اولین نمایش در سالن بازسازی شده سینما «مجستیک» آغاز می شود و فیلمی که پیتر نمایشنامه آنرا نوشته به نمایش گذاشته می شود، حین نمایش پیتر ناگهان حافظه خود را بدست می آورد ولی این اتفاق با عارضه قلبی پدر مصادف می شود.
پدر آخرین لحظات عمر خود را در کنار پیتر که او را فرزند خود می داند به پایان می رسد.
لحظاتی که مخاطب را بی نهایت به همزادپنداری با داغ از دست دادن فرزندانی برومند وادار می کند.
ولی ماموران پیگیری از مسئول پرونده قضایی پیتر دستور دارند که حتما او را بیابند و به کمیته بررسی کنگره احضار کنند.
مسئول رسیدگی به پرونده شخصیت مضحکی دارد و نوع رفتار او و سایر عوامل صحنه مانند نور و حرکت دوربین از او یک آدم مضحک و البته بدبین به تصویر می کشد.
مامورین بلافاصله بعد از مراسم خاکسپاری پدر لوک، در حضور اهالی شهر به پیتر حضور در دادگاه را به اتهام همکاری با کمونیست ها ابلاغ می کنند، مردم شهر در بُهتی عجیب فرو می روند و سرخورده تر از قبل از پیتر روی برمی گردانند.
نامزد لوک حتی بعد از مشخص شدن شخصیت پیتر به او دلبسته شده از می خواهد که مانند لوک مثل یک قهرمان از خود دفاع کند ولی پیتر هویتی فرصت طلب و ترسو دارد. پیتر وقتی آخرین نامه لوک را می خواند، لوک علیرغم اینکه مرگ خود را مسجل می دانسته ولی با انگیزه و روحیه از نامزدش وداع می کند و به جبهه جنگ می شتابد.
همین امر انگیزه می شود تا پیتر با وجود ترس همیشگی اش، آرمان کشته شدگان جنگ را فریاد بزند و حقوق شهروندی و آزادی بیان و مطبوعات و قانون اساسی را به دادگاه متذکر شود و خود را از اتهام بردهاند.
البته وسواس مضحک کمیته ادامه دارد و اسم بردن ناخواسته از نامزده خائن پیتر را در حین اظهاراتش به منزله معرفی اسم قلمداد، و بر منوال کار کمیته که متهمین را در صورت معرفی یک فرد همکار با کمونیست ها مورد عفو قرار می دهد از پیتر نیز صلب اتهام می کند.
و پیتر به شهر کوچک بر می گردد و از او به مانند یک قهرمان استقبال می شود، چرا که تبلور آرمان فرزندان از دست رفته مردم شهر یعنی استقلال و آزادی است.
🔺آیا واقعاً مفاهمی که فیلم در قالب داستان و با شخصیت پردازی ها و خلق موقعیت جذاب و دلنشین به مخاطب خود القا کرده واقعیت دارد؟
🔺آیا واقعاً سربازان آمریکایی در راه استقلال و آزادی مدنی جامعه خود جنگیدند و جان خود را از دست داده اند؟
🔺آیا جریان مک کارتیسم یک جریان مضحک و یا وسواس مضحک در مقابل چهره منفور کمونیست و افراد منفور و پست آن جریان بوده؟
🔺آیا سینما می تواند نماد شکوه و عظمت یک ملت باشد؟
🔻مداخله نیروهای آمریکایی در اروپا شاید کمک به دفع شر نازیسم از سر دنیا کرد ولی امپریالیسم آمریکایی را برای سالهای متمادی بر گرده جامعه جهانی سوار کرده طوری که بی اذن و اجازه آمریکا جامعه جهانی در سازمان ملل حتی یک قطعنامه در شورای امنیت را نمی تواند به تصویب برساند حتی اگر جنایت هولناکی مانند جنایت صهیونیست ها در غزه اتفاق بی افتد.
مداخله نظامی آمریکا در جنگ جهانی دوم در اروپا، کشورهای اروپایی را برای همیشه مدیون و البته سرسپرده همیشگی آمریکا و اقمار هژمونی شیطانی او در دست اندازی در اقصا نقاط جهان کرد.
حضور آمریکا در شرق آسیا نیز بر همگان روشن است که با چه جنایت های عظیم و ددمنشانه شروع و ادامه پیدا کرد؛ از استفاده از بمب اتم و نابودی صدها هزار تن در چند ثانیه تا به یغما بردن جان و مال و ناموس آن سرزمین برای سالهای متمادی و دست آخر هم تبدیل ژاپن و کره جنوبی به باج و خراج دهندگان همیشگی برای امنیت اجاره ای و همچنین سرسپرده ای برای همکاری در استحاله فرهنگی شرق عالم.
کتاب سرکوب امید شرح موجز و فهرست واری است از جنایات ارتش آمریکا در اقصا نقاط جهان.
فیلم از زبان کارکترها خود و با داستانی احساسی از جنایت پیشکان آمریکایی در نرماندی و اوکیناوا قهرمان میسازد و کشته شدگان آن را قهرمانان در راه استقلال و آزادی آمریکا معرفی می کند نه سربازان امپراتوری خونخوار هژمونی امپریالیسم.
در فیلم متولد چهارم جولای اندکی از این جنایات پرده برداری و اعترافات سربازان آمریکایی و عذاب وجدان آنها و نیز عاقبت دردناکشان در جامعه امروزی آمریکا در قبال جنایاتی مرتکب شده اند به تصویر کشیده می شود .
🔺به تصویر کشیدن کارکتر های مضحک با رفتارهای مسخره و وسواس های بی مورد نیز جریان مک کارتیسم را با هجو در نگاه مخاطب تخفیف می دهد و نیز آن را به مقابله با کمونیست منفور تقلیل می دهد.
🔻ولی جریان مک کارتیسم نه یک جریان مقطعی بلکه مکانیسمی فعال در جامعه آمریکا نهادینه می شود که هیچ روشنفکر و هنرمندی نتواند کوچکترین تخطی از آرمان ها و ایده آل های امپریالیستی داشته باشد.
نمونه بارز این ماجرا و یکی از شاخص ترین افراد در این سیر، هنرمن روشن ضمیر چارلی چاپلین می باشد که به همکاری با کمونیست ها متهم می شود و به خاطر عدم همکاری و پاسخگویی از ورود مجدد او به خاک آمریکا ممانعت به عمل آورده شد و
فیلم های او تا ده سال در آمریکا توقیف بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و مکانیزم مک کارتیسم که در آمریکا هنوز فعال است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و بازهم مک کارتیسم ...
#غزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و باز هم مک کارتیسم ...
جلسه اخراج روسای ۳ دانشگاه آمریکا به جرم حمایت از
#غزه
🔻و اما سینما که فیلمساز به خوبی اسم آنرا مجستیک یعنی «شکوه و عظمت» قرار داده است، بله قاطبه تصویری که در اذهان مردم جهان و حتی خود مردم آمریکا از این کشور وجود دارد، نه داشتن سلاح اتمی است نه فناوری هوش مصنوعی و کوانتوم ، نه قدرت فضای و نه قدرت سیاسی و اقتصادی آن است، شناختی که از آمریکا وجود دارد فقط از دریچه سینماست و در واقع این دریچه رو به هیچ کجا باز نمی شود و در واقع این بازتاب آرزوهای آحاد جوامع بشری است که در این دریچه آن را واقعیت کاذب آمریکا می بینند و فیلمساز حق دارد که محور جمع کردن مردم آمریکا را بر سر سفره سینما فقط ببیند کشوری بدون پشتوانه تاریخی و که پیشینه کوتاه مدتش چیزی جز درد و زجر ، خون و خونریزی و جنایت نیست.
🔻فیلم به خوبی بدون صرف هیچ استدلالی و فقط با بازی با احساسات مخاطب از قربانیان زیاده طلبی های سردمداران آمریکا در اعمال جنایت پیشهیشان، قهرمان می سازد، مک کارتیسم را مضحک، وسواس و مقطعی و در مقابل کمونیست نمایش و کمونیست را نیز بسیار ساده منفور و از چشم مخاطب خود می اندازد و سینما ...
و سینما را مظهر و نماد شکوه و عظمت آمریکایی یعنی «مجستیک» معرفی می کند.
نقد و بررسی فیلم سینمایی مجستیک به پایان رسید و اگر تونستیم در قالب یک کلیپ هم تقدیم تون خواهیم کرد🙏
بعد از بررسی این فیلم اهمیت این صحبت ها رو بیشتر متوجه میشیم👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهمیّت سینمای مقاومت، کمتر از هستهای نیست
🔹امروز بزرگترین حامیان تروریسم، به کمک امپراطوری رسانهای و جنگ فرهنگی، ادعای مبارزه با تروریسم دارند.
▫️بازخوانی سخنان دکتر جلیلی به مناسبت روز سینما؛ ایراد شده شهریور ۹۵
✅ @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سینما قدرت است
🔹سینما قدرت است، مانند یک اسلحه که میتواند با یک شلیک فردی را از پای درآورد؛ با سینما میتوان حق را باطل و باطل را حق نمایان کرد.
▫️بازخوانی سخنان دکتر جلیلی پیرامون هنرهفتم به مناسبت روز سینما
✅ @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ جدید KHAMENEI.IR به مناسبت #روز_سینما | هنر؛ موهبت الهی
✏️ رهبر انقلاب: سینما خیلی عنصر جذابی است، رسانهی فوقالعادهای است، یعنی واقعاً الان هیچچیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثرگذاری.
👈 گاهی اوقات این محاورهای که در فیلم است، یک کلمهاش یک تاثیر بزرگ در مقابل میگذارد...
📥 سایت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | امام حسن عسکری(علیهالسلام)؛ عزیزِ غریب
🔹️ رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیهالسلام، نماهنگ "امام حسن عسکری(ع)؛ عزیزِ غریب" را بازنشر میکند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
33.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑نقد و تحلیل فیلم سینمایی مجستیک
🔺«شکوه سینما» جادوی جا به جا کردن جای شهید و جلاد تا تحریف مکانیزم «مک کارتیسم» در تاریخ آمریکا تا به امروز است.
کافیست مخاطب بدون مطالعه را احساساتی کرد و این ترفند به دست سینما چقدر آسان است...
⚠️پخش شده از شبکه های مختلف صدا و سیما (بارها و بارها)!
⏯نسخه با کیفیت بالا:
https://www.aparat.com/v/ihh3526
#کلیپ
#اصول_دین_هالیوودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: اى امام زمان، اى مهدى موعودِ محبوب این امّت، اى سلالهى پاک پیامبران و اى میراثبر همهى انقلابهاى توحیدى و جهانى! ملّت ما با یاد تو و با نام تو از آغاز خو گرفته است و لطف تو را در زندگى خود و در وجود خود آزموده است. اى بندهى شایستهى صالح خدا!
✏️ ما امروز محتاج دعایى هستیم که تو از آن دل پاک الهى و ربّانى و از آن روح قدسى براى پیروزى این ملّت و پیروزى این انقلاب بکنى و به دست قدرتى که خدا در آستین تو قرار داده است، به این ملّت و راه این امّت کمک بفرمایى... ۱۳۵۹/۴/۶
🗓 سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)
💻 Farsi.Khamenei.ir