eitaa logo
دکترمسعودبازودار(استاد دانشگاه،نویسنده،پژوهشگر)
609 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
765 ویدیو
21 فایل
کاردانی:دینی و عربی،کارشناسی الهیات و معارف اسلامی،کارشناسی ارشد فقه وحقوق اسلامی،دکتری:الهیات گرایش فقه ومبانی حقوق
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 قرآن با چه ديدى به تاريخ نگاه مى‌كند؟ 🔸 تكيه قرآن بر تأثير تعيين‌كننده عوامل اخلاقى، موجب شده كه تاريخ را به‌صورت يک منبع آموزشى مفيد درآورد. 🔸 اگر وقايع تاريخى، يک‌سلسله حوادث تصادفى و اتفاقى باشد و هيچ‌چيز شرط هيچ‌چيز نباشد، تاريخ با افسانه تفاوت نخواهد داشت؛ يک سرگرمى مى‌تواند باشد و غذاى خيال؛ جنبه آموزندگى نخواهد داشت. 🔸 و اگر تاريخ، ضابطه و قاعده داشته باشد، ولى اراده انسانى، نقشى نداشته باشد، تاريخ از جنبه نظرى آموزنده است؛ نه از جنبه عملى. بنا بر اين فرض، آموزش تاريخ، نظير آموزش حوادث دورترين كهكشان‌هاست كه انسان در عين اطلاع كامل، كوچک‌ترين نقشى در تغيير و هدايت و تعيين جهت آنها نمى‌تواند داشته باشد. 🔸 و اگر ضابطه و قاعده داشته باشد و انسان نيز نقش مؤثر داشته باشد و عامل تعيين‌كننده را زور يا زر بدانيم، تاريخ آموزنده است؛ اما آموزنده بدى. 🔸 اما اگر تاريخ را داراى قاعده و ضابطه، و اراده انسان را مؤثر در تحولات تاريخ، و نقش اصيل و نهايى را در سعادت و كمال جامعه، براى ارزش‌هاى اخلاقى و انسانى بدانيم، آن وقت است كه تاريخ، هم آموزنده است و هم مفيد. قرآن با چنين ديدى به تاريخ نگاه مى‌كند. 📗 مجموعه‌آثار استاد شهید مطهری، ج24، ص433
🔶 جعل روایت علیه امام حسن(ع) در جهت مصلحت سازمان نفاق 🔻 روایت‌های گسترده‌ای جعل کردند که امام حسن(ع) زنان بسیاری می‌گرفته و طلاق می‌داده است. تعداد همسران ایشان را دویست و حتی سیصد نفر نیز گفته‌اند. حتی برخی از این روایات در کتاب «کافی» هم به چشم می‌خورد. 🔻 در آن کتاب نقل شده است: امیرالمؤمنین(ع) در یک سخنرانی در مسجد کوفه، مردم را از نکاح دخترانشان با امام حسن(ع) نهی می‌کرد و می‌فرمود: اگر حسن به خواستگاری دختران شما آمد، به او زن ندهید؛ برای اینکه او بسیار طلاق می‌دهد! کسی از میان جمع بلند شد و گفت: ایرادی ندارد؛ چراکه او نوه رسول خدا(ص) است (کافی، ج6، ص56). 🔻 اینکه امیرالمؤمنین(ع) بالای منبر طعن پسرش را بگوید و مردم از امام مجتبی(ع) دفاع کنند، محال است. ساختگی بودن این روایت‌ها را می‌توان با درک موقعیت و شرایط زمان امام حسن(ع) به‌خوبی اثبات کرد؛ حتی اگر در کتاب معتبری مثل کافی ذکر شده باشد. 🔻 پشت پرده این روایت‌ها، سیستمی عریض‌وطویل وجود دارد که به‌هنگام مصلحتِ سازمان نفاق، احادیث گوناگون تولید می‌کند و ذهن جامعه و گزارش‌های تاریخی را مشوش می‌سازد. 📙 تبار انحراف 3، صص53-54
🔷 سبک زندگی مسلمانان در مدینة‌النبی(ص) 🔸 پیامبر اکرم(ص) با ایجاد یک سبک زندگی الهی، جلو انحرافات اقتصادی و اخلاقی جامعه مدینه را گرفته بود؛ درنتیجه، سبک زندگی مردم آن شهر براساس به دست آوردن نیازها بود و آن هم نیازهای منطبق با یک زندگی مسافرانه؛ و نه نیازهای منطبق با یک زندگی ماندگار. 🔸 خیلی تفاوت دارد بین اینکه ما خود را در زندگی ماندگار تصور کنیم و بین اینکه خود را به‌عنوان مسافر بدانیم. کسانی که به مسافرت می‌روند، نوع زندگی آنها در مسیر، با نوع زندگی آنها در شهر خود متفاوت است؛ در سفر، تنها چیزهایی را با خود به‌همراه می‌برند که برای آنها ضرورت دارد؛ زیادتر از نیاز را با خود به سفر نمی‌برند. 🔸 اگر ما توانستیم به این مطلب برسیم که کل عمر ما در این عالم یک مسافرت است، در این صورت، زندگی ما مسافرانه خواهد شد. با این نگاه به زندگی، همه نیازهای انسان، کنترل و محدود به حدودی خواهد شد.
🌾🕊🌾🕊 🌾🕊🌾 🌾 🌾 ویژه ویژه شب های قدر 💠نماز برای و 💢 شیخ طوسی ( ره )روایت کرده است: مردی خدمت حضرت امام صادق ع رسید و گفت شکایت میکنم به سوی تو ای آقای من از قرضی که مرا فرا گرفته و از سلطانی که ستم به من میکند. می خواهم تعلیم فرمایی مرا دعایی که تحصیل کنم به ان غنیمتی که ادا نمایم به ان قرض خود را و باز دارم به ان ستم سلطان را فرمود: ✨هرگاه تاریکی شب تو را فراگرفت پس دو رکعت نماز گذار . در اول آن و و در دوم آن حمد و آخر سوره 🍀لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿۲۱﴾ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ ﴿۲۲﴾ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ ﴿۲۳﴾ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿۲۴﴾🍀 ✨ پس بگیر قران مجید را و بگذار بر سر خود و بگو : " بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِيهِ وَ بِحَقِّكَ عَلَيْهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ" سپس ده مرتبه بگوید "بِكَ يَا اللَّهُ" ، و ده مرتبه "یا مُحَمَّدُ " ، و ده مرتبه "یا عليُّ" ، و ده مرتبه " يافَاطِمَةُ " ،و ده مرتبه "ياحَسَنُ" ، و ده مرتبه " ياحُسَيْنُ " ، و ده مرتبه " ياعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْن" ، و ده مرتبه " يامُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ " ، و ده مرتبه " يا جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ" ، و ده مرتبه " يا مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ" ، و ده مرتبه "ياعَلِيِّ بْنِ مُوسَى " ، و ده مرتبه " يا مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ " ، و ده مرتبه " ياعلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ " ، و ده مرتبه " ياحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ " ، و ده مرتبه " بِالْحُجَّةِ" ♦️ پس حاجت خود را بطلب. 🔸راوی گفت آن مرد رفت و بعد از مدتب امد در حالی که قرضش ادا شده بود و امر سلطانش اصلاح شده بود ومالش زیاد گشته بود 📚منبع: مفاتیح الجنان، حاشیه ص ۴۲۵ 🌾 🌾 🌾🕊🌾 🌾🕊🌾🕊
🏴ویژه مراسم شبهای قدر🏴 ◾️قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر ◾️برگزاری مراسم احیا ◾️سخنرانی وعزاداری 🎙سخنران: دکترمسعود بازودار 🎤مداحان: حسین تیماجی سیدرضاعلیزاده علی ضمیری 🕰زمان: ساعت۲۲:۳۰ مکان: خیابان گاز،بین گاز۱۲و۱۴مسجدسید ،برادران
💠اعمال شب های قدر 1⃣غسل  علاّمه مجلسى فرموده بهتر است غسل اين شبها در هنگام غروب آفتاب انجام گيرد كه نماز شام را با غسل بخواند. غسل شب قدر و توبه و استغفار و نشاط در عبادت 2⃣دو ركعت نماز كه در هر ركعت پس از سوره «حمد»، هفت مرتبه «توحيد» خوانده و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد، أَسْتَغْفِرُ اللّه وَ أَتوبُ الَيْهِ . در روايت نبوى است: كه از جاى برنخيزد تا خدا او و پدر و مادرش را بيامرزد. 3⃣قرآن مجيد را باز كند و در برابر خود گرفته و بگويد:اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكِتَابِكَ الْمُنْزَلِ وَ مَا فِيهِ وَ فِيهِ اسْمُكَ الْأَكْبَرُ وَ أَسْمَاؤُكَ الْحُسْنَى وَ مَا يُخَافُ وَ يُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ عُتَقَائِكَ مِنَ النَّارِ. خدایا از تو درخواست می‌كنم به حق كتاب نازل شده‌ات و آنچه در آن است و در آن است نام بزرگترت، و نام هاى نيكوترت و آنچه بيم انگيز است و اميدبخش، اينكه مرا از آزادشدگان از آتش دوزخ قرار دهى. سپس هر حاجتی كه دارد بخواهد. اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِيهِ وَ بِحَقِّكَ عَلَيْهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ خدايا به حق اين قرآن، و به حق كسی كه آن را بر او فرستادى و به حق هر مؤمنى كه او را در قرآن ستودى و به حق خود بر آنان، پس احدى شناساتر از تو به حق تو نيست 4⃣قرآن به سرگرفتن در شب قدر و خدا را به چهارده معصوم سوگند دادن. بگوید: اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ کلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِیهِ وَ بِحَقِّک عَلَیهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّک مِنْک پس ده مرتبه بگوید بِک یا اللَّهُ و ده مرتبه بِمُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِعَلِی و ده مرتبهبِفَاطِمَةَ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ و ده مرتبه بِالْحُسَینِ و ده مرتبه بِعَلِی بْنِ الْحُسَینِ و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِی و ده مرتبه بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِمُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ و ده مرتبه بِعَلِی بْنِ مُوسَی و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِی و ده مرتبه بِعَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِی و ده مرتبه بِالْحُجَّةِ پس هر حاجت که داری طلب کن. {در رأس همه ی دعاها فرج آقا امام زمان، عاقبت بخیری، عافیت، شفاعت، مغفرت، سلامتی و...} *5⃣خواندن زیارت امام حسین (علیه السلام) در شب قدر {توسل به ساحت مقدس آقا اباعبدالله، زیارت عاشورا، گریه بر حضرت اباعبدالله، سه مرتبه صلی الله علیک یا اباعبدالله و....} {توسل به ائمه معصومین(علیهم‌السلام) بویژه امام حسین(علیه‌السلام) را واسطه قرار دهیم و توبه کنیم} 6⃣شب زنده داری و نماز شب خواندن اين شبها را احيا بدارد، روايت شده هركه شب قدر را احيا بدارد، گناهانش آمرزيده مى شود. هرچند به شماره ستارگان آسمان و سنگينى كوه ها و پيمانه درياها باشد. 7⃣صد ركعت نماز بجا آورد كه فضليت بسيار دارد و بهتر آن است كه در هر ركعت پس از سوره «حمد» ، ده مرتبه «توحيد» بخواند. (خواندن صد رکعت نماز قضای واجب {صبح ظهر عصر مغرب عشا} بهتر از مستحبی است) 8⃣دعای جوشن کبیر 9⃣اذکار صلوات و استغفار {ذکر یا صاحب الزمان ادرکنی یاصاحب الزمان اغثنی} 🔟تلاوت قرآن خواندن سوره عنکبوت و روم که حضرت صادق (علیه السلام) قسم یاد فرموده که خواننده این دو سوره در این شب از اهل بهشت است. وخواندن سوره حم دخان و هزار مرتبه سوره قدر یادمان باشد که حق الناس همیشه پول نیست!گاهی دل است؛ دلی که باید به دست می آوردیم و نیاوردیم. دلی که شکستیم و رها کردیم. دل های غمگینی که بی تفاوت از کنارشان گذشتیم. خدا از هر چه بگذرد از حق الناس نمی گذرد! حواسمان باشد. 〰〰〰〰〰〰〰
🏴ویژه مراسم شبهای قدر🏴 ◾️قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر ◾️برگزاری مراسم احیا ◾️سخنرانی وعزاداری 🎙سخنران: دکترمسعود بازودار 🎤مداحان: حسین تیماجی سیدرضاعلیزاده علی ضمیری 🕰زمان: ساعت۲۲:۳۰ مکان: خیابان گاز،بین گاز۱۲و۱۴مسجدسید ،برادران
شب بیست ویکم رمضان سال۱۳۹۸ سخنرانی واحیاءوقرآن به سر هیئت انصارالزینب سلام الله علیها مشهدمقدس
🤔 ❔از پرسیدم میگن تقلب در امتحانات حرام است . واسم سوال پیش اومد که مگر در زمان پیامبر و امامان امتحان بود و افراد تقلب می کردن که معصومین گفته باشن حرام است ❗️اگر همچنین چیزی نبوده است پس از کجا میگید حرام است ❕ 💠💠 👌تمام مراجع فتوا به حرام بودن تقلب داده اند حتی در صورتی که طرف مقابل راضی به کردن از او باشد . 📚 ص302 👌مستند اصلی مراجع در بیان این فتوا ، ادله حرمت می باشد . 🔷امام علیه السلام فرمود ؛ « خداوند برای بدی ها ، قفل هایی قرار داده و کلید آن قفل ها را شراب قرار داده است و از شراب بدتر است » 📚 ج69 ص238 👌امام علیه السلام فرمود ؛ « تمام زشتی ها و بدیها در اتاقی قرار داده شده ( که درب آن بسته است ) و کلید آن است » 📚 ج69 ص263 🔶 تقلب کردن چون نوعی دروغ است لذا حرام است زیرا دانش آموز یا دانشجو هنگام تحویل برگه ، آن را به نام خود تحویل می دهد که قاعدتا بایستی معلومات خودش باشد در حالی که چنین نیست و او مطالب را از جای دیگری فراهم ساخته است و این نوعی عملی است . 👌از سوی دیگر ، تقلب کردن نوعی تضییع حقوق دیگران است ، زیرا انسانی که از برگه دیگری ، تقلب می کند ، بدون رضایت او معلومات او را به نام خود بر روی برگه می نویسد و این نوعی تجاوز به دیگران است که طبق روایات تجاوز به حقوق دیگران است . 📚 ج16 ص46 باب 77 ❓پرسش ❔درمورد حضرت خدیجه هنگام ازدواج باپیامبر دوقول شنیده شده یکی اینکه ایشون قبل از پیامبر با کسی ازدواج نکرده بود و پیامبر اولین همسر اوبود،دوم اینکه گفته میشه قبل ازپیامبر دوبار ازدواج کرده بود .قول صحیح کدام قول است 💠پاسخ؛ 1⃣نخست باید توجه کرد که در این شکی نیست که حضرت خدیجه برترین زنان پیامبر بوده است .چه ثابت شود ایشان قبل از پیامبر ازدواج کرده بودند و چه ثابت شود که ایشان باکره بوده اند. 🗯طبری روایت می کند که پیامبر گرامی فرمود: « برترین زنان عالم چهار زن هستند ؛ مریم بنت عمران،اسیه بنت مزاحم،خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت محمد» 📚جامع البیان ،ج3 ص359 ❗️در روایت دیگر می اورند که فرمود: « برترین زنان بهشت مریم و خدیجه ( وفاطمه) است» 📚تاریخ مدینه دمشق ج70 ص106 👌بخاری در صحیح روایت می کند که عایشه می گفت: « من انقدر که نسبت به خدیجه حسادت می ورزیدم نسبت به هیچ یک از زنان پیامبر چنین حسادتی نمیکردم» 📚صحیح بخاری ج8 ص195 ♦️در کتاب فتح الباری امده است: « اکثر حسد عایشه نسبت به خدیجه بود و سبب ان بشارتی بود که جبرییل اورد که برای خدیجه خانه ای در بهشت است» 📚فتح الباری ج7 ص102 ♻️مسلم روایت می کند که عایشه به پیامبر چنین گفت: « چقدر از خدیجه یاد می کنی او پیرزنی بود از پیر زن های قریش که از پیری دندان در دهان نداشت .هلاک شد و خدا بهتر از او را به تو داد» 📚صحیح مسلم،ج7 ص134 ♦️دنباله روایت را احمد در مسند می اورد که پیامبر در جواب عایشه فرمود: « خداوند بهتر از او را نصیبم نساخته است .انگاه که مردم مرا قبول نداشتند او به من ایمان اورد و انگاه که مرا تکذیب می نمودند او تصدیقم کرد و انگاه که دیگران مرا محروم کرده بودند او به مالش مرا یاری کرد » 📚مسند احمد ج9 ص429 📚المعجم الکبیر،ج23 ص13 📚الاستیعاب ،ج4 ص1824 📚کنزالعمال ،ج12 ص132 2⃣مشهور بین علمای اهل سنت آن است که ایشان قبل از ازدواج با پیامبر دوبار ازدواج کرده بودند.دو شوهر ایشان به نام های « عتیق بن عائذ » و « ابو هاله مالک بن نباش التمیمی» بوده اند که با مرگ رشته زندگی هر کدام پاشیده شده بود 📚اسد الغابه ج6 ص79 📚الاستیعاب ج4 ص1817 📚الاصابه ج8 ص99 🗯اما برخی از علمای شیعه این قول را بر نمی تابند و معتقدند که ایشان باکره بوده اند و اهل سنت جهت فضیلت سازی برای عایشه که بگویند تنها همسر باکره پیامبر او بوده است می گویند خدیجه قبلا ازدواج کرده و بیوه بوده است. 👌 علامه مجلسی می نویسد: «پیامبر با خدیجه ازدواج کرد در حالی که او باکره بود و قبل از پیامبر ازدواج نکرده بود» 📚بحار الانوار ج22 ص191 ❗️ابوالقاسم اسماعیل بن محمد اصفهانی از دانشمندان اهل سنت می نویسد: «خدیجه زنی باکره و دارای اعتبار و مال بسیاری بود که با پیامبر ازدواج کرد» 📚دلائل النبوه ج1 ص178 👌علامه محقق سید جعفر مرتضی عاملی دلائل چندی را در اثبات این که حضرت خدیجه باکره بوده است و قبل از پیامبر ازدواج نکرده بود اقامه می کند از جمله؛ 1⃣ابن شهر آشوب در کتابش می آورد که بلاذری و ابوالقاسم کوفی در دو کتابشان و سید مرتضی در شافی و شیخ طوسی در تلخیص شافی روایت کرده اند که : «پیامبر با خدیجه ازدواج کرد در حالی که او باکره بود و قبل از پیامبر با کسی ازدواج نکرده بود» 📚مناقب ال ابی طالب ج1 ص159
2⃣اجماع شیعه و سنی بر این است که تمام سادات و بزرگان قریش از خدیجه خواستگاری کردند اما ایشان به همه آنها جواب منفی دادند و وقتی با پیامبر اسلام ازدواج کردند زنان قریش بر او غضب کرده و با او قطع رابطه کردند.و به او گفتند که بزرگان و رئیسان عرب از تو خواستگاری کردند اما با انان ازدواج نکردی با محمد یتیم ابی طالب که فقیر و بدون مال است ازدواج کردی . ❔اهل نظر و فهم چگونه می توانند قبول کنند که خدیجه از ازدواج با بزرگان قریش خود داری کند آنگاه با دو نفر اعرابی از قبیله بنی تمیم ازدواج کند ❓ ❓ایا صاحبان اندیشه حکم به بطلان چنین قولی نمی کنند. 3⃣چگونه می توان پذیرفت که بزرگان و اشراف قریش خدیجه را به دلیل ازدواج با دو نفر اعرابی و پایین مقام که اهل نظافت و شخصیت نیز نبودند ملامت و سرزنش نکنند❓ 📚الصحیح من سیره النبی الاعظم ج2 ص122 🗯به هر حال چنان که گذشت به مقتضای هر دو قول شکی در عظمت مقام حضرت خدیجه و برتری ایشان نسبت به سایر زنان پیامبر نمی ماند. 🤔 ❔فلسفه احیا گرفتن شب قدر در چه نکته ای است ❗️چرا باید شب قدر را احیا گرفت ❕❕ 💠💠 👌شب قدر به اين جهت" قدر" ناميده شده كه جميع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعيين مى شود، اين معنى سوره دخان است كه مى فرمايد ؛ « ما اين كتاب مبين را در شبى پر بركت نازل كرديم، و ما همواره انذار كننده بوده ايم، در آن شب كه هر امرى بر طبق حكمت خداوند تنظيم و تعيين مىگردد" (دخان- 3 و 4). 👌اين بيان هماهنگ با روايات متعددى است كه مى گويد در آن شب، مقدرات يك سال انسانها تعيين مى گردد، و ارزاق و سرآمد عمرها، و امور ديگر، در آن ليله مباركه تفريق و مى شود. ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « تقدیر در شب نوزدهم ماه رمضان صورت می گیرد و ابرام و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء آن در شب بیست و سوم صورت می گیرد » 📚الکافی ج 4 ص 156 👌و فرمود ؛ « حوادث و مرگها و روزى ها و آنچه تا سال خواهد شد ، در شب نوزدهم تقدیر می شود » 📚الکافی ج 4 ص 156 ❕البته اين امر هيچگونه تضادى با آزادى اراده انسان و مساله اختيار ندارد، چرا كه تقدير الهى به وسيله فرشتگان بر طبق شايستگيها و لياقتهاى افراد، و ميزان ايمان و تقوى و پاكى نيت و آنها است. ❕يعنى براى هر كس آن مقدر مى كنند كه لايق آن است، يا به تعبير ديگر زمينه هايش از ناحيه خود او شده، و اين نه تنها منافاتى با اختيار ندارد و بلكه تاكيدى بر آن است. 📚تفسیر نمونه ج 27 ص 189 ❕ در گذشته بیشتر در مورد رابطه الهی با اختیار انسان توضیح داده ایم ؛ 👌 فلسفه احیاء شب قدر در این نکته است که چون در شب قدر سرنوشت انسانها براى يك سال، بر طبق لياقتها و آنها، تعيين مى شود، بايد آن شب را بيدار بود، و توبه كرد و خودسازى نمود و به درگاه خدا رفت و لياقتى بيشتر و بهتر براى رحمت او پيدا كرد ، به خاطر همین است که عبادت و بندگی در شب قدر ارزشی بالاتر از هزار ماه دارد . ❕آرى در لحظاتى كه سرنوشت ما تعيين مى شود نبايد انسان در خواب باشد، و از همه چيز غافل و بيخبر كه در اين سرنوشت غم انگيزى خواهد داشت ، قرآن نیز چون يك كتاب سرنوشت ساز است، و خط سعادت و خوشبختى و هدايت انسانها در آن مشخص شده است بايد در شب قدر ، شب تعيين سرنوشتها، نازل گردد، و چه زيبا است رابطه ميان" قرآن" و" شب قدر"؟ 📚همان مدرک ❕لذا در فراوانی بر احیاء شب قدر تاکید شده است . 👌امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « هر کس شب قدر را احیاء بگیرد ، گناهانش آمرزیده می شود ، اگر چه به اندازه ستاره های آسمان و سنگینی و پیمانه های دریاها باشد » 📚وسائل الشیعه ج 10 ص 358 🤔 ❔آیا مراسم قرآن به گرفتن در شب قدر مستند است و در منابع آمده است ❕❕ 💠💠 👌امام علیه السلام فرمود ؛ « قرآن را در شب ماه رمضان ( نوزدهم ، بیست و یکم و بیست و سوم ) بگشای و در مقابل خودت قرار بده و بگو « اللهم انی اسالک بکتابک المنزل و ما فیه و فیه اسمک الاکبر و اسماءک الحسنی و ما یخاف و یرجی ان تجعلنی من من النار » 📚 الانوار ج89 ص114 🔶امام علیه السلام فرمود: « در شب قدر قرآ ن را بگشاید و در برابر خود قرار دهد و بگوید خدایا از تو میخواهم به حق فرستاده ات و انچه در آن است که در آن است نام بزرگت ونامهای نیکت و آنچه بدانها ترس و امید شود که قرارم دهی از زمره آزاد شدگانت از » 👌سپس خود را بخواهد . 📚 الاعمال ،ص86 📚 المعاد ص185 🔶امام علیه السلام فرمود: « قرآن را به بگذارد و بگوید: خدایا بحق این قرآن و بحق آن کسی که او را به این قرآن و هر مومنی که در آن کردی و به حق تو بر ایشان زیرا هیچ کس به حق تو از خودت آشناتر نیست» 👌آنگاه مرتبه بگوید «بک ی
ا الله »ده مرتبه «بمحمد» ده مرتبه «بعلی» ، ده مرتبه « بفاطمه » ده مرتبه بالحسن ، ده مرتبه بالحسین ( همینطور نام سایر امامان را ببرد )... وتا ده مرتبه « .» 👌در پایان هر حاجتی که دارد از طلب کند» 📚اقبال ص187 📚بحار الانوار ج95 ص146 👌بهتر است که اگر می خواهند گرفته یا ذکر کنند ، قبل یا بعد از دعا باشد و دعا را قطع نکنند. 📚 نوین ، مکارم شیرازی ، ص784 ❕در این هم شکی نیست که به قرآن و پناه بردن به آن و توسل به بیت ، سبب تسریع استجابت دعا می شود . 🔷در حدیث آمده است که خداوند می فرماید: « بندگانم بدانید که افراد نزد من محمد و اهل بیتش هستند و هر یک از شما که حاجت و درخواستی دارید به انان کنید زیرا هر کس در دعا به انان توسل کند من او را رد نمی کنم» 📚 الشیعه ج7 ص102 🤔 ❔ایا با سوره قدر و نزول فرشتگان در شب قدر میتوان اثبات وجود امام زمان را کرد 💠پاسخ💠 ❗️امام باقر علیه السلام فرمود: « با سوره قدر بر امامت ما احتجاج کنید و بدانید که در بحث و استدلال پیروز می شوید چرا که پس از پیامبر حجت خدا بر خلق همین سوره است این سوره سرور دین و بزرگترین دلیل مذهب شما و نهایت دانش ما است» 📚الکافی ج1 ص249 🔷نحوه استدلال را نیز چنین اموخته اند که به منکران امامت ما بگویید: ⁉️« ایا با رحلت پیامبر گرامی شب قدر هم از بین رفت یا باقی است ؟ 🔷قطعا باید بگویند که باقی است»( چون تنزل فعل مضارع است و دلالت بر استمرار می کند .پیامبر نیز فرمود شب قدر تا روز قیامت باقی است ؛ بحار الانوار ج25 ص98) ♦️« بعد از ان بگویید : ❗️اگر هر سال شب قدر دارد و فرشتگان در آن نازل میشوند و اسرار سالانه ( من کل امر) را با خود می اورند ⁉️اولا : بر چه کسی نازل میشوند ⁉️ثانیا : چرا این اسرار را می اورند ❗️ایا می اورند که به کسی بدهند یا می اورنند که برگردانند ؟ 