eitaa logo
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
1.4هزار دنبال‌کننده
167 عکس
52 ویدیو
71 فایل
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ بازخورد دادن نسبت به پیام‌های کانال: @masoudi_admin ارتباط با احمد میرزایی: 📧 @chmail.ir" rel="nofollow" target="_blank">ahmadmy1370@chmail.ir ۰۹۱۵۶۴۹۲۳۳۷ از طریق پیام‌رسان ایتا(در بازه دو هفته ان شاء الله پاسخ داده خواهد شد) سایت دین‌شناسی احیاء: 🌐www.dinshenasi.com
مشاهده در ایتا
دانلود
1_423032984.mp3
23.88M
بسم الله الرحمن الرحیم 🖋 چند وقت بود که در فکر ضبط صوتی در مورد نحوه‌ی ارتباط صحیح با (عج) بودم که به نظرم آمد از آن‌جا که ، عید (عج) است، فرصت مناسبی برای ضبط و نشر این صوت است. 🎙 ابتداء در نظر داشتم در چند جلسه باشد ولی به نظرم آمد اگر کل مطلب در یک صوت هرچند کمی طولانی باشد(۶۶دقیقه)، بهتر است. 🔺️🔇 توصیه می‌کنم این صوت را در خلوت و در شرایطی مناسب و آرام، گوش بدهید. 📒 در خصوص بحث احتیاج به امام زمان(عج) و رسیدن به نیازهای برتر که در صوت مطرح شد در نوشتار «دفترچه راهنمای سفینه ملکوتی انسان» مفصل صحبت شده است. 🖇دریافت نوشتار: 📥https://plink.ir/HyXBx ✅ در راستای ترویج این صوت را به عنوان هدیه‌ای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید. @mirzaei_ehya
بسم الله الرحمن الرحیم 🔍 نکته‌ای لطیف در مورد از آیت‌الله سید احمد مددی دامت برکاته - نقل به مضمون 🖋 سلسله‌ی نقل احادیث معمولا شبیه یک هرم وارونه است. یعنی از یک نفر یا چند نفر شروع می‌شود و در طبقه‌ی بعدی، افراد بیش‌تر و بیش‌تر می‌شوند. مثلا اگر در طبقه‌ی اول ۵ نفر از رسول خدا (ص) مطلبی شنیده باشند، در طبقه‌ی تابعین ۲۰ نفر از این ۵ نفر نقل می‌کنند و در طبقه‌ی بعد ۴۰ نفر از این ۲۰ نفر نقل می‌کنند و همین طور زیاد می‌شود. مثلا همین حدیث معروف «انما الاعمال بالنیات» از یک نفر از صحابه نقل شده است و طبقه‌ی بعدی هم یک نفر از او نقل کرده است و از طبقه‌ی بعد شیوع پیدا کرده است و مثلا ده نفر و طبقه‌ی بعد مثلا ۲۰ نفر و همین طور زیاد شده است! اما در نوادری از احادیث، هرم وارونه، به صورت هرم واقعی می‌شود! یعنی در طبقه‌ی اول افراد زیاد هستند ولی در طبقه‌ی بعدی کم و کم‌تر می‌شوند! روات حدیث آب می‌روند❗ 🖇 مثلا در بحث طلاق مکره این طور است! در طبقه‌ی اول بیش‌تر صحابه قائل به عدم جواز هستند ولی آرام آرام در طبقه‌ی تابعین نصف نصف می‌شود! عده‌ی کم‌تری قائل به حدیث عدم جواز می‌شوند. در طبقات بعدی هم کم و کم‌تر! 👈 این سنخ مسائل، نکته‌ی خارجی دارد و الا عادتا باید همان هرم چپه باشد نه هرم راسته! مثلا در همین طلاق مکره علت آن سیره‌ی خلفاء است! خلفاء، زنان خوش‌‌سر و وضع را می‌دیدند و دلشان می‌خواست و شوهرش را مجبور به طلاق می‌کردند! عادتا فقیهی که بخواهد جلوی حاکم بایستد و فتوا به عدم جواز دهد، باید هزینه بدهد و کم‌تر کسی حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای هست!! ✅💡در مسأله‌ی هم مسأله به همین صورت است! هیچ حدیثی در دنیای علی‌الاطلاق نداریم که ۱۱۰ نفر از صحابه نقل کرده باشند! حدیث غدیر سر جمع ۱۲۰ طریق دارد که ۱۱۴ تای آن را مرحوم علامه امینی آوردند و ۶ تای دیگر را بعدا آقای کاظمی(اگر بنده درست یادم باشد) اضافه کردند. اما از نظر تعداد صحابه ناقل حدیث، ۱۱۰ نفر ناقل حدیث هستند. اما طبقات بعدی به این تعداد نیست. کم‌تر می‌شود! مثلا ۸۰ نفر از ۱۱۰ نفر نقل کرده‌اند! در طبقات بعدی کم‌تر و کم‌تر! به متون و اسناد حدیث غدیر که مراجعه می‌کنیم هم سرّ مسأله را به وضوح مشاهده می‌کنیم که گاهی در متن حدیث هم آمده است که افراد با چه خفقان و فشار اجتماعی منفی خارجی، این احادیث را برای یکدیگر نقل می‌کردند! حدیث غدیر حضرت_امیر (ع) است! در کل میراث اسلامی اهل سنت، تنها یک حدیث داریم که تعداد طرق آن بیش‌تر از حدیث غدیر است! حدیثی است با این مضمون که نضر الله امرء سمع مقالتی فوعاها ثم بلغها کما سمعها ...(خرم باد کسی که کلامم را شنید سپس آن را نگاه داشت سپس آن را رساند همان گونه که شنیده بود...) حدیث بعدی حدیث غدیر است! اما از حیث تعداد صحابه‌ی نقل‌کننده، بالاترین عدد را حدیث غدیر دارد! اینکه حدیث غدیر در کتب اهل سنت چنین وضعی دارد، چیزی جز معجزه‌ی (ع) نمی‌تواند باشد! با این همه سانسور و بنای عمومی بر حذف و این همه فشار خارجی برای کتمان این امور، با این همه چنین وضعی دارد و رتبه‌ی دوم تعداد طرق و رتبه‌ی اول تعداد صحابه‌ی ناقل است! @mirzaei_ehya
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
❁ـ﷽ـ❁ 💠 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِی
👆👆 بسم الله الرحمن الرحیم 🖇 تقدیم به مخاطبین جدیدی که تازه به جمع اعضای کانال پیوسته‌اند، جهت مطالعه، استفاده و هدیه به دیگر دوستان، به مناسبت (ع) @mirzaei_ehya
بسم الله الرحمن الرحیم از امام موسی کاظم (ع) در کتاب کافی(ج۱،ص۱۶) آمده است: 💡 «لقمان به پسرش گفت: 🔍 ای فرزندم! همانا است که افراد زیادی در آن غرق شدند. 👈 پس باید کِشتی تو در آن (عمل به وظائف الهی) باشد 👈 و آنچه آن کشتی را پر می‌کند باشد 👈 و بادبان کِشتی باشد 👈 و ناخدای آن باشد 👈 و راهنمای کِشتی باشد 👈 و سکان آن کشتی باشد.» 🔺بدون کشتی، قطعا در دریا غرق خواهیم شد. بدون عمل به وظیفه نجات ممکن نیست. 🔸️بدون تقوا کسی به مقصد نمی‌رسد و وسیله‌ای برای حمل ایمان نداریم. اگر تقوا در دلی جای نداشت، ایمان به آن راه نمی‌یابد. 🔹️ایمان روحِ کِشتیِ عمل به وظایف الهی است. اگر کسی ایمان نداشته باشد، کشتی او بی‌روح است. گویا کشتی او خالی است و قرار نیست کسی با آن نجات پیدا کند! 🔸️عقل است که بر اساس علم کشتی را هدایت می‌کند و عقل بدون صبر راهی از پیش نمی‌برد. عقل ناخدای کشتی وجود ماست. 🔹️کشتی بدون وجود ناخدا، هیچ وقت به مقصد نخواهد رسید و علم راهنمای عقل است. 🔸️لذا علم بدون عقل فایده‌ای ندارد. بزرگ‌ترین خیانت‌ها را دانشمندان غیر عاقل کرده‌اند. 🔹️بدون سکان کشتی نمی‌تواند جهت حرکتش را حفظ کند لذا عقل و علم بدون صبر فایده‌ای ندارند. 🔸️توکل یاری‌دهنده‌ و پیش‌ران خوبی است برای حرکت در دریای مواج مشکلات. توکل کننده نیز همه چیز را آماده کرده تا حرکت انجام شود اما می‌داند که همه‌ی آنچه که انجام داده کافی نیست. وقتی کارهای ما منجر به نتایج می‌شود که خدا بخواهد. 🌼🌸🏵🌼🌸🏵🌼🌸🏵 (ع) مبارک. @mirzaei_ehya
بسم الله الرحمن الرحیم ۱۱ 🔶️ بعد از مهاجرت از قم به مشهد، چند وقتی در فکر این بودم که منزلی که در قم، پدرم تهیه کرده بودند، خالی نماند و از طرفی تمایل به اجاره‌دادن آن نداشتم تا این‌که بالاخره تصمیمم برای فروش خانه قطعی شد. بالاخره به قم رفتم و برای فروش خانه اقدام کردم. 🔹️ در میان گفت‌وگوهایی که با صاحب‌خانه‌ی فعلی منزلمان در قم داشتم، فهمیدم که آن‌ها چند ماه قبل از خریدن منزل ما، منزلی که حدود ۱۰ درصد گران‌تر از قیمت کارشناسی منزل ما بود، معامله کرده بودند ولی به دلایلی کار به سر انجام نرسیده بود. یعنی آن‌ها تا ۱۰ درصد بیش از قیمتی که منزل ما را خریده بودند، قدرت خرید داشتند. اتفاقا منزل ما هم به دلایل شرایط خاصی که داشت، به راحتی ظرفیت داشت که همین مقدار بالاتر از قیمت اعلام شده، به فروش برسد. 🔍 بعدا متوجه شدم که پول نقدی که این افراد داشتند، چیزی معادل قیمت خانه‌ی ما بوده است و قیمت بیش‌تر را به اتکای وامی که من آن را شرعی نمی‌دانستم، می‌توانستند پرداخت کنند. 🖇 یادم آمد که قبل از فروش خانه وقتی دو کارشناسی که از جاهای مختلف آورده بودم، قیمت یکسانی را برای خانه معین کردند، با خودم گفتم، الآن بازار خیلی خراب است. قیمت‌ها ناپایدار است. در چنین شرایطی تا خانه را بفروشی و کارهای قانونی و شهرداری و محضر انجام شود، یک ماهی طول می‌کشد. منطقی است که ۶، ۷ درصدی، قیمت خانه را بالاتر بگویم تا با چانه‌زدن‌ها و هزینه‌ها و احیانا اختلاف قیمت‌ها در این مدت زمان، خیلی ضرر نکنم. 🔍 با خودم گفتم: این « » نیست. گفتم یک عددی می‌گویم که منصفانه باشد! دیدم منزل چند میلیونی خرج دارد. قیمت‌گذارها هم، متراژ خانه را یک متر بیش‌تر از اندازه‌ی واقعی حساب کرده بودند و بر همین اساس قیمت بیش‌تری ارائه داده بودند. خرج خانه و قیمت متراژ اضافی را کم کردم و یک عدد غیر رُند ولی دقیق و منصفانه به دست آمد! 👈 من چون عدد منصفانه را گفته بودم، معادل پول نقدی که آن‌ها داشتند، توانستم پولی ان شاء الله پاک دریافت کنم. اما اگر عدد غیرمنصفانه را می‌گفتم، اگرچه همان افراد خانه را از من می‌خریدند ولی مبلغی که بیش از قیمت منصفانه بود، از پولی ناپاک به دست می‌آمد. 🔺️ نتیجه‌اش این می‌شد که هم خودم به دلیل وادار کردن دیگری به کار غیر شرعی، آلوده می‌شدم و هم پول آلوده دریافت می‌کردم و دست و بالم آلوده می‌شد! ✅ به نظرم، همیشه چنین است. اگر انصاف نداشته باشیم، ممکن است پولی بیش‌تر از حق خودمان دریافت کنیم و جیبمان بزرگ‌تر شود، اما آن پول حقیقتا آلوده است. هم ما را آلوده می‌کند و هم پول‌ها و روزیمان را و به دنبالش زن و بچه‌ای را که از این روزی می‌خورند. ⭕💡بعد از چند سال، این «روزی ناپاک» آثار خود را در زندگی ما، در بچه‌ی ما، در زن ما، در خود ما، می‌گذارد و چه بسا نفهمیم که این مشکلات از کجا آب می‌خورد!! @mirzaei_ehya
