eitaa logo
دولت قوی
591 دنبال‌کننده
84 عکس
20 ویدیو
3 فایل
بستری برای اندیشیدن پیرامون «دولت قوی». تدبیر و خردمندی، مقاومت، هویت دینی و ملی، پیشرفت، عدالت اجتماعی ارتباط با بنده: 🇮🇷 👤Eitaa.com/ahs_tafreshi @feqholsiasat
مشاهده در ایتا
دانلود
📖صفحهٔ 3⃣ ♦️در واقع دوری از احکام و اعتقادات الهی فقط به هوای نفسِ درونی برنمی‌گردد؛ بلکه بیش از آن، این محیط‌سازی و شرایط‌سازی در اجتماع است که می‌تواند به زندگی الهی ضربه بزند و هوای نفس را برای تحرکی چندین برابر تحریک کند. لذا نباید دائماً جنگ فرهنگی را منحصر در ماهواره و اینترنت و موبایل و... کرد! حتی اگر فرض‌شود که ماهواره و اینترنتی وجود ندارد، وقتی تعریف تحصیل و اشتغال و فقر و غنی در عمل -و نه در بحث‌های نظری- به مدل ادارهٔ غربی واگذار شود و نسخه جایگزینی ارائه نشود، قهراً بسیاری از جوانانِ دوستدار دین نیز با محاسبه اقتصادی به این نتیجه می‌رسند که توانِ پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارند و روابط نامشروع و غیرقاعده‌مند بسیار ارزان‌تر است و لذا برای تأمین نیازهای عاطفی و جنسی خود به آن رو می‌آورند. خصوصاً با توجه به این که بر اساس احکام اسلام در ازدواج، مرد باید نفقه همسر خود را بپردازد که این امر با الگوی مصرف موجود، هزینه‌های کمرشکنی ایجاد می‌کند. اما در کشورهای غربی، زن و مرد هردو باید به‌صورت اشتراکی خرجِ خانه را تأمین کنند و مرد وظیفه‌ای برای پرداخت نفقه ندارد. یعنی مدل ادارهٔ غربی، احکام انسان‌سازِ اسلام چون ازدواج و پرداخت نفقه توسط مرد را که موجباتِ رشد او را فراهم می‌آورد، عملاً به‌چالش می‌کشد. علاوه بر همهٔ این‌ها، مدل اداره که «تنوع» را مبنای انگیزش قرار داده، این امر را به کالاها محدود نکرده‌است بلکه تنوع‌طلبی در امور جنسی نیز جریان دارد و موجب تضییق فضا برای دوام و پایداری ازدواج می‌شود. ♦️پس جامعهٔ ما به نسبتی که مجبور شده مدل غربی و ساختارهای آن در بخش‌های مختلف از جمله در تحصیل و اشتغال را بپذیرد، مبتلا به ناهنجاری‌های ناشی از آن شده و به نسبتی که آن را نپذیرفته و مقاومت کرده است، دین مردم حفظ شده است. اما اگر این روند ادامه پیدا کند و درک از مشکل اصلی ایجاد نشود، خطرات بیشتر شده و ضرباتِ دشمن کاری‌تر خواهد شد. لذا حساسیت‌های متدینین و انقلابیون و مردم باید بر نقطه اصلی متمرکز شود. 🔗ادامه دارد... 🆔@Asre_jadid_57
📖صفحهٔ 4⃣ (بخش پایانی) ♦️به نظر می‌رسد شناخت صحیح از «جنگ اقتصادی» نیز به‌همین مطلب باز می‌گردد. جنگ اقتصادی فقط به‌این نیست که روابط بانکی ما را قطع کردند و از صادرات و واردات کالاها ممانعت می‌کنند. بلکه عمق هجمه اقتصادی دشمن در این نقطه شکل می‌گیرد که هر کشوری برای دستیابی به زندگی خوب و مرفه و تأمین معیشت مردم باید به تولید ثروت بپردازد اما تولید ثروت، الگوی علمیِ مختص به خود را داراست. یعنی هر کشوری برای تولید ثروت، با تلاش دیگر کشور‌ها مواجه است و باید بر سر تصاحب بازارهای جهانی با آن‌ها رقابت کند. کشورهایی در این رقابت موفق بوده‌اند که سرمایه‌های بزرگ وارد کنند و تکنولوژی‌های جدید بخرند و با نوسازی خطوط تولید از طریق واردات سرمایه و تکنولوژی خارجی، کالاهای باکیفیت تولید کنند و موفق به تصاحب بازار شوند. در واقع کیفیت کالا به نحوی که توانایی رقابت در بازار جهانی را داشته باشد، به تکنولوژی برتر و خطِ تولید جدید و پیشرفته منوط است. لذا محاسبات مدلِ اداره به مردم و مسئولین ایران می‌گوید اگر شما هم میخواهید به ثروت دست پیدا کنید، باید از تکنولوژی جدید در کارخانه‌ها استفاده کنید تا کالای باکیفیت و ارزان تولید کنید. اما خریداری این تکنولوژی و استفاده از آن وابسته به سرمایه‌های بزرگ است و مهم‌ترین صاحبان سرمایه کلان و تکنولوژی برتر، همان کشورهایی هستند که شما را تحریم کردند و روشن است که چنین نیازهای اساسی را برای کشوری که با آن‌ها درگیر است، تأمین نمی‌کنند. ♦️لذا پنهانی و آشکار دائماً گفتند و می‌گویند که از شعارهایتان دست بردارید و سخنان غیرواقعی نزنید و واقعیت تولید ثروت و تأمین معیشت مردم در دنیای امروز را بپذیرید! در این صورت است که مشکلاتتان حل خواهد شد. این سخن از زبان برخی مسئولین نیز شنیده می‌شود؛ البته نه به این معنا که او می‌خواهد کشور را به بیگانه بفروشد، بلکه محاسباتِ کارشناسی برای اداره کشور است که چنین تحلیلی را به او تحمیل می‌کند. در مباحث گذشته بیان‌شد که اگر مقام معظم رهبری حفظه‌الله خطر «نفوذ» را مطرح کردند و آن را به «تغییر محاسبات مسئولین نظام» تعریف‌کردند، باید توجه‌داشت که محاسبات مسئولین نظام در مطالعات کارشناسی و توسط علومی مانند اقتصاد و برنامه ریزی و جامعه‌شناسی و مدل ادارهٔ کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این علوم و محاسبات، این حقیقت بزرگ را که جمهوری اسلامی در عصر حاضر پرچم توحید و خداپرستی را به‌دست گرفته‌است، نفی می‌کند و همه دستاوردهای انقلاب را شعاری و غیرواقعی می‌داند و می‌گوید همه کشورهای دنیا برای رسیدن به رفاه روزافزون متحد شده‌اند. فقط شما در این میان لجبازی می‌کنید و چند وقت دیگر هم ازاین لجبازی دست برخواهید داشت! پس عمیق‌ترین سطح جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی نیز به مدل ادارهٔ مادی و الحادی برمی‌گردد. ... 📕قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن، از صفحهٔ ۲۰۵ تا ۲۱۱ 🆔@Asre_jadid_57
⭕️ قدرت اسلامی(حکومت اسلامی) اثرش در جذب نفوس به طرفِ اسلام از صدها مبلّغ و مانند آن، بیشتر است. 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله ♦️وقتی اسلام قدرت خود را نشان داد و معلوم شد که می‌تواند دشمن را منکوب کند، دشمنان اسلام حساب کار خود را می‌کنند و زمامداران دشمن متوجّه می‌شوند که دیگر نمی‌شود با این قدرت جنگید و مبارزه‌کرد. بنابراین قرآن می‌فرماید، با آنها مقاتله کنید، شاید متنبّه شده و برگردند. ♦️این بیان توجّه و التفاتی به نقش قدرت در جذب نفوس به طرفِ حقیقت است. این مطلب همان نکته‌ای است که برخی از متفکّران معاصر می‌گویند: «اگر یک گوشه‌ی دنیا، یک قدرت اسلامی به وجود آید، اثرش در جذب نفوس به طرفِ اسلام از صدها مبلّغ و مانند آن، بیشتر است.» 📕کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص 63 🆔@Asre_jadid_57
⭕️ ریشهٔ تمامی این معضلات در نظرات ناقص تصمیم‌سازانی قابل پیگیری است که بر مبنای معادلات کارشناسی تصمیم‌سازی می‌کنند. تصمیم‌سازان زمینهٔ تصمیم‌گیری‌ها را فراهم می‌کنند. کسانی که خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناآگاهانه نسخه‌های نامناسبی را برای درمان دردهای صعب‌العلاج فرهنگی و اقتصادی می‌پیچند و بدون توجه به تبعات سوء این کارشناسی‌ها در درازمدت و تحمیل آثار مخرّب آن بر ساختار فرهنگی نظام اسلامی و ارزش‌های مقبول خاص و عام، تنها راه را در پیروی از چنین سیاست‌هایی می‌دانند. اصولاً معادلات مادی غربیْ نه‌تنها قدرت تشخیص اهداف این انقلاب و ملت را نمی‌تواند داشته‌باشد بلکه با انگیزه‌ها و فرهنگ این مردم سازگاری ندارد. 🔰علامه سیدمنیرالدین حسینی هاشمی ♦️«بنابراین تصمیم‌سازی در تمام بخش‌های جمهوری اسلامی بر مبنای معادلات کارشناسی صورت می‌گیرد. من این مطلب را به‌ قوی‌ترین کارشناس‌های نظام که از سیاست‌های اقتصادی دولت انتقاد می‌کردند نیز بیان نموده‌ام که ریشهٔ تمامی این معضلات در همان نظرات ناقص خودتان قابل پیگیری است. اما آن‌ها می‌گويند تصمیم‌گیری بر عهدهٔ مسئولیتی است که شما انتخاب می‌کنید. می‌گوییم آیا غیر ازاین است که تصمیم‌سازی به عهدهٔ شماست و این شما هستید که طرح‌ها و لوایح را تهیه می‌کنید و سپس توسط روحانیون و دیگر تصمیم‌گیران، آن‌ها را به امضا می‌رسانید؟ اشکال کار این‌جاست که اصولاً معادلات شما قدرت تشخیص اهداف این ملت را نمی‌تواند داشته باشد. لذا باید در این جامعه، معادلهٔ متناسب با آرمان‌هایش حاکم باشد. شما این واقعیت را صادقانه برای ملت اعتراف نمی‌کنید؛ نه برای تصمیم‌گیران اعتراف می‌کنید و نه برای عموم مردم! نه به «تصمیم‌گیران» می‌گویید که درد اصلی از جانب «معادلهٔ شناسایی» ماست... اما اگر می‌بینید که مردم ما علی‌رغم فشار زیاد اقتصادی هنوز حاضر به تحمل مشکلات هستند، به‌دلیل این است که انگیزهٔ مذهبی بر آن‌ها حاکمیت دارد‌؛ نه این‌که کار کارشناسی شما شایستگی دارد. اگر برای ملت روشن شود که فسادهای موجود، از ناحیهٔ معادلاتی است که با انگیزه‌ها و فرهنگ این مردم سازگاری نداشته و در واقع مانع اجرای فرمان رهبری نیز می‌باشند، فکر می‌کنید با این مسأله چگونه برخورد می‌کنند؟ پس این معضل، ریشه در وجود همین «مدیریت علمی» دارد که نارسایی آن نسبت به جامعهٔ اسلامی، هر روز در حال روشن‌ترشدن است.»¹ ♦️«امروز نوک حملهٔ تهاجم دشمنان داخلی و خارجی، و شماتت دوستان ناآگاه، متوجه «تصمیم‌گیران» نظام اسلامی و دولت‌مردان دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی است، و حال آن‌که ریشهٔ معضل را باید در «نظام کارشناسی» کشور دانست که زمینهٔ چنین تصمیم‌گیری‌هایی را فراهم می‌کنند. جا دارد از این افراد به عنوان «تصمیم‌سازان» کشور یاد کنیم؛ کسانی که خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناآگاهانه نسخه‌های نامناسبی را برای درمان دردهای صعب‌العلاج فرهنگی و اقتصادی می‌پیچند و بدون توجه به تبعات سوء این کارشناسی‌ها در درازمدت و تحمیل آثار مخرب آن بر ساختارفرهنگی نظام اسلامی و ارزش‌های مقبول خاص و عام، تنها راه را در پیروی از چنین سیاست‌هایی می‌دانند. مسلماً این کلام ما به معنای تخطئه عناصر خدوم و دل‌سوز شعب نظام کارشناسی کشور، نظیر سازمان برنامه و بودجه، و گلوگاه‌های مهم تحقیقاتی نیست. کلام ما متوجه نقصان «روش» موجود و حاکمیت ارزش‌های نامتناسب با آرمان‌های جامعهٔ اسلام بر الگوی عملی فعلی است که خودبه‌خود کارشناسان متعهد و غیرمتعهد جامعه را به سمت چنین نتایجی سوق می‌دهد؛ تا جایی که برخی از این عناصر که از تعهد کمتری برخوردارند، تحقق منویات مقام معظم رهبری را در خصوص برنامهٔ توسعه و نظایر آن، حداقل در شرایط فعلی ناممکن و نامعقول می‌دانند! مسلماً تا زمانی که ابزار کارشناسی، همین ابزار باشد و در معادلات و شاخصه‌ها نیز تحوّلی بنیادین روی‌ نداده‌ باشد، نمی‌توان خواستِ ولیِ اجتماعی نظام اسلامی را که سرپرست توسعه شناخته می‌شود و استراتژی کلی حرکت جامعه را در درازمدت مشخص می‌کند، در سراسر وجود سیاست‌های خرد و کلان نظام جریان داد. در این صورت، طبیعی خواهد بود عده‌ای مدعی شوند که نمی‌توان لااقل بخشی از احکام اجتماعی اسلام را در جامعه پیاده کرد. بله تا زمانی که ابزار و معادلات کاربردی، همین وضع را دارند، هم باید شاهد شماتت‌های ناآگاهان و نااهلان باشیم، و هم خود را از اجرای تمامی احکام نورانی اسلام مغلول‌الید ببینیم.»² ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ▪️١. حسینی الهاشمی، گامی عملی در جهت اسلامی‌کردن فضای دانشگاه‌ها، صفحهٔ ۲۱ و ۲۲ ▪️٢. حسینی الهاشمی، گامی عملی در جهت اسلامی‌کردن فضای دانشگاه‌ها، صفحهٔ ۲۱ و ۲۲ 🆔@Asre_jadid_57
⭕️دانشمندان غربْ پیامبرانی شکست‌خورده‌اند؛ چرا که دانش مدرن مشکلات عدیده‌ای برای جهان و بشریت بوجود آورده است. در واقعْ بیماری‌های فرهنگی، نه علت، بلکه معلول بیماری‌های علمی‌اند. ♦️«روشنفکران غرب پیامبرانی هستند که ناکام مانده‌اند. شکست آنان نه به دلیل بی‌اعتباری دانش که فراهم آورده‌اند و نه به علت بی‌توجهی موجود به موعظه‌های آنان بوده‌است. آنان بیشتر بدین دلیل شکست خورده‌اند که دانش عرضه‌شده به‌وسیلهٔ آنان و موعظه‌هایی که القا کرده‌اند، به‌آن اندازه‌ای که مورد ادعای بعضی از آنان است، به اصلاح اخلاقی و بهبود اقتصادی اجتماعی غرب کمکی نکرده‌است. آنان به این دلیل شکست خورده‌اند که دانش و موعظهٔ ایشان، خود مشکلاتی برای جامعه به‌وجود آورده است. روشنفکران علوم اجتماعی و انسانی مقصودشان این بوده است که دانشی فراهم سازند که بنیانی برای سیاست‌گذاری باشد، سیاست‌هایی که جامعه را به سمت آیندهٔ بهتر هدایت کند. روشنفکران علوم فیزیک و طبیعی منظورشان این بوده است که دانشی عرضه کنند که کاربرد عملی آن دانش، جامعه را به سوی آیندهٔ بهتر راهنمایی کند. هر دو شکست خورده‌اند؛ اما به دلایل متفاوتی... آثار ناگوار علم تجربی نظیر آثار گوارای آن محصول عرضی و فرعی آن نیست، بلکه ذاتی طبیعت آن است.»¹ ♦️ «میان بیماری‌های عام فرهنگی و بیماری‌های خاصی که با علم ارتباط می‌یابند، نه تنها تطابق‌های آشکار و همه‌جانبه وجود دارد، بلکه وقتی به دقت نگاه کنیم خواهیم دید که بیماری‌های عام فرهنگی، نه علت، بلکه معلول بیماری‌های علمی‌اند.» ² 📕۱.ایوا اتزیونی هالوی، روشنفکران و شکست در پیامبری، صفحهٔ ۱۱ و ۱۰۸ 📕۲.آلن تورن، نقد مدرنیته، صفحهٔ ۳۳۶ 🆔@Asre_jadid_57
⭕️خطر تبدیل اسلام به عنصر توجیه‌گر تمدّن غربی؛ امروز نیز این بلیّهْ حاکم و مسلّط بر ذهن بسیاری است. 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله ♦️بعضی‌ها اسلام را یک‌بُعدی مطرح می‌کنند، درست مثل آن‌ متفکّرین مسلمان مادّی‌گرای قرن نوزدهم میلادی؛ متفکّران مسلمانی که در حقیقت مادّی بودند، اگر چه به‌ظاهر و به ادّعا مسلمان. ... در قرن نوزدهم میلادی که قرن علم و علم‌گرایی بود و علم، میدان‌دارِ همهٔ این جوامع پیشرفته و مترقّی یا آن جوامعی که حسرت آن پیشرفتگی را میخوردند بود، متفکّرین مسلمانی هم پیدا شدند که به جای اینکه سعی کنند اسلام را بفهمند و اسلام را ارائه بدهند و اسلام را بر تمدّن عرضه کنند تا تمدّن، آن را ناگریز و ناچار بپذیرد و به شکل آن در بیاید، سعی کردند اسلام را با تمدّن تطبیق بدهند و تمدّنِ صنعتی مادّی را بر اسلام تحمیل کنند. از جمله‌ی [اینها] سیّداحمدخان هندی است؛ یک دانشمند متفکّر اسلامی در هندوستان و مفسّر قرآن عجیب این است و به‌وجودآورنده‌ی یک دانشگاه بزرگ اسلامی [به‌ نام] علیگر در هندوستان که هنوز هم آن دانشگاه هست؛ یک متفکّر اسلامی و اسلامی‌اندیش است‌، امّا درست در بافت و کوک حرف‌ها و تفکّراتش که می‌روی آن رگه‌های دوری از معنویّتِ اسلام و نزدیکی و گرایش و اعتقاد به مادّیگری را ملاحظه می‌کنی. هر آیه‌ای در قرآن، هر حدیثی در احادیث اسلامی، هر مطلبی از تاریخ اسلام را که با فرمول‌های علمی محدودِ کشف‌شده‌ی تا آن روز که خیلی خیلی کم بود نسبت به آنچه بعدها کشف شد و نسبت به آنچه دانش بشری تا آخر کشف خواهد کرد اندک منافاتی داشت، رد می‌کرد؛ همه‌ی معجزات انبیا را که در قرآن آمده تأویل و توجیه [می‌کرد]؛ چرا؟ چون عقلش نمی‌فهمید؛ عقلش نمی‌توانست درست قبول کند و بپذيرد چیزی را که خارج از فرمول‌های علمی بود‌؛ شکافتن دریا برای موسی، معجزه‌ی عصای موسی و همه معجزاتی که در قرآن به آن‌ها تصریح شده. این یک بلیّه‌ی بزرگی بود! سعی می‌کردند اسلام را تطبیق بدهند با آن مقدار از علمی که تا آن‌ روز کشف شده که همان‌طور که عرض کردم، خیلی هم کم و ناچیز و کم‌ارزش بود نسبت به اندوخته‌های فرهنگی بشر؛ چه قبل از آن و چه بعد از آن. ♦️امروز آن بلیّه حاکم و مسلّط بر ذهن بسیاری است. فرهنگ غربی در ذهنش هست، سعی می‌کند اسلام را با آن تطبیق بدهد. جزو بلیّه‌های بزرگ یکی است: آزادی و دموکراسی با مفهوم غربی‌اش. سعی می‌کنند آزادی‌ای که در انقلاب اسلامی و در حکومت اسلامی لازم است، هر چه ممکن است نزدیک کنند به آزادی‌ای که مثلاً انقلاب کبیر فرانسه [به مردم] داده و امروز در فرانسه رایج است. و آیا آن آزادی است؟ و آیا آن‌چه امروز در دنیای دموکراسی چه در انگلستان که مادرِ دموکراسی است و چه در فرانسه و چه در سایر کشورهای غربی و چه در آمریکا وجود دارد و رایج است، آزادی است؟ آیا واقعاً انسان‌ها در آن‌جا آزادانه می‌توانند آن‌چه لازمه‌ی شخصیّت و منش انسانی و اصالت انسانی است انجام بدهند و بفهمند؟ این درست است؟ و آیا امروز جایز است که ما آن‌چه به‌عنوان آزادی به دست آورده‌ایم در اشکال قانونی با آن‌چه امروز غرب دارد تطبیق بکنیم؟ معنای وفاداری به اسلام همین است؟ اسلام حدود و ثغور را برای ما معیّن کرده. 📕شرح نهج‌البلاغه، شرح خطبه‌ی اوّل (نبوّت‌ها در نهج‌البلاغه)، صفحهٔ ۳۲ الی ۳۴ 🆔@Asre_jadid_57
⭕️جنگ با اقامه‌گران، نسبت به اشاعه‌کنندگان و مرتکب‌شوندگانْ حرف اوّل را می‌زند. امروزه، تمدّن غربْ باطل و مناسک آن را بسیار پیچیده و ظریفْ اقامه می‌کند. 🔰مرحوم علامه سیّدمنیرالدّین حسینی هاشمی ♦️جنگ با اقامه حرف اول را می‌زند، بعدْ جنگ با اشاعه، بعدْ جنگ با تخلف. غرب حتماً جز اقامه‌کنندگان زناست، حتماً جز اقامه‌کنندگان لواط و کلیه خبائث و بالاتر از همه اقامه‌کننده ماده‌پرستی است. 📕«مباحثی پیرامون سازمان دفتر»، جلسه ۱. 🆔@Asre_jadid_57
دشمن‌شناسی آیت‌الله میرباقری، کانال عصر جدید.mp3
2.67M
⭕️دانشگاه‌ها؛ مهم‌ترین ابزار نوین استعمار غرب 🔰حضرت آیت‌الله میرباقری ♦️دشمنیِ استعمار مدرنْ لایه‌های پیچیده‌ای دارد در مقیاس یک تمدّن، شما در لایه‌های‌شان دستگاه‌های امنیتی و نظامی‌شان را می‌بینید اما دانشگاه‌های‌شان را نمی‌بینید، مهم‌ترین ابزار استعمار مدرن دانشگاه‌های‌شان است. پیچیده‌ترین لایۀ استعمار مدرنْ آکادمی‌های‌شان است، مهم‌ترین پشتوانه‌های استعمار مدرنْ دانشمندان‌شان هستند، من نمی‌خواهم همه را متهم کنم، آدم خوب در کاخ فرعون هم هست... بحث من این است که این جریان‌ لایه‌های دیگری نیز دارد که اگر آن‌ها را نشناسیم کار را تمام می‌کنند. 🆔@Asre_jadid_57
⭕️دانشگاه‌ها؛ مهم‌ترین ابزار نوین استعمار غرب 🔰حضرت آیت‌الله میرباقری ♦️لایه‌های دشمنیِ استعمار مدرنْ لایه‌های پیچیده‌ای است در مقیاس یک تمدّن، شما در لایه‌های‌شان دستگاه‌های امنیتی و نظامی‌شان را می‌بینید اما دانشگاه‌هایشان را نمی‌بینید، مهم‌ترین ابزار استعمار مدرن دانشگاه‌هایشان است. پیچیده‌ترین لایۀ استعمار مدرنْ آکادمی‌های‌شان است، مهم‌ترین پشتوانه‌های استعمار مدرنْ دانشمندان‌شان هستند، من نمی‌خواهم همه را متهم کنم، آدم خوب در کاخ فرعون هم هست... بحث من این است که این جریان‌ لایه‌های دیگری نیز دارد که اگر آن‌ها را نشناسیم کار را تمام می‌کنند. ♦️ما باید این تمدن را در جهاز هاضمۀ تمدن اسلامی هضم کنیم، بحث این نیست مثل داعش با آن مبارزۀ کور کنیم. بحث این نیست که منزوی شویم و یا منفعل باشیم یا نخود لوبیایی سوایش کنیم. خوب‌هایش را بگیریم و بدهایش را بگذاریم کنار، تصور کنیم غرب همه چیزش خوب است فقط اخلاق جنسی‌اش بد است،ما بیاییم به آن یک لااله‌الاالله اضافه کنیم‌، اصلاً اینطور نیست، بت‌پرستی مدرن است. همه چیزش بد است، منتهی به همین معنایی که کردم يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ، همه جا حق مغلوب باطل است، دانشگاهش همین است، آکادمی‌اش همین است، آدم خوب در دانشگاهشان هست، حتماً هست، حقی آنجا هست، بله هست، فلسفه‌شان همین است، تمام لایه‌هایش همین است. ♦️شما کود حیوانی را پای درخت سیب می‌ریزید میوه‌اش را مصرف می‌کنید ولی نمی‌شود که به‌آن اسانس بزنید و به‌آن زرورق بپیچید و بیاورید سر سفره بگذارید، بعد بگویید بو بکش ببین اگر بد است نخور، این که حرف نشد، ما با چنین تمدنی مواجه هستیم. 🆔@Asre_jadid_57
⭕️بروز معضلات جدی در امر اداره‌ جامعه، بیانگر عجز و ناتوانی مدل کارشناسی موجود در اداره‌ یک جامعه مذهبی است؛ نه عجز دین در امر اداره. 🔰استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ♦️باید این واقعیت را روشن کنید که حاکمیت نظام کارشناسی در دست کارشناسان است. اگر می‌بینید که نقائصی در کار تصمیم‌گیران نظام وجود دارد از باب این است که تصمیمِ تصمیم‌سازان نظام، یعنی همان‌هایی که با آمار و ارقام و نمودار سروکار داشته و بر اساس مبانی غیرالهی به ارائه طرح‌های کارشناسی مبادرت می‌کنند، بر سبیل صواب نیست! ♦️لذا اگر امروز شاهد بروز معضلات جدی در امر اداره‌ جامعه هستیم قبل از هر چیز بیانگر عجز و ناتوانی مدل کارشناسی موجود در اداره‌ یک جامعه مذهبی است؛ نه اینکه این نقص را بتوان به عجز دین در امر اداره منسوب کرد. ۳ مهرماه ۱۳‌۷۵ ☑️ @AndisheMonir 🆔@Asre_jadid_57
⭕️«فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْر»؛ با ائمهٔ کفر باید مبارزه کرد. 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله ♦️قرآن می‌فرماید: «فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْر»؛ ائمّه و امامان کفر را بکُشید؛ نمیگوید «فقاتلوهم»، یا «فقاتلوا الکفر». «امامان کفر»، پیشوایان و زمام‌داران و سردمداران کفرند... «امام کفر»، یعنی «اید‌ئولوگ، تئوریسین، زمام‌دار و هادیِ کفر». آیه‌ی قرآن نمی‌خواهد بگوید با هر کافری که نقض عهد کرد، بجنگید، بلکه مطلب اجتماعی بسیار مهم و دقیقی را بیان‌ می‌کند؛ حکمی در مقیاس جهانی. در واقع امامِ کفر است که نقض عهد میکند، نه آحاد مردم. آیه می‌خواهد بگوید اگر نقض عهد کردند، با ائمّه‌ی آنها بجنگید؛ چون آنها غدّه‌های چرکین اجتماع‌اند که مانع مسلمان‌‌شدن مردم می‌شوند. یکی از مستشرقان مسیحی میگوید: «جنگ اسلام در واقع، جنگ با حکومت‌ها و زمام‌داران و رؤسای زمان بود، نه جنگ با ملّت‌ها.» چه‌ کسی با عیب‌جویی خود از پذیرش اسلام مانع می‌شود؟ آیا توده‌ی مردم مانع‌اند؟ خیر، بلکه کسانی که بر زوایای اجتماع و مردمْ سلطه و قدرت دارند مانع هستند. 📕تفسیر سوره برائت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صص ۱۲۵ تا ۱۲۹(خلاصه). 🌐https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39687 🆔@Asre_jadid_57
⭕️"تنگه احد نظام اسلامی"؛ شکاف میان "اعتقادات نظریِ فردی" با "اعتقادات التزامی و القایی از سوی الگوهای اجراییِ غیراسلامی یا ضدّاسلامی". الگوهای غربی طراحی شده‌اند که مبنای غرب در قطع ارتباط با خداوند متعال را در عرصه حیات اجتماعی تحقق بخشند... ♦️تنگه احد نظام اسلامی شکافی است که میان اعتقادات فردی و نظری و اعتقادات التزامی و القایی از سوی الگوهای اجراییِ غیراسلامی یا ضداسلامی رخ می‌دهد. ♦️مردم از سویی معتقدند ربا اعلام جنگ با خداست، ولی الگوهای مالی و پولی بر مبنای ربا شکل گرفته‌اند. مردم معتقدند افزایش جمعیت مایه مباهات پیامبر است، اما ساختارهای اجتماعی و الگوهای اجراییْ نه‌تنها زمینه و امکان تحقق این امر را فراهم نمی‌آورند، بلکه زمینه و امکان آن را از بین می‌برند. وقتی در الگوی مسکن رسماً این امر به تصویب می‌رسد که خانه استاندارد هر ایرانی یک خانه ۷۵ متری است، این الگو (که البته به علوم انسانیِ غربی متکی است) عملاً به معنای انکار ضرورت و مطلوبیت افزایش جمعیت خواهد بود و نهایتاً به شکل التزامی و در مقام عمل انکار سخن اسلام است و نهایتاً انکار رسالت خواهد بود. ♦️...تنگه احد نظام اسلامی، شکاف میان اعتقادات ذهنی و قلبی مردم در مورد اسلام و التزامات عملی و عینی الگوهای اجرایی غربی در مورد اسلام است که منجر به ناکارآمدی عینی و اسلامیِ نظام شده و به‌تدریج موجب تضعیف و از‌بین‌رفتن مقبولیت نظام اسلامی می‌شود و نظام، انقلاب و اسلام را در معرض خطر قرار می‌دهد. ♦️...باید این تصور را که می‌توان الگوهارا از مبانی جداساخت و به‌اجرا گذاشت، خطا دانست؛ زیرا اساساً الگوهای اجرایی به‌وجود آمده‌اند که تحقق‌بخش مبانی خود باشند و الگوهای غربی طراحی شده‌اند که مبنای غرب در قطع اتصال به آسمان، آخرت و خداوند متعال را در عرصه حیات اجتماعی تحقق بخشند... 📕کتاب تنگه احد معاصر، سیدمرتضی حسینی الهاشمی، انتشارات تمدن نوین اسلامی، قم، ۱۳۹۹،صفحه ۵۱ و ۵۲. 🆔@Asre_jadid_57