eitaa logo
برکچیان | ویرایش یک
122 دنبال‌کننده
141 عکس
51 ویدیو
12 فایل
😎 اینجا، ویرایش یک از تفکرات یه طلبه تمدنی رو با صاحب نظران علوم انسانی اسلامی به اشتراک میذارم 🌱 امیدوارم در تضارب آرا ٕ به صواب برسیم رزومه من 🌐 www.editone.ir کانال دیگم 🆔 @practicallogic_ir 🆔 @karrarpaintball_ir ارتباط با من 🆔 @barakchian
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نمونه ای از دوره آموزشی المنطق 🗺 معامله النفس > معامله الذهن> منطق > معرف > مقدمات > مباحث کلی> کلیات خمسه> ذاتی > اقسام ذاتی > اقسام فصل 📌 اقسام فصل کدامند؟ 📌 فصل مقوم چیست؟ 📌 فصل مقسم چیست؟ 📌 «مقوم عالی مقوم سال است» به چه معنا می باشد؟ 📌 چرا مقوم عالی مقوم سال است؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بررسی تطبیقی مکتب تربیتی علامه طباطبائی و مکتب تربیتی استاد صفائی حائری 📌 مکتب تربیتی علامه طباطبایی با مکتب استاد صفایی حائری چند تفاوت دارد: 1⃣ تفاوت در هدف 2⃣ تفاوت در مسیر 3⃣ تفاوت در مرکز ثقل 4⃣ تفاوت در استناد 📌 آیا عبودیتی که استاد صفایی در کتاب صراط به عنوان غایت تربیت مطرح کردند با عبودیتی که در مکتب تربیت عرفانی مطرح میشود، متفاوت است؟ تفاوت چیست؟ 📌 مکتب تربیتی عرفانی در مرحله قبل از تقوا چه دستاوردهایی دارد؟ 📌 نسبت شخصیت، حریت و تفکر با فضای دینی چیست؟ 📌 مکتب تربیتی استاد صفائی مستند نیست یا استناداتش ذکر نشده؟ 📌 نسبت مباحث مطرح در هنگام تربیت و ترتیب ذکر شده برای تربیت با فضای دینی چیست؟ 📌 آیا استاد صفایی هم از توحید درمانی استفاده کرده اند؟ 📌 نسبت روحیات مذکور در کتاب مسئولیت و سازندگی با فضای دینی چیست؟ ========================= 💯 از آنجا که این موضوع جای بحث و گفتگوی بسیار دارد و قدم‌های ابتدایی خود را طی میکند، گروهی تحت عنوان «مباحثات تربیت نوجوان» متشکل از فعالان عرصه تربیتی ایجاد شده است تا زمینه ای باشد جهت ارتقا ٕ و تسریع این گفتگو ها اگر در این زمینه حرفی یا سوالی دارید، گروه مباحثات تربیت نوجوان برای شما آماده شده است 🔗 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پاسخ پرسشهای مباحثات تربیت نوجوان 1⃣ محصول تربیتی دانستن کتب اخلاقی در مرحله قبل از تقوا چقدر با موضوع دو علم اخلاق و تربیت سازگاری دارد؟ باتوجه به اینکه موضوع تربیت دیگردرمانی و موضوع اخلاق خوددرمانی است 2⃣ نسخه تربیتی دانستن علم عرفان چه میزان با انحصار آن به یک گروه خاص و طرد برخی از افراد توسط عرفا سازگاری دارد؟ 3⃣ ادعای روش تربیتی داشتن علامه طباطبایی با پراکندگی آن در آثار ایشان، عدم اجرا ٕ آن در سطح گسترده و عدم اثبات توانمندی آن چه مقدار سازگار است؟ 4⃣ یک جارح خوب باید یک شارح خوب باشد. آیا استاد وکیلی شارح خوبی برای آثار مرحوم صفایی هستند؟ آیا ایشان به همان بلیه ای که مخالفین در عدم فهم فلسفه و عرفان مبتلا شده اند، نسبت به اندیشه مرحوم صفایی مبتلا نشده اند؟ 5⃣ آیا صدر و ذیل تربیت را باید از آیات و روایات به دست آورد؟ 6⃣ ادعای عدم استناد «محوریت بلوغ عقلی در ادوار تربیت» چه مقدار با حجم انبوه روایات در اهمیت عقل و محوریت و شرط بودن آن برای تکلیف سازگاری دارد؟ 7⃣ تفاوت تفسیر عبودیت از منظر استاد صفایی با عبودیت از منظر مکتب تربیتی عرفانی چیست؟ 8⃣ آیا انگیزه شما از انتشار ملاحظاتتون نسبت به مرحوم صفائی مخالفت ایشان با فلسفه و عرفان بوده است؟ اگر خیر، چرا ملاحظات خود را نسبت به ایشان بیان فرمودید؟ 9⃣ فلسفه اسلامی یا فلسفه مسلمین؟ 🔟 آیا فلسفه در تربیت اسلامی دارای امتداد است؟ اگر فلسفه در این زمینه دارای امتداد نیست، چه مقدار کتابهایی را که با عنوان «فلسفه تعلیم و تربیت» نوشته شده اند موفق میدانید؟ 1⃣1⃣ آیا میتوان شخصیت و حریت را از آیه ۴۶ سوره سباْ استظهار کرد؟
