eitaa logo
عبری بیاموزیم
602 دنبال‌کننده
256 عکس
158 ویدیو
25 فایل
آموزش زبان عبری توسط خانم دکتر عبدی فهرست مطالب https://eitaa.com/ebri_biyamoozim/847 فهرست درس‌های کتاب هیسود https://eitaa.com/ebri_biyamoozim/1564 ارتباط با مدیریت https://eitaa.com/farzanehpoor
مشاهده در ایتا
دانلود
📚انجمن علمی دانشجویی ادیان و عرفان دانشگاه الزهرا سلام الله علیها برگزار می‌کند: 2⃣ کارگاه آموزش زبان عبری (سطح دو) 🔴 مدرس: دکتر عاطفه عبدی 🔴 یکشنبه‌ها / ۱۸:۰۰ إلی ۱۹:۰۰ 🔴 از ۱۷ مهر تا ۲۰ آذر ۱۴۰۱ 🔴 ده جلسه ۶۰ دقیقه‌ای (ده ساعت) 📝 موارد آموزشی: از درس سه تا ده کتاب هیسود 📜 همراه با گواهی معتبر دو زبانه از دانشگاه الزهرا سلام الله علیها 📱 برای ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید یا در ایتا پیام دهید: 09165118216 خانم عیدانی https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
📚 انجمن علمی دانشجویی ادیان و عرفان دانشگاه الزهرا سلام الله علیها برگزار می‌کند: 3⃣ کارگاه آموزش زبان عبری (سطح سه) 🔵 مدرس: دکتر عاطفه عبدی 🔵 سه‌شنبه‌ها / ۱۸:۰۰ إلی ۱۹:۰۰ 🔵 از ۱۹ مهر تا ۲۲ آذر ۱۴۰۱ 🔵 ده جلسه ۶۰ دقیقه‌ای (ده ساعت) 📝 موارد آموزشی: از درس یازده تا درس هیجده کتاب هیسود 📜 همراه با گواهی معتبر دو زبانه از دانشگاه الزهرا سلام الله علیها 📱 برای ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید یا در ایتا پیام دهید: 09165118216 خانم عیدانی https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
آغاز ثبت‌نام کلاسهای آموزش زبان عبری دانشگاه الزهرا سلام الله علیها، دوره پاییز برای دریافت اطلاعات، لطفا فقط با خانم عیدانی تماس بگیرید یا در ایتا پیام دهید. با تشکر
569384707_-2122604598.mp3
15.1M
حتتتتتما گوش کنید خیلیییی مهمه📣📣📣📣📣 ‏وقتی دشمن سوژه‌سازی می‌کنه، ببینید چی رو میخواد بپوشونه....؟؟!! شکستهای بزرگ خودش رو؟ پیروزیها و افتخارات ایران و جهان اسلام رو؟؟ یا نفوذ و گندکاری در نقطه حساس دیگه رو؟؟ شما متقابلا دقیقا رو همونا که دشمن میخواد دیده نشه، متمرکز بشید و برجسته‌ش کنید. به تمام دنیا چهره و هدف واقعی دشمن رو نشون بدید... مراقب باشید «با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید»!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشتر در این رشتو توضیح‌ و البته هشدار دادم که چگونه به استخدام موساد در آمده است امروز هم ابراهیم علیزاده دبیر اول رسماً اعتراف کرده است که همه چیز از قبل هماهنگ بوده و ما با یک سناریو طراحی شده مواجه هستیم این آتش بازی را باید در اسرائیل خاموش کرد [ *🗣علی اکبر رائفی پور ⁦🇮🇷⁩](https://twitter.com/A_raefipur/status/1572323064515563520?t=ATfG7KhGDNjwcmwrKrbYmQ&s=19)* @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
تروریست های حزب کومله کردستان برای فوت مرحوم مهسا امینی فراخوان تجمع دادن :) همینا ناهید فاتحی رو سرشو تراشیدن ، ناخوناشو کشیدن و زنده به گورش کردن چرا ؟! چون از امام و ایران حمایت کرده بود 🗣🇮🇷🚩ツفاطمه🏴🇮🇷 @twtenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🎥🔥🎥🔥🎥🔥🎥🔥 🎞 ‼️‼️ ♨️ قسمت اول♨️ 📣📣 دههٔ هشتادی‌ها! قرار است ندانید ❌ پرده برداری از جنایات وحشیانه‼️ 🎙استاد 💥حتماً تا آخر ببینید و به صورت گسترده نشر بدید. @abbasivaladi
💢کانال طرفداران گروه هکری آنانیموس در ایتا هست. پیوند کانال : https://eitaa.com/Spid3r دوستان لطف کنند این کانال رو گزارش کنند. این گروه چند روز پیش وبگاه خامنه‌ای دات آی آر انگلیسی رو هک کرده بود.
