eitaa logo
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
1هزار دنبال‌کننده
40 عکس
4 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 امروز و فردا، خیابان همان خیابان است و مردم همان مردم. خیابان، دیگر به گذشته برنمی‌گردد. خیابان به بلوغ رسیده. جانیان وطن‌فروش، له‌له می‌زنند برای صاف کردن حساب‌وکتابشان با اسرائیل. ماموریتشان عقب افتاده و باید به طریقی، هیاهو کنند و خراشی بیندازند بر چهرهٔ وطن و مردمش. تا از مردارخواران دلبری کنند. می‌دانند که طرفی نخواهند بست. اما راه دیگری ندارند. امروز و فردا هم خیابان برای مردم است. ان‌شاءالله
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔺 امروز و فردا، خیابان همان خیابان است و مردم همان مردم. خیابان، دیگر به گذشته برنمی‌گردد. خیابان به
🔺 آیا پهلوی نمی‌داند که فراخوانش در جامعهٔ ایران خریدار ندارد؟ قطعاً می‌داند. دیده و آزموده. پس چرا چنین حماقتی را تکرار می‌کند؟ افسارش به صورت رسمی در دست اسرائیل و امریکاست. دارند از بلاهتِ ذاتی او استفاده می‌کنند تا با یک تیر چند نشان بزنند؛ اولاً هر التهابی که بتوانند در هر سطحی، ایجاد کنند، آورده‌ای برای ارتش آمریکا و اسرائیل هست. مفت و ارزان. ثانیاً رهبران آمریکا و اسراییل، در بی‌خاصیتی و بی‌عرضگی پهلوی و عناصر خونخوارش شک ندارند. می‌دانند که از این اراذل، حتی حافظ منافع آمریکا و اسرائیل در ایران هم درنمی‌آید. بنابراین می‌خواهند آنها را به طریقی حذف (مصرف) کنند. حذفی که البته تبعاتی داخلی برای جمهوری اسلامی داشته باشد. دنبال جا و زمان مناسب می‌گردند. تصور می‌کنند الان وقتش هست که آنها را بدهند دمِ تیغ! و از خون آنها، زمینهٔ نفرت و گسست اجتماعی بسازند. این تصور هم خام است. چرا که پس از جنگ رمضان و ترور رهبر انقلاب، نگاه‌ها و برآوردهای ایرانیان نسبت به قبل، به شدت دگرگون شده و هر اقدامی از سوی هر کسی را، که به تأیید آمریکا ‌و اسرائیل برسد، در حکم وطن‌فروشی و خونشان را حلال می‌داند.
🔺 اگر در کارنامهٔ دکتر علی لاریجانی، فقط همین چند هفتهٔ اخیر و تقابل جانانه‌اش با رژیم آمریکا و صهیونیست‌ها را برش بزنیم، قطعاً به اندازهٔ چند دهه فعالیت سیاسی‌اش ارزش داشت. او با بهره‌گیری درست از کلمه، توانست ماهیت پلید و پلشت رژیم آمریکا و صهیونیست‌ها را در این جنگ ظالمانه افشا کند. و خشم آنها از او بیجا نبود. او خوش‌فرجام شد. و چه فرجامی خوش‌تر از شهادت؛ آن‌هم‌ در نبردی اینچنین مقدس و به‌دست منفورترین موجودات عالم. گوارا باد بر او.
