eitaa logo
دکتر طاهر حبیب زاده🌱پژوهشگر حقوق، هوش مصنوعی
2.3هزار دنبال‌کننده
618 عکس
138 ویدیو
48 فایل
📗مدارک LLM و PhD حقوق، انگلستان؛ 📗عضو علمی سابق دانشگاه شریف، فعلی امام صادق (ع) 📗لیست دوره های آموزشی: schooloflaw.ir 📗ارتباط / ثبت نام دوره بنیادین: ایتا 09373710114 🌱کانال زبان تخصصی حقوق: @zabanbonyadin 💥 آیدی تلگرام و اینستاگرام👇
مشاهده در ایتا
دانلود
دو مقاله فوق بسیار کاربردی است.👆👆 علاقمندان از خواندن آنها دریغ نکنند.
﷽ 🌴حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم.🌴 در زمان حضرت امام هادی علیه السلام شخصی از یکی از شهرهای دور به امام علیه السلام نامه‌ای نوشت که آقا من دور از شما هستم. گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم، به هر حال چه کنم؟ حضرت در جواب ایشان نوشتند: «إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَهٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک‏» لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم. منبع: بحارالانوار/ ج۵۳/ ص۳۰۶ 🏴 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بن مُحَمَّدٍ الزَّكِيَّ الرَّاشِدَ النُّورَ الثَّاقِبَ وَ رَحْمَةُ اللّٰهِ ▪️ *شهادت مظلومانه مشعل فروزان هدایت، ابوالحسن، امام هادی علیه‌السلام را تسلیت عرض می‌نماییم.*
رای وحدت رویه امروز ۲۶ دی ۱۴۰۲ دیوان عالی کشور «دادگاه انقلاب» مرجع صالح رسیدگی به جرائم اخلال در نظام اقتصادی است‌. 👇 http://fna.ir/3h6lyw
🚩 در خصوص سوال صوتی بالا: توافق قلمرو بزرگتری نسبت به قرارداد دارد. هر قراردادی یک توافق است اما هر توافقی لزوما یک قرارداد نیست. قرارداد، تعهد ایجاد می کند اما توافق، تعهد ایجاد نمی کند. هر قراردادی،‌ تعهد ایجاد می کند اما منشا همه تعهدات قرارداد نیست! بعدا در مورد promissiory estoppel صحبت می کنیم و می بینیم گاهی تعهد منشا غیرقراردادی دارد.»> در این مورد این لینک را ببینید: 👇 B2n.ir/d84871
💠 چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟ 🔹 از امام (ع) پرسیدند: چرا از نظر رزق وضعشان ضعیف است؟ فرمود: «أليس العقل/العلم رزقاً؟» شما می‌خواهید همه چیز را همه داشته باشند این که نمی‌شود ... این که علم دارد بالأخره یک مقداری تأمین شده است ... شما دلتان می‌خواهد آدم عالم هم باشد دنیایش هم خوب باشد این که عدل نشد این شخص عمری صرف کرده چیز یاد گرفته برای ابدیت خودش ... آن بیچاره عمری صرف کرده با دست خالی می‌خواهد برود بالأخره یک چیزی در دنیا باید داشته باشد یا نه؟ شما دلتان می‌خواهد هر کسی درس خواند و هر کسی عالم شد و هر کسی عاقل شد همه خیر دنیا و آخرت را داشته باشد این که با عدل الهی سازگار نیست فرمود «الیس العم رزقا الیس العقل رزقا» این حتما باید وضع مالی‌اش متوسط باشد آن که عمری داده بالأخره همه شان البته اینطور نیستند ... یک چیزی باید گیرش بیاید فرمود ﴿اللّهُ لَطیفٌ بِعِبادِهِ یَرْزُقُ مَنْ یَشاءُ﴾ رزقش طرزی توزیع می‌شود که روی لطافت است کمتر کسی تشخیص بدهد که سرش چیست... 🔸 شما دلتان می خواهد بساط عالَم بر ظلم باشد؟ کسی زحمت بکشد و درس بخواند هم عالم بشود و هم از آن طرف رایگان مال گیرش بیاید؟ این نیست که کسی که درس خوانده به او چیز دیگری بدهند! شما دادی، یک کالا و برلیانی گرفتی که با تو می آید و تو را هم همه جا حفظ می‌کند. آن بیچاره عمرش را داده گیرش آمده و می‌گذارد و می‌رود. چرا «فلک به مردم نادان دهد زمام مراد!» 🔹مبادا اینها طلبه ای را بلرزاند. فرمود اگر خواستی خودت را بسنجی، با بازاری نسنج. خود را با متکاثر نسنج؛ تو " داری، کوثر را با کوثر می‌سنجند؛ کوثر را که با تکاثر نمی‌سنجند. بله سرمایه‌دارها بر اساس (ألهاکم التكاثر) باید یکدیگر را با خودشان بسنجند؛ اما کوثر را با کوثر می‌سنجند. فرمود: اگر حوزه یا دانشگاه خواستند خودشان را بسنجند، باید با بسنجند همین. با بازاری نسنجند. 🔸 فرمود آنجا که سخن از توزین و توزیع و ارزیابی است، «توزن دماء الشهداء و مداد العلماء»؛ این کوثرها را با هم می سنجند. آن مرکّب عالم با خون شهید؛ خون این شهید با مرکّب عالم؛ اینها هر دو کوثرند، کوثرها را با هم بسنجید. تازه گفتند در آن کوثر، مداد عالم است، یا لااقل معادل است. 📚 بخشی از خطبه‌های نماز جمعه آیة الله آملی (حفظه الله) ۱۳۸۰/۳/۴ و تفسیر تسنیم از سایت تدبر 📌@drtaherhabibzadeh
🔹 رقابت سیستم های حقوقی آیا سیستم های حقوقی با هم رقابت می کنند؟ به عنوان مثال، آیا سیستم حقوقی انگلستان با سیستم حقوقی ایران در رقابت است؟ آیا می توان گفت که به مانند سایر حوزه ها، دولت ها در عرصه قانون گذاری نیز باهم رقابت می کنند؟ به نظر پاسخ منفی است. هر سیستم حقوقی در هر زمان تلاش دارد تا نیازمندهای خود را با توجه به ویژگی های مختلف خاص آن جامعه (فرهنگ، سیاست، دین و مذهب و ...) مقررات گذاری کند. ای بسا یک مساله در جامعه ای نیاز به قانونگذاری دارد و در جامعه دیگر نیاز نباشد و طبیعتا جامعه اخیر اساسا در آن حوزه ورود نمی کند. حتی اگر مساله ای در دو جامعه مختلف محتاج به قانونگذاری باشد،‌ ویژگی های خاص هر جامعه می تواند مانع از این شود که قانونگذاری ها دو جامعه عین هم و یا حتی شبیه هم باشد. چیزی که می توان مدعی شد این است که سیستم های حقوقی سعی می کنند بهترین قانون را بنویسند و «بهترین قانون» بودن، با توجه به ویژگی های مختلف جامعه هدف آن ارزیابی می شود. ✅ لذا نمی توان از رقابت بین سیستم های مختلف حقوقی دفاع کرد، ولکن می توان از تلاش به وضع بهترین قانون دفاع کرد. البته این مانع از الهام گرفتن از رویکردهای قانونگذاری در کشورهای دیگر نیست که در تلاش برای وضع بهترین قانون استفاده می شود. @drtaherhabibzadeh
رئیس شورای تحول علوم انسانی خبر داد؛ 💢استخراج حدود ۸۰ رشته مرتبط با فضای مجازی، هوش مصنوعی و داده‌کاوی 🔹رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ رشته مرتبط با حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی در حوزه‌های مرتبط با فضای مجازی، هوش مصنوعی و داده‌کاوی استخراج شده است. ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇 https://www.mehrnews.com/news/5999334/استخراج-حدود-۸۰-رشته-مرتبط-با-فضای-مجازی-هوش-مصنوعی-و-داده-کاوی
*دانشمند مصرفی و جامعه مصرفی*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم| دعوا بر سر فروش اینترنتی دارومنتقدان می‌گویند دارو چیپس و پفک نیست که آن را اینترنتی فروخت؛ اما موافقان فروش اینترنتی به معضلات بیماران در خرید حضوری و پیدانکردن دارو استناد می‌کنند. با ماده ۶ قانون تجارت الکترونیک ۱۳۸۲ مقایسه کنید: *‌ماده ۶* - هرگاه وجود یک نوشته از نظر قانون لازم باشد، «‌داده پیام» در حکم نوشته‌ است مگر در موارد زیر: ‌الف - اسناد مالکیت اموال غیرمنقول. ب - *فروش مواد داروئی به مصرف کنندگان نهایی* .
28.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به همه پدرانی که با عرق جبین خانواده داری و آبرو داری می کنند. قدر پدرانمان را بدانیم. اگر پدرمان در قید حیات نیست، با التزام‌ به اعمال صالح و هدیه معنوی به روح شان، خوشحال شان کنیم. @drtaherhabibzadeh
*سیامک ره‌پیک، عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»* : «شورای نگهبان طبق قانون نمی‌تواند دلایل اعلام صلاحیت افراد را به‌صورت عمومی و مصداقی اعلام کند. چراکه بخشی از دلایل رد‌صلاحیت ممکن است مسائل اخلاقی یا مسائل امنیتی باشد. مستندات قانونی عدم احراز صلاحیت‌ها برای فرمانداری‌ها ارسال می‌شود و اگر داوطلبی مراجعه کند و بخواهد دلایل رد‌صلاحیتش را ببیند تمام مستندات در پرونده موجود است و کارشناسان دلایل عدم احراز صلاحیت را به خود شخص توضیح خواهند داد.» ره‌پیک تصریح کرد: «اگر کسی بخواهد دلایل و مستندات عدم احراز صلاحیتش را به‌صورت شخصی منتشر کند به شورای نگهبان ارتباطی ندارد. فرد می‌تواند دلایل عدم احراز صلاحیتش را منتشر کند، ولی شورای نگهبان به‌لحاظ قانونی اجازه انتشار عمومی مستندات را ندارد. اگر درخصوص انتشار دلایل اقدام فرد، اشاعه فحشا یا خلاف امنیت محسوب شود و مواردی باشد که پیگرد قانونی بر آن مترتب شود، بار قانونی متوجه فرد است و شورای نگهبان مسئولیتی ندارد.» متن کامل این گفتگو👇👇👇 https://farhikhtegandaily.com/page/167277/
✍سخن مدرس راجع به شیخ فضل الله شنیدنی است: «کشتن شیخ فضل الله که از اعلم علمای وقت بود، هم پیروزی بلشویک‌های اعزامی به ایران بود، هم پیروزی انگلیس و هم ضایعه برای علمای نجف و ایران. حادثه بدی بود که هنوز هم علل آن در تاریخ همچنان مجهول مانده...» جرج بارکلی سفیر انگلیس در ایران خرسندی‌اش از قتل شیخ را این چنین در تلگرام ۱۰ اوت ۱۹۰۸ به ادوارد گری منعکس کرد: «شیخ فضل الله برای مملکت خود خطر بزرگی(!) بود خوب شد که ایران او را از میان برداشت». دکتر تندر کیا سخنی نغز و دقیق دارد: «... شیخ طبرستانی یک گناه بیشتر نداشته؛ گناهش این بود که اتفاقاً روش او با سیاست و مصالح بیگانگان جنوبی ناساز درآمد. هر کس از ما در این دو قرن اخیر همین گناه کبیره را مرتکب شد به همان روز و روزگار گرفتار گشت.» آری پیکر شیخ را در میدان بزرگ پایتخت بر دار آویختند تا به خیال خامشان در فقدان آن شهید شریعت محمدی(ص) را به صلابه کشند! همچنانکه *انتخاب روز ۱۳ رجب سالروز علیه السلام نیز برای این کار لابد بدان منظور بود که کینه دیرینه‌شان را از تشیع و روحانیت آن باز ستانده باشند.* 📚اندیشه سبز، زندگی سرخ، زمان و زندگی شیخ فضل الله نوری (علی ابوالحسنی منذر) ص ۱۵۴ تا ۱۵۷ @drtaherhabibzadeh
تیم موت‌کورت دانشگاه امام صادق(ع) متشکل از آقایان «امیرحسین بیاتی» و «امیرحسین حاج‌قاسمعلی» توانستند به عنوان اولین و تنها تیم ایرانی موفق به راهیابی به دور بین‌المللی *مسابقات موت‌کورت مالکیت فکری دانشگاه آکسفورد* شوند. علی‌رغم تلاشهای چندین ساله تیم‌های ایرانی برای راهیابی به دور بین‌المللی این مسابقه معتبر،هیچ‌گاهی تیمی از ایران موفق به این کار نشد و تیم دانشگاه امام صادق(ع) توانست در اولین حضور خود در این مسابقات، به این افتخار دست پیدا کند. دور حضوری این مسابقات در اسفند ماه در دانشگاه آکسفورد برگزار خواهد شد. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. اعضای این تیم در تابستان امسال نیز موفق به راهیابی به دور حضوری *مسابقات بین‌المللی ژاپن* شده بودند. @drtaherhabibzadeh
1599479552_-518944599(1).pdf
358.9K
رای دادگاه لاهه در دعوی آفریقای جنوبی علیه اسراییل با موضوع نسل کشی در نوار غزه ۲۰۲۳👆 @drtaherhabibzadeh
“The catastrophic humanitarian situation in the Gaza Strip is at serious risk of deteriorating further,” said Joan Donoghue, president of the International Court of Justice (ICJ), reading out the court’s order in South Africa v. Israel. “In view of the fundamental values sought to be protected by the Genocide Convention, the Court considers that the plausible rights in question in these proceedings, namely the right of Palestinians in the Gaza Strip to be protected from acts of genocide and related prohibited acts [under the] Convention … are of such a nature that prejudice to them is capable of causing irreparable harm.” متن کامل این نوشتار در اینجا: https://www.lawfaremedia.org/article/the-international-court-of-justice%27s-interim-measures-to-prevent-genocide-in-gaza 🌱🌱🌱🌱 @zabanbonyadin
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰نویسنده این متن زیبا را نمی‌شناسیم اما هرکسی هست خدا به او و قلمش برکت دهد. 👇 🌲هفتم بهمن ۵۷ آیت‌اللّه خمینی با قبای نوک‌مدادی و عرقچین سفید درحالی که پارچه سفید با خط‌های آبی روی دوش‌انداخته، در کلبه‌ محقری میان دهکده نوفل‌لوشاتو مشغول چای‌نوشیدن است. چند کتاب قطور کهنه اطراف خود چیده و روی میز تحریر کوچک‌اش مشغول تصحیح آخرین کتابش است. پنجره اتاق باز است. نسیم خنکی از میان درختان حیاط، می‌وزد توی اتاق؛ کاغذها را جابه‌جا میکند و گونه‌های آقا را نوازش میکند. امروز جمهوری اسلامی فقط درحد فکری در ذهن آقاست و ایده ولایت فقیه، فقط درحد نوشته‌های سیاهی روی کاغذهای سفید روی میز. ابرقدرت‌ها به تلاطم افتاده‌اند. روح‌اللّه اما کار را به‌ خدا سپرده. او اگر بخواهد نظم ظالمانه جهانی تغییر خواهد کرد. حاج‌آقا چایش را می‌نوشد. 🌲هفتم بهمن ۱۴٠۲ آیت‌اللّه خامنه‌ای در اتاق کارش در خیابان فلسطین‌جنوبی تهران مشغول کار است. حالا جمهوری اسلامی روی زمین است. ولایت فقیه لای کاغذها نیست. شهرهای موشکی زیر پاهایش در جریان است و ماهواره جدید، بالای سرش در مدار قرار گرفته. مشت مستضعفین پر شده. نیروهای آیت‌اللّه، نه در میدان ژاله تهران که در قلب بیروت و دمشق و بیخ گوش اسرائیل شهید می‌شوند. دریا را بچه‌های یمن قبضه کرده‌اند و خشکی را چریک‌های حزب‌اللّه و قدس و کتائب. متخصصان، آمریکای امروز را حتی قابل مقایسه با آمریکای ۵۷ نمی‌دانند. اسرائیل توان خروج از پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین نبرد تاریخ خود را ندارد. عکس امام روی دیوار لبخند میزند. آیت‌اللّه، چایش را می‌نوشد. 🔷قدرت ولایت این است و بود که روز غدیر شیطان ها کمر همت بستن برای خانه نشین کردنش....! 🔷 حال دقیقا جنگ صفین در پیش است با رائ ندادن آقای ابوموسی اشعری و گل خوردن از دشمن و رای دادن عمروعاص و با گل زدن دوست توانست جنگ برد اسلام را تبديل به شکست بکند! مواظب باشیم جمهوری اسلامی حرم اهلبیت علیهم‌السلام هست اگر خدای ناکرده کوتاهی کنیم تمام حرم ها آسیب خواهد دید آن وقت فردای قیامت هیچ جوابی نداریم.... سردار دلها حاج قاسم عزيز فرمود: با قسم جلاله عاقبت بخیر گوش بفرمان ولایت فقیه بودن این حکیمی که سکان نظام را بدست دارد این جمهوری اسلامی حرم‌ است.... 🌱🌱🌱🌱🌱
*اهمیت شب مبعث* قدیم ها مردم دل صاف تر بودند و قوی اعتقاد، شب مبعث می آمدند حرم حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، و حاجات می گرفتند و می رفتند از شفای بیماران گرفته تا هر حاجت کوچک و بزرگ. ابن بطوطه می نویسد روز بعد شب مبعث رسیدم نجف، انبوهی از مردم را دیدم اتراق کرده اند. سوال کردم گفتند ما یک شب دیر رسیدیم و شب ۲۷ را از دست دادیم. باید یک سال اینجا بمانیم تا مبعث بعدی را درک کنیم و بگیریم و بعد برویم !!!! الان خود باورها با اگر و اما گره خورده، نه اعتقاد تام قلبی به امکان تحقق, و این یک مشت سواد، نه لزوما علم، خیلی وقت ها خودش مشغولیت و مانع و‌ حجابی شده برای ارتباط صاف باطنی با خداوند و اهل البیت ع. @drtaherhabibzadeh
*کلاهبرداری ۲۵ میلیون دلاری با دیپ‌فیک* 🔹بلومبرگ: یک کارمند مالی که در یک شرکت چند ملیتی در هنگ‌‌کنگ مشغول کار بوده، با فریب‌خوردن از کلاهبردارانی که از فناوری دیپ‌فیک یا جعل عمیق استفاده کرده بودند ۲۵ میلیون دلار به آن‌ها پرداخت کرد. 🔹پلیس هنگ‌کنگ گفته: کلاهبرداران با کمک دیپ‌فیک به‌اسم مدیر مالی و چند مدیرِ دیگرِ این شرکت، تماس‌های تصویریِ جعلی با این کارمند برقرار کردند و به او گفتند که در چندین حواله در مجموع ۲۵ میلیون دلار به حساب‌های مختلف واریز کند.
تفاوت ضرر با خسارت در چیست؟ چرا در آیه از واژه ضرر استفاده نشده است؟ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ «ضرر» يعنى من اول سال پنجاه ميليون تومان سرمايه داشتم، كاسبى كردم، زحمت كشيدم، سال بعد، همه حسابها را مىرسم، مىبينم، سود كه نكردم هيچ، يك ميليون تومان نيز از سرمايهام كم شده است. اين را عرب «ضرر» مىگويد. اما اگر ديدم تمام سرمايهام از دست رفته، يك ميليون نيز بدهكار شده ام، اين را عرب «خسارت» مىگويد. چرا پروردگار در آیه «ان الانسان لفی خسر» به جای «لفی خسر» از «لفى ضرر» استفاده نکرده؟ كلمه «ضرر» نيز در قرآن استعمال شده است. چه فرقى بين «ضرر» و «خسارت» است كه پروردگار عالم در اينجا كلمه «ضرر» را نياورده و «خسر» را آورده است؟ خداوند متعال در استخدام كلمات، عالمانه و حكيمانه كار كرده است. بگذاريد با مثال اين تفاوت را توضيح دهم: «ضرر» يعنى من اول سال پنجاه ميليون تومان سرمايه داشتم، كاسبى كردم، زحمت كشيدم، سال بعد، همه حساب ها را مى رسم، مى بينم، سود كه نكردم هيچ، يك ميليون تومان نيز از سرمايه ام كم شده است. اين را عرب «ضرر» مى گويد. اما اگر ديدم تمام سرمايه ام از دست رفته، يك ميليون نيز بدهكار شده ام، اين را عرب «خسارت» مى گويد. يعنى همه سرمايه ها تباه، خاكستر و دود شد. قسم به عصر، يقيناً و قطعاً تمام انسان ها در چاه تباه شدن تمام سرمايه وجود و عمر خود سرنگون هستند. آيه اى از سوره مباركه حج كه خيلى عجيب است ذكر كنم. «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَى حَرْفٍ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَ إِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَى وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَ الْأَخِرَةَ ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ» باز اينجا كلمه خسارت دارد. يعنى با اين هزينه كردن غلط عمر، هم در دنيا تمام مايه هاى وجود خود را به باد دادند و هم در آخرت. نه دنيا دارند و نه آخرت. منبع : پایگاه عرفان @drtaherhabibzadeh
دکتر طاهر حبیب زاده🌱پژوهشگر حقوق، هوش مصنوعی
تفاوت ضرر با خسارت در چیست؟ چرا در آیه از واژه ضرر استفاده نشده است؟ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْ
*تفاوت ضرر و‌ خسارت در حقوق، غیر از این است.* فرض کنید شخصی در اثر بی احتیاطی به ماشین دیگری ضربه می زند و موجب فرورفتگی در درب ماشین می شود. این حالت، ضرر محسوب می شود که ملاک تشخیص، مقایسه حالت جدید ایجاد شده در مقایسه با حالت قبلی است. لکن، برگرداندن این حالت به حالت قبلی، مستلزم صرف هزینه و وقت است که برآورد مالی این هزینه و وقت، خسارت نام دارد. مثال دیگر، کسی به دست دیگری که خوشنویس است ضربه می زند و دست او آسیب می بیند و در عین حال یک ماه نمی تواند خط بنویسد و درآمد کسب کند. ضرر وارده، وضعیت دردناک و آسیب به دست است که در مقایسه با حالت سالم دست قبلی مشخص می شود، اما خسارت شامل هزینه پزشکی و مقدار درآمد از دست رفته در مدت یک ماه است. مثال دیگر، فردی شهرت شخص دیگری را تخریب می کند. ضرر وارده خلق چهره منفی از شخص مشهور است. اما خسارت همه آنچیزی است که شخص مشهور به جهت شهرت به دست می آورد و الان نمی تواند به دست آورد، مانند از دست دادن مشتری. نتیجه اینکه *خسارت ناشی از ضرر* است‌. و مهم‌تر اینکه، اگر بر فرض ضرر وارد شود ولی خسارت به بار نیاید، چیزی قابل مطالبه نیست. بایست ثابت کرد که خسارت ایجاد شده است. ماده ۱ قانون مسولیت مدنی ۱۳۳۹ اشاره ای ظریف و دور از چشم غالب نوشته ها به این مقوله کرده است! @drtaherhabibzadeh
آیت الله ناصری ره که از اولیای الهی و از دوستان قدیمی آیت الله بهجت میباشند پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل آمریکا در سخنرانی خود با گریه فراوان فرمودند : شب گذشته در آسمان شور و غوغای عجیبی از دعای اهل زمین به وجود آمده بود... آنگاه پس از گریه شدید ، فرمودند : والله اگر مردم فقط یک مرتبه این طور برای فرج امام زمان (عج) دعا میکردند ، حضرت می آمدند ... پی نوشت ۱: تاکنون رد این مطلب دیده نشده است. پی نوشت ۲: طبیعی است انسان به تیم کشور خود تعصب دارد و تمایل دارد برنده شود، اما اگر نشد، نبایست خود را ناراحت کرد، افق های بسیار بسیار بالاتری در زندگی فردی و جمعی انسان ها وجود دارد. الخیر فی ما وقع. @drtaherhabibzadeh
✳️ *سرمایهٔ عمر* 🔻 یکی از شرایط موفقیت انسان، درک کردن قیمت و ارزش وقت است. اگر جوانی ثروت هنگفتی از پدر به ارث برده باشد و دیوانه‌وار اسراف و تبذیر کند، همه متأسف و متعجب می‌شوند، به حال جوان رقّت می‌کنند، عاقبت شومش را همه حدس می‏‌زنند که چه بدبختی‌ها و پشیمانی‌هاست. همهٔ ماها کم‌وبیش با همچو کسانی برخورد کرده‌ایم و بسیار تأسف خورده‌ایم، ولی همین ما، خود ما نسبت به سرمایهٔ بزرگ‌تر و با ارزش‏تر یعنی وقت و عمر همان معامله‏‌ای را می‌کنیم که آن جوان نسبت به مال و ثروت خود می‌کند و هیچ‌گونه متأثر نمی‌شویم. این خود نشانهٔ این است که ما ارزش پول را خوب درک می‌کنیم، ولی ارزش وقت و زمان را درک نمی‌کنیم. 📚 از کتاب «حکمت‌ها و اندرزها» شهید مطهری ره، ج ۱