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
بسم الله الرحمن الرحیم #نگرش_آیه_ای #سنن_و_قوانین_هستی #نگرش_بازی_وار_به_زندگی #سبک_زندگی_اسلامی #م
بسم الله الرحمن الرحیم 🖇 این پیام و پیام بعدی در ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ در همین کانال منتشر شده است. با خودم فکر می‌کردم چه قدر به درد ایام کرونا می‌خورد! 🔹️ برخی در کرونا همه‌ی توصیه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، در عین حال موحد هستند 🔸️ اما برخی مشرکانه توصیه‌ها را رعایت می‌کنند! 👈 بت بزرگ زمان ما ... @mirzaei_ehya
بسم الله الرحمن الرحیم 🗒 منبر متنی: توجیه المسائل کربلا 🔍توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با««حسین»»(علیه السلام) نبودن 💢جلسه‌ی اول 🖇طرح این مطلب را، از کتابی با همین نام، نوشته‌ی جناب آقای «سید علی اصغر علوی» برداشته‌ام. اما محتوا و متن نوشتار عملا نوشتار حقیر است و ارتباطی با نوشتار ایشان ندارد. دوستانی که علاقه دارند، می‌توانند کتاب ایشان را که انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام منتشر کرده است، تهیه بفرمایند. . . . 👈 «توجیه» چیست؟ 👈 چه می‌شود که دست به «توجیه» می‌زنیم؟ 💡«دلیل» با «توجیه» فرق دارد. «دلیل» علت واقعی انجام کار است ولی چه زمان «توجیه» می‌گویند؟ 🔍 زمانی که «عملِ» ما، با ارزش‌هایمان هماهنگی نداشته باشد، «توجیه» آغاز می‌شود. «توجیه» عملی است که برای ارضای خاطر خود یا دیگران، زمانی که کار خود را ضد ارزش می‌دانیم، انجام می‌دهیم. «توجیه» یا همان «بهانه‌تراشی»، آبروسازی برای آبروی بربادرفته‌ی کسانی است که به نیکی شناخته می‌شوند. ⚠️ افرادی که به بدی شهرت دارند، چندان نیازی به این کار نمی‌بینند ولی امان از جامعه‌ی دین‌داران! آن‌ها نمی‌خواهند، «ظاهر» و «صورت محترم» خود را از دست بدهند! پس ، نوعی است، زمانی که خود می‌دانیم خطاکاریم. ❌«توجیه گناه» بدتر از «گناه» است.❌ 🔺️ «توجیه گناه» یعنی نه فقط «گناه کردن» بلکه «گناه» را «نیک جلوه دادن» که «گناهی دیگر» است. «توجیه گناه» نوعی «گمراه‌کردن دیگران» نیز هست. اگر بعد از «گناه» شجاعت «قبول گناه‌کاربودن» را داشته باشیم، لااقل ممکن است به مقام «توبه» برسیم. ولی اگر اهل «توجیه گناه» باشیم، توفیق «توبه» را هم معمولا از دست می‌دهیم. 📌 بهانه‌تراشی یعنی خود را به ندیدن بزنی در حالی که به وضوح می‌بینی! از موانع بزرگ موفقیت و بهترین بودن! بهانه یعنی _بدتر_از_گناه ... حرف کلی زدن ساده است در جای خود، در آن محلی که باید، نبایدها را مرتکب می‌شویم. امیدوارم خداوند به همه، توفیق تصمیم گیری صحیح در لحظات حساس را عنایت فرماید. 🔸️ گاهی باید بین خوب و بد یکی را انتخاب کنیم. 🔷️ ولی گاهی باید بین خوب و خوب‌تر، خوب‌تر را برگزینیم. شاید گاهی انتخاب خوب در مقابل بد، چندان سخت نباشد، ولی انتخاب خوب‌تر در مقابل خوب خیلی سخت است. 💡💡💡 خداوند در قرآن بعد از اینکه از خلقت و آفرینش این جهان سخن می‌گوید، می‌فرماید(سوره هود، آیه۷): برای اینکه شما را بیازماید که کدام یک از شما «بهترین عمل» را انجام می‌دهید. «احسن عملا» یعنی « » نفرمود کدام یک از شما عمل نیک انجام می‌دهید. سخن از خوب در مقابل بد نیست. سخن از خوب‌ترین عمل است. 🔍 چه کسی «در مدینه تفسیر قرآن گفتن» را رها می‌کند و عضوی از «کاروان قرآن ناطق» می‌شود. چه کسی به کعبه پشت می‌کند و رو به حسین(ع) و با حسین(ع) باقی می‌ماند. «رو به کعبه کردن» و «در مدینه تفسیر گفتن» هر دو نیکوست ولی «بهترین عمل» نیست. جاماند‌ه‌ها از غافله‌ی حسین، در امتحان الهی شکست خوردند، هر چند «طواف کعبه» کنند و «تفسیر قرآن» بگویند. سخن بر سر بهترين‌ها هست. برخی به خوب راضی هستند. 🚫 این بهانه‌ی اول است. خوب باش، کافی است! ما باید بهترین باشیم. خوب بودن کافی نیست. خوب‌ها در امتحان الهی، هستند. خدا برای تنها «خوب‌بودنِ» ما آسمان و زمین را نیافرید. آسمان‌ها و زمین، آفریده شد تا ما «بهترین» باشیم. ⭕کسی که دو روزش یکسان باشد، مغبون است.⭕ (حدیث مشهور حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام) نفرمود کسی که پس‌رفت کند. کسی که پس‌رفت می‌کند بهتر همان که بمیرد. خوب است خدا به او لطف کند و نفسش را بگیرد تا بیش از این در درّه‌ی هولناک دنیا سقوط نکند. فرمود کسی که دو روزش مساوی باشد. کسی که در جا بزند. کسی که هر روز بهتر از دیروز نشود. نمازهای امروزش نمازتر از دیروز نباشد. افسوس از کمی توشه و طول راه… بهانه‌ها فرق دارند.😔😔 برخی بهانه آوردند برای با حسین(ع) «نبودن». برخی برای با حسین(ع) «نماندن». برخی برای با حسین(ع) «جنگیدن». برخی برای «رفتن به قتلگاه» و برخی برای «غارت خانواده‌ی او»… 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📺 توجیه المسائل کربلا 🔺️ بهانه‌هایی برای با امام حسین(ع) نبودن 🔹️قسمت اول 👈 موضوع: انواع بهانه‌ها 📥مدت: ۵:۲۵ 💠 این مجموعه قابل ارائه با عنوان دیگری مثل یکی از محورهای اصلی بحث _ ، در موضوع هم قابل پیگیری است. بحث بهانه یکی از محورهای اصلی تفکر و اندیشه است که در این مجموعه سخنرانی با رویکرد اسلامی با ابعاد آن آشنا می‌شویم. ، 🎬 🎙 🖇 می‌توانید در ثواب این برنامه با انتشار حداکثری آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
200821_2015.mp3
14.71M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 سخنرانی استاد احمد میرزایی، هیات نخبگان دانشجویی شهرستان اسفراین محرم ۱۳۹۹ 💢 بت‌ها و زنجیرها؛ جلسه‌ی اول 📌 اول محرم ۱۴۴۲ 🔍 تا حالا به توانایی‌های خودت فکر کردی؟ 🔍 می‌دونی چه زنجیرهایی مانع حرکتته؟ 🔍 ۹۵۰ ویژگی مخصوص به انسان که در حیوانات نیست! 📢 🎙 🖇 می‌توانید در ثواب این برنامه با انتشار حداکثری آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
200822_0649.mp3
7.24M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 منبر کوتاه صبح‌گاهی، هیئت ، محرم ۱۳۹۹ 💢 سبک زندگی مجاهدانه 👈جلسه‌ی اول با محوریت 📢 🎙 🖇 می‌توانید در ثواب این برنامه با انتشار حداکثری آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
بسم الله الرحمن الرحیم 🗒 منبر متنی: توجیه المسائل کربلا 🔍توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با««حسین»»(علیه السلام) نبودن 💢جلسه‌ی دوم 🖋مساله‌ی ۱ 💠 خداوند متعال ما را از اهل بهانه‌جویی قرار ندهد. لا‌اقل اگر اشتباه می‌کنیم، پشیمان شویم و نه اینکه آن را توجیه کنیم. اهل راه را بر خود می‌بندند. 🔺️ بهانه‌های با «حسین»(علیه السلام) نبودن، یک‌دست نبود. برخی با حسین آمدند ولی برای نماندن خود توجیه داشتند. برخی برای نیامدن خود توجیه داشتند. از ابتدا همراه حسین نشدند. او آن‌ها را دعوت کرد ولی نپذیرفتند. برخی برای رفتن در سپاه مقابل حسین بهانه‌هایی داشتند. گفتند می‌رویم ولی نمی‌جنگیم. برخی برای مبارزه با او بهانه‌هایی داشتند. برخی برای … ❗جالب اینکه برخی برای خودِ امام حسین علیه السلام هم توجیه می‌آوردند. می‌گفتند: چرا می‌روی؟ مگر یزید جنایتکار نیست؟ به تو رحم نخواهد کرد. می‌گفتند: مردم کوفه اهل وفا نیستند، پس با یزید بیعت کن. ما هم در مسیر زندگی خود، تک تک این مراحل را داریم. اگر اشتباه کنیم، معمولا برای اشتباهاتمان توجیهاتی داریم. بالاتر اینکه اگر بخواهیم درست برویم، اطرافیانمان از زن و والدین و برادر و خواهر تا دوست و فامیل و آشنا و … آن قدر توجیه برایمان می‌تراشند که به گونه‌ای ما را از حق منصرف کنند. اما امام حسین(ع) و یارانش دو کار نکردند. نه برای اشتباه‌کردنشان توجیه کردند و نه توجیهات دیگران را پذیرفتند. وقتی را یافتند، با تمام به سوی آن حرکت کردند. 💡تذکری مهم: یکی از مشکلات این سنخ مباحث این است که معمولا کلیات آن مورد قبول همگان است. همه می‌دانیم بهانه‌تراشی خوب نیست! همه می‌دانیم که وقتی کاری اشتباه است، نباید آن را توجیه کرد! ولی چرا باز چنین می‌کنیم. گاهی از روی آگاهی است ولی در بسیاری از موارد از روی عدم توجه به مصادیق است. یعنی فرد نمی‌خواهد بهانه‌تراشی کند ولی غافل است از اینکه این دلیلی که می‌آورد، توجیهی از وساوس ابلیس است که بر او پوشیده مانده! لذا حتی غربی‌هایی که در این زمینه کتاب نوشته‌اند، خیلی به مصادیق این توجیهات پرداخته‌اند. به امید خدا ما هم مفصلا به اقسام توجیهات از زاویه‌ی دینی خواهیم پرداخت. 👈 اتمام حجت: یکی از خصلت‌های انسان‌های برتر این است که بر همگان می‌کنند. راه عذر و بهانه را بر همه می‌بندند. یوسف(ع) راه عذر را بر زیبارویان بست و یوسف زهرا(ع)، راه عذر را بر همگان. حتی به قیمت از دست دادن همه چیز… 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📺 توجیه المسائل کربلا 🔺️ بهانه‌هایی برای با امام حسین(ع) نبودن 🔹️قسمت دوم 👈 موضوع: بهانه‌ی اول، خوب و خوب‌تر 📥مدت: ۴:۴۸ 💠 این مجموعه قابل ارائه با عنوان دیگری مثل یکی از محورهای اصلی بحث _ ، در موضوع هم قابل پیگیری است. بحث بهانه یکی از محورهای اصلی تفکر و اندیشه است که در این مجموعه سخنرانی با رویکرد اسلامی با ابعاد آن آشنا می‌شویم. 🎬 🎙 🖇 می‌توانید در ثواب این برنامه با انتشار حداکثری آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com