هدایت شده از من و سلیمانی
⭕تمدید مهلت ارسال آثار مسابقه "من وسلیمانی" تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹
🔹️آثار خود را ضمن انتشار در صفحه شخصی خود در اينستاگرام با درج هشتگهای مشخص شده و رعايت استانداردهای کيفی، اخلاقی و قوانين جمهوری اسلامی ايران تا #تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ به يکی از پيام رسان های:
۱) سروش
۲) ايتا
۳) تلگرام
به آيدی
@manvasolaimani98
ارسال نمائيد.
👈 استفاده از دو هشتگ عمومی
#من_و_سليمانی
و
#manvasolaimani
علاوه بر هشتگ های اختصاصی پيش گفته الزاميست.
👈 قيد نام و نام خانوادگی و شماره تماس الزاميست.
(اين اطلاعات نزد هيئت برگزارکننده محفوظ میباشد و به ازای هر اثر، کد اختصاصی تعلق میگیرد که همراه با اثر منتشر میشود.)
@manvasolaimani
با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و لزوم ارائۀ دروس مجازی فایل برخی از دروس در این کانال نیز بارگزاری می شود
1-1. حجیت عقل در مجال حسن و قبح.mp3
14.94M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: حجیت عقل در مجال حسن و قبح
شماره فایل: 1001
@Dr_AbediSarasia
1-2. عقل در مجال ملازمات و مصالح و مفاسد.mp3
13.67M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: حجیت عقل در مجال ملازمات و مصالح و مفاسد
شماره فایل: 1002
@Dr_AbediSarasia
1-1. دلیل عقل.mp3
18.34M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #اصول_فقه_کاربردی
عنوان درس: #اصول_فقه2_حقوق
عنوان مبحث: حجیت عقل
شماره فایل: 2001
@Dr_AbediSarasia
001- ABEDI-GHAVAEED.mp3
4.44M
#صوت
#تدریس
موضوع: #قواعد_فقه
عنوان درس: #قواعد_فقه_ارشد
عنوان مبحث: قاعده لاضرر-مقدمه
شماره فایل: 3001
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
هدیه روز پدر
وقتی مغازه دار پرسید یک جفت جوراب می خواهی یا بیشتر؟ پسرک با نگرانی پاسخ داد نه، یک عدد برای پای راست!
(یادی بکنیم از پدرانی که از جان مایه گذاشتند تا امروز امنیت داشته باشیم)
ولادت امیر مومنان علیه السلام و روز مرد مبارک
#داستانک
📚 http://abedisa.blogfa.com/
@Dr_AbediSarasia
غرق در نعمت های بهشت بود: هر چه آرزو می کرد... چون در دنیا آدم خوبی بود: نماز، روزه، کمک به نیازمندان، صداقت، امانت داری و ...
ولی...
همیشه در بهشت تشنه بود؛ زیرا...
نهر متعلق به کسی بود که یک عمر از او غافل بود:
صاحب نهر،
علی بود علی!
#داستانک
📚 http://abedisa.blogfa.com/
@Dr_AbediSarasia
3002- نظرات پیرامون مفاد قاعد لاضرر 16.mp3
5.44M
#صوت
#تدریس
موضوع: #قواعد_فقه
عنوان درس: #قواعد_فقه_ارشد
عنوان مبحث: نظرات پیرامون مفاد قاعده لاضرر
شماره فایل: 3002
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
🔴 پیام سرگشاده کارمند اورژانس قم از #آخوند_های_نفوذی در بیمارستان!
◽️ ...وقتی بمب خبری گسترش شدید #کرونا در قم منفجر شد، خانواده، دوستان و نزدیکان، همه واکنش نشان دادند و نگران حال من شدند.
خیلی ها بهم گفتن جانت مهمتر است از شغلت! و میخواستند که ترک پست کنم!
از بس نگرانم بودند یادشان رفت که من نه تنها منبع درآمد و امرار معاش خانوادهام، دریافتی از این شغل درمانی است، بلکه متعهد هستم به حضور!
◽️ اما در این روزها افرادی رو دیدم، که بدون نصب اتیکت و نام و نشان، بدون هیچ تظاهر و ریا و منت، کار و خانواده خودرا ترک کردند...
اما بجای گریز از مهلکه و پناه بردن به فضای امن تر، به خط مقدم درگیری با بیماری کرونای بیمارستانهای سانتر کرونا آمدند...
هرکاری که از دستشان برمیآمد،
از جابجایی بیماران کرونایی در تخت...
تا بردن آنان برای انجام تصویربرداری ها و سی تی اسکن ها و جابجایی نمونه های آزمایشگاهی...
تا گندزدایی تخت ها و فضا عمومی اتاق ها و تهیه ویلچر و جابجایی بیماران و کمک به حراست و انتظامات بیمارستان و کمک به خدمات و دستگیری از بیماران نیازمند کرونایی و ایجاد ارتباط بین خانواده های نگران خارج از بخش قرنطینه بابیمار...( چون حضور همراه کنار بیمار ممنوع شده بود)
تا رساندن وسایل و لوازم مورد نیاز برای بیماران در فضای قرنطینه...
◽️ این #مجاهدان که همگی طلبههای حوزههای علمیه قم بودند، گاه که بیماران متوجه می شدند اینها که درسکوت و آرامش و با محبت، فقط دارند خدمت میکنند؛
کمک پرستار،
نیروی خدماتی
یا همراه بیمار...نیستند
بلکه طلبه هستند، دست به دعا بر میداشتند...
◽️ دلداری این روحانیون، هم به بیمار وهم به خانواده ها، واقعا تاثیر شگرفی در اون لحضه بحرانی داشت.
◽️ بدور از همه تملقها و اغراقها، اصلا قصد چاپلوسی ندارم، اما در خدمت دکتر عاملی -متخصص طب اورژانس- بودم که میگفت درسهای زیادی از این عزیزان گرفتم، چقدر بی منت، ایثار رو به تصویر کشیدند.
◽️ حاضرم قسم بخورم که مواردی از خدمتگزاری این عزیزان شاهدبودم که اگر کسی جایی برایم تعریف میکرد که گروهی آخوند، اینچنین فداکاری میکردند، شاید تمام و کمال، حرفش را باورنمیکردم!
◽️ این دوستان که اکثرا" متاهل و صاحب فرزند هستند، شب تا صبح را بدون استراحت، در کنار بیماران کرونایی سپری کردند.
◽️ آقای بشارتی -از کارشناسان اتاق عمل- میگفت اینقدر از آخوندها برایم بدگفتهاند و در ذهنم تصویر بدی ازشون ساخته شده که وقتی این افراد که حتی از نصب اتیکت و انداختن عکس هم خودداری میکردن را دیدم، به شدت حیرت کردم و تصویری از نهایت سادگی و #بیریایی یک طلبه در ذهنم نقش بست.
◽️ کاش این فرهنگ احساس وظیفه و خدمت رسانی در دیگر اقشار هم به همین اندازه تقویت میشد.
◽️ زیرا مطمئن هستم این حس و حال #جهادی از روی جوگیری و یا تظاهر، بوجود نیامده بلکه حاصل فرهنگ حوزوی و کار فرهنگی عزیزانی در آن محیط معنوی بوده است.
◽️ من بعنوان یکی از عوامل کادر درمان، از گروه جهادی طلاب جوان و امدادگران جهادی که در این ایام کنار ماهستند کمال تشکر رو دارم و بهشون دستمریزاد میگم.
✍️ حمیدشیرانی از اورژانس بیمارستان شهید بهشتی قم
هدایت شده از من و سلیمانی
♦️۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا گرامی باد
نه نان خواستند و نه نام...
درود میفرستیم به روان پاک شهدای دفاع مقدس که بدون ریا و خودنمایی برای این سرزمین جنگیدند.
روحشان شاد و یادشان گرامی🌹
@manvasolaimani
هدایت شده از ماهاد
طرح #اعتکاف_کتابخوانی
به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا کتاب ارزشمند #سلام_بر_ابراهیم را پیشنهاد می کنیم
این کتاب که یکی از پرفروشترین کتابهای دفاع مقدس است و رهبر معظم انقلاب آن را کتابی خیلی جذاب وجالب؛ و شخصیت معرفی شده در آن را دارای جاذبه مغناطیسی معرفی کردند.
نسخه رایگان آن به صورت پی دی اف منتشر شده و نسخه اندرویدی آن در کافه بازار موجود است.
دانلود مستقیم در پیام بعدی
@mahad313
هدایت شده از ماهاد
سلام_بر_ابراهیم_1.pdf
3.54M
طرح #اعتکاف_کتابخوانی
به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا کتاب ارزشمند #سلام_بر_ابراهیم را پیشنهاد می کنیم
این کتاب که یکی از پرفروشترین کتابهای دفاع مقدس است و رهبر معظم انقلاب آن را کتابی خیلی جذاب و جالب؛ و شخصیت معرفی شده در آن را دارای جاذبه مغناطیسی معرفی کردند.
@mahad313
هدایت شده از ماهاد
باسلام و احترام. یک پیشنهاد خوب برای همه عزیزان
💞 #اعتکاف_کتابخوانی 💞 است.
از فرصت ها بهترین استفاده را ببرید و 📚 خوب و مفید را بخوانید و به عزیزانتان معرفی کنید 😍
کرونا یا بیوتروریسم فرهنگی اقتصادی؟
✅ در حالی که نسخه های اولیه بیوتروریسم در صدد کشتار گسترده جامعه هدف بودند اما نسخه های امروزین آن در پی تخریب زیرساختهای اقتصادی و بعضا فرهنگی اند؛ بنابراین از چیزهایی استفاده می شود که کشندگی پایین، اما سرعت انتشار بسیار بالایی داشته باشند تا سریعا جامعه هدف را درگیر کنند.
✅ رسانه ها در بیوتروریسم اقتصادی نقش بسزایی دارند: ایجاد رعب و وحشت عمومی، زمینه سازی برای تعطیلی های گسترده، به تعطیلی کشاندن مشاغل و کسب و کارها و...
✅ رسانه ها در بیوتروریسم فرهنگی اما، «نقش محوری» دارند: تخریب پایه های فرهنگی و اعتقادی، نارضایتی سازی، مقصر تراشی، القای ناکارآمدی و...
با توجه به نکات پیش گفته این پرسش بسیار جدی می نماید که آیا ما در مسئله کروناویروس، با یک بیوتروریسم پیچیده فرهنگی اقتصادی مواجهیم؟
و آیا در قبال آن، اقدامات متناسب فرهنگی، اقتصادی و رسانه ای پیش بینی شده است؟
ادامه دارد...
@Dr_AbediSarasia
کرونا یا بیوتروریسم فرهنگی اقتصادی؟ (2)
با توجه به قوت یافتن احتمال مواجه بودن با بیوتروریسم فرهنگی اقتصادی، این پرسش مطرح می شود که آیا در قبال آن، اقدامات متناسب فرهنگی، اقتصادی و رسانه ای پیش بینی شده است؟
متاسفانه نحوه مدیریت کشور در خصوص کرونا از زمان مطرح شدن تا الان حاکی از این است که نه تنها اقدامات صورت گرفته متناسب با این بحران نبوده بلکه بعضا به آن دامن زده و دانسته یا نداسته تکمیل کننده بخشی از پازل پیچیده بیوترورریسم فرهنگی اقتصادی بوده است. پاسخ به پرسش های زیر می تواند این مطلب را واضح تر سازد:
1) چرا با وجود آمادگی کامل سازمان پدافندغیر عامل برای مواجهه با این مسئله (تمرین سناریوهای مشابه کرونا در سال قبل و تشکیل سازمان پدافند زیستی و...) و شروع به کار جدی در زمینه کرونا از اول بهمن و برگزاری جلسات متعدد با ارگان های مختلف و...، هنگام تشکیل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آن سازمان مهم و کلیدی به عنوان عضو آن دعوت نمی شود و به تذکرات مبنی بر لزوم حضور آن به عنوان یک عضو حقوقی توجهی نمی شود؟(1)
2) چرا مسئولیت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به جای رئیس جمهور یا ریاست سازمان پدافند غیر عامل، به یک پزشک واگذار می شود؟ آیا یک پزشک می تواند پیامدهای تعطیلی های مداوم و گسترده را در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و ... درک کرده و برای آن برنامه ریزی مناسب داشته باشد؟
3) چرا با وجود تذکرات و هشدارهای سازمان پدافند غیر عامل، اطلاع رسانی صحیح در مورد ویروس و فرهنگ سازی مناسب در خصوص رعایت نکات ایمنی زودتر شروع نشد؟ اگر این کار در اوایل بهمن صورت می گرفت آیا با وضع بهتری مواجه نبودیم؟
4) آیا حقیقتا برای پیشگیری و کنترل این ویروس، این همه تعطیلی الزامی بود؟ آیا با مدیریت بهتر و رعایت بیشتر نکات ایمنی و بهداشتی نمی شد در عین کنترل بیماری، از این همه تعطیلی و ضررهای ناشی از آن جلوگیری کرد؟
5) آیا این تصمیم –خواسته یا ناخواسته- به تحقق اهداف بیوتروریسم اقتصادی و فرهنگی(چه باور بدان داشته باشیم یا نداشته باشیم) کمک نمی کند و علاوه بر تخریب زیرساختهای اقتصادی به نارضایتی عمومی دامن نمی زند؟
6) چرا در همان زمانی که همه کارشناسان از رفتن به سفر منع می کنند، بزرگراه چند سال معوَّق! تهران شمال رسما افتتاح می گردد و عوارض آن هم کاهش می یابد؟(6 اسفند) مقارنت این اقدام با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و برخی کسب و کارها وادارات چه معنایی می تواند داشته باشد؟
7) چرا در حالی که در برخی کشورها برای جلوگیری از تبعات سوء بزرگنمایی، هر گونه اظهار نظر در خصوص آمار مبتلایان و کشته شدگان کرونا از سوی غیر مسئولان جرم اعلام می شود در ایران هیچ تدبیری در این زمینه اندیشیده نمی شود؟
8) چرا در مورد ویروسی که بیشترین اثر گذاری را هنگام ضعف ایمنی بدن دارد، همه خبرها در مورد آن به شکلی استرس زا بیان می شوند؟ در حالی که استرس بزرگترین دشمن ایمنی بدن و بهترین کمک برای اثرگذاری بیشتر ویروس است!
9) چرا با وجود احتمال بیوتروریسم اقتصادی و فرهنگی، و لزوم حفظ امنیت و آرامش، این همه بر شفاف سازی در خصوص کرونا تاکید می شود؟ آیا بیان شفاف همه چیز در باره کرونا به مبارزه با آن کمک می کند یا به شیوع ناامنی و استرس؟ آیا این شفاف بودن، به صلاح کشور است یا به تحقق اهداف بیوتروریسم فرهنگی و اقتصادی کمک می کند؟
10) آیا برای اتفاقات پیش رو و سناریوهای احتمالی آینده، آینده پژوهی و سناریونویسی صورت گرفته است؟
پی نوشت:
1. سخنان رئیس سازمان پدافند غیر عامل، تاریخ انتشار 13/12/98؛ قابل دسترس در:
https://www.javann.ir/004AUe
ادامه دارد...
@Dr_AbediSarasia
کرونا یا بیوتروریسم فرهنگی اقتصادی؟ (3)
طبق اظهار کارشناسان کرونا ویروس، اکثر ویژگیهای بیوتروریسم را داراست (1) و می دانیم كه بيوتروريسم امروزی –برعکس- گذشته، به جای کشته سازی بیشتر در پی اهداف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و ویژگی مهم آن، همراهی تنگاتنگ با جنگ رسانه ای است: ایجاد رعب و وحشت عمومی و زمینه سازی برای تعطیلی های گسترده از یک سو؛ و تخریب پایه های فرهنگی و اعتقادی، نارضایتی سازی، مقصر تراشی، و در نهایت القای ناکارآمدی از سوی دیگر.
اما آیا در قبال آن، اقدامات متناسب فرهنگی، سیاسی و رسانه ای پیش بینی شده است؟
متاسفانه شواهد گویای آن است که همچون حوزه اقتصاد و مدیریت، حوزه فرهنگ وسیاست نیز از این بیوتروریسم بی نصیب نبوده، و اقدامات صورت گرفته نه تنها متناسب با این بحران نبودند بلکه بعضا به آن دامن زده و دانسته یا نداسته تکمیل کننده بخشی از پازل پیچیده بیوترورریسم فرهنگی بوده است.
پاسخ به پرسش های زیر می تواند این مطلب را واضح تر سازد:
1. چرا پیرامون این ویروس یک پروپاگاندای رسانه ای تمام عیار شکل گرفته و این پروپاگاندا در کشور ایران چندین برابر بیشتر از جاهای دیگر است.( به عنوان مشتی از خروارها: از ۱۲۰ برنامه تولید شده در مورد کروناویروس توسط شبکه بیبیسی ۸۰ مورد آن مربوط به ایران است) (1)
2. چرا شب قبل از راهپیمایی 22 بهمن خبر گسترش کرونا در ایران برجسته می شود و پس از آن تکذیب شده و تا قبل انتخابات اثری از آن مشاهده نمی شود؟!
3. چرا دقیقا یک روز قبل از انتخابات به طور ناگهانی فوت دو نفر به خاطر ابتلا به کرونا در قم اعلام و بولد می شود؟! (در حالی که معمولا ابتدا احتمال ابتلا، پس از مدتی مثبت شدن نتایج آزمایشات، سپس فوت به دلیل مشکوک به کرونا و در نهایت فوت به علت قطعی آن ویروس اعلام می شود)
4. چرا منشا پیدایش کرونا در ایران، «شهر قم»؛ و در کشورهای همسایه، «ایران» اعلام شده و برجسته سازی می شود؟ این که یک ویروس از کجا وارد شده به خودی خود چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟ این رسانه ها با ترویج این مطلب به دنبال چه نتیجه ای هستند؟
5. به فرض صحت این خبر، چرا قم که در مرکز ایران است باید اولین ابتلائات را داشته باشد، در حالی که اهالی تهران یا شهرهای مرزی بیشتر با افراد خارجی در تماس هستند؟
6. چرا منشا کرونا طلاب خارجی جامعة المصطفی در قم اعلام می شود در حالی که هیچ گونه گزارشی مبنی بر ابتلای آنها وجود نداشت؟
7. چرا از یک سو علت شیوع کرونا، قرنطینه نشدن قم و از سوی دیگر، علت قرنطینه نشدن شهر قم، مخالفت مراجع تقلید اعلام می شود در حالی که ایشان هیچ اظهار نظری در مورد قرنطینه شدن یا نشدن نداشته بلکه برعکس بارها بر لزوم رعایت دستورات پزشکی تاکید کرده اند؟
8. چرا سخنان مراجع عظام مبنی بر «لزوم رعایت بهداشت» و «توجه به آداب معنوی نظیر دعا» تحریف شده و با حذف قسمت اول و برجسته سازی قسمت دوم آن، گسترش کرونا به «عمل به این دستورات دینی» منسوب می شود؟
9. چرا برخی رسانه ها چالشهای ساختگی علم و دین، یا طب سنتی و طب جدید یا طب اسلامی و ... را دامن زده و به بهانه آن به تحقیر باورهای دینی و میراث کهن طب سنتی و اسلامی می پردازند؟
10. چرا زمانی که تمام کشور درگیر مبارزه با کروناست، چانه زنی ها و فشارآوری ها برای طرح مجدد و تصویب fatfو مذاکره و رفع تحریم ها و... آغاز شده است؟
11. چرا در زمانی که جنگ رسانه ای علیه ایران به وضوح مشاهده می شود، ستاد رسانه ای برای مقابله با آن شکل نمی گیرد؟
12. آیا برای اتفاقات پیش رو و سناریوهای احتمالی آینده، آینده پژوهی و سناریونویسی صورت گرفته است؟
پی نوشت:
1- سخنان رئیس سازمان پدافند غیر عامل، تاریخ انتشار 13/12/98؛ قابل دسترس در:
https://www.javann.ir/004AUe
@Dr_AbediSarasia
3002- نظرات پیرامون مفاد قاعد لاضرر 16.mp3
5.44M
#صوت
#تدریس
موضوع: #قواعد_فقه
عنوان درس: #قواعد_فقه_ارشد
عنوان مبحث: نظرات پیرامون مفاد قاعده لاضرر
شماره فایل: 3002
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
4004- تتمه حد لواط.mp3
24.62M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: تتمه حد لواط
شماره فایل: 4004
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia
تتمه کتاب الزنا.mp3
18.57M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: تتمه کتاب الزناء
شماره فایل: 4001
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia
4003- حد لواط.mp3
29.72M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: حد لواط
شماره فایل: 4003
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia
4004- تتمه حد لواط16.mp3
4.94M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: تتمه حد لواط
شماره فایل: 4004
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
4005- حد سحق 16.mp3
4.79M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: حد سحق
شماره فایل: 4005
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
4003- حد لواط16.mp3
5.96M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: حد لواط
شماره فایل: 4003
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
4005- حد سحق.mp3
23.86M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: حد سحق
شماره فایل: 4005
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia
4006 -قیادت.mp3
24.05M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: حد قیادت
شماره فایل: 4006
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia
4006 -قیادت16.mp3
4.83M
#صوت
#تدریس
موضوع: #فقه
عنوان درس: #فقه_جزایی
عنوان مبحث: حد قیادت
شماره فایل: 4006
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
2002- دلیل اجماع.mp3
16.81M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #اصول_فقه_کاربردی
عنوان درس: #اصول_فقه2_حقوق
عنوان مبحث: دلیل اجماع
شماره فایل: 2002
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia