eitaa logo
جنبش مردمی احیای زکات
281 دنبال‌کننده
197 عکس
32 ویدیو
5 فایل
﴿﷽﴾|این جنبش مصمم است با روحیه جهادی در چارچوب حرکت کلان انقلاب اسلامی، زکات را احیا کند و بدین وسیله بستر ساختن «جامعه طراز» و «تمدن نوین اسلامی» را فراهم آورد. سایت: E-zakat.ir ارتباطات: @Zakat_info رابط گروه بحث(عمومی): @ZakatGroup
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 🖊 🔆۱۵ اسفند، مصادف با روز درختکاری 📸http://yon.ir/Ld53p ▪️رسولُ اللّه (ص) : «ما مِن مسلِمٍ يَغرِسُ غَرسا أو يَزرَعُ زَرعا ، فَيَأكُلُ مِنهُ إنسانٌ أو طَيرٌ أو بَهيمِةٌ ، إلاّ كانَت لَهُ بِه صَدَقةٌ» ▫️هر مسلمانى درختى بنشاند، يا كِشته اى بكارد و انسانى يا پرنده اى يا حيوانى از محصول آن بخورد ، براى وى محسوب شود. 📚(مستدرك الوسائل:۱۳ /۴۶۰ /۱۵۸۹۲ منتخب ميزان الحكمة:۲۴۴) ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
💠 اشاره ای به تفاوت‌های ما بین «مالیات‌ها» و «زکات‌های حکومتی» ✍️ جنبش مردمی احیاء زکات | نوشتار کوتاه شماره 31 • پایه نظری «مالیاتهای متعارف»(Taxes) مطلقاً به علوم انسانی غیر توحیدی غرب برمی‌گردد و ابداً به مبانی قرآنی و روایی ارتباطی ندارد. این در حالی است که زکات‌های حکومتی(خمس، فطریه و زکات ظاهری) به همراه جزئیات احکام آنها از جانب خداوند تشریع شده است. • مالیات مبلغی است که مستقلاً از جانب حکومت‌ها تعیین می‌شود و به خاطر قدرت و سلطه، می‌توانند از اموال مردم - آنچه مورد دلخواهشان است - را بگیرند. اما متعلقات، نصابها، مقادیر، احکام و شرایط زکات‌های حکومتی همگی به طور دقیق نه از طرف مسئولین حکومتی بلکه از سوی خداوند مشخص شده و حکومت اسلامی، برای گردآوری و مصرف آن‌ها طبق قواعد شرع، مأموریت پیدا میکند. • مالیات، در زمره غصب قرار می‌گیرد چرا که اموال مردم محترم می‌باشند و کسی ولو حکومت‌ها حق تعرض به آن‌ها را ندارد. اما زکات‌های حکومتی مبتنی بر حقوق واجبی است که خداوند در اموال ما، قرار داده. از آن جهت که خداوند مالک کل شیء است، تعیین این حقوق از سوی او اشکالی ایجاد نمی‌کند.(ما صرفاً نماینده خداوند در مالکیت وی هستیم) برخلاف مالیات که توسط بشر بر جوامع وضع می‌شود و موجب نقض احترام اموال مردم خواهد شد. • حکمت زکات، متفاوت از مالیات‌هایی است که کشورها وضع می‌کنند. زکات به منظور تزکیه اموال رقم می‌خورد و با آن نفس انسان‌ها تزکیه می‌یابد و نمازهای مردم نزد درگاه الهی قبول می‌شود لذا مردم خود احتیاج دارند که حکومت از آن‌ها زکات بگیرد. اما مقصود از اخذ مالیات، عمدتاً به یافتن منابع مالی جهت تأمین هزینه‌های جاری کشور محدود می‌شود. • از آن جهت که مؤمن خود را در مسئله زکات بدهکار می‌بیند با قصد قربت و با در نظر گرفتن رضایت خدا مال خود را پاک می کند. لذا عملش عبادت به شمار می‌آید. همچنین پرداخت‌کننده زکات، اقدامش را نوعی سرمایه گذاری تلقی می‌کند و نه هزینه! اما در پرداخت مالیات قصد قربت مطرح نیست و اتفاقاً در اکثر مواقع تک تک افراد در پرداخت آن اکراه دارند. • اخذ مالیات در بسیاری از موارد به گونه‌ایست که مالیات‌دهنده اختیاری در پرداخت یا عدم پرداخت آن ندارد و گاهی هم متوجه نمی‌شود که کسی از او مالیات گرفته است یا خیر!