eitaa logo
دکترحسین مهدیخانلو ‌| دکترمحیی
531 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
408 ویدیو
12 فایل
#کلینیک_دکترمحیی درخدمت هموطنان بزرگوار از سراسر جهان جهت #احیای روح و روان، جسم وجان، وتحول وتغییر #سرنوشت و #موفقیت در زندگی و کسب وکار باجدیدترین روش های روز دنیا... 👇 @m_homaun @Exir_success @HOSSEIN_MKH @drmahdikhanloo drmahdikhanloo.com
مشاهده در ایتا
دانلود
دکترمحیی: زیاد یک عادت غلط بهداشتی است... ⚠️ نشستن نه تنها موجب اضافه وزن میشود بلکه حس رانیز افزایش میدهد... ❕ وقتی بدنتان حرکت نمیکند ضربان قلب کند میشود ومغز اکسیژن کمتری دریافت میکند و مستعد چاقی، افسردگی و حس بی ارزشی و بی اعتباری خواهید کرد... 🩺 @drmahdikhanloo Drmahdikhanloo.com
دکترمحیی: ▫️میگفت: از خیمه اومدم بیرون تا طلوع عرفات رو ببینم... به خیابون اصلی رسیدم... خانمی در اون گرمای طاقت فرسای صحرای عرفات روی صندلی نشسته بود...😳🙄 سلام کردمُ گفتم: اینجا نشستید⁉️ هوا خیلی گرمه، گرمازده میشید... ❗️ 😭چشماش پر اشک شدو گفت: سر راه نشستم؛ آخه هرکی بخواد بیاد عرفات ازینجا رد میشه... ❕ نشستم سرِ راه ... ❕ ⁉️آیا ماهم به اندازه ی این زن داریم... ❕ اگر اینگونه مرام و معرفت بخرج میدادیم، آقا آمده بود ...❕ اللهم عجل لولیک الفرج
دکترمحیی: حاکمان و وابستگان آنان، علما و دانشمندان را با یا به وامی داشتند؛ از این رو، در بیان فضائل یا رذایل افراد راه افراط یا تفریط را می پیمودند. آنان گاه این شیوه را بر علما و مورخان هم عصر خویش نیز تحمیل می کردند. برای نمونه، مورخان و محدثان درباری به مردم شام فهمانده بودند که معاویه و یزید تنها خویشاوندان و ذریه ی پیامبر هستند. نسائی، عالم بزرگ اهل سنت و از صحاح شش گانه، در سال 302 ه‍.ق وارد دمشق شد. وی حدیثی درباره ی فضیلت علی (ع) نقل کرد. گفتند: «حدیثی در فضایل معاویه نقل کن❗️» گفت: «از فضایلش چیزی نمی دانم جز آنچه پیامبر(ص) درباره اش فرمود: خداوند هیچ گاه شکم او را سیر نکند» مردم شام بر سرش ریختند و آنقدر او رازدند تااینکه بر اثرضربات در زیر دست وپای آنها کشته شد. فشارحاکمان وخلفا به قدری بود که هر کس حدیثی درباره ی فضیلت علی (ع) بیان می کرد او را به و متهم می کردند❗️ از جمله: حاکم نیشابوری، صاحب مستدرک، که به دلیل نقل حدیث طیر و موالات او را شیعه خواندند و محکوم کردند. ابن سکیت، معلم فرزندان متوکل، نیز به جرم اظهار فضیلت علی (ع) به فجیع ترین وضع کشته شد. شیخ ابی عمر نصر بن علی از سوی متوکل به هزار ضربه محکوم شد. صولی را هم به همین جرم تا بغداد تعقیب کردند؛ ولی موفق شد فرار کند. ابن عبدربه، صاحب عقد الفرید، نیز با همه ی تعصبی که علیه شیعه و نقل روایات ضد شیعه داشت، به تشیع متهم شد. ⭕️تبلیغات و تحریکات مسموم بنی امیه علیه علی بن ابی طالب (ع) نه تنها در شام و فلسطین بلکه برخی مناطق شرقی دنیای اسلام مانند ایران را هم تحت تأثیر قرار داده بود 👈اقدامات ابواسحاق ثقفی در زدودن ناصبی گری ابواسحاق ابراهیم بن محمد بن سعید بن هلال، معروف به ابن هلال ثقفی، از محققان، مؤلفان و اهل حدیث بود. وی مدت ها در کوفه می زیست و در آنجا به ترویج اخبار و تبیین معارف و منزلت پیامبر(ص)، علی(ع) وخاندان عترت و طهارت مشغول بود. او، پس از آگاهی از تأثیر تبلیغات امویان علیه اهل بیت (ع) در اصفهان، به این شهر آمد و تا آخر عمر؛ یعنی، سال 283 ه‍.ق در آنجا بماند. ابواسحاق به نشر اخبار و احادیث پرداخت تا از تبلیغات انحرافی جلوگیری کند. ⭕️گویند: «گروهی از علماودانشمندان امامیه ی قم مانند احمد بن محمد بن خالد بر او وارد شدند و از او خواهش کردند که به قم کوچ کند و نپذیرفت و سبب کوچ اواز کوفه این بودکه کتاب المعرفه را نوشته ودر آن مناقب مشهوره را درج کردوکوفیان آن را گران و ناگفتنی شمردند و به او گوشزد کردند که از آن درگذرد و منتشر نسازد. او گفت: کدام شهرها از شیعه دورترند و با آن ناسازگارترند؟ در پاسخ گفتند: اصفهان او سوگند یادکردکه آن کتاب را جز اصفهان روایت نکندومنتشر نسازد و به اصفهان کوچید و در آنجا کتابش را روایت کرد و منتشر ساخت. برای اعتماد وی به درستی روایاتی که درآن آورده ومقبول بودن آن روایات نزد همه ی علمای حدیث اسلامی»(6) ابوبکر خوارزمی، ادیب شیعه ی قرن چهارم هجری، در عباراتی ادیبانه می نویسد: «خداوند ما را از چند چیز رها کند: از حماقت حشویه، از لجاجت حرویه، از تردید واقفیه، از مرجئی گری حنفی ها، از تخالف شافعیه، از عناد بکریه، از ناصبی گری مالکیه، از جبرگرایی جهمیه و نجاریه، از کسالت راوندیه، از روایات کیسانیه، از انکارگری عثمانیه، از تشبیه گری حنبلیه، از دروغ گویی غلاة خطابیه و از خدای می خواهم که ما را بر چند چیز محشور نکند از ناصبی گری اصفهانی ها، از بغض اهل بیت در میان طوسی ها یا شاشی ها، از مرجئی گری کوفی ها»(7) 😳غلو در باب بنی امیه و تلاش های حنابله مقدسی (متوفی 375 ه‍.ق)، که خود از اهالی بیت المقدس و شام بود، در باب افراط اصفهانیان نسبت به معاویه آورده است: «در اصفهان برای من از زهدوعبادت شخصی ستایش کردند. قافله را ترک کرده نزد اوشتافتم. از وی عقیده اش را درباره ی[صاحب بن عباد]پرسیدم. او را لعن کرد. باز هم لعن کرد و گفت: او مذهبی آورده که ما آن را نمی شناسیم. پرسیدم: چه مذهبی است⁉️ گفت: یقول معاویه لم یکن مرسلاً پرسیدم: تو بر چه عقیده ای هستی⁉️ گفت: من عقیده ام آن است که خدا فرموده: لانفرق بین احد من رسله! ابوبکر پیغمبر بود، عمر پیغمبر بود، (4تارا شمرد) بعدگفت: معاویه پیغمبربود❗️ من گفتم: آنها4نفر خلیفه بودند، معاویه شاه بود. اوسخت به من حمله کردوصبح آن روزگفت: این شخص است. اگرمن دیربه قافله رسیده بودم مراکشته بودند»(8) 🔻شایان ذکراست که اصفهان درحدود سده ی چهارم هجری محل نزاع میان حنبلیان وگرایش های تازه بودکه سرانجام به توسعه ی جریان اشعری انجامید(9) معتزله در این شهر راه نداشتند؛ به طوری که گفته اندمردی نزد جاحظ (متوفی255 ه‍.ق)که از رهبران معتزله بود،آمدوگفت: من در شمار برادران توهستم جاحظ گفت: از کدام برادران⁉️ گفت: 1⃣بخش اول ادامه دارد👇
2⃣ بخش دوم: جاحظ گفت: آیا در اصفهان کسی جرأت دارد نام معتزله را بر زبان آورد؟ (10) پس از ضعف حنبلیان، در زمان سلطه ی سلجوقیان بر این شهر درگیری حنفی ها و شافعی ها بالا گرفت. این شواهد صرفاً بیانگر میزان تبلیغات انحرافی امویان و تأثیرگذاری این گونه تفکرات - حتی مدت ها پس از انقراض این خاندان - نسبت به سنت معنوی پیامبر(ص) و خاندانش در بلاد اسلامی است(11) هر چند چنین فضایی کار را بر اهل قلم، که در پی حقیقت بودند، مشکل می ساخت، در همان موقع نیز انکار فضایل خاندان نبوت، به ویژه حضرت علی(ع)، فرزندان و تربیت یافتگان وی غیر ممکن بود(12) چنانکه کتاب هایی در باب خاندان رسول گرامی اسلام (ص) تألیف شد که برخی از آنها عبارتند از: فضایل امیرالمؤمنین از ابوجعفر محمد بن جریر طبری(متوفی 310 ه‍.ق) و ما نزل من القرآن فی امیرالمؤمنین علی علیه السلام از حافظ ابونعیم اصفهانی(متوفی 430 ه‍.ق)(13) ✅نتیجه: 1. بزرگ ترین یا مهم ترین انحرافی که دامنگیر جهان اسلام شد و پیامدهای آن تاکنون خدشه ی فراوانی به یکپارچگی، اهداف و تفکرات ناب اسلامی وارد کرده است، عدم پیروی از دستورات الهی و تأکیدات پیامبر (ص) بر جانشینی آن حضرت بود که انحطاط جامعه ی مسلمانان را در پی داشت. 2. خلفای جور و به ویژه بنی امیه برای تثبیت قدرت خود و توجیه اعمال و کردارشان به کمک برخی از قلم به دستان و راویان به مخدوش کردن چهره ی برترین جانشین رسول خدا (ص) پرداختند که این خود بزرگ ترین لغزش را در اعتقادات جامعه ی مسلمانان به وجود آورد. 3. تبلیغات مسموم و انحرافات فکری نه تنها مرکز خلافت یا سرزمین های مجاور را مدت ها در برگرفت، بلکه قسمت هایی از شرق اسلامی و شهرهای باشکوهی همچون اصفهانی را نیز فراگرفت. پی نوشت ها: 1. عطایی خراسانی، ص 28. 2. همان، ص 29. 3. همان، صص 24-25. 4. حسنی، ج 1، صص 42-43. 5. بیان اصفهانی، صص 191-195 و ریاحی: فضائل امام علی (ع)، صص 17-18. 6. رک: ثقفی کوفی، مقدمه. 7. رک: خوارزمی، صص 171-172 و نیز جعفریان، ص 19. 8. مقدسی، ص 577. 9. رک: ابومنصور صوفی حنبلی، صص 22-26. 10. قاضی عبدالجبار، ص 276 و جعفریان، ص 19. 11. شایان ذکر است که در همان جو مسموم و تبلیغات سوء علیه تشیع و مبانی فرهنگ اصیل نبوی(ص) و اسلامی در شهر اصفهان، تعداد قابل توجهی از سادات و علویان سکونت داشتند که از علاقه مندان و یاران ائمه (ع) بودند و نقباء حضور داشتند. وجود امامزاده های صحیح النسب و نیز شخصیت های شیعی، به ویژه دانشمندان دوره ی آل بویه تا صفویه، این مسأله کاملاً مشهود است. (فقیه ایمانی، صص 94-146.) 12. ریاحی: ره آورد ایام، ص 306 و «ابونعیم اصفهانی و جایگاه ذکر اخبار اصفهان»، صص 52-57. 13. طهرانی، ج 16. ⏹منابع تحقیق: بیان اصفهانی، احمد: خلد برین (تاریخ گویندگان اسلام)، اصفهان: چاپخانه عالی، [بی تا]. پورجوادی، نصرالله: ابومنصور صوفی جنبلی، معارف، دوره ششم، ش 1، 1368. ثقفی کوفی، ابواسحاق ابراهیم بن محمد: الغارات، ترجمه محمدباقر کمره ای، تهران: فرهنگ اسلام، 1356. جعفریان، رسول: پیشینه تشیع در اصفهان، فصلنامه وقف میراث جاویدان، ش 19 و 20، پاییز و زمستان 1376. حسنی، علی اکبر: تاریخ تحلیلی و سیاسی اسلام، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1373، ج 1. حکیمی، محمدرضا: حماسه ی غدیر، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، [بی تا]. خوارزمی، ابوبکر: رسائل ابی بکر خوارزمی، تصحیح نسیب و هلیبه خازن، بیروت: دار مکتبه الحیاة، [بی تا]. ریاحی، محمدحسین: حافظ ابونعیم اصفهانی و جایگاه ذکر اخبار اصفهان، کیهان فرهنگی، سال هفدهم، ش 165، تیرماه 1379. ـــــ: ره آورد ایام، اصفهان: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با همکاری مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، 1385. ـــــ: فضائل امام علی (ع) (در سیره ی ابن هشام،‌ تاریخ طبری و تاریخ یعقوبی)، تهران: مؤسسه انتشاراتی امام عصر (عج)، چ دوم، 1379. طهرانی، آقابزرگ: الذریعه الی تصانیف الشیعه، بیروت: دارالاضواء، الطبعه الثالثه، 1403 ه‍.ق. عطایی خراسانی، ع: اولین مظلوم تاریخ، مشهد: ندای اسلام، چ دوم، 1378. فقیه ایمانی، مهدی: تاریخ تشیع اصفهان: از دهه سوم قرن اول تا پایان قرن دهم، اصفهان: فقیه ایمانی، 1374. قاضی عبدالجبار: فضل الاعتزال و طبقات المعتزله، تحقیق فؤاد سید، تونس، [بی نا]، 1939 م. مقدسی، ابوعبدالله محمد بن احمد: احسن التقاسیم فی معرفة الاقالیم، ترجمه علی نقی منزوی، تهران: شرکت مؤلفان و مترجمان ایران، 1361. ⏹منبع: اعرابی، مهدی، (1390)، مجموعه مقالات همایش پیشینه تشیع @drmahdikhanloo Drmahdikhanloo.com
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
📚 «ما تصدّق النّاس بصدقه أفضل من علم» هیچ ای بالاتر از دانشی که میان مردم شود، نیست... ( پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم)نهج الفصاحه/حدیث ۲۳۷۶ ✅تا میتونید مطالب که سند و منبع صحیح و مورد تایید دارن برای دیگران ارسال کنید... حداقل امتیازش اینه که شامل این گرانبها خواهید شد و در نشرش شریک خواهید بود ان شاء الله...
السلام علیک یا امیرالمؤمنین 👌 اگر برای هیچ کاری هم نمی‌تونید انجام بدید؛ لااقل مطالب مرتبط با و رو انتشار بدید تا برای شما هم خدمت و هزینه کرد در غدیر مکتوب بشه؛ مطمئن باشید آقا خود‌ش جبران میکنه... ✅خودش فرمود: علی مَرد است، زیر بار دِین و مِنَّت هیچ کسی نمی ماند... 👈بسم الله...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝ی کاری کنید برای همه بفهمند به امامت رسیده... به خدا اگه می‌دونستید در روز چقدر داره عَلَم علی(ع) رو بالا بردن... ❕ ☯هرکاری از دست تون میاد کوتاهی نکنید که غبطه خواهید خورد... ❗️ ✅نشر دهید به نیت و به عشق مولا امیرالمومنین💚 بسم الله...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سرقت آخرین مدل در ۹۰ ثانیه... ‼️ با جابه جا کردن سپر جلو به کانکتور چراق جلو دسترسی پیدا می‌کنند... بعد به ECU ماشین وصل میشن... بعد کامپیوتر خودشون وصل می‌کنند ECU رو از دوباره برنامه ریزی میکنند... بعد باهاش در باز می‌کنند را میدزدند!... ❗️ 😐😁🤔 خیلی به تکنولوژی‌های امروز دلخوش نکنید؛ همون قفل فرمون و کلاژترمز خودمون ایمنی و امنیتش از همه بهتر و بیشتره... مخصوصا اگه ی هم چاشنیش کنیم عالیه... @drmahdikhanloo Drmahdikhanloo.com
کلینیک دکترمحیی: «نشانه‌های کمال‌گرایی جامعه-مدار ظاهری است. مثل اینکه فرد بخواهد آنچنان در نظر دیگران باهوش، جذاب یا مسلط بر امور و ... به نظر برسد که اعتماد‌به‌نفس و حسِ خود-ارزشمندی اش تحت تأثیر قرار بگیرد.» ⭕️ به‌عبارت‌دیگر، یا تصوری که از خویشتن دارید از نظری که دیگران درباره‌تان دارند به دست می‌آید. دکترمحیی می‌گوید: «این افراد عموماً باور دارند فقط زمانی به قدر کافی خوب هستند که دیگران آن‌ها را به عنوان افرادی که به قدر کافی خوب هستند، درک کنند⭕️حالا چطور این مشکل را حل کنیم⁉️ برای پیش‌گیری از گیرافتادن در گرداب این افکار باید ندای درونیِ مثبت خود را تقویت کنید. دکترمحیی توصیه می‌کند که: افراد فهرستی از نقاط قوت، ویژگی‌های مثبت و دستاوردهای‌شان که به آن‌ها کمک می‌کند به خودشان افتخار کنند، تهیه کنند. ایشان می‌گویند: اگر تهیه این فهرست کار سختی است، می‌توانید دستاور‌های را نیز به آن اضافه کنید. متوجه شوید که نگرانی‌های‌تان ممکن است مبنایی نداشته باشند. دکترمحیی می‌گوید: «آیا هیچ مدرکی وجود دارد که به شما اثبات کند دیگران در حال قضاوت کردنِ‌تان هستند یا فکر می‌کنند به قدر کافی خوب نیستید. خیلی اوقات وقتی به پاسخ این پرسش فکر می‌کنید متوجه می‌شوید که ادراک‌تان هیچ مبنای حقیقی‌ای ندارد.» ✅می‌توانید داستان‌هایی که مدام به خودتان می‌گویید را با حقایق بی‌طرفانه مقایسه کنید... دکترمحیی یک مثال می‌زند: « تاکنون کسی به من نگفته که کارم را خوب انجام نمی‌دهم...❕ حقیقت این است که اتفاقا خیلی ها هفته گذشته از کار من تعریف کردند» 👌بیایید خودتون رو درگیر افکار واهی نکنید و خودتون خودتون رو به چالش نکشید و از تصورات غلط اینکه تمام عالم و آدم بیکار نشستن دارن من رو میبینن و قضاوت میکنن دست بکشید... ✍استخراجی از بیانات در باب افراطی... @drmahdikhanloo Drmahdikhanloo.com