بازخورد رفتارهای سلیقه ای رسانه منتسب به رهبر انقلاب ( khamenei.ir ) در فضای مجازی.
ان شاء الله دفتر حفظ و نشر آثار دست از این نوع ارائه سخنان اقا و زدن تیترهای جناحی بردارد و روشش را تصحیح کند والا به زودی توسط مردم کنار زده خواهد شد و مردم سراغ رسانه های دیگری خواهند رفت که مطالب را بدور از جناح بندی های سیاسی ارائه میکنند.
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
🔴دهنمکی: همانها که آوینی را خون به جگر کردند و برایش مرثیه خواندند، برای تو هم سیاهپوش میشوند
🔹نادر جان! میدانم از امشب پوسترهایت را فراوان چاپ خواهند کرد و برایت کلیپها و مستندها خواهند ساخت اما از غصههای این سالهای آخر تو نخواند گفت.
🔹از بیمهریهای کسانی که تو برایشان نردبان فراهم کردی. از حرفهای در گوشی که بارها برایم گفتی و مرا هم به صبوری دعوت کردی.
🔹از اینکه میگفتی مسعود جان! نسل جنگچیز دیگری بود و تکرار نشدنی است و از همسنگران امروز باید به اندازه فهم شان توقع داشت.
🔹میگفتی چک دست کسانی است که خودمان دسته چک دستشان دادیم اما به اسم نو انقلابی گری از روی ما رد شدهاند. کاری که ما با نسل خودمان و سید مرتضی آوینی نکردیم.
🔹میدانم درست مثل شهید آوینی همانها که خون به جگرش کردند و برایش مرثیه خواندند برای تو هم همانها که قلبت را آزردند سیاهپوش خواهند شد.
🔹حیف که به صبر و سکوتم فرا خواندی وگرنه گفتنیها بسیار است.
🔹عزت و ذلت دست خداست نادر جان. سلام مرا هم به امام و شهدا برسان و بگو رفقای قدیمی در راه هستند.
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
⭕️ چند روش #مغلطه و کژنمایی
1⃣ برچسب زدن
این روش به منظور برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه مخالف استفاده میشود. این روش باعث میشود که نیازی به ایجاد بحث استدلالی با گروههای مخالف نباشد یکی از این روشها استهزای مخالفان با کاریکاتور میباشد.
2⃣ شعارهای فریبنده
دراین روش سعی میشود که بادادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی توجه افکار عمومی به پیام مبلغ جلب شود. این پیامها اغلب بر حول محور ارزشهایی همچون شرافت، انسانیت و میهنپرستی میباشد.
3⃣ حمله شخصی
حمله کردن به شخصیت فرد (مثلاً اتهام روابط نامشروع یا دزدی)، به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او.
4⃣ تکرار
تکرار بی وقفهی یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. این حربه اگر همراه با کنترل و سانسور رسانه ها باشد، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.
5⃣ توسل به مرجع
برای اثبات درستی یک سخن، به جای استدلال منطقی، به مرجعیت و اقتدار و محبوبیت گویندهی آن (مثل چارلی چاپلین، امیرکبیر و...) استناد میشود و بعضاً به دروغ ادعای خود را به این شخصیتها نسبت میدهند.
6⃣ توسل به ترس
القای ترس و نگرانی همگانی از یک فرد یا جناح سیاسی یا گروهایی مانند اتباع بیگانه یک کشور، مستعمره شدن و...
7⃣ توسل به اکثریت
القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است، تا افراد برای همرنگ جماعت شدن، یا برای رسیدن به پیروزی حتمی، به پیروان آن تفکر بپیوندند.
8⃣ دروغ بزرگ
بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمیکند که کسی آن قدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد.
9⃣ سیاه و سفید نمایی
جلوه دادن اوضاع به گونه ای که افراد تنها دو گزینه در برابر خود ببینند: یا دوست کامل بودن یا دشمن کامل بودن.
0⃣1⃣ حقیقت گزینشی
گفتن پیام تبلیغاتی در ضمن حقایق گزینش شده، به شکلی که مخاطب متوجه نشود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است.
1⃣1⃣ شرطی سازی
اگر مخاطب نسبت به الف واکنش خاصی داشته باشد (مثلاً از آن بیزار باشد، یا به آن علاقهمند باشد)، در چنین صورتی اگر شرطی ساز همواره الف و ب را همراه هم به مخاطب عرضه کند، مخاطب کم کم خصوصیت "الف" را به "ب" هم سرایت می دهد، به طوری که حتی اگر "الف" نبود، مخاطب همان واکنش را نسبت به "ب" نشان می دهد.
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
☑️وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با طراحان و مجریان تخریب مجلس برخورد کنند
🔹۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیهای از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه خواستند که طراحان و مجریان پروژههای تخریب را شناسایی و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.
پ.ن: واقعا منظور تخریب گران هست یا افشاگران؟! اینا اون وقت انتظار دارن دوره های بعد رای بیارن ؟
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
☑️اولین واکنش قالیباف به سفر ترکیه
🔸قالیباف در جمع نمایندگان قبل از شروع کار مجلس: وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست ولی وقتی درنهایت تصمیم گرفتند این سفر را بروند، طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آنها میرفت.
🔸خصوصیترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیکترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبردار شدند؟
🔸برای خرید همداستان سراییها کردند که اینقدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شد درحالیکه همه اینها دروغ بود.
🔸خیلیها به من گفتند این سفر اتفاق ویژهای نیست و سوءاستفادهای هم از بیتالمال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است، لذا موضعگیری لازم نیست، ولی گفتم همین حد هم پذیرفتنی نیست، برای همین به آنها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید.
🔸یکزمان گفتند دلیل سفر خرید بوده بعد گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند. بالاخره مجلس در این دو سال کارهای بزرگی انجام داده است و تلاش زیادی میکنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند.
این روزها دستگاههای امنیتی اقدامات خوبی را برای روشنشدن ابعاد ماجرا انجام دادند و من هم برای حفظ جایگاه مجلس تا آخر مسئله را پیگیری خواهم کرد.
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
☑️ خوارج؛ خوب، بد، زشت!
• در روایات ما از حضور ابلیس نزد انبیاء و حتی نصیحت و خیرخواهی او برای آنها و قبول برخی از آنها از سوی انبیاء خبر است!
حالا با میزانِ امیرالمومنین هم شاید بشود چند خوبی از خوارج بیاموزیم و بدی شان را هم علامت بگذاریم! و زشت ترین کار خارجی گری را حذر دهیم!
1⃣ حقیقت، خطا، گناه!
• خوب:
حضرت امیر(ع) خوارج را بر قاسطین و زیاده خواهان و زیاده خوران چنین ترجیح می دهد: "بعد از من خوارج را نکشید! کسی که در طلب حقیقت به خطا رفته مانند کسی که دنبال باطل بوده و به آن رسیده نیست"(خ۶۱).
زیاده خواهان و رانت خوران _بعکس خوارج_ از اول به دنبال باطل رفته و به آن رسیدند!
• بد:
بدی خوارج در نتیجه گیری خطایشان بود. یافتن حقیقت قواعدی دارد که بدون آن، نتیجه خطا خواهد شد. سطحی بینی و جمود اندیشی آنان به خطایشان برد.
• زشت:
زشت، تکفیرشان بود. خوارج "خطا" را از "گناه" تفکیک نمی کردند و هردو را هم حکم به تکفیر می کردند! درحالیکه یکی قصد و نیت درست و در دیگری تعمد بر باطل است!
تکفیر و تفسیق، جوهر خارجی گری است حتی اگر به اسم مقابله با خوارج انجام شود!
حضرت امیر(ع) حتی شامیان را تکفیر نکرده درباره شان می فرمود: "ما امروز با برادرانِ مسلمان خود به سبب کژی و انحراف و شبهه و تاویلی که در دین پدید آمده می جنگیم.و هرگاه راهی بیابیم که خداوند با آن ما را بار دیگر متحد سازد، و ما به سبب آن دوباره باهم مرتبط وبه هم نزدیک شویم، خواهان و مشتاق آن خواهیم بود و راه دیگری را نخواهیم پیمود"(خ ۱۲۲)
زشت این است که تفاوت برخورد امیر(ع) با قاسطین و خوارج (بفرض وجود) درک نشود و برچسب خوارجی از برچسب قاسطین و جائرین پرکاربردتر شود! در حالیکه قاسطی گری گناه است نه خطا، از اول قصد شده و چهره کریه آن در مصائب و آسیب های اجتماعی پیدا شده است!
2⃣ خلافت و امارت؛ انتخاب، انحراف، بدعت!
• خوب:
خوارج خلافت و امارت را انتخابی و با بیعت عموم یا شورا می دانستند؛ از این حیث مشابه حضرت امیر(ع) در خ ۱۷۳ می اندیشیدند که فرمود: "به جان خودم سوگند اگر امامت و خلافت با حضور عمومی مردم منعقد نشود، من دیگر راهی برایش سراغ ندارم"!
• بد:
بدی شان در سوء انتخابشان بود که مثل عبدالله بن وهب راسبی را امیر خود کردند و رهبری فکری عبدالله بن الکواء را پذیرفتند!
• زشت:
زشت، بدعتِ موروثی کردن خلافت و تبدیل آن به سلطنت توسط حزب قاسطین بود. خروج نرمی از اسلام محمد(ص) و اخراج مسلمانان از حقوق اساسی شان از جمله حق تعیین سرنوشت!
این از انتخاب بد خوارج و ذوالخویصره ها و... شنیع تر بود و خروج اسلام از ریل محمدی اش را منجر شد؛ ولو نویسندگان مارک خوارجی بر آن نزدند!
3⃣ حل فتنه ها؛ حکمیت، حکَم نااهل، استبداد خشن!
• خوب:
خوارج هم اول مثل امیر المومنین راه حل فتنه ها و خروج ها را حکمیت می دانستند. دیدند خود علی(ع) پیش از صفین، در جمل خارج شدگان از بیعت و ناکثین را دعوت به حکمیتِ متخلفین از بیعت خود و نا همراهان با جمل کرد: "می پندارید که من عثمان را کشته ام! میان من و شما، از اهل مدینه کسانی هستند که نه با من هستند و نه با شما. اینان را قاضی و حکَم قرار دهیم تا هرکس هر اندازه در این امر دخالت داشته برگردنش آید و از عهده آن برآید".(نامه۵۴)
یاللعجب! علیِ معصوم حاضر به حکمیت متخلفین از بیعت مثل سعد ابی وقاص ها و زید بن ثابت ها میشود تا شاید خون مسلمانان در فتنه های سیاسی ریخته نشود!
• بد:
بدی خوارج در حکمیت خواهی نبود در کج فهمی و موقعیت نشناسی شان بود که در لحظات براندازی قاسطین فریب خورده و به حکمیت وادار کرده، بدترین حکَم را بر علی(ع) تحمیل کردند!
• زشت:
زشت تر از کار خوارج، حذف از اساس حکمیت و نشاندن خشونت و استبداد بجای آن در هر فتنه و خروج(بلکه هر نهی از منکر سیاسی) است. کاری که قاسطین و دولت اموی در زمان تسلط خود با آزادیخواهان و عدالتخواهانی چون حجر و حسین بن علی(ع) و زید بن علی و... کردند.
جالب اینکه بر همه هم برچسب خوارج زدند!
⚠️ نکند بدِ خارجی گری را بر کسانی تطبیق دهیم که زشتش در خودمان در نمو باشد!
• نکند روزی بخاطر بدی منتخبِ حکمیت (ابوموسی) و امارت (عبدالله بن وهب)، سازوکار "حکمیت" و "انتخاب" را خارجی گری و هشتگ خوارج کنیم و مقابلش سرکوب و استبداد را "ولایت" و "دیانت ناب" بفهمیم و تبلیغش کنیم!
• آنچه با "عدالت و خوارج" می کنیم خیلی فاصله ای نگذاشته، فرداست که به جمهوریت هم برسد!
* به دلایلی این یادداشت با تاخیر منتشر شد!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۲/۱۰
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
☑️ خوارج؛ خوب، بد، زشت! • در روایات ما از حضور ابلیس نزد انبیاء و حتی نصیحت و خیرخواهی او برای آنه
سلام
دوستان لطفاً این متن رو با دقت بخونید . نکات بسیار مهمی رو اشاره کردن جناب قنبریان .
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
🔴 استوری ایزدخواه نماینده مجلس از بیانیه امروز مجلس در حمایت از قالیباف
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
👤 خدا حسن رو برای این انقلاب ساخته!
🔴 چرا از او مطالبه نمیکنیم تا با آن قلمش که اگر دست بگیرد رقیب و نظیری ندارد برایمان «مسئله های پیچیده امروز» را حل کند؟
باید از او بخواهیم تا دیر نشده...
نادر رفت قدر حسن ها را بدانیم!
✍🏼 حجت الاسلام محمد زارع
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
🔸سانسور فساد=تولید فساد
هر از چندگاهی وقتی یک مساله ای مشابه اشتباهی که خانواده رئیس محترم مجلس در کشور انجام دادند سر می زند یا درباره یک فساد یا ترک فعلی از جانب سازمان های دولتی و فرادولتی افشاگری بحق ودرستی انجام می شود با پدیده ای به نام باز تعریف مفاهیم کلیدی نظیر مطالبه گری، عدالتخواهی و کلید واژه های مشابه روبه رو می شویم
در بازتعریف مفاهیم هیچ مانعی وجود ندارد و هرشخصی تحقيقا و علما می تواند درباره هرآنچه که می داند صحبت کند یا تعریفی را درباره آن ارائه دهد
اما باید دید افراد با چه انگيزه ای به سراغ بازتعریف مفاهیم یا محدود سازی گستره معنایی آن ها می روند؟
♦️چگونه و با چه انگیزه ای وقتی درباره یک موضوع مطالبه گری می شود به یک باره مفهوم #مطالبه_گر و #عدالتخواه به شکلی تعریف می شود که ثابت کنند هرکسی درباره این موضوع مطالبه کرده باشد از #خوارج و عدالتخواران است وهرکس از فلان شخص یا گروه دفاع کند یا فلان رفتار فاسد را سانسور کند از عدالتخواهان در ذیل #ولایت است؟
♦️ شما #ولایت را چگونه برای خود تعریف کرده اید که ذیل ولایتمداری به راحتی از فساد در نظام عبور می کنید(فاعتبروا یا اولی الابصار)
♦️دقیقا چه چیزی ما را به این نقطه رسانده است که سانسور رفتار های #فاسد سیاستمداران و بستگان آن ها يا ترک فعل های سازمان ها و ادارات را خدمت به انقلاب و ارزش های #امام و #رهبری می دانیم؟؟
به نظر می آید عزیزان به جای دست بردن در معنا و مفهوم مطالبه گری وعدالتخواهی بهتر است در تعریف خود از مفهوم انقلاب اسلامی بازنگری کنند تا به خطای محاسباتی خودشان در تصورشان از انقلاب اسلامی پی ببرند
♦️جالب اینجا است که همگی متن را رها کرده و سراغ حواشی می روند،یعنی نسبت به سوء رفتار صادر شده از مسئول و خانواده درجه یک وی، یا ترک فعل فلان سازمان انقلابی يا هر اشتباه دیگری که به اعتماد عمومی و منافع ملت و ارزش های انقلاب اسلامی لطمه می زند بی تفاوت عبور می کنند اما چگونگی افشا شدن آن فساد و رفتارهای #فساد برانگیز که در بطن سازمان ها و شخصیت های #سیاسی پنهان شدند و پیگرد قانونی این جوانان #مطالبه_گر مساله اصلی آن ها می شود و دقیقا مطالبه گری برای برخورد با فساد جای خود را با مطالبه گری برای برخورد با مطالبه گران افشاگر عوض می کند.
♦️این رفتار که به شما تلقین می کند که به حواشی مساله بپردازی و به متن یعنی رفتار های فساد برانگیز و متعفن که با نقش یقه دیپلمات های پیشانی کبود شده که مثل زالو در #انقلاب_اسلامی و نظام چنبره زده اند نپردازی این مصداق کمک به گسترش فساد و همکاری با ظلم در حق مردم و مؤمنین است.
هرچند این عمل با انگیزه خوب و حتی با وضو و به نیت تقرب به خدا انجام شود و هرچند هم به نیت دفاع از #انقلاب_اسلامی اتفاق بیافتد و برای آن هم دهها گوسفند قربانی شود اما یقینا پشیزی ارزش نخواهد داشت.
ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
جلوی #فرهنگ و رویه غلط را باید گرفت، همان طور که #رهبر_انقلاب فرمودند دفاع متملقانه از این و آن اصلا مورد قبول نیست، یعنی در نظام اسلامی برای کسی فرش قرمز پهن نکنید و میان عملکرد ضعیف #مسئولین و آرمان ها تفکیک قائل شوید و در ذیل آرمان ها از #مسئولین مطالبه کنید
خب منطق رهبرانقلاب بهترین مسیر ریل گذاری شده برای مطالبه گری است
جوانان مطالبه گر با همین #منطق به سراغ عملکرد ضعیف مسئولین و اشتباه آن ها و فساد های آن ها می روند و جالب اینجاست که همین جوانان عزیز از جانب جبهه انقلاب به #خوارج و #عدالتخواران متهم می شوند.
متاسفانه الگوی #مطالبه_گری طراحی شده از رهبر انقلاب در جامعه انقلابی در جایگاه مورد انتظار نیست و عمدتا فرهنگ و رویه حزبی جایگزین آرمان خواهی امت حزب الله شده است و تاحدودی بی خیال ضرورت پیوند فکری خود با #امام_جامعه شدند.
شاهد براین مساله این است، خوب است بازخورد صحبت های #امام_جامعه درباره مطالبه گری را با انعکاس گسترده تیتر خامنه ای دات آی آر ( خوارج) مقایسه کنید و ببینید در جامعه انقلابی دقیقا از کدام تیتر و جنس صحبت ها بیش تر استقبال شده است و تکثیر شده است؟ صحبت های شفاهی رهبرانقلاب يا تیتر به کار رفته از خامنه ای دات آی آر؟
بدیهی است که فاصله فکری #جامعه_انقلابی با بینش و فکر امام جامعه این تصویر را ایجاد می کند که آنچه امام جامعه می خواهد و اراده می کند در ذهن امت به دغدغه و یک #مطالبه تبدیل نمی شود، بلکه گاهی تصور غلطی از خواسته امام جامعه دریافت می کنند
هرچند هر روز کنار امام جامعه نشسته باشی و در همه امور از وی تقلید کنی و عاشق او باشی و حتی علاقه به جان فشانی برای او داشته باشی اما ندانی او از توچه می خواهد و تو به چه میزان در ذیل بینش و روش وی قدم برمی داری و دقیقا در بزنگاه ها چه وظیفه ای را برای تو تعریف کرده است یعنی بصیرت نداری و او را نمی فهمی و برای او سرباری بیش نیستی؟
این تمرین #ولایتمداری نیست بلکه خود اصل آزمون ولایتمداری است که هرکسی باید خود را با این شاقول سنجش کند
ابوقاسم
🔲 بقیة السیف ها را دریابیم!
کسی از میدان جنگ به حضرت امیر(ع) نوشت: جنگ از قبیله ربیعه زیاد کشته گرفت(۱)
حضرت حکمت ۸۴ نهج البلاغه را انشاء فرمود: "بَقیّة السَّیفِ اَبقَی عَدَداً وَ اَکثَرُ وَلَداً : بازماندگان و باقی ماندگان از شمشیر شمارشان باقی تر و نسلشان بیشتر است!"
حاج نادر بقیة السیف سید مرتضی بود ، فرزندان معنوی ای افزود و جریان رسانه ای در مسیر آوینی آفرید. خدایش با شهدا محشورش کند.
بقیة السیف ها را دریابیم و قدر بشناسیم حاج حسن رحیم پور از آن جمله است.خدایش عمر با برکت عطا فرماید.
۱. تمام نهج البلاغه ص ۸۵۵
#آقای_نادر
#حاج_حسن
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
📢 خرید شیرخشک بهجای زندان
🔹رئیس دادگستری کرمانشاه: در فروردین حدود ۵۴۶ رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده است. اخیرا یکی از قضات شهرستان جوانرود به جای دوسال حبس، متهم را ملزم به خرید شیرخشک برای یکی از شیرخوارگاهها کرده و او نیز این کار را پذیرفته است.
پ.ن: شما چطور فکر میکنید ؟ من که فکر میکنم این کار بازدارندگی نداره و از این به بعد خلاف کارها اول یه مقدار از مال دزدی رو برای جریمه های این چنینی کنار میذارن و بعد میرن سراغ خلاف اقتصادی شون که شاید دهها برای اون جریمه باشه .
حتی اگر جریمه چند برابر هم باشه ( که نیست ) باز هم اصلا بازدارندگی نداره و کسی رو نمیترسونه که سمت خلاف نره.( به نظر من این کار خیلی وحشتناکه)
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
شمقدری: «افق نو» با دستور فوری ظریف تعطیل شد
معاون سینمایی دولت دهم:
🔹همایش «افق نو» میراث ارزنده و ماندگار «نادر طالبزاده» است.
🔹شبی که آقای «جنتی» وزیر وقت فرهنگ رأی اعتماد گرفت، به من زنگ زد و گفت: «فلانی فردا به دفترم بیا! با تو کار دارم». او در آن دیدار به من گفت که کنفرانس «افق نو» باید کاملا تعطیل شود.
🔹من پاسخ دادم که نمیشود! او وقتی دید که حریف سماجت من نمیشود، گفت که شخص آقای «ظریف» تماس گرفته و گفته است که کنفرانس باید فورا و بدون فوت وقت تعطیل شود! متأسفانه در نهایت این اتفاق افتاد و کنفرانس تعطیل شد.
🔹دولت «روحانی» به تعبیر خودشان در پی این بود که درها را باز و باب مذاکرات را فراهم کند. طبیعتا حضور مدعوین کنفرانس «افق نو» که در غرب زندگی میکردند و در عینحال، منتقد هژمونی غربی و مدافع انقلاب اسلامی بودند، میتوانست تبعات سنگینی برای دولت یازدهم به همراه داشته باشد.
#نادر_طالب_زاده
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
علی جعفری : دکتر جلیلی میگفت: « در دوران دبیری شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران را دادند. گفتم استاد تمام وقت دانشگاه مسئولیت بزرگی است و باید بتواند وقت جدی بگذارد که با مسئولیتهایی که دارم امکانپذیر نیست. همچنین قرار نیست همهی عناوین و سمتها را یکجا جمع کنیم، لذا نپذیرفتم».
💠 روزت مبارک استاد
شما سالهاست تمام وقت، انقلابی بودن و انقلابی ماندن را برای نسلهای بعد از خود تدریس و معنا کرده اید.
#روز_معلم
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
همۀ ما نئولیبرال هستیم .mp3
14.19M
ترجمه متن مقاله گاردین:
http
🔎 سیاستهای دولتهای اصولگرا و اصلاح طلب، انقلابی و سازشکار ما را باهم مقایسه کنید ببینید آیا همه، سیاستهای اقتصادی نئولیبرال ندارند؟:
• رقابت سازی در خدمات عمومی با خصوصی سازی.
• سرکوب چانه زنی دسته جمعی اتحادیه های کارگری برای دستمزد بیشتر.
• دکترین شوک برای آزاد سازی قیمت ها و...
• کاهش مالیات ثروتمندان.
• مقررات زدایی برای تصرفات در محیط زیست.
• مالی سازی و بورسی کردن همه چیز.
• و...
⬅️ و هرچه دولت بی نقش تر و بازار بازیگر اصلی شود، قدرت خرید جای برگه رأی می نشیند! و مشارکت سیاسی اقلی تر می شود!
* مقاله همه ما نئولیبرال هستیم را بخوانید/ بشنوید و قضاوت کنید!
#نئولیبرالیسم
#رخت_شبانی
#ترجمان
✅صدای مستضعفان عالم✌️
🆔 @adalatkhane
عدالتخانه
ترجمه متن مقاله گاردین: http 🔎 سیاستهای دولتهای اصولگرا و اصلاح طلب، انقلابی و سازشکار ما را باهم م
به جای حمایت از احزاب و اشخاص، و مخالفت با احزاب و اشخاص دیگه، باید از اسلام حمایت کنیم و با آنچه خلاف اسلام هست مخالفت...
اسلام عدالت و مردم داری و فساد ستیزی را می پسنده کاری به حزب و شخص نداره
ما بیشتر سنگ حزب و شخص را به سینه می زنیم و همین باعث میشه توسط دستهای پشت پرده و مافیاها و توطئه گران جهانی و رسانه هاشون و دانشمندان همفکرشون بازی بخوریم.
شهبازی
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
مهدی جمشیدی بخاطر حرف حقش به دادگاه احضار شد!!!
دلنوشته او در این مورد 👇👇👇
🔻 کی توان حقّ گفت جز زیر لحاف ...
۱. سخنی گفتم که "محتوایش" درست بود و "لحنش" در نسبت با یک مرجع، تند. از "تند"ی نوشتهام عذر خواستم و بر "صحّت" مضمون و مدّعایش، پای فشردم. و همچنان "عقبنشینی" نکردم.
۲. "گفتن حقّ" را جرم میشمارند و "تکرار باطل" را فضیلت. فقهی که خادمِ "نظریۀ وابستگی" باشد، همان "اسلامِ رحمانی" است. حقّنویسانِ بیپناه را جرعهجرعه زهر بنوشانید تا فریاد، خاموش شود ...
۳. حرکت برخلاف جهت رودخانه، حاجت به "حمایت این و آن" ندارد، بلکه "بیتعلّقی به دنیا" میطلبد و "شهامت جانبازی در راه حقیقت". نمیهراسم؛ چون در طلبِ مرگم ...
مطالب بیشتر را در کانال ایشان بخوانید
@sedgh_mahdijamshidi
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آموزش و پرورش ، باید عدالتخواه تربیت کند!
رهبر معظم انقلاب : جهتگیری تعلیم و تربیت کشور باید به سمت برخورداری از عدالت باشد ؛ یعنی آموزش و پرورشِ ما ، تعلیم و تربیتِ ما، #عدالتپرور تربیت کند، #عدالتخواه تربیت کند، #عدالتساز تربیت کند.
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
دولت انقلابی و خودآگاهیِ تاریخی
✒ مهدی جمشیدی
_______________________
[1]. هیچگاه با آمدن یک دولت جدید، «ناگهان» و «یکباره»، دشواریها و دردها و رنجها نمیروند. «زخمهای عمیقِ هشتساله»، در یک سال و دو سال برطرف نمیشوند. پس چشم بر «واقعیّتها» نبندیم و توقع «معجزه» نداشته باشیم.
[2]. باید کارگزارانِ دولتِ پسا گام دوّم، در «حد اعلای انقلابی» میبودند، درحالیکه نیستند؛ آن هم به نام «دولت فراجناحی». و دولت فراجناحی، یعنی «فراگیریِ سیاسی»، مهمّتر از «اصالتِ انقلابی» است. مدیران «معمولی» و «میانهرو» و «رقیق»، توانِ تدبیر در مرحلۀ «پیچ تاریخی» را ندارند و نمیتوانند «جهش انقلابی» بیافرینند. «انتخابهای متوسط»، نسبتی با «هدفهای عالی» ندارند. چون او به «متوسطان» و گاه «ضعیفان» بسنده کرده است، از «شتاب حرکتِ تکاملیِ انقلاب»، کاسته خواهد شد. پیشبینی میکنم دولت رئیسی، دولتِ اوّلاً «ثبات و تعادل» باشد، و ثانیاً، دولت «حرکتِ متوسط به بالا»، نه دولتِ «جهش تاریخی». «مشکلاتِ انباشته» و «تلخیهای انباشتهشده»، با کارهای عادی و جاری، برطرف نخواهند شد؛ بازگرداندنِ آرامش و اطمینان به مردم، محتاج «ریاضتهای مدیریّتی» است. باید از خوابوخورِ خویش کاست و به دردهای مردم پرداخت. باید از خویش برید و به مردم رسید.
[3]. دولت کنونی، «دولتِ بیروایت» است. ازاینرو، کنشهای فراوانش دیده نمیشوند و همگان بهجای چشیدنِ شیرینیِ «فعّالیّتهای کنونی»، در انتظار تحقّقِ «امیدهای آینده» هستند. همۀ بار رواییِ دولت بر شانۀ محبوبیّتِ اجتماعیِ شخصِ رئیسی تکیه زده است و بدنۀ دولت، «قدرت توضیحی» و «کنش رسانهای» و «حیاتِ غیررسمی» ندارند که چشمی به سویشان خیره شود. مدیرانِ «تکراری» و «اتوکشیده» و «بوروکرات» به دلیل هضمشدن در قواعد رسمی، نمیتوانند «راویِ جذاب» باشند. بهعبارتدیگر، چون «خودمانی» و «چسبنده» و «دلنشین» نیستند، سخنشان بر دل نمینشیند.
[4]. رئیسی، نه قدرتطلب است، نه بیاخلاق، نه شهرتخواه، نه غیرصادق .... ، امّا ایشان، از روزنۀ «پیچِ تاریخی» و «تمدّن اسلامی» و «گام دوّم انقلاب» و «دولت اسلامی» و «گذار تاریخی» .... به مسألۀ انتخابها و عدمانتخابهای خود ننگریسته است و این یعنی «رویکرد حداقلی و روزمرّه». یعنی «فرصتی» به دست آمده و باید از آن به نفع انقلاب استفاده کرد؛ درحالیکه این، «فرصتی» نیست، بلکه «مهمّترین و آخرین فرصت» است. «عدمحسّاسیّتها» و «مماشاتها»ی ایشان، ریشه در این مسأله دارد. و متأسفانه، «عقل تاریخی»ای هم در کنار ایشان نیست که بگوید: مسأله، مسأله «خطّ اصیل انقلاب» و «تمامیّتِ اعتبارِ تاریخیِ جبهۀ انقلاب» است. کسی نیست بگوید: در «لحظهها»یی قرار داریم که کار «سالها» را خواهند کرد. زمان، فشرده شده؛ تاریخِ فردا، همین امروز است، و چنانچه درنیابی .... . مشکل ما با ایشان، تفاوت در «درک تاریخی» و «خودآگاهیِ تاریخی» است. وقتی ولیّ میگوید جهادِ تبیین، «واجبِ قطعیِ فوری» است؛ یعنی «تاریخِ اکنون» را دریافته، امّا رئیسی، نه چنین «عقل متّصلی» دارد، نه «عقلِ منفصِلِ مذکِّری».
[5]. این دولت، انقلابی است و دلسوز، امّا افسوس که؛ «زبان»ش از «دستوپای»ش فروتر است، «علم»ش از «زبان»ش سستتر است، «عقل»ش از «علم»ش سبکتر است، «عقل راهبردی»اش از «عقل حقوقی»اش کممایهتر است، «روایت»ش از «واقعیّت»ش کمرنگتر است، «انقلاب»ش از «نظام»ش رقیقتر است، «انتصاب»ش از «اعتقاد»ش نازلتر است ... . عطشِ نقادی نداریم، امّا چه کنیم که اگر نگوییم «زاویهها» بزرگتر و «لغزشها» بیشتر میشوند و «آرمانهای انقلابی»مان، رنگ میبازند. حاجت جدّی و تعیینکننده به «مراقبۀ انقلابی» از دولتی داریم که به آن رأی دادهایم. و همچنان و بهواقع، حامی و امیدوار به آن هستیم.
[6]. دولت رئیسی، شکستخورده و ناکام نیست. ما چنین ادّعایی نداریم. از «پاشنۀ آشیل دولت» گفتیم تا در گرداب نیفتد. روحانی و دولتش، حتّی خاک پای این سیّد عزیز نیز نیستند. ما نگرانیم و دلسوزانه از دغدغهها میگویم. مبادی و لحن و ادبیّات و منطق و ... همگی حاکی از «حُسنظن» و «خوشبینی» ماست. شکست او، شکست ماست. ما به رئیسی، «باور ایمانی» داریم، امّا در عین حال، در پارهای از مسألههای معطوف به «عقل راهبردی»، اختلافنظرِ عالمانه داریم. زنده و فعّالبودنِ جریانِ خودانتقادی، موجب کمال دولت است. متملّقانِ مقامپرست، مایۀ زوال دولتاند، نه منتقدانِ دلسوز.
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane