد مي‌كند جايگاه آنان را در بهشت معرفي و آن را مقام رضوان و رفيع مي‌داند. حقيقت رزق شهدا در جهان ديگر بر ما پوشيده است؛ ليكن مي‌دانيم كه رزق آنها از جانب خداست. آمرزش گناهان شهید در قرآن كریم درباره بخشش گناهان شهید چنین آمده است. فَاسْتَجابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لا أُضيعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنْکُمْ مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثي بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ فَالَّذينَ هاجَرُوا وَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ وَ أُوذُوا في سَبيلي وَ قاتَلُوا وَ قُتِلُوا لَأُکَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئاتِهِمْ وَ لَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ ثَواباً مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوابِ. [آل عمران/195] آنان كه از وطن خود هجرت كردند و از دیار خود بیرون رانده شدند و در راه خدا رنج كشیدند، جهاد كردند و كشته شدند، همانا بدی های آنان را میپوشانیم و آنان را به بهشت هایی كه از زیر درختان آن نهرهای آب، جاری و روان است، داخل می كنیم و این پاداشی است از جانب خدا و پاداشی كه از جانب خدا باشد نیكوست. در این آیه اشاره شد كه خداوند همه بدی های كشته شدگان در راه خدا را نادیده می گیرد و بعلاوه از جانب خود به آنان نیكوترین پاداش را عطا میكند. 📢ادامه دارد. 🌐منبع:گروه اینترنتی رهروان ولایت 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
. 📢ادامه مطلب: در همین رابطه احادیثی نیز ذكر شده است كه به برخی از آنها اشاره می نمائیم. قال النبی(ص) : فاذا ودَّعهم اهلوهم بكت علیهم الحیتان و البیوت، تخرجون من ذنوبهم كما تخرج الحیة من سلخها. [. 13] چون رزمندگان با اهل و خانواده خود خداحافظی كنند، ماهی ها و خانه ها، بر آنها می گریند و از گناهان خود خارج میشوند، همانگونه كه مار، از پوست خود خارج میشود. و در حدیث دیگری پیامبر شش خصلت را برای شهیدان ذكر نمودند اولین خصلت این بود كه : اولین قطره خونی كه از شهید بر زمین ریخته میشود گناهانش بخشیده و آمرزیده می گردد. كه این لفظ در احادیث دیگری هم تكرار شده است. امام صادق(ع) نیز در روایتی میفرمایند: من قتل فی سبیل الله لم یعرفه الله من سیئاته. [14] یعنی كسی كه در راه خدا به شهادت نائل شود، هیچ یك از گناهان و بدیهایش به او ارائه نخواهد شد یعنی از همه آنها چشم پوشی خواهد شد. در تفسیر آیه ان لا خوف علیهم و لا هم یحزنون. [آل عمران/170] نیز آورده اند كه به شهیدان بشارت میدهند كه از گناهان گذشته خوفی نداشته باشند. زیرا خداوند گناهانشان را با شهادت پاك می سازد. در حدیثی دیگر از پیامبر(ص) سوال شد كه چرا شهید مورد آزمایش و سوال واقع نمیشود؟ پیامبر(ص) فرمود زیرا شهید در زیر برق شمشیر آزمایش خود را به پایان رسانده است. فضائل شهید 1- شهادت آرزوي اولياء پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمود :قسم به آنكه جانم به دست اوست((اگر نبود اينكه جمعي از مومنين خوش ندارند)) دوست داشتم كه در راه خدا نه يكبار و دوبار، كه چندين بار زنده گشته و بار ديگر كشته گردم. [15] 2- روزي شهادت حضرت علي عليه السلام فرمود :خدايا، اي پروردگار آسمان برافراشته … اگر ما را بر دشمنان پيروز گرداندي، از ستم و تجاوز دورمان دار و بر حق استوارمان گردان و اگر دشمنان بر ما پيروز شدند، شهادت را روزيمان فرما و از فتنه بازمان دار. [16] 3- فرجام