📌 کتاب «الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان» از هفت بخش به شرح زیر تشکیل شده: 1⃣ کلیات و مقدمات 2⃣ مراحل تربیت 3⃣ هفت سال اول 4⃣ هفت سال دوم 5⃣ تادیب و تعلیم 6⃣ کلیات روش تادیب 7⃣ انواع روشهای تادیب 📌 لذا در هفت قدم، به صورت زیر مباحث خدمت سروران ارائه خواهد شد: 1⃣ ویدئو هر فصل در گروه بارگذاری خواهد شد 2⃣ در پنج شنبه و جمعه هفته ای که ویدئو بارگزاری شده، گروه باز خواهد شد تا دوستان نکات و سوالات خود را بپرسند و اگر نسبت به کلام یکدیگر ملاحظه ای دارند، بیان کنند. 3⃣ سوالات و نکات دوستان تجمیع می‌شود و خدمت استاد وکیلی ارائه خواهد شد تا ایشان نسبت به آن ها مطالب خود را بفرمایند ➗ از آنجا که فرآیند تولید فیلم ها زمانبر هست، نمیتوان زمانبندی دقیقی برای این هفت قدم ارائه کرد، ولی سعی بر این هست که در فواصل زمانی کوتاه باشد ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🥇 الحمدلله مجوز مربیگری هم صادر شد تا به صورت رسمی و تخصصی بتونم این رشته ورزشی و اسلامی رو دنبال کنم و جز ٕ اولین افرادی باشم که در لباس روحانیت در کشور دارای مدرک مربیگری پینت بال هستند. 🙏 ان شا ٕ الله عنوان به مربی در خدمت تشکل‌های تربیتی باشم و ایفای نقش کنم. 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب دوم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 اهمیت نماز در مکتب تربیتی توحیدی 📌 تصورات غلط تاریخی پیرامون نسبت خالق و مخلوق 📌 نقد و بررسی برهانی و قرآنی تصورات غلط پیرامون رابطه خالق و مخلوق 📌 تحلیل و بررسی برهانی و قرآنی نظریه صحیح پیرامون نسبت خالق و مخلوق 📌 اثرات و ثمرات نوع نگاه ما به رابطه و نسبت خالق و مخلوق 📌 تحلیل و بررسی فرمایش آیت الله قاضی پیرامون اهمیت نماز 📌 تحلیل و بررسی «عالم محضر خداست؛ در محضر خدا گناه نکنیم» 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب سوم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 ارتباط رابطه احاطی با توحید 📌 معنای توحید و شرک 📌 ملاک تقسیم توحید و شرک 📌 توحید ذاتی و دلیل برهانی و قرآنی 📌 توحید ربوبی و دلیل برهانی و قرآنی 📌 توحید در الوهیت و دلیل برهانی و قرآنی 📌 ارتباط توحید ذاتی، ربوبی و الوهی 📌 معنای «لا اله الا الله» 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب چهارم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 مثال صحیح رابطه خالق و مخلوق 📌 صفات ثبوتی و سلبی 📌 معنای توحید صفاتی 📌 توحید در استعانت 📌 معنای «ایاک نعبد و ایاک نستعین» 📌 توحید در محبت 📌 معنای «الحمدلله» 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب پنجم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 فقر ذاتی انسان 📌 علت عدم حس حضور 📌 نحوه شهود فقر ذاتی 📌 عدم دوام شهود فقر ذاتی 📌 روش استمرار شهود فقر ذاتی 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب ششم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 تمایلات و گرایشات گوناگون درونی 📌 منشاْ فضائل و رذائل 📌 راهکارهای گوناگون دفع رذائل 📌 راهکار اختصاصی قرآن 📌 عجب و تکبر و راه ریشه کن کردن آن 📌 رفتارهای متناسب با درمان کبر و عجب 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب هفتم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 قبح و معنای بخل 📌 آثار اخروی بخل و اثر درمانی آن 📌 آثار دنیوی بخل و اثر درمانی آن 📌 اثر مرگ آگاهی در درمان بخل 📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور 📌 روش درمان بخل با توحید 📌 رفتارهای متناسب با درمان بخل 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب هشتم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 جزع و معنای آن 📌 آثار اخروی جزع و اثر درمانی آن 📌 توجه به ظرفیت بلا در رشد و اثر درمانی آن 📌 توجه به مصائب بزرگتر و اثر درمانی آن 📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور 📌 روش درمان جزع با توحید 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب نهم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 حقد و کینه و معنای آن 📌 تفاوت حقد و کینه با برائت از دشمنان 📌 آثار اخروی حقد و کینه و اثر درمانی آن 📌 آثار دنیوی حقد و کینه و اثر درمانی آن 📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور 📌 روش درمان حقد و کینه با توحید 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توحید داروی دردها 🗓 شب دهم محرم الحرام 1444 🗺 مکتبه الفاطمیه (سلام الله علیها) 📌 راه های درمان یاس و افسردگی در مکاتب اخلاقی 📌 نقص و کمبود راهکارهای مذکور 📌 روش درمان یاس و افسردگی با توحید 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان > ویژگی های منحصر به فرد این طرح و الگو 📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان چه ضرورتی دارد؟ 📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان چه ویژگی ها و امتیازاتی نسبت به طرحها و الگوهای دیگر دارد؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> ضرورت، تعریف و اقسام الگو 📌 الگو و الگوسازی چه ضرورتی دارد؟ 📌 الگو چیست؟ 📌 تفکیک بین اقسام الگو چه ضرورتی دارد؟ 📌 اقسام الگو چیست؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> اقسام الگو> مثال الگوی راهبردی و الگوی راهکاری 📌 نمونه الگوی راهبردی و الگوی راهکاری 📌 الگوی کلی مسجد مطلوب از منظر اسلام 📌 الگوی راهکاری مسجد مطلوب از منظر اسلام 📌 دخالت فقیه در الگوهای راهکاری چه ضرورتی دارد؟ 📌 علت توقف الگوهای راهکاری بر الگوهای راهبردی چیست؟ 📌 دلیل انحصار تولید الگوهای راهبردی در فقیه چیست؟ 📌 اولویت اصلی و وظیفه ذاتی حوزه علمیه چیست؟ 📌 رسالت اصلی و وظیفه ذاتی یک طلبه چیست؟ 📌 آیا دین در تمام عرصه ها دارای الگوی راهبردی هست؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> اقسام الگو> تفاوت های الگوی راهبردی و راهکاری 📌 الگوهای راهبردی چه تفاوتهایی با الگوهای راهکاری دارند؟ 📌 هدف از هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟ 📌 ابزار تولید هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟ 📌 نوع قضیه های هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟ 📌 مراحل کشف و تولید هریک از الگوهای راهبردی و راهکاری چیست؟ 📌 چرا سیر مراحل در روش تولید الگوهای راهبردی در مقایسه با روش تولید الگوهای راهکاری معکوس است؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی> توضیح اصطلاحات به کار رفته در عنوان طرح 📌 مقصود از «الگو» چیست؟ 📌 مقصود از «دینی» چیست؟ 📌 مقصود از «راهبردی» چیست؟ 📌 مقصود از «تربیت» چیست؟ 📌 مسائل راهبردی و راهکاری الگوی دینی راهبردی تربیت کدامند؟ 📌 چرا از الگوی راهکاری تربیت کودک، نوجوان و جوان صحبت میکنیم؟ 📌 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان در چه مقیاسی قابل مصرف هست؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> تبیین موضوع الگوی راهبردی 📌 تبیین موضوع الگوی راهبردی 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
----«بسم الله الرحمن الرحیم»---- ----«افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد»---- 🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 1⃣ قسمت اول 📌 چندی است برخی از کانالهای زرد که معلوم نیست از کجا و توسط چه کسانی اداره میشوند، نسبت به مباحثات انجام شده در گروه «مباحثات تربیت نوجوان» حرفهایی را منتشر کرده اند که خلاف واقع هستند. ابتدا قصد نداشتم به این حرفها واکنشی نشان بدهم اما به دلیل ایجاد سو ٕ تفاهم برای برخی از عزیزان، دیدم بهانه خوبی برای بازگو کردن برخی از نکات هست. 📌 گروه «مباحثات تربیت نوجوان» در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با هدف بحث و گفتگو و تضارب آرا ٕ در فضای پیام‌رسان ایتا شروع به فعالیت کرد. نقطه شروع این گروه هم گفتگوهای رد و بدل شده بین حجه الاسلام غنوی و حجه الاسلام وکیلی بوده و ناظر به بحث های این دو بزرگوار فعالیت خود را آغاز کرده. علت آن نیز همانگونه که تذکر داده شده بود، عدم تراکم نظریات و بحثها در موضوع مهم تربیت هست. چه اینکه طرفین نیز بر این موضوع تاکید داشتند و بنا نبوده که بحثها در این نقطه متوقف بماند. 📌 استاد وکیلی به دلیل اهمیتی که برای این موضوع قائل بودند، لطف کردند برای شروع مباحثات لینک گروه رو در کانال خود قرار دادند تا افرادی که علاقه مند به پیگیری این گفتگوها هستند، از آن طریق هم در گروه حاضر بشوند و از مباحثات استفاده کنند. قرار هم بر این بود تا از طریق بنده نظرات خود را در گروه بیان کنند و به سوالات پیش آمده پاسخ بدهند و هیچگونه دخالت مستقیمی در روند مباحثات نداشتند. 📌 همزمان با راه اندازی گروه، از طریق یک واسطه، تلاشهایی هم انجام دادیم تا نظرات استاد غنوی نسبت به ملاحظات استاد وکیلی را در قالب یک فایل صوتی جویا شویم و منعکس کنیم. اما موفق به این کار نشدیم. اتفاقات، رفت و برگشتهای انجام شده در گروه هم هیچ ارتباطی به استاد وکیلی ندارد و مسئولیت آن تماما برعهده افرادی است که قدم رنجه کردند و در آن گروه به اظهار نظر پرداختند. سابقه مباحثات انجام شده در آن گروه نیز موجود هست و هر کسی که خواسته باشد میتواند مراجعه و ملاحظه کند. 📌 هدف از راه اندازی این مباحثات توفق و غلبه دادن یک شخصیت بر شخصیت دیگر نبوده و صرفا جهت تضارب آرا ٕ شکل گرفته است تا بتوانیم یک قدم فهم خودمون از متون دینی را ارتقا ٕ بدهیم. چه اینکه طرفین گفتگوها مدعی استناد طرح خود به متون دینی و مدعی عدم استناد طرح طرف مقابل بوده و هستند. کما اینکه صحبت از استناد بسیار پر رنگ بود و در گفتگوهای رد و بدل شده قابل مشاهده است. 📌 حال اینکه این مباحثات چه نتیجه ای در بر داشته بر عهده بنده یا طرفین گفتگو نیست. این مباحثات صرفا از این جهت انجام شده تا سرورانی که در آن گروه در خدمتشون بودیم، بتوانند بحثها را بررسی کنند و خود به نتیجه برسند. ما موظف نیستیم به جای مخاطب بیاندیشیم و فکر بکنیم. فقط موظف هستیم نتایج تحقیقات و بررسی ها را به نحو احسن ارائه کنیم. حال اینکه مخاطب چه نتیجه ای میگیرد و کدام نظر را انتخاب میکند، ما عهده دار آن نیستیم. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 2⃣ قسمت دوم 📌 اینکه عده ای بخواهند بسته شدن گروه و جمع بندی های انجام شده در گروه را دال بر شکست یک طرف و عدم توانائی پاسخگویی طرف دیگر جلوه بدهند، دچار مغالطه استدلال به اعم شده اند. چه اینکه بسته شدن گروه هیچ ارتباط منطقی با نتیجه ای که برخی گرفته اند ندارد و میتواند علت های دیگری داشته باشد که علت آنرا در ادامه توضیح خواهم داد. آنچیزی که برتری یک نظریه را مشخص میکند و ارتباط منطقی با پیروزی و شکست یک نظریه بر نظریه دیگر دارد، استدلالهایی است که طرفین ارائه میکنند. عرض شد هدف از مباحثات صرفا تضارب آراء بوده ولی اگر کسی قصد دارد برتری یک نظریه را نتیجه و آنرا سردست بگیرد، باید ضعف استدلالهای یک طرف را به صورت دقیق نشان بدهد. اینکه بگوییم: «فلانی مغالطه کرده است» و نتوانیم نشان بدهیم که: «نقطه غلط دقیقا چیست؟» و «مرتکب کدام نوع مغالطه شده است؟» خود یک مغالطه محسوب میشود. تاکید میکنم صرف انتساب مغالطه به یک نظریه مغالطه نیست، بلکه اگر این انتساب همراه با توضیح دقیق و وجه مغالطی بودن آن نظریه نباشد مغالطه محسوب میشود که فی ما نحن فیه چنین است و این کانالهای زرد دقیقا وجه مغالطی بودن را نشان نداده اند. 📌 کما اینکه در همان گروه نیز مکرر اظهار شد که: «استاد وکیلی بدون فهم و درک صحیح، ملاحظات خود نسبت به مکتب تربیتی استاد صفائی را منتشر کردند» اما واقعیت این هست که نشان ندادند «دقیقا کدام انتقاد ایشان مبتنی بر فهم غلط از آثار استاد صفائی هست؟» بلکه برعکس، برخی از عزیزان نشان دادند که انتقادات استاد وکیلی به درستی دریافت نشده است و بی دقتی هایی در درک و فهم ملاحظات استاد وکیلی صورت گرفته است که عزیزان می‌توانند برای این موضوع به بحثهای رد و بدل شده در گروه مراجعه کنند و خود به قضاوت بپردازند. 📌 علت اینکه گروه بسته شده هم این نیست که مثلاً کسی شکست خورده یا کسی پیروز شده است. همانگونه که در گروه توضیح دادم، هدف آماده سازی محتوا برای فهم و درک بهتر الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان هست. چه اینکه عزیزان حاضر در گروه به الحان مختلف اظهار داشتند که اطلاعی از این طرح ندارند‌. سطوح فهم اعضا ٕ حاضر در آن گروه نیز متفاوت و متعدد بوده و از طلبه تا غیر طلبه در آن گروه مهمان ما بوده و هستند. لذا بنا شد تا جهت ارتقاء مباحثات و استفاده بیشتر عزیزان الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان در آن گروه ارائه بشود تا زمینه ای باشد جهت ادامه بحث و گفتگوها. در واقع به درخواست عزیزان حاضر در گروه و برای ارتقاء مباحثات بنا را بر ارائه بحث خود گذاشتیم. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 3⃣ قسمت سوم 📌 یکی از سوالاتی که برای برخی از عزیزان پیش آمده و مطرح شده بود، امکان استفاده طرف مقابل از فضای این گروه برای ارائه بحثهای خود هست. بنده مکرر چه در گروه و چه در خصوصی تذکر دادم که فضا نه تنها برای عزیزان باز هست بلکه به طریق ویژه هم براشون مهیا هست تا بحثهای خود را در آن گروه جهت نقد و بررسی بهتر ارائه کنند و دقیقا همان شرایطی که برای ارائه الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان مهیا هست برای طرف مقابل نیز فراهم خواهد بود. و همانجا هم عرض کردم اینکه «طرف مقابل بخواهد از این فضا استفاده کند یا خیر؟» برعهده ایشان هست و علی رغم وعده هایی که در خصوصی و در گروه داده بودند تا کنون هیچ درخواستی مبنی بر امکان استفاده از این فضا نداشتند و ترجیح دادند در گروه ها و کانالهای خود مباحث خود را ارائه کنند. بعد از بسته شدن گروه هم عزیزان مطلبی جهت انتشار در گروه ارسال نفرمودند. چه اینکه اگر میفرستادند بی کم و کاست در گروه فوروارد میکردم. کما اینکه عزیزان انتقاداتی را طی پیامی به بنده مطرح کردند و بنده هم بی کم و کاست در گروه فورودارد کردم. البته ناگفته نماند که بنده هم وعده ای داده بودم که در ادامه توضیحی در رابطه با آن عرض میکنم. 📌 استاد وکیلی دو جا ملاحظات خود را مطرح فرمودند. یکی در نشست موسسه جوانان و دیگری در گروه مباحثات تربیت نوجوان. در هر دو فضا نیز ایشان یکطرفه بحث نکردند و امکان ارائه پاسخ توسط طرف مقابل وجود داشته است. در جلسه موسسه جوانان استاد غنوی بعد از اقامه نماز جلسه را ترک فرمودند و در گروه مباحثات تربیت نوجوان نیز اولا پیگیر انعکاس نظرات ایشان بودیم و ثانیا امکان ارائه هرگونه بحثی وجود داشته است. کما اینکه مخاطبین چندین مرتبه درخواست کردند تا طرف مقابل مستندات و بحثهای خود را در قالب فایل متنی و تصویری ارائه کند. فایل‌هایی ارائه شد و بحثهایی هم پیرامون آن رد و بدل شد. حتی عزیزان جلسه ای یکطرفه در دانشگاه تهران جهت تبیین اندیشه استاد صفائی برگزار کردند و ناظر به ملاحظات استاد وکیلی انتقاداتی را مطرح کردند. صوتی را در گروه فرستادند و ناظر به آن جلسه مباحثاتی در گروه رد و بدل شد. حتی بنده از عزیزان درخواست کردم تا اگر کانال یا گروه دیگری هم دارند که در آنجا بحثهای خود را فکر میکنند بهتر می‌توانند ارائه کنند لینکش را برای استفاده اعضا در گروه قرار بدهند. سابقه تمام این حرفها در گروه موجود هست. بنا بر این فضا برای ارائه بحث توسط عزیزان فراهم بوده. فارغ از این مسأله عزیزان توسط کانالها و گروه های متعدد خود نیز توان پاسخگویی به اشکالات را دارند و حتی از طریق رسانه ملی و صدا و سیما آثار استاد صفایی را تبلیغ و معرفی کردند. لذا اینکه کسی بخواهد بگوید دستمان به یقه آقای صفائی رسیده یا خواسته ایم بر یک اندیشه بتازیم با واقعیت های موجود سازگاری ندارد. چه اینکه همزمان و بعد از بسته شدن گروه تبلیغات پرشور و گسترده ای برای ارائه بحثهای مرحوم صفایی صورت گرفت و الحمدلله عزیزان از ظرفیت هایی که داشتند کمال استفاده را بردند. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 4⃣ قسمت چهارم 📌 اما ارائه بحث الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان به دلیل اینکه برای بنده مشغله ها و موانعی ایجاد شده، به تاخیر افتاده است. گرچه زمانی را برای ارائه این بحث وعده نداده ام اما این تاخیر اولا منتسب به بنده است نه استاد وکیلی. از جانب بنده پیگیری ای صورت نگرفته است، نه اینکه استاد وکیلی خواسته باشند از زیر ملاحظاتی که داشته اند در بروند. ثانیا دال بر عقب نشینی یا شکست هم نیست. چه اینکه استدلال به سکوت و عدم ارائه مباحث، استدلال به اعم است و میتواند دلائلی غیر از پذیرش یک پاسخ داشته باشد. به عبارت دیگر هر گردی که گردو نیست. ⏳بخش کلیات و مقدمات الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان با استفاده از آثار استاد وکیلی به صورت موشن گرافیک در حال آماده سازی و انتشار تدریجی در کانال @editone_ir هست تا پس از پایان، به حول و قوه الهی جهت نقد و بررسی در گروه مباحثات تربیت نوجوان منتشر بشود. شاید این روند به دلیل موانع و مشغله بنده کند باشد، اما «قلیل مدوم علیه خیر من کثیر مملول منه» کم مستمر بهتر از زیاد ملال آور است. در این محصول، سعی شده با استفاده از آثاری که از استاد وکیلی قبل از شروع مباحثات منتشر شده است، با ارجاع دقیق هر بحث به کتابهای ایشان، بحث الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان، به صورت تفصیلی و بدون هیچگونه پیشنیازی توضیح داده بشود. تلاش بنده بر این هست که بیشتر بار فهم بحث و متن را از روی دوش مخاطب بردارم تا مخاطب فقط و فقط با دیدن این فیلم ها بتواند الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان را فرا بگیرد. به عبارت دیگر فایل‌هایی که مخاطب با صرف کمترین وقت بتواند با بحث آشنا بشود را بر ارائه ای که مخاطب با تلاش فراوان و دست و پا زدن بخواهد مباحث پراکنده و الفاظ به کار رفته در معانی غیر مصطلح را از لابه لای متن به دست بیاورد، ترجیح میدهم. 📌 نکته دیگر اینکه مباحثات تربیت نوجوان منحصر در گروه نبوده و تلاشهای دیگری هم انجام شده. اما باید به نتیجه برسد تا بتوان اطلاع‌رسانی کرد. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 5⃣ قسمت پنجم 📌 در پایان لازم هست تاکید کنم که هدف از مباحثات تربیت نوجوان تضارب آرا ٕ و روشن شدن صواب بوده. هدف توفق و برتری یک شخصیت بر شخصیت دیگر نبوده که این کار انحراف مباحثات از مسیر اصلی خود هست. شأن بزرگوارانی که در گروه درخدمتشون بودیم هم اجل از این هست که بخواهند این حرفهای سطحی را مطرح کنند و سر دست بگیرند. درست هست که مرحوم صفائی ملاحظاتی در رابطه با فلسفه و عرفان دارند اما تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، رویه ایشان و شاگردانشون کاملا با رویه ای که برخی از کانالهای زرد مخالف فلسفه و عرفان پی گرفته اند متفاوت هست. این بحثهایی هم که به راه انداخته ام نهایت نتیجه ای که بخواهیم از آن بگیریم، این هست که طرح استاد صفائی دارای استناد فنی اجتهادی نیست. اما این موضوع به هیچ عنوان نافی ارزش تلاشها و فعالیت های ایشان نبوده و نخواهد بود و اگر کسی بخواهد چنین نتیجه ای بگیرد، هدف از این مباحثات را به درستی درک نکرده است. 📌 اگر امروزه از نظام تربیتی صحبت میکنیم. