eitaa logo
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
1هزار دنبال‌کننده
40 عکس
4 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 ماجرای تهدید نیروگاهیِ ترامپ، ابعاد جالبی پیدا کرده. همچنان‌که قبلاً اشاره شد، باند پهلوی و بی‌وطن‌ها، پیام‌های متعددی با مضمون «خواهش از ترامپ برای عدم تخریب نیروگاه‌ها» منتشر می‌کنند. مشخصاً رضا پهلوی و چند سلبریتی-تروریست دیگر با پیش کشیدن این نکته که «ایران، جمهوری اسلامی نیست» در حال التماس! به ترامپ برای عدم حمله به نیروگاه‌ها هستند. این نمایش مضحک و رقت‌بار، اولاً فاش می‌کند که از نظر این بی‌وطن‌ها، هر تخریب و کشتاری تا پیش از تخریب احتمالی نیروگاه‌ها توسط دشمن صورت گرفته، در واقع حمله به «جمهوری اسلامی» بوده و از نظر این باند خون‌آشام، مشروع و مقبول است. ثانیاً این اراذل، احتمالاً دارند گداییِ حیثیت می‌کنند از ترامپ. چطور؟ اینگونه که اگر احتمالاً ترامپ از حمله به نیروگاه‌ها منصرف شد، اینها این انصراف را در نتیجهٔ خواهش خودشان جا بزنند و مثلاً حیثیتی نزد مردم کسب کنند! بلاهت، از سر و روی این بی‌وطن‌ها می‌بارد. چرا که: ۱. ترامپ اینها را حتی در حد یک مزدورِ پَست هم آدم حساب نمی‌کند. ۲. انصراف احتمالی ترامپ (اگر عقلی برایش باقی مانده باشد) نه بواسطهٔ التماس اراذل بی‌وطن، که از هول و ترسِ پاسخ وحشتناک ایران خواهد بود. حالا بی‌وطن‌ها پیش‌دستی کرده‌اند که اگر ترامپ جا زد، بگویند «آهای مردم ایران! دیدید ما جلوی حمله را گرفتیم؟» حماقت و دنائت را یکجا دارند این‌ها. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔸 ماجرای تهدید نیروگاهیِ ترامپ، ابعاد جالبی پیدا کرده. همچنان‌که قبلاً اشاره شد، باند پهلوی و بی‌وطن
🔺🔺 دست ترامپ، برای همه رو شده؛ خیلی جالب است که به فاصلهٔ چند ساعت از اعلام تعویق پنج روزهٔ حمله به نیروگاه‌های ایران، چند نکته در موضع‌گیری‌های عمومی مشهود است: ـ ترامپ، از واکنش تند ایران ترسید. ـ او بدنبال کنترل بازار و افسار زدن به قیمت نفت است. ـ ممکن است عملیات فریب باشد برای اقدام دیگری. رشد بینش عمومی نسبت به معادلات کلان جنگ، تحسین‌برانگیز است.
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔺مرحلهٔ جدید جنگ و لزوم غنی‌سازیِ خیابان در مرحلهٔ سرنوشت‌ساز و مهمی از جنگ هستیم. اخبار جنگ، به صو
🔸 تجمعات پرشور خیابانی، بی‌وقفه ادامه دارد. جزءلاینفک جنگ شده. اثرش را هم گذاشته. اما این تجمعات، همچنان نیازمند غنی‌سازی است. لازم نیست شکل تجمعات را عوض کنیم. فقط کافی‌ست جهت‌گیری محتوایی تجمعات را به سمتِ معادلهٔ کلان جنگ ببریم. حتی اگر نتوانستیم شعر و شعار روزآمد بسازیم مهم نیست. مهم این است که رویکرد، روزآمد باشد. یعنی محل انعکاس اتفاقات اصلی روز، به همراه تحلیل‌های جمع‌وجور و چکیده باشد. جنگ دارد به فرازهای حساس و پیچیده‌اش می‌رسد. بویژه با احساس شکست در دشمن، آنها تلاش خواهند کرد عرصه را هرچه بیشتر غبارآلود و گیج‌کننده نمایند. تجمعات شورانگیز شبانه، می‌تواند گرد و غبار را بخواباند و فرجام مطلوب را رقم بزند. @ebteda_ir
🔸دشمن به چه می‌اندیشد؟ دربه‌در دنبال رخنه؛ از جنگ به مذاکره تا اینجای جنگ، عملیات روانی دشمن، با محوریت کنش‌های رسانه‌ایِ ترامپ، چندان موثر واقع نشده است. بهترین شاخص ارزیابیِ عدم اثربخشی جنگ روانی دشمن، میزان اختلاف داخلی و بگومگوهای فرساینده ۱. بین دولتمردان ۲. بین گروه‌های مردم ۳. بین دولتمردان و مردم است. تا اینجا و با وجود همهٔ حربه‌های جنگی و رسانه‌ای، رخنه و اختلاف قابل اعتنایی دیده نمی‌شود. دشمن با همین ارزیابی، مسئلهٔ و را پیش کشیده است؛ قطعاً نه برای توافق، که برای آغاز و اختلاف داخلی. برای شکستن اتحاد عمومی. وقتی هزینهٔ طرح موضوع مذاکره و توافق را به جان می‌خرد (تلقی عقب‌نشینی و شکست ترامپ نزد افکار عمومی دنیا) لابد می‌خواهد فایدهٔ بزرگ‌تری بدست آورد. محتمل‌ترین فایده، ایجاد شکاف در صف ایرانیان و زمینه‌سازی برای زدن ضربات بیشتر است. راهکار: بیان دقیق و شفاف هر درخواستِ دشمن برای مذاکره یا هر اتفاق دیگر. مردم همچنان پایهٔ اصلی جنگ هستند و فرجام آن‌را هم مردم تعیین می‌کنند. @ebteda_ir
🔹 رقابت در مخابرهٔ انفجار! خبرهای انفجار در شهر، به‌صورت پرتکرار در گروه‌ها و کانال‌های محلی بازنشر می‌شود. به محض وقوع انفجار یا انتشار صدای جنگنده، کانال‌ها و گروه‌ها پر می‌شود از خبر و پیگیری محل اصابت، تعداد تلفات و حتی انتشار تصویر از محل اصابت‌ها. توجیهات مختلفی برای این کار مطرح می‌شود که بعضی قابل اعتنا و بعضی بی‌وجه است. با توجه به ادامهٔ جنگ و تداوم تهاجم دشمن به شهرها، به‌نظر می‌رسد شیوهٔ مواجهه با این موضوع باید به برسد. نه انسداد و سانسور کامل، به شکلی که مردم برای اطلاع از یک واقعیت، دست به دامان رسانه‌های نامعتبر شوند، و نه این میزان افراط و پُرچانگی و بی‌قاعدگی. الان نوعی مسابقهٔ «من اول گفتم یا من اول دیدم یا من دقیق‌تر گفتم» بین افراد (اعم از رسانه‌ای و غیررسانه‌ای) راه افتاده. این شیوه را باید کنار گذاشت. از هر جهت، مضر است و تخریبی. اولاً باید کمک کنیم از حساسیت غیرضروری نسبت به جزئیات اصابت، لااقل تا ساعاتی پس از واقعه، اجتناب شود. فایده‌ای جز اضطراب و تنش ندارد. ثانیاً متولیان رسمی، در اولین فرصت، خبر کلی از اتفاق منتشر کنند. این موضوع، جوانب حساس و پیچیده‌ای دارد. نباید با برخوردهای سرسری، تهدیدی خودساخته برای مردم درست کرد. @ebteda_ir
ابتدا (نوشته‌های روح الله رشیدی)
🔸دشمن به چه می‌اندیشد؟ دربه‌در دنبال رخنه؛ از جنگ به مذاکره تا اینجای جنگ، عملیات روانی دشمن، با مح
🔺🔺 جدی‌ترین پروژهٔ دشمن، همچنان ایجاد رخنه در صف مستحکم مردم و دولتمردان، از طریق پمپاژ موضوع مذاکره و توافق است. با همان مشیِ قماربازانه. مردم که گوششان بدهکارِ این اغواگری‌ها نیست. مدیران کشور هم محکم و یک‌صدا هستند. دشمن نتیجه نگرفته اما با اصرار، دنبال اجرای مو به موی طرح خود است. فریبکارانه و موذیانه. این نمایش‌ها هم بخشی از طرح جنگی اوست. درس‌های طلاییِ رهبر شهید را دوباره مرور کنیم. تا امروز، خون او اسباب اتحاد مقدس بوده. پس از این هم باید به همان خون تکیه کنیم تا کسی نتواند ما را بشکند. @ebteda_ir
🔹 میرمهنا بر بلندی ایستاد: جنگ ما، همانند پرچمی نیست که پیشگامی، با غرور، آن را بر دوش کشد و چون آن پیشگامِ بی‌باک، تیر خورد و افتاد، دیگر هیچ‌کس آن پرچم را از خاک برندارد و به اهتزاز درنیاورد، بلکه جنگ ما پرچمی‌ست که در هیچ لحظه‌ای، بوسه بر خاک نخواهد زد؛ چراکه مرغان تیزپرواز دریای جنوب، آن را در منقار دارند... هم‌رزمان من! قیمت بنای بلند آزادی از قیمت نان و آب و شادی و امید، بسیار بیشتر است. این رزم دائم را تحمل کنید تا آنگاه که بیگانه بداند که دیگر به امید فرور ریختن این بنا نباید بنشیند‌. پی و پایه‌ها را استوار کنید. سخت و پهناور. کاری کنید که اجانب، از آن سوی جهان هم ببینند که این پی و پایه‌ها بر آب نیست گرچه بر لب عزیزترین آب دنیاست... 🔸مرحوم «نادر ابراهیمی» در کتاب «بر جاده‌های آبی سرخ» @ebteda_ir
🔸روز خاص تبریز فردا پنجشنبه (۶ فروردین) روز خاصی برای تبریز است. هفته‌ای که گذشت، تبریز عزیز ما، شهدای زیادی تقدیمِ عزت و شرافتِ کشورمان کرد. از هر سن و صنف و محله. از خانوادهٔ حلمای نازنین تا فاطمه و محیا و... فردا تشییع می‌شوند. احتمالاً این تعداد شهید، بیشترین شهدای تشییع‌شده در یک روز (پس از شهدای تفحص‌شدهٔ دفاع مقدس) در تبریز باشد. کاش متولیان امر، این تشییع را متفاوت برگزار کنند. گروه‌های مردمی هم کمک می‌کنند قطعاً.: شعارهای نوآورانه، فضاسازی متناسب با ترکیب شهدا، نمادسازی، اجرای گروه‌های سرود در مسیر، جایگاه ویژه برای خانوادهٔ شهدا، تشکیل حلقه‌های وحدت نیروهای مسلح، امکان ویژه برای پوشش خبری و عکاسی، گلباران پیکرها و... شهدایمان را مشایعت خواهیم کرد؛ با عزت و غرور. تشییع خواهیم کرد تا فراموش نکنیم چه بهایی می‌پردازیم برای برای شریف ماندن.
🔸کمبود پرچم این روزها یکی از تکراری‌ترین تذکرات و پیام‌هایی که دریافت می‌کنم کمبود است؛ پرچم کشورمان. نه اینکه دنبال پرچمِ رایگان یا صلواتی باشند. می‌خواهند پول بدهند و بخرند. می‌گویند در بازار، کمیاب است. راست می‌گویند. بازار هم انتظار این حد از پرچم‌خواهی را نداشت. هیچ‌وقت، برافراشتن پرچم کشورمان تا این اندازه عمومی و همه‌گیر نشده بود. مردم انگار به پرچم پناه آورده‌اند. چنان چسبیده‌اند به پرچم، که گویی جزئی از وجودشان است. یک لحظه از خود جدایش نمی‌کنند. به یکی هم بسنده نمی‌کنند. دوست دارند چندتا داشته باشند. @ebteda_ir
🔹 ما برای رسیدن به نقطهٔ اوج به آمریکا و شرکایش، هزینهٔ بسیار سنگینی پرداخته‌ایم. به این راحتی که نبوده. خیلی از ماها باور نمی‌کردیم این حد از شرارت و بی‌همه‌چیزیِ آمریکا را. دایرهٔ ساده‌انگاران، کوچک‌تر شده امروز. این فهم تاریخی، امروز کلید پیروزی ما و دفع شر دشمن شده. چه کسی فکر می‌کرد روزی برای غلبه بر قدرتِ پرهیاهوی آمریکا، سلاحِ مهمی به نام بی‌اعتمادی به او، اینقدر کارا باشد؟ بزرگترین نگرانی ما این است که در این لحظهٔ سرنوشت‌سازِ تاریخی، زمزمه‌های گیج‌کننده، این سلاح را از ما بگیرد. این نگرانی البته بدبینانه است و گریزی از بدبینی نیست. حتی اگر زمزمه‌ها خیلی کم‌رمق باشد، باید در برابرش ایستاد تا اشاعه پیدا نکند. اشاره به این نکته ضرورت دارد: نگرانی از رخنه، خود نباید به دشمن‌تراشی و ایجاد شکاف در جامعه منجر شود. بدبینی، باید مستند و دقیق باشد و نه ذهنی و سیاست‌زده. @ebteda_ir
🔸 فضای رسانه‌ای جهان، پر از تحلیل‌های ضد آمریکایی-اسرائیلی شده؛ هر کدام البته خاستگاه و انگیزهٔ متفاوتی دارند. لزوماً همگی طرفدار ایران یا حقانیت ایران نیستند. اما در هر حال مخالفت با این دو شر جهانی، فصل مشترک خیلی از جوامع است. آیا این مخالفت‌ها کمکی به ایران می‌کند؟ یا دست‌کم، می‌تواند اندکی از خوی تجاوزگری و جنایت‌پیشگی دشمن بکاهد؟ در جهانی که رسانه‌ها، بخش مهمی حیات روزمرهٔ مردم شده‌اند و ذائقهٔ مردم را شکل می‌دهند، این حجم از تحلیل و خبر ضد آمریکایی، بی‌اثر نیست. نشان‌به‌آن‌نشان که ترامپ، هم کلیت رسانه‌ها را و هم به شکل خاص رسانه‌های مخالف خود در آمریکا را به باد تحقیر و توهین گرفته. حتی از نفوذ و فضاسازی رسانه‌ای ایران در شکل‌گیری ذهنیت ضد آمریکایی سخن گفته است. ارزش کار رسانه‌ای با پوشش جهانی را باید بدانیم. @ebteda_ir