سعادت و شهادت حضرت علي عليه السلام فرمود :من از خدا به گشايش رحمت و بزرگي قدرتش(بر آنكه هر چه بخواهد عطا ميكند) ميخواهم كه پايان زندگي من و تو را به نيكبختي و شهادت قرار دهد. [17] 4- شهادت در راه خدا حضرت علي عليه السلام در دعاي خود به هاشم بن عتبه فرمودند :خداوندا، شهادت در راهت را و همراهي با پيامبرت را به او روزي كن. [18] 5- همسايگي با شهدا حضرت امام علي عليه السلام فرمود :از خداوند جايگاه شهيدان و زندگي با سعادتمندان و همراهي با پيامبران را طلب مي كنم. [19] 6- عشق به شهادت حضرت امير المومنين عليه السلام فرمود :پس بخدا قسم من بر حقّم و دوستدار شهادت. [20] 7- اميد شهادت در جبهه حضرت امام علي عليه السلام فرمود :به خدا قسم اگر آرزوي شهادت را در پيكار با دشمن نميداشتم،(كه اي كاش زودتر فراهم آيد) بر مركب خود سوار ميشدم و از ميان شما كوچ ميكردم و تا باد شمال و جنوب بوزد(براي هميشه) در جستجوي شما نميپرداختم. [21] پی نوشت: 1- وسائل الشیعه، ج 11، ص 10، ح 21 2- نهج البلاغه، خطبه 23 3- صحیفه امام، ج 20، ص 101، 20/5/65 4- همان، ج 18، ص 325، 19/11/62 5- همان، ج 21، ص 147، 1/7/67 6- شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج 3، ص 183 7- وسائل الشیعه، ج 11، ص 8، ح 11 8- بحارالانوار، ج 66،ص 393،ح75 9- همان، ج 97، ص 14، ح 24 10- کنزالعمال، ج 4، ص 401، ح 11119 11- کلمات قصار امام خمینی، صفحه 45، چاپ اول 12- سوره محمد / 6 – 4 13- كشف الاسرار وعده الابرار، ج2، ص347 14- وسایل الشیعه، ج11، ص9 15- صحيح بخاري، ج4، ص21، باب تمني الشهاده 16- نهج البلاغه، خطبه170 17- نهج البلاغه نامه53 18- نهج السّعاده، ج2، ص108 19- نهج البلاغه، خطبه23 20- شرح نهج البلاغه، ج6، ص99 و 100 21- شرح نهج البلاغه، ج7، ص285، خطبه118 🌐منبع:گروه اینترنتی رهروان ولایت 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
حمایت از کالای ایرانی😊🇮🇷
هدایت شده از ⁦🇮🇷 ⁩⁦خبر 🇮🇷⁩
#پویش_همگانی_حمایت_از_ایتا ✅پیشنهادات زیر را انجام دهید👏👏 1⃣ در مهمانی ها اگر قرار شد برای کسی برنامه بفرستید (مثلا با zapya یا SHAREit) حتما #ایتا (آخرین نسخه؛ تب‌بندی) رو هم بفرستید و از اینترنت یک سوم بهاش؛ براشون بگید. 2⃣ تو کانال های خبری، ورزشی، آشپزی، طنز، موزیک، هواداری (مثل کانال استقلال یا پرسپولیس) عضوشون کنید. 3⃣ کسانی را که به لیست مخاطبین ایتا اضافه میکنید به گروه های خانوادگی، دوستانه و ... دعوت کنید. 4⃣این پست را برای حداقل ده نفر ارسال کنید «میتونید از فوروارد بدون نقل قول استفاده کنید» ما حمایت نکنیم پس کی حمایت کنه؟
باعرض سلام وخدا قوت اعضای کانال,از این بعد برای راحتی اعضای کانال,استدلالهای طولانی دین کده به کانال دیگر ارسال میشود وکسانی که دوست دارند برای مطالعه بیشتر به این کانال مراجعه کنند. با تشکر ویژه http://eitaa.com/joinchat/3541893133C3a25fa67f9
شماره:31 در روز جوان, یادمان شهید گمنام شهید دانشگایمان,یادواره شهید مدافع حرم دانشگاه را گرفتیم و از چند مدافع حرم و رزمنده هشت سال دفاع مقدس که آنها یکی از آنها خودش مدافع حرم هم شده بود, دعوت کردیم. مراسم با قراىت قرآن شروع شد,کلپی از ترکیب شده از تصاویر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم با صدای میثم مطیعی پخش کردن وبعد از قرآن,رزمندگان خاطره گویی کردن. بعد از مراسم با اصرار بچه ها یک نشست دور همی با این رزمندگان برگزار شد. هر یک از بچه ها به نوبت با کلامشان به آنها ابراز محبت کردن و در مورد وضعیت آنجا سوال کردن. دراین بین استادی که با روز قدس نداشت و سال قبلش هم مخالفت کرده بود,با بی ادبی گفت:بیایید از اشغال کشور ها دست بردارید و پول های ما را نسوزنید و بهانه جنگ به دشمن ندهید,این را مخصوصا به رزمندهای جنگ ایران و عراق میگویم که خود طعم جنگ را چشیدن. رزمنده ایی که مدافع حرم شده بود,گفت:آقا جان ما اشغال نکردیم بلکه دعوت کردن برای دفاع وآنها هم مسلمانند و ما طبق کلام پیامبر ( صلى اللّٰه عليه و آله) که فرمودند: هر كه صبح كند و بامور مسلمين همت نگمارد. از آنها نيست، و هر كه بشنود مردى فرياد ميزند «مسلمانها بدادم برسيد» و جوابش نگويد مسلمان نيست. آدرسش هم تو دفترچه ام نوشته ام. دفترچه اش را بیرون آورد وگفت:آدرسش; اصول کافی / ترجمه مصطفوی ؛ جلد 3 , صفحه 239,است. حالا ما اگر بخواهیم مسلمان باشیم وتوان هم داشته باشیم وباید برویم و عمل کنیم. پولی را که گفتید: این پول امنیت کشوره,تو آن دوران جنگ هم آدم عاقل نمی گفت; پول وسایل جنگی ودفاعی را خرج رفا و مساىل دیگر کن,چون می دانستند, اگر امنیت وثبات نباشد همان رفا هم ازبین می رود , اما در عوض پول رسیدگی به رفا اجتماعی جدا بوده, الان هم جدا است,. و والان هم نمیشود پول امنیت را خرج جای دیگر کرد که همین پول رفا که هست دیگر نشود استفاده کرد. اما چرا همه مردم از جنگ و تهدید می ترسانید؟ ,توصیه های همفکران شما ما به جنگ می رساند نه عملکرد ما. ما گارد دفاعیمان بسته است مثل مشت آهنین جلوی حمله آنها می ایستیم تا دیگر جرىت مشت زنی پیدا نکند اما حرف شما گارد را باز نگه داشته اید تا هر چه دوست دارند مشت به ما بزنند تا از پایی دربیاییم. اون استاد گفت:چقدر حرف بی منطق می زنید؟این طور نیست شما دارید سیاه نمای میکنید تا چیزی نشد میگویند برای امنیت است و این حرفها را بخورد مردم می دهید. رزمنده گفت:دانشجویان شما قاضی, من تحلیلی از حرکت ایران در سوریه و وضعیت ایران در منطقه وجهان میکنم. الان در جامعه جهانی قدرت چانه زنی ما بخاطر محور مقاومت بالاست. اگر به گفته شما ما سوریه را رها کنیم که ما با دشمن نیست ودوست ما است,سوریه سقوط میکند و آمریکا بر آن حاکم میشود,یک کشور متخاصم با ما به وجود می آورد وبعد حزب الله و حماس ومحور مقاومت قیچی میشود وآن وقت مثل الان که آمریکا حامی ترریسم بین المللی به خصوص داعش وهمفکرانش است,قدرت حمله به آنها می دهد وبه عراق حمله میکنند و عراق را با حمله همه جانبه ضربه می زنند. بعد نوبت جنگ در همه مرزهای ما است یا پذیرش ذلت بار 12 است که اگر نگویم بیشتر از نابودی سرزمینی هست کمتر از آن نیست. سکوت استاد. . 📢ادامه دارد... 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
📢دلیل دفاع درسوریه از یک فقیه در استفتا یی که از او شده👇
نظر آیت الله سیدکاظم حائری از مراجع تقلید نجف در پاسخ به استفتایی در خصوص اعزام به سوریه برای دفاع از مقدسات: مساله سوریه تنها دفاع از حرم حضرت زینب و حضرت رقیه‌(سلام‌الله‌علیهما) نیست بلکه دفاع از اسلام است به شرط آنکه تحت لوای آیت‌الله خامنه‌ای باشد. 🔹 متن این استفتا بدین شرح است: من قصد دارم براي دفاع از مقدسات به سوريه بروم نظر جنابعالي چیست؟ پاسخ: مسئله فقط مربوط به کشور سوريه نيست؛ و مساله‌ی دفاع از حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام‌الله‌علیهما) هم نیست. بلکه مواجهه با جبهه متحد کفر است. و کفر اساس اسلام را مورد تهاجم قرار داده است. و دفاع از اصل اسلام واجب است بشرط اینکه تحت فرماندهی شخص فاسدی نباشد. و پیوستن به هر راهی که به ولایت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای منتهی شود، مشروع است. نجف اشرف دفتر آیت الله العظمی سيد كاظم حائری 📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات @GhararGahShayeat
شماره:32 در مسجد نشسته بودیم , داشتیم در مورد تهیه هزینه کسانی تا حالا از این مسجد به پابوس امام رضا علیه السلام نرفته اند,صحبت میکردیم. پنج نفر را به نیت پنج تن آل عبا ازطرف روحانی مسجد و هیىت آمنا و کانون که ما مسىول آن بودیم,تصویب شد. بعد از جلسه یکی از پیرمردهای هیىت آمنا آمد من را کنار کشید وبه من گفت:الان حدود24سال داری,من هم شما را از کوچکی میشناسم. میخواستم بدانم قصدتشکیل زندگی به زودی دارید؟ گفتم:هر کسی آرزویش است. گفت:خیلی خوب,من یکی را سراغ دارم که اهل این چیزهای امروزی که مردم گرفتارش هستند نیست و خانواده آنها هم در خط او هستند,یک دختر دم بخت دارند,دوست داری برایت درست کنم؟ گفتم:چه کسی است؟ گفت:چکار داری؟آدم درستیه. گفتم:همینطوری که نمیشود, آدم اول باید بشناسد ,بعد قدم خیر بردارد. گفت:از کلامت معلومه که اشتیاق داری,پسر بزرگم است. من پسر این حاجی را در مسجد چند باری دیده بودم ودخترش را دوبار اتفاقی که رفته بودم خانه پدر بزرگش برای کارهای مسجد, اتفاقی سیمای او را دیده بودم . چون در محله دیگری بودن و گاهی به خانه بابابزرگش می آمد. گفتم:باشه به خانواده ام بگم وخبرتون می دهم. آن حاجی خوشحال شد:گفت باشه,فقط روی تلفن مغازه ام بزن که کسی بو نبرد,چون جلسه خواستگاری باید مخفی باشد. گفتم:باشه. رفتم خانه ,خبر را به مادرم دادم ,او خیلی خوشحال و قبول کرد اما گفت:قبل از خوستگاری رسمی, برای آشنایی و دیدن تفاهم های دو طرف جلسه ای بدون سر وصدا تشکیل بشود. من حاجی را خبر دار کردم,ایشان قراری بستند برای روز مبادایی. من با مادرم وپدرم رفتیم خانه پسرحاجی بدون اینکه کسی دیگر را خبر دار کنیم. وارد منزل که شدیم خیلی احترام به ما گذاشتن,در اتاق پذیرایشان رفتیم و نشستیم. خانواده ها شروع کردن به صحبت کردن. شرایطی که بیان کردن خیلی خوب بود, برای یک جوان که تازه میخواهد تشکیل خانواده بدهند. مادرم در گوشی به من گفت:استرس خوشحالی نگیرتت,برو با دختر کمی هم کلام شو ببین هم تو مسىله فکری کفوت است. گفتم:چشم. مادرم به مادر دختر گفت:تا این دو جوان با هم صحبتی کنند تا اونها از هم چه توقعاتی دارند,ما هم مساىل خودمان را مطرح میکنیم. مادر دختر بالرزه صدا گفت:درسته. من توچهره پدرش عرق غیر عادی دیدم. بلند شدیم رفتیم توی اتاق دیگر. نشستیم,خیلی استرس داشتم,آب گلویم برایم مثل سنگ شده بود وسخت قورتش میدادم. کسی حرف نمی زد من برای شکست این حالت گفتم:امسال بارانی خوبی هم آمد. بعدفکر کردم که مگر کشاورز است این طور با او دارم صحبت میکنم,اما به هر حال گره کلام باز شد, او هم گفت:بله بله. از او از سنش پرسیدم,چهارسال کوچکتر از من بود ودیپلم گرفته ودرس را ادامه نداده,به گفته خودش میخواست راه و رسم خانه داریش را کامل کند. بعد از چندین سوال که در نگاه من مثبت ارزیابی می شد,خدا خواست این سوال را از من کند . سوال کرد:نظرت در مورد زن در جامعه چیه؟ گفتم:در مورد چه جایگاهی. گفت:حضور در اجتماع,آرایش,تعامل اجتماعی. گفتم:حضور الهی پسند داشته باشد,آرایش برای شوهرش,تعامل اجتماعی معقول ومشروع که خدا احازه داده. گفت:اینها را با اصطلاح دیگر زیاد شنیدم ومجبور بودم عملشان کنم بدون فهمیدن دلیلشان. آن وقت فهمیدم درون این خانواده تعصب مذهبی بدون دلیل حاکم است,که این جوان آن را قلبا نپذیرفته. گفتم:خدا پسندانه یعنی حد حدودی که خدا برای سعادت بنده اش در دنیا وآخرت قرار داده, انجام دهیم, چون او خالق وسازنده ما است ,و او از فاز های غیر مجاز او اطلاع دارد. زن گنج شوهرش وامانت الهی است ,جامعه مثل بازار است که همه جور می آیند. نباید گنج جلوه گری کند در بازار چون که دزدان طمع آن میکنند. ,بلکه در جای امن باید جلوه گری کند آن هم کنار امانت دار. آن بازار, جامعه است,آن مکان امن, خانواده است و شوهر ,امانت دار هدیه الهی است. آرایش وجلوی گری هم برای امانت دار باید باشد. تعامل اجتماعی هم که با توضیح دوجواب اول تا اندازه ایی مشخص شد. دخترگفت:فکر زیبایی داری. گفتم:ممنون. گفت:من با فکر تو میسازم اگر همینطور به دنیا زیبا میکنی ومی اندیشی. گفتم:نظر لطفتون است. جلسه گفتگو تمام شد و از اتاق خارج شدیم,بعد از پذیرایی به خانواده ها گفتن:به هم خبر میدهیم که آیا جلسه خواستگاری بیاییم یا نه. از خانه دختر خارج شدیم مادرم گفت:چطور بود؟ گفتم:خوب بود. به خانه که رسیدیم, بعد ازخبر مثبت دو طرف را بدست آمد,خبر خواهرم هم دادیم. جلسه خواستگاری تشکیل شدویک صیغه محرمیت برای چند روز آشنای بیشتر خوانده شد وعقد داىم هم بعد از یک ماه خوانده شد. 📢ادامه دارد... 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
مفهوم شناسی آرایش در لغت به معنای زینت، زیور، و اسم مصدر آراستن و آرایش کردن به معنای آراستن و جلوه کردن آمده است. [۲]همچنین زینت را آرایش و زینت کردن را آرایش کردن و پیراستن و بزک کردن معنی کرده‌اند. براساس این مفهوم، بدن زن زینت به شمار می‌آید. گرایش فطری زن به آرایش، آثار روانی بسیار مثبتی برای وی دارد. و بی میلی به آراستگی نشانه اختلال شخصیتی و روانی در افراد است. بنابراین پوشیدن جامه زیبا، شانه زدن مو، خوش بو بودن، ا ستفاده از انگشتر و آراستن خویش هنگام عبادت جزو مستحبات موکد است. [۳] جایگاه زیبایی و آرایش در اسلام دین اسلام اهمیت ویژه‌ای به آراستن و زیبایی ظاهری مومنان داده است و از آیات و روایات و سیره حضرات معصومان (ع) چنین بر می‌آید که زیبایی و آرایش کردن برای زنان و مردان از جمله مستحبات موکد است که در اعمال عبادی همچون نماز ثواب بسیار دارد. قرآن کریم آفرینش وسائل تجمل را از لطفهای خدا نسبت به بندگانش قلمداد کرده است و تحریم زینتهای دنیا بر خود سخت مورد انتقاد قرآن قرار گرفته است: «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللَّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّیِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ» «در احادیث اسلامی آمده است که ائمۀ اطهار با متصوّفه کراراً مباحثه کرده و مرام آنان را با استناد به همین آیه باطل نشان داده‌اند اسلام التذاذ و کام جویی زن و شوهر از یکدیگر را نه تنها تقبیح نکرده است، ثوابهایی هم برای آن قائل شده است. شاید برای یک نفر فرنگی شگفت انگیز باشد اگر بشنود اسلام مزاح و ملاعبۀ زن و شوهر، آرایش کردن زن برای شوهر، پاکیزه کردن شوهر خود را برای زن مستحب می‌داند. در قدیم که به پیروی از کلیسا همه گونه التذاذات شهوانی را تقبیح می‌کردند این حرفها را تخطئه کرده حتی مسخره می‌دانستند». [۴] 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
اسلام التذاذات جنسی در غیر محدودۀ ازدواج قانونی را به شدت منع فرموده است و آن خود فلسفۀ خاصی دارد ولی لذت جنسی در حدود قانون را تحسین کرده است تا جایی که فرموده دوست داشتن زن از صفات پیغمبران است: «مِنْ اخْلاقِ الْانْبیاءِ حُبُّ النِّساءِ» [۵]در اسلام زنی که در آرایش و زینت خود برای شوهر کوتاهی کند نکوهش شده است کما اینکه مردانی که در ارضاء زن خود کوتاهی می‌کنند نیز نکوهش شده‌اند. [۶] بر طبق احادیث زیبایی و آرایش برای مردان باعث پاکدامنی زنان انها می‌شود و همچنین آرایش زنان سبب می‌شود تا مردان عفت پیشه کرده و دیگر نیازی به نگاه‌های حرام پیدا نکنند. در این باره حسن بن جهم می‌گوید: بر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام وارد شدم، دیدم خضاب فرموده است. گفتم رنگ مشکی به کار برده‌اید؟ فرمود: بلی، خضاب و آرایش در مرد موجب افزایش پاکدامنی در همسر اوست. برخی از زنان به این جهت که شوهرانشان خود را نمی‌آرایند عفاف را از دست می‌دهند. [۷] آرایش نمودن از جمله اعمالی است که در سیره معصومان (ع) مکرراً در برخورد با مومنان و یا هنگام عبادت دیده شده است. از جمله: هنگامی که رسول اکرم (ص)می‌خواست نزد اصحابش برود به آئینه نگاه می‌کرد، موهای خود را شانه و مرتب می‌ساخت و می‌گفت خداوند دوست می‌دارد بنده اش را که وقتی که به حضور دوستان خود می‌رود خود را آماده و زیبا سازد یعنی لباس سفید بپوشد که زیباتر و پاکیزه تر است. [۸] زنان بر خلاف مردان به زینت، زیور و جمال و آرایش و مدهای مختلف علاقۀ بیشتری دارند چرا که با فطرت آنها سازگاری بیشتری دارد. لذا برای آراستن خود وقت بسیاری را صرف می‌نمایند و در برخی مواقع رنج بسیار می‌کشند( اصلاح و کندن موهای زائد و ...) ولی آنچه در اسلام بر آن تاکید شده است این می‌باشد که هر چیزی را به موقع و در محل خود باید انجام داد و لذا آرایش بانوان نیز جایگاه مخصوص و نیز مخاطب مخصوص دارد. که بر طبق آیه شریفه- که در بحث قرآنی خواهیم خواند- مخاطب یک زن آرایش شده فقط شوهر و محارم او می‌توانند باشند و لا غیر. چرا که وقتی خانمی با آرایش و لباس‌های زیبا و وضع جذاب به حریم جامعه وارد شود باعث فساد بسیاری از جوانان مجرّد حتی متاهلین، می‌شود آنچه که امروز به وفور قابل مشاهده است. «آری باید زن ایرانی به بهانۀ «تجدد» و «تقدم» و «مقتضیات زمان» هر روز و هر ساعت با وسائلی که در دنیای سرمایه داری تهیه می‌شود خود را در معرض نمایش بگذارد تا بتواند چنین مصرف کنندۀ لایقی برای محصولات کارخانه‌های اروپایی باشد. اگر زن ایرانی بخواهد خود را فقط برای همسر قانونی و یا برای حضور در مجالس اختصاصی زنان بیاراید، نه مصرف کنندۀ لایقی برای سرمایه داران غربی خواهد بود و نه وظیفه و مأموریت دیگری را که عبارت است از انحطاط اخلاق جوانان و ضعف ارادۀ آنان و ایجاد رکود در فعالیت اجتماعی، به نفع استعمار غرب انجام خواهد داد». [۹] آرایش در قرآن قرآن زن را تشویق کرده است که از آرایش برای طنازی و عشوه گری استفاده نکند. و مخصوصاً تأکید کرده که این گونه از آرایش را به غیر از همسر و محارم خود نشان ندهند و بر طبق داستان رویارویی دختران حضرت شعیب با حضرت موسی (علیهما السلام) می‌فرماید: زن هر اندازه متین تر و باوقارتر و عفیف تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مرد نگذارد بر احترامش افزوده می‌شود. قرآن برای حس خود نمایی زنان و نشان دادن جذابیت آنها حد و مرز مشخصی را تعریف نموده که در صورت اطاعت از آن سعادت دنیوی و اخروی را در پیش داشته و در صورت عدم اطاعت عقوبت دنیوی و اخروی را در پیش دارد. 🕌دین کده🕌 Http://Eitaa.Com/din20m @din20m
هدایت شده از 
هدایت شده از 
حدود آرایش در اسلام: http://eitaa.com/joinchat/3541893133C3a25fa67f9