eitaa logo
عدالت‌خواهی
517 دنبال‌کننده
81 عکس
6 ویدیو
6 فایل
به یاد برادر عزیزم حبیب‌الله سلیمانی: https://iporse.ir/6159236 @habibollah1 @edallatkhahi @keivansoleimani
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 انقلاب/جمهوری اسلامی و جریانات غیرانقلابی، ضدانقلاب، انقلابی نما و انقلابی| بخش اول 💎 انقلابی نمایان ضدانقلاب و جمهوری سرایان ضدجمهوریت! ◀️ سه طیف و جریان غیرانقلابی، ضدانقلاب و انقلابی نما با تشخیص اشتباه یا تحریف عمدی اسلامی در جهت تضعیف و تخریب جمهوری و انقلاب اسلامی حرکت میکنند؛ 1⃣ الف) شاخه چپ نمای سازشکار ناکارآمد از سازندگی، اصلاحات تا اعتدال، انقلاب را پایان یافته در 57 دانسته و جمهوری را ساختاری ایستا متناسب با شرایط ثبات تلقی میکنند و سرانجام کارشان هضم جمهوری در نظم جهانی با نفی انقلاب اسلامی است. 1⃣ ب) شاخه راست گرای منفعل محافظه کار ، از اصولگرایان تا نواصولگرایان، در سخن یا مخصوصا عمل همسانی و این همانی بالایی بین انقلاب و جمهوری اسلامی در سطح تشکیلات و گاه حتی اشخاص قائلند و با محافظه کاری نسبت به ضعف های ساختاری و مسئولین جمهوری اسلامی در جهت تضعیف هویت انقلابی آن حرکت میکنند که ثمری جز تحریف اصول انقلاب اسلامی توأم با تخریب اساسی جمهوری اسلامی ندارد. 2⃣ مخالف یا معاند، از سلطنت خواهان تا اسلام ستیزان، جمهوری دیکتاتور اسلامی را ثمره مخرب انقلاب کودتاوار اسلامی میدانند و با هر دو مخالفند و چاره کار را پایان انقلاب اسلامی از طریق تحریف و تضعیف و سرانجام تخریب جمهوری اسلامی میدانند. 3⃣ غوغاسالار و قبیله گرا، از فرقه انحرافی تا غرغروهای شبه منتقد، به صورت شتابزده، احساساتی و غیرواقع بینانه جمهوری اسلامی را امری مطلقا جدا از انقلاب اسلامی یا حتی دشمن اصلی آن تصور کرده و با ستایش شاعرانه انقلاب اسلامی به جنگ با جمهوری اسلامی برخواسته اند و به اسم خمینی بر رسم خامنه ای شوریده اند و نتیجه کارشان چیزی جز همراهی و همسویی مستقیم و غیرمستقیم با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی نیست. ◀️ بهترین مواجهه با شبه اپوزیسیون های طلبکار پراکنده در دو طیف غیرانقلابی و فرقه انقلابی نما این است که مسئولیت هایی به آنها سپرده شود تا مدیریت کنند و لوازم در بستر واقعیات خارجی را لمس، و معقولیت فاصله طیفی عملکردها با آرمان و رویا را متناسب با ها و امکانات و و شرایط احساس کنند و بعد نتیجه عملکرد خودشان سنجیده و قضاوت شود وگرنه شبانه روز زدن و نقد سلبی کردن و فاصله واقعیت تا آرمان را به رخ کشیدن که کار سختی نیست. 🔸 البته اکثریت آنها مسئولیت ها و های بزرگی در اختیار داشته و دارند و ثمره سیاست ها و مدیریتشان بر عموم مردم و متخصصین آشکار است و همین نتیجه ناموفق عملکرد خودشان است که فرصت موج سواری بر نارضایتی های مردمی را برایشان فراهم کرده است. 🔸 به هر حال شیون و زاری بر قبر همراه با نفی و نفرین آن، و تمجید و تکریم نوستالژیک راحت طلبانه ترین و ساده ترین تصمیم و کنش ممکن است، و البته منافقانه ترین رفتار وقتی که خودت مسئول بودی یا هستی. 🔹 انقلاب اسلامی عامل و تثبیت جمهوری اسلامی، و جمهوری اسلامی بستر تقویت و انقلاب اسلامی است. از جهتی انقلابی گری فردی و جمعی و ساختاری عامل حیات حقیقی جمهوری اسلامی است. البته نه انقلاب اسلامی پدیده ای کاملا مقدس و منزه از هر خطا بود و نه جمهوری اسلامی واقعیتی سراسر شر و اشتباه؛ هر دو تلاش های انسانی خطاپذیر هستند در مقیاس یک امت و در بستر بشریت، جهت اسلامی سازی فرد و جامعه و جهان در حد توان و امکان با توجه به شرایط و موانع. 🔸 در این شرایط مخالف خوان های خودمسئول به شدت مشغول نشر ناامیدی ناشی از تشدید خودساخته نظام و برخواسته و برساخته مردمی هستند و به هر بهانه از جمله در حمایت قبیله ای از کارمند سابق جمهوری و متهم و محکوم به فساد اقتصادی، ناجوانمردانه ترین حملات را علیه رهبر انقلاب انجام می دهند. همراهی کورکورانه با این فرقه بازی ها، بدترین انتخاب ممکن برای جریان انقلابی است که عده ای از سر احساسات و سطحی نگری به آن گرفتار شده اند. 🔹 آنچه پذیرفته است، وجود نقص و اشکال در عملکرد مسئولین و سازوکارهای ساختارهای جمهوری اسلامی، البته در دل موانع، مخالفان و دشمنان داخلی و خارجی است که مستلزم و و ایجابی مستمر در عین در نظر گرفتن جوانب و ابعاد مسائل است. از این جهت جمهوری مسیری جز هر چه انقلابی و اسلامی تر شدن ندارد و باید موانع آن را شناخت و برطرف کرد. 🔹 این نکات درباره روند و جنس این سنخ رویکردهاست و ربط مستقیمی به انتقادات جاری در کشور ندارد و بسیاری از این نقدها صحیح است؛ به ویژه در مواردی که نقص واضح در قانون و سازوکار وجود دارد یا به خاطر منفعت و قدرت، نقض فاحش قانونِ مفید انجام میشود. 💠 جامعه شناسی اسلامی 💠 @iisociology
💠 انقلاب/جمهوری اسلامی و جریانات غیرانقلابی، ضدانقلاب، انقلابی نما و انقلابی| بخش دوم 💎 عدالتخواهی انتقادی در جهت جمهوری انقلابی اسلامی 4⃣ منتقد متعهد، از عدالتخواهان تا منتقدان فراجناحی، با هدایت رهبر انقلاب/جمهوری اسلامی، مسیری متفاوت با این سه جریان ترسیم میکنند: 💎 خیال می‌کنند انقلاب فقط در سال ۵۷ بود و شد؛ این خطاست. انقلاب در سال ۵۷ شد. و در جامعه در سال ۵۷ اتفاق افتاد. این حرکت باید ، وسیع‌تر و ادامه پیدا کند نه اینکه متوقف شود. 💎 اینکه ما خیال کنیم معنی می‌دهد، خطای دیگری است. ازآن‌طرف برخی تصور می‌کنند باید ، به همه‌چیز و همه حوادث به ، اعتراض و انتقاد و... کنند؛ ، این نیست. 💎 یک و در به وجود آمده که می‌توانند بین و  تفکیک کنند؛ در یک‌جا انتقادی داشته باشند اما از اصل نظامی که به‌وسیله‌ی انقلاب به وجود آمده است با کنند. 💎 ، فقط از و و نیست؛ نه، ممکن است از هم انتقاد داشته باشند اما این انتقاد منافاتی ندارد با و نظام انقلابی که با فداکاری این ملت به وجود آمده است. 🔹 نکته تکمیلی برگرفته از این تحلیل، تفکیک هوشمندانه نظام انقلابی امت و امامت از تشکیلات دیوان‌سالاری است؛ بر این اساس، اساس جمهوری انقلابی اسلامی، دوگانه و است که باید برای همراه شدن نظری و عملی تشکیلات و مسئولین و اقشار سرخورده مردمی با آنها تلاش کرد. 💎 لُبِّ ماموریت جریان انقلابی و منتقدان فراجناحی، احیاء و تقویت و تکامل مردمی اسلامی است که در سه محور عدالتخواهی؛ عدالتخوانی و عدالتپژوهی و با شبکه ای از تغییرات مثبت نظری/عملی و جزئی/اساسی قابل دست یابی است. به جزئیات این سه گانه در مطلبی مستقل پرداخته خواهد شد. 1⃣ وظیفه مقدماتی جریان انقلابی، تجربه چهل ساله و نیروهای موجود در کشور در جهت حرکت علمی و عملی توأم با تخصص و تعهد است. در این مسیر گذر از جریانات ناکارآمد معطوف به با محافظه کاری غیرانقلابی اصلاح طلب و اصولگرا، با بازی شخصی انقلابی نمایی و با شوخی کهنه ضدانقلابی، ضرورت ابتدایی جریان انقلابی برای است. در این زمینه یادداشت زیر را مطالعه بفرمایید: 🌐 عدالتخواهی انقلابی و جریانات ضدعدالت: 🌐 t.me/ut_armanedalatkhahi/360 2⃣ مسئولیت تکمیلی جریان انقلابی، اتخاذ روش و منش منطقیِ تشخیص عاقلانه ها با تحلیل تخصصی و پرهیز از جهت گیری سطحی یا شخصی و یا بازیچه شدن توسط جناح های قبیله ای است. در این زمینه یادداشت زیر را مطالعه بفرمایید: 🌐 عدالت و ضدعدالت| اولویت سنجی منطقی یا گزینش شخصی؟ 🌐 t.me/ut_armanedalatkhahi/422 3⃣ تشخیص صراط صحیح و صریح در معرکه عدالتخواهان رنگارنگ قبیله ای، تخریبی، تقلیل گرا، محافظه کار یا نمایشی، گام اصلی ماموریت جریان انقلابی است. در تکمیل مباحث همین یادداشت، مطلب مختصر زیر را مطالعه بفرمایید: 🌐 احیای عدالتخواهی در معرکه عدالتخواهان: 🌐 t.me/ut_armanedalatkhahi/344 4⃣ بودن یا شدن با کیفیت و کمیت مطلوب، از دیگر اولویت های اصلی جریان انقلابی است که البته در آن ضعف ملموس داشته و در جهت رفع آن باید تلاش کند. برای این هدف، پرهیز از مردم سرایی های کلیشه ای، صوری، تصنعی، موقتی یا طلبکارانه ضروری است؛ بهترین راه مردمی بودن، مردمی زیستن و همراه و حامی و رسانه مردم بودن و فراتر از آن همفکری و توانمندسازی مردم است، به ویژه در زمینه مطالبات عدالتخواهانه. در این رابطه پیشنهاد اولیه زیر را مطالعه بفرمایید: 🌐 نهضت های مردمی عدالتخواهی اسلامی: 🌐 t.me/nehzatedalatkhahi/1582 ✍ کیوان سلیمانی 💠 جامعه شناسی اسلامی 💠 @iisociology
🔴 عدالتخواهی اصلاحطلبانه یعنی اسلام سرمایه داری و علی نئولیبرال و عدالت بازارآزادی! از ابزار دانشجویی(انجمن اسلامی) و سنگر رسانه ای(دنیای اقتصاد) سرمایه سالاری وطنی جز این انتظار نیست 🔴 @iisociology
💠 «جمعیت» اسلامی علیه «فردیت» سرمایه داری. 💎 عدالت، کلید مهدویت! 🔹 یکی از بزرگترین خطرهایی که اسلام برای نظام سرمایه داری ایجاد می کند ناشی از خصلت جمع گرایانه آن است؛ علاوه بر «معنویت» و «عدالت»، «جمعیت» نیز متغیری مهم با «هویت» مستقل است که از سوی اسلام مورد توجه ویژه قرار گرفته و در تضاد با فردگراییِ آیین سرمایه داری است. عنصر جمعیت در تحقق معنویت و عدالت هم نقش کلیدی دارد. 🔸 فردگرایی از اصول محوری سرمایه سالاری مدرن است. سرمایه داری اقتصادی و فرهنگی بر فردگرایی و جمع زدایی هر چه بیشتر تأکید دارد، فردهایی پراکنده در فرهنگ متکثر و اقتصاد خودخواهانه. در مثالی ساده این پراکنده سازی ذهنی و عینی، مشابه تفرقه افکنی و پراکنده سازی سربازان یک لشگر نظامی و سپس سلطه و مدیریت بر آن است! 🔹 اسلام به شدت بر جمع گرایی تأکید می کند، از سطح خرد اخوت و خانواده تا قومیت و محله تا جماعت و مدینه و تا جمهوریت و جهان اسلامی. البته صرف جمعیت فاقد ماهیت و ارزش مستقل است اما عامل و زمینه تحقق مطلوب هدف مستقل «معنویت در ضمن عدالت» است. در آیین اسلام، هم عدالتخواهی و قیام به قسط با تمام راهبردهای درونی همچون زکات و انفاق و جهاد با فقر و فساد و تبعیض، جمعی است و هم معنویت و عبادت همچون نماز و حج و زیارت و حتی اعتکاف. 🔹 جالب است که در سلوک صحیح عرفان اسلامی هم تأکید زیادی بر توجه به اجتماع از یک سو و تأکید بر رفیق و جمع سلوکی و جمع از سوی دیگر شده است. اسلام فراتر از «عرفان اجتماعی» که سلوک فردی در ضمن جمع است، بر «عرفان جمعی» که سلوک عارفانه جمعی است نیز تأکید میکند، سفر نهایی و چهارم عارف کامل حقیقی در «بازگشت» به جمع برای هدایت سلوک جمعی تعریف شده و در واقع تلاشی است در جهت نوعی «عرفان جمعی» به سمت ساخت «جمعی عرفانی». 🔹 با این همه، اسلام تأکید بر فردگرایی بسیار دقیق و حداکثری البته صحیحی نیز دارد که کاملا در نقطه مقابل فردگرایی کثرتگرای حول توهمات و نیازهای کاذب و خودخواهی های مادی سرمایه داری است، «انسان اسلامی» در عین فدای جمع و در خدمت جمع بودن، می داند که در حقیقت امر تنهاست و گویی خدا تنها او را خلق کرده و باید فقط به خود بپردازد و همه فعالیت های اجتماعی خود را نیز در راستای ارتباط خود با خدا تحقق ببخشد. 🔹 اهتمام به تقویت «هویت جمعی» اسلامی در جمهوری اسلامی و همچنین جماعت های اسلامی کشورهای مختلف جهان در جهت تحقق آرمان جهان معنوی عادلانه اسلام، مأموریت مهم افراد، جمعیت ها، جوامع و جمهوری اسلامی است. شاید اهتمام جمعی به مسئله عدالت توحیدی با تمام ابعاد و جوانب، راهبرد طلایی مقدماتی مبارزاتی گذر از جهان ظالمانه فردگرایانه ماتریالیستی سرمایه داری، و حرکت به سمت معنویت جمعی حداکثری و تشکیل هویت جهانی اسلامی در عصر مهدویت باشد. ✍ کیوان سلیمانی 💠 جامعه شناسی اسلامی 💠 @iisociology
اعتدال رذیل ترین رذایل و عدل بافضیلت ترین فضایل است. ما موظف به اجرای عدلیم نه اعتدال. در عدل هرچیز در جای خود قرار میگیرد ولی در اعتدال با توجه به عرضه و تقاضا کارها صورت میگیرد آیت الله جوادی آملی
نطق آکادمیک غیرعلمی خانم مهرابی پر از تیتر تخصصی با تناقض منطقی بود، همسانی مردمی سازی اسلامی و خصوصی سازی نئولیبرالی؟ ملغمه ای نامأنوس از در قالب !
زمانی که از دولت مطلوب جامعه نشناسان سیاست زده حمایت میکردند #هنرمند_قهرمان بودند و حالا که قهر کرده اند، شدند #سلبریتی_پوپولیست! نه آنان هنرمندند و نه اینان دانشمند؛ هر دو ضدمردمند. @iisociology
🔴 جامعه شناسی مدرن علیه عدالتخواهی اسلامی؟! 🔶 کانال در مطلبی غیرعلمی و غیراخلاقی بدون اطلاع تجربی و میدانی (آنچه جامعه شناسی متعارف محافظه کار ایرانی مدعی آن است) از وضعیت کامیون داران به سرزنش توهین آمیز آنها پرداخته است: 🔸 «هیچ کشوری توسط کامیون داران و نیسان داران و راننده تاکسی ها به آزادی و دموکراسی نرسیده است و نخواهد رسید. برای رسیدن به جامعه آزاد و برابر یا باید کتاب خواند و اندیشید یا به حرف کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند گوش داد.» 🔹 اولا مسئله اصلی کامیون داران عدالت است، همان که ظاهرا برای شما اهمیت یا اولویتی ندارد و حتی از نوشتن «عدالت» هم هراس دارید و بی تناسب، سخن از «آزادی و دموکراسی» می گویید! 🔹 دوما تمام زندگی تان از جمله فرصت اینگونه هذیان گویی هایتان در لفافه لفاظی های شبه علمی حول مفاهیم آزادی و دموکراسی را هم مدیون انقلاب و مبارزات عدالتخواهانه همین کامیون داران و تاکسی رانان و نیسان سواران هستید. 🔹 سوما مطالعه ضروری است اما هیچ ملتی با صرفاکتابخوانی به آزادی و عدالت نرسیده و چه بسیار ملت ها که به واسطه استحمار و استعمار علمی گرفتار سرگرمی روشنفکرمآبانه در حیطه های فکری بی خاصیت یا مصیبت ساز شده و آزادی واقعی و عدالت را از دست داده اند. 🔹 چهارما اگر این سنخ تحلیل ها نتیجه کتاب خوانی است پس باید شدیدا از خواندن این کتاب ها و گوش دادن به خوانندگان شان پرهیز کرد! منابع مطالعاتی تان چیست که چنین بی تفاوتی و بدتر از آن عدالت گریزی در سرتان می پروراند؟ 🔶 ادعای یادداشت این است که دولت حقوق ها را افزایش داده و الان هم حقوق کامیون داران را اضافه میکند؛ پس اصل اعتصاب و استمرار اعتراض به ضرر مردم و حتی به نفع دلالان است! 🔹 اولا افزایش سالانه حقوق های اساسا تبعیض آمیز که طبیعی و به واسطه تورم است، اما پیشنهاد افزایش حقوق کامیونداران پس از پنج سال ثبات و حتی کاهش، نتیجه حداقلی تحمیلی انباشت همان عدالتخواهی میدانی مردمی است که برای دفاع از دولت محبوب خود آن را تحقیر میکنید. 🔹 دوما مسئله حقوق رانندگان تنها بخش کوچکی از شبکه مشکلات آن هاست و مسائلی همچون بیمه‌ها، عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، ایجاد سالن های اعلان بار، سختی کار، نرخ آزادراه ها، نحوه محاسبه و پرداخت کرایه و.... همچنان برقرار است و حتی بخش اصلی انتقادات معطوف به بی عدالتی و فساد در سازوکار جاری، و اهمال دولت نسبت به سازماندهی آن و مبارزه با دلالان است که در تحلیل خود رانندگان هم بر این نکته تأیید شده است: 🔹 «مشکل اصلی کامیون داران در شیوه اعلام بار و حق کمیسیون های بالای شرکت های باربری است. برای نمونه کرایه حمل بار از مسیر A به مسیر B توسط صاحب شرکت حمل بار ۲ میلیون تومان تعیین می‌شود. حالا شرکت به راننده می‌گوید که من ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آن را به عنوان حق کمیسون برمی‌داریم و الباقی مال تو!» «اگر سیستم نوبت‌دهی باشد، شرکت زمانی که نوبت راننده رسید باید به وی سرویس بدهد. اما حالا شرکت‌ها دارند به هرکس که دلشان می‌خواهد نوبت می‌دهند.» 🔹 سوما کامیون داران قربانی دلالان هستند؛ باید به جای مبارزه، از ترس سوءاستفاده دلالان میوه، آنها را قربانی دلالان بار نگه داشت؟! 🔶 در بخش دیگر یادداشت آمده است: «قسمت عجیب ماجرا آنجاست که مردم همیشه شاکی از گرانی از اعتصاب کامیون داران حمایت می کنند و با شور و شعف خاصی از آن سخن می گویند. بسیاری از آنها تحت تاثیر برخی کانال های تلگرامی فکر می کنند که اعتصاب کامیون داران قرار است آزادی و رفاه را برایشان به ارمغان بیاورد.» 🔷 این تحلیل، فاصله فهم جامعه نشناسی و جامعه نشناسان از واقعیت و ذهنیت اجتماعی را نشان میدهد؛ 🔹 اولا خرسندی مردم به خاطر همدلی امیدوارانه با توفیق نسبی اعتراضات مردمی است و این فرای موفقیت مادی، دارای ابعاد معنوی، روانشناختی، نمادین و اجتماعی است که البته از سطح فهم جامعه شناسی مادی اندیش فراتر است. 🔹 دوما اگر اعتصاب کامیون داران به نحوی آسیبی خرد و موقت به وضعیت اقتصادی سایر مردم وارد کند، در بلندمدت و به واسطه تشکیل و تکمیل شبکه اعتراضات عدالتخواهانه مردمی اقشار و اصناف مختلف، و تحقق تحمیلی عدالت در حد توان، بهبود وضعیت و عدالت اقتصادی را هم در پی خواهد داشت. 🔹 سوما حتی اگر به واسطه اعتراضات مردمی آسیب های اقتصادی به بخشی از مردم وارد شود، مقصر ضدعدالتان هستند یا عدالتخواهان؟ مقصر مسببان این مشکلات تبعیض ساز و اعتراض آفرین هستند یا مردم کارد به استخوان رسیده و ناچار به اعتصاب؟ مقصر مسئولین و ساختارهایی هستند که به مطالبات مردم توجه و رسیدگی نمی کنند تا اعتصابات طولانی نشود؟ یا مردمی که از زندگی خود برای احقاق حقوق و تحقق عدالت گذشته اند؟ ✍ کیوان سلیمانی 🔴 جامعه شناسی اسلامی 🔴 @iisociology
💠 پیشنهاد تأسیس رشته تخصصی «عدالت پژوهی» در میان مدت و گنجاندن درس «عدالت اجتماعی در اسلام» در کوتاه مدت در گروه علوم اجتماعی اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران 💠 @utsaiss
