eitaa logo
جنبش مردمی احیای زکات
274 دنبال‌کننده
197 عکس
32 ویدیو
5 فایل
﴿﷽﴾|این جنبش مصمم است با روحیه جهادی در چارچوب حرکت کلان انقلاب اسلامی، زکات را احیا کند و بدین وسیله بستر ساختن «جامعه طراز» و «تمدن نوین اسلامی» را فراهم آورد. سایت: E-zakat.ir ارتباطات: @Zakat_info رابط گروه بحث(عمومی): @ZakatGroup
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 📣 سخنرانی مجازی استاد حسن عباسی ✨ گرامیداشت "مرحوم کربلایی کاظم ساروقی" 🔺 با همکاری اندیشکده حکمت عهد استان مرکزی 🗓 جمعه - ۳ مرداد ۹۹ ⏰ ساعت ۱۹:۰۰ 📱 🔸 از صفحه استاد حسن عباسی در اینستاگرام ▫️ instagram.com/hasanabbasi.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
جنبش مردمی احیای زکات
📢 #اطلاع_رسانی 📣 سخنرانی مجازی استاد حسن عباسی ✨ گرامیداشت "مرحوم کربلایی کاظم ساروقی" 🔺 با همکاری
💠 مرحوم کربلایی کاظم ساروقی • کشاورز ساده‌ای بود که علاوه بر نداشتن سواد، فردی نیز کم حافظه بود تا حدّی‌که یک مسیر را بعد از مدت‌ها پیمودن، باز گم می‌کرد. ولیکن موهبتی بزرگ از طرف حق‌تعالی نصیب او گشت که اعجاب همه را برانگیخت و آن، حفظ همه آیات قرآن کریم بود، آن‌هم به‌نحوی که می‌دانست هر آیه در کجای قرآن و در چه سوره‌ای قرار دارد و اگر در جایی حرفی از آیه، اشتباه چاپ شده بود او می‌فهمید و یا اگر در کتابی آیه و یا آیاتی از قرآن در ضمن مطالب عربی وجود داشت، او آن آیات را می‌شناخت و نشان می‌داد، و اگر از او سوال می‌شد چگونه منوجه این امر می‌شوی؟ می‌فرمود این کلمات مانند نور برای من می‌درخشد. و مهم‌تر آن‌که چنان تسلطی بر آیات الهی قرآن پیدا کرده بود که سوره‌های قرآن را می ‌توانست از آخر به سمت اول بخواند، مرحوم آیت‌الله حاج سیّدمحمّدتقی خوانساری(ره) پس از آزمایش‌های متعدد، به او فرمود که قرآن را می‌توانی معکوساً بخوانی؟ او گفت: آری! و شروع کرد به خواندن سورة بقره، از آخر به اول و آقای خوانساری(ره) فرمودند: بسیار عجیب است، من شصت سال «قل‌هوالله احد» را که چهار آیه است می‌خوانم، ولی نمی‌توانم بدون فکر و تأمل از آخر به اول بخوانم ولی این مرد عامی، سوره بقره را که ۲۸۶ آیه است، بدون تأمل، مستقیماً و معکوساً از حفظ می‌خواند. • بله او کربلایی محمد کاظم کریمی ساروقی است‌که در سال ۱۳۰۰ه-ق، در دهکده ساروق از توابع اراک به‌دنیا آمد، و در دوران جوانی خویش در امام‌زاده آن منطقه که برای زیارت و فاتحه خوانی رفته بود دو نفر جوان را می‌بیند که با لباس‌های سفید و تمیز به سوی او می‌آیند و آن دو نفر در داخل امام‌زاده، دعاهایی می‌خوانند که محمد کاظم خیلی متوجه نمی‌شود و هم‌چنان ساکت و آرام می‌ایستد، ولی می‌بیند داخل امام‌زاده که معمولا تاریک بود امروز خیلی روشن شده، بعلاوه در اطراف سقف امام‌زاده کلماتی روشن نوشته شده و یکی از آن دو نفر رو به محمد کاظم می‌کند و می‌‌فرماید: «چرا چیزی نمی‌خوانی؟ » محمد کاظم می‌گوید: «آقا آخر من که مکتب نرفته‌ام و سواد ندارم » آن جوان می‌فرماید: «ولی تو می‌توانی بخوانی»، آن‌گاه دست خود را روی سینه محمد کاظم می‌گذارد و مقداری فشار می‌دهد و می‌فرماید: «حالا بخوان»، و محمد کاظم می‌گوید: «چه بخوانم؟» آن آقا شروع به‌خواندن آیات ۵۳ تا ۵۹ سوره اعراف می‌کند و محمد کاظم تکرار می‌کند و از آن لحظه به بعد احساس می‌کند حافظ کل قرآن شده است. و بزرگان و علمای حوزه‌های علمیه قم، نجف، کربلا، کاظمین، مانند مرحوم آیة الله هبة الله شهرستانی، سید محمد میلانی، علامه امینی، مرعشی نجفی، سید محسن حکیم، بروجردی... (رحمة الله علیهم)، امتحان‌های عدیده‌ای از او بعمل آوردند، و همگی تصدیق کردند که موهبتی الهی نصیب وی گشته است. 🔹اما چگونه کربلایی کاظم به این مقام دست پیدا کرد؟ درکنار پرهیز از لقمه حرام و شبه ناک، و مراقبت بر خواندن نماز شب، و عمل به دستورات شریعت، یکی دیگر از عوامل مهم، در سیره کربلایی کاظم توجه فوق العاده وی نسبت به حال فقرا و پرداخت انفاق به آن‌ها بود. او روستای خود را به دلیل این‌که ارباب، زکات اموالش را پرداخت نمی‌کند، ترک می‌کند و بعد از مدت‌ها، پس از اطمینان کامل از توبه صاحب ملک، دوباره به روستا بر می‌گردد؛ و صاحب ملک قطعه زمین کوچکی را نیز به کربلایی کاظم می‌دهد تا افزون بر کار برای ارباب، بر روی زمین خودش نیز کار کند. و سیره ایشان این بود، در موقعی که خرمن را می‎کوبید و گندم را از کاه جدا می‌کرد، سهم مالک را می‌پرداخت و همان‌جا زکات سهم خود را جدا می‌کرد و به مستحقّی که به‌طور کامل از وضع زندگی و معاش او مطلّع بود، می‌داد. افزون بر این، پس از جدا کردن خرج سالانه خود و بذری که برای کاشت سال بعد کنار می‌گذاشت، مابقی را بین فقرا تقسیم می‌کرد و این رویّه و روش کربلایی کاظم در رسیدگی به حال فقرا بود. • حتی ساعتی، قبل از آن‌که قرار بود در آن امام‌زاده، به چنین فیض عظیمی نائل شود، در موقع خرمن، و هنگامی که هنوز گندم را از کاه جدا نکرده بود، همان شخصی که هر ساله زکات مال خود را به او می‌داد، به سراغش می‌آ‌ید و می‌گوید: بچه‌هایم نان ندارند، ایشان می‌گوید: می‌بینی که باد نمی‌آید؛ ولی سعی می‌کنم مقداری گندم برایت تهیه کنم، شخص مستمند می‌رود. پس از رفتن او، کربلایی به وسیله غربال مقداری گندم از کاه جدا کرده، وزن می‌کند و به منزل او می‌برد؛ و موقع برگشت، در داخل امام‌زاده آن واقعه شگفت رخ می‌دهد. ➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیای زکات 📡 @e_zakat
50.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ معرفی کربلائی کاظم ساروقی معجزه قرن به مناسبت دیدار مقام معظم رهبری با اعضای ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و بیان خاطره حضرت آقا در خصوص ایشان تولید شده توسط موسسه فرهنگی سفیران طلائیه اراک @golbarg_sorkh
جنبش مردمی احیای زکات
کلیپ معرفی کربلائی کاظم ساروقی معجزه قرن به مناسبت دیدار مقام معظم رهبری با اعضای ستاد کنگره شهدای ا
پای منبر یكی از علما می‌رود و آن عالم می‌گوید هر شخصی كه ارباب (صاحب مزرعه) باشد باید زكات دهد، اگر زكات ندهد نمازهایش نزد خدا قبول نخواهد شد. بعد از آن كربلایی كاظم به سراغ اربابش می‌رود و می‌گوید كه باید زكات بدهد اما اربابش توجهی نمی‌كند لذا روستای خود را به دلیل این‌که ارباب، زکات اموالش را پرداخت نمی‌کند، ترک می‌کند و به كارگری می‌رود و بعد از چند سال ارباب یك نفر را واسطه قرار داده و به دنبالش می‌فرستد. بعد از مدت‌ها، پس از اطمینان کامل از توبه صاحب ملک، دوباره به روستا بر می‌گردد؛ و صاحب ملک قطعه زمین کوچکی را نیز به کربلایی کاظم می‌دهد تا افزون بر کار برای ارباب، بر روی زمین خودش نیز کار کند. و سیره ایشان این بود، در موقعی که خرمن را می‎کوبید و گندم را از کاه جدا می‌کرد، سهم مالک را می‌پرداخت و همان‌جا زکات سهم خود را جدا می‌کرد و به مستحقّی که به‌طور کامل از وضع زندگی و معاش او مطلّع بود، می‌داد. افزون بر این، پس از جدا کردن خرج سالانه خود و بذری که برای کاشت سال بعد کنار می‌گذاشت، مابقی را بین فقرا تقسیم می‌کرد و این رویّه و روش کربلایی کاظم در رسیدگی به حال فقرا بود.
مال‌ حرام‌ قاتل‌ امام.mp3
22.89M
🔰کدام #مال_حرام، سر امام جامعه را به نیزه برد؟ 💢 مردم کوفه چرا به جای یاری اباعبدالله، به او خیانت کردند و بعد روبرویش ایستادند؟ 🔻«عریف‌ها» چه کسانی بودند؟ #ساختار_اقتصادی_حکومت_یزید #عطایای_حرام #نظام_مالی_نامشروع 🏴 ... قَدْ انْخَزَلَتْ عَطَّیاتُکمْ مِنَ الْحَرامِ وَمُلْئِتْ بِطُونُکمْ مِنَ الْحَرامِ فَطَبَعَ اللَّهُ عَلی قُلُوبِکمْ ... ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
✍️ کدام مال حرام، سر امام جامعه را به نیزه برد؟ • اهل کوفه نه از دیوار خانه یکدیگر بالا می‌رفتند و نه در ادای دین سست بودند که از سوی سیدالشهداء متصف به حرام‌خواری شدند بلکه نظام مالی حاکم بر آن‌ها، شکم‌هایشان را از حرام پر کرد. امام به دعوت کوفیان به سوی کربلا رهسپار شد اما اهل کوفه که قرار بود برای نهضت امام حسین(ع) جانشان را تقدیم کنند؛ به یک‌باره تصمیم‌شان تغییر یافت و بیعت‌شکنی کردند. نه تنها علی‌رغم خواسته اولیه‌شان، به یاری او نشتافتند بلکه روبروی اباعبدالله ایستادند و درنهایت هم با مشارکت یکدیگر او و یارانش را به شهادت رساندند. • متأسفانه خیلی از مبلغان دین در ایام عزای امام حسین(ع) در توضیح عبارت «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» به مردم می‌گویند: «مواظب و مراقب باشید با رعایت احکام فردی، لقمه حرام در زندگی‌تان وارد نشود تا همانند مردم کوفه، امام خود را تنها نگذارید»! این تفسیر عملاً تحریف موضع ارزشمند سیدالشهدا و بالاخص واقعه تاریخی کربلا است! گزاره «قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِیّاتُکُمْ مِنَ الْحَرامِ» منظور شفاف امام را می‌رساند که دقیقاً فراز قبلی «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» می‌باشد و اتفاقا اغلب در منابر ذکر نمی‌شود. «عطاء» مبلغی از بیت المال بود که دستگاه حاکمیت اموی بر اساس قواعد خودش به عرب‌های کوفه پرداخت می‌کرد. بنابراین امام‌حسین(ع) با اشاره به ساختار اقتصادی نامشروع حکومت اموی، مردم کوفه را مورد عتاب قرار داد و نباید فکر کنیم که عبارت «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» یک جمله صرفاً اخلاقی و کلی بوده است. • شاید برای مخاطب واضح نباشد چرا در نگاه ائمه تقسیم بسویه «بیت المال» یک ضرورت جدی به حساب می‌آمده و نسبت این امر با وضعیت امروز ما چیست؟ باید بگوییم، به لطف غرب‌گرایی و اعتقاد ضمنی به جدایی دین از اقتصاد، نهاد اسلامی «بیت المال» در کشور ما اصلاً وجود ندارد.(اقتصاد اسلامی هنوز در کشور مبنا نیست.) آن چیزی که امروزه ما به عنوان «بیت المال» صدایش می‌زنیم و منظورمان اموال دولتی یا احیاناً بودجه دولت است، با «بیت المال» صدر اسلام کاملاً فرق می‌کند. اموال «بیت المال» در صدراسلام، به مجموع «خراجات» و «جزیه‌ها» گردآوری شده اطلاق می‌گشت. باتوجه به این‌که در رژیم پهلوی با عنوان اصلاحات ارضی، زمین‌ها به سان کالا خصوصی شدند، خراج موضوعاً از میان رفته است و قانون «جزیه» نیز که مستند است به آیه قرآن‌کریم در همان دوران طاغوت، توسط جمعی از یهودیان و مزدوران بهایی با حمایت انگلستان به تدریج حذف شد. شرح تمام ماجرا بسیار مفصل است اما دانستن همین میزان برای فهم مسئله مورد بحث ما، کافی به نظر می‌رسد. • با فهم چرایی «خراج» و «جزیه» می‌توان دریافت که بودجه حکومتی بیت المال به صورت بسویه به مسلمان آزاد تعلق دارد لذا چنانچه قرار باشد بخشی از این اموال به صورت مستقیم توزیع شود، همه آن‌ها از این اموال به صورت مساوی سهم خواهند داشت در غیر این صورت حاکم اسلامی و والی‌های تحت امر او موظفند، اموال بیت المال را برای مصالح اجتماعی خرج کنند. یک قاعده مهم درمورد اموال بیت المال وجود دارد که نباید آخر هر هفته چیزی از آن باقی بماند. در زمان خلیفه دوم، انحراف در توزیع بیت المال شروع شد و در زمان خلیفه سوم این وضعیت به اوج خود رسید.(از علل مهم قیام مسلمانان علیه سیاست‌های خلیفه سوم و انگیزه بیعت با امام‌علی(ع) مسئله توزیع اموال بیت المال بود.) امیرالمومنین(ع) در دوران حکومت ظاهری‌شان، سنت پیامبر را در مورد توزیع بیت المال احیاء نمودند. اما از زمانی که حکومت به دست معاویه و یزید افتاد، اموال بیت المال المسلمین با معیارهای مد نظر حکومت اموی توزیع شد. • برای کسب آگاهی از نظام مالی_سیاسی حکومت اموی، صوت سخنرانی حجت الاسلام حامد کاشانی که در حدود ۲۰ دقیقه است، توصیه می‌شود.(صوت پیش از این پیام، در کانال ارسال شده است) مردم عزادار حق دارند بدانند، مشکل در ساحت کلان یعنی به نظام مالی فاسد حکومت یزید بازمی‌گشت و همین ساختار اقتصادی فرزند پیامبر را به شهادت رساند. در یک کلام، پیاده‌سازی نظام اقتصادی اسلام و کنار گذاشتن الگوی حکمرانی متعارف در صحنه روابط مالی اقدامی است به مراتب مهم و ضروری! و قطعاً تعلل در اجرای آن، تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت. 📝یادداشت محمد گلیج از کارشناسان جنبش. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🔻 برخی از دوستان بابت کم شدن فعالیت کانال گلایه کردند. • واقعیت این است که مشکل اصلی به «کمبود نیروی فعال و مشارکت‌کننده» برمی‌گردد. طبعاً چنانچه بار مسئولیت بین چند نفر تقسیم می‌شد و هر کس گوشه‌ای از کار را بلند می‌کرد، سرعت عملکرد جنبش متناسب و قابل قبول بود. • در حال حاضر، مسئولین جنبش به قدری کم تعداد هستند که اگر دو یا سه نفر برای مدتی به خاطر محدودیت‌های موقت زندگی شخصی عرصه را ترک کنند، کارها تا زمانی که این چند نفر برگردند متأسفانه روی زمین می‌ماند. • سنگر احیای زکات، علی‌رغم اهمیت فوق‌العاده بالای موضوع به شدت خالی است. • از طرفی فعالیت جنبشی در این راه، نعمت است؛ لطف و عنایت و توفیقی است که خدا به ما داده و کار برای خداست. امیدواریم خدا از ما قبول کند و شاید از بین همه کارهایی که در زندگی انجام داده‌ایم، همین‌ها ره‌توشه آخرت ما را بسازد. "لذا دعوت این حقیر به حضور و همکاری دوستان در فعالیت، متضمّن اصرار و التماس نیست." • برای بخش‌های مختلف جنبش - به خصوص اداره صفحه اینستاگرام - به نیروی مسئول احتیاج داریم. برادران و خواهرانی که احیاناً تصمیم دارند فعالیت نمایند و البته مصمّم هستند تا گوشه‌ای از کار را بلند کنند، از طریق گروه بحث (@ZakatGroup) می‌توانند به ما اطلاع دهند. 🔹از طرف یکی از مسئولان جنبش ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیای زکات 📡 @e_zakat
4_5947550976402523776.mp3
806.5K
🔉 گزیده‌ای از سخنرانی حاج آقای پناهیان ▪️نقش امام جامعه در مورد و علاوه بر دادن انگیزه فردی، «بسیج جمعی» است. ▪️هنوز در مراتب بسیار اولیه و ضعیف هستیم. مثلاً امام عصر [هنگام قیام] کسانی که «زکات» نمی‌دهند را گردن می‌زند! 🔻ستاد زکات داریم، ضعیف‌تر از ستاد نماز! خمس هم که ستاد ندارد؛ فعلاً همه چیز تعارفی است! 🗓 شنبه ۸ شهریورماه ۱۳۹۹ ➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
جنبش مردمی احیای زکات
#مواضع 🔉 گزیده‌ای از سخنرانی حاج آقای پناهیان ▪️نقش امام جامعه در مورد #انفاق و #مواسات علاوه بر د
✍️ چرا نیاوردن زکات، جرم سنگینی است؟ • حاج آقای پناهیان در میان صحبت‌هایشان اشاره کردند: «حدیث داریم، امام زمان کسانی که زکات ندهند را گردن می‌زند.» این تک‌گزاره برای عموم، به دلیل عدم شناخت کافی راجع به اصل موضوع زکات و ابعاد آن کمی عجیب به نظر می‌رسد و احتمالاً برخی از افراد را به واکنش وامی‌دارد. • شخص در مواجهه با این تک‌گزاره احتمالاً از خود می‌پرسد: چطور ممکن است، یک پرداخت شرعی (۱) و فردی (۲) که تنها بر عهده جمع محدودی از چوپانان و کشاورزان (۳) است آنقدر برای امام زمان حساس باشد که مانعان زکات یا همان کسانی که عمداً زکات نمی‌پردازند، توسط او گردن زده شوند؟ • ابهام مورد نظر، نتیجه سه فرض رایج و اشتباه در خصوص زکات است. باید بدانیم که: ۱- زکات برخلاف تصور رایج یک پرداخت شرعی نیست بلکه کاملاً عرفی و طبیعی محسوب می‌شود؛ در واقع اصل این پرداخت، مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد. ۲- زکات یک پرداخت و بدهی اجتماعی است و نه فردی. هم حق‌الله است و هم حق‌الناس. کسی که از قصد زکات نمی‌دهد، در واقع همان اندازه دارایی دیگران را چپاول کرده است و می‌بایست تبعات حقوقی داشته باشد. ۳- زکات، حقی معین است که برگردن صاحبان اموال بسیار قرار دارد. به بیان ساده، چنانچه کسی از یک حدی توانایی مالیش فراتر رود به طوری که زندگی خود و خانواده‌اش سخت نگذرد، جزء مشخصی از اموالش را مالک نیست و به افرادی تعلق دارد که زندگی‌شان به طور کامل تأمین نمی‌شود. لذا بخشی از جامعه، می‌بایست زکات بدهند و مابقی لازم است زکات بگیرند. زکات‌دهندگان و زکات‌گیرندگان مجموعاً کل مردم را تشکیل می‌دهند و از این رو موضوعی بسیار برجسته و مهم در روابط اجتماعی است. • حالا اگر حکومتی (خواه اسلامی یا غیراسلامی) زکات را به رسمیت بشناسد به دلایل علمی و مشخصی که قبلاً توضیح دادیم، به طور یکپارچه و متمرکز زکات می‌گیرد و آن را تخصیص می‌دهد. بدین شکل، زکات به یک نهاد حکومتی برای تأمین اجتماعی تبدیل می‌شود. • به همین جهت عدم آوردن زکات به صورت عمدی، اولاً نوعی سرقت به حساب می‌آید(البته سرقت از نیازمندان!) ثانیاً مصداق بارزی از مخالفت با حکومت و قانون است. در کنار این دو موضوع، چنانچه حکومت برای بازدارندگی نیز به جای تجسس (پایمال کردن کرامت انسانی)، مجازات سنگین‌تری وضع کند؛ با احتساب این شرایط، اعدام یا مجازات مشابه آن برای جنایت منع زکات چندان دور از ذهن و عجیب به نظر نمی‌رسد. ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیای زکات 📡 @e_zakat
جنبش مردمی احیای زکات
#مواضع 🔉 گزیده‌ای از سخنرانی حاج آقای پناهیان ▪️نقش امام جامعه در مورد #انفاق و #مواسات علاوه بر د
✍️ امام زمان مهربان را خشن نشان ندهید! • چند روزی هست که کلیپ کوتاهی از صحبت‌های حاج آقای پناهیان در شبکه‌های اجتماعی، منتشر شد که در آن گفته می‌شود: "که امام زمان کسانی که زکات نمی‌آورند را گردن می‌زند." • در این مدت عده‌ای که طرفدار و یا مروج اسلامِ مَن‌درآوردی تحت عنوان هستند، از این حرف آقای پناهیان عصبانی شده و حسابی صدای‌شان درآمد. به عنوان مثال آقایی به نام "مصطفی داننده" در یادداشتی اظهار کرده بود که چرا چهره امام زمان را که امام مهربانی است این همه خشن نشان می‌دهید؟! و یادداشتش را - جوری که می‌خواهد انگار خودش را خالی کند - با این جمله پایان می‌دهد: "لطفا با چنین سخنرانی‌هایی به اعتقادات مردم ضربه نزنید، آنهم در دنیایی که ظاهر الصلاح به اندازه کافی با ریای خود به اسلام ضربه زده‌اند." • به طور خلاصه یک تفکر و برداشت غلطی از اسلام ناب محمدی است که در آن جنگ و جهاد با کفار، فرهنگ مقاومت، عذاب گناهکاران و ... را حذف می‌کند؛ درست مشابه مسیحیت تحریف شده تبشیری. با توجه به شواهدی پشت پرده حامیان تفکر اسلام رحمانی، سرویس‌های جاسوسی آن طرف آبی مخصوصا انگلیس است و این یعنی عمداً این موضوع پیگیری می‌شود. • جریان انحرافی قائل به این نگاه، اتفاقاً با تبلیغ یک اسلام قلابی، اعتقادات مردم را به بازی می‌گیرند و برای اینکه یک وقت مورد سوال واقع نشوند در جایگاه طلبکار، به سایرین برچسب خشونت‌طلب، ریاکار و تندرو می‌زنند. 🔻پی‌نوشت: این جماعت می‌بایست یاد بگیرند هیچ‌گاه نباید از ما توضیح بخواهند، کسی که انحراف ایجاد می‌کند تیشه به ریشه اسلام می‌زند باید جواب دهد؛ نه ما! و همچنین لازم است ما بچه حزب‌اللهی‌ها نیز یاد بگیریم در مقابل گزافه‌گویی‌های آن‌ها پاسخگو و منفعل نیستیم و نباید باشیم. یادداشت کامل آقای داننده را می‌توانید در لینک زیر ملاحظه کنید: 🔗 https://www.asriran.com/0037ld ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
جنبش مردمی احیای زکات
#مواضع 🔉 گزیده‌ای از سخنرانی حاج آقای پناهیان ▪️نقش امام جامعه در مورد #انفاق و #مواسات علاوه بر د
• ‏آقای پناهیان حرف ائمه را گفته، آقای تاج‌زاده می‌گوید دارد خشونت تئوریزه می‌کند. حرف منافقین از صدر اسلام همین بوده‌ است: دین محمد (ص) را تا جایی قبول داریم که خوشمان بیاید./توئیت سید امیر سیاح • جدا از این حرف‌ها کدام دوست یا دشمنی واقعا باور می‌کند که جناب تاج‌زاده، از روی دلسوزی نسبت به امام عصر(عج) و اسلام این طور واکنش داده؟ از فحوای منافقانه و تابلوی توئیت به راحتی می‌توان فهمید که چه چیزی مد نظر دارند؟ بهانه جور کردن برای تخریب وجهه حاج آقای پناهیان و در کنارش آیت الله مصباح؛ حالا مهم نیست این بهانه چه باشد. • این هم لینک پیامی از کانال تاج‌زاده: یادداشت حجاریان در دفاع از ! ➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🔻انکار «اصل زکات»، به معنای خروج از وادی و انکار «احکام اسلامی زکات»، به معنای خروج از وادی می‌باشد. 🔻و «خودداری کردن از آوردن زکات» توسط صاحبان اموال بسیار - خواه این افراد مسلمان باشند چه نباشند - نزد خدا است و در صحنه اجتماعی یک به شمار می‌رود. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat