شب هشتم محرم الحرام 1444.aac
25.55M
🔰 توحید داروی دردها
🗓 شب هشتم محرم الحرام 1444
🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها)
📌 جزع و معنای آن
📌 آثار اخروی جزع و اثر درمانی آن
📌 توجه به ظرفیت بلا در رشد و اثر درمانی آن
📌 توجه به مصائب بزرگتر و اثر درمانی آن
📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور
📌 روش درمان جزع با توحید
#تربیت
#توحید
#مکتب_تربیتی_توحیدی
#توحید_درمانی
#بخل
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
شبنهممحرمالحرام1444.aac
33.46M
🔰 توحید داروی دردها
🗓 شب نهم محرم الحرام 1444
🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها)
📌 حقد و کینه و معنای آن
📌 تفاوت حقد و کینه با برائت از دشمنان
📌 آثار اخروی حقد و کینه و اثر درمانی آن
📌 آثار دنیوی حقد و کینه و اثر درمانی آن
📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور
📌 روش درمان حقد و کینه با توحید
#تربیت
#توحید
#مکتب_تربیتی_توحیدی
#توحید_درمانی
#حقد_و_کینه
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
شب دهم محرم الحرام ۱۴۴۴.aac
19.67M
🔰 توحید داروی دردها
🗓 شب دهم محرم الحرام 1444
🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها)
📌 راه های درمان یاس و افسردگی در مکاتب اخلاقی
📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور
📌 روش درمان یاس و افسردگی با توحید
#تربیت
#توحید
#مکتب_تربیتی_توحیدی
#توحید_درمانی
#یاس_و_افسردگی
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
33.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان
🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان > ویژگی های منحصر به فرد این طرح و الگو
📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان چه ضرورتی دارد؟
📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان چه ویژگی ها و امتیازاتی نسبت به طرحها و الگوهای دیگر دارد؟
#الگوی_دینی_راهبردی_تربیت_کودک_نوجوان_و_جوان
#مباحثات_تربیت_نوجوان
#تربیت_اسلامی
#تربیت
#الگوی_راهبردی
#دوره_آموزشی
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
27.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان
🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> ضرورت، تعریف و اقسام الگو
📌 الگو و الگوسازی چه ضرورتی دارد؟
📌 الگو چیست؟
📌 تفکیک بین اقسام الگو چه ضرورتی دارد؟
📌 اقسام الگو چیست؟
#الگوی_دینی_راهبردی_تربیت_کودک_نوجوان_و_جوان
#مباحثات_تربیت_نوجوان
#تربیت_اسلامی
#تربیت
#الگوی_راهبردی
#دوره_آموزشی
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
44.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان
🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> اقسام الگو> مثال الگوی راهبردی و الگوی راهکاری
📌 نمونه الگوی راهبردی و الگوی راهکاری
📌 الگوی کلی مسجد مطلوب از منظر اسلام
📌 الگوی راهکاری مسجد مطلوب از منظر اسلام
📌 دخالت فقیه در الگوهای راهکاری چه ضرورتی دارد؟
📌 علت توقف الگوهای راهکاری بر الگوهای راهبردی چیست؟
📌 دلیل انحصار تولید الگوهای راهبردی در فقیه چیست؟
📌 اولویت اصلی و وظیفه ذاتی حوزه علمیه چیست؟
📌 رسالت اصلی و وظیفه ذاتی یک طلبه چیست؟
📌 آیا دین در تمام عرصه ها دارای الگوی راهبردی هست؟
#الگوی_دینی_راهبردی_تربیت_کودک_نوجوان_و_جوان
#مباحثات_تربیت_نوجوان
#تربیت_اسلامی
#تربیت
#حوزه_علمیه
#الگوی_راهکاری
#الگوی_راهبردی
#فقه_تمدنی
#علم_دینی
#دوره_آموزشی
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
50.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان
🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> اقسام الگو> تفاوت های الگوی راهبردی و راهکاری
📌 الگوهای راهبردی چه تفاوتهایی با الگوهای راهکاری دارند؟
📌 هدف از هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟
📌 ابزار تولید هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟
📌 نوع قضیه های هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟
📌 مراحل کشف و تولید هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟
📌 چرا سیر مراحل در روش تولید الگوهای راهبردی در مقایسه با روش تولید الگوهای راهکاری معکوس است؟
#الگوی_دینی_راهبردی_تربیت_کودک_نوجوان_و_جوان
#مباحثات_تربیت_نوجوان
#تربیت_اسلامی
#تربیت
#حوزه_علمیه
#الگوی_راهکاری
#الگوی_راهبردی
#فقه_تمدنی
#علم_دینی
#دوره_آموزشی
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
17.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان
🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> توضیح اصطلاحات به کار رفته در عنوان طرح
📌 مقصود از «الگو» چیست؟
📌 مقصود از «دینی» چیست؟
📌 مقصود از «راهبردی» چیست؟
📌 مقصود از «تربیت» چیست؟
📌 مسائل راهبردی و راهکاری الگوی دینی راهبردی تربیت کدامند؟
📌 چرا از الگوی راهکاری تربیت کودک، نوجوان و جوان صحبت میکنیم؟
📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان در چه مقیاسی قابل مصرف هست؟
#الگوی_دینی_راهبردی_تربیت_کودک_نوجوان_و_جوان
#مباحثات_تربیت_نوجوان
#تربیت_اسلامی
#تربیت
#حوزه_علمیه
#الگوی_راهکاری
#الگوی_راهبردی
#فقه_تمدنی
#علم_دینی
#دوره_آموزشی
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان
🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی
📌 تبیین موضوع الگوی راهبردی
#الگوی_دینی_راهبردی_تربیت_کودک_نوجوان_و_جوان
#مباحثات_تربیت_نوجوان
#تربیت_اسلامی
#تربیت
#حوزه_علمیه
#الگوی_راهکاری
#الگوی_راهبردی
#فقه_تمدنی
#علم_دینی
#دوره_آموزشی
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
----«بسم الله الرحمن الرحیم»----
----«افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد»----
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود
1⃣ قسمت اول
📌 چندی است برخی از کانالهای زرد که معلوم نیست از کجا و توسط چه کسانی اداره میشوند، نسبت به مباحثات انجام شده در گروه «مباحثات تربیت نوجوان» حرفهایی را منتشر کرده اند که خلاف واقع هستند. ابتدا قصد نداشتم به این حرفها واکنشی نشان بدهم اما به دلیل ایجاد سو ٕ تفاهم برای برخی از عزیزان، دیدم بهانه خوبی برای بازگو کردن برخی از نکات هست.
📌 گروه «مباحثات تربیت نوجوان» در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با هدف بحث و گفتگو و تضارب آرا ٕ در فضای پیامرسان ایتا شروع به فعالیت کرد.
نقطه شروع این گروه هم گفتگوهای رد و بدل شده بین حجه الاسلام غنوی و حجه الاسلام وکیلی بوده و ناظر به بحث های این دو بزرگوار فعالیت خود را آغاز کرده.
علت آن نیز همانگونه که تذکر داده شده بود، عدم تراکم نظریات و بحثها در موضوع مهم تربیت هست. چه اینکه طرفین نیز بر این موضوع تاکید داشتند و بنا نبوده که بحثها در این نقطه متوقف بماند.
📌 استاد وکیلی به دلیل اهمیتی که برای این موضوع قائل بودند، لطف کردند برای شروع مباحثات لینک گروه رو در کانال خود قرار دادند تا افرادی که علاقه مند به پیگیری این گفتگوها هستند، از آن طریق هم در گروه حاضر بشوند و از مباحثات استفاده کنند. قرار هم بر این بود تا از طریق بنده نظرات خود را در گروه بیان کنند و به سوالات پیش آمده پاسخ بدهند و هیچگونه دخالت مستقیمی در روند مباحثات نداشتند.
📌 همزمان با راه اندازی گروه، از طریق یک واسطه، تلاشهایی هم انجام دادیم تا نظرات استاد غنوی نسبت به ملاحظات استاد وکیلی را در قالب یک فایل صوتی جویا شویم و منعکس کنیم. اما موفق به این کار نشدیم. اتفاقات، رفت و برگشتهای انجام شده در گروه هم هیچ ارتباطی به استاد وکیلی ندارد و مسئولیت آن تماما برعهده افرادی است که قدم رنجه کردند و در آن گروه به اظهار نظر پرداختند. سابقه مباحثات انجام شده در آن گروه نیز موجود هست و هر کسی که خواسته باشد میتواند مراجعه و ملاحظه کند.
📌 هدف از راه اندازی این مباحثات توفق و غلبه دادن یک شخصیت بر شخصیت دیگر نبوده و صرفا جهت تضارب آرا ٕ شکل گرفته است تا بتوانیم یک قدم فهم خودمون از متون دینی را ارتقا ٕ بدهیم. چه اینکه طرفین گفتگوها مدعی استناد طرح خود به متون دینی و مدعی عدم استناد طرح طرف مقابل بوده و هستند. کما اینکه صحبت از استناد بسیار پر رنگ بود و در گفتگوهای رد و بدل شده قابل مشاهده است.
📌 حال اینکه این مباحثات چه نتیجه ای در بر داشته بر عهده بنده یا طرفین گفتگو نیست. این مباحثات صرفا از این جهت انجام شده تا سرورانی که در آن گروه در خدمتشون بودیم، بتوانند بحثها را بررسی کنند و خود به نتیجه برسند. ما موظف نیستیم به جای مخاطب بیاندیشیم و فکر بکنیم. فقط موظف هستیم نتایج تحقیقات و بررسی ها را به نحو احسن ارائه کنیم. حال اینکه مخاطب چه نتیجه ای میگیرد و کدام نظر را انتخاب میکند، ما عهده دار آن نیستیم.
➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود
2⃣ قسمت دوم
📌 اینکه عده ای بخواهند بسته شدن گروه و جمع بندی های انجام شده در گروه را دال بر شکست یک طرف و عدم توانائی پاسخگویی طرف دیگر جلوه بدهند، دچار مغالطه استدلال به اعم شده اند. چه اینکه بسته شدن گروه هیچ ارتباط منطقی با نتیجه ای که برخی گرفته اند ندارد و میتواند علت های دیگری داشته باشد که علت آنرا در ادامه توضیح خواهم داد.
آنچیزی که برتری یک نظریه را مشخص میکند و ارتباط منطقی با پیروزی و شکست یک نظریه بر نظریه دیگر دارد، استدلالهایی است که طرفین ارائه میکنند. عرض شد هدف از مباحثات صرفا تضارب آراء بوده ولی اگر کسی قصد دارد برتری یک نظریه را نتیجه و آنرا سردست بگیرد، باید ضعف استدلالهای یک طرف را به صورت دقیق نشان بدهد. اینکه بگوییم: «فلانی مغالطه کرده است» و نتوانیم نشان بدهیم که: «نقطه غلط دقیقا چیست؟» و «مرتکب کدام نوع مغالطه شده است؟» خود یک مغالطه محسوب میشود.
تاکید میکنم صرف انتساب مغالطه به یک نظریه مغالطه نیست، بلکه اگر این انتساب همراه با توضیح دقیق و وجه مغالطی بودن آن نظریه نباشد مغالطه محسوب میشود که فی ما نحن فیه چنین است و این کانالهای زرد دقیقا وجه مغالطی بودن را نشان نداده اند.
📌 کما اینکه در همان گروه نیز مکرر اظهار شد که: «استاد وکیلی بدون فهم و درک صحیح، ملاحظات خود نسبت به مکتب تربیتی استاد صفائی را منتشر کردند» اما واقعیت این هست که نشان ندادند «دقیقا کدام انتقاد ایشان مبتنی بر فهم غلط از آثار استاد صفائی هست؟» بلکه برعکس، برخی از عزیزان نشان دادند که انتقادات استاد وکیلی به درستی دریافت نشده است و بی دقتی هایی در درک و فهم ملاحظات استاد وکیلی صورت گرفته است که عزیزان میتوانند برای این موضوع به بحثهای رد و بدل شده در گروه مراجعه کنند و خود به قضاوت بپردازند.
📌 علت اینکه گروه بسته شده هم این نیست که مثلاً کسی شکست خورده یا کسی پیروز شده است. همانگونه که در گروه توضیح دادم، هدف آماده سازی محتوا برای فهم و درک بهتر الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان هست. چه اینکه عزیزان حاضر در گروه به الحان مختلف اظهار داشتند که اطلاعی از این طرح ندارند. سطوح فهم اعضا ٕ حاضر در آن گروه نیز متفاوت و متعدد بوده و از طلبه تا غیر طلبه در آن گروه مهمان ما بوده و هستند. لذا بنا شد تا جهت ارتقاء مباحثات و استفاده بیشتر عزیزان الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان در آن گروه ارائه بشود تا زمینه ای باشد جهت ادامه بحث و گفتگوها. در واقع به درخواست عزیزان حاضر در گروه و برای ارتقاء مباحثات بنا را بر ارائه بحث خود گذاشتیم.
➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود
3⃣ قسمت سوم
📌 یکی از سوالاتی که برای برخی از عزیزان پیش آمده و مطرح شده بود، امکان استفاده طرف مقابل از فضای این گروه برای ارائه بحثهای خود هست. بنده مکرر چه در گروه و چه در خصوصی تذکر دادم که فضا نه تنها برای عزیزان باز هست بلکه به طریق ویژه هم براشون مهیا هست تا بحثهای خود را در آن گروه جهت نقد و بررسی بهتر ارائه کنند و دقیقا همان شرایطی که برای ارائه الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان مهیا هست برای طرف مقابل نیز فراهم خواهد بود. و همانجا هم عرض کردم اینکه «طرف مقابل بخواهد از این فضا استفاده کند یا خیر؟» برعهده ایشان هست و علی رغم وعده هایی که در خصوصی و در گروه داده بودند تا کنون هیچ درخواستی مبنی بر امکان استفاده از این فضا نداشتند و ترجیح دادند در گروه ها و کانالهای خود مباحث خود را ارائه کنند. بعد از بسته شدن گروه هم عزیزان مطلبی جهت انتشار در گروه ارسال نفرمودند. چه اینکه اگر میفرستادند بی کم و کاست در گروه فوروارد میکردم. کما اینکه عزیزان انتقاداتی را طی پیامی به بنده مطرح کردند و بنده هم بی کم و کاست در گروه فورودارد کردم.
البته ناگفته نماند که بنده هم وعده ای داده بودم که در ادامه توضیحی در رابطه با آن عرض میکنم.
📌 استاد وکیلی دو جا ملاحظات خود را مطرح فرمودند. یکی در نشست موسسه جوانان و دیگری در گروه مباحثات تربیت نوجوان.
در هر دو فضا نیز ایشان یکطرفه بحث نکردند و امکان ارائه پاسخ توسط طرف مقابل وجود داشته است.
در جلسه موسسه جوانان استاد غنوی بعد از اقامه نماز جلسه را ترک فرمودند و در گروه مباحثات تربیت نوجوان نیز اولا پیگیر انعکاس نظرات ایشان بودیم و ثانیا امکان ارائه هرگونه بحثی وجود داشته است. کما اینکه مخاطبین چندین مرتبه درخواست کردند تا طرف مقابل مستندات و بحثهای خود را در قالب فایل متنی و تصویری ارائه کند. فایلهایی ارائه شد و بحثهایی هم پیرامون آن رد و بدل شد. حتی عزیزان جلسه ای یکطرفه در دانشگاه تهران جهت تبیین اندیشه استاد صفائی برگزار کردند و ناظر به ملاحظات استاد وکیلی انتقاداتی را مطرح کردند. صوتی را در گروه فرستادند و ناظر به آن جلسه مباحثاتی در گروه رد و بدل شد. حتی بنده از عزیزان درخواست کردم تا اگر کانال یا گروه دیگری هم دارند که در آنجا بحثهای خود را فکر میکنند بهتر میتوانند ارائه کنند لینکش را برای استفاده اعضا در گروه قرار بدهند. سابقه تمام این حرفها در گروه موجود هست. بنا بر این فضا برای ارائه بحث توسط عزیزان فراهم بوده.
فارغ از این مسأله عزیزان توسط کانالها و گروه های متعدد خود نیز توان پاسخگویی به اشکالات را دارند و حتی از طریق رسانه ملی و صدا و سیما آثار استاد صفایی را تبلیغ و معرفی کردند. لذا اینکه کسی بخواهد بگوید دستمان به یقه آقای صفائی رسیده یا خواسته ایم بر یک اندیشه بتازیم با واقعیت های موجود سازگاری ندارد. چه اینکه همزمان و بعد از بسته شدن گروه تبلیغات پرشور و گسترده ای برای ارائه بحثهای مرحوم صفایی صورت گرفت و الحمدلله عزیزان از ظرفیت هایی که داشتند کمال استفاده را بردند.
➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea
🌐 www.editone.ir
🆔 @editone_ir