برای سرباز اسلام
درد است که عمری برای اِعلای کلمه الله و برپایی مکتبی انسانی و جهانی یعنی اسلام جهاد کنی و تو را به سرباز یک سرزمین فرو بکاهند
تو با الله معامله کرده باشی و مزد تو را مردم بخواهند بدهند
گاه حتی روایت رسمی و رایج هم، انگیزه و آرمان تو را نفهمد و به یک جنگجوی شجاع ملیگرا مصادره کند
تو که از انواع منها و بتها عبور کرده بودی، از خودت، از هوایت، از خاکت، از مرزت، از سلاحت، از درجه ات، از هر آنچه غیر اوست... تو که با عملت و جهادت به ما آموختی که جز برای خدا نباید حرکت کرد
و نشان دادی آن کس که برای خدا و در راه حق، حرکت و هجرت کرد، دیگر چشم داشتی به همراهی و حمایت این و آن ندارد که خدا او را بس است
ای رزمنده بدون مرز
از تو آموختیم حرکت و عدم توقف در صحراهای دور از وطن را آنگاه که یار و یاوری نداری و آنگاه که تو را کتمان میکنند، نمیبینند یا نمیخواهند دیده شوی
ایفای وظیفه الهی را در آن هنگامی که برخی از ارکان موثر نظام هم، به پاسداری از حرم و دفاع از خلق الله روی خوش نشان نمیدادند یا دست کم حمایت نمیکردند رها نکردی و پشتگرم به نصرت الهی، امر امام زمانت را زمین نگذاشتی
رسانه ملی که در مقاطع مختلف مصلحت ندانست صدای جهاد تو و همرزمان بینشانت باشد، تو را سرد نکرد
وزارت خارجهای که با ادبیات دیپلماتیک پشت سربازان اسلام را خالی میکرد، دل مطمئن تو را خالی نکرد
و حتی لکنت شخصی در قامت رییسجمهور در دفاع صریح از حرمت و حریم حرم، تو را مردد نکرد؛ اگرچه دلخون بودی
ای سرباز خدا
شأن نزول نیروهای مسلح مکتبی در عصر انقلاب اسلامی در جان تو نشسته بود. ایمان و مکتب اسلام محرک و مدار حرکت تو بود
و بنابراین رسالتت را نه تنها حفظ و حراست از مرزهای ایران، بلكه به دوش کشیدن بار رسالت مكتبی تعریف کردی يعني جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاكميت قانون خدا در جهان(وَاَعِدُّوا لَهُمْ ماَ ٱسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه و مِنْ رِباطِ ٱلّخَيْلِ تُرهِبُونَ بِهِ عُدُوَّ اللّـه وَ عَدُوَّكُمْ وَ آخَرِينَ مِنْ دوُنِهِمْ)
آری آری ، تو برای پاک کردن شرِ منکَرِ اصلیِ دستساختِ مفسد اعظم و شیطان اکبر از زمین خدا و از سَر عبادالله، خالص بودی. تو برای پاکیِ زمین خدا و آزادگی بندگان خدا جهاد کردی و طعم شهادت چشیدی
اَشْهَدُ اَنـَّكَ اَقَمْتَ الصَّلوةَ وَ آتَيْتَ الزَّكوةَ
وَ اَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ
وَعَبَدْتَ اللهَ مُخْلِصاً وَجاهَدْتَ فِي اللهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ
فَعَلَيْكَ السَّلامُ مِنّي ما بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ
۱۳/۱۰/۱۴۰۱
به وقت سومین سال شهادت سردار دلها
@drhamednikoonahad
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهادت در راه خدا
تقدیم به #سردار_سلیمانی
غلام همّت آنم که زیر چرخ کبود
ز هر چه #رنگ_تعلق پذیرد آزاد است
سخنرانی 23 بهمن 1359 ؛ گرامیداشت شهدای هویزه
شهادت برای یک آرمان، وسیله است اما برای یک انسان چیزی است شبیه هدف، اگر نگویم هدف است. شهادت که تا با شهود انسان نسبت به حق و خدا قرین نباشد شهادت نامیده نمی شود مرحله والایی است از حضور تام قلب انسان در پیشگاه خدا، حضورقلب در برابر خدا
و کشته شدگان راه خدا؛ آنها که #فی_سبیل_الله حرکت می کنند، تلاش می کنند، خون می دهند، جان می دهند اینها قبلا ایمان شان را به خدا آنقدر قاطع و محکم و روشن کرده اند که از همه دوست داشتنی های دیگر در ره آن دوست می گذرند.