✅ قواعد درس چهل و هشت (۱):👇 الف) آینده فعل‌های سالم در باب نیفعل: ۱. یک الگو به این صورت است: לְהִגָּמֵר- تمام‌شدن، پایان‌یافتن آینده אֶגָּמֵר נִגָּמֵר תִּגָּמֵר תִּגָּמְרוּ תִּגָּמְרִי תִּגָּמֵרְנָה יִגָּמֵר יִגָּמְרוּ תִּגָּמֵר תִּגָּמֵרְנָה 🔅توجه داشته باشید که حرف اول ریشه، داگش دارد که برای جبران حذف נ پیشوند، شاخصه باب نیفعل، است. 🔅آینده فعل‌های פ"נ مانند فعل‌های سالم שְׁלֵמִים صرف می‌شود. ۲. الگوی دیگر برای آینده فعل‌های سالم که حرف اول ریشه‌شان حلقی است، به این صورت است: לְהֵהָרֵג- کشته‌شدن آینده אֵהָרֵג נֵהָרֵג תֵּהָרֵג תֵּהָרְגוּ תֵּהָרְגִי תֵּהָרֵגְנָה (תֵּהָרַגְנָה) יֵהָרֵג יֵהָרְגוּ תֵּהָרֵג תֵּהָרֵגְנָה (תֵּהָרַגְנָה) 🔅صداگذاری حرف اول با تصره به‌جای خیریک برای جبران آن است که حرف حلقی داگش نتوانسته بگیرد. ۳. آینده فعل‌های سالم که حرف سوم ریشه‌شان ע یا ח است. לְהִשָּׁלַח (לְהִשָּׁלֵחַ)- فرستاده‌شدن آینده אֶשָּׁלַח (אֶשָּׁלֵחַ) נִשָּׁלַח (נִשָּׁלֵחַ) תִּשָּׁלַח (תִּשָּׁלֵחַ) תִּשָּׁלְחוּ תִּשָּׁלְחִי תִּשָּׁלַחְנָה יִשָּׁלַח (יִשָּׁלֵחַ) יִשָּׁלְחוּ תִּשָּׁלַח (תִּשָּׁלֵחַ) תִּשָּׁלַחְנָה https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ قواعد درس چهل و هشت (۲):👇 ب) آینده فعل‌های ל"א در باب נִפְעַל: این دسته نیز مانند فعل‌های سالم صرف می‌شوند، جز در جمع مؤنث مخاطب و غایب. לְהִמָּצֵא- پیداشدن، کشف‌شدن آینده אֶמָּצֵא נִמָּצֵא תִּמָּצֵא תִּמָּצְאוּ תִּמָּצְאִי תִּמָּצֵאנָה יִמָּצֵא יִמָּצְאוּ תִּמָּצֵא תִּמָּצֵאנָה https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ قواعد درس چهل و هشت (۳):👇 ج) امر در باب נִפְעַל: امر بر مبنای آینده تنظیم می‌شود. به این ترتیب که پیشوند תּ برداشته می‌شود و به‌جای آن پیشوند ה گذاشته می‌شود. در مواردی که حرف اول ریشه فعل حلقی است نیز گذاشته می‌شود. לְהִגָּמֵר- تمام‌شدن، پایان‌یافتن آینده תִּגָּמֵר תִּגָּמְרוּ תִּגָּמְרִי תִּגָּמֵרְנָה امر הִגָּמֵר הִגָּמְרוּ הִגָּמְרִי הִגָּמֵרְנָה לְהֵהָרֵג- کشته‌شدن آینده תֵּהָרֵג תֵּהָרְגוּ תֵּהָרְגִי תֵּהָרֵגְנָה امر הֵהָרֵג הֵהָרְגוּ הֵהָרְגִי הֵהָרֵגְנָה לְהִשָּׁלַח (לְהִשָּׁלֵחַ)- فرستاده‌شدن آینده תִּשָּׁלֵח