🔴 عدالتخواهی مردمی و خرده جریانات انتحاری عدالت ستیز 🔹 در مسیر حرکت یک همواره نقاط عطفی وجود دارد که اهمیت ویژه ای دارند. نقاط منحصر به فردی که خبر از تغییرات مثبت یا منفی اساسی می دهند. کنش افراد و جریانات فعال اجتماعی نیز در این مقاطع حساسیت خاصی پیدا میکند. یکی از این در مسیر جامعه ایرانی که البته تک نقطه ای نبوده و با فاصله های زمانی متفاوت، تکرار شده و خواهد شد؛ حول مسئله است. ایران امروز در نقطه عطف مهم عدالت محوری قرار دارد که یک فرصت مطلوب برای تغییرات مثبت است. 🔹 امروز هیچکس از دلسوزان ایران ضرورت عدالت را انکار نمی کند و ایده عدالتخواهی به سمت حرکت میکند؛ همین تغییر مثبت در سطح کلان نسبت به سال و سال های گذشته اهمیت و اثر ویژه ای دارد. گسترش فضای انتقادی در سطح جوانان دانشجو و غیردانشجو و عموم مردم، و گریز و گذر تدریجی از محافظه کاری حداقل در کلام، روند رو به رشدی دارد. همه این موارد مبارک و محترم هستند اما باید با دقت و قدرت به ادامه صحیح مسیر اهتمام ورزید و البته از انحرافات احتمالی هم پرهیز کرد. 🔸 یک سنخ از آسیب های جدی در مسیر عدالتخواهی انقلابی، ذهنیت و خوی و است که انواع، ریشه ها و پیامدهای متعددی دارد. ♦️ در شرایط ویژه تغییر و التهاب اجتماعی، کنش های انتحاری رونق پیدا کرده و از سوی جریانات مختلفی امکان بروز پیدا می کنند: 1⃣ یک دسته، مخالفان ساختار موجود هستند که برای ابراز مخالفت خود با انقلاب و جمهوری اسلامی از هر فرصتی به ویژه در نقاط عطف استفاده می کنند. اهالی این طیف کمتر سنخیت و اشتراکی با عموم مردم دارند و اکثرا از اقشار مرفه یا جناح های سیاسی سوخته ایران ستیز هستند که معمولا با دشمنان خارجی نیز حشر و نشر آشکاری دارند. اصل عمل تخریبی علیه جمهوری اسلامی به هدف سرنگونی در قالب کنش های انتحاری تکراری مستمر بی ثمر، به ویژگی هویتی و فلسفه وجودی این خرده جریانات تبدیل شده است که در بزنگاه ها از سوی اجزای متنوع نظام سلطه، همچون ابزاری بازیچه وار علیه ایران به کار گرفته می شوند. اصرار اینان بر عناد با ایران، راه حلی جز و مقابله با آنها البته در کنار روشنگری های همیشگی و راهنمایی های بزرگوارانه باقی نمی گذارد. وضعیت این گروه روشن است و نیاز به تشریح ندارد. در ایران پس از انقلاب خرده جریانات متنوعی را ذیل این رویکرد می توان مشاهده کرد که البته کمیت و کیفیت و به تبع، موفقیت چندانی نداشته اند. 2⃣ دسته دوم که هویت، جایگاه و جهت گیری کاملا متفاوت و حتی متضادی با دسته اول دارند، بخشی از بدنه مردمی هستند که در شرایط سخت معیشتی و تحت فشار ناشی از تبعیض اجتماعی، ابتدا به سمت عمل انتقادی مطلوب متمایل شده و در انتها برخی از آنها به دلایل مختلف و عموما ناچارا به سمت کنش انتحاری سوق داده می شوند. اساس حرکت انتقادی مردمی این دسته، حق طلبانه و عدالتخواهانه و حقیقتا مظلومانه و مقدس است. وظیفه جریان انقلابی در سطح دانشگاهی و حوزوی، در حرکت های اعتراضی و حتی به روحیه انتقادی و البته به سوی عدالتخواهی انقلابی است. واکنش حکومت به مردم منتقدی که حتی از ناچاری گاه به سطوحی از کنش انتحاری نیز مجبور می شوند، باید و برآورده کردن مطالبات برحق آنها باشد و هر چه جز این باشد اسلامی و انسانی نیست. 3⃣ دسته سوم های رنگارنگی هستند که امروزه زیادتر از/درباره آن ها می شنویم؛ بخش های بریده یا طردشده از جریانات سابقا یا همچنان مسئولی که به جای پذیرش نقش خود در پیدایش وضع موجود و مشورت تخصصی برای جبران اشتباهات و تلاش سازنده جهت رفع مشکلات و بهبود وضع موجود، به کنش انتحاری تخریبی یأس آلود مشغول شده و برای بازیابی قدرت از دست رفته و منزلت بربادرفته خود به زمین و زمان چنگ می زنند. خود این خرده جریانات انتحاری و سران غوغاسالار آنها از اهمیت مستقلی جز برای عبرت تاریخی برخوردار نیستند اما نابودی ظرفیت سازنده بخشی از مردم و جوانان توسط آنها شایسته توجه دلسوزانه است. اهالی این خرده جریانات علاوه بر ناامید کردن جوانان تحول خواه با سیاه نمایی های غیرمنصفانه رسانه ای، و با وجود مردم مردم گفتن های مقطعی و موقتی، با غبارآلود کردن فضا و غوغاسالاری های غیرمنطقی و تشدید جوّ تشنج و توهین و تهمت، ثمری جز قربانی کردن مردم و مطالبات عمومی در پیشگاه منفعت و قدرت شخصی و جناحی خود نخواهند داشت. بهترین مواجهه با این قبایل، اهتمام به حل مشکلات مردم با بازی های این فرقه ها و روشنگری برای جریان انقلابی است، و البته رعایت و حق آنها هرچند آنها به هیچ حق، انصاف و قانونی پایبند نباشند. 🔸 ادامه دارد.. 🔴 جامعه شناسی اسلامی 🔴 @iisociology
💎 عدالتخواهی مردمی و جریان انقلابی عدالتخواه 🔹 برای انجام وظیفه خود در قبال و همراهی آنها برای نجات از تنگنای میان قیچی دولبه و از یک سو، و قیچی دولبه و از سوی دیگر، باید با تمام وجود در فرایندی جهادی و انقلابی و البته عاقلانه تلاش کنند. این تلاش از رهگذر آسیب شناسی و جریان شناسی گذشته تا حال، و شناخت نقشه شرایط موجود برای طرح و عمل آینده سازانه میگذرد. 🔹 با توجه به بافت فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی ایران، سه متغیر اساسی در نقاط عطف اجتماعی نقش به سزایی دارند که برای هر تغییری باید با توجه به آن ها برنامه ریزی و اقدام کرد؛ رهبر، مردم، مسئولین: 1⃣ در نظام ولایت فقیه، نقش کانونی و محوری دارد. طبق این ساختار تا زمانی که فقیه عادل جامع الشرایطی رهبر انقلاب است، جریان عدالتخواهی انقلابی این فرصت را دارد که با هدایت رهبری عادل و عدالتخواه؛ بیشترین کنش انتقادی و مطالبه گرانه را در قبال تمام ساختارها و مسئولان نظام انجام دهد. البته برای فعال کردن این ظرفیت، در تجربه عملی، احتمال مواجهه با مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد که باید تدریجی و به تناسب موقعیت به حل و رفع آن ها پرداخت. جریان انقلابی می تواند و می باید از حق و تکلیف خود در بالفعل کردن ظرفیت عدالتخواهی حداکثری در این نظام امت و امامت استفاده کند. از یک طرف، امت به ویژه جوانان باید در حد توان و امکان، ظرفیت اجتماعی و ذهنیت جمعی لازم و کافی برای تغییرات مثبت اساسی در جهت وضعیت آرمانی نظام و جامعه اسلامی را ایجاد کند، و از جهت دیگر ولی فقیه باید حمایت حداکثری شخصی و ساختاری نسبت به امت و حرکت های عدالتخواهانه مردمی را در حد توان و امکان فراهم کند. 2⃣ بدون اغراق و تظاهر، قهرمان مظلوم انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند. علیرغم خدمات قابل توجه جمهوری اسلامی به مردم به ویژه نسبت به همه دوره های تاریخی از جمله دوران پهلوی، نباید انکار کرد حق مردم به ویژه در مقایسه با آرمان های انقلابی و حتی ظرفیت های واقعی ادا نشده است و طیف کثیری از ساختار ها و مسئولان نظام در دوره های متعدد نسبت به مردم کم توجهی و حتی اجحاف کرده اند. نقطه عطف امروز انقلاب، احیای جایگاه مردم و احقاق حق آنها از طریق تلاش حداکثری برای تحقق عدالت است. البته نقش خود مردم نیز نیاز به اصلاح دارد و لازم است از نظاره گر ظلم پذیر به کنش گر عدالتخواه ارتقاء پیدا کنند. عدالتخواهی مردمی تنها و بهترین راه اسلامی شدن جامعه ایران است. هر تلاشی در خلاف جهت مطالبه انقادی مردمی؛ نه تنها خلاف عدالت و امت که حتی مخالف امنیت و حکومت است. 3⃣ فعلی و سابق و اسبق، بدون تعارف متهمین ردیف اول وضع موجود هستند. ایجاد اصلاحات اساسی در رویکرد و عملکرد مسئولین و حتی تصفیه اضطراری عناصر خائن یا راکد، مأموریت ویژه امروز انقلاب است که باید توسط ولی فقیه، مردم به ویژه جوانان عدالتخواه و مسئولین به ویژه بخش وفادار و کارآمد انجام شود: علاوه بر تعیین مسیر کلان و راهبردهای کلی، با تکمیل حمایت های همیشگی از جریانات عدالتخواه به ویژه درباره مسائل و مصادیق ملموس. و عدالتخواه با تقویت تلاش های انتقادی و البته ارائه طرح های پیشنهادی و همچنین روشنگری پیرامون وضعیت و جریانات موجود و گسترش ارتباطات و اشتراکات شبکه ای با همه مردم. و با حضور فعال در مسئولیت های ریز و درشت کشور و ارتقاء انتقادی به سوی جامعه عدالتخواه متشکل از جماعت های به هم پیوسته مطالبه گر و مشارکت کننده. و با تغییر ذهنیت قیم مآبانه و طلبکارانه به سمت ذهنیت خدمتکارانه و بدهکارانه و البته تغییر از نفع محوری شخصی به سمت ترجیح خیر جمعی و تغییر از انفعال دیوان سالارانه به سمت جهاد انقلابی. 💎 برای شناخت جامعه به معنای عام جهت اصلاح و ساخت آن، علاوه بر این سه متغیر درهم تنیده که از جنس کنشگر خارجی هستند، باید سه متغیر مهم دیگر که ما به ازاء خارجی نداشته اما دارای هویت و اثر واقعی هستند نیز توجه کرد: (ساختارساز)، (عمومی و خواص) و (مبانی، انضمامیِ انسانی و طبیعی). توضیح این سه گانه در یادداشت مستقلی خواهد آمد. ✍ کیوان سلیمانی 💠 جامعه شناسی اسلامی 💠 @iisociology
🔴 مطالبه باید نه صرفا #مصادره بلکه #محاکمه باشد و آن هم نه فقط #فیروزآبادی که همه موارد مشابه و البته عوامل ایجاد و استمرار این #استعمار_داخلی 🔺 #سرلشگر تنها نیست! 🔴 @ut_armanedalatkhahi
🔴 تروریست ها در تهران! ⭕️ یادگار امام و تروریسم کاپیتالیستی. 🔻 این ایام شاهد نمونه های بسیاری از اجتماعی شدن امر سیاسی ، این ، هستیم؛ مثل کورس اتوموبیل های لوکس در بزرگراه ! اما آن ، احمد خمینی بزرگ، نظرات بسیار انقلابی نسبت به سرمایه داران زالوصفت که آنها را می نامید، داشت و خواستار برخورد جدی با آنها بود، مشابه برخورد با منافقین، همان . برخورد فوری و قاطع با مانور تجمل های کذایی که عامل عادی سازی تبعیض متعفن و تشدید تنفر مستضعفین هستند، ضروری است، البته این تنها تفاله های و بعضا توله های هستند؛ چه سیاستمداران مصلح اقتصادی و چه سرلشگران مسلح نظامی! طبیعی است باید برای مبارزه ساختاری و معرفتی و اجتماعی با آنها سهم بسیار بیشتری قائل شد. 🔺 مرحوم احمد خمینی: «باید با و به خارج به شدت برخورد کنیم. ... از اول گفتیم که اینگونه سرمایه‌داران به غیر از منافع شخصی به چیزی معتقد نیستند. چون جو عمومی کشور مذهبی است، با یک و تسبیح، خود را مسلمان دوآتشه جا می‌زنند و به کار خودشان مشغول می‌شوند. ... بعضی خیال می‌کنند به بخش خصوصی بها دادن به معنای به شکلی است که هر اندازه خواستند خون مظلومین را در شیشه بکنند. این گونه نمی‌شود. امام راحل از اول گفته‌اند که روحانیت به خون تشنه است ... مشکل ما تنها این نیست که دولت‌های غربی با ما مخالف هستند، اگر ما با به طور سنجیده‌ای برخورد می‌کردیم آنها نمی‌توانستند در برابر دولت و ملت یک مساله‌ای را ایجاد کنند .... اگر ما با سرمایه‌داران همانند برخورد می‌کردیم اوضاع کشور به این صورت در نمی‌آمد، یک عده سرمایه دار زالو صفت به این بهانه که مضر است، به حال خود رها شده و به جان این ملت افتاده‌اند. کسی منکر این نیست که اقتصاد دولتی مضراتی دارد اما به این بهانه نباید لجام گسیختگی اقتصاد حاکم شود.» ✍ کیوان سلیمانی 🔴 t.me/nehzatedalatkhahi/1845 🔴 جامعه شناسی اسلامی 🔴 @iisociology
🔴 اگر حمله ائتلاف #عربستان_امارات با حمایت #آمریکا_اسرائیل و شرکت کماندوهای اجاره ای #اروپایی علیه #یمن؛ #جنگ_جهانی پشت پرده #جام_جهانی نیست پس چیست؟ 🔴 @iisociology
🔴 شهیدچمران؛ انقلابی عاشق عاقل عارف! 🔻 چمران نماد یک عقلانیت انقلابی عاشقانه است، مردی که در نبرد، چریکی کم همتا، در علم، دانشمندی نام آشنا و در معنا، متفکری ژرف پیما و در عشق، آشفته ای شیدا و در عرفان، فانی ای ناپیداست. 🔻 مرد اشک های به هنگام برای کودکان مظلوم لبنان و مرد غرش های به موقع برای معاندین ظالم بعثی و مرد اطاعت با محبت و معرفت از ولی فقیه زمان. 🔻 مرد تعادل در مواجهه با جاهلان افراطی زمان و مرد قیام علیه خفتگان تفریطی دوران. آزاده مردِ شهید افترای افراطیون و تهمت تفریطی ها. 🔻 مرد جمع اضداد، مرد قلم و تفنگ و گل و خون و اشک و لبخند، مرد عقل و عشق. 🔺 چمران؛ انقلابیِ عاقلِ عاشقِ عارف! 🔴 جامعه شناسی اسلامی 🔴 @iisociology
🔴 بیانیه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران درباره وقایع دی ماه 1396 و محکومیت های اخیر دانشجویان 🔷 آنچه در دی ماه 1396 روی داد، آشکار شدن یک بعد مهم از باطن جامعه ایران و دشمنان آن بود؛ و . اصل واقعه، اعتراضات عموما اقتصادی_اجتماعی و گاها درآمیخته با وجوه سیاسی_فرهنگی بود که پس از مدت ها کم توجهی نهادهای مختلف حکومتی، نهایتا زیر غبار اغتشاشات پنهان شد. 🔹 اعتراضات عدالتخواهانه برخواسته از متن واقعیات خارجی یعنی بی عدالتی های واقعا موجودی است که علل متعددی داشته و نیازمند تحلیلی مستقل است. ما معتقدیم راه حل کاربردی این مسئله و در واقع راهبرد اساسی اسلامی شدن جامعه و جمهوری ماست و باید از این عدالتخواهی مردمی که عامل تداوم انقلاب اسلامی و تکامل جمهوری اسلامی است، استقبال شود. 🔺 بنابراین مطالبه کلی ما از همه ارکان جمهوری اسلامی ایران، فراهم کردن شرایط حداکثری برای عدالتخواهی آزادانه است، البته نه با سیاستگذاری های عوام فریبانه ای مانند سرکوب پیچیده تجمعات طبیعی مؤثر با تبدیل آنها به تظاهرات مصنوعی عقیم در کمینگاه های محدود و معین. 🔹 حق انتخاب و آزادی عمل از پیش نیاز های امکان عدالتخواهی است. ما معتقدیم نوعی عدالتخواهی مقدماتی اجتناب ناپذیر است. طلب و تحقق عدالت جز در جامعه ای آزاد امکان پذیر نیست. 🔺 بنابراین پذیرش و گسترش حق عمومی آزادی عمل به ویژه آزادی بیان و پس از بیان تا حد امکان و نامحدود مگر به حدِ قانون عادلانه، مطالبه تکمیلی ماست. 🔹 بدیهی است که برخورد سختگیرانه با مردم معترض و دانشجویان منتقد، از مصادیق بارز نقض فاحش شرایط لازم برای است. به نظر می رسد محکومیت های غیرقطعی اما غیرمنطقی دانشجویان دانشگاه تهران به خاطر تجمعات دانشجویی دی ماه از همین جنس باشند، آنهایی که نه به صورت سازمان یافته و بر اساس برنامه ریزی تخریب گرانه بلکه بر اثر احساسات و تصمیمات عجولانه متأثر از تبلیغات رسانه ای به اعمال ساختارشکنانه و غیرقانونی اقدام کردند. 🔺 بنابراین اجرای عدالت برای همه دانشجویان و رأفت در قبال دانشجویان نادم، مطالبه خاص مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران است. توضیح ادله احکام صادره، کمترین درخواست جامعه دانشگاهی از قوه قضاییه در راستای شفافیت مسئله است. 🔹 ما معتقدیم به معنای فراهم کردن شرایط امن مطالعات و مطالبات آزادانه عدالتخواهانه دانشجویان، به ویژه در مقابل نگاه و رویکردهای محافظه کارانه و سرگوبگرانه است. امنیت به معنای ترجیح ثبات و سکون بر تغییر و اصلاح نیست. امنیت امکان زندگی توأم با آسایش و آرامش در ابعاد نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با امکان رشد پیوسته در شاخص های کلیدی عدالت و آزادی است. امکان طرح مسالمت آمیز و قانونی نظرات و انتقادات گرایش های مختلف از ضروریات ابتدایی دانشگاه امن است. 🔺 بنابراین مطالبه ما از مسئولین جمهوری اسلامی از جمله در دانشگاه تهران، پذیرش و عمل طبق این نگاه است. دانشگاه تهران موظف به پیگیری قانونی وضعیت دانشجویان و تلاش برای تحقق شفافیت و عدالت توأم با رأفت در قبال آنان است. 🔹 همه می دانیم تجمعات دی ماه جریانات مختلف دانشجویی که شامل هم می شد، در ساعاتی به اظهارات غیرمنصفانه و توهین آمیز از سوی گروه خاصی انجامید و این ها نیز نه کاملا ناشی از احساسات بلکه در مواردی عامدانه بوده، اما هر اشتباه عامدانه یا آغشته به احساسات جوان دانشجو و غیردانشجویی از نوع و سازمان یافته پادوهای آدمکش آمریکا و سازمان منحوس منافقین نیست! طبیعی است ما در کنار حمایت همیشگی از همه انتقادات و اعتراضات منطقی و معقول، با اقدامات منافقانه و معاندانه و همسویی عامدانه با دشمنان انقلاب اسلامی نیز به جد مخالفت می کنیم. 🔺 بنابراین علاوه بر تأیید مدارای نسبی مسئولین با اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویی و ضمن مخالفت شدید با هرگونه سرکوب خشونت آمیز یا برخورد تحقیرآمیز با معترضان، خواستار افزایش و استمرار و بسط مدارای منطقی قانونی با منتقدان هستیم و دستگاه های ذی ربط را به تبعیت عملی از تفکیک مدنظر رهبر انقلاب دعوت می کنیم و امیدواریم اثر حداکثری آن را در تجدیدنظر پیرامون احکام صادره برای دانشجویان و همچنین تصمیم گیری درباره احکام صادرنشده مشاهده کنیم. 🔷 همراهی کم نظیر جریانات مختلف دانشگاه در دفاع از حقوق دانشجویی، فرصت مناسبی برای ترمیم بخشی از زخم خورده جوانان و جامعه نسبت به قوه قضائیه است. قطعا چشاندن طعم شیرین عدالت توأم با رأفت اسلامی، برکات بسیاری حتی در زمینه امنیت مدنظر دستگاه های اطلاعاتی و قضایی در پی خواهد داشت ان شاء الله. 🔴 مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران 🔴 @ut_armanedalatkhahi
🔴 دشمن اصلی ایران؛ لیبرال_متحجرین یا کمونیست_منافقین؟ ⭕️ سلبریتی_نوکیسه، تفاله پیوند تحجر_تجدد فکری_اقتصادی است! ♦️ رهبر انقلاب اخیرا به معارضین چهارگانه داخلی انقلاب اشاره کردند که البته چهارمی در اکثر رسانه ها از قلم افتاد: ها، ها، و ! 🔻 همواره علیه کمونیست ها و منافقین توجه سیاسی و امنیتی بسیاری می شود در حالی که نه کمونیست های به تاریخ پیوسته خطر چندانی برای انقلاب دارند و نه منافقین منفور. کمونیست ها هیچگاه جذابیتی برای مردم مسلمان ایران نداشته اند و منافقین نیز چنان جایگاه منفی ای در ذهنیت جمعی ایرانیان پیدا کرده اند که از سوی اکثریت منتقدین و مخالفین و حتی برخی معاندین نظام هم مورد نفرت و قرار می گیرند تا حدی که در فضای مجازی و واقعی به ترجیح جمهوری اسلامی بر منافقین خائن اقرار می شود. آنها از سوی جریانک های براندازی مثل سلطنت طلبان، مارکسیست ها و معاندین پراکنده مورد علنی قرار می گیرند، البته تقابل ها و معارضه های چندجانبه زودهنگام میان همه خرده جریاناتِ مثلا برانداز جاری است که وضعیت شان را بیشتر شبیه یک طنز کرده است تا مبارزه جدی علیه یک کشور؛ از این نظر نفعشان برای ایران بیشتر از ضررشان است، مثلا در حمایت گاودوشانه! آمریکا از منافقین. 🔺 سخن این است که تهدید اصلی انقلاب، دوگانه لیبرال_متحجرین است که امروزه در مسیر یگانه شدن هم حرکت می کنند. لیبرال هایی که پس از رحلت امام به واسطه دور شدن از جوّ انقلابی دهه آغازین، پایان جذابیت های رقیب مارکسیستی با فروپاشی شوروی و البته با حمایت همه جانبه جهان لیبرال غرب و غفلت های داخلی توانست بخش بسیاری از را تسخیر کند و جز در زمینه های انتزاعی معرفت دینی و ظاهری مناسک مذهبی با مخالفت های چندان جدی ای در ابعاد سیاسی و مواجه نشود. جریان نولیبرال پس از فتنه 88 با عبور از آن مواضع حساسیت ساز الهیاتی الحادی و تقابل ظاهری منبعث از روشنفکری دینی و طرفداران به سمت اتحادی استراتژیک با قشر متحجر عموما حوزوی خزیده و تلاش کرده از ظرفیت مذهبی و اجتماعی و برخی مراجع و فضلا نیز در جهت نیات و عملیات خود نیز استفاده کند. تجربه کودتای 88 راهبرد استحاله را جای براندازی نشاند. 🔺 برخی نشانه های فکری و رفتاری این خوره ارتفایافته! که شایسته مبارزه متمرکز از سوی جریان انقلابی است را میتوان در همسویی نظرات اقتصادی و سیاسی برخی با احزاب و جریان لیبرال، و سطحی ترین ثمرات آن را در شیوع توأمان پدیده ای بین آقازاده های پراکنده پیرامون مسئولان و آقازاده های حوالی بیوت مراجع، با حسرت و نفرت به نظاره نشست و البته با شجاعت و قدرت علیه آن به مبارزه برخواست. 🔺 قسمت عجیب و مهم ماجرا اختلافات و متحجرین و کاپیتالیست هاست که منطقا نمی تواند دوام داشته باشد؛ حفظ مذهبی سطحی از سوی سکولارهای اقتصادی از یک سو و و علایق دینی جریان متحجر از سوی دیگر این مشکل را نیز حل خواهد کرد! شایع ترین نشانه ظاهری این تشدیدِتشابه را می توان در شیوع توأمان پدیده گری میان قشر فرهنگی! آقازاده های سکولار جریان و مشاهده کرد! 🔺 بدترین وضعیت و بهترین مثال امتزاج دو خصلت درهم تنیده نوکیسگی و سلبریتی مآبی در آقازاده هایی قابل مشاهده است که همزمان در فعالیت های رانتی و فعالند. های مدیرعامل شرکت و تهیه کننده فیلم یک قشر رو به رشد هستند! مثال مصرف کننده، آقازاده ناب، طلبه فشن، احمد خمینی؛ عصاره رذایل حکومت است! 🔺 پدیده های ظاهرا دوگانه اما باطنا همجنس لیبرال و حزب اللهی که در موارد متعددی علاوه بر بنیادین به سمت های نمادین هم حرکت می کنند، در عین حال که آسیب های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بسیاری را به کشور و انقلاب وارد کرده اند اما تفاله ها و گاه توله های اتحاد دوگانه مبنایی و مهم تری هستند؛ همسویی ساختاری و فکری جریان سرمایه داری با جریان سرمایه سالاری. 🔺 مهلک ترین ضربات را همین دوگانه محافظه کار سرمایه سالار به انقلاب زده اند و اگر امروز دلسوزان جمهوری اسلامی به دنبال نجات ایران هستند راهی جز مبارزه همه جانبه با این دشمن نفوذکرده درون همه لایه های معرفتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام ندارند. اولویت دادن تهدیدات امنیتی دوگانه کمونیست_منافق بیراهه ای بیش نیست که چه بسا از سوی دوگانه ذی نفع لیبرال_متحجر تجویز شده و در آتش آن دمیده شود. مقابله با دوگانه برانداز انتحاری از خارج برخواسته واجب است اما مبارزه با دوگانه استحاله کننده انحرافی در داخل نشسته از اوجب واجبات است. ✍ کیوان سلیمانی 🔴 جامعه شناسی اسلامی 🔴 @iisociology
🔴 حوزه عامل انحراف؟ 1⃣ عدم تدوین صحیح نظریه عدالت اسلامی عامل اصلی انحراف است. 2⃣ حوزه مسئول اصلی تدوین صحیح نظریه عدالت اسلامی است. ◀️ حوزه عامل اصلی انحراف است. 🔴 @iisociology
💠 پیوند عدالت‌خواهی و عدالت‌پژوهی 🔹گزارش اندیشه ورزی پیرامون عدالت در نشست های انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی و مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران را در شماره24 فصلنامه صدرا بخوانید 💠 @utsaiss
سکولاریسم اسلامی علیه اسلام انقلابی: شیخ ابراهیم زنجانی، فقیه شیعه، سیاستمدار ایرانی، آزادی‌خواه، روشنفکر و عضو لژ بیداری در انقلاب مشروطه؛ قاضی اعدام شیخ فضل الله نوری، سیاستمدار ایرانی، مجتهدشیعه!
#غیرت_دینی فقیه متفکر، فیلسوف عارف، شهیدمطهری، او را تا نوشتن داستان و راستان هم کشاند؛ اما طلبه های پیر و جوان متحجر عموما اخباری و متجدد عموما هایدگری دوران ما از پرداختن به #مقتضیات_زمان ابا دارند!
💠 عدالت در دیدبان آذربایجان شرقی: 🔹 طبقه مرفه جدید 👤 مجتبی نامخواه 🔹 دستاورد تجمع علیه بی حجابی! 👤 روح الله رشیدی 🔹 شوخی شفافیت و عدالت کشکی! 👤 کیوان سلیمانی 🔹 و... 💠 @iisociology
🔴 نامه سرگشاده به شهردار تهران ⭕️ نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به دکتر افشانی درباره خویشاوندمداری در شهرداری تهران بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر سید محمدعلی افشانی شهردار محترم تهران سلام علیکم 🔻 اخباری که از خویشاوندمداری شبه سلطنتی و انتصابات رانتی در شهرداری تهران در رسانه های معتبر متعدد منتشر شده و از سوی شورای شهر هم مورد تأیید کلی قرار گرفته و البته سال هاست مورد نقل و نقد مردمی قرار گرفته است، مایه وهن شهرداری پایتخت جمهوری اسلامی و دلسردی مضاعف اقشار مختلف ایران انقلابی است؛ ضروری است در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی و شفاف سازی در قبال انتقادات مردمی و شبهات رسانه ای اقدام نمایید. صحت این حجم از نسبت های خانوادگی مدیران و مسئولان در سطوح مختلف شهرداری تهران که محدود به دوره و جناح خاصی هم نیست، هیچ علتی جز رابطه سالاری و خلأ سازوکار بازدارنده نمی تواند داشته باشد. 🔻 اقوام و آشنایانی که برای مسئولیت هایی در شهرداری های مناطق مختلف تهران انتخاب می شوند یا شایستگی لازم را ندارند که ظلم آشکار است، یا شایستگی لازم را دارند که باید پرسید بر اساس چه فرایند رقابتی عادلانه ای از سایر نخبگان کشوری شایسته تر تشخیص داده می شوند؟ حتی اگر در صورت شایستگی برابر، شایسته آرمان های انقلاب و اهداف جمهوری اسلامی و شعارهای مسئولان است که نخبگان مردمی برای خدمت در نظام نسبت به قوم و خویشان اولویت داشته باشند! 🔺 آقای افشانی! حجم عظیم تبعیض در بخش های مختلف ساختارهای دولتی و غیردولتی، چنان زخم عمیقی بر اعتماد اجتماعی وارد کرده که انتظار تحمل تبعیض های فزاینده توسط مردم ظالمانه و غیرممکن به نظر می رسد، باید بر شما روشن باشد که واجب است فورا نسبت به فامیل گرایی و باندبازی در سطوح مختلف شهرداری تهران به صورت قاطع اقدام کنید تا شاید اندکی از خسارت انباشته شده جبران شود؛ انتظار مردم و پیشنهاد ما عزل فوری و بی ملاحظه همه آن هایی است که هرگونه نسبت فامیلی، رفاقتی، شراکتی یا ... با مسئولان فعلی، سابق و اسبق رده های مختلف نظام دارند؛ خیل کثیر نخبگان توانمند و نیازمند کار چنان است که جای نگرانی برای جایگزینی نیرو وجود نداشته باشد. 🔺 جناب شهردار! لازم است با همکاری شورای شهر _که گویا بعد از اشغال بسیاری از سمت ها توسط ژن های خودبرتربین به فکر قانون ناقص و غیرجبران کننده عدم استخدام خویشاوندان مدیران ارشد در بدنه شهرداری افتاده است_ تدبیری پیشگیرانه بیاندیشید تا هم پشتیبان قاطع اقدامات لازم برای جبران گذشته و اصلاح حال شود و هم مانعی مستحکم مقابل تکرار این تجربه های تلخ در آینده باشد. طبیعی است که هر طرح محافظه کارانه یا تقلیل گرایانه ای موجب تمدید و حتی تشدید نارضایتی انتقادی مردم و دانشجویان ایران و تهران بزرگ خواهد شد. به امید ظهور منجی عدالت گستر گیتی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران دوم مرداد 1397 ⭕️ رونوشت: شورای اسلامی شهر تهران 🔴 عدالتخواهان دانشگاه تهران 🔴 @ut_armanedalatkhahi
فاجعه آشنای شوک درمانی؛ نئولیبرال ها از جان مردم چه می خواهند؟ #مرگ_درمانی @iisociology
🔴 همسویی نئولیبرال های وطنی و عدالتخواهان تخصصی؟ ⭕️ عدالتخواه دقت کن! 🔻 همسویی عجیبی بین برخی اعضای تیم اقتصادی و کمیسیون اقتصادی و جریان اقتصادی (سازندگی قوچانی و دنیای اقتصاد و ..) و های مشهور (موحدی کرمانی تهران) و حتی (براتی و یکی از کارشناسان برنامه ) و اقتصاددان سیاسی مذهبی (مجید شاکری) و... در حمایت از طرح مشاهده شده و توسط بسیاری از رسانه های حتی عدالتخواه بازنشر شده؛ در مقابل اقتصاددانان (حسین و فرشاد مؤمنی و احسان سلطانی) و برخی پژوهشگران و سیاسی (یاسر جبرائیلی و..) با این طرح مخالفت میکنند. با مرور مجموعه تحلیل ها، نظر مخالفان مطلوب تر به نظر میرسد، دولت باید به جای تساهل در برابر سهم خواهان و داران، با کمک بازوی قضائی به مصاف متخلفان و برود و سرمایه نجومی دانه درشت ها و آقازاده ها و اختلاس گران و رانت بگیران را باز پس بگیرد و وضعیت اسفناک مملو از تبعیض را اصلاح کند و در حمایت از مانع بی رویه و قاچاق شود و راهکارهای دیگری که در تحلیل های منتقدان (در رسانه ها و در همین کانال جامعه شناسی اسلامی) قابل مطالعه است. 🔻 علاوه بر ماجرای بازار ثانویه، چندی پیش در ماجرای توسط بخش خصوصی نیز همگرایی مشابهی مشاهده شد؛ آنجا که مکررا بر این سیاست اقتصادی تأکید میکند و برخی دوستان و آن را تأیید می کنند. عجیب است که این دوستان عدالتخواه از فروش توسط دولت به هر قیمتی به هر شخص و گروهی در قالب بخش خصوصی دفاع میکنند؛ در ایران یعنی دانه درشتان و رانت خواران نوسرمایه دار و های مفتخور؛ بخش خصوصی یعنی همان . وقتی از بخش خصوصی برای خریدوفروش نفت در شرایط دعوت میشود مشخص است که بسیار مفت به آنها فروخته میشود! عجیب است که در رسانه مدعی از سیاستی که عملا حراج بیت المال به نفع خواص است حمایت میشود و حتی از عدم اجازه به بخش خصوصی برای گله میکنند؛ اگر طبقه مرفه جدید و داشته باشد که دیگر خود خدا مگر حریفشان شود! تقویت طبقه مرفه جدید به آنها امکان و توان سلطه بیشتر بر و و را میدهد و چه بسا هر چند وقت یک بار بازی بزرگی راه بیندازند تا از دولت این چنین اخاذی کنند؛ چگونه میگویند که مهم نیست چه کسی نفت را میخرد؟ چرا به جای فروش نفت خام به هر قیمتی، بر ریشه کنی رانت های میلیاردی و فرارازمالیات های میلیاردی تمرکز نمیشود؟ 🔺 اگر و را در عدالت محوری بسنجیم قطعا در دو سویه کاملا قرار دارند اما این دو کارکردگرایانه قابل تأمل و لازم به تذکر است. آیا غلبه نگاه اقتصادی بر رویکرد اجتماعی در این باره تأثیر معناداری داشته؟ ✍ کیوان سلیمانی 🔴 جامعه شناسی اسلامی 🔴 @iisociology