شهیدها آزادگانند. اگر ما خطاب به #امام_حسین علیه السلام می گوییم ای #سرور_آزادگان برای این است که #شهیدان_راه-حق آزادگانند.
شهید تا خودش را از بندگی ها و بردگی ها آزاد نکند، قدم به میدان شهادت نمی گذارد. او خودش را از همه علائق آزاد کرده، زِ هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد شده، آن وقت می رود به خیل پویندگان #خط_سرخ_شهادت بپیوندد و اصولا آن آزادی که به صورت یک شعار اصلی در #انقلاب_اسلامی ما درآمد این آزادی بود.
منبع: #جاودانه_تاریخ؛ گفتارها 2؛ (1390) ص۱۹۴
#حاج_قاسم
#مرد_میدان
#جان_فدا
@shahiddoctorbeheshti
📜 #متن |🔰 ایمان سرد
❇️ براى سازندگى و تربيت بايد از اعماق شروع كرد. هنگامى كه مى خواهيم رفتار و گفتار كسى را عوض كنيم، هنگامى كه مى خواهيم لباس كسى را دگرگون كنيم، بايد پيش از اين مرحله، عشق ها و علاقه هايش را عوض كنيم و ناچار شناخت هايش را و ناچار فكرهايش را، كه ادامه ى تفكر، شناخت است و ادامه ى شناخت، عشق و ادامه ى عشق، عمل.
❇️ ما عاشق آفريده شده ايم فقط معشوق ها را انتخاب مىكنيم و براى اين انتخاب است كه بايد آن ها را بسنجيم كه چه مى دهند و چه مى گيرند.
❇️ با اين روش نتيجه هاى سريع ترى بدست مى آيد. اگر فقط لباس كسى را عوض كرديم و چادر بر سرش انداختيم و نمازخوانش نموديم و با شعارها و تلقين ها و يا تشويق ها و تهديد ها، داغش كرديم، بدون اين كه از درون روشنش كرده باشيم و عشقى در نهادش گذاشته باشيم، ناچار در محيطى ديگر سرد مى شود و يخ مى زند؛ همان طور كه آهن تفتيده در محيط ديگر، سرد و سخت مىشود.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۴۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
شورای انقلاب؛ نخستین سنگ بنای حقوقی در روند پیروزی انقلاب
تأسیس نهاد حقوقی شورای انقلاب مستند به «حق شرعی و رأی اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران» در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت و به موجب فرمان مستقیم ولایت مطلقه امر، آنهم در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی را میتوان به عنوان اولین اقدام عملی در راستای عبور از حکومت طاغوت در نظر گرفت. پیش از تشکیل این نهاد، شهید بهشتی طی یک مصاحبه، هدف از تشکیل شورای انقلاب را تعیین افرادی به منظور ساماندهی نیروهای مردمی و گستردهتر شدن حرکت اجتماعی و تعیین مسئولینی برای اداره جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانستند. این شورا که ایده اصلی شکلگیری آن از آبان و آذر ماه ۱۳۵۷ در جریان سفر شهید مطهری به پاریس با امام(ره) مطرح شد، اساسیترین رکن قدرت سیاسی و اجرایی انقلابیون محسوب میشد. سرانجام حضرت امام(ره) در 22 دی ماه همان سال، دستور تشکیل شورای انقلاب را صادر و در نامهای، کارویژهی اصلی شورا را «بررسی و مطالعه شرایط تأسیس دولت انتقالی و فراهم آوردن مقدمات اولیه آن» اعلام کردند. ریاست شورای انقلاب در فواصل زمانی اندک به ترتیب بر عهده شهید مطهری، آیتالله طالقانی، شهید بهشتی و آقای بنیصدر بود.
عملکرد شورای انقلاب در ایفای کارویژههای محوله قابل تقسیم به دو دوره است:
نخست؛ از زمان تشکیل شورا تا پیروزی انقلاب اسلامی: (22 دی تا 22 بهمن سال 57):
در این بازه، شورا توانست با راهبری اعتصابات سهم بسزایی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایفا کند. همچنین، از طریق برقراری ارتباط با دولت وقت، اقدامات اساسی را در راستای متقاعد کردن شاپور بختیار به استعفا از نخستوزیری و همبستگی با انقلاب برای جلوگیری از ریختن خونهای بیشتر مردم انجام داد. اقدامات دیگر عبارتند از: برقراری ارتباط با ارتش به منظور به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی پیروزی انقلاب و انتقال قدرت و برگزاری مراسم استقبال از ورود امام خمینی(ره) و تشکیل دولت موقت. از این رو، شورای انقلاب آقای بازرگان را به عنوان رئیس دولت موقت به حضرت امام(ره) پیشنهاد دادند و امام(ره) نیز حکم ایشان را تنفیذ کردند.
دوم؛ از پیروزی انقلاب تا زمان پایان کار شورای انقلاب: (22 بهمن 57 تا 26 تیر 59)
اهم کارکردهای شورای انقلاب در این بازه عبارتند از:
1- کارکرد تقنینی: (از پیروزی انقلاب ( ۲۲ بهمن ۵۷)؛ از جمله مصوبات شورای انقلاب در این بازه عبارتند از: تصویب اساسنامه سپاه پاسداران، تصویب قانون شوراهای محلی، تصویب ملی شدن صنایع بزرگ و تصویب ملی شدن بانک ها، تصویب لایحه انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی و لایحه قانونی همه پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
2- کارکرد اجرایی:
الف) از پیروزی انقلاب (۲۲ بهمن ۵۷) تا زمان استعفای دولت موقت (14 آبان 58):
- تشکیل کمیته انقلاب اسلامی برای مقابله با عناصر ضد انقلاب در درون شهرها به سرپرستی مرحوم آقای مهدوی کنی
- برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی در فروردین سال 58
- تدوین پیش نویس قانون اساسی
- برگزاری انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی در مرداد سال 58
ب) از زمان استعفای دولت موقت (۱۴ آبان ۵۸) تا شروع به کار مجلس شورای اسلامی (خرداد ۵۹):
به دنبال استعفای دولت موقت و پذیرش آن از سوی حضرت امام(ره) مأموریت اداره کشور و رسیدگی به امور از سوی امام(ره) به شورای انقلاب سپرده شد. اهم این مأموریتها عبارتند از: «تهیه مقدمات برگزاری همهپرسی قانون اساسی، انتخابات مجلس شورای ملی، تعیین رئیسجمهور» و «پاکسازی دستگاههای دولتی و اداری و رفاه حال طبقات مستضعف». با انجام مأموریتهای محوله توسط شورا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورا تا برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ۱۳۵۸ به کار خود ادامه داد و در راستای مقدمات برگزاری مجلس اقداماتی همچون تعیین شرایط انتخابکنندگان و انتخابشوندگان، کیفیت برگزاری انتخابات و طول دوره نمایندگی مجلس مبتنی بر اصل 62 قانون اساسی را انجام داد. سرانجام، با برگزاری انتخابات مجلس شورای ملی در ۷ خرداد ۱۳۵۹ و انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان در تیر همان سال و اعلام اعتبار رسمی مجلس توسط رئیس سنی مجلس، کارکرد تقنینی شورای انقلاب حذف و با رسمیت یافتن دولت شهید رجایی در شهریور 1359، کارویژه اجرایی آن نیز خاتمه یافت. در این راستا، شهید بهشتی، عضو شورای انقلاب و رئیس دیوان عالی کشور اعلام کرد: «با تعیین دولت، دیگر همه نهادها تکمیل شده و زمینه مسئولیت شورای انقلاب به پایان رسیده و کارش تمام میشود.»
اساس را دنبال بفرمایید
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://twitter.com/Asaas_discourse
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://Instagram.com/asaas_discourse
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://Telegram.me/Asaas_discourse
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://Eitaa.com/Asaas_discourse
دوره آموزشی قانونگذاری مطلوب
پنل اول: نقش کمیسیون ها و مرکز پژوهش های مجلس در روند قانونگذاری
سخنران ها: دکتر علی فتاحی زفرقندی و دکتر مهدی عبدالملکی
ساعت: ۱۴:۱۰ - ۱۳
پنل دوم: جایگاه سیاست های کلی نظام در امر قانونگذاری
سخنران ها: دکتر مصطفی منصوریان و دکتر محمدصادق فراهانی
ساعت: ۱۵:۲۵ - ۱۴:۱۵
پنل سوم: مجمع تشخیص مصلحت نظام و قانونگذاری مطلوب
سخنران ها: دکتر حمید فعلی و دکتر حامد نیکونهاد
ساعت: ۱۶:۴۰ - ۱۵:۳۰
پنل چهارم: جایگاه حقوقی قوانین برنامه توسعه
سخنران ها: دکتر رضا بکشلو و دکتر علی هادی زاده
ساعت: ۱۷:۵۰ - ۱۶:۴۵
🌐مکان برگزاری: خانه اندیشمندان علوم انسانی
⏳زمان برگزاری: ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰ لغایت ۱۸
جهت ثبت نام به شماره تلگرام ۰۹۲۲۳۵۳۹۶۳۳ پیام ارسال فرمائید
هزینه ثبت نام: ۱۵۰/۰۰۰ هزار تومان
با صدور گواهی شرکت در دوره
دیدار شهیدبهشتی با #سفیر_انگلیس
انقلاب ما انقلاب آرمانهاست؛ نه انقلاب تسليم به واقعيتها
چند روز قبل، سفير #انگليس آمده بود. خوب بفرمائيد: تا كِى مىخواهيد اين گروگانها را نگه داريد؟
گفتم: تكليف اينها را روشن كرديم، چند بار مىپرسيد؟ گفتيم تعيين تكليف اينها با نمايندگان امت و مردم در مجلس شوراست. از اين بهتر هم مىشود؟ چرا؟ مگر اينجا به اينها بد مىگذرد؟ شما كه جوان ما را در زندانهاى آمريكای متمدنتان كشتيد. اينها كه اينجا در هتل سفارت زندگى مىكنند، ديگر چه مرگتان است؟
گفتم كه در اين مدت سعى مى شد كه با اينها رفتارى متناسب با اخلاق اسلامى داشته باشند. اما اين هم واقعا مصيبتى است كه بهترين بچه هاى اين امت، پنج شش ماه ناچار شدند كه نگهبان چهل پنجاه تا آمريكايى باشند. اين هم براى خودش يك مصيبتى است ... حالا به هر حال جنايت شاه و خيانت امريكا و جنايت امريكا سبب شد كه دانشجويان بپاخاسته برافروخته ما بروند سفارت را بگيرند. يك مشت آمريكايى را در آنجا بگيرند، حماسهاى تازه بيافريند. اما به قيمت اينكه ماهها گرفتار نگهدارى اين #لوسهاى_بىجهت شدند. بىخود نق مىزنند كه چرا روزنامههاى روز آمريكا را براى ما نمىآوريد.
سفير انگليس گفت ولى كارتر و دولت آمريكا نمىتوانند تا دو ماه ديگر صبر كنند، ولى ملت ما گفتند ما تصميم خودمان را مىگيريم آنها هم تصميم خودشان را مىگيرند.
