eitaa logo
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
1هزار دنبال‌کننده
40 عکس
4 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 ما هربار فقط خبرش را می‌شنویم: شلیک‌ موشک... من و خیلی‌ها درک چندانی از دشواری‌های این کار نداریم. نمی‌دانیم چه جان‌های عزیزی کف دست گرفته می‌شود تا هر موشک شلیک شود. و نمی‌دانیم پس از شلیک هر موشک، چه گل‌هایی پرپر می‌شوند. کاش محدودیت‌های حفاظتی و امنیتی اجازه می‌داد و گوشه‌ای از دنیای مردانِ موشکی را می‌دیدیم. و لحظه‌ای از حال این مردان را درک می‌کردیم. براستی چه می‌گذرد بین این مردانِ ابدی و خدایشان؟ در پسِ آن «الله اکبر»های هنگامهٔ شلیک، چه اسراری نهفته است؟ چه لحظه‌های جاودانه‌هایی شکل می‌گیرد در میان آن گرد و خاک؟ مبادا لحظه‌ای همچون یک خبرِ معمولی با شلیک هر موشک برخورد کنیم. در این جنگ وجودی، چشممان به دستان پینه‌بسته و‌ سوختهٔ مردان خدایی دوخته شده. @ebteda_ir
🔺خبر مرگش هم می‌رسد؛ به کارمان برسیم! سرگرم شدن با اخبارِ مربوط به کشته شدن نتانیاهو و سایر جانیان، اولاً موجب انحراف ذهن از رویدادهای بزرگ و مهم جبههٔ خودی می‌شود. ثانیاً سرخوردگی و استیصال به‌بار می‌آورد. به‌جای این مشغولیت‌های بی‌ثمر، به فکر مسئولیت و مأموریت خودمان و تقویتِ واقعیت‌های درخشانِ این‌ روزها و شب‌های بی‌نظیر تاریخ معاصر باشیم. ان‌شاءالله بزودی و با ارادهٔ ملت‌های حق‌طلب و آزاده، آن‌روز هم خواهد رسید که همهٔ قاتلان و جانیان، مجازات شوند. دور نیست. لیکن فعلاً به تکلیف امروزمان پایبند باشیم. @ebteda_ir
🔺🔺بچه‌های باغیرت قراملک محلهٔ تاریخی با مفاخرش شناخته می‌شود. اینجا، محله به‌معنای واقعی کلمه است. هویت و همبستگی و دلبستگی و... را یک‌جا دارد. حالا همین محله، یک شرافت بزرگ و تاریخی دیگر هم کسب کرده است؛ قراملکی‌ها در یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخ کشورمان، گروهی از فرزندان باشرفِ خود را در نبرد تاریخی و سرنوشت‌ساز با شرورترین قدرت‌های دنیا، قربانی داده‌اند. بروبچه‌های باغیرت قراملک، در این چند هفته، برای صیانت و حفاظت از امنیت منطقهٔ بزرگ صنعتی غرب تبریز، خواب را بر خود حرام کرده بودند. حرامیان، در یک شبیخون بزدلانه، جمع آنها را هدف قرار داده‌اند. احتمالاً با گِرای بی‌وطن‌ها! سیزده نفرشان، شهید شده‌اند. نوجوان و جوان و میانسال. یکی از یکی گل‌تر. قراملکی‌ها افتخار می‌کنند به این باغیرت‌ها. ما هم افتخار می‌کنیم به آنها. خونشان با خونِ بزرگترین و عزیزترین مجاهدان و مبارزان زمانه پیوند خورد. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔺 از جنب‌‌وجوش‌های عصبی دشمن چنین برمی‌آید که سرسختی ایران، کار خودش را کرده و آنها دارند خود را به
🔸 برخی برآوردها نشان می‌دهد، اعتبار شبکهٔ تروریستی اینترنشنال، نسبت به قبل از جنگ رمضان، سقوط قابل ملاحظه‌ای نزد افکار عمومی داشته است. این سقوط محسوس، بویژه پس از آغاز فعالیت شبانه‌روزی این شبکه در گرا دادن به دشمن برای ترور و حمله و کشتار هموطنان، شدت گرفته است. این اقدام در یک شبکهٔ به اصطلاح تلویزیونی، مرز جدیدی در جنون و جنایت‌پیشگی توسط بی‌وطن‌ها گشود و در کوتاه‌مدت، موجب تشدید نفرت مردم از آنها شد. ثبت روایت‌های عبرت‌انگیز مردم (مشتریان شبکه) از شیوهٔ خباثت و آتش‌بیاری این شبکه، اقدامی ضروری است. هرکس در اطراف خود چنین روایت‌هایی می‌شنود، بازتاب بدهد. بی‌اعتبارسازی چنین رسانه‌هایی، در تقویت لایهٔ اجتماعی جنگ با دشمن موثر است. @ebteda_ir
🔺 اخیراً یکی‌دو چهرهٔ ورزشی و هنری، (شاید به بهانهٔ سال جدید) نوشته‌هایی منتشر کرده‌اند که به‌زعم خودشان، واکنش آنهاست نسبت به جنگ! نوشته‌هایی به‌غایت بی‌خاصیت و بی‌بخار، که حتی جربزهٔ اشارهٔ تلویحی به جنایتِ آمریکا و اسرائیل علیه هموطنانمان را هم ندارند. در عرصه‌ای به این وضوح، این آدم‌های پرمدعا و پُرگو، که خود شاهد حقیقت هستند، چنین گِرد و کلی و بی‌خاصیت حرف می‌زنند؛ در حالی‌که دورترین آدم‌ها در ممالک دیگر (حتی آمریکا) منصفانه‌تر و جسورانه‌تر و حق‌مدارتر از آنها عمل می‌کنند. هاله‌ای که این جماعت را احاطه کرده، بندگان خدا را حسابی علیل و ناتوان کرده و جرأتشان را در بیان حقیقت گرفته. تصورشان این است که چون می‌توانند گاه‌گاهی به جمهوری اسلامی کنایه بزنند، آدمِ پردل و جرأتی هستند! حالا همین‌ها که به هر بهانه‌ای، در برابر خطاهای داخلی کشور، ادای چریک‌ها را درمی‌آوردند، چنان لکنتی گرفته‌اند که وقتی از مدرسهٔ میناب و گل‌های پرپرش حرف می‌زنند، زبانشان نمی‌چرخد یک کلمه علیه عاملان این جنایت هول‌انگیز بگویند. @ebteda_ir
🔺 ترامپ گفته: «ایران را از روی نقشه محو کرده‌ایم.» برای خیلی از ما سئوال است که آیا واقعاً کسی این حرف‌ها را باور می‌کند؟ متاسفانه بله. در همان جامعهٔ آمریکا و برخی جوامع دیگر، برخی واقعاً باور می‌کنند این حرف‌ها را. اصولاً یکی از دلایل تکرار چنین مهملاتی از سوی ترامپ، وجود مشتری‌های ثابت است. در همان دنیایی که می‌گویند آزادی رسانه‌ای تا خرخرهٔ افراد بالا آمده، لشگرِ مسخ‌شدگان، بی‌آنکه حتی بدانند نقشهٔ جهان چه شکلی‌ست و ایران، کجای نقشه است، امثال ترامپ را می‌پرستند و هر توئیت او را مانند کلام آسمانی می‌دانند؛ حتی اگر جملات یک توئیت باهم در تضاد باشد! @ebteda_ir
🔺 ترامپ انتظار داشت اولتیماتوم ۴۸ ساعته‌اش، رخنه‌ای در داخل کشور ایجاد کند و اختلاف‌نظرها بالا بگیرد. اختلاف‌نظر اولاً بین مدیران کشور (نظامی و سیاسی) و ثانیاً بین گروه‌های مردم (روشنفکران و عامه). احتمالاً بازهم از کناروگوشه، چند نفر در پوششِ دلسوزی برای کشور، شروع کنند به نصیحت و اندرز. در این میان، برخی جانیانِ تلویزیون اینترنشنال هم شروع کرده‌اند به ننه‌من غریبم‌بازی و ادعا می‌کنند که مخالف تخریب زیرساخت‌های عمومی هستند! این موضعِ آنها قطعاً سفارشی بوده و به‌منظورِ ایجاد نقطهٔ کانونیِ رخنه (حرف مشترکِ عامه‌پسند) اشاعه می‌دهند. افزوده شدن گروهی اندک به این جریان، ممکن است اختلاف‌نظر (ولو جزئی) را دامن بزند. با این‌همه تا الان، هیچ نشانهٔ قابل اعتنایی از اختلال در انسجام ملی و اختلاف نظر در سطوح مردم و مدیران کشور مشاهده نمی‌شود. عملاً تهدید ترامپ (حتی با فرض عملی شدن) چندان برای جامعهٔ منسجم ایرانی تکان‌دهنده و شوک‌آور نبوده و معنای مشخص و صریح این وضعیت، آمادگی برای ضربهٔ سهمگین متقابل به دشمن است. اعجازِ لطف خدا، در روح جمعی ایرانیان جلوه می‌کند. @ebteda_ir
🔺 این چهره‌ها را می‌بینید؟ این‌ها را اسرائیل در زده. با بمب. و لابد هواپیمای رادارگریز و پنهانکار اف‌ سی‌وپنج. یعنی کلی هزینه‌ کرده برای زدنشان. شاید بعضی‌ها بگویند اشتباه زده. گرای اشتباه داده‌اند. اما قطعاً اینطور نیست. دشمن با محاسبات ما که نگاه نمی‌کند میدان را. او خوب می‌داند این نوجوان‌ها و جوان‌ها، چه خطری برای امروز و فردای دشمن دارند. سال‌هاست این پدیده را مطالعه می‌کند. در بانک اهدافش، کنار اسم دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان نظامی و مقامات، همین بچه‌بسیجی‌ها هم هستند. او جنگندهٔ گرانقیمتش را صدها کیلومتر به پرواز درمی‌آورد تا بمب چند میلیون دلاری بریزد روی سر نوجوان بسیجی در قراملک؛ که نه موشک می‌اندازد و نه کار هسته‌ای می‌کند. این بچه‌ها، فطرتشان حق‌مدار است. عاری از هر پلشتی. بنابراین، نه با آموزش و جزوه و... که فطرتاً ضد اسرائیل و ضد آمریکا هستند. و خبر بد برای شرورهای زمانه اینکه، چنین فطرت‌هایی، فراوانند و کشته شدن در این تقابل را، سعادت می‌دانند. @ebteda_ir
🔸 ماجرای تهدید نیروگاهیِ ترامپ، ابعاد جالبی پیدا کرده. همچنان‌که قبلاً اشاره شد، باند پهلوی و بی‌وطن‌ها، پیام‌های متعددی با مضمون «خواهش از ترامپ برای عدم تخریب نیروگاه‌ها» منتشر می‌کنند. مشخصاً رضا پهلوی و چند سلبریتی-تروریست دیگر با پیش کشیدن این نکته که «ایران، جمهوری اسلامی نیست» در حال التماس! به ترامپ برای عدم حمله به نیروگاه‌ها هستند. این نمایش مضحک و رقت‌بار، اولاً فاش می‌کند که از نظر این بی‌وطن‌ها، هر تخریب و کشتاری تا پیش از تخریب احتمالی نیروگاه‌ها توسط دشمن صورت گرفته، در واقع حمله به «جمهوری اسلامی» بوده و از نظر این باند خون‌آشام، مشروع و مقبول است. ثانیاً این اراذل، احتمالاً دارند گداییِ حیثیت می‌کنند از ترامپ. چطور؟ اینگونه که اگر احتمالاً ترامپ از حمله به نیروگاه‌ها منصرف شد، اینها این انصراف را در نتیجهٔ خواهش خودشان جا بزنند و مثلاً حیثیتی نزد مردم کسب کنند! بلاهت، از سر و روی این بی‌وطن‌ها می‌بارد. چرا که: ۱. ترامپ اینها را حتی در حد یک مزدورِ پَست هم آدم حساب نمی‌کند. ۲. انصراف احتمالی ترامپ (اگر عقلی برایش باقی مانده باشد) نه بواسطهٔ التماس اراذل بی‌وطن، که از هول و ترسِ پاسخ وحشتناک ایران خواهد بود. حالا بی‌وطن‌ها پیش‌دستی کرده‌اند که اگر ترامپ جا زد، بگویند «آهای مردم ایران! دیدید ما جلوی حمله را گرفتیم؟» حماقت و دنائت را یکجا دارند این‌ها. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔸 ماجرای تهدید نیروگاهیِ ترامپ، ابعاد جالبی پیدا کرده. همچنان‌که قبلاً اشاره شد، باند پهلوی و بی‌وطن
🔺🔺 دست ترامپ، برای همه رو شده؛ خیلی جالب است که به فاصلهٔ چند ساعت از اعلام تعویق پنج روزهٔ حمله به نیروگاه‌های ایران، چند نکته در موضع‌گیری‌های عمومی مشهود است: ـ ترامپ، از واکنش تند ایران ترسید. ـ او بدنبال کنترل بازار و افسار زدن به قیمت نفت است. ـ ممکن است عملیات فریب باشد برای اقدام دیگری. رشد بینش عمومی نسبت به معادلات کلان جنگ، تحسین‌برانگیز است.