eitaa logo
832 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
906 ویدیو
23 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
_بدون درس خوندن نمیشه 3/1 https://eitaa.com/joinchat/2512912632Cc68c87cf0a
بزودی....
دو تا از بخشای زیبای نامه ی عرفانی امام رو باهم بخونیم و روش تفکر کنیم:) _ می گویم در قرآن کریم این سرچشمه فیض الهی تدبر کن هر چند صرف خواندن آن که نامه محبوب است به شنونده محجوب آثاری دلپذیر دارد لکن تدبر در آن انسان را به مقامات بالاتر و والاتر هدایت می کند. [افلایتدبرون القران ام علی قلوب اقفالها] ؛ و تا این قفل و بندها باز نگردد و به هم نریزد از تدبر هم آنچه نتیجه است حاصل نگردد. خداوند متعال پس از قسم عظیم می فرماید: (انه القران کریم فی کتاب مکنون لایمسه الا المطهرون) . و سر حلقه آنها آنان هستند که آیه تطهیر در شانشان نازل گردیده [ائمه] 3/2 https://eitaa.com/joinchat/2512912632Cc68c87cf0a
_ تو نیز مایوس نباش که یأس از قفل های بزرگ است. به قدر میسر در رفع حجب و شکستن اقفال برای رسیدن به آب زلال و سرچشمه نور کوشش کن! _ تا جوانی در دست توست کوشش کن در عمل و در تهذیب قلب و در شکستن اقفال و رفع حجب که هزاران جوان که به افق ملکوت نزدیکترند موفق می شوند و یک پیر موفق نمی شود. قید و بندها و اقفال شیطانی اگر در جوانی غفلت از آنها شود هر روز که از عمر بگذرد ریشه دارتر و قویتر شوند!. 3/3 https://eitaa.com/joinchat/2512912632Cc68c87cf0a
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ! -ماجرای فتح اندلس -تاثیر تمدن اسلامی در اندلس -سرنوشت مسلمانان در اندلس -جنگ‌فرهنگی‌در‌ایران 7/1 https://eitaa.com/joinchat/2512912632Cc68c87cf0a _ سرنوشت مسلمانان اندلس و اشتراکات آن با جنگ نرم حال حاضر در ایران!⇧
بزودی......
هدایت شده از کیر و کس
غمِ دل نگفته بهتر، همه کس جگر ندارد... 🌱
https://eitaa.com/joinchat/297206107C0645c88272 بروز رسانی لینک گروه نشر محتوای وابسته به چنل
.
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ #اندلس! -ماجرای فتح اندلس -تاثیر تمدن اسلامی در اندلس -سرنوشت مسلمان
‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ فتح اندلس چگونه بود؟ در زمان حکومت امویان،که‌‌تشنه‌ی‌ غارت ‌و تسخیر قلمرو های مختلف بودن ، ابتدا جبل الطارق فتح شد و پس از جبل الطارق، اندلس [بخشی از شبهه جزیره ایبریا در جنوب غربی اروپا] در سال ۹۲ه‌توسط مسلمانان‌ فتح شد و اونا ۸۰۰سال بر این سرزمین حکومت کردن. ‌ ‌7/2 ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
.
‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ فتح اندلس چگونه بود؟ در زمان حکومت امویان،که‌‌تشنه‌ی‌ غارت ‌و تسخیر قلمرو ه
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌نفوذ ‌تمدن اسلامی شبه جزیره ایبری اسلام رو پذیرفت گمان نکنید که اسلام به عنوان قوم مهاجم یا به ضرب شمشیر وارد ایبریا شد و آنجا را فتح کرد. به هیچ وجه اینگونه نیست به اعتراف مورخان اسپانیایی مردم به امید رهایی، اسلام روپذیرفتند و با مسلمانان پیمان بستن. درسته که امویان فاسد بودن ولی اساسا ذات اسلام فرهنگ پرور و تمدن سازه هر چند مجریانش فاسد باشند اسلام به ذات خود ندارد هیچ عیبی.. چند نمونه از پیشرفت اروپا به کمک مسلمانان: -رشد موسیقی در اروپا به وسیله زریاب ایرانی -کشف آمریکا با کمک اسطرلاب اختراع مسلمانان -تسریع رنسانس به کمک فرهنگ اسلامی 7/3 ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
.