گفت: خيلى #غيرواقعبينانه با مسائل سياسى برخورد مى كنيد.
گفتم: همينطور است، ما قرار است با مسائل، آرمان طلبانه برخورد كنيم.
انقلاب ما انقلاب آرمانهاست؛ نه انقلاب تسليم به واقعيتها.
ما انقلاب كرديم كه واقعيتها را عوض كنيم؛ نه اينكه واقعيتها را هرچه هست بپذيريم.
منبع: #شهیدبهشتی ولایت رهبری روحانیت؛ 1390؛ صص353-355 (10 اردیبهشت 1359 سخنرانی در مسجد ابوالفضل)
@shahiddoctorbeheshti
#بنیان_اساسی
🔰 آشنایی کودکان و نوجوانان نسبت به ارزشهای نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متجلی شده، نیازمند تولید محتوا متناسب با این مقاطع سنی است.
🔸️رقابت #بنیان_اساسی فرصت را برای صاحبان قلم و ایده در این حوزه فراهم می کند.
✅ @ccri_ir
📜 #متن |🔰 هدف، تزریقی و تحمیلی، نیست!
💠هدف، تزريقى نيست و تحميلى نيست!
💠 مربى آن نيست كه هدف را به زور بقبولاند. مربى كسى است كه مقدمات تصميم را فراهم مى كند و زمينه را مى چيند تا طرف، خود تصميم بگيرد و بيابد.
💠مربى كسى است كه هدف را بدست مى دهد و آنگاه اين هدف را با هدف هاى ديگر مقايسه مى كند تا طرف خود رجحان آن را بيابد و آگاهانه انتخاب كند و به سويش بشتابد.
💠هنگامى كه شاگرد، خود عكس العمل نشان داد و مقاومت كرد، مربى، خود، خوبى ها و سختى هايش را بيان كند.
💠 آنچه را كه مى دهد و آنچه را كه بدست مى آورد مقايسه كند كه جوانى از دست مى رود. شهرت، اعتبار، ارزش، زنها و آزادى ها و بگو مگوها و خارج رفتن ها و بر سر دست گرفتن ها از دست مى رود.
💠 آنچه بدست مى آيد اگر درست شروع كنى و درست حركت كنى، آگاهى و شناختى از خودت و از هستى و از جهت حركت تو در اين هستى است و بر اساس اين شناخت ها به عقيده ها و جبهه گيرى هايى مى رسى و بر اساس اين عقيده ها زندگى مى كنى و مى ميرى.
💠بر اساس اين شناخت و عقيده از سطح غرائز تا حد وظيفه بالا مىآيى و از بشر بودن به آدم شدن مى رسى و به رشد و آگاهى مى رسى و در حدى مى نشينى كه بتوانى به ديگران رشد بدهى!
💠 در حالى كه در راه هاى ديگر حداكثر دندانشان را خوب كنى و يا نيروهايى به آنها بدهى و صنعت هايى برايشان بسازى و رفاهى برايشان بيافرينى.
💠 اين قدرت و اين تكنيك و اين رفاه مادام كه با رشد و آگاهى همراه نباشد، جز به نابودى آنها كمك نمى كند!
❛❛ عینصاد
📚 #استاد_و_درس #صرف_و_نحو | ص ۲۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_Einsad
از باب احساس وظیفهی همگانی دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر
خیلی صریح و روشن، ایرادات و ملاحظات حقوقی ناظر به مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا در مورد #مولدسازی داراییهای مازاد دولت را در این یادداشت کوتاه متذکر شدم و البته مراتب را به اشخاصی که مسوولیت دارند رساندم.
https://www.nasim.news/بخش-مولدسازی-286/2376186-آشفتگی-نظام-حقوقی-کمترین-هزینه-مصوبه-مولدسازی-است
@drhamednikoonahad
بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی
رو آوردن به مصرف، رو آوردن به زندگى روزمره، دچار بيمارى خطرناك روزمرگى شدن، بزرگترين خطر است براى انقلاب.