🔷اگر می اورند که برگردانند پس چرا اوردند وچرا نازل شدند و اگر می اورند که به کسی بدهند آن فرد کیست 👌 در زمان پیامبر گرامی ناچارا باید بگویند بر ایشان نازل می شدند و پس از ایشان نیز ناچارا باید بگویند تا روز قیامت انسان های کاملی و امامانی مانند پیامبر که برتر از فرشتگان هستند بر روی زمین حضور دارند که محل نزول فرشتگان ومیزبان انها هستند » 📚 الکافی ج1 ص249 برگرفته از استدلال حضرت امیر ❗️نزول فرشتگان در شب قدر و شرف یابی انان به حضور امام معصوم ان قدر زیاد است که امام باقر فرمود: « ملائکه در شب قدر به دور ما طواف میکنند» 📚البرهان فی تفسیر القرآن ج5 🤔 ❔نظرتون در مورد لعنت کردن مداح در شبکه پنج چیست که خلفای اهل سنت و عایشه را لعنت کرد و به نسبت حرامزادگی داد چیست❗️علمای اهل سنت این را توهین بزرگ به صحابه قلمداد می کنند و فرد مذکور را پست ترین افراد می دانند ❗️❗️ 💠💠 👌علمای اهل سنت هر گونه بد گویی کردن از صحابه را بر نتابیده و کسی که از آنان بدگویی کند را شدیدترین ملامتها و مجازات می دانند . ❕ ذهبی از علمای مطرح اهل سنت می گوید ؛ « کسی که کوچکترین طعنی به صحابه وارد کند یا آنها را مورد توهین و دشنام قرار دهد از دین و ملت اسلام خارج شده است » 📚الکبائر ج 1 ص 237 ❕یا سرخسی می گوید ؛ « هر کس به یکی از صحابه اشکال بگیرد کافر و اگر توبه نکند از اسلام بیرون رفته و چاره او است » 📚اصول السرخسی ج 2 ص 134 ❕و یا از سیوطی نقل شده است ؛ « حتی اگر کسی گمان برد که صحابه دشنام هستند باید او را سوزاند و حتی بیش از سوزاندن سزای اوست » 📚اقام الحجر ... ص 66 👌این که آن مداح کار خوبی کرده یا خیر فعلا مورد ما نیست ، تنها چند سوال از اهل سنت باید پرسیده شود که طبق دیدگاه شما که بد گویی از صحابه بزرگترین مجازات را در پی دارد و فرد را به کفر نزدیک می کند ، طبق این دیدگاه باید در درجه اول عمر باشند زیرا اهانت هایی که او به صحابه کرد کسی مانند آن را نکرد . ❕در شورای ساختگی سقیفه که به خلافت ابوبکر شد ، سعد بن عباده از بزرگترین مخالفان خلافت ابوبکر بود . عمر خطاب به او می گفت ؛ « خداوند را بکشد » 📚صحیح بخاری ج 6 ص 87 ❕آیا تعبیر فوق طعن به یک صحابی و اهانت به او نمی باشد . آیا بر اساس عقیده شما عمر کافر نمی باشد که به یک صحابی کرده است و باید سوزانده و کشته می شد ❗️ ❔آیا حضرت علی علیه السلام صحابی پیامبر گرامی نبود که معاویه لعن و دشنام به او را جزء آداب و منبر قرار داد ❗️ 🔸سیوطی در این باره می نویسد: 🗯« در زمان بنی امیه بر اساس سنتی که معاویه بنا نهاد بر فراز بیش از هفتاد هزار منبر،علی بن ابی طالب لعن قرار می گرفت» 📚النصائح الکافیه،ص105 ❕مسلم نیشابوری نقل می کند : « معاویه سعد را امر کرد و به او گفت
چه چیز تو را از سب و دشنام به ابوتراب( علی) باز می دارد...» 📚صحیح مسلم،ج4 ص1871 _ سنن ترمذی،ج5 ص3724 🗯ابن ابی شیبه استاد بخاری نقل می کند: « سعد بن ابی وقاص گوید در یکی از سفرهای حج نزد معاویه رفتم و معاویه به آن حضرت داد» 📚المصنف ج6 ص366 🗯طبری می نویسد: ❗️هنگامی که معاویه را والی کوفه قرار داد به او چند توصیه کرد از جمله: « از فحش و ناسزا به علی مکن» 📚تاریخ طبری ج3 ص218 ❔آیا شما بر اساس عقیده خودتان نباید معاویه را کافر و واجب القتل بدانید که به صحابی والا مقامی چون علی علیه السلام توهین و می کرد ❗️پس چگونه جانتان را برای معاویه لعنه الله علیه می دهید ❕ ❔آیا برائت جویی و توهینی از این بالاتر که عایشه و طلحه و زبیر در برابر علی علیه السلام را به راه انداختند که هزاران هزار نفر کشته شدند ❗️آیا نباید از این سه تن بیزاری بجویید چون به علی علیه السلام صحابی پیامبر بزرگترین توهین ها را روا داشتند . ❔آیا توهین به یک صحابه از این بالاتر است که عایشه به خاطر شدن علی علیه السلام سجده شکر به جا آورد . 🔸ابوالفرج اصفهانی در خودش به نقل از ابو البختری می نویسد ؛ « چون خبر کشته شدن علی علیه السلام به عایشه رسید کرد » 📚 ص55 🔸 و دیگران از علمای اهل نیز می نویسند ؛ ❕« چون خبر کشته شدن علی علیه السلام به رسید این شعر را خواند ؛ « پس را افکند و آرزوها بدان آرام گرفت ، همان گونه که با آمدن ، دیده روشن می گردد » سپس پرسید چه کسی او را ؟ گفتند مردی از قبیله . گفت اگر چه دور بود ولی اشکالی ندارد ، کسی که خبر او را آورد پاینده باشد . 📚تاریخ ج5 ص150 _ فی التاریخ ج2 ص438 ❔آیا شما از عایشه به خاطر این توهین و طعن به علی علیه السلام برائت می جویید ❗️ ❔آیا از عمر می جویید و او را مرتد می نامید زیرا صحابیان رسول خدا را شلاق می زد و می کرد ❕ آیا توهین و طعنی از این بالاتر است ❕ 🔸دارمی نقل می کند ؛ « عمر بن خطاب ابی بن کعب را به خاطر روایت کردن از رسول خدا زد » 📚سنن الدارمی ج 1 ص 132 🔸هیثمی می نویسد ؛ « عمر ابن مسعود و ابا مسعود انصاری و ابو الدرداء را کرد چون از رسول خدا روایت می کردند » 📚مجمع الزوائد ج 1 ص 372 ❔آیا از عایشه بیزاری می جویید و حکم به کفر او می دهید چرا که به سایر همسران پیامبر که صحابیه بودند می داد ❗️ 🔸می نویسید ؛ « عایشه به ام سلمه و سایر همسران پیامبر فحش و می داد » 📚احادیث عائشه ج 1 ص 63 ❕بخاری جریان مفصل از گویی عایشه به همسران پیامبر را نقل می کند ؛ 📚صحیح بخاری ج 2 ص 911 👌بنابراین لازم است ، قبل از هر گونه اعتراضی پرسش های فوق را که برگرفته از کتب معتبر است را پاسخ دهید . ❕ما معتقدیم که لعن دشمنان اهل بیت علیهم السلام امری لازم و ضروری و برگرفته از آیات قرآن و کتب و روایات خودتان است چنان که علمای اهل نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « شش دسته اند که من آنها را لعنت می کنم و خداوند و تمام انبیاء نیز آنها را لعنت می کنند که یک دسته از آنها کسانی هستند که حرمت عترت و اهل بیتم را کنند » 📚سنن ترمذی ج 4 ص 207 ❔آیا کسانی که غصب خلافت کردند و دختر پیامبر را مورد آزار قرار دادند و جنگ های جمل و صفین را به راه انداختند ، دشمن اهل بیت و هتاک به ساحت آنان نبودند ! ❔ آیا چنین کسانی از پاکی تولد یافته اند در حالی که علمای اهل سنت از عباده بن صامت نقل می کنند که می گوید: «فرزندان ما هر گاه علی را به دل داشتند می دانستیم از ما نیستند» 📚مختصر تاریخ دمشق ج17 ص370 _ ینابیع الموده ج2 ص272 🔸یا نقل می کنند ؛ « کسی بغض و دشمنی با علی نمی کند ، مگر آنکه شیطان در نطفه او داشته است » 📚تاریخ بغداد ج 3 ص 289 🔸از پیامبر گرامی نقل می کنند ؛ « کسی که حق علی را نشناسد یا مادرش زناکار است ، یا مادرش در غیر طهر به او باردار شده است و یا منافق است » 📚ینابیع الموده ص 252 👌بنابراین طبق روایات خود اهل ( جدای از روایات شیعه ) ، دشمن علی علیه السلام شایسته لعنت کردن است و چنین کسی از نطفه پاکی تولد نیافته است ، این دو مطلب در روایات شیعه هم مورد قرار گرفته است ؛ 📚بحار الانوار ج30 ص145 باب29 _ ج 27 ص 145 باب 5 ❔حال باید در مجالس این دو مطلب را تکرار کرد و دشمنان اهل بیت علیهم السلام را لعنت کرد و به حرام زادگی نسبت داد ❗️ما موافق این کار نیستیم و این عمل را مخالف تعالیم اهل بیت علیهم السلام می دانیم ، تفصیل این بیان را در پاسخ گذشته ما بببنید ؛ 🤔 ❔چرا امام حسن علیه السلام ابن ملجم را نبخشید ❗️مگر امام علی توصیه به بخشش خودش نکرده