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌نفوذ ‌تمدن اسلامی شبه جزیره ایبری اسلام رو پذیرفت گمان نکنید که اسلام به عنوان قو
‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌انحطاط مسلمانان ! از همان اول فتح اندلس مسیحیان شمالی کوتاه نیامدن و به دنبال سرنگونی حکومت مسلمانان بودن و درطی این سال ها با جنگ های مختلف حکومت اندلس اسلامی رو تضعیف کردن ‌ تضعیف‌حکومت‌اسلامی! از اونجایی که مسیحیان دیدن جنگ به تنهایی نمیتونه حکومت اسلامی رو به پایان برسونه سعی کردن که از لحاظ فرهنگی حکومت اسلامی رو تضعیف و سپس به وسیله جنگ کار رو تموم کنن. ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ تعجب نکنید! تعجب نکنید که چطوری اقدامات ضد فرهنگی میتونه یک حکومت رو ضعیف کنه بلکه فرهنگ مثل ریشه ی درخته وقتی ریشه زده بشه درخت به راحتی از زمین جدا میشه 7/4 ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
.
‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌انحطاط مسلمانان ! از همان اول فتح اندلس مسیحیان شمالی کوتاه نیامدن
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌اقدامات ضد فرهنگی 1_شرابخواری: کشیش های مسیحی انگور هارو از مزارع مختلف خریداری میکردن تا برای مسلمانان نذر شراب کنن و یارانه برای ارزان کردن شراب برای مسلمانان قرار دادن و اونارو معتاد به شراب کردن! 2_ارتداد: با ایجادشبهات دینی و دور زدن مسائل دینی مسلمانان مثل شراب خور کردنشون سعی کردن تا اونا رو از اسلام بیرون کنن 3_تغییر لباس: اروپایی ها لباس مسلمانان رو برای افتخار میپوشیدن ولی بعد از تبلیغ شراب و ارتداد مردم مسلمانان لباس اروپاییان رو برای افتخار پوشیدن و فرهنگ اروپایی کم کم جایگزین فرهنگ اسلامی شد و خالد نقل کرده که بدبختی ما از همین موضوع ‌شروع شد 4_نهی حضور در مسجد: در کتاب اندلوسیه اومده که مسیحیان با تبلیغاتی که ضد مسجد کردن جوونا دیگه مسجد نمیرفتن و هیچ کسی به جز چند تا پیرمرد در مساجد حضور نداشتن که هموناهم فقط از سر عادت در مسجد حضور داشتن نه اعتقاد قوی! ادامه پست زیر... 7/5 ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
.
