eitaa logo
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
1.4هزار دنبال‌کننده
165 عکس
48 ویدیو
71 فایل
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ بازخورد دادن نسبت به پیام‌های کانال: @masoudi_admin ارتباط با احمد میرزایی: 📧 @chmail.ir" rel="nofollow" target="_blank">ahmadmy1370@chmail.ir ۰۹۱۵۶۴۹۲۳۳۷ از طریق پیام‌رسان ایتا(در بازه دو هفته ان شاء الله پاسخ داده خواهد شد) سایت دین‌شناسی احیاء: 🌐www.dinshenasi.com
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت ۱۲ 🖋 خروجی این شب، اضافه کردن تکمله زیر به نوشتار طرح تحصیل نخبگان حوزوی بود: «برنامه طرح تحصیل نخبگان حوزوی، در کنار برنامه‌های رسمی زندگی افراد است و به گونه‌ای تنظیم می‌شود که اگرچه در تمامی ابعاد زندگی آنها تأثیر بگذارد ولی به هیچ وجه، خود آن یک برنامه رسمی تلقی نمی‌شود. یعنی این برنامه ذاتا، نمی‌تواند برنامه یک مدرسه باشد بلکه باید طلبه در کنار برنامه‌های مدرسه، با مجاهده، سعی کند این برنامه را نیز پیش ببرد. وقتی برنامه‌ای رسمی شد، باید زمان معین داشته باشد! باید جبر داشته باشد! باید مدرک داشته باشد! اما این طرح هدفش از پایه این است که بر محور توانمندی فرد باشد و فرد با اختیار خود در کنار برنامه‌های دیگرش با خود بجنگد و وقت بگذارد تا جواب نیازهای خود را از دل آن برنامه بگیرد. اگر برنامه طرح تحصیل نخبگان حوزوی، چنین ماهیتی داشته باشد، یک برنامه و طرح زنده است که افراد با آن زندگی می‌کنند و ابعاد زندگی خود را با آن، تنظیم می‌کنند! اما اگر هر مقدار از این فضا فاصله گرفت، به انحراف کشیده شده است و به طرح‌های مرده در این گوشه و آن گوشه، شبیه خواهد شد.» البته الآن همین حرف را هم قبول ندارم! الآن به این نتیجه رسیده‌ام که از جهاتی دیگر، چنین طرحی نباید مدرسه شود! داشتم می‌گفتم: با کمال تأسف، با سرعت زیاد مشغول گمراه کردن خلائق بودم. در این میان عده‌ای چند صباحی همراه می‌شدند ولی چندان پای کار باقی نمی‌ماندند ولی عده‌ای خیلی پایه کار را پیگیری می‌کردند. یکی از افرادی که همراه شد و تا امروز همراه بوده است، جناب آقای مصطفی قاسمی است که امروز طرح حوزه برای همه را با جدیت پیش می‌برند. ایشان هم یکی از قربانیان همین طرح هستند! ایشان با تلاش ویژه‌ای که داشتند در مدت حدود ۱۰ ماه، بسیاری از درس‌های ۶ سال حوزه را با سرعت خواندند و علاوه بر این چیزهای دیگری که در حوزه رسم نبود، مثل مباحث حدیث شناسی را نیز با جدیت در همین ده ماه، گذراندند به صورتی که بعد از این ده ما، ایشان که در روز اول می‌خواستند اصول مظفر (پایه ۵) بیاموزند، شروع به تدریس کفایه(پایه ۹و ۱۰) کردند! البته ایشان به دلیل اینکه خودشان در سبک زندگی و ارتباطاتشان، مسائلی را در نظر داشتند، خیلی آسیب ندیدند ولی خب کار من گمراه کردن بود، هر چند ایشان چندان گمراه نشد و بیش‌تر از جنبه‌های مثبت این طرح استفاده کرد. شاید بگویم تنها خروجی جدی این طرح، همین آقای قاسمی است و ایشان هم در واقع خروجی طرح نیست بلکه خروجی خودش است! خروجی یک سبک زندگی و یک سری برنامه‌هایی که از قضا در بخش تحصیل، از طرح تحصیل نخبگان حوزوی نیز استفاده کرده است ولی در واقع، موفقیت‌های ایشان معلول این طرح نیست. دقیقا مثل خود من که موفقیت‌های تحصیلی‌ام معلول این طرح نیست بلکه معلول چیزهای دیگر است. البته من خیلی از این سبک کار کردن ضربه خوردم و خیلی آسیب‌های روحی و معنوی و حتی جسمی و خانوادگی و کسب و کاری متنوعی به خود وارد کردم، چون من سبک زندگی آقای قاسمی را نداشتم و سبک زندگی و برداشت‌ها و مسائلی که من داشتم، مشکلاتی جدی داشت که تا همین امروز، چوب آن کوتاهی‌ها را در ابعاد مختلف زندگی خود می‌خورم. یادم هست که یک بار که در اندیشکده حوزه علمیه دعوت شده بودم تا طرح تحصیل خود را ارائه بدهم، بعد از ارائه، یک نفر به من گفت: «این طرح شما با چه سبکی از زندگی، قابلیت اجرا دارد؟» من آن زمان معنای حرف آن بنده خدا را نفهمیدم! احمقانه جواب دادم: «با هر سبکی از زندگی، اگر شخص این برنامه را اجرا کند، به نتیجه می‌رسد» اما واقعیت این بود که من معنای سؤال آن فرد را نفهمیده بودم... 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com‌
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت ۱۳ 🖋 فرض کنید ۱۰۰ سال عمر کنید. ۹۶ سال را در نظر بگیرید(بعد از ۴ سالگی) اگر در این ۹۶ سال، ۳۰ سال، هر روز بدون تعطیلات، به صورت مفید ۸ ساعت درس بخوانید، می‌دانید چند سال درس خوانده‌اید؟ ۱۰ سال از عمر خود را درس خوانده‌اید. توجه کنید. من یادم نیست تا حالا کسی دیده باشم که بتوانم بگویم: ۳۰ سال، هر روز، بدون تعطیلات، به صورت مفید، روزی ۸ ساعت درس خوانده باشد. فرض کنیم شما بتوانی چنین چیزی را انجام بدهی. در این صورت شما فقط ده سال از عمر خود را درس خوانده‌ای. اگر ۳۰ سال کارمند دولت باشیم و روزی ۸ ساعت در محل کار حاضر شویم، حدود ۷ سال و چند ماه از عمرمان را در محل کار حاضر بوده‌ایم. اما به طور متوسط، فقط حدود ۲۴ الی ۳۲ سال از عمرمان را فقط خواب هستیم! میانگین مدت زمانی که مشغول غذا خوردن هستیم، چیزی بین ۴ تا ۸ سال از عمر ماست. تازه با لحاظ مقدمات و مؤخرات غذا، این زمان بسیار بیش‌تر می‌شود. بین ۲ تا ۴ سال، در دستشویی و حمام هستیم! شاید به طور میانگین چیزی حدود ۸ سال، در ترافیک هستیم! جالب اینجاست که بیشتر نماز خوان‌ها، شاید چیزی حدود ۲ سال از عمرشان را نماز می‌خوانند، یعنی از مدت زمانی که در دستشویی هستند که شاید کم‌تر! من با خودم فکر کردم، چطور می‌شود، ما موفقیت تحصیلی را روی نهایتا ده سال از ۱۰۰ سال عمر خود ببندیم؟! مگر می‌شود بدون تنظیم کردن ۹۰ درصد دیگر عمرمان، به موفقیت تحصیلی برسیم! چه طور می‌شود، هر طور می‌خواهم بخوابم و هر طور می‌خواهم بخورم و هر طور می‌خواهم رفت و آمد کنم و هر طور می‌خواهم نگاه کنم و هر طور می‌خواهم حرف بزنم و هر طور می‌خواهم گوش بدهم و هر طور می‌خواهم زندگی کنم و این‌ها تأثیر کمی در موفقیت تحصیلی من داشته باشد! خواب به تنهایی یک مسأله بسیار پر تأثیر در تحصیل است. تغذیه به همین صورت. ورزش و بهداشت به همین صورت. شما همین ۴ تا(ورزش و خواب و بهداشت و تغذیه) را تنظیم کنید تا ببینید که یادگیرندگی شما چقدر فرق می‌کند! مگر می‌شود کسی شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با موبایلش را درست تنظیم نکند و در تحصیل شخص موفقی باشد؟! چقدر دنیا را خالی از رابطه تلقی کرده‌ایم. من قبلا با خودم این طور محاسبه می‌کردم: هر سال حوزه، ۳ درس اصلی دارد! هر کدام ۵۰ دقیقه. ۶ سال، می‌شو، ۱۸ درس اصلی! هر کلاسی در سال حدود ۱۲۰ جلسه تشکیل می‌شود. پس ۶ سال حوزه برابر است با: ۱۸۰۰ ساعت درسی. فرض کنیم کسی بخواهد هر روز صبح بعد از نماز صبح تا اذان ظهر به طور متوسط ۶ ساعت کلاس برود و یا صوت درس گوش بدهد. بعد از ظهر هم مجموعه مطالب روز را مباحثه و مرور کند. ۳۰۰ روز زمان نیاز است تا ۶ سال حوزه با این کیفیت خوانده شود! با خودم می‌گفتم: این دو دو تا چهارتاست! من هم اجمالا اجرایش کرده‌ام. مصطفی قاسمی هم اجرایش کرده است! ببینید که می‌شود! مهم این است که شخص وقت بگذارد! غافل از اینکه من که توانستم و یا آقای قاسمی که توانست یا آیت الله سند که توانست، چرا توانست؟! چون طوری زندگی می‌کرد که با این کار، یاد می‌گرفت و مسلط می‌شد و در خاطر می‌سپارد و به کار می‌بست! بسیاری از افراد هیچ کدام از این کارها را حتی در همان مدت عادی هم نمی‌توانند انجام دهند! مشکل از کجاست؟ از استعداد نیست. از سبک زندگی است. طوری زندگی کرده که تنبلی فکری پیدا کرده است. تنبلی فکری به تنهایی کافی است که برای اینکه نه انسان بتواند به خاطر بسپارد و نه به کار ببندد و نه مسلط شود! وقتی شخص حوصله فکر کردن ندارد، همه این اتفاقات ناگوار رخ می‌دهد! این فقط یک بیماری سبک زندگی است! تنبلی فکری! وقتی رصد می‌کنی می‌بینی مگر یکی و دو تاست؟! شخص اسیر ۳۰ تا بند مختلف سبک زندگی‌ای است که مانع تحصیل اوست! بعد ساعت‌ها وقت می‌گذارد و به نتیجه نمی‌رسد! طبیعی است. آثار سیستمی سبک زندگی اوست ولی خود خبر ندارد که از کجا ضربه می‌خورد! بعد جاهلانه با دیدن افراد موفق، به استعداد آن‌ها غبطه می‌خورد! 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com‌
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت ۱۴ 🖋 جای تأسف اینکه بسیاری از افرادی که در حوزه روش تحصیل کار کرده‌اند، مسأله ای به این مهمی را رصد نکرده‌اند! برنامه نوشته‌اند ولی دنیایی از مسائل دیگر مثل سبک زندگی و حال و اراده و نیت و مهارت‌ها را ندیده‌اند! در حالی که نقش این‌ها در مسائل متعدد، به مراتب از روش پررنگ‌تر است. من هم اشتباه کردم! طنز تلخ دیگر داستان این است که بسیاری از افراد، زمانی که طرح تحصیل نوشته‌اند، فقط محور درس خواندن را در نظر گرفته‌اند در حالی که تحصیل ترکیبی از آموزش دیدن و آموزش دادن و مطالعه‌کردن و ارزیابی و پژوهش و مراجعه و مباحثه و نوشتن و گفتن و به کار بستن و غیر این‌هاست. چطور می‌توان برنامه تحصیلی داد و این محورها را لحاظ نکرد!؟ من هم اشتباه کردم! سطحی نگاه کردم! سیستمی ندیدم! مدتی قبل با آقای قاسمی صحبت می‌کردیم و بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که حیف است که بحثهای بزرگان مختلف در این زمینه‌ها را با هم تجمیع نکنیم. علت بسیاری از موفقیت‌های تحصیلی خود من، بخشی از سیره عملی علما بود که در دوران دبیرستان یاد گرفته بودم و در زندگی آورده بودم. اتفاقا ضربه‌هایی که از سبک تحصیلی‌ام خوردم نیز به خاطر قسمت‌هایی بود که بد تلقی کرده بودم و بد وارد زندگی خود کردم! با آقای قاسمی صحبت می‌کردیم و دیدیم که انصافا بحث مهمی است که و معمولا در یک قالب منظم و دقیق ارائه نمی‌شود. کارهایی انجام شده است ولی طلبه وقتی آن‌ها را می‌خواند به یک سیستم نمی‌رسد. اتفاقا این بحث‌ها خیلی در شکل‌دهی هویت طلبگی نیز مؤثر است و الآن چالش اصلی طلاب به نظر حقیر، نداشتن همین هویت است. دقیقا نمی‌دانند به چه دردی می‌خورند و واقعا طلبگی یعنی چه! با آقای قاسمی صحبت کردیم و ایشان زحمت کشید و نظرات صاحب نظران این حوزه را استخراج کرد و با هم یک دوره برای ارائه سبک تحصیلی مطلوب تنظیم کردیم. سبکی که حداقل آسیب‌های سبک‌های قبلی را نداشته باشد و سعی کنیم نظرات بزرگان مختلف را به صورت سیستمی تجمیع کنیم تا خود طلبه به جمع‌بندی برسد که باید چه کند. این شد که دوره طلبگی حرفه‌ای، تنظیم شد. در واقع دوره طلبگی حرفه‌ای، توبه‌نامه حقیر نیز محسوب می‌شود. من یک سبکی از تحصیل را ترویج می‌کردم که خطاهای راهبردی اساسی داشت و حداقل جبرانی که به ذهنم رسید همین بود که سبک اصلاح شده را تولید و آن را ترویج کنیم و به خطای خود اقرار کنم. 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com‌
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💎💎 وبینار رایگان💎💎 💡کوه یخ موفقیت تحصیلی (ویژه طلاب) ✔️ چگونه تحصیل سریع و عمیق دا
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💎💎 وبینار رایگان💎💎 💡کوه یخ موفقیت تحصیلی (ویژه طلاب) 👈 آدرس دریافت فیلم جلسه برخط یکشنبه ۸ خرداد، کوه یخ موفقیت تحصیلی https://bayanbox.ir/info/7347777928940371692/j.veb.moarrefi 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com‌
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت ۱۵ 🖋 یکی از خطاهای راهبردی طرح تحصیل نخبگان حوزوی را اشاره کردم. اما دو خطای راهبردی جدی دیگر نیز در این طرح وجود دارد. یکی ترسیم مسیر کلی برای عمده افراد است. دیگری تمرکز بر کارها و بارها و نه انسان‌هاست! صوت‌های چشم‌انداز را که در سایت دین‌شناسی موجود است برای بر طرف کردن این دو مشکل خصوصا مشکل اول، ضبط کردم. این طرح به دنبال تولید آدم نیست بلکه به دنبال تولید نیروی کار است. کسی که بتواند طرح تحصیل نخبگان حوزوی را اجرا کند، الزاما آدم خوبی نمی‌شود، بلکه شخصی می‌شود که قدرت بالایی به دست می‌آورد و می‌تواند کارهای مختلفی را انجام بدهد. کارهای زیادی توسط این فرد ممکن است انجام شود ولی به نظر می‌رسد مصداق این آیه شریفه قرآن است: (13) الرعد : 17 أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَداً رابِياً وَ مِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثال‏ آری! کفی است روی آب که فایده واقعی را نمی‌رساند. فایده واقعی و آباد کردن مساجد الله، توسط افرادی خاص انجام می‌شود: (9) التوبة : 18 إِنَّما يَعْمُرُ مَساجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَى الزَّكاةَ وَ لَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللَّهَ فَعَسى‏ أُولئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدين‏ فقط افرادی که تنها از خدا می‌ترسند و شئونات مختلف عبادات و ... در وجود آن‌ها متجلی است، می‌توانند مساجد الله را آباد کنند. دیگران مساجد را آباد نمی‌کنند. نهایتا مصداق این آیه هستند: (30) الروم : 9 أَ وَ لَمْ يَسيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَ أَثارُوا الْأَرْضَ وَ عَمَرُوها أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوها وَ جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَما كانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُون‏ زمین را شخم می‌زنند. به هم می‌زنند. شکل‌ها را و شاکله‌ها را تغییر می‌دهند اما حقیقتا آباد نمی‌کنند. ممکن است خدمات متعددی داشته باشند ولی خودشان و وجودشان از آنها بهره نمی‌برد. در مسأله تحصیل، افرادی می‌شوند که کله‌های بزرگی دارند. دانش و محفوظات زیادی دارند ولی چندان خیری ندارند بلکه چه بسا ضررشان برای خود و جامعه بیش‌تر از نبودشان باشد. بر فرض به جامعه سود برسانند از جنس «کلمه حکمتی است که خداوند به دهان منافق می اندازد تا اهل ایمان آن را بگیرند و در دل آن‌ها جای بگیرد» نه بیش‌تر! خطای راهبردی من این بود که به جای اینکه روی خودم تمرکز کنم، روی کارها تمرکز کردم، در حالی که کارها باید بهانه‌ای برای رشد من می‌بود. بنا نبود که انسان که میوه درخت هستی است، کودی بر پای آن شود. من سال‌ها درس می‌خواندم و تبلیغ می‌کردم و خدمات ارائه می‌دادم ولی کیفیت نمازهایم بهتر نشده بود و چه بسا بدتر شده بود. شاید کثرت نمازها بیش‌تر شده بود. نوافل مختلف اضافه شده بود ولی کیفیت خیر. کیفیت خراب مانده بود. این شاخص خوبی است. ببین این چند سال که طلبه هستی، چه قدر نمازهایت فرق کرده است؟ چقدر خدا را بیش‌تر در زندگی خودت حس می‌کنی؟ چقدر بیش‌تر شاکر شده‌ای؟ چقدر صبرت زیاد شده است؟ چقدر ذکر و توجه تو بیش‌تر و غفلت تو کم‌تر شده است؟ اگر تغییر خوب چندانی رخ نداده است، یقین بدان ول معطل هستی! و این نتیجه‌ای بود که من در تحصیل قم گرفتم. ول معطل بودم. خیلی کار کردم ولی الکی و بی‌خاصیت. از جنس ول معطل بودن. چون سودش به من نمی‌رسید. بر فرض اگر سودی داشت به دیگران می‌رسید! اما من هنوز همان بودم که پیش‌تر بودم بلکه بدتر. دوره طلبگی حرفه‌ای، قدیمی برای ترویج سبک صحیح طلبگی است. سبکی که در آن طلبه رشد کند و درس بهانه رشد او باشد و نه اینکه درس بهانه بزرگ کردن کله او! سبحان ربک رب العزة عما یصفون و سلام علی المرسلین و الحمد لله رب العالمین 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🧠وبینار یادگیری را یاد بگیرید| مسیر خودآموزی در هر موضوعی 💥 چگونه با کمترین هزینه هرموضوعی را یاد بگیریم؟ 🎯 یک تیر و چندین نشان 🔥ظرفیت محدود؛ ۱۰۰نفر اول رایگان ☄ آدرس ثبت‌نام و اطلاعات بیش‌تر: https://eseminar.tv/wb69336 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⁉️تاحالا به خسارت‌های ناشی از خودآموز نبودن در یادگیری فکر کرده‌اید؟🤔 📄ما اومدیم ضررها و خسارت‌های مدرسه و دانشگاه(سیستم‌های آموزشی غیرخودآموز) را فهرست کردیم، به این‌ها رسیدیم؛ 1⃣خسارت‌های زمانی و عمری⏰: خداییش از دوران تحصیل بلند مدت مدرسه(۱۲سال) و دانشگاه(۴+۲+۴...) چه چیزهایی بدست آوردید؟ جدول ضرب؟ حروف الفبا؟ دیگه؟؟😊 شاید بتوان گفت ۱سال خودآموزی با ۱۰سال تحصیل متعارف در جامعه برابری می‌کند. 2⃣خسارت‌های اقتصادی💰: چه بسیار دوره‌ها و کتاب‌‌ها و مشاوره‌های اضافی که در صورت داشتن مهارت خودآموزی نیازی به خرید آن‌ها نیست.‌ 3⃣خسارت‌های شخصیتی👤: چه بسیار افراد که به خاطر نداشتن مهارت‌ خودآموزی، در مدرسه و دانشگاه اعتماد به نفسشان کم شد و انگیزه خود را از دست دادند و مصرف گرا بار آمدند و شخصیت استعمار پذیر و ضعیف پیدا کردند و ... 4⃣خسارت‌های ارتباطاتی🤝: چه عمرهای طولانی و سرمایه های کلانی که در اختیار ما بود و به جای بهره‌گیری از آن، به کمترین‌ها قانع شدیم! اساتید بسیاری که ظرفیت‌های بالایی داشتند ولی ما به جای بهره از توانمندی و تجربه و تخصص آنها، به شنیدن صدای تدریس آنها اکتفا کردیم! کاری که خودمان به خوبی از پس آن بر می‌آمدیم. 5⃣خسارت‌های علمی📝: چه بسیار موفقیت‌های تحصیلی و مدارج علمی که به خاطر وابستگی به دیگران در یادگیری حتی فرصت فکر کردن در مورد آن‌ها را هم به دست نیاوردیم و بدون دلیل خودمان را محروم کردیم. ◀️آری! این‌ها بخشی از خسارت‌هایی است که به خاطر نداشتن فقط یک مهارت،دچارش می‌شویم و از کلی موفقیت و دستاورد محروم می‌شویم. 🗳امروز یکشنبه ساعت ۱۷ یک وبینار داریم که قراره مفصل درباره این مهارت کلیدی صحبت کنیم.👇👇👇 https://eseminar.tv/wb69336 منتظرتون هستیم...😊 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⁉️تاحالا به خسارت‌های ناشی از خودآموز نبودن در یادگیری فکر کرده‌اید؟🤔 📄ما اومدیم ضر
البته معنای دقیق جایگاه مهارت خودآموزی، در کنار صحبت‌هایی که در وبینار دیروز (اولین جلسه وبینار طلبگی حرفه‌ای) مطرح کردیم روشن می‌شود. صحبت‌های هر بخش بدون دیگری، ابتر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💰وبینار پژوهش پولساز | چطوری با پژوهش کسب درآمد داشته‌باشیم؟ ‼️چطوری پایان‌نامه و مقاله بنویسیم که پول هم دربیاریم؟ ‼️پژوهش کاربردی چه ظرفیت‌های اقتصادی داره؟ ‼️چطوری با پژوهش میشه خیلی از هزینه‌ها رو کاهش داد؟ ⏳ظرفیت محدود ۱۰۰نفر اول رایگان ⏰شنبه ۲۱خرداد ساعت۱۷ 🔗 آدرس ثبت‌نام و اطلاعات بیش‌تر: https://eseminar.tv/wb70473 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ شاید برای بسیاری از اعضای کانال، به مرور زمان، دغدغه مباحث «تفکر» و تقویت این مهارت کلیدی به وجود آمده باشد. اخیرا کانالی با این هدف تشکیل دادیم تا این هدف را برآورده کنیم. امیدوارم برایتان مفید باشد: https://eitaa.com/ipeyda
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت1 به نظر می‌رسد، مهمترین عنصر پژوهش، تفکر است. مغز پژوهش، تفکر است. اینکه می‌بینید یک فردی، پژوهشگر موفقی است، تا حد زیادی به نوع تفکر او و توانمندی فکری او بستگی دارد. جالب اینجاست که در کتب آموزش پژوهش، تنها بحثی که معمولا بخشی به آن اختصاص داده نشده است، «مهارت تفکر» است در حالی که شاید بتوان ادعا کرد که 90 درصد پژوهش موفق و سرعت پژوهش، به سرعت و کیفیت و قدرت تفکر پژوهشگر بستگی دارد. انصافا مسأله تفکر، بار بر زمین مانده، پژوهش و پژوهشگری است. بنا داریم که در قالب سیری منظم، ابعاد این مسأله را باز کنیم تا ان شاء الله بتوانیم به ابعاد مسأله تفکر مسلط شویم و این مهارت را در خود تقویت کنیم. روشن است که تقویت تفکر، فقط قدرت پژوهش ما را تقویت نمی‌کند بلکه کل زندگی ما را متحول می‌کند! شاید نتوان مسأله‌ای در زندگی پیدا کرد که تفکر در آن نقشی اساسی نداشته باشد. امیدوارم همراهی با ما، به شما در تقویت این مهارت کمک کند. https://eitaa.com/ipeyda🌐
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت3 ✍️مواجهه ما با مسائل مختلف، در قالب پرسش‌های مختلفی است که در آن مسأله از خود می‌پرسیم. شخصی را فرض کنید که پدرش او را در جمع مورد عتاب قرار می‌دهد. این فرد ممکن است از خود بپرسد: «چرا پدر من اینگونه است و در جمع مرا تحقیر می‌کند». همچنین این فرد ممکن است از خود بپرسد: «من چه کار کردم که پدرم با من چنین رفتاری کرد». 🧐این دو سؤال دو مواجهه متفاوت ایجاد می‌کند. شخصی که از خود سؤال اول را می‌پرسد، ناخودآگاه، پدر را مقصر دانسته است و حاصل این افکار او، چیزی را درست نمی‌کند و نهایتا ممکن است، منجر به ناامیدی او شود. 🌟اما شخص دوم، با تفکر در مورد اینکه خودش چه اشتباهی مرتکب شده است، ممکن است به راهکارهایی برسد که با بهتر بودن، دیگر دچار چنین مشکلی نشود. 🔍حتی شاید این فرد واقعا اشتباهی نکرده باشد ولی همین که به رفتار خود فکر می‌کند، ممکن است با «بهتر بودن» مسأله را حل کند و دیگر دچار چنین تجربه تلخی نشود. 💯شخص سومی ممکن است از خود بپرسد: «چرا من از اینکه در جمع تحقیر شدم، ناراحت شدم»! این یک مواجهه متفاوت ایجاد می‌کند. کسی که به چنین چیزی فکر می‌کند، در افق بالاتری نگاه می‌کند. او تصور می‌کند که انسان نباید از برداشت جمع، خوشحال یا ناراحت شود. آنچه مهم است، این است که من آیا اشتباه کرده‌ام یا خیر. آیا می‌توانستم بهتر باشم یا خیر. اگر نمی‌توانستم بهتر باشم ولی با این وجود برداشت جمع نسبت به منفی شده است، نباید ناراحت بشوم و اگر ناراحت شده‌ام، این نشان از یک مشکل در وجود من دارد که باید آن را حل کنم. 🧮می‌بینید که سه سؤال مختلف، چه قدر مواجهه‌های متفاوتی را ایجاد می‌کند. یکی در نهایت به یأس و سرخوردگی می‌انجامد و یکی به اصلاح و یکی به اخلاص. 🌐https://eitaa.com/ipeyda
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت4 ❓تا حالا به مفهوم سبک فکری فکر کرده‌اید؟! تا حالا فکر کرده‌اید که شما چه طوری فکر می‌کنید؟ مدل فکری شما چیست؟!❓ 👀اگر این سؤال برای شما مبهم است و تازه دارید به آن فکر می‌کنید، اصلا خوب نیست! 😐چرا باید مسأله‌ای به اهمیت تفکر و سبک فکری، مورد توجه شما قرار نگرفته باشد! 🔹شاید تا کنون دهها کتاب در زمینه‌های مختلف خوانده باشید! چرا در مورد تفکر و سبک فکری چنین نکرده‌ اید؟ 🔹آیا مسأله‌ای در زندگی شما هست که با این مسأله ارتباط اساسی نداشته باشد؟! 🌐https://eitaa.com/ipeyda
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✅وبینار تخصص یا جامعیت | چگونه در کنار تخصص به جامعیت برسیم؟ ‼️چطوری دچار تخصص تک‌بعدی و رشد کاریکاتوری نشیم؟ ‼️در تخصص و جامعیت، تحصیلات مهمه یا استعداد یا علاقه یا ...؟ ‼️چطوری سریع متخصص شویم؟ ⏳ظرفیت محدود ۱۰۰نفر اول رایگان ⏰جمعه ۲۷خرداد ساعت۱۷ 🔗 آدرس ثبت‌نام و اطلاعات بیش‌تر: https://eseminar.tv/wb71106 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✍️سوالاتی درباره تخصص و جامعیت ❓چرا باید دنبال جامعیت باشیم؟ ❓اگر دنبال جامعیت نباشیم، چه اتفاقی میفته؟ ❓من دنبال متخصص و قوی شدن در یک حوزه هستم و نیازی به جامعیت ندارم. مشکلی داره؟ ❓الان جامعه نیاز به آدم های جامع نیاز داره، پس تخصص لازم نیست؟ یا بالعکس؟ ❓جامعیت و تخصص چه معانی دارند؟ ❓برداشت های اشتباه و درست در موضوع تخصص و جامعیت چیه؟ ❓جامعیت و تخصص چه چیز هست و چه چیز نیست؟ ❓این دو مفهوم در مقابل و ضد هم هستند یا در کنار و مکملند؟ ❓مسیر رسیدن به تخصص با مسیر رسیدن به جامعیت چه فرقی داره؟ ❓چطوری میتونم هم متخصص بشم و هم جامعیت رو دنبال کنم؟ ❓از کجا شروع کنم؟ ❓این مسیر چه آسیب ها و آفت هایی داره؟ ❓به چه اصولی باید توجه کنم که دچار پراکندگی و باری به هرجهت و همه کاره هیچ کاره نشم؟ 🌟اگر چنین سوالاتی دارید، جمعه یک وبینار با همین موضوع که میخوایم درباره این موضوع گفتگو کنیم. خوشحال میشیم که شما هم تشریف بیارید. 🌐https://eitaa.com/ipeyda
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔹بعضی بر این باورند که استعداد نقش کلیدی در تخصص دارد. ♦️عده‌ای دیگر معتقدند که علاقه مهم تر از استعداد است. 🔹اما برخی روش را مهمتر می‌دانند. ♦️بعضی دیگر روی مهارت تأکید ویژه ای دارند. 🔹گروهی اصل را تلاشمی‌دانند و تلاش را ریشه اصلی تخصص می‌دانند. 👀به نظر شما برای رسیدن به تخصص چه عاملی نقش اصلی را ایفا می کند؟ 🥇اگر میخواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید حتما وبینار جمعه رو شرکت کنید. 🌐https://eitaa.com/ipeyda
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🌠وبینار ماجرای تحول من در پژوهش ‼️مسیر و روش پژوهشگر شدن ‼️راهکارها و تکنیک‌های تهاجمی در پایان‌نامه‌نویسی ⏳ظرفیت محدود ۱۰۰نفر اول رایگان ⏰دوشنبه ۳۰خرداد ساعت ۱۷ 🔗 آدرس ثبت‌نام و اطلاعات بیش‌تر: https://eseminar.tv/wb71298 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💥آغاز ثبت‌نام تندپژوهی تابستانه 💯مدلی نوین و به‌روز برای پژوهش کاربردی و حل مسائل جامعه 💢مزیت منحصربه فرد این دوره با دیگر دوره‌ها: 1️⃣آموزش حرفه‌ای پژوهش در هرقالبی که مدنظر شماست.(پایان‌نامه، مقاله‌، کتاب و ...) 2️⃣در کمتر از ۹۰روز ، ۴۰اقدام رو هدفمند انجام بده و به خروجی مدنظر خودت در پژوهش برس و تمااااام. 3️⃣در این دوره قراره پروژه پژوهشی خودتون رو هدفمند و بابرنامه و متمرکز انجام بدید نه اینکه فقط بشنوید و ببینید و تمرین و کار اضافه‌ای انجام بدید و آخرش کارهای خودتون بمونه. ⏳ظرفیت ثبت‌نام محدود 💎ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت 🧨شروع دوره ۱۱تیر 📎 آدرس ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر: https://pejooheshkade.ir/?p=1030 ⁉️اگر درباره دوره سوال و ابهام داری، حتما وبینار دوشنبه رو شرکت کن ✅وبینار ماجرای تحول من در پژوهش https://eseminar.tv/wb71298 💯با تندپژوهی میتونی بهترین رشته خودت بشی
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ قسمت5 ✍️بگذارید چند مثال از سبک فکری مطرح کنم: 🔹سبک فکری، به نوعی از تفکر گفته می‌شود که مواجهه‌ای خاص را زمینه سازی می‌کند، مثلا اگر کسی در مواجهه با مسائل، به صورتی فکر کند که دنبال راه حل‌های جدید باشد، می‌توان به نوع تفکر این فرد، سبک تفکر خلاقانه گفت. 🔹کسی را که در مواجهه با مسائل، به دنبال بررسی صحت و سقم مطالب باشد، می‌توان دارای سبک تفکر نقاد دانست. 🔹کسی به در مواجهه با مسائل، ارتباطات آن مسأله با مسائل دیگر را به صورت جامعی در نظر می‌گیرد، دارای سبک تفکر سیستمی است. 🔹کسی که در مواجهه با مسائل، به نقاط قوت توجه می‌کند، سبک فکری مثبت نگر دارد و کسی که دائما نیمه خالی لیوان را می‌بیند، دارای سبک فکری منفی نگر است. 🔹کسی که دائما به جزئیات توجه می‌کند، دارای سبک تفکر جزئی نگر است و کسی که بیشتر به امور کلی می‌نگرد و جزئیات را کمتر در نظر می‌گیرد، سبک فکری کل نگر دارد. 🔹کسی که در مواجهه با مسائل به اموری فکر می‌کند که سبب محکم شدن او در مسیر می‌شود، دارای سبک فکری سفت کننده است به خلاف کسی که به صورتی فکر می‌کند که او را سست می‌کند. کسی که دائم به این فکر می‌کند که «نکند موفق نشوم!»، «نکند فلان اتفاق بد بیفتد»، «نکند خراب کنم» به تبع در مسیر انجام کار سست می‌شود ولی کسی که با خودش فکر می‌کند که «مهم نیست به چه نتیجه‌ای می‌رسی، بلکه مهم این است که به قدری که می‌توانستی تلاش کرده باشی و موفقیت همین تلاش کردن در مسیری است که می‌دانی درست است» در مسیر انجام آن کار محکم می‌شود.
بسم الله الرحمن الرحیم رایگان تندپژوهی 🌟قسمت 1 🔹تندپژوهی چیه؟! 🔸داستان ما چیه؟! 🔹خودآموزی 🔸فواید تندپژوهی 🔗از اینجا ببینید: 🌐https://aparat.com/v/fiAVX 🔗از اینجا بارگذاری کنید. 🌐https://eitaa.com/ipeyda