🔺بازنده‌ها و برنده‌های این معرکه چند نکته با دوستان جوان در مواجهه با این حجم از واقعه و رویداد و ماجرا، چند جور می‌شود واکنش نشان داد: یک. می‌توان مات و مبهوت و متحیر و منفعل ماند و صرفاً نظاره‌گر اخبار. حاشیه‌نشین و کز کرده در گوشه‌ای. این حالت، بسیار زیانبار است؛ نه تنها از حیث روحی و روانی، که حتی از حیث وجودی. چنین افرادی، هیچ بهره‌ای از این «زمانِ فشرده» نمی‌برند. سهمشان فقط و فقط، انتظار و اضطراب و فرسودگی است و بس‌. ممکن است برای منفعل بودن، دهها توجیه بتراشیم، اما مطمئن باشیم پس از جنگ، احساس خسارت خواهیم کرد. لااقل در مقایسه با سایر هم‌نسلان که از ما پیشی می‌گیرند. بازنده‌ها این شکلی هستند. دو. ما در یکی از فشرده‌ترین زمان‌های تاریخ معاصر قرار داریم. تنوع و کثرت حوادث، بی‌نظیر است. حوادث و ماجراهای مهم، همواره رشددهنده هستند. هم‌نسلان ما چنین تجربه‌ای نداشته‌اند. بنابراین باید خود را در دل این ماجراها قرار دهیم. نترسیم از اینکه در بطن وقایع باشیم. تا می‌توانیم به این میدان و حوادثش نزدیک شویم. خود را جزئی از اتفاقات بدانیم. جزء منفعل نه، جزء فعال. تا می‌توانیم غریبگی نکنیم. هم اخبار را پیگیر باشیم و هم مردم را همراهی کنیم. از هیچ یک از اتفاقات میدان، دور نباشیم. به هر شیوه‌ای و به هر میزانی که می‌توانیم. پس از فروکش کردن جنگ، خواهیم دید که چقدر قدمان بلند شده و روحمان وسیع و فکرمان عمیق. آن‌وقت و در ادامهٔ حیات اجتماعی‌مان، قابلیت پذیرفتن مأموریت‌های مهم تاریخی‌ خواهیم داشت. برنده‌ها این شکلی‌اند. @ebteda_ir
🔺 ما هربار فقط خبرش را می‌شنویم: شلیک‌ موشک... من و خیلی‌ها درک چندانی از دشواری‌های این کار نداریم. نمی‌دانیم چه جان‌های عزیزی کف دست گرفته می‌شود تا هر موشک شلیک شود. و نمی‌دانیم پس از شلیک هر موشک، چه گل‌هایی پرپر می‌شوند. کاش محدودیت‌های حفاظتی و امنیتی اجازه می‌داد و گوشه‌ای از دنیای مردانِ موشکی را می‌دیدیم. و لحظه‌ای از حال این مردان را درک می‌کردیم. براستی چه می‌گذرد بین این مردانِ ابدی و خدایشان؟ در پسِ آن «الله اکبر»های هنگامهٔ شلیک، چه اسراری نهفته است؟ چه لحظه‌های جاودانه‌هایی شکل می‌گیرد در میان آن گرد و خاک؟ مبادا لحظه‌ای همچون یک خبرِ معمولی با شلیک هر موشک برخورد کنیم. در این جنگ وجودی، چشممان به دستان پینه‌بسته و‌ سوختهٔ مردان خدایی دوخته شده. @ebteda_ir
🔺خبر مرگش هم می‌رسد؛ به کارمان برسیم! سرگرم شدن با اخبارِ مربوط به کشته شدن نتانیاهو و سایر جانیان، اولاً موجب انحراف ذهن از رویدادهای بزرگ و مهم جبههٔ خودی می‌شود. ثانیاً سرخوردگی و استیصال به‌بار می‌آورد. به‌جای این مشغولیت‌های بی‌ثمر، به فکر مسئولیت و مأموریت خودمان و تقویتِ واقعیت‌های درخشانِ این‌ روزها و شب‌های بی‌نظیر تاریخ معاصر باشیم. ان‌شاءالله بزودی و با ارادهٔ ملت‌های حق‌طلب و آزاده، آن‌روز هم خواهد رسید که همهٔ قاتلان و جانیان، مجازات شوند. دور نیست. لیکن فعلاً به تکلیف امروزمان پایبند باشیم. @ebteda_ir
🔺🔺بچه‌های باغیرت قراملک محلهٔ تاریخی با مفاخرش شناخته می‌شود. اینجا، محله به‌معنای واقعی کلمه است. هویت و همبستگی و دلبستگی و... را یک‌جا دارد. حالا همین محله، یک شرافت بزرگ و تاریخی دیگر هم کسب کرده است؛ قراملکی‌ها در یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخ کشورمان، گروهی از فرزندان باشرفِ خود را در نبرد تاریخی و سرنوشت‌ساز با شرورترین قدرت‌های دنیا، قربانی داده‌اند. بروبچه‌های باغیرت قراملک، در این چند هفته، برای صیانت و حفاظت از امنیت منطقهٔ بزرگ صنعتی غرب تبریز، خواب را بر خود حرام کرده بودند. حرامیان، در یک شبیخون بزدلانه، جمع آنها را هدف قرار داده‌اند. احتمالاً با گِرای بی‌وطن‌ها! سیزده نفرشان، شهید شده‌اند. نوجوان و جوان و میانسال. یکی از یکی گل‌تر. قراملکی‌ها افتخار می‌کنند به این باغیرت‌ها. ما هم افتخار می‌کنیم به آنها. خونشان با خونِ بزرگترین و عزیزترین مجاهدان و مبارزان زمانه پیوند خورد. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔺 از جنب‌‌وجوش‌های عصبی دشمن چنین برمی‌آید که سرسختی ایران، کار خودش را کرده و آنها دارند خود را به
🔸 برخی برآوردها نشان می‌دهد، اعتبار شبکهٔ تروریستی اینترنشنال، نسبت به قبل از جنگ رمضان، سقوط قابل ملاحظه‌ای نزد افکار عمومی داشته است. این سقوط محسوس، بویژه پس از آغاز فعالیت شبانه‌روزی این شبکه در گرا دادن به دشمن برای ترور و حمله و کشتار هموطنان، شدت گرفته است. این اقدام در یک شبکهٔ به اصطلاح تلویزیونی، مرز جدیدی در جنون و جنایت‌پیشگی توسط بی‌وطن‌ها گشود و در کوتاه‌مدت، موجب تشدید نفرت مردم از آنها شد. ثبت روایت‌های عبرت‌انگیز مردم (مشتریان شبکه) از شیوهٔ خباثت و آتش‌بیاری این شبکه، اقدامی ضروری است. هرکس در اطراف خود چنین روایت‌هایی می‌شنود، بازتاب بدهد. بی‌اعتبارسازی چنین رسانه‌هایی، در تقویت لایهٔ اجتماعی جنگ با دشمن موثر است. @ebteda_ir
🔺 اخیراً یکی‌دو چهرهٔ ورزشی و هنری، (شاید به بهانهٔ سال جدید) نوشته‌هایی منتشر کرده‌اند که به‌زعم خودشان، واکنش آنهاست نسبت به جنگ! نوشته‌هایی به‌غایت بی‌خاصیت و بی‌بخار، که حتی جربزهٔ اشارهٔ تلویحی به جنایتِ آمریکا و اسرائیل علیه هموطنانمان را هم ندارند. در عرصه‌ای به این وضوح، این آدم‌های پرمدعا و پُرگو، که خود شاهد حقیقت هستند، چنین گِرد و کلی و بی‌خاصیت حرف می‌زنند؛ در حالی‌که دورترین آدم‌ها در ممالک دیگر (حتی آمریکا) منصفانه‌تر و جسورانه‌تر و حق‌مدارتر از آنها عمل می‌کنند. هاله‌ای که این جماعت را احاطه کرده، بندگان خدا را حسابی علیل و ناتوان کرده و جرأتشان را در بیان حقیقت گرفته. تصورشان این است که چون می‌توانند گاه‌گاهی به جمهوری اسلامی کنایه بزنند، آدمِ پردل و جرأتی هستند! حالا همین‌ها که به هر بهانه‌ای، در برابر خطاهای داخلی کشور، ادای چریک‌ها را درمی‌آوردند، چنان لکنتی گرفته‌اند که وقتی از مدرسهٔ میناب و گل‌های پرپرش حرف می‌زنند، زبانشان نمی‌چرخد یک کلمه علیه عاملان این جنایت هول‌انگیز بگویند. @ebteda_ir