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌اقدامات ضد فرهنگی 1_شرابخواری: کشیش های مسیحی انگور هارو از مزارع مختلف خریداری میکر
اقدامات ضد فرهنگی 5_هرزگی: دختران اروپایی با تبرج خودشون جوانان مسلمون رو جذب خودشون کردن به قدری که جوانان هر شب تا صبح در میخانه میموندن و پاکی و ایمان مسلمانان رو از بین بردن 6_فحشاوغنا: پاپ فتوا داد که زنان مسیحی میتوانن به مسلمانان زِنا بدن!!!! همچنین غنا(موسیقی حرام) و سایر فحشا ها برای مسلمونا عادی شده بود همونطور که امام شاتبی گفته 7_تدریس: مسلمانان به دلیل اینکه جذب اروپایی ها و دختران هرزه ی اونا شده بودن برای تدریس به مدارس اونا رفتن و تحت یادگیری فرهنگ ضد اسلامی اونا بودن 8_بی حجابی: امام شاتبی که خودش سقوط قرناطه رو دیده گفته از دلایل سقوط قرناطه بی ححابی زنان بود که باعث شد فرهنگ اندلوسیان برشون غلبه پیدا کنه! 9_ازدواج با مسیحیان و یهودیان: مسلمانان وقتی با اهل کتاب ازدواج کردن باعث شد که اونا بهشون نفوذ داشته باشن و زنانی که به ازدواج با مسلمانان در اومده بودن با شایعه پراکنی از عوامل شکست در جنگ بودن 7/6 ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
10_نابودی وحدت: با فتنه های مختلفی مثل نژادپرستی و کینه بین برخی مسلمانان و هرج مرج باعث نابودی وحدت و اتحادشون شد و این عامل باعث شد که مسیحیان خیلی راحت تر مسلمانان رو شکست بدن ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ پیمان شکنی! همانطور که در بخش نابودی وحدت گفته شد مسلمونا باهم دیگه وارد جنگ و درگیری شدن و برای همین از مسیحیانی که دشمن خودِشون بودن کمک خواستن و مسیحیان بهشون نارو زدن و پیمان سانتافه که ۵۶ بند بود رو شکستن و عمل نکردن و این موضوع هم یکی از عوامل بزرگ اخراج مسلمانان از اندلس است ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ جنگ فرهنگی در ایران تاریخ به ما ی درسی داده که همیشه تکرار میشه ماهم باید از تاریخ درس بگیریم و از ی سوراخ دوبار گزیده نشیم! غربی ها که یک بار راه غلبه بر مسلمونا رو فهمیدن دوباره دارن از همون راه و روش برای ایرانِ اسلامی استفاده میکنن اونا دیدن که با جنگ سخت نمیتونن ایرانو شکست بدن[اشاره به جنگ تحمیلی] پس مانند اتفاقی که در اندلس افتاد میخوان مارو در جنگ نرم شکست بدن! به قول شهید مطهری اگه بخوان جامعه ای رو تحت سلطه ی خودشون قرار بدن تلاش میکنن تا روح اون جامعه رو فاسد کنن قطعا وقتی عوامل ضد فرهنگی در اندلوس رو دیدید یاد اقداماتی که داره بر علیه ایران میشه افتادید ‌ ‌ ‌نباید بزاریم ایرانمونو فاسد کنن! باید فرهنگ اسلامی ایرانی خودمون رو پرورش بدیم همه ی ما مسئولیم حتی به اندازه ی پخش این واقعه..! پایان 7/7 ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ به چه کسی مومن میگن! -تعریف کلی عبد -مراتب مختلف عبد -بندگان خاص خدا -ویژگی عبادالرحمان -تفسیر آیاتی از سوره ی فرقان 14/1 https://eitaa.com/joinchat/2512912632Cc68c87cf0a بررسی یک مبحث مهم قرآنی و ویژگی هایی که باید بشناسیمشون و خودمونو بهشون نزدیک کنیم⇧
@hej_beni ارتباط؛
بزودی
میگه تو یه مجلسی نواصب جمع بودن یه شیعه هم نشسته بود این ناصبی ها یکی یکی میگفتن فلانی شیعه علی بود بر پدرش لعنت ، فلانی شیعه علی بود بر پدرش لعنت ، این شیعه هم گفت محمد بن ابی بکر شیعه علی بود بر پدرش لعنت:)😂 ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
هدایت شده از کیر و کس
صبح شده...بخیرباشه انشاء الله✨🌞
هدایت شده از بیداری‌اندیشه
Taeb-Eslam-yahod01.mp3
4.57M
1 ⭕️ چی شد که بعد از پیامبر خلافت به امیرالمومنین علی علیه السلام نرسید؟ 🔸 استاد طائب اللــهم عجــل لولیڪ الفــࢪج♡ https://eitaa.com/joinchat/4174184625C25a2f7aaf5
هدایت شده از بیداری‌اندیشه
1_988142432_5816405640372816615.mp3
4.21M
2 🏵 جلسه دوم: تلاش های پیامبر برای جلوگیری از انحراف اسلام اهمیت و تسلط یهود بر دنیا استاد طائب اللــهم عجــل لولیڪ الفــࢪج♡ https://eitaa.com/joinchat/4174184625C25a2f7aaf5
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌عبد کلمه ی عبد به معناى کسی است نهایت خضوع و تذلّل را در برابر معبود خود دارد و به معنای واقعی نوکر اوست، عبد در تمام هستى و کمالات، خویش را مدیون مولاى خود می‌داند؛ از این‌رو تسلیم او است و همین نادیده گرفتن خود و هوا و هوس خویش، او را به رنگ کمالات مولا درمی‌آورد. تا آن‌جا که به فرموده رسول مکرم اسلام(ص): بنده حقیقى حضرت پروردگار کسى است که اطاعت و فرمانبردارى خدا شیرینى او و محبت خدا لذتش باشد. حاجت به خداى خود برد و حکایت خویش به او گوید و توکل و اعتماد خود بر او بندد ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌تعریف عبد در حدیث؛ امام صادق(ع) می‌فرماید: حقیقت عبودیت و بندگى چند چیز است: 1_ این‌که بنده در آنچه خدا بر او منّت گذاشته و بخشیده است براى خود مالکیت نبیند، بدان جهت که بندگان را ملکى نیست، مال را مال خدا می‌دانند، و آن‌را در جایى که خدا فرموده است قرار می‌دهند. دوم: این‌که تمام مشغولیاتش منحصر شود به آنچه که خداوند او را بدان امر نموده، یا از آن نهى فرموده است. بنابراین، اگر بنده خدا براى خودش ملکیتى را در آنچه که خدا به او سپرده است نبیند، انفاق نمودن بر او آسان می‌شود. و چون بنده خدا تدبیر امور خود را به مدبرش بسپارد، مصائب و مشکلات دنیا بر وى آسان می‌گردد. و زمانى که به آنچه خداوند به وى امر کرده و نهى نموده است اشتغال ورزد، دیگر فراغتى نمی‌یابد تا مجال و فرصت خودنمایى و فخر نمودن بر مردم پیدا نماید. از این‌رو؛ چون خداوند بنده خود را به این چند چیز گرامى بدارد، زندگى در دنیا و نحوه برخورد با ابلیس و خلایق بر وى سهل و آسان می‌گردد. به انگیزه زیاده اندوزى و فخر و مباهات با مردم به دنبال دنیا نمی‌رود و آنچه را که از جاه و جلال و منصب و مال در دست مردم می‌نگرد، آنها را براى عزت و علّو درجه خویشتن طلب نمی‌نماید و روزهاى خود را به بطالت و بیهودگى نمی‌گذراند مجلسى، بحار الانوار، ج 1، ص 224، طبع حروفى، مطبعه حیدرى. ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
.
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌تعریف عبد در حدیث؛ امام صادق(ع) می‌فرماید: حقیقت عبودیت و بندگى چند چیز است:
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ مراتب عبد بندگی و عبودیت مانند خیلی چیز های دیگه از جمله ایمان؛ علم؛ اخلاق و.. دارای مراتب مختلفیه عبادت و سعی در انجام دستورات الهی و ترک گناهان از مراتب اولیه یک عبد است مرتبه دوم عبد آن چیزیست که امام صادق علیه السلام در حدیث گذشته فرمود و خاص ترین مرتبه ی عبد نزد خدا با عنوان عبادالرحمان در قرآن کریم بیان شده. در آیات ۶۳ تا ۷۶ سوره ی مبارکه فرقان خداوند این بنده ی های خاص خودش رو تعریف کرده که باهم بررسی خواهیم کرد. ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ تواضع و حلم ۶۳_وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً ترجمه: ۶۳ ـ بندگان (خاص خداوند) رحمان، کسانى هستند که بى تکبر بر زمین راه مى روند; و هنگامى که جاهلان آنها را مخاطب سازند( و حرف های جاهلانه و توهین میزنند)، به آنها سلام مى گویند (و با بزرگوارى مى گذرند). نخست مى گوید: بندگان خاص خداوند رحمان، کسانى هستند که: با آرامش و بى تکبر بر روى زمین راه مى روند در واقع، نخستین توصیفى که از عباد الرحمان شده است، نفى کبر، غرور و خودخواهى است که در تمام اعمال انسان و حتى در کیفیت راه رفتن او آشکار مى شود; زیرا ملکات اخلاقى، همیشه خود را در لابلاى اعمال، گفتار و حرکات انسان نشان مى دهند، تا آنجا که از چگونگى راه رفتن یک انسان، مى توان با دقت و موشکافى به قسمت قابل توجهى از اخلاق او پى برد. آرى، آنها متواضعند، و تواضع کلید ایمان است، در حالى که غرور و کبر کلید کفر محسوب مى شود. دومین وصف آنها حلم و بردبارى است چنان که قرآن در ادامه همین آیه مى گوید: و هنگامى که جاهلان آنها را مورد خطاب قرار مى دهند و به جهل و جدال و سخنان زشت مى پردازند، در پاسخ آنها سلام مى گویند سلامى که نشانه بى اعتنائى، توأم با بزرگوارى است، نه ناشى از ضعف، سلامى که دلیل عدم مقابله به مثل، در برابر جاهلان و سبک مغزان است. سلام وداع گفتن با سخنان بى رویه آنها، نه سلام تحیت، که نشانه محبت و پیوند دوستى است، خلاصه سلامى که نشانه حلم، بردبارى و بزرگوارى است قالو سلاما باید مصداق ما مذهبیایی که در برابر فحاش ها و ملحدین قرار میگیرم باشه و هرگز حق مقابله به مثل نداریم ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌شب زنده داری ۶۴_وَ الَّذِینَ یَبِیتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّداً وَ قِیاماً کسانى که شبانگاه براى پروردگارشان سجده و قیام مى کنند. سومین ویژگی بندگان خاص خدا اینه که در ظلمت شب، که چشم غافلان در خواب است و جائى براى تظاهر و ریا وجود ندارد، خواب خوش را بر خود حرام کرده، و به خوش تر از آن که ذکر خدا و قیام و سجود در پیشگاه با عظمت او است، مى پردازند، پاسى از شب را به مناجات با محبوب مى گذرانند، و قلب و جان خود را با یاد و نام او روشن مى کنند:) ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ اعتدال در انفاق ۶۷_وَ الَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ کانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً ـ و کسانى که هر گاه انفاق کنند، نه اسراف مى نمایند و نه سخت گیرى; بلکه در میان این دو، حدّ اعتدالى دارند. جالب توجه این که: اصل انفاق کردن را مسلّم مى گیرد، به طورى که نیاز به ذکر نداشته باشد; چرا که انفاق، یکى از وظائف حتمى هر انسانى است، لذا، سخن را روى کیفیت انفاق آنان برده، مى گوید: انفاقى عادلانه و دور از هر گونه اسراف و سخت گیرى دارند، نه آن چنان بذل و بخششى کنند که زن و فرزندشان گرسنه بمانند، و نه آن چنان سخت گیر باشند که دیگران از مواهب آنها بهره نگیرند! ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
.
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ اعتدال در انفاق ۶۷_وَ الَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ ک
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ۳ ویژگی ۶۸_وَ الَّذِینَ لا یَدْعُونَ مَعَ اللّهِ إِلهاً آخَرَ وَ لا یَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاّ بِالْحَقِّ وَ لا یَزْنُونَ وَ مَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ یَلْقَ أَثاماً ۶۹_یُضاعَفْ لَهُ الْعَذابُ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ یَخْلُدْ فِیهِ مُهاناً ۷٠إ_الاّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَنات وَ کانَ اللّهُ غَفُوراً رَحِیماً ۷۱_وَ مَنْ تابَ وَ عَمِلَ صالِحاً فَإِنَّهُ یَتُوبُ إِلَى اللّهِ مَتاباً و کسانى که معبود دیگرى را با خداوند نمى خوانند; و انسانى را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز به حق نمى کشند; و زنا نمى کنند; و هر کس چنین کند، مجازات سختى خواهد دید! عذاب او در قیامت مضاعف مى گردد، و همیشه با خوارى در آن خواهد ماند! مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل مى کند; و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است! و کسى که توبه کند و عمل صالح انجام دهد، به سوى خدا بازگشت مى کند (و پاداش خود را مى گیرد). ششمین ویژگى عباد الرحمان که در آیات مورد بحث آمده، توحید خالص است که آنها را از هر گونه شرک و دوگانه و یا چند گانه پرستى، دور مى سازد، مى فرماید: آنها کسانى هستند که: معبود دیگرى را با خداوند نمى خوانند البته این آیه تنها منظورش پرستش معبود دیگر نیست بلکه ریا کردن و خودنمایی در اعمال صالح نیز نوعی خواندن غیر خداست هفتمین صفت، پاکى آنها از آلودگى به خون بى گناهان است: آنها هرگز انسانى را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز به حق، به قتل نمى رسانند از آیه فوق به خوبى استفاده مى شود: تمام نفوس انسانى در اصل محترمند و ریختن خون آنها ممنوع است، مگر عواملى پیش آید که این احترام ذاتى را تحت الشعاع قرار دهد، و مجوز ریختن خون گردد. هشتمین وصف آنها این است که: دامان عفتشان هرگز آلوده نمى شود و زنا نمى کنند آنها بر سر دو راهى کفر و ایمان، ایمان را انتخاب مى کنند، و بر سر دو راهى امنیت و ناامنى جان ها، امنیت را، و بر سر دو راهى پاکى و آلودگى، پاکى را آنها محیطى خالى از هر گونه شرک، ناامنى، بى عفتى و ناپاکى با تلاش و کوشش خود فراهم مى سازند! و در پایان این آیه، براى تأکید هر چه بیشتر اضافه مى کند: و هر کس یکى از این امور را انجام دهد، عقوبت و مجازاتش را خواهد داشت ولى از آنجا که: قرآن مجید هیچ گاه راه بازگشت را به روى مجرمان نمى بندد و گنهکاران را تشویق و دعوت به توبه مى کند، در آیه بعد، چنین مى گوید: مگر کسانى که توبه کنند، ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند که خداوند گناهانشان را مى بخشد و سیئات اعمال آنها را تبدیل به حسنات مى کند، و خداوند آمرزنده و مهربان است ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³
.
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ۳ ویژگی ۶۸_وَ الَّذِینَ لا یَدْعُونَ مَعَ اللّهِ إِلهاً آخَرَ وَ لا یَقْتُلُونَ
‌ ‌ ‌ ‌شهادت ندادن به ناحق و شرکت نکردن در مجلس گناه ۷۲وَ الَّذِینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً و کسانى که شهادت به باطل نمى دهند (و در مجالس باطل شرکت نمى کنند); و هنگامى که با لغو و بیهودگى برخورد کنند، بزرگوارانه از آن مى گذرند در حقیقت، آنها نه در مجلس باطل(مجلس موسیقی حرام، لعب و لهو، شراب، رقص غیبت، تهمت و...)حضور پیدا مى کنند و نه آلوده لغو و بیهودگى مى شوند. و با توجه به این که: لغو شامل هر کارى که هدف عاقلانه اى در آن نباشد مى گردد، نشان مى دهد که: آنها در زندگى، همیشه هدف معقول، مفید و سازنده اى را تعقیب مى کنند، و از بیهوده گرایان و بیهوده کاران متنفرند. ³¹³(پایگاه ظهور)³¹³ ³¹³ | @montaghem1_313 |³¹³