eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
11.2هزار ویدیو
173 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴ظاهرا بانوی ۱۰ فرزندی هم به ماله‌کشی اصلاحات رو آورده!!! 👈 ما منصف هستیم خانوم جون! شما هم لااقل شرافت داشته باشید! مردم رو چی فرض کردی؟؟؟؟؟ 🔥 @Moohem
هدایت شده از بیداری ملت
❌آیا فراموش کرده در دوره وزارت کشور خودش در دولت اصلاحات دهه هفتاد منافقین خمپاره به دست افتاده بودن به جون تهران؟ و اشرار مسلح در مرزهای شرقی کشور تا مشهد و زاهدان رسیده بودند؟ قطعا نه! روی حافظه تاریخی مردم حساب کرده است!! 🔴 👇 @bidariymelat
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه در این قسمت خواهید دید... تیزر معرفی روشنا(قسمت 4) 🚩روشنا؛ بررسی تخصصی جریان‌های انحرافی: 🆔https://eitaa.com/roshana_media
هدایت شده از  آنتی سلبریتی🎬
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متاسفم برای محصولات فرهنگی ذیل نام جمهوری اسلامی... 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
🔴 ️مجید تخت روانچی به عنوان معاون سیاسی عباس عراقچی وزیر امورخارجه انتخاب شد 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🏴 دختر بدر الدجا امشب سه جا دارد عزا گاه می گوید پدر گاهی حسن گاهی رضا 🏴 (صلی الله علیه و آله)🏴 (سلام الله علیه)🏴 (سلام الله علیه)🏴 🔥 @Moohem
E02-ریشه‌های ما.mp3
23.45M
📢 بشنوید 🔶🔹 سلسله نشست‌های «در آستانه‌ی قله» 📼 جلسه‌ی دوم: ریشه‌های ما (۲) 💢 محورهای موضوعی 1️⃣ مروری بر محتوای جلسه‌ی یکم: جهان دو قطبی پیش از انقلاب اسلامی؛ 2️⃣ مطرح شدن الگوی سوم تمدن‌سازی توسط انقلاب اسلامی؛ 3️⃣ چرا هیچ کدام از کشورهایی که انقلاب کردند به قدرت و جایگاه ایران نرسیدند؟ 4️⃣ کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن»، حاصل نگاه مبنایی امام خامنه‌ای به حوزه‌ی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی بر مبنای ولایت؛ 5️⃣ تصریح هر دو امام انقلاب بر زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) به‌عنوان هدف غایی انقلاب اسلامی از همان سال‌های آغاز نهضت؛ 6️⃣ جمهوری اسلامی ایران، پلی برای گذر بشر از دره‌ی معرفتی مادی‌گرایی به سمت خدامحوری؛ 7️⃣ تأکید امام خامنه‌ای بر فهم غلط جامعه از ولایت به‌عنوان آسیب‌شناسی موضوع ولایت؛ 8️⃣ چرا قوانین جامعه باید اسلامی باشد و همه باید پایبند باشند؟ حتی وقتی که گروهی از افراد جامعه تابع اسلام نیستند؛ 9️⃣ به چه دلیل عقلی، تشکیل حکومت اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) ضرورت دارد؟ 🔰 ارائه‌دهنده: استاد محمدعلی‌شکوهیان‌راد 📍مکان برگزاری: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه‌ی ۶، سازمان تبلیغات اسلامی 🆔 ثبت‌نام: @Ketabsal003 @AFKAREHOWZAVI ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
❇️ توتالیتاریسم «شبه‌علم» تأملی بر سخنان «وزیر محترم علوم» ✍ حجت‌الاسلام دکتر حبیب الله بابایی اخیرا وزیر محترم علوم در جلسه معارفه، ضمن تأکید بر شعار وفاق ملی و ضرورت گفتگو بین انظار مختلف، ناخواسته به طرح یک طبقه‌بندی دوگانۀ «علم» و «شبه علم» پرداخته‌ و در یک رویکرد «تنبیهی» طیفی از دانش‌ها و دانشمندان را اساسا از جرگۀ علم خارج نموده است. وقتی این جملات جناب وزیر را در بارۀ «شبه علم» خواندم به یاد جملۀ رمون گراسفوگل افتادم آنجا که شکل‌گیری «خشونت معرفتی» در نهادهای آموزشی مدرن را مطرح نموده و می‌گوید: «خشونت معرفتی در این محافل دائما دانش‌های بومی را سرکوب می‌کند، و «جبر معرفتیِ اروپامحوری» دانش های غیراروپایی نظیر دانش‌های سیاهان و نیز دانش‌های بومی مناطق غیراوپایی را خرافه می‌پندارد و آن را از اساس انکار می‌کند.» شاید وزیر محترم علوم مدت‌هاست فضای حوزه‌های علمیه را در قم و مشهد و اصفهان از نزدیک ندیده باشند. واقعیت این است که مدتهای مدیدی است که جریان روشنفکری حوزوی در فهم علم جدید و مدرنیتۀ غرب، اعتماد خود را به روشنفکران سکولار و مترجمان ایدئولوژیک از دست داده، و دیگر برای علمی بودن‌اش معطل اجازۀ آنها نمی‌ماند. امروزه سطح پژوهش‌های آکادمیک در حوزه در عرصه‌های علوم انسانی بسیار جلوتر از دانشگاه‌های علوم انسانی در ایران و بلکه دانشگاه‌های متعدد در کشورهای اسلامی است. امروزه در مراکزی همچون دانشگاه ادیان مذاهب، دانشگاه مفید، موسسه امام خمینی ره، دانشگاه باقرالعلوم و نیز پژوهشگاه‌های مختلف حوزوی متون انگلیسی، آلمانی و گاه فرانسوی به خوبی خوانده می‌شود. مطمئن هستم که این مقدار از سطح آشنایی به زبان در برخی از دانشگاه‌ها حتی دانشگاه تهران وجود ندارد. بخش منابع لاتین در کتابخانه موسسه امام خمینی و دانشگاه ادیان مذاهب از جمله کتابخانه‌های فاخر در ایران به حساب می‌آید. بسیاری از فضلای حوزه در مجلات معتبر دنیا به زبان اصلی می‌نویسند و درعین حال برای گوش‌های شنوایی که بحمدالله در دنیای غرب فراوان وجود دارد، به آنچه که «علم واقعی» خوانده می شود، نقدهای روش‌شناختی مهمی مطرح می‌کنند. وزیر محترم علوم اگر می‌خواستند تعریضی به علما داشته باشند، شاید بهتر بود از کرونا شروع نمی‌کردند. مثال کرونا مثال خوبی برای اثباتِ واقعی بودن علوم جدید و شبه‌علم بودن علوم سنتی نیست. در باره کرونا هنوز آنچه در پستوی وزارتخانه‌ها و بیمارستان‌ها مانده، هنوز برملا نشده است. همه می‌دانیم که دست کم در مورد کرونا، فناوری‌‌های مدرن به تعبیر نوربرت الیاس، مرگ نزدیکان و عزیزان ما (که هنوز در سوگ‌شان می‌سوزیم) را آسان‌تر و البته غیرانسانی‌تر ساخت (مرگی بهداشتی ولی غیراخلاقی). در همان ایامی که دوستداران علم اصیل در وزارت بهداشت ایران، آموزه‌های سنتی را توهم و خرافه قلمداد می‌کردند و حتی اجازه استفاده از عسل را در بیمارستان‌های ما نمی‌دادند، چینی‌ها به اذعان ناظران در یک «رقابت ستودنی و تمدنی با آمریکایی‌ها» با استفاده از طب چینی و غذاهای مکمل سنتی، دوره‌های درمانی در بیمارستان ووهان را از 10 روز به 6 روز تقلیل می‌دادند و از بسیاری از مرگ‌های بی‌رویه جلوگیری می‌کردند. البته می‌دانم که نباید در برابر مقدورات علم جدید، مقاومت کرد و از همان مقدار از پیشرفت‌های غیرقابل انکار هم صرف نظر کرد، لیکن نباید کسی که قرار است مدیریت علم (البته نه مرجعیّت علمی) را در میانۀ انبوهی از دانشمندان و متفکران در حوزه و دانشگاه به دست بگیرد، از علم مدرن و نیز از فلسفۀ علم، چوب و چماقی برای حاشیه راندن دیگر علوم و دیگر عالمان درست کند، در حالی که در همان فلسفه علم در الگوهای تفسیری‌ و همین‌طور پارادایم‌ انتقادی‌ مرزهای میان علم و فرهنگ و نیز مرزهای بین علم و ایدئولوژی درهم ریخته شده و پایه‌های طبقه‌بندی‌های پوزیتویستی را بر هم زده است. ادامه 👇👇 https://eitaa.com/Habibollah_Babai سیاست‌و‌دیانت|حجت‌الاسلام‌ابوطالبی @aboutalebi57
ادامه «توتالیتاریسم «شبه علم» 👆👆 علاوه اینکه، آن علم واقعی و اصیلی که جناب آقای وزیر آن را آرزو می‌کنند از کجا می‌آید؟ منابع این علم چیست؟ داور نهایی این علم چه کسی و متعلق به کدامین دستگاه شناختی است؟ آقای وزیر حتما وضعیت آشفتۀ ترجمه‌های بی رویه در ایران در عرصه‌های علمی از جمله علوم انسانی را می‌داند و می‌دانند آنچه از ترجمه‌ها به محافل علمی ما سرریز می‌شود برآمده از اولویت‌های بازار، ناشران، و مترجمان است و نه متفکران. محافل علمی و دانشگاهی ما مرکزی برای«مطالعات ترجمه» ندارند، و نیز سیاستگذاری‌های روشنی در باب ترجمه‌های شده و مهم‌تر ترجمه‌های نشده (lost translations) ندارند. آنگاه ترجمه‌هایی که هیچ مرکز مطالعات ترجمه، اصول و فرایند آن را بررسی نمی‌کند (چیزی به نام «فلسفۀ ترجمه» و نیز «اخلاق ترجمه» نداریم)، پیامدهای فکری و فرهنگی آن را تحلیل نمی‌کند (چیزی به نام «جامعه‌شناسی ترجمه» نداریم)، و صرفا از برخی محفل‌های علمی در اروپای غربی و آمریکای شمالی آنهم فقط از زبان هژمون انگلیسی به نظام مفهومی ما انتقال می‌یابد، نمی‌تواند معیار و ملاکی برای تشخیص علم واقعی از شبه علم باشد. باید بدین نکته تأکید کرد آنچه که امروز وزیر محترم در ایران آن را شبه علم می‌نامد در دنیای غرب دست‌کم سابقه‌ای بیش از 60 سال دارد. برخی از این شبه‌علم‌ها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دین‌پایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزه‌های معنوی و دینی در حوزه‌های علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک‌ شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. حقیقت آن است که ما شتابزده و ساده‌لوحانه تسلیم تک‌صدایی و تک‌گویی‌ها در علوم جدید شده‌ایم و خود را در تاریخ قدیم مدرنیتۀ غربی محبوس کرده‌ایم و از این رو همیشه حتی در تقلید از غرب نیز دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری شده‌ایم. بدین‌سان به نظر می‌رسد رویکرد سختِ حقوقی در امر سیاستگزاری علوم می‌تواند دلالت‌های خطرناکی داشته باشد و نوعی از انسداد علمی را در رقابت های علمی دانشگاهی بوجود آورد. جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاست‌ها و استراتژی‌های تمدنی در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله عرصه‌های مهم علمی می‌رود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانه‌های جدید در خلق دانش‌های بومی، پژوهش‌های بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخه‌های غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد. برای عبور از این تناقض، باید بر همان فراز نخست از سخنان وزیر محترم مبنی بر گفتگو پافشاری کرد. باید به گفتگوهای واقعی و متواضعانه تن داد، از سخنرانی‌ها و داوری‌های یک طرفه در مهم‌ترین مسئله‌های علمی و معرفتی پرهیز نمود، تا بتوان توأمان از علم جدید و علم سنتی در بازسازی گفتمان‌های جدید و پاسخ‌های نوآمد به نیازهای دنیای معاصر استفاده کرد. https://eitaa.com/Habibollah_Babai سیاست‌و‌دیانت|حجت‌الاسلام‌ابوطالبی @aboutalebi57
عضو مجلس خبرگان: شعار «آشتی ملی» فریبنده است؛ مردم با کسی قهر نیستند 🔹عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان: 🔹 وفاق ملی هم الزاماتی دارد که شامل مرزبندی روشن با آمریکا، اسرائیل و فتنه‌گران است/ مهر
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️زیدآبادی: ضمیر حرفم به رهبری نبوده، حریم رهبری را نشکسته ام من اهل حریم‌شکنی نیستم! نمی‌دانم چرا عده‌ای از دو سوی طیف متضاد می‌کوشند هر سخنی را جنجالی و از موضع خود خارج و آنتاگونیستی کنند. فایل کوتاهی که از مناظره‌ام با آقای تائب منتشر شده، ضمیرش رهبری نبوده است. من در سخت‌ترين شرایط زندگی‌ام نیز حریم رهبری را نگاه داشته‌ام و چوبش را هم از مخالفان خورده‌ام! آن هم نه به دلیل اینکه بترسم بلکه به علت تحلیلم از مسائل ایران، جایگاه حساس نهاد رهبری در جهت هرگونه اصلاح امور و بخصوص رعایت فرهنگی که نباید به اهانت و کینه و نزاع دامن بزند. فیلم به طور کامل که منتشر شود، ماجرا روشن می‌شود. @ahmadzeidabad 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سعیدلیلاز (عضو حزب کارگزاران، حامی هاشمی، روحانی و پزشکیان): رسانه‌ها، مردم، را به سمت سطحی‌نگری هل دادند... در حوزه اقتصاد، آقای رئیسی موفق‌تر از آنی بود که تصور می‌شد. ولو اینکه هیچ‌کس حاضر نیست این را بگوید. همه شاخص‌های اقتصادی در سه‌ساله دولت رئیسی، بهبود یافت. کاهش بیکاری در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بود. حالا ممکن است احزاب سیاسی به خاطر اهداف خودشان، با بی‌انصافی تحلیل کنند ولی من کارشناس با آمارها حرف می‌زنم. •┈••✾🔹✾••┈• ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi •┈••✾🔹✾••┈•