هدایت شده از جنبش مردمی احیای زکات
مال حرام قاتل امام.mp3
22.89M
🔰کدام #مال_حرام، سر امام جامعه را به نیزه برد؟
💢 مردم کوفه چرا به جای یاری اباعبدالله، به او خیانت کردند و بعد روبرویش ایستادند؟
🔻«عریفها» چه کسانی بودند؟
#ساختار_اقتصادی_حکومت_یزید
#عطایای_حرام
#نظام_مالی_نامشروع
🏴 ... قَدْ انْخَزَلَتْ عَطَّیاتُکمْ مِنَ الْحَرامِ وَمُلْئِتْ بِطُونُکمْ مِنَ الْحَرامِ فَطَبَعَ اللَّهُ عَلی قُلُوبِکمْ ...
➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیاء زکات
📡 @e_zakat
هدایت شده از جنبش مردمی احیای زکات
✍️ کدام مال حرام، سر امام جامعه را به نیزه برد؟
• اهل کوفه نه از دیوار خانه یکدیگر بالا میرفتند و نه در ادای دین سست بودند که از سوی سیدالشهداء متصف به حرامخواری شدند بلکه نظام مالی حاکم بر آنها، شکمهایشان را از حرام پر کرد. امام به دعوت کوفیان به سوی کربلا رهسپار شد اما اهل کوفه که قرار بود برای نهضت امام حسین(ع) جانشان را تقدیم کنند؛ به یکباره تصمیمشان تغییر یافت و بیعتشکنی کردند. نه تنها علیرغم خواسته اولیهشان، به یاری او نشتافتند بلکه روبروی اباعبدالله ایستادند و درنهایت هم با مشارکت یکدیگر او و یارانش را به شهادت رساندند.
• متأسفانه خیلی از مبلغان دین در ایام عزای امام حسین(ع) در توضیح عبارت «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» به مردم میگویند: «مواظب و مراقب باشید با رعایت احکام فردی، لقمه حرام در زندگیتان وارد نشود تا همانند مردم کوفه، امام خود را تنها نگذارید»! این تفسیر عملاً تحریف موضع ارزشمند سیدالشهدا و بالاخص واقعه تاریخی کربلا است! گزاره «قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِیّاتُکُمْ مِنَ الْحَرامِ» منظور شفاف امام را میرساند که دقیقاً فراز قبلی «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» میباشد و اتفاقا اغلب در منابر ذکر نمیشود. «عطاء» مبلغی از بیت المال بود که دستگاه حاکمیت اموی بر اساس قواعد خودش به عربهای کوفه پرداخت میکرد. بنابراین امامحسین(ع) با اشاره به ساختار اقتصادی نامشروع حکومت اموی، مردم کوفه را مورد عتاب قرار داد و نباید فکر کنیم که عبارت «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» یک جمله صرفاً اخلاقی و کلی بوده است.
• شاید برای مخاطب واضح نباشد چرا در نگاه ائمه تقسیم بسویه «بیت المال» یک ضرورت جدی به حساب میآمده و نسبت این امر با وضعیت امروز ما چیست؟ باید بگوییم، به لطف غربگرایی و اعتقاد ضمنی به جدایی دین از اقتصاد، نهاد اسلامی «بیت المال» در کشور ما اصلاً وجود ندارد.(اقتصاد اسلامی هنوز در کشور مبنا نیست.) آن چیزی که امروزه ما به عنوان «بیت المال» صدایش میزنیم و منظورمان اموال دولتی یا احیاناً بودجه دولت است، با «بیت المال» صدر اسلام کاملاً فرق میکند. اموال «بیت المال» در صدراسلام، به مجموع «خراجات» و «جزیهها» گردآوری شده اطلاق میگشت. باتوجه به اینکه در رژیم پهلوی با عنوان اصلاحات ارضی، زمینها به سان کالا خصوصی شدند، خراج موضوعاً از میان رفته است و قانون «جزیه» نیز که مستند است به آیه قرآنکریم در همان دوران طاغوت، توسط جمعی از یهودیان و مزدوران بهایی با حمایت انگلستان به تدریج حذف شد. شرح تمام ماجرا بسیار مفصل است اما دانستن همین میزان برای فهم مسئله مورد بحث ما، کافی به نظر میرسد.
• با فهم چرایی «خراج» و «جزیه» میتوان دریافت که بودجه حکومتی بیت المال به صورت بسویه به مسلمان آزاد تعلق دارد لذا چنانچه قرار باشد بخشی از این اموال به صورت مستقیم توزیع شود، همه آنها از این اموال به صورت مساوی سهم خواهند داشت در غیر این صورت حاکم اسلامی و والیهای تحت امر او موظفند، اموال بیت المال را برای مصالح اجتماعی خرج کنند. یک قاعده مهم درمورد اموال بیت المال وجود دارد که نباید آخر هر هفته چیزی از آن باقی بماند. در زمان خلیفه دوم، انحراف در توزیع بیت المال شروع شد و در زمان خلیفه سوم این وضعیت به اوج خود رسید.(از علل مهم قیام مسلمانان علیه سیاستهای خلیفه سوم و انگیزه بیعت با امامعلی(ع) مسئله توزیع اموال بیت المال بود.) امیرالمومنین(ع) در دوران حکومت ظاهریشان، سنت پیامبر را در مورد توزیع بیت المال احیاء نمودند. اما از زمانی که حکومت به دست معاویه و یزید افتاد، اموال بیت المال المسلمین با معیارهای مد نظر حکومت اموی توزیع شد.
• برای کسب آگاهی از نظام مالی_سیاسی حکومت اموی، صوت سخنرانی حجت الاسلام حامد کاشانی که در حدود ۲۰ دقیقه است، توصیه میشود.(صوت پیش از این پیام، در کانال ارسال شده است) مردم عزادار حق دارند بدانند، مشکل در ساحت کلان یعنی به نظام مالی فاسد حکومت یزید بازمیگشت و همین ساختار اقتصادی فرزند پیامبر را به شهادت رساند. در یک کلام، پیادهسازی نظام اقتصادی اسلام و کنار گذاشتن الگوی حکمرانی متعارف در صحنه روابط مالی اقدامی است به مراتب مهم و ضروری! و قطعاً تعلل در اجرای آن، تبعات جبرانناپذیری به دنبال خواهد داشت.
📝یادداشت محمد گلیج از کارشناسان جنبش.
➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیاء زکات
📡 @e_zakat
🔻 برخی از دوستان بابت کم شدن فعالیت کانال گلایه کردند.
• واقعیت این است که مشکل اصلی به «کمبود نیروی فعال و مشارکتکننده» برمیگردد. طبعاً چنانچه بار مسئولیت بین چند نفر تقسیم میشد و هر کس گوشهای از کار را بلند میکرد، سرعت عملکرد جنبش متناسب و قابل قبول بود.
• در حال حاضر، مسئولین جنبش به قدری کم تعداد هستند که اگر دو یا سه نفر برای مدتی به خاطر محدودیتهای موقت زندگی شخصی عرصه را ترک کنند، کارها تا زمانی که این چند نفر برگردند متأسفانه روی زمین میماند.
#دعوت_به_همکاری
• سنگر احیای زکات، علیرغم اهمیت فوقالعاده بالای موضوع به شدت خالی است.
• از طرفی فعالیت جنبشی در این راه، نعمت است؛ لطف و عنایت و توفیقی است که خدا به ما داده و کار برای خداست. امیدواریم خدا از ما قبول کند و شاید از بین همه کارهایی که در زندگی انجام دادهایم، همینها رهتوشه آخرت ما را بسازد. "لذا دعوت این حقیر به حضور و همکاری دوستان در فعالیت، متضمّن اصرار و التماس نیست."
• برای بخشهای مختلف جنبش - به خصوص اداره صفحه اینستاگرام - به نیروی مسئول احتیاج داریم. برادران و خواهرانی که احیاناً تصمیم دارند فعالیت نمایند و البته مصمّم هستند تا گوشهای از کار را بلند کنند، از طریق گروه بحث (@ZakatGroup) میتوانند به ما اطلاع دهند.
🔹از طرف یکی از مسئولان جنبش
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
4_5947550976402523776.mp3
806.5K
#مواضع
🔉 گزیدهای از سخنرانی حاج آقای پناهیان
▪️نقش امام جامعه در مورد #انفاق و #مواسات علاوه بر دادن انگیزه فردی، «بسیج جمعی» است.
▪️هنوز در مراتب بسیار اولیه و ضعیف هستیم. مثلاً امام عصر [هنگام قیام] کسانی که «زکات» نمیدهند را گردن میزند!
🔻ستاد زکات داریم، ضعیفتر از ستاد نماز! خمس هم که ستاد ندارد؛ فعلاً همه چیز تعارفی است!
🗓 شنبه ۸ شهریورماه ۱۳۹۹
➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیاء زکات
📡 @e_zakat
جنبش مردمی احیای زکات
#مواضع 🔉 گزیدهای از سخنرانی حاج آقای پناهیان ▪️نقش امام جامعه در مورد #انفاق و #مواسات علاوه بر د
✍️ چرا نیاوردن زکات، جرم سنگینی است؟
• حاج آقای پناهیان در میان صحبتهایشان اشاره کردند: «حدیث داریم، امام زمان کسانی که زکات ندهند را گردن میزند.» این تکگزاره برای عموم، به دلیل عدم شناخت کافی راجع به اصل موضوع زکات و ابعاد آن کمی عجیب به نظر میرسد و احتمالاً برخی از افراد را به واکنش وامیدارد.
• شخص در مواجهه با این تکگزاره احتمالاً از خود میپرسد: چطور ممکن است، یک پرداخت شرعی (۱) و فردی (۲) که تنها بر عهده جمع محدودی از چوپانان و کشاورزان (۳) است آنقدر برای امام زمان حساس باشد که مانعان زکات یا همان کسانی که عمداً زکات نمیپردازند، توسط او گردن زده شوند؟
• ابهام مورد نظر، نتیجه سه فرض رایج و اشتباه در خصوص زکات است. باید بدانیم که:
۱- زکات برخلاف تصور رایج یک پرداخت شرعی نیست بلکه کاملاً عرفی و طبیعی محسوب میشود؛ در واقع اصل این پرداخت، مسلمان و غیرمسلمان نمیشناسد.
۲- زکات یک پرداخت و بدهی اجتماعی است و نه فردی. هم حقالله است و هم حقالناس. کسی که از قصد زکات نمیدهد، در واقع همان اندازه دارایی دیگران را چپاول کرده است و میبایست تبعات حقوقی داشته باشد.
۳- زکات، حقی معین است که برگردن صاحبان اموال بسیار قرار دارد. به بیان ساده، چنانچه کسی از یک حدی توانایی مالیش فراتر رود به طوری که زندگی خود و خانوادهاش سخت نگذرد، جزء مشخصی از اموالش را مالک نیست و به افرادی تعلق دارد که زندگیشان به طور کامل تأمین نمیشود. لذا بخشی از جامعه، میبایست زکات بدهند و مابقی لازم است زکات بگیرند. زکاتدهندگان و زکاتگیرندگان مجموعاً کل مردم را تشکیل میدهند و از این رو موضوعی بسیار برجسته و مهم در روابط اجتماعی است.
• حالا اگر حکومتی (خواه اسلامی یا غیراسلامی) زکات را به رسمیت بشناسد به دلایل علمی و مشخصی که قبلاً توضیح دادیم، به طور یکپارچه و متمرکز زکات میگیرد و آن را تخصیص میدهد. بدین شکل، زکات به یک نهاد حکومتی برای تأمین اجتماعی تبدیل میشود.
• به همین جهت عدم آوردن زکات به صورت عمدی، اولاً نوعی سرقت به حساب میآید(البته سرقت از نیازمندان!) ثانیاً مصداق بارزی از مخالفت با حکومت و قانون است. در کنار این دو موضوع، چنانچه حکومت برای بازدارندگی نیز به جای تجسس (پایمال کردن کرامت انسانی)، مجازات سنگینتری وضع کند؛ با احتساب این شرایط، اعدام یا مجازات مشابه آن برای جنایت منع زکات چندان دور از ذهن و عجیب به نظر نمیرسد.
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
جنبش مردمی احیای زکات
#مواضع 🔉 گزیدهای از سخنرانی حاج آقای پناهیان ▪️نقش امام جامعه در مورد #انفاق و #مواسات علاوه بر د
✍️ امام زمان مهربان را خشن نشان ندهید!
• چند روزی هست که کلیپ کوتاهی از صحبتهای حاج آقای پناهیان در شبکههای اجتماعی، منتشر شد که در آن گفته میشود: "که امام زمان کسانی که زکات نمیآورند را گردن میزند."
• در این مدت عدهای که طرفدار و یا مروج اسلامِ مَندرآوردی تحت عنوان #اسلام_رحمانی هستند، از این حرف آقای پناهیان عصبانی شده و حسابی صدایشان درآمد. به عنوان مثال آقایی به نام "مصطفی داننده" در یادداشتی اظهار کرده بود که چرا چهره امام زمان را که امام مهربانی است این همه خشن نشان میدهید؟! و یادداشتش را - جوری که میخواهد انگار خودش را خالی کند - با این جمله پایان میدهد: "لطفا با چنین سخنرانیهایی به اعتقادات مردم ضربه نزنید، آنهم در دنیایی که ظاهر الصلاح به اندازه کافی با ریای خود به اسلام ضربه زدهاند."
• به طور خلاصه #اسلام_رحمانی یک تفکر و برداشت غلطی از اسلام ناب محمدی است که در آن جنگ و جهاد با کفار، فرهنگ مقاومت، عذاب گناهکاران و ... را حذف میکند؛ درست مشابه مسیحیت تحریف شده تبشیری. با توجه به شواهدی پشت پرده حامیان تفکر اسلام رحمانی، سرویسهای جاسوسی آن طرف آبی مخصوصا انگلیس است و این یعنی عمداً این موضوع پیگیری میشود.
• جریان انحرافی قائل به این نگاه، اتفاقاً با تبلیغ یک اسلام قلابی، اعتقادات مردم را به بازی میگیرند و برای اینکه یک وقت مورد سوال واقع نشوند در جایگاه طلبکار، به سایرین برچسب خشونتطلب، ریاکار و تندرو میزنند.
🔻پینوشت: این جماعت میبایست یاد بگیرند هیچگاه نباید از ما توضیح بخواهند، کسی که انحراف ایجاد میکند تیشه به ریشه اسلام میزند باید جواب دهد؛ نه ما! و همچنین لازم است ما بچه حزباللهیها نیز یاد بگیریم در مقابل گزافهگوییهای آنها پاسخگو و منفعل نیستیم و نباید باشیم.
یادداشت کامل آقای داننده را میتوانید در لینک زیر ملاحظه کنید:
🔗 https://www.asriran.com/0037ld
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیاء زکات
📡 @e_zakat
جنبش مردمی احیای زکات
#مواضع 🔉 گزیدهای از سخنرانی حاج آقای پناهیان ▪️نقش امام جامعه در مورد #انفاق و #مواسات علاوه بر د
• آقای پناهیان حرف ائمه را گفته، آقای تاجزاده میگوید دارد خشونت تئوریزه میکند. حرف منافقین از صدر اسلام همین بوده است: دین محمد (ص) را تا جایی قبول داریم که خوشمان بیاید./توئیت سید امیر سیاح
• جدا از این حرفها کدام دوست یا دشمنی واقعا باور میکند که جناب تاجزاده، از روی دلسوزی نسبت به امام عصر(عج) و اسلام این طور واکنش داده؟ از فحوای منافقانه و تابلوی توئیت به راحتی میتوان فهمید که چه چیزی مد نظر دارند؟ بهانه جور کردن برای تخریب وجهه حاج آقای پناهیان و در کنارش آیت الله مصباح؛ حالا مهم نیست این بهانه چه باشد.
• این هم لینک پیامی از کانال تاجزاده: یادداشت حجاریان در دفاع از #اسلام_رحمانی!
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیاء زکات
📡 @e_zakat
🔻انکار «اصل زکات»، به معنای خروج از وادی #توحید و انکار «احکام اسلامی زکات»، به معنای خروج از وادی #اسلام میباشد. #ارتداد
🔻و «خودداری کردن از آوردن زکات» توسط صاحبان اموال بسیار - خواه این افراد مسلمان باشند چه نباشند - نزد خدا #گناه_کبیره است و در صحنه اجتماعی یک #جنایت_بزرگ به شمار میرود.
➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیاء زکات
📡 @e_zakat
28.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نجات_اقتصاد_با_کدام_تئوری
💠 در روزگاری که حلال خواری ۷.۵ میلیارد جمعیت زمین به صورت عام و انسان ایرانی به صورت خاص که با قمار بورس و ربای بانک که رهآورد #اقتصاد_مدرن است، مخدوش شده، میتوان با تئوریزه کردن ساز و کار زندگی افرادی همچون «کربلایی محمد کاظم ساروقی» در حلالخواری و پرداخت #خمس و #زکات مالش کشور و جهان را به سمت حلالخواری و رستگاری سوق داد.
📌دریافت کلیپ با کیفت FULL HD از آپارات:
🔗m.aparat.com/v/lo78a
✅ @jdale_ahsan
✅@Hasanabbasi_ir
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
💢 درست در زمانی که نسخههای تجویزی برآمده از آموزههای #اقتصاد_متعارف، اوضاع اقتصادی کشور ما را به این روز انداخته و همین شرایط موجب اقبال جوانان به سمت #اقتصاد_اسلامی شده است؛ هفتهنامهی «تجارتِ فردا» مصاحبهای را از یک فردِ ملبس به لباس دین، منتشر کرده که در آن به طرز عجیبی از جریان اصلی اقتصاد متعارف دفاع میشود!
📌البته این اقدام از سوی مجله #تجارت_فردا - که یکی از رسانههای شناخته شده لیبرال میباشد - قبلاً سابقه داشته است. به عنوان مثال در بحبوحه جو غالب مخالفت با ربای بانکی، مصاحبهای از یک روحانی در این خصوص منتشر کردند تا در آن اوضاع به گونهای از #سیستم_ربوی_بانکی اعاده حیثیت شود.
➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
🔻[ادامه پست قبل] کمی آن طرفتر، رسانه دیگر جریان لیبرال کشور تحت عنوان «اِکو ایران» مصاحبهی دیگری از همین فرد (سید جواد علوی بروجردی) منتشر میکند که در آن اصل #اقتصاد_اسلامی انکار و در عین حال مباحث جهتدارِ #اقتصاد_متعارف، علمی و عقلایی توصیف میشود!
📌ظاهراً وضع به گونهای شده که هر روز یک نفر میتواند ادعای «مرجعیت» کند! (شاید نوه مرجع بودن از ملاکهای مرجع شدن باشد و ما خبر نداریم.) هر از گاهی هم از یک «آیت الله» رونمایی میشود و به کسی هم برنمیخورد. به هر جهت لیبرالها این ترفند را یاد گرفتهاند که میشود برای موجه نشان دادن حرفهای خودمان، مواضع موافق چند عدد طلبه حوزه را به عنوان موضعگیریهای «آیت الله» و «مرجع تقلید» به خورد مخاطب بدهیم!
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
جنبش مردمی احیای زکات
🔻[ادامه پست قبل] کمی آن طرفتر، رسانه دیگر جریان لیبرال کشور تحت عنوان «اِکو ایران» مصاحبهی دیگری ا
✍ درباره مواضع کسی که از #اقتصاد_الحادی دفاع میکند! و ادعا میکند که #اقتصاد_اسلامی یک شوخی است.
• روایتی از پیامبر نقل شده که ایشان میفرمایند «حُبُّ الشّئِ یعْمی و یصِمُّ» یعنی علاقه زیاد به یک چیز، آدمی را کور و کر میکند. جناب علوی بروجردی نیز چنان شیفته مظاهر تمدنی غرب هستند که کاستیهایش را نمیخواهد ببیند و همه چیزش در نظر او زیبایی است. بنابراین نباید فکر کنیم ایشان در یک بخش خاصی شبههای دارند و با آوردن چند استدلال بتوان او را قانع کرد بلکه ریشه مواضع اشتباهش برمیگردد به انتخاب یک رویکرد غلط که اتفاقاً طیف سیاسی اصلاحطلب هم گرفتار آن است. #غرب_گرایی
• مثلاً معتقدند آن چیزی که بانک در مقابل وام، میگیرد ربا نیست و بانک را نباید به عنوان مرکز ربایی دید یا جایی گفتند که بانکهای مسیحی و یهودی خدمات ارزندهای برای مردم خود انجام میدهند.(تصور کنید که مدیچیها و روچیلدها، قصد خدمت به مردم را داشتند!) دلیل بروز این نوع موضع عجیب و غیرمنطقی، چیزی نیست جز نتیجه شیفتگی نسبت به غرب وگرنه این اظهار نظر مبنای علمی ندارد.
• یا مثلاً بر این باورند که مشکلات اقتصادی کشور هیچ ارتباطی به ضعف ساختارهای متعارف، سوء مدیریت مسئولین دولت فعلی و ایرادات تئوریهای جریان اصلی اقتصاد ندارد بلکه به خاطر وجود تحریمهاست! به طرز خندهآوری هم موافق برجام هستند با این توجیه که میان اروپا و آمریکا اختلاف نظر ایجاد میکند!!
• یا در خصوص علوم انسانی غربی، میگویند اینها علم محض و عقلایی هستند و ما باید به سیره عقلا تمسک کنیم. ایراد این افراد به همان شیفتگی مفرط به غرب برمیگردد وگرنه هر آدم آزادهای با یک مطالعه اندک به سادگی درمییابد که آنچه علم اقتصادش میخوانند، ربا را به رسمیت میشناسد مسئلهای که از نظر ما اصلاً عقلایی نیست. یا اگر بخواهیم کمی تخصصیتر تحلیل کنیم، از مفروضات اصلی اقتصاد متعارف انگارهای به نام «مالکیت خصوصی» است در حالی که ما به دلیل اعتقاد به اصل توحید، در درجه اول به مالکیت خداوند و در درجه دوم به مالکیت محدود انسان باور داریم مثلاً ما به وجود روابط مالی_اجتماعی نظیر #زکات و صلهامام اذعان داریم ولی آنها وجود این مناسبات را انکار میکنند.
• به طور کلی #التقاط در نگاه امثال علوی بروجردی، ریشه در عشقورزی و دلباختگی نسبت به غرب دارد و چه به حق امام خمینی(ره) فرمودند «التقاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است.»
پیوست:
🔗 منبع برخی از مواضع علوی بروجردی جهت مطالعه بیشتر
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat