eitaa logo
کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
229 دنبال‌کننده
180 عکس
29 ویدیو
10 فایل
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸قرآنِ 1400 سال پیش، چطور به درد امروز می‌خورد؟🔸 یک نفر از من سؤال کرد: «این کتاب قرآن که هزار و چهار صد سال پیش آمده، آیا برای امروز هم می‌تواند مفید باشد؟! گفتم: «این کرۀ زمین، هزار و چهار صد سال پیش بود یا نبود؟» گفت: «بود». گفتم: «هزار و چهار صد سال پیش مردم از این زمین بیشتر می‌فهمیدند یا حالا؟» گفت: «حالا». گفتم: «آن خدایی که می‌تواند یک زمینی را خلق کند که هرچه علم مردم بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنند، نمی‌تواند یک کتابی خلق کند که هرچه علم بشر بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنند؟» ببین! تو قبول داری که خدا زمینی ساخته است که هزارو چهارصد سال پیش، مردم با علم و درک خودشان از آن استفاده می‌کردند. حالا هزار برابر آن موقع، از آن استفاده می‌کنند؛ چون از این زمین، برق تولید می‌کنند، این صنعت‌های متفاوت را ایجاد کرده اند و ... . الان متوجه شده اید که در زمین چه عجایبی هست که آن موقع نمی‌دانستید. درست است؟ پس آن کسی که توانست این زمین را اینطوری خلق کند که هرچه علم تو بیشتر شود، از آن بیشتر بفهمی، نمی‌تواند یک کتابی خلق کند که هرچه تو عقلت بیشتر شود و عِلمت بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنی؟! ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
خداروشکر که جامعه مذهبی ما حتی را هم - اگرچه در واکنش به رفتار وقیحانه یک مجرم خیابانی باشد- می داند و مورد حمایت قرار نمی دهد. 👈ای کاش طرف مقابل هم اغتشاش و ضرب و جرح و تعرض به جان و مال و نوامیس مردم را نمی دانست. مذهب = قانونمداری عقلانیت = قانونمداری ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
⚘۱۳ به دَر یعنی تمام ۱۳ معصوم چشمشان به در است تا بیایی....⚘ 🍀🍃به روز سیزده امسال باید، گره زد سبزه چشم انتظاری را فقط و فقط، بر جامه سبـز تو آقا تا بیایی و سبـز شود روزگار زردمان، و شکوفه باران شود بهارمان🍃🍀 ⚘الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج⚘ ‎‌‌‌‎ 
روایتی عجیب در کتاب قدیمی فجائع الدهور: هنگامی که کشف حجاب شد منتظر نزول بلا باشید و بعدش منتظر ظهور! عن أمير المؤمنين ( عليه السلام ) قال : إذا كشف الحجاب وخرجن النساء كالرجل الشاب وغير أحكام الكتاب فانتظروا نزول البلاء كالغيث من السحاب وقيام قطب الأقطاب عجل الله فرجه. (فجائع الدهور ص 143) هنگامی که کشف حجاب صورت گرفت و زنان مثل مرد جوان خارج شدند و احکام کتاب الهی تغییر داده شد(و حرام الهی را حلال دانستند) در این هنگام همچون بارش باران از ابر، منتظر نزول بلا باشید و قیام قطب اقطاب عجل الله تعالی فرجه الشریف را انتظار بکشید. آیا علمای عظام، مسئولان متعهد و مردم غیور و مومن ایران اسلامی اجازه می دهند مملکت امام زمان (عج) آماج بلاهای خود ساخته چند مزدور وطن فروش (کشف حجاب کننده های سازمان یافته) یا تعدادی نوجوان غافل و هیجان زده قرار گیرد؟! ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
ملاحظه: اینکه نود درصد مساله حجاب، شناختی و فرهنگی است نه امنیتی و قضایی حرف درستی است اما مساله این است که همان ده درصد را - که همه اعتراف به امنیتی بودن آن دارند - نباید مورد غفلت قرار داد زیرا همان ده درصد به جهت سازمان یافته بودن بسیار اثرگذار بر 90 درصد دیگر هستند و کار فرهنگی نیز در مورد آنها بی اثر است. لذا در کنار کار فرهنگی برخورد امنیتی و قضایی هم لازم است. ضمن اینکه علاوه بر وظیفه مردمی نباید از وظیفه دولت و مسئولان نیز غفلت صورت گیرد بلکه نقش دولت به جهت برخورداری از امکانات گسترده بسیار سنگین تر از مردم عادی است. بنابراین در مواجهه با معضل بدحجابی و بحران کشف حجاب باید رویکردهای فرهنگی- امنیتی، و اقناعی- قضایی را به طور توأمان داشته و هر دو جنبه مردمی- دولتی در آن تقویت گردد. یادمان باشد گذشته را تکرار نکنیم: 1- برخورد سلبی و قضایی بدون کار فرهنگی و اقناعی مناسب (دهه شصت) 2- تکیه بر کار فرهنگی بدون برخورد قضایی و قانونی مناسب ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
هدایت شده از اجتهاد
وظیفه بیماره نسبت به روزه.pdf
162.7K
🔖 بیمارانی که نمی‌دانند باید روزه بگیرند یا خیر، بخوانند ✔️مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در جدولی به تفکیک بیماری‌های گوناگون، وظیفه بیمارانی که نمی‌دانند باید روزه بگیرند یا خیر، مشخص نموده است. در این جدول وظیفه بیمارانی با بیماری‌هایی همچون دیابت، تیروئید، کلیه، چشم، روماتیسم، قلب، اعصاب، روان، سرطان، گوارش، تنفس و ... مشخص شده است. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
نامه سرگشاده جمعی از اساتید دانشگاه‌های خراسان رضوی خطاب به سران قوا: حجاب مساله‌ای راهبردی در جامعه اسلامی است / هنوز فرصت مواجهه منطقی با پدیده کشف حجاب وجود دارد. https://snn.ir/004UcE
🚨 عامل اصلی دو قطبی شدن جامعه، قانون شکنی و تشویق به قانون شکنی است و بهترین راه جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه، پایبندی همه به قانون است ‌... جای بسی تعجب است که بعضی به جای اینکه قانون شکنان را دعوت به قانون کنند به دغدغه مندان می گویند شما بی‌خیال شوید!! آیا مسیر دعوت به بی خیالی انتهایی دارد؟!! التماس تفکر ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
کشورهای آمریکایی و اروپایی یکی یکی دارن را به علت هایی نظیر: - - - و یا محدود می کنند! و برای استفاده کنندگان از این پیام رسانها مالی و حتی زندان قرار می دهند!! آیا این علت ها در ایران وجود ندارد یا مهم نیستند؟! مسئولان ایران نیز به نظر می رسد باید به جای فکر کردن به جمع آوری آرای انتخاباتی به فکر مصلحت و امنیت و حقوق مردم باشند که در این رسانه ها پایمال می شود هم خیلی ساده است! به جای فیلترینگ ناقص و ناکارآمد و پرهزینه؛ در کنار تقویت پیام رسانهای داخلی، دو کار ساده انجام دهید: 1- پهنای باند این پیام رسان های خارجی را کم کنید و خدماتی به آنها ندهید 2- هزینه استفاده از این پیام رسانها و نیز استفاده از فیلتر شکن ها را چندین برابر کنید(به طوری که به محض اتصال، بسته اینترنت تمام شود!)(نوعی جریمه مالی غیر مستقیم) و این کار را با همه پیام رسان های خارجی بکنید چرا که «سگ زرد برادر شغال است» و این تسلسل، بی پایان! والسلام ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفت: صد پسر در خون بغلتد، گُم نگردد دختری گفتم: صد بسیجی و انقلابی و مومن با غیرت، در خون بغلتد، ولی هیچ دختری حتی اگر بدحجاب است مورد تعرض واقع نشود😭 دختران این سرزمین همه ناموس ما هستند دخترم با بی حجابی و کم حیایی زمینه طمع ورزی مریض دلان و فسادافکنی اشرار را فراهم نکن شهید حمیدرضا الداغی شهادت: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ سبزوار، هنگام دفاع از ناموس مردم 🌺 شادی روح این شهیدِ غریب صلوات
راهکارهای علمی و عملی برای دعوت دختران به حجاب
استاد علیدوست: لزوم کشف عناوین مرجع و پایه در فرایند اجتهاد 🔹بحث‌های روشی را باید خیلی اهمیت بدهید به این دلیل که رفتار فقیه را تعیین می‌کند. لزوم کشف عناوین مرجع و پایه و تمییز آن از غیر آن، یک کلان‌بحثی است که توتی اکلها کل حین باذن ربها ... یک بحث روشی است که یک متد و به استنباط فقیه می‌دهد. 🔹 یک مستنبط وقتی می‌خواهد استنباط کند، مفهوم‌شناسی کند یا حکمی صادر کند، باید و پایه و اصلی را پیدا کند. سوگمندانه باید گفت که این مسئله مهم در اصول فقه ما جایگاهی ندارد، در حالی که یکی از ملاک‌های مجتهد این است که بتواند عناوین پایه را پیدا کند. 🔹مثلا آیا خودش دارد و عنوان پایه است یا عنوان پایه یک چیز دیگری است؟ یا مثلا خودش عنوان پایه است؟ شیخ انصاری تصریح می‌کند که غنا موضوعیت برای تحریم ندارد یا مثلا می‌گوید: ان حرمة اللعب بآلات اللهو، الظاهر انه من حیث اللهو لا من حیث خصوص الآلة؛ اینجا عنوان پایه، لعب بودن یا آلت بودن نیست، بلکه لهو بودن است. در سخنان شیخ انصاری این اصطلاح عناوین پایه و تحلیل‌ها نیست؛ ولی آن لب قضیه هست. 🔹البته به بهانه پیدا کردن عنوان پایه، عنوان مادر، عنوان اصلی، کارکردگرایی، جدا کردن ثابتات از متغیرات، برگرداندن قوانین بعضها الی بعض و ... نباید عنوان پایه بتراشیم و یادمان باشد که در هر حال از خارج نشویم. (خارج فقه هنر، ۲۳ آبان ۱۴۰۰) 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
📷نوشته‌ای جالب در یک مسجد
من بافتن موی سر را خیلی خوب بلدم. روز دختر مبارک
هشدار//هشدار// هشدار 🍀کافی شاپ ، ابزار خطرناک اندلسی کردن ایران انقلابی🍀 💢 یک کافی شاپ، فقط یک کافی شاپ نیست کافی شاپ ها که امروز مثل قارچ ازلحاظ کمی چه بسا میره که تعدادشون از مساجد ، هیاتهای مذهبی ، پایگاههای بسیج و....جلوبزند ، در جامعه امروز ایران چیزی فراتر از محلی برای نوشیدن قهوه هستند، و تبدیل شده اند به محلی برای دیدار و گفت و گو، گعده های دوستانه، دور زدن برخی محدودیت ها و ممنوعیت های موجود در خانه یا جامعه، گذران وقت و اوقات فراغت، و حتی تولید محتوا برای فضای مجازی، وعاملی برای تغییر ذائقه فرهنگی وفکری واخلاقی جامعه ، 🍀آره فکرش روبکنید ، بعضا درفضای کوچک ومحدود ، پسر ودختر کشف حجاب ونامحرم ونفس تونفس وبعضا روبروی هم درحال قلیان کشیدن و.....وحریم شکنی کامل و..... تاپاسی ازشب وبعدنیمه شب..... به کجااین همه شتابان ؟!! باهدایت کدام اتاق فکر ناتوفرهنگی ، برای براندازی...... ♦️در کنار موارد فوق، اما اتفاق مهم تر این است که کافی شاپ ها نشانی است از تغییر سبک زندگی نسل جوان، یافتن افراد هم فکر و انتقال هنجارهای فرهنگی و ارزشی به یکدیگر. این کار لزوما به صورت آگاهانه و خودخواسته نیست، اما به هر حال وجود دارد. در این میان، فضای مجازی هم این تغییرات را «آموزش» می دهد هم «ترویج» می کند. ♦️اما نکته مهم این است: درست ترین مواجهه افراد و نهادهای مبلغ دین، اخلاق و فرهنگ با این تغییرات چیست؟ لذامی طلبد که باهمان انگیزه وهدف گذاری های بازدارنده وتهاجمی عرصه نظامی وعلمی وفن آوری ، دراین عرصه نیزبه کمک دانشمندان جامعه شناس وعلوم سیاسی وروانشناسی و..... ، تادیرنشده ( هرچندتاحدودی دیرهم شده) بطورجدی چاره اندیشی شود .
هدایت شده از دانشگاه فردوسی مشهد
ویژه اعضای محترم هیئت علمی 🔰 دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌‌کند: 🔴 بررسی فقهی حقوقی لایحه عفاف و حجاب 📚 با حضور 🔸دکتر علی‌مراد حیدری دانشیار گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی (کرسی حقوق) 🔸دکتر علیرضا عابدی سرآسیا دانشیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی (کرسی فقه) 📆 سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۲ 🏢 دانشکده الهیات، سالن شهید عبدالکریمی
شبهات مربوط به حج 🕋 : شبهه: " دلخوش از آنیم که حج می رویم غافل از آنیم که کج می رویم کعبه به دیدار خدا می رویم او که همینجاست کجا می رویم حج به خدا جز به دل پاک نیست شستن غم از دل غمناک نیست " پاسخ من: ✨روزگاری عجیب میبینم ✨در پسِ دین فریب میبینم 🌀چون که آمد دوباره موسمِ حج 🌀‌حج و کعبه غریب می‌بینم 💠کافر و فاسقان و اهلِ نفاق 💠جمله بر دین طبیب میبینم! ☀️ای که گفتی «ز حج‌ بپرهیزید!» ☀️در کلامت نهیب(1) میبینم ⭐️گفته ات را «کمک به‌مظلومان» ⭐️ز عمل بی نصیب می بینم ✨جملگی عزمِ «تور» ها دارید ✨فقرا را سَلیب(2) می بینم 🌕اهلِ حج اهلِ دستگیری اند 🌕عابدان را مُجیب میبینم 🌸دلِ پاکت چه سود وقتی که 🌸به هوس ها رَکیب(3) می بینم 🌼چاره کار این بد اندیشان 🌼وردِ امّن یجیب می بینم 🌱تا نیاید امیرِ فنِ سخن 🌱این حقیران خطیب می بینم ☀️به امیدِ وصال، دل خوش دار ☀️که قضا را کتیب(4) میبینم 🌟«» عزم حج دو چندان کن 🌟 که رضایِ حبیب می بینم __ 1) نهیب: تشر، اضطراب، گزند 2) سلیب: سلب شده، ربوده مال، کسی که حقش را گرفته باشند 3) رکیب: راکب، سوار 4) کتیب: مکتوب، نوشته شده ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔰 دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌ کند: 🔴 بررسی فقهی حقوقی لایحه عفاف و حجاب 📚 با حضور: 🔸دکترعلی‌مراد حیدری دانشیار گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی (کرسی حقوق) 🔸دکتر علیرضا عابدی سرآسیا دانشیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی (کرسی فقه) 📆 سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۲ شرکت برای عموم آزاد است. 🏢 دانشکده الهیات، سالن شهید عبدالکریمی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ‟☽❀ اِلَهِـــــــــــےءَاتِ فـِردوسِــــــــــــے ❀☾” ••✾•📚👨‍🏫📚•✾•• 📱@elahiatemashhad
🔰 دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌ کند: 🔴 بررسی فقهی حقوقی لایحه عفاف و حجاب 📚 با حضور: 🔸دکترعلی‌مراد حیدری دانشیار گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی (کرسی حقوق) 🔸دکتر علیرضا عابدی سرآسیا دانشیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی (کرسی فقه) 📆 سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۲ لینک مجازی: http://vroom.um.ac.ir/a-abedi 🏢 دانشکده الهیات، سالن شهید عبدالکریمی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ‟☽❀ اِلَهِـــــــــــےءَاتِ فـِردوسِــــــــــــے ❀☾” ••✾•📚👨‍🏫📚•✾•• 📱@elahiatemashhad
دومین نشست 🔰 دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌ کند: 🔴 بررسی فقهی حقوقی لایحه عفاف و حجاب 📚 با حضور: 🔸دکترعلی‌مراد حیدری دانشیار گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی (کرسی حقوق) 🔸دکتر علیرضا عابدی سرآسیا دانشیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی (کرسی فقه) 📆 شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۰ لینک مجازی: http://vroom.um.ac.ir/a-abedi 🏢 دانشکده الهیات، سالن شهید عبدالکریمی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ‟☽❀ اِلَهِـــــــــــےءَاتِ فـِردوسِــــــــــــے ❀☾” ••✾•📚👨‍🏫📚•✾•• 📱@elahiatemashhad
shabhaye_pishavar.pdf
19.71M
✍کتاب شبهای پیشاور یکی از کتب مناظراتی میان شیعه و اهل سنت است که می‌تواند هر جویای حقیقتی را سیراب کند. لینک صوتی کتاب شبهای پیشاور 👇👇👇 http://sharieh.com/news/397
با سلام و احترام و تبریک عید سعید غدیر بر آن شدیم تا با پشتوانه شما شیفتگان غدیر و عاشقان امیرالمؤمنین علیه‌السلام تحت نظارت مجمع خیران دانشکده الهیات، برای ، اقدام به دو کار خداپسندانه کنیم: ۱) خرید تعدادی دستگاه تصفیه‌آب برای خوابگاه‌های دانشجویی(به مبلغ تقریبی هر دستگاه 7 میلیون تومان) ۲) اطعام در ظهر روز غدیر (یوم الاطعام) در خوابگاه های دانشجویی (با توجه به اینکه جمعه ها در خوابگاه دانشجویی غذا توزیع نمی شود) از همه شما بزرگواران تقاضا می‌شود جهت مشارکت در این امر خداپسندانه هر مبلغی که مایل هستید را به شماره های زیر واریز فرمایید. ۱) جهت خرید (مهلت واریز تا شنبه شب): شماره حساب: ۰۱۰۴۰۹۹۵۰۰۰۰۵ شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۷۵۷۱۴۵۶۷۶۴ (به نام عباس جوارشکیان) ۲) جهت (مهلت واریز تا پنج شنبه شب): شماره حساب: ۰۱۰۳۲۱۳۳۱۲۰۰۴ شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۷۳۲۶۹۲۰۸۸۲ (به نام ملیحه کازرانی مقدم) جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا پیام بدهید: @habib_ghn ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ‟☽❀ اِلَهِـــــــــــےءَاتِ فـِردوسِــــــــــــے ❀☾” ••✾•🌿🌸🌿•✾•• 📱@Elahiatemashhad
بیعت با علی علیه السلام یعنی ... 🌺🌺🌺عید غدیر، عید تجدید عهد با ولایت مبارک باد🌺🌺🌺