(همانند مالیات ارزش‌افزوده یا مالیات بر درآمد کارمندان) اما پرداخت زکات عبادت است و شخص رأساً و با قصد خود، آن را به انجام می‌رساند. • برای گرفتن مالیات، تجسس، فحص و بررسی اموال مردم امری متداول و مباح است. اما برای مثال اگر مأموران گردآوری (عاملین) به سمت کسی بروند و طرف مقابل بگوید در اموال من حقی نیست، مأمورین مربوطه اجازه ندارند فحص و تجسس کنند. باید در نظر داشت؛ اگرچه زکات حکومتی و مالیات هر دو الزامی هستند، اما نحوه گرفتن آن دو، با هم فرق دارد. • اگر حکومت اسلامی برقرار نباشد، زکات‌های حکومتی نباید تعطیل شوند؛ اما مالیات بدون حکومت معنی ندارد! https://eitaa.com/e_zakat
🗓 🖊 🔆18اسفند، مصادف با روز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد 📸 yon.ir/lAkYr ▪️مساجد پایگاه های اسلامی و مجالس تبلیغ هستند که با رشد فعالیت های فرهنگی و هدایت فرهنگی و بصیرت فرهنگی همراه است . و در دل این فرهنگ سیاست است‌. ▪️اینکه چه سیاستی، حرکت عمومی مردم را به سمت عدالت اجتماعی سوق دهد؛ بستگی به میزان هنر و تلاش ما در کار فرهنگی و هنری، برای جاری کردن فرهنگ های قرآنی من جمله ایتاء زکات دارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🏴 رهبرانقلاب: در نبرد بین امام هادی(ع) و خلفای زمان، آن کس که ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادی(ع) بود؛ این باید در همه بیانات و اظهارات ما موردنظر باشد.۸۳/۵/۳۰ ▪️شهادت امام نقی(ع) ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🌐 وبسایت : 🌐 www.e-zakat.ir 💠 اینستاگرام 🆔 ig.me/e_zakat 💠آپارات 🆔 aparat.com/Jonbesh_zakat 💠توئیتر 🆔 twitter.com/e_zakat 💠ایتا 🆔 eitaa.com/e_zakat 💠سروش 🆔 sapp.ir/e_zakat 💠آی گپ 🆔 igap.net/e_zakat 💠بله 🆔 ble.im/e_zakat 💠تلگرام 🆔 t.me/e_zakat ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
✍ نشان عالی ذوالفقار | تحلیل متفاوت 🖊 • اعطای نشان عالی ذوالفقار به سرلشگر قاسم سلیمانی، به نظرم پیامی داشت که شاید کمتر کسی متوجه آن شد. موفقیت چشمگیر در عرصه نظامی و افتخارآفرینی، آقای سلیمانی را عزیز کرد و او به حق شایسته تقدیر بود. 📸 http://yon.ir/63LYg • اما امروزه، شاهد اوضاع نابسامان معیشتی و اختلال در اداره کشور به خاطر ضعف ساختاری-مدیریتی برخی از نهادهای حاکمیتی هستیم. از سوی دیگر می‌بینیم فردطلبکاری در کسوت مسئولیت دولتی، رسماً اعلام می‌کند حکومت دست تسلیم بالا ببرد و «بپذیرید شکست خورده» و بعد از چند ماه مرتباً برای عدم تصویب FATF هشدار می‌دهد! اما سوال اینجاست دقیقا چه کسی و چه چیزی شکست خورده است؟ آیا این اقتصاد الحادی آدام اسمیتی نیست، که شکست خورده؟ خیلی خب! هر چه سریع‌تر، میدان را خالی کنید و اجازه دهید فرمان اقتصاد را جوانان انقلابی به دست گیرند، شاید تجربه اقتصاداسلامی آن هم برای اولین بار در کشور، پیروزی را برای ما به ارمغان آورد! چطور مکتب شهادت، کارآمدی فوق العاده خود را در دفاع از نوامیس نشان می‌دهد اما اتکا به راه حل‌های ممتاز اسلام در صحنه اقتصادی_اجتماعی، چاره ساز نباشد؟؟ • کمی آن طرف تر نفری بلند می‌شود و تقصیرها را برگردن یک نهادنظامی می اندازد. مدعی می‌شود به خاطر موشک پراکنی آن نهاد، در اوضاع سیاسی_اقتصادی اختلال ایجاد شده!!! این در حالی است که نهادهای نظامی ما امتحانشان را در عراق و سوریه و لبنان و فلسطین به خوبی پس دادند و مستحق دریافت نشان عالی هستند؛ اما در مقابل آن چیزی که ضعفش مثل روز روشن است، تبعات اسف‌بار اداره کشور با آموزه‌های اقتصاد الحادی است. آیا وقت آن نرسیده که طرحی نو در انداخت؟ ❓به راستی چه زمانی اداره‌کنندگان اقتصاد کشور، نشان عالی دریافت خواهند کرد؟ 🔻نگارنده: آقای حمید رجائی یکی از کارشناسان جنبش مردمی احیاء زکات. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
صدقه.mp3
3.24M
🎙صدقه دادن... حجت‌الاسلام فرحزاد
🔹به مناسبت ولادت امام جواد (ع) امام خامنه ای: مبتکر بحث آزاد اجتماعی، امام جواد صلوات الله علیه است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🔹فرا رسیدن ولادت باسعادت، حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر و مرد بر همه مسلمانان بویژه شما سرورانِ گرامی مبارک باد🌷🌷🌷 ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🍀 ان شاء الله سال جدید، سال پر خیر و برکت برای مومنین انقلابی باشد.🌹 💠 این حرکت مردمی امسال با توکل برخداوند به حول قوه الهی، گام های بعدی را برای احیاء زکات برمیدارد. ان شاء الله ➖➖➖➖ ✊️جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🗓 🔆 ۱۴ فروردین مصادف با روز بعثت رسول اکرم (ص) 📸 http://yon.ir/agUiK ▪️رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرمود: «لاتزال امتی بخیر ما تحابوا و اقاموا الصلوة و اتوا الزکاة فاذا لم یفعلوا ذلک ابتلوا بالقحط و السنین» « امت من مادامی که یکدیگر را دوست بدارند و اهل نماز و زکات باشند در خیر و سعادت به سر می‌برند، ولی اگر این گونه نباشند، گرفتار قحطی می‌شوند.» 📚 جامع الاحادیث ج ۹ ص ۴۸ ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
📚امام خمینی(ره)، کتاب ولایت فقیه، فصل احکام مالی 🔻‌مالیات‌هایی که اسلام مقرر داشته و طرح بودجه‌ای که ریخته نشان می‌دهد تنها برای سد‌ ‌رمق فقرا و سادات فقیر نیست؛ بلکه برای تشکیل حکومت و تأمین مخارج ضروری یک‌ ‌دولت بزرگ است: ✔️ مثلاً «‌خمس‌» یکی از درآمدهای هنگفتی است که به بیت المال می‌ریزد و یکی از اقلام‌ ‌بودجه را تشکیل می دهد. طبق مذهب ما، از تمام منافع کشاورزی، تجارت، منابع زیرزمینی‌ ‌و روی زمینی، و به طور کلی از کلیۀ منافع و عواید، به طرز عادلانه‌ای ‌[‌خمس‌] ‌گرفته‌ ‌می‌شود. به طوری که از سبزی‌فروش درب این مسجد تا کسی که به کشتیرانی اشتغال دارد،‌ ‌یا معدن استخراج می‌کند، همه را شامل می‌شود. این اشخاص باید خمس اضافه بر درآمد‌ ‌را پس از صرف مخارج متعارف خود به حاکم اسلام بپردازند تا به بیت المال وارد شود.‌ ‌بدیهی است درآمد به این عظمت برای ادارۀ کشور اسلامی و رفع همۀ احتیاجات مالی آن‌ ‌است. هرگاه خمس ِ درآمد کشورهای اسلام، یا تمام دنیا را ـ اگر تحت نظام اسلام درآید ـ‌ ‌حساب کنیم، معلوم می‌شود منظور از وضع چنین مالیاتی فقط رفع احتیاج سید و روحانی‌ ‌نیست؛ بلکه قضیه مهم‌تر از اینهاست. منظور رفع نیاز مالی تشکیلات بزرگ حکومتی‌ ‌است. اگر حکومت اسلامی تحقق پیدا کند، باید با همین مالیات‌هایی که داریم، یعنی‌ ‌خمس و زکات ـ که البته مالیات اخیر زیاد نیست ـ جزیه و «‌خراجات‌» (یا مالیات بر اراضی‌ ‌‌ملی کشاورزی) اداره شود. ✔️ سادات کی به چنین بودجه‌ای احتیاج دارند؟ خمسِ درآمد بازار بغداد برای سادات و‌ ‌تمام حوزه‌های علمیه و تمام فقرای مسلمین کافی است تا چه رسد به بازار تهران و بازار‌ ‌اسلامبول و بازار قاهره و دیگر بازارها. تعیین بودجه‌ای به این هنگفتی دلالت دارد بر اینکه‌ ‌منظور تشکیل حکومت و ادارۀ کشور است. برای عمدۀ حوایج مردم و انجام خدمات‌ ‌عمومی، اعم از بهداشتی و فرهنگی و دفاعی و عمرانی، قرار داده شده است. مخصوصاً با‌ ‌ترتیبی که اسلام برای جمع‌آوری و نگهداری و مصرف آن تعیین کرده: که هیچ گونه حیف و‌ ‌میلی در خزانۀ عمومی واقع نشود؛ و رئیس دولت و همۀ والیان و متصدیان خدمات‌ ‌عمومی، یعنی اعضای دولت، هیچ گونه امتیازی در استفاده از درآمد و اموال عمومی بر‌ ‌افراد عادی ندارند؛ بلکه سهم مساوی می‌برند. آیا این بودجۀ فراوان را باید به دریا بریزیم؟‌ ‌یا زیر خاک کنیم تا حضرت بیاید‌؟ یا برای این است که آن روز مثلاً پنجاه نفر سید‌ ‌بخورند؟ یا اکنون فرض کنید به پانصد هزار سید بدهند که ندانند چکارش کنند؟! در‌ ‌صورتی که می‌دانیم حق سادات و فقرا به مقداری است که با آن امرار معاش کنند. منتها‌ ‌طرح بودجۀ اسلام این‌طور است که هر درآمدی مصارف اصلی معینی دارد. یک صندوق‌ ‌مخصوص زکات، و صندوق دیگر برای صدقات و تبرعات، و یک صندوق هم برای خمس‌ ‌است. سادات از صندوق اخیر تأمین معاش می کنند. و در حدیث است که سادات در آخر‌ ‌سال باید اضافه از مخارج خود را به حاکم اسلام برگردانند. و اگر کم آوردند، حاکم به آنان‌ ‌کمک می‌کند. ✔️ از طرفی، «‌جزیه‌»، که بر «‌اهل ذمه‌» مقرر شده، و «‌خراج‌» که از اراضی کشاورزی‌ ‌وسیعی گرفته می‌شود، درآمد فوق العاده‌ای را به وجود می‌آورد. مقرر شدن چنین مالیات‌هایی‌ ‌دلالت دارد بر اینکه حاکمی و حکومتی لازم است. وظیفۀ حاکم و والی است که بر «‌اهل‌ ‌ذمه‌» بر حسب استطاعت مالی و درآمدشان مالیات سرانه ببندد؛ یا از مزارع و مواشی آن‌ها‌ ‌مالیات متناسب بگیرد. همچنین، ‌خراج‌ یعنی مالیات بر اراضی وسیعی را که «مال الله» و در‌ ‌تصرف دولت اسلامی است، جمع‌آوری کند. این کار مستلزم تشکیلات منظم و حساب و‌ ‌کتاب و تدبیر و مصلحت‌اندیشی است؛ و با هرج و مرج انجام شدنی نیست. این به عهدۀ‌ ‌متصدیان حکومت اسلامی است که چنین مالیات‌هایی را به اندازه و به تناسب و طبق‌ ‌مصلحت تعیین کرده؛ سپس جمع‌آوری کنند، و به مصرف مصالح مسلمین برسانند. 🔺ملاحظه می‌کنید که احکام مالی اسلام بر لزوم تشکیل حکومت دلالت دارد؛ و اجرای‌ ‌آن جز از طریق استقرار تشکیلات اسلامی میسر نیست. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🔰 بر گرسنگیِ گرسنگان و سیریِ اغنیا اعتراض کنید! 💬 خدای متعال عهد و پیمان گرفته از علما ــ علما هم فقط به معنای فقها نیست ــ از دانشمندان، دانایان، زبدگان، نخبگان جامعه که بر گرسنگیِ گرسنگان و سیری و پُریِ سیران و اغنیا صبر نکنند، اعتراض کنند. یک ظالمِ ثروتمندِ شکمِ پُری و مظلوم گرسنه‌ای را اگر دیدند [اعتراض کنند]. ۹۷/۱۲/۱۹ ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
#خسارت_سیل «مَا ضَاعَ مَالٌ فِي بَرٍّ وَ لاَ بَحْرٍ إِلاَّ بِتَضْيِيعِ اَلزَّكَاة» «هيچ مالی در خشكی يا دريا ضايع و تلف نمی‌شود، مگر به خاطر آن كه زكات آن پرداخت نشده باشد.» 📚جامع الاحاديث، ج ۹،ص ۳۳. ➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
#ترجمان_اجتماعی_زکات 💡روحیه ایثارگری و فداکاری مردم، دل سیل‌زدگان را شاد کرد. پیشرفت جامعه، در گروی تقویت روح همبستگی و وحدت است. 🔹یک وقت از غافله عقب نمانیم، ما به کمک کردن به دیگران احتیاج داریم. ➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🗓 🔆 ۱۸ فروردین مصادف با روز سلامتی(روز جهانی بهداشت) 📸 http://yon.ir/qwz1X ▪️امام علی علیه السلام: «زَکَاةُ الصِّحَّةِ السَّعْیُ فِی طَاعَةِ اللَّهِ» «زکات سلامتی، تلاش در راه اطاعت و بندگی خداست» 📚 [تصنیف غرر الحکم، ص۱۸۱] ▪️ زکات سلامتی بدن این است که در اطاعت از خدا تلاش جدی کنید. حالا که بدنتان سالم است در بندگی خدا به کارش بگیرید. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻امام صادق(ع) به سَدیر راجع به «زیادشدن مال» چه فرمود؟ 🔹در این کلیپ، حضرت آقا حدیثی بسیار جالب و پر محتوا را شرح می‌دهند! ۹۷/۱۲/۱۹ #نشر_حداکثری ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) و همچنین روز پاسدار. ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🗓 🔆۲۰ فروردین، مصادف با روز شهادت شهید مرتضی آوینی 📸 http://yon.ir/ZbsED ▪️گذری بر اقتصاد صلواتی در نگاه شهید آوینی: ▪️عصر ما به‌راستی عصر شگفتی‌هاست. از یک‌سو نظری به آنچه در درون آسمان‌خراش‌های «وال استریت» می‌گذرد بیندازید و از سوی دیگر به «صلواتی»های جبهه نگاه کنید؛ وقتی انسان بنیان کار و حیات خویش را بر «اعتقاد» خود بنا کند نخستین چیزی که نقش محوری خود را از دست می‌دهد «پول» است و درست به همین علت، انسان در محدوده‌ی «جبهه‌ی اسلام» به پول نیازی ندارد. در جبهه، دیگر به پول که همه چیز را به‌صورتی قلابی و غیر حقیقی به‌یکدیگر پیوند می‌دهد نیازی نیست و اینچنین، اقتصاد پولی به «اقتصاد صلواتی» تبدیل می‌شود. 📚توسعه و تمدن غرب ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🔻حضرت امام بنا بر یکسری احکام، ضرورت تشکیل حکومت اسلامی را تبیین کرد؛ جالبه ۴۰ سال گذشته اما این احکام اجرا نشده. نظام مالیه حکومتی ما هنوز اسلامی نشده! ⁉️به راستی چه چیزی را مبنای عمل قرار دادیم؟ ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🔻حجت الاسلام مصباحی مقدم: «اقتصاد ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طعم #اقتصاد_اسلامی را نچشیده است!» ۱۳۹۸/۱/۲۷ ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
💡پرونده «پارادوکس قرض‌الحسنه بانکی» • گرچه زکات، چاره اصلی فقرزدایی است؛ اما به خاطر غلبه سکولاریزم، این راه‌حل ممتاز در دستورِ کار قرار نمی‌گیرد. تمسک به راهکارهای متعارف غربی، برای رفع فقر و محرومیت یکی از علل بی‌توجهی به زکات محسوب می‌شود. چنانچه برتری زکات، در نسبت با سایر روش‌ها اثبات و نمایان گردد و علت فقر را در عدم تزکیه اموال بدانیم، این سنت پسندیده از مهجوریت نجات یافته و در صحنه عمل شاهد تحقق گسترده آن خواهیم بود. متأسفانه، مشاهده می‌شود برخی خدمت‌رسانی به قشر محروم و مستضعف را در دادن وام بانکی کم بهره می‌پندارند.(به منظور اشتغال‌زایی یا تأمین مسکن) این درحالی است که وام بانکی بوده و به شدت آسیب‌زاست. ♨️ در خصوص نهاد Bank پرونده‌ای با موضوع «پارادوکس قرض‌الحسنه بانکی»، جهت شناساندن سیستم بانکداریِ امروز، کار شده است. از علاقه‌مندان دعوت می‌شود برای مطالعه به لینک‌های زیر رجوع بفرمایند: ➖➖➖➖➖➖➖ بخش اول: yon.ir/gQwlh بخش دوم: yon.ir/QUkSE بخش سوم: yon.ir/erBK3 بخش چهارم: yon.ir/XQHG6 بخش پنجم: yon.ir/b5Ncg بخش ششم: yon.ir/sGgYV بخش هفتم: yon.ir/tvLpi بخش هشتم: yon.ir/KccKh بخش نهم: yon.ir/szMCn بخش دهم: yon.ir/SFMT6 بخش یازدهم: yon.ir/Q8phz بخش دوازدهم: yon.ir/kxl7W بخش سیزدهم: yon.ir/7JzBK بخش چهاردهم: yon.ir/2F5yH بخش پانزدهم: yon.ir/eWMRp بخش شانزدهم: yon.ir/rTOvY بخش هفدهم: yon.ir/rIU5q بخش هجدهم: yon.ir/jOeQp بخش نوزدهم: yon.ir/HxvH0 بخش بیستم: yon.ir/IB5vc ➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
✍ایمان به مهدویت؛ انگیزه ایجاد جنبش زکات 🖊 • قصدم این بود نیمه شعبان، یادداشتی بنویسم اما بنا به دلایلی صبر کردم تا چند روزی بُگذرد. وقتی صحبت از «مهدویت» به میان می‌آید، بی‌درنگ یاد چه چیزهایی می‌افتیم؟ در ذهن من، عموماً موضوعاتی از قبیل مدعیان دروغین، دجال، نشانه‌های ظهور، عرفان‌های انحرافی، عمر طولانی حضرت، تعیین وقت ظهور، ... یهویی صف می‌بندد! شما چطور؟ می‌خواهم بگویم آیا سرفصل و مسائل اصلی مهدویت، بایستی این موارد باشد؟ یا شاید بهتر است، سوالم را این‌گونه مطرح کنم: آیا به نظر شما گستردگی مفهوم مهدویت به این دسته از موضوعات محدود می‌شود؟ • جنبش مردمی احیاء زکات، مبتنی بر باور به اندیشه مهدویت، پدید آمده است. مگر آرمان امام مهدی(عج) چیزی غیر از «احیاء زکات» در سراسر دنیا محسوب می‌شود؟ من فکر می‌کنم تا وقتی که به ارزش و اهمیت زکات در زندگی اجتماعی واقف نشدیم، نمی‌توانیم بگوییم منتظر واقعی ظهور حضرت هستیم. با معرفت به انتظار ایستادن، هنر است و نیازمند ابتکار عمل و حرکت. وگرنه ادا در آوردن کار ساده‌ای است و از عهده هر کس و ناکسی برمی‌آید. • «دین‌داری»، [فقط] به خواندن نماز نافله و دعای ندبه و توسل، تلفظ صحیح قرائت نماز، حجاب و ... نیست. ما باید دنیا را به مطلق قرآن دعوت کنیم.(مأموریت ما جز این نیست.) از یک‌طرف دشمن می‌خواهد اراده خودش را به ما تحمیل کند ما هم در رویکرد تهاجمی اراده خودمان را تحمیل می‌کنیم. «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...»(آیه۴۶ ،سوره نبأ) من به نوبه خودم، نسبت به فقر و تنگدستی میلیون‌ها انسان روی زمین اعتراض دارم و مقصر اصلی را ثروتمندان شکم پُری می‌بینم که حق خدا را نپرداخته‌اند. فقر معیشتی در اسلام، یعنی عدم برخورداری از زندگی مکفی آبرومندانه. من نسبت به این فقر اعتراض دارم و تا لحظه مرگم بنا بر اندیشه مهدویت، در جهت تحقق «زکات» در عالم قدم برمی‌دارم. 📝یادداشت آقای حمید رجائی از کارشناسان جنبش. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat