eitaa logo
کوچه باغ شعر
179 دنبال‌کننده
11 عکس
4 ویدیو
0 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم اینجا شعر می خونیم،از هر کسی،اگر اهل شعری اینجا مختص خودته کپی؟راضی نیستم تاریخ تأسیس:۱۴۰۵/۴/۲
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اَلسّـابقُونْ
مکن ای صبح طلوع !!💔
التماس دعا... @divanashar
عزاداری هاتون قبول حق
چه بگویم؟ قلمم مانده... زبانم قاصر دشت لبریز شد از غربت «هَل مَن ناصِر» @divanashar
مقتل کُشنده بود، ولی روضه‌خوان نمُرد بر سر زدند و هیچ‌کس از آن میان نمُرد باغِ بهشت سوخت و حتی فرشته‌ای با نوحه‌های مادرِ قامت‌کمان نمُرد خورشید، پشتِ گودی مقتل غروب کرد مانند او، کسی وسطِ آسمان نمُرد ذکر شهادتینِ سرِ روی نیزه‌ها روی مناره‌ پر زد و بانگِ اذان نمُرد روز دَهم، کنارِ شهیدان کربلاست روزی که زیر خنجرِ کُندِ زمان نمُرد می‌گفت شمرِ تعزیه: شرمنده‌ام حسین این رو سیاه، آخر این داستان نمُرد داغ حسین، زندگیِ بعدِ مردن است جان باخت، هر کسی که در این امتحان نمُرد دل‌مُرده‌ام که از غم گودال زنده‌ام من هر چه کردم این نفسِ نیمه‌جان نمُرد @divanashar
میان خاک، کلام خدا مقطعه شد میان خاک؛ الف، لام، میم، طا، ها، سر حروف اطهر قرآن و نعل تازه‌ی اسب چه خوب شد که نبوده است بر بدن‌ها سر @divanashar
دنیا غم هجران تو را نیز سر آورد پیراهن خونین تو را از سفر آورد آه این چه حریفی است که در دورِ غم او چون باده طلب کردم، خون جگر آورد موج غم عشق تو به هر سو که دلش خواست آزرده دلم برد و دل‌آزرده‌تر آورد گفتی که به جز من به کسی دل نسپردی نفرین به سخن‌چین که برایم خبر آورد تو نم‌نم بارانی و من قطره اشکم هرکس که تو را دید، مرا در نظر آورد در خاطر ما خاطره‌ی تلخ خزان بود این باغ چرا بار دگر برگ‌ و بَر آورد @divanashar
یا برگرد... یا آن دل را برگردان:)) @divanashar
در ساعتِ هشت، بغضِ وا گردیده در توس، عزایِ کربلا گردیده هشت و صلوات، روضه شد بر لبِ ما آغازِ سلامِ سر جدا گردیده... ✍🏻 " دیبا " ─━━━━⊱بانوی مازندران⊰━━━━━─ @divanashar
شامیان خنده به زخم جگر ما نزنید ساز با نالۀ ذرّیۀ زهرا نزنید سر مردان خدا را به سر نیزه زدید مرد باشید دگر سنگ به زنها نزنید به زنان بر سر بازار اگر سنگ زدید دختران را به کنار سر بابا نزنید علی و فاطمه در جمع شما اِستادند پیش چشم علی و فاطمه ما را نزنید به اسیری که بود در غل و زنجیر زدید به یتیمی که دویده است به صحرا نزنید رقص شادی جلو محمل زینب نکنید سر ببریده به نیزه زمین پا نزنید بگذارید برای شهدا گریه کنیم خنده بر داغ دل سوختۀ ما نزنید کشتن فاطمه بین در ودیوار بس است تازیانه به تن زینب کبری نزنید به تماشای سر پاک حسین آمده اید.. اینقدر دست به هنگام تماشا نزنید.. https://eitaa.com/divanashar
غرق دریای شرابم کن و بگذار بمیرم زندگی تلخ‌تر از زهر بوَد گر تو نباشی بعد از این مرده حسابم کن و بگذار بمیرم. @divanashar