eitaa logo
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
1هزار دنبال‌کننده
40 عکس
4 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 اخیراً یکی‌دو چهرهٔ ورزشی و هنری، (شاید به بهانهٔ سال جدید) نوشته‌هایی منتشر کرده‌اند که به‌زعم خودشان، واکنش آنهاست نسبت به جنگ! نوشته‌هایی به‌غایت بی‌خاصیت و بی‌بخار، که حتی جربزهٔ اشارهٔ تلویحی به جنایتِ آمریکا و اسرائیل علیه هموطنانمان را هم ندارند. در عرصه‌ای به این وضوح، این آدم‌های پرمدعا و پُرگو، که خود شاهد حقیقت هستند، چنین گِرد و کلی و بی‌خاصیت حرف می‌زنند؛ در حالی‌که دورترین آدم‌ها در ممالک دیگر (حتی آمریکا) منصفانه‌تر و جسورانه‌تر و حق‌مدارتر از آنها عمل می‌کنند. هاله‌ای که این جماعت را احاطه کرده، بندگان خدا را حسابی علیل و ناتوان کرده و جرأتشان را در بیان حقیقت گرفته. تصورشان این است که چون می‌توانند گاه‌گاهی به جمهوری اسلامی کنایه بزنند، آدمِ پردل و جرأتی هستند! حالا همین‌ها که به هر بهانه‌ای، در برابر خطاهای داخلی کشور، ادای چریک‌ها را درمی‌آوردند، چنان لکنتی گرفته‌اند که وقتی از مدرسهٔ میناب و گل‌های پرپرش حرف می‌زنند، زبانشان نمی‌چرخد یک کلمه علیه عاملان این جنایت هول‌انگیز بگویند. @ebteda_ir
🔺 ترامپ گفته: «ایران را از روی نقشه محو کرده‌ایم.» برای خیلی از ما سئوال است که آیا واقعاً کسی این حرف‌ها را باور می‌کند؟ متاسفانه بله. در همان جامعهٔ آمریکا و برخی جوامع دیگر، برخی واقعاً باور می‌کنند این حرف‌ها را. اصولاً یکی از دلایل تکرار چنین مهملاتی از سوی ترامپ، وجود مشتری‌های ثابت است. در همان دنیایی که می‌گویند آزادی رسانه‌ای تا خرخرهٔ افراد بالا آمده، لشگرِ مسخ‌شدگان، بی‌آنکه حتی بدانند نقشهٔ جهان چه شکلی‌ست و ایران، کجای نقشه است، امثال ترامپ را می‌پرستند و هر توئیت او را مانند کلام آسمانی می‌دانند؛ حتی اگر جملات یک توئیت باهم در تضاد باشد! @ebteda_ir
🔺 ترامپ انتظار داشت اولتیماتوم ۴۸ ساعته‌اش، رخنه‌ای در داخل کشور ایجاد کند و اختلاف‌نظرها بالا بگیرد. اختلاف‌نظر اولاً بین مدیران کشور (نظامی و سیاسی) و ثانیاً بین گروه‌های مردم (روشنفکران و عامه). احتمالاً بازهم از کناروگوشه، چند نفر در پوششِ دلسوزی برای کشور، شروع کنند به نصیحت و اندرز. در این میان، برخی جانیانِ تلویزیون اینترنشنال هم شروع کرده‌اند به ننه‌من غریبم‌بازی و ادعا می‌کنند که مخالف تخریب زیرساخت‌های عمومی هستند! این موضعِ آنها قطعاً سفارشی بوده و به‌منظورِ ایجاد نقطهٔ کانونیِ رخنه (حرف مشترکِ عامه‌پسند) اشاعه می‌دهند. افزوده شدن گروهی اندک به این جریان، ممکن است اختلاف‌نظر (ولو جزئی) را دامن بزند. با این‌همه تا الان، هیچ نشانهٔ قابل اعتنایی از اختلال در انسجام ملی و اختلاف نظر در سطوح مردم و مدیران کشور مشاهده نمی‌شود. عملاً تهدید ترامپ (حتی با فرض عملی شدن) چندان برای جامعهٔ منسجم ایرانی تکان‌دهنده و شوک‌آور نبوده و معنای مشخص و صریح این وضعیت، آمادگی برای ضربهٔ سهمگین متقابل به دشمن است. اعجازِ لطف خدا، در روح جمعی ایرانیان جلوه می‌کند. @ebteda_ir
🔺 این چهره‌ها را می‌بینید؟ این‌ها را اسرائیل در زده. با بمب. و لابد هواپیمای رادارگریز و پنهانکار اف‌ سی‌وپنج. یعنی کلی هزینه‌ کرده برای زدنشان. شاید بعضی‌ها بگویند اشتباه زده. گرای اشتباه داده‌اند. اما قطعاً اینطور نیست. دشمن با محاسبات ما که نگاه نمی‌کند میدان را. او خوب می‌داند این نوجوان‌ها و جوان‌ها، چه خطری برای امروز و فردای دشمن دارند. سال‌هاست این پدیده را مطالعه می‌کند. در بانک اهدافش، کنار اسم دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان نظامی و مقامات، همین بچه‌بسیجی‌ها هم هستند. او جنگندهٔ گرانقیمتش را صدها کیلومتر به پرواز درمی‌آورد تا بمب چند میلیون دلاری بریزد روی سر نوجوان بسیجی در قراملک؛ که نه موشک می‌اندازد و نه کار هسته‌ای می‌کند. این بچه‌ها، فطرتشان حق‌مدار است. عاری از هر پلشتی. بنابراین، نه با آموزش و جزوه و... که فطرتاً ضد اسرائیل و ضد آمریکا هستند. و خبر بد برای شرورهای زمانه اینکه، چنین فطرت‌هایی، فراوانند و کشته شدن در این تقابل را، سعادت می‌دانند. @ebteda_ir
🔸 ماجرای تهدید نیروگاهیِ ترامپ، ابعاد جالبی پیدا کرده. همچنان‌که قبلاً اشاره شد، باند پهلوی و بی‌وطن‌ها، پیام‌های متعددی با مضمون «خواهش از ترامپ برای عدم تخریب نیروگاه‌ها» منتشر می‌کنند. مشخصاً رضا پهلوی و چند سلبریتی-تروریست دیگر با پیش کشیدن این نکته که «ایران، جمهوری اسلامی نیست» در حال التماس! به ترامپ برای عدم حمله به نیروگاه‌ها هستند. این نمایش مضحک و رقت‌بار، اولاً فاش می‌کند که از نظر این بی‌وطن‌ها، هر تخریب و کشتاری تا پیش از تخریب احتمالی نیروگاه‌ها توسط دشمن صورت گرفته، در واقع حمله به «جمهوری اسلامی» بوده و از نظر این باند خون‌آشام، مشروع و مقبول است. ثانیاً این اراذل، احتمالاً دارند گداییِ حیثیت می‌کنند از ترامپ. چطور؟ اینگونه که اگر احتمالاً ترامپ از حمله به نیروگاه‌ها منصرف شد، اینها این انصراف را در نتیجهٔ خواهش خودشان جا بزنند و مثلاً حیثیتی نزد مردم کسب کنند! بلاهت، از سر و روی این بی‌وطن‌ها می‌بارد. چرا که: ۱. ترامپ اینها را حتی در حد یک مزدورِ پَست هم آدم حساب نمی‌کند. ۲. انصراف احتمالی ترامپ (اگر عقلی برایش باقی مانده باشد) نه بواسطهٔ التماس اراذل بی‌وطن، که از هول و ترسِ پاسخ وحشتناک ایران خواهد بود. حالا بی‌وطن‌ها پیش‌دستی کرده‌اند که اگر ترامپ جا زد، بگویند «آهای مردم ایران! دیدید ما جلوی حمله را گرفتیم؟» حماقت و دنائت را یکجا دارند این‌ها. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔸 ماجرای تهدید نیروگاهیِ ترامپ، ابعاد جالبی پیدا کرده. همچنان‌که قبلاً اشاره شد، باند پهلوی و بی‌وطن
🔺🔺 دست ترامپ، برای همه رو شده؛ خیلی جالب است که به فاصلهٔ چند ساعت از اعلام تعویق پنج روزهٔ حمله به نیروگاه‌های ایران، چند نکته در موضع‌گیری‌های عمومی مشهود است: ـ ترامپ، از واکنش تند ایران ترسید. ـ او بدنبال کنترل بازار و افسار زدن به قیمت نفت است. ـ ممکن است عملیات فریب باشد برای اقدام دیگری. رشد بینش عمومی نسبت به معادلات کلان جنگ، تحسین‌برانگیز است.
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔺مرحلهٔ جدید جنگ و لزوم غنی‌سازیِ خیابان در مرحلهٔ سرنوشت‌ساز و مهمی از جنگ هستیم. اخبار جنگ، به صو
🔸 تجمعات پرشور خیابانی، بی‌وقفه ادامه دارد. جزءلاینفک جنگ شده. اثرش را هم گذاشته. اما این تجمعات، همچنان نیازمند غنی‌سازی است. لازم نیست شکل تجمعات را عوض کنیم. فقط کافی‌ست جهت‌گیری محتوایی تجمعات را به سمتِ معادلهٔ کلان جنگ ببریم. حتی اگر نتوانستیم شعر و شعار روزآمد بسازیم مهم نیست. مهم این است که رویکرد، روزآمد باشد. یعنی محل انعکاس اتفاقات اصلی روز، به همراه تحلیل‌های جمع‌وجور و چکیده باشد. جنگ دارد به فرازهای حساس و پیچیده‌اش می‌رسد. بویژه با احساس شکست در دشمن، آنها تلاش خواهند کرد عرصه را هرچه بیشتر غبارآلود و گیج‌کننده نمایند. تجمعات شورانگیز شبانه، می‌تواند گرد و غبار را بخواباند و فرجام مطلوب را رقم بزند. @ebteda_ir
🔸دشمن به چه می‌اندیشد؟ دربه‌در دنبال رخنه؛ از جنگ به مذاکره تا اینجای جنگ، عملیات روانی دشمن، با محوریت کنش‌های رسانه‌ایِ ترامپ، چندان موثر واقع نشده است. بهترین شاخص ارزیابیِ عدم اثربخشی جنگ روانی دشمن، میزان اختلاف داخلی و بگومگوهای فرساینده ۱. بین دولتمردان ۲. بین گروه‌های مردم ۳. بین دولتمردان و مردم است. تا اینجا و با وجود همهٔ حربه‌های جنگی و رسانه‌ای، رخنه و اختلاف قابل اعتنایی دیده نمی‌شود. دشمن با همین ارزیابی، مسئلهٔ و را پیش کشیده است؛ قطعاً نه برای توافق، که برای آغاز و اختلاف داخلی. برای شکستن اتحاد عمومی. وقتی هزینهٔ طرح موضوع مذاکره و توافق را به جان می‌خرد (تلقی عقب‌نشینی و شکست ترامپ نزد افکار عمومی دنیا) لابد می‌خواهد فایدهٔ بزرگ‌تری بدست آورد. محتمل‌ترین فایده، ایجاد شکاف در صف ایرانیان و زمینه‌سازی برای زدن ضربات بیشتر است. راهکار: بیان دقیق و شفاف هر درخواستِ دشمن برای مذاکره یا هر اتفاق دیگر. مردم همچنان پایهٔ اصلی جنگ هستند و فرجام آن‌را هم مردم تعیین می‌کنند. @ebteda_ir
🔹 رقابت در مخابرهٔ انفجار! خبرهای انفجار در شهر، به‌صورت پرتکرار در گروه‌ها و کانال‌های محلی بازنشر می‌شود. به محض وقوع انفجار یا انتشار صدای جنگنده، کانال‌ها و گروه‌ها پر می‌شود از خبر و پیگیری محل اصابت، تعداد تلفات و حتی انتشار تصویر از محل اصابت‌ها. توجیهات مختلفی برای این کار مطرح می‌شود که بعضی قابل اعتنا و بعضی بی‌وجه است. با توجه به ادامهٔ جنگ و تداوم تهاجم دشمن به شهرها، به‌نظر می‌رسد شیوهٔ مواجهه با این موضوع باید به برسد. نه انسداد و سانسور کامل، به شکلی که مردم برای اطلاع از یک واقعیت، دست به دامان رسانه‌های نامعتبر شوند، و نه این میزان افراط و پُرچانگی و بی‌قاعدگی. الان نوعی مسابقهٔ «من اول گفتم یا من اول دیدم یا من دقیق‌تر گفتم» بین افراد (اعم از رسانه‌ای و غیررسانه‌ای) راه افتاده. این شیوه را باید کنار گذاشت. از هر جهت، مضر است و تخریبی. اولاً باید کمک کنیم از حساسیت غیرضروری نسبت به جزئیات اصابت، لااقل تا ساعاتی پس از واقعه، اجتناب شود. فایده‌ای جز اضطراب و تنش ندارد. ثانیاً متولیان رسمی، در اولین فرصت، خبر کلی از اتفاق منتشر کنند. این موضوع، جوانب حساس و پیچیده‌ای دارد. نباید با برخوردهای سرسری، تهدیدی خودساخته برای مردم درست کرد. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔸دشمن به چه می‌اندیشد؟ دربه‌در دنبال رخنه؛ از جنگ به مذاکره تا اینجای جنگ، عملیات روانی دشمن، با مح
🔺🔺 جدی‌ترین پروژهٔ دشمن، همچنان ایجاد رخنه در صف مستحکم مردم و دولتمردان، از طریق پمپاژ موضوع مذاکره و توافق است. با همان مشیِ قماربازانه. مردم که گوششان بدهکارِ این اغواگری‌ها نیست. مدیران کشور هم محکم و یک‌صدا هستند. دشمن نتیجه نگرفته اما با اصرار، دنبال اجرای مو به موی طرح خود است. فریبکارانه و موذیانه. این نمایش‌ها هم بخشی از طرح جنگی اوست. درس‌های طلاییِ رهبر شهید را دوباره مرور کنیم. تا امروز، خون او اسباب اتحاد مقدس بوده. پس از این هم باید به همان خون تکیه کنیم تا کسی نتواند ما را بشکند. @ebteda_ir