هدایت شده از مقداد خداداد
30.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ چرا جلیلی با قالیباف وحدت نکرد؟
⭕️ این روزها دعوا سر نتیجه نظرسنجیهای بدون اعتبار است ...
‼️ انتشار با ذکر نام کانال بلامانع است!
#ظریف #مقدادخداداد #دولت #پزشکیان #کابینه #جلیلی #قالیباف
✅ کانال ایتا مقداد خداداد
🆔 @meghdad_khodadad
✅ صفحه اینستاگرام
🆔 @meghdad_insta
✅ کانال تلگرام
🆔 @m_khodadad_clip
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
⚠️بتازگی انقلابیها ثبت مطالباتشون رومنتقل کردن به کارزار بجای فارس!
بااین توجیه غلط که چون اونوریهااونجا ثبت میکنن ماهم بریم اونجا!
1⃣🟢فارس من🟢متعلق به یه خبرگزاری رسمیه ولی🔴کارزار🔴یه پلتفرم شخصی؛که کلی هم اطلاعات می گیره!
2⃣فارس ازیه حدی امضا ببعداز مسئول مربوطه پیگیری میکنه،برخلاف کارزار!
3⃣مواضع عجیب حامدبیدی مدیرکارزار رو ببینید!
⬅️آگاه بشیدو آگاه کنید!➡️
♨️دوستان تا کنون کارزار را امضا کرده اید؟
♨️وقتی مراحل را مینویسی در مرحله آخر یک پیام میده که برای کمک مالی به سایتهای هم میهن و شرق کارزار رایاری بدید
2تاش متعلق به روزنامه شرق وهم میهن اس.هردو سایت از اپوزیسیون وضدنظام و ولایت فقیه هستند😱
⚠️کارزار اصلاقابل اطمینان نیست یه جایی بدجور ضربه خواهد زد🔥با اطلاعات ریزی که میگیرد
⚠️کارزارفریب است برای جمع آوری اطلاعات افراد انقلابی ومخالفان اصلاحطلبهاکه حتی ممکنه ازین اطلاعات بجای مثلامحاکمه بانیان کرسنت امضاهاو اطلاعات را بنفع زنگنه تموم کنه مثلابگه فقط50هزارامضا از۸۰ میلیون جمعیت جمع شده😡لطفا کمی فکر کنید⚠️
⚠️صاحب این استارتاپ حامد بیدی است که مدرس خیلی ازدانشگاهها هم هست وفردکله گنده ای است این استارتاپ زمان روحانی تشکیل شده شرکتی عریض طویل وپرطمطراق امادرهیچ جاشناختی ازشخصیت سیاسی وفرهنگی واجتماعی این فردبجزتخصصهاش نیست😳
⚠️مدیرعامل کارزارحامدبیدی است که اصلاحطلب هست وسمت وسوی کارزارش خیلی قابل اعتمادنیست
🔴🔴🔴
⚠️کارزار برای منافع شخصی حزب خودش پیگیری هم میکنه بایدمنتظر ضربه هایش بنظام و انقلاب باشیم⚠️
@jahade_tabien1
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
➖۳ حکم جدید جناب #قالیباف، برای غلامرضا تاجگردون...
▫️محمد باقر قالیباف با صدور احکامی غلام رضا تاج گردون رئيس كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس را برای عضویت در هیأت عالی نظارت بر منابع نفتی، عضویت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ناظر در هیأت امنای حساب ملی پیشرفت و عدالت انتخاب نمود.......
▫️خدا رو شاکریم که چشممان را نسبت به برخی حقایق باز کرد...
👳♂ من فاسدتر از تاجگردون در مجلس فعلی سراغ ندارم .
@jahade_tabien1
هدایت شده از اَنصارُ الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اخیرا کلیپی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که ادعا شده بود که در مسیر نجف به کربلا رو دارن سایه بون میزنند . این هموطن عزیز روز گذشته فیلمی ارسال کرده و عنوان داشته این خبر صحت نداره.
کلیپ را برای دوستان در گروهها بفرستین تا سوءتفاهم برطرف بشه و دوستان با این پیش فرض ذهنی به پیاده روی نروند.
به انصار الله بپیوندید👇👇
https://eitaa.com/Ansaarollaah
هدایت شده از روزنه
چند نکته پیرامون یک دیدار پرحاشیه!
از انحصارگرایی و تنگنظری تا تقابلطلبی و بازی با حیثیت حوزه قم!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️بر اساس آنچه در اخبار آمده، جمعی از معممها روز ۴ مردادماه ۱۴۰۳ با رئیسجمهور منتخب دیدار کردهاند.
▫️تاکنون #حواشی فراوانی پیرامون این دیدار در رسانهها مطرح شده و آش آنقدر شور شده که یکی از عناصر بدزبان و تندگو که قبلا سابقه اهانت به برخی بزرگان _از جمله مرحوم علامه مصباح_ را در کارنامه دارد نیز برخی اظهارنظرهای حاضران را خلاف آداب برشمرده و در توئیتی نوشته:
"جلسهای با حضور افراد نوعاً باکیفیت اما سخنان بعضاً بیکیفیت وتکراری! از برخی سخنان نابهجا، سطحی وگاه بغضآلود و تفرقهافکنِ برخی حاضران متأثر و متأسف شدم..."
عجیبتر آنکه یک شیخ تندگو و تندرو عضو بیت آقای منتظری در یادداشتی به تخطئه اظهارات فوق پرداخته و تلاش کرده همه چیز را گل و بلبل جلوه بدهد! غافل از آنکه وقتی امثال این شیخ رادیکال در جهت عادیسازی یک ماجرا قلم میزنند، خودش بهترین علامت برای اثبات این است که فضای جلسه عادی نبوده است!
بعد از این حواشی، یکی از سخنرانان حاشیهساز در گفتگو با یک رسانهی برجامی تلاش کرد اظهارات حاشیهبرانگیزش را توجیه کند!
▫️ترکیب حاضران و نوع مواضعی که مطرح شده نشانگر مواجهه جناحی و تنگنظرانه با مسائل دینی و ملی است.
در این دیدار افرادی چون ایازی، مجتبی لطفی، رشید داوودی، قاضیزاده، هادی قابل، ذبیحی، صادقنیا و... حضور داشتند.
در این جمع ۷۰نفره برخیشان از فعالان #فتنه۸۸ بودهاند و برخی دیگر هم در جرگه #دگراندیشان محسوب میشوند و اکثریت قریب به اتفاقشان هم #برجامی و از حامیان دوآتشه #حسن_روحانی بودند!
آیا این جماعت صلاحیت آن را دارند که با عنوان عام "دیدار حوزویان و علما با رئیسجمهور" در مورد رابطه دولت و حوزه راهبرد ارائه کنند؟
اینها چه نسبتی با دیدگاههای متعالی اعاظم و بدنه حوزه قم دارند؟
آیا رواست افراد خاصی _اغلب با سوابق سیاسی تند و شدیدا جناحی_ در فضای افکار عمومی به نام عموم حوزویان اظهارنظر کنند؟
حال که ظاهرا #مدیریت_حوزه واکنش و تصمیم خاصی نسبت به این اتفاقات نداشته، از #جامعه_مدرسین و #شورای_عالی انتظار داریم این قبیل امور را رسیدگی فرمایند تا یک عده خاص نتوانند به نام حوزه با ریاستجمهوری ارتباط بگیرند و مواضع رادیکال و جناحی خود را به نام عموم حوزیان القا نمایند.
▫️نکته عجیب ماجرا برخی اظهارنظرهای خجالت آور بود!
اینکه چند نفر شیخ بروند به یک مکلا بگویند به سایر هملباسهای ما پول ندهید و به ما پول بدهید، آیا مایه آبروریزی نیست؟
اگر شماها پول هم میخواهید باید از طریق #نهادهای_عالی_حوزوی اقدام کنید! نه آنکه اینطور آبروریزی راه بیندازید!
ابتدا باید نسبت به گردش مالی بالای این مراکز و موسسات خصولتی تان توضیح دهید تا بدانیم در تمام این سالها از کجا پول آوردهاید و پولهای بیزبان را در چه راهی خرج کردهاید.
از #نمایندگان_انقلابی_مجلس خواستاریم در اسرع وقت نسبت به وضعیت مالی برخی از این مراکز جناحی حوزوی که روابط مالی مبهمی دارند، جهت #تحقیق_و_تفحص اقدام نمایند.
این اظهارات نشان داد برخی از این جماعت _که ادعای آزادیخواهیشان گوش فلک را کر کرده_ اگر دستشان برسد، نان همه مخالفان فکری شان را قطع خواهند کرد!
این گروه و آن تنگنظریها برای کشور و کل حوزه خطرناک است؛ زیرا اکثریت حوزویان مخالف مشی و مرام آنان هستند و با این وجود، این جماعت برای #اکثریت_حوزه تهدید محسوب میشوند!
در سالهای سیاه دولت روحانی برخی از همینها به رسانههای برجامی گرا دادند که #بودجه_حوزه را بر سر چوب کنند و مدتها بهانهای برای روحانیتستیزی در افکار عمومی ایجاد کنند!
زین پس هر حاشیه و محدودیتی برای حوزههای مقدسه و روحانیان خدوم و مردمی ایجاد شود، اظهارات این دیدار را باید #طلیعه_شوم همه آن وقایع تلخ آتی دانست.
▫️از محورهای عجیب دیدار، توصیه به رئیسجمهور برای مطالعه نامه ۴صفحهای آقای #منتظری خطاب به سیدمحمد خاتمی در ۵خرداد۷۶ است!نامهای تند و تحریکآمیز که محور اصلی آن ایجاد تنش و شکاف بین رئیسجمهور و رهبری بود!
آقای منتظری در سخنرانی جنجالی ۱۳رجب(۲۳ آبان ۷۶) خود، به همین نامه اشاره میکند و رسما رئیسجمهور را به تقابل با رهبری فرامیخواند!
آیا برخی حاضران دیدار اخیر همان خط را دنبال میکنند؟ آیا دنبال درگیری و شکاف و تقابلاند؟
کدام حوزوی عاقل و متدین و مردمی و #خیرخواه، دنبال احیای آن #فضای_خطرناک و آن #گفتمان_فتنهگرانه است؟!
🔶حرف آخر
۱.بیوت معظم مراجع، شورای عالی و مجمع عمومی جامعه مدرسین، مدیریت و مجمع نمایندگان حوزه در اسرع وقت دیداری با حضور #حوزویان_واقعی با #رئیسجمهور_محترم ترتیب دهند تا حرفهای اصلی و اساسی حوزه قم به گوش دولت جدید برسد.
۲.صوت کامل دیدار را منتشر کنید!
@rozaneebefarda
هدایت شده از جواد جلالی / javad jalali
8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کوتاه، سوزناک و پندآموز
شعری زیبا از علامه طباطبایی:
گر از بــی نوایی به خــاک اندرم
گـدایِ درِ اویـــم و ســـــــرورم
وگر جان شــــیرین بود تلخ کام
پس پرده جانـــی است شیرین ترم
جوانــی گذر کرد، یادش به خـیر
گــــذر کــــرد بر دل, بزد آذرم
دریغا نهـــالی که تا ســـبز بـود
خنک سایه ای داشت بر پـیـــکرم
همه خرمــی بود جان و دلــــم
همه آرزو بود ســر تا ســـــــرم
دریغا چه بی مهر بوده است عمـر
که بگذشـــــت چون نفحه خاورم
شمیم وفا ، از گلـــی نشــــنوم
چو بر گِلســــتانِ جــــهان بنگرم
از ایـن روی , در باغ سرسبزِ دل
نـــــهـالِ امیدِ تو می پــــــروم
من آن دم خورم میــــوه آرزو
که این جان به آن جان خود بسپرم
چو پروانه با شوق دیدار شـــــمع
خودم را بیندازم و بگــــــــذرم
@jalali133
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
ولایتی با پزشکیان دیدار کرد
مشاور مقام معظم رهبری در امور بینالملل با رئیسجمهور منتخب دیدار کرد.
🔶🔹 پینوشت
یکی از مشکلات روایی که در الگوی فکری اجتماعی کشور، بازتاب منفی خود را به وضوح نشان میدهد، استفاده از توصیفاتی است که برای عموم، قابلیت راستیآزمایی (از منظر صدق و کذب/ مقیاس) ندارد.
در تبلیغات زیاد شاهدیم صفاتی نظیر بزرگترین، اولین، بهترین و ... را در حالی که قاعدتاً باید بار قانونی داشته و نهادهای نظارتی ذیربط، اشراف داشته باشند.
⭕️ این معضل در فضای سیاسی، البته بدتر، عمیقتر و نافذتر است.
اینکه فردی همواره در دهههای گذشته حتی برای انعکاس سادهترین اتفاقات نیز از انتساب به امام جامعه استفاده کند، به شدت محل تأمل است!
🔻 آیا ایشان واقعاً مشاور ولیامر مسلمین در امور بینالملل است؟
🔻 آیا اگر نیست، قبلاً بوده؟
🔻 آیا هرگز نبوده و جعل است؟
🔻 آیا زمانی یک مشورت معمول بوده که از دیگران هم بارها و بارها گرفته شده اما ایشان از آن برای خود، ابزار نفوذ در سپهر سیاسی کشور فراهم کرده؟
🔻 آیا حکمی برای چنین عنوانی دارد؟ اگر بله اعتبارش تا چه وقت بوده؟
🔻 تضادهای عمیق و واضح مثل مواضع برجامی که بیانگر اختلاف فاحش ایشان در مبانی با امام جامعه (حداقل در آن موضوع) است چگونه بررسی و ارزیابی میشود؟
✴️ در عرصۀ سیاست، خسارتهای بزرگ به جامعه عمومأ بابت پوشش یافتن موضوعات ذیل عناوین اینچنینی نظیر:
- پزشک ویژۀ رهبری؛
- مشاور عالی رهبری؛
- معتمد بیت؛
- نامزد مدنظر بیت؛
و ... است که بعداً اگر به خسارت منجر شده، عملا و مستقیما به حساب ولایت زده شده است.
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
💠 هوالحکیم
کلبه کرامت - جلسه ۱۰۸۶
سرفصل : معماری اجتماعی در هندسه الهی
آنچه که از حفظ جان امام زمان(عج) هم واجب تر است...
برگزارشده در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳
◀️ مشاهده در یوتیوب
youtu.be/0WD_bY0z-Iw
◀️ مشاهده در آپارات
aparat.com/v/gpd3054
@kolbehkeramat_ir
هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
✍ ا. انصاری زاده
مومنین بهتره آب دستشون هست بزارن زمین و این جلسه ۲ ساعته رو مشاهده کنند
پاسخ خیلی از سوالات ذهنی مومنین در این جلسه نهفته است
هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
✍ ا. انصاری زاده
گرچه دوران اصولگرایی و اصلاح طلبی خیلی وقت است پایان یافته است،
اما بوی کثافت و لجن از اردوگاه اصطلاحات کماکان درحال متصاعد شدن است
نمونه اش هم توییت بالا 👆
عمرعاص باید جلوی این جماعت لنگ بیاندازد
استراتژی اصلاحات:
(شایعه درست کن که رهبری در فرایند انتخاب وزرای کابینه دخالت میکند؛
سپس اگر مجلس به یکی از وزرا رأی اعتماد نداد، بگو مجلس مخالف رهبری است)
حتما منظور جناب پزشکیان هم از این جمله که «من ذوب در رهبری هستم» همین کثافتکاری های اطرافیانش بوده است
@eslametamadoni
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دوگانگی فرساینده؛ گره ناگشودۀ نظام-۱
🖊مهدی جمشیدی
۱. در اسفند سال پنجاهونه، شهید بهشتی که از جریانهای لیبرال در قدرت رسمی، از جمله بنیصدر و نهضت آزادی به تنگ آمده بود، نامهای به امام خمینی نوشت و وضع سیاسی را اینگونه شرح داد:
دوگانگی میان مدیران کشور، به «اختلاف دو بینش» مربوط میشود. یک بینش، معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است که در عین پویا بودن، باید ملتزم به تعهد در برابر کتاب و سنّت باشد؛ اما بینش دیگر، در پی «برداشتهای بینابین» است، که نه بهکلّی از وحی بریده است و نه آنچنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پایبند است. بینش اوّل در برابر بیگانگان و هجوم به نظام، به «تکیه بر توان اسلامی» و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوریها یا دلسوزیهای بیگانگان، معتقد و ملتزم است؛ اما بینش دیگر، هرچند زبانش همین را میگوید، اما در عمل، لرزان و لغزان است. بینش اوّل به شیوهای برای زندگی امّت معتقد است که در عین گشودن راه بهسوی پیشرفت، مانع «حلشدن مسلمانها در دستاوردهای شرق یا غرب» باشد و آنان را بر «فرهنگ اصیل و مستقل اسلام»، استوار دارد؛ اما بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزشهای آن، جامعه را به راهی میکشاند که درها را به روی ارزشهای بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام میگشاید. بینش اوّل بر روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه میکند که جامعه را بهسوی «امامت متقین» راه میبرد؛ اما بینش دیگر، روی شرایطی تکیه میکند که راه را برای «نفوذ کممبالاتها در سطوح مدیریّت امّت اسلامی» هموار میسازد. بسیاری از کسانیکه در طول سالهای اخیر در راه حاکمشدن اسلام اصیل کوشیده و رنجها بردهاند و در طول این سالها بهمقتضای طبیعت نظام شاهی، در همۀ سازمانها «در اقلّیّت» و «زیر فشار اکثریّت غربگرا» بهسر بردهاند، هماکنون در جمهوری اسلامی هم، دوباره تحت فشار همان اکثریّت قرار گرفتهاند. این «اقلّیّت مؤمن» - که اگر حمایتش کنند، میرود که اکثریّت شود - امروز ذلّت و خذلان مؤمنان را در جمهوری اسلامی لمس میکند؛ چنانکه با چماق «ارتجاع» میکوبندشان و با «کارشکنی»، سد راه حرکت اسلامی آنها میشوند. اگر این دو بینش در ادارۀ امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه مشکلات مردم با سرعت و قاطعیّت حل میشود و نه میتوان برای آینده، طرحهای اصیل اسلامی ریخت. نظر ما این است که رشد دارندگان بینش اوّل (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام)، امروز به آن درجه رسیده است که نهادها بهوسیلۀ صاحبان این نوع بینش اداره شود و ادارۀ جمهوری اسلامی بر پایۀ «یک بینش» استوار گردد. با همۀ این احوال، اگر ادارۀ جمهوری اسلامی بهوسیلۀ صاحبان بینش دوّم را در این مقطع، اصلح میدانید، ما به همان کارهای طلبگی خویش بپردازیم و بیش از این، شاهد تلفشدن نیروها در جریان این «دوگانگی فرساینده» نباشیم.
۲. باور و برداشت من این است که بیشوکم، در بر همان پاشنه میگردد و جمهوری اسلامی، همچنان گرفتار «دوگانگی فرساینده» در عرصۀ قدرت سیاسی است و حاکمیّت در طول دهههای گذشته، میان همان «دو بینش متضاد»، دستبهدست شده است؛ هرچند باید گفت جریان تجدّدی، بسیار بیشتر قدرت را در اختیار داشته است. ما همچنان در تلۀ همان «پرسشهای آغازین» و «مسألههای مقدّماتی»ای گرفتاریم که شهید بهشتی در سال پنجاهونه مطرح کرد؛ آن هم در بالاترین سطوح سیاسی و حاکمیّتی. حتی انتخابات نیز به دستاویزی برای یارگیری اجتماعیِ نیروهای تجدّدی بر اساس بینش دوّم تبدیل شده و اینان توانستهاند بخشهایی از جامعه را به چنگ آورند و آنها را به ابزار چانهزنی و فشار سیاسی تبدیل کنند. ما در مرداب تکرار و بازتولید مستمرِ «تضادهای بنیادین» و «اصطکاکهای ابتداییِ» انقلاب افتادهایم و هر دهه، دستوپا میزنیم و ناله سر میدهیم، اما گرهی گشوده نمیشود و دوباره و چندباره، نیروهای تجدّدی به قدرت راه مییابند و دوگانگی فرساینده میآفرینند. گذشتِ بیش از چهار دهه، زمان کمی برای گذار از این چرخشهای مخرّب و تلاطمهای متوقفکننده نبوده است و باید تأمّل کرد که چرا به جای حرکت سیاسیِ تثبیتی و تکاملی، هنوز هم درگیر نوسانها و رفتوبرگشتها در لایۀ ساختارِ بینشی هستیم. تاکنون این «چرخۀ باطل» ادامه یافته و ازاینجهت، شاهد تراکم و انباشت دشواریها هستیم. به تعبیر رهبر انقلاب، ما دچار «بیماریهای مزمن» شدهایم و سخت، محتاج «تحوّل» – به معنی دگرگونیهای عمیق و اساسی – هستیم؛ اما چرخشها و تذبذبها و تلاطمهای سیاسی در لایۀ قدرت رسمی، امکانها را اقلّی و موقتی کرده است. حتی باید گفت اینک، برخی از بدیهیّات و بیّنات انقلاب نیز به چالش کشیده میشوند و تردیدافکنی، به ستونفقرات تفکّر انقلابی راه یافته است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60