תִּשָּׁלְחוּ תִּשָּׁלְחִי תִּשָּׁלַחְנָה امر הִשָּׁלַח הִשָּׁלְחוּ הִשָּׁלְחִי הִשָּׁלַחְנָה לְהִמָּצֵא- پیداشدن، کشف‌شدن آینده תִּמָּצֵא תִּמָּצְאוּ תִּמָּצְאִי תִּמָּצֵאנָה امر הִמָּצֵא הִמָּצְאוּ הִמָּצְאִי הִמָּצֵאנָה https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ کلمات درس چهل و هشت:👇 (גאל, לְהִגָּאֵל ~ להיגאל) נִגְאַל: رها شد، نجات یافت، از گرو درآمد، بازخرید شد גְּאֻלָּה~ גאולה (גְּאֻלּוֹת ~ גאולות): رهایی דָּרַשׁ (לִדְרֹשׁ ~ לדרוש): تقاضا کرد، درخواست کرد، موعظه کرد דָּת (דָּתוֹת): دین، ایمان؛ قانون (کتاب مقدس) דָּתִי, דָּתִית: متدین، دینی חֶבְרָה (חֲבָרוֹה): اجتماع، جامعه חֶבְרָתִי, חֶבְרָתִית: اجتماعی חוֹטֵא (חוֹטְאִם): خطاکار לַחֲטוֹא ~ לַחְטֹא ~ לחטוא: خطاکردن חֻרְבָּן ~ חורבן (חֻרְבָּנוֹת ~ חורבנות): تخریب יֹשֶׁר ~ יושר: صداقت، راستکاری، انصاف כִּבּוּשׁ ~כיבוש (כִּבּוּשִׁים ~ כיבושים): فتح، اشغال؛ تسطیح، سنگفرش (جاده) לִכְבֹּשׁ ~ לכבוש: اشغال‌کردن לְהִכָּבֵשׁ ~ להיכבש: اشغال‌شدن נְבוּאָה (נְבוּאוֹת): رسالت، نبوت، پیش‌گویی נָצְרִי ~ נוצרי (נָצְרִיִּים ~ נוצריים): مسیحی (مذکر) נָצְרִית ~ נוצרית (נָצְרִיּוֹת ~ נוצריות): مسیحی (مؤنث) 🔅این کلمه در اصل املای کهن خود، حرف اولش (נ) کاماتص کاطان دارد. اما امروزه کاماتص کاطان تبدیل به خلام ماله شده. (סלח, לְהִסָּלַח ~ לְהִסָּלֵחַ ~ להיסלח) נִסְלַח: بخشیده شد צִיּוּר (צִיּוּרִים): نقاشی، طراحی، تصویر צָרָה (צָרוֹת): دردسر، پریشانی רַחֲמִים: رحم، شفقت، دلسوزی שְׁאָר: بازمانده، باقیمانده (שׁמר, לְהִשָּׁמֵר ~ להישמר) נִשְׁמַר: محافظت شد תְּהִלִּים: مزامیر תּוֹלָדָה (תּוֹלָדוֹת): نتیجه תּוֹלָדוֹת: تاریخ، وقایع 🔅فقط در حالت جمع این معنی را دارد. תּוֹלְדוֹת: تاریخِ...، وقایعِ... 🔅شکل مضافش در سمیخوت תְּשׁוּבָה: توبه؛ پاسخ، جواب؛ راه‌حل (مشکل) הַבַּיִת הָרִאשׁוֹן: معبد اول، اجتماع اول https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ بررسی متن درس چهل و هشت (۱):👇 📝 הַתַּנַ"ךְ (ב) 📝 تنخ (۲) ב. הַנְּבִיאִים: ب) انبیاء: אַרְבָּעָה הַסְּפָרִים הָרִאשׁוֹנִים שֶׁל הַחֵלֶק הַזֶּה چهار کتاب اول این بخش הֵם סִפְרֵי הִיסְטוֹרְיָה. کتابهای تاریخ هستند. 🔺סִפְרֵי הִיסְטוֹרְיָה: ترکیب سمیخوت בַּסְּפָרִים הָאֵלֶּה נִכְתְּבוּ תּוֹלְדוֹת עַם יִשְׂרָאֵל در این کتابها نوشته شده است تاریخ ملت اسرائیل מִן הַכִּבּוּשׁ שֶׁל אֶרֶץ כְּנַעַן از [زمان] اشغال سرزمین کنعان עַד הַחֻרְבָּן שֶׁל הַבַּיִת הָרִאשׁוֹן. تا تخریب خانه اول (معبد اول- سال ۵۸۷ پیش از میلاد). מִתּוֹךְ הַסִּפּוּרִים הָאֵלֶּה از میان این داستانها אֲנַחְנוּ מְקַבְּלִים תְּמוּנָה שְׁלֵמָה ما دریافت می‌کنیم تصویری کامل עַל הַמַּצָּב הַדָּתִי וְהַחֶבְרָתִי, از موقعیت دینی و اجتماعی، וְעַל הַבְּעָיוֹת הָרַבּוֹת שֶׁעָמְדוּ בִּפְנֵי עַם יִשְׂרָאֵל و از مشکلات بسیاری که بود در برابر ملت اسرائیل בַּיָּמִים הָהֵם. در آن روزها. אֲנַחְנוּ גַּם לוֹמְדִים עַל הַמִּלְחָמוֹת הַקָּשׁוֹת ما همچنین می‌آموزیم درباره جنگهای سختی שֶׁבְּנֵי יִשְׂרָאֵל הָיוּ צְרִיכִים לְהִלָּחֵם עִם שׂוֹנְאֵיהֶם, که بنی اسرائیل بود ناچار به جنگیدن با دشمنانش 🔺שׂוֹנְאֵיהֶם: שׂוֹנְאִים שֶׁלָּהֶם 🔅ما در فارسی دشمنان بنی اسرائیل را به صورت مفرد «دشمنانش» می‌آوریم، اما در عبری با توجه به جمع بودن «فرزندان» ضمیرش جمع می‌آید‌. וְשֶׁלֹּא בְּכָל פַּעַם و اینکه نبود در هر بار נִגְמְרוּ הַמִּלְחָמוֹת הָאֵלֶּה בְּנִצְחוֹן לַצָּבָא שֶׁל עַם יִשְׂרָאֵל. این جنگها پایان یافته با پیروزی به نفع ملت اسرائیل. https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ بررسی متن درس چهل و هشت (۲):👇 בִּשְׁאָר הַסְּפָרִים נִמְצָאוֹת הַנְּבוּאוֹת שֶׁל הַנְּבִיאִים. در باقی کتابها هست نبوت انبیاء. בַּנְּבוּאוֹת הָאֵלֶּה דִּבְּרוּ הַנְּבִיאִים עַל אֱמֶת וָצֶדֶק, در این نبوتها صحبت می‌کنند انبیاء درباره حقیقت و راستی، עַל יֹשֶׁר וְרַחֲמִים. درباره انصاف و شفقت. הַנְּבִיאִים דָּרְשׁוּ מִן הָעָם انبیاء درخواست می‌کنند از امت לַעֲשׂוֹת מַעֲשִׂים טוֹבִים که انجام دهند کارهای خوب וּלְהִשָּׁמֵר מִשֶּׁקֶר וּמִכָּל מַעֲשֶׂה רַע. و دوری کنند از دروغ و از هر کار بدی. 🔺וּמִכָּל: וְ + מִן + כָּל 🔅رسیدن حرف عطف به کلمه‌ای که با یکی از حروف بومَف (בּ, ו, מ, פ) شروع شده. تغییر صدای וְ از شوا به شروک. 🔅מִן مخفف شده، بنابراین، داگش کاف در כָּל داگش خازاک است، نه کل. אֶחָד מִן הַמּוּשָׂגִים הַחֲשׁוּבִים הַנִּמְצָאִים בְּסִפְרֵי הַנְּבִיאִים یکی از موضوعات مهم که یافت می‌شود در کتاب انبیاء 🔅הַנִּמְצָאִים: حرف تعریف «که» ترجمه می‌شود. הוּא הַמּוּשָׂג שֶׁל תְּשׁוּבָה. آن، موضوع توبه است. כָּל חוֹטֵא יָכוֹל לְתַקֵּן אֶת מַעֲשָׂיו בִּתְשׁוּבָה, هر گناهکاری می‌تواند اصلاح کند کارهایش را با توبه، 🔅מַעֲשָׂיו: מַעֲשֶׂה + ו וְכָל הַחֲטָאִים שֶׁעָשָׂה בֶּעָבָר יִסָּלְחוּ לוֹ. و همه گناهانی که انجام داده در گذشته، بخشیده می‌شد برایش. הַנְּבִיאִים דִּבְּרוּ הַרְבֵּה עַל הַגְּאוּלָה. انبیاء صحبت می‌کنند درباره نجات. לְפִי דִבְרֵי הַנְּבִיאִים بنابر کلمات پیامبران 🔅דִּבְרֵי הַנְּבִיאִים: ترکیب سمیخوت הַדְּבָרִים שֶׁל הַנְּבִיאִים 🔅לְפִי דִבְרֵי: לְפִי به هجای باز ختم شده (هجایی که پایانش حرکت است، نه حرف) باعث شده داگش دالت در דִבְרֵי بیفتد. יָבוֹא יוֹם روزی خواهد آمد וְעַם יִשְׂרָאֵל יָשׁוּב לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, که ملت اسرائیل برخواهدگشت به سرزمین اسرائیل، 🔅וְעַם: در اینجا וְ معنای «که» می‌دهد. וְיִגָּאֵל מִכָּל צָרוֹתָיו, و رها خواهد شد از همه پریشانی‌هایش، 🔅צָרוֹתָיו: צָרוֹת + ו בַּזְּמַן הַהוּא יִחְיוּ כָּל הָעַמִּים בְּשָׁלוֹם זֶה עִם זֶה, در آن زمان زندگی خواهند کرد تمام امتها در صلح با یکدیگر، וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה. و نخواهند آموخت بیشتر جنگ را. אִישׁ לֹא יֵהָרֵג انسان کشته نخواهد شد וְדָם לֹא יִשָּׁפֵךְ בְּמִלְחָמוֹת. و خون ریخته نخواهد شد در جنگها. הַלָּשׁוֹן שֶׁבָּהּ נֶאֶמְרוּ דִּבְרֵי הַנְּבִיאִים زبانی که با آن گفته شده کلمات انبیاء עֲשִׁירָה בְּצִיּוּרִים וּבִמְשָׁלִים רַבִּים. سرشار از نقاشیها و تمثیلهای فراوان است. https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ بررسی متن درس چهل و هشت (۳):👇 ג. כְּתוּבִים:  ج) مکتوبات: בַּחֵלֶק הַזֶּה נִמְצָאִים סְפָרִים עַל נוֹשְׂאִים רַבִּים. در این بخش یافت می‌شود کتابهایی درباره موضوعات زیادی. יֵשׁ בּוֹ סְפָרִים עַל נוֹשְׂאִים דָּתִיִּים, هست در آن (این بخش دارد) کتابهایی درباره موضوعات دینی، עַל נוֹשְׂאִים הִיסְטוֹרְיִּים درباره موضوعات تاریخی וְעַל נוֹשְׂאִים חֶבְרָתִיִּים. و