برادران و خواهران! ما تا سالها انقلابمان با تمام خصلت هاى آن، زمان لازم دارد. دشمنان ما مى خواهند از اين طريق كه به ما الهام كنند كه برويد آرام گيريد، استراحت كنيد، سعادت و لذت و خوشى و شادى يكجا نصيبتان شد، ديگر چه مى خواهيد ؛ مى خواهند #روحيه_انقلابى را در جوان هاى ما و زن و مرد ما، در پير و جوان ما افسرده كنند. مى خواهند شور انقلابى ما را بخوابانند. بيدار باشيم، هوشيار باشيم.
كدام انقلاب است در دنيا كه در صبح پيروزيش كار خودش را تمامشده يافته باشد؟ خودآگاهى انقلابى، شور انقلابى بايد همچنان ادامه يابد. تا كِى؟ من گفتم تا سالهاى سال؛ بگذاريد بگويم تا بى نهايت، بگذاريد بگويم #جامعه_اسلامى، جامعه اى است كه تداوم انقلاب در آن پايانِ زمانى ندارد.
منبع: مبانی نظری قانون اساسی (1390) ص72
#انقلاب_اسلامی
#شهیدبهشتی
#دهه_فجر
@shahiddoctorbeheshti
📜📜 #متن |🔰 مربی آگاه
🔹️ بهترين راه براى به كار انداختن فكر، طرح سؤالهايى حساب شده است.
انسان در برابر سؤالها مىخواهد جوابى بياورد و براى بدست آوردن جواب ناچار است كه فكر كند و دست و پا كند. و در نتيجه، فكر به جريان افتاده و حركت كرده است.
🔹️در صورتى كه سؤالها حساب شده و دقيق باشند، فكر زودتر به شناختها و به عقيده و علاقه و به حركت و عمل منتهى مىگردد.
🔹️طرح سؤال براى حركت فكرى، راهى است كه پيامبران از آنجا رفتهاند و قرآن از آن خبر مىدهد و مىبينيم سؤالهايى را كه تلنگرهاى محرك فكر هستند و در قرآن به كار گرفته شدهاند.
🔹️مربى آگاه به جاى اين كه با سنگينى استدلالها فكر را خسته و تنبل كند، با سؤالها و راهنمايىها فكر را آماده مىكند و حركت مىدهد و به مقصد مىرساند.
🔹️مربى آگاه آن نيست كه به جاى افراد فكر بكند و استدلال كند و بفهمد و ببيند. مربى آگاه كسى است كه چشم افراد را باز مىكند و پردهها را كنار مىزند و فكر را حركت مىدهد تا افراد استدلالها را بيابند و بفهمند و زيبايىها را ببينند. در اينصورت استدلالها مستقيماً دريافت شدهاند و بدون سنگينى، در فكر هضم گرديدهاند. و در ضمن شخصيت افراد و استقلال آنها مجروح نگرديده است.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی| ص ۸۸
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
* فرزندان نابغه نامتعادل ! *
قریب به اتفاق والدین امروزی، به جای اینکه به فرزندانشان خوشبخت بودن در جمع را بیاموزند، نابغه بودن در تنهایی را القا میکنند. متاسفانه چندی است که خانوادهها در این تب و تاب افتادهاند که باید کودکشان را در کلاسهای آموزشی و یا موسسات معروف ثبتنام کنند تا نابغه شود. جالب آنکه هیچچیزی نمیتواند مانع این تب و تاب شود و والدین بعد از کلی رفت و آمد، نتیجهای جز خشم و اضطراب و افسردگی برای کودکشان به ارمغان نمیآورند.
بر فرض که کودک بتواند یک عدد چند رقمی را در یک عدد چند رقمی دیگر ضرب کند و جوابش را در یک صدم ثانیه بگوید، یا بتواند در آستانه نوجوانی لیسانس گرفته و حافظ کل دیوان حافظ، سعدی و مولانا باشد، آیا چنین کودکی میتواند درست زندگی کند و از زندگی لذت ببرد؟ آیا توانایی حل مسئله دارد و میتواند درست تصمیم بگیرد و در نهایت آیا میتواند دوست پیدا کند، بخندد و خوشبخت باشد؟!
کودکان ما در اصل نیازی به نابغه شدن ندارند، اما نیاز دارند که چگونه زندگی کردن را بیاموزند، توانایی هایشان را بشناسند و بتوانند آنها را به کار گیرند؛ در واقع کودکانی که معصوم ترین موجودات کره زمین هستند و میتوانند با تربیت درست، همانقدر معصوم باقی بمانند، حقشان نیست که بار آرزوهای از دست رفته ما را به دوش بکشند و کودکیشان فدای خواستههای ما شود. کودکان حق دارند که مطابق شخصیت و علایق خود پرورش داده شوند، شاد باشند و از زندگی لذت ببرند.
تحت فشار قرار دادن بچهها برای شرکت در کلاسهای آموزشی مختلف به خاطر ترسی است که والدین از عقب ماندن فرزندشان نسبت به سایر بچهها دارند. ولی متاسفانه کودکانی که وقت خود را به جای احساس و تخیل، فقط صرف آموزشهای علمی میکنند، به موجودات خارقالعادهای تبدیل میشوند که سر بزرگ اما دستان کوچک دارند. والدین در تلاش پایانناپذیر خود برای دانشمند ساختن از کودکانشان، کودکی آنها را نابود میکنند.
✅ @parentingpoints
در مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری فارس، که هفته گذشته انجام ولی امروز منتشر شد، جزییات بیشتری از ایرادات حقوقی وارد بر مصوبه مولدسازی داراییهای دولت را مطرح کردم و برخی اظهارات مقامات عالی رتبه مسوول در این زمینه را نقد کردم
http://fna.ir/1u81oq
@drhamednikoonahad
18740.pdf
1.82M
بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور (43): از منظر حقوق عمومی
https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1756919
18738.pdf
3.81M
بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور (۲): بودجه به زبان ساده
https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1756915
پیامبری از نگاهی دیگر.pdf
2.26M
به مناسبت سالروز #بعثت رسول خاتم
کتابی برای خواندن از #شهیدبهشتی
#پیامبری_از_نگاهی_دیگر
پاسخ های روان و فطرت پذیر به سوالات و شبهات در مورد پیامبر خاتم
#مبعث
#محمد_رسول_الله
@shahiddoctorbeheshti
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 حرف نوی جمهوری اسلامی در حضور اجتماعی زن
صوت کامل گفتگو برنامه #جهان_آرا با: حجت الاسلام #قنبریان
دوشنبه ۱اسفند۱۴۰۱
• حرف نوی انقلاب چه استانداردی می سازد؟
• دیگری های این حرف نو و استاندارد مهم!
- حرکت پاندولی این دو
• ترجیح حضور اجتماعی زن در آیات و جمع بندی علامه طباطبایی
• نگرانی از جابجایی نقش زنان به سمت نقش های کالایی و مونث
- سابقه تمدنی این نقش های مرجوح: قهرمانه ها (دقتی بهتر در فهم "لیست بقهرمانه")
• آلترناتیو امام خمینی برای حضور مبتذل زن در جامعه؟
• نحوه مواجهه با حضورهای مبتذل در نظریه اجتماعی اسلام
- خوانش تجربه تحقق حجاب با استاندارد انقلاب
• ولاء طرفینی، هم پناه دادن است هم نهی از منکر کردن
- اصلا کشف حجاب، سلاح براندازی؛ اسلحه دست مامور میدان ژاله با بعثی در شلمچه فرق دارد!
- روشهای مطوعین سعودی، روش های جمهوری اسلامی نیست!
- نباید نهی از منکر در حد امداد و نجات تقلیل یابد
* و بسیاری از نکات دیگر...
☑️ @m_ghanbarian
در پنجمین مدرسه پارلمانی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سعی کردم مبتنی بر بنیادهای قانون اساسی، نگاهی نو به اصل ۹۰ قانون اساسی مطرح کنم تا ساختارها و سازوکارهای #اصل۹۰ و رفتار نمایندگان مردم در مجلس در جهت کارآمدی نظام حکمرانی اصلاح شود.
مهمترین نکاتی که بر آنها تأکید کردم:
✔️بازگشت به قانون اساسی، نسخه شفابخش معضلات حکمرانی است
✔️اصل ۹۰ درگاه مشارکت مستمر مردمی برای آسیبشناسی و اصلاح شیوه زمامداری است.
✔️اصل ۹۰ پناهگاهی است در خانه ملت برای شنیدن صدای اعتراض ملت نسبت به شیوه زمامداری و جریان امور مملکتی
✔️ضمانت اجرای موثر و بیهمتای گزارشهای اصل ۹۰ زمینهسازی برای قضاوت افکار عمومی و کنشگری آحاد مردم در مسیر جامعه سازی و ایفای تکلیف امر به معروف و نهی از منکر حاکمان است.
✔️از لزوم توجیهپذیری و نیز شفافیت تصمیمات و اقدامات حاکمیت سخن گفتم و از عدم شفافیت کمیسیون اصل ۹۰ در ادوار گوناگون مجلس و نبود اطلاعات در دسترس از عملکرد کمیسیون انتقاد کردم.
✔️برای مردمی شدن این ظرفیت بیبدیل قانون اساسی پیشنهادهایی ارایه دادم.
اصل ۹۰ قانون اساسی
هر كس شكايتي از طرز كار مجلس يا قوه مجريه يا قوه قضاييه داشته باشد، ميتواند شكايت خود را كتباً به مجلس شوراي اسلامي عرضه كند. مجلس موظف است به اين شكايات رسيدگي كند و پاسخ كافي دهد و در مواردي كه شكايت به قوه مجريه و يا قوه قضاييه مربوط است رسيدگي و پاسخ كافي از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتيجه را اعلام نمايد و در موردي كه مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند
@drhamednikoonahad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت کامل سخنرانی در پنجمین مدرسه پارلمانی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس
در مورد اصل ۹۰ قانون اساسی
چهارم اسفندماه ۱۴۰۱
@drhamednikoonahad
*فطرت بچه ها را دست کاری نکنید! *
تربیت یعنی کاری کنید که فطرت طرف آزاد شود. برای شکوفایی طبیعی انسان، باید مانع را برداشت. اینکه شما یک سری مطالب را به طرف تلقین کنید یا به او القاء کنید یا به او تحمیل کنید، این شکفتن نیست.
اگر شما گلی را به زور شکفته کنید، خودتان هم حاضر نیستید نگاهش کنید؛ خجالت میکشید؛ میگویید: حرامش کردم. این را باور کنید که بچۀ شما یا شاگرد شما از آن گل هم لطیفتر است.
ما خیلی به این گلها ور میرویم و آخرش هم شکفتهشان نمیکنیم. شما گاهی تمرین کردهاید که گلی را زودتر از باز شدنش، باز کنید و میدانید چه به روز این گل میآید! بسیاری از افراد که بچههایشان ضایع میشوند، به خاطر این است که خیلی به آنها ور میروند. خیلی به بچههایتان ور نروید.
خیلی بچههایتان را نصیحت نکنید. خیلی در کار بچههایتان دقت نکنید و اگر هم دقت میکنید، سعی کنید نفهمند که در کارشان دقت میکنید؛ دورادور بپاییدشان. اگر عیب کم یا زیادی دارند، خیلی وسواس نداشته باشید که همان موقع ترکَش کنند. اینقدر فشار نیاورید که بچههایتان خیلی مؤدب شوند؛ چون بچههایتان منافق میشوند، دروغگو میشوند، متظاهر میشوند.
*آیت الله حائری شیرازی*
✅ @parentingpoints
26.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصل پانزدهم؛ رسمیت زبان و خط فارسی
#دودقیقه_قانون_اساسی
@drhamednikoonahad