🔺 ترامپ گفته: «ایران را از روی نقشه محو کرده‌ایم.» برای خیلی از ما سئوال است که آیا واقعاً کسی این حرف‌ها را باور می‌کند؟ متاسفانه بله. در همان جامعهٔ آمریکا و برخی جوامع دیگر، برخی واقعاً باور می‌کنند این حرف‌ها را. اصولاً یکی از دلایل تکرار چنین مهملاتی از سوی ترامپ، وجود مشتری‌های ثابت است. در همان دنیایی که می‌گویند آزادی رسانه‌ای تا خرخرهٔ افراد بالا آمده، لشگرِ مسخ‌شدگان، بی‌آنکه حتی بدانند نقشهٔ جهان چه شکلی‌ست و ایران، کجای نقشه است، امثال ترامپ را می‌پرستند و هر توئیت او را مانند کلام آسمانی می‌دانند؛ حتی اگر جملات یک توئیت باهم در تضاد باشد! @ebteda_ir
🔺 ترامپ انتظار داشت اولتیماتوم ۴۸ ساعته‌اش، رخنه‌ای در داخل کشور ایجاد کند و اختلاف‌نظرها بالا بگیرد. اختلاف‌نظر اولاً بین مدیران کشور (نظامی و سیاسی) و ثانیاً بین گروه‌های مردم (روشنفکران و عامه). احتمالاً بازهم از کناروگوشه، چند نفر در پوششِ دلسوزی برای کشور، شروع کنند به نصیحت و اندرز. در این میان، برخی جانیانِ تلویزیون اینترنشنال هم شروع کرده‌اند به ننه‌من غریبم‌بازی و ادعا می‌کنند که مخالف تخریب زیرساخت‌های عمومی هستند! این موضعِ آنها قطعاً سفارشی بوده و به‌منظورِ ایجاد نقطهٔ کانونیِ رخنه (حرف مشترکِ عامه‌پسند) اشاعه می‌دهند. افزوده شدن گروهی اندک به این جریان، ممکن است اختلاف‌نظر (ولو جزئی) را دامن بزند. با این‌همه تا الان، هیچ نشانهٔ قابل اعتنایی از اختلال در انسجام ملی و اختلاف نظر در سطوح مردم و مدیران کشور مشاهده نمی‌شود. عملاً تهدید ترامپ (حتی با فرض عملی شدن) چندان برای جامعهٔ منسجم ایرانی تکان‌دهنده و شوک‌آور نبوده و معنای مشخص و صریح این وضعیت، آمادگی برای ضربهٔ سهمگین متقابل به دشمن است. اعجازِ لطف خدا، در روح جمعی ایرانیان جلوه می‌کند. @ebteda_ir
🔺 این چهره‌ها را می‌بینید؟ این‌ها را اسرائیل در زده. با بمب. و لابد هواپیمای رادارگریز و پنهانکار اف‌ سی‌وپنج. یعنی کلی هزینه‌ کرده برای زدنشان. شاید بعضی‌ها بگویند اشتباه زده. گرای اشتباه داده‌اند. اما قطعاً اینطور نیست. دشمن با محاسبات ما که نگاه نمی‌کند میدان را. او خوب می‌داند این نوجوان‌ها و جوان‌ها، چه خطری برای امروز و فردای دشمن دارند. سال‌هاست این پدیده را مطالعه می‌کند. در بانک اهدافش، کنار اسم دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان نظامی و مقامات، همین بچه‌بسیجی‌ها هم هستند. او جنگندهٔ گرانقیمتش را صدها کیلومتر به پرواز درمی‌آورد تا بمب چند میلیون دلاری بریزد روی سر نوجوان بسیجی در قراملک؛ که نه موشک می‌اندازد و نه کار هسته‌ای می‌کند. این بچه‌ها، فطرتشان حق‌مدار است. عاری از هر پلشتی. بنابراین، نه با آموزش و جزوه و... که فطرتاً ضد اسرائیل و ضد آمریکا هستند. و خبر بد برای شرورهای زمانه اینکه، چنین فطرت‌هایی، فراوانند و کشته شدن در این تقابل را، سعادت می‌دانند. @ebteda_ir