درباره موضوعات اجتماعی. אֶחָד מִן הַסְּפָרִים הַיְּדוּעִים מְאֹד یکی از کتابهای بسیار معروف הוּא סֵפֶר תְּהִלִּים. کتاب تهیلیم است. הַרְבֵּה מִן הַתְּפִלּוֹת, بسیاری از دعاها، גַּם שֶׁל הַיְּהוּדִים וְגַם שֶׁל הַנוֹצְרִים, هم دعاهای یهودی و هم دعاهای مسیحی، נִלְקְחוּ מִסֵּפֶר תְּהִלִּים. گرفته شده‌اند از کتاب تهیلیم. כִּמְעַט אֵין בַּיִת שֶׁסֵּפֶר תְּהִלִּים לֹא יִמָּצֵא בּוֹ. تقریبا نیست خانه‌ای که کتاب تهیلیم یافت نشود در آن. https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ متن ماله درس چهل و هشت:👇 התנ"ך (ב) ב. הנביאים:  ארבעה הספרים הראשונים של החלק הזה הם ספרי היסטוריה. בספרים האלה נכתבו תולדות עם ישראל מן הכיבוש של ארץ כנען עד החורבן של הבית הראשון. מתוך הסיפורים האלה אנחנו מקבלים תמונה שלמה על המצב הדתי והחברתי, ועל הבעיות הרבות שעמדו בפני עם ישראל בימים ההם. אנחנו גם לומדים על המלחמות הקשות שבני ישראל היו צריכים להילחם עם שונאיהם, ושלא בכל פעם נגמרו המלחמות האלה בניצחון לצבא של עם ישראל. בשאר הספרים נמצאות הנבואות של הנביאים. בנבואות האלה דיברו הנביאים על אמת וצדק, על ישר ורחמים. הנביאים דרשו מן העם לעשות מעשים טובים ולהישמר משקר ומכל מעשה רע. אחד מן המושגים החשובים הנמצאים בספרי הנביאים הוא המושג של תשובה. כל חוטא יכול לתקן את מעשיו בתשובה, וכל החטאים שעשה בעבר יסלחו לו. הנביאים דיברו הרבה על הגאולה. לפי דברי הנביאים יבוא יום ועם ישראל ישוב לארץ ישראל, ויגאל מכל צרותיו, בזמן ההוא יחיו כל העמים בשלום זה עם זה, ולא ילמדו עוד מלחמה. איש לא יהרג ודם לא יישפך במלחמות.  הלשון שבה נאמרו דברי הנביאים עשירה בציורים ובמשלים רבים. ג. כתובים:  בחלק הזה נמצאים ספרים על נושאים רבים. יש בו ספרים על  נושאים דתיים, על נושאים היסטוריים ועל נושאים חברתיים.  אחד מן הספרים הידועים מאוד הוא ספר תהילים. הרבה מן התפילות, גם של היהודים וגם של הנוצרים, נלקחו מספר תהילים.  כמעט אין בית שספר תהילים לא ימצא בו. https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ تمرینهای درس چهل و هشت:👇 1. דִּבַּרְנוּ (דיברנו) בַּכִּתָּה (בכיתה) עַל נוֹשֵׂא הַצֶּדֶק וְהַיֹּשֶׁר (והיושר) בַּחֶבְרָה. 2. הַתַּנַ"ךְ הוּא הַיְּסוֹד לַדָּתוֹת רַבּוֹת. 3. לֹא כָּל הַצָּרוֹת שֶׁלִּי יְדוּעוֹת לְךָ. 4. אֵין לָנוּ מֻשָּׂג (מושג) אֵיפֹה הַבֵּן שֶׁלָּנוּ נִמְצָא. 5. אֲנִי חוֹטֵא, אֲבָל אֲנִי מְקַוֶּה (מקווה) שֶׁתְּפִלּוֹתַי (שתפילותיי) יִשָּׁמְעוּ (יישמעו). 6. הָאָדָם נִגְאָל מֵחֲטָאָיו דֶּרֶךְ תְּשׁוּבָה. 7. הַנְּבִיאִים דִּבְּרוּ (דיברו) בִּנְבוּאוֹתֵיהֶם עַל חֻרְבָּן (חורבן) בֵּית הַמִּקְדָּשׁ. 8. אִם לֹא תִּשְׁמֹר (תשמור) עַל עַצְמֵךָ מִמֶּנּוּ, הוּא יִקַּח (ייקח) אֶת כָּל הַכֶּסֶף שֶׁלְּךָ. 9. אָדָם דָּתִי מֵחַכֶּה כָּל יוֹם לַגְּאֻלָּה (לגאולה). 10. הָעוֹבֵד דָּרַשׁ מַשׂכּוֹרֶת יוֹתֵר גְּבֹהָ (גבוהה). 11. הַשִּׁעוּר (השיעור) יִגָּמֵר (ייגמר) תּוֹךְ אַרְבָּעִים וְחָמֵשׁ דַּקּוּת. 12. הַתַּנַ"ךְ הוּא סֵפֶר קָדוֹשׁ גַּם לַנָּצְרִים (לנוצרים). 13. אֲנִי אוֹהֶבֶת לִקְרֹא (לקרוא) סְפָרִים עַל בְּעָיוֹת חֶבְרָתִיּוֹת. 14. שְׁנֵי הַסִּפּוּרִים (הסיפורים) הָרִאשׁוֹנִים בַּסֵּפֶר הַזֶּה הֵם קַלִּים, אֲבָל הַשְּׁאָר קָשִׁים. 15. יָדַעְתִּי אֶת כָּל הַתְּשׁוּבוֹת אֶלָא שְׁתַּיִם (שתיים). 16. אִם יֵשׁ רַחֲמִים בְּלִבְּךָ(בליבך), תִּתֵּן (תיתן) נְדָבָה לָעֲנִיִּים. https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ قواعد درس چهل و نه (۱):👇 الف) فعل‌های פ"י در باب נִפְעַל: صرف فعل‌های פ"י در باب نیفعل به‌صورت زیر است: ۱. לְהִוָּלֵד- متولدشدن حال נוֹלָד נוֹלָדִים נוֹלֶדֶת נוֹלָדוֹת گذشته נוֹלַדְתִּי נוֹלַדְנוּ נוֹלַדְתָּ נוֹלַדְתֶּם נוֹלַדְתְּ נוֹלַדְתֶּן נוֹלַד נוֹלְדוּ נוֹלְדָה נוֹלְדוּ آینده אֶוָּלֵד נִוָּלֵד תִּוָּלֵד תִּוָּלְדוּ תִּוָּלְדִי תִּוָּלֵדְנָה (תִּוָּלַדְנָה) יִוָּלֵד יִוָּלְדוּ תִּוָּלֵד תִּוָּלֵדְנָה (תִּוָּלַדְנָה) امر הִוָּלֵד הִוָּלְדוּ הִוָּלְדִי הִוָּלֵדְנָה 🔅توجه داشته باشید که حرف اول ریشه، یعنی י، تبدیل به ו شده است. ו در زمان گذشته و حال، ارزش حرفی ندارد و پایه صدای خلام شده که صدای پیشوند נ است: נוֹלָד, נוֹלַדְתִּי. در مصدر، آینده و امر، ו ارزش حرفی دارد و همانگونه که در باب נִפְעַל است، صدای کاماتص گرفته: לְהִוָּלֵד, יִוָּלֵד, הִוָּלֵד ۲. לְהִוָּדַע (לְהִוָּדֵעַ)- شناخته‌شدن، اطلاعات‌گرفتن حال נוֹדָע נוֹדָעִים נוֹדַעַת נוֹדָעוֹת گذشته נוֹדַעְתִּי נוֹדַעְנוּ נוֹדַעְתָּ נוֹדַעְתֶּם נוֹדַעְתְּ נוֹדַעְתֶּן נוֹדַע נוֹדְעוּ נוֹדְעָה נוֹדְעוּ آینده אֶוָּדַע (אֶוָּדֵעַ) נִוָּדַע (נִוָּדֵעַ) תִּוָּדַע (תִּוָּדֵעַ) תִּוָּדְעוּ תִּוָּדְעִי תִּוָּדַעְנָה יִוָּדַע (יִוָּדֵעַ) יִוָּדְעוּ תִּוָּדַע (תִּוָּדֵעַ) תִּוָּדַעְנָה امر הִוָּדַע (הִוָּדֵעַ) הִוָּדְעוּ הִוָּדְעִי הִוָּדַעְנָה https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ قواعد درس چهل و نه (۲):👇 ب) اصطلاح מֵאֲשֶׁר («از» در بیان مقایسه‌ای): این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که طرف دوم مقایسه، فعل باشد. نشستن، راحت‌تر از ایستادن است.=> יוֹתֵר קַל לָשֶׁבֶת מֵאֲשֶׁר לַעֲמוֹד. https://eitaa.com/ebri_biyamoozim
✅ کلمات درس چهل و نه:👇 אוֹי וַאֲבוֹי: ای داد بیداد! افسوس! הַזְמָנָה (הַזְמָנוֹת): دعوت חֲתֻנָּה ~ חתונה (חֲתֻנּוֹת ~ חתונות): ازدواج، عروسی טֶלֶפוֹן (טֶלֶפוֹנִים): تلفن טִלְפֵּן אֶל (לְטַלְפֵּן): تلفن زدن به (ידע, לְהִוָּדֵעַ ~ לְהִוָּדַע ~ להיוודע) נוֹדַע: شناخته شد، اطلاعات دریافت کرد (ילד, לְהִוָלֵד ~ להיוולד) נוֹלַד: متولد شد מַזְכִּיר (מַזְכִּירִים): منشی (مذکر) מַזְכִּירָה (מַזְכִּירוֹת): منشی (مؤنث) מְנַהֵל (מְנַהֲלִים): رئیس، مدیر (مذکر) מְנַהֶלֶת (מְנַהֲלוֹת): رئیس، مدیر (مؤنث) נִהֵל ~ ניהל (לְנַהֵל): مدیریت کرد، سازماندهی کرد סִדֵּר ~ סידר (לְסַדֵּר): برنامه‌ریزی کرد עִנְיָן ~ עניין (עִנְיָנִים ~ עניינים): موضوع، مسئله פְּגִישָׁה (פְּגִישׁוֹת): ملاقات (פסק, לְהִפָּסֵק ~ להיפסק) נִפְסַק: قطع شد، نگه داشته شد، متوقف شد؛ حاکم شد؛ تصمیم گرفته شد פָּקִיד (פְּקִידִים): کارمند، رسمی פְּרָט (פְּרָטִים): جزئیات، ویژه פְּרָטִי, פְּרָטִית: خصوصی צִלְצֵל (לְצַלְצֵל): زنگ زد، ناقوس را به صدا درآورد، سنج زد קַו (קַוִים ~ קווים): خط קֶשֶׁר (קְשָׁרִים): گره، ارتباط בְּקֶשֶׁר לְ...: در ارتباط با... תַּאֲרִיךְ (תַּאֲרִיכִם): تاریخ (تقویم) תָּפוּס, תְּפוּסָה: گرفتار، به‌دام‌افتاده؛ مشغول، اشغال‌شده (مکان، خط تلفن) כְּיַד הַמֶּלֶךְ: شاهانه، پرخرج מִי וָמִי? چه کسی کیست؟ מִישֶׁהוּ (مذکر), מִישֶׁהִי (مؤنث): یک فردی، یک شخصی https://eitaa.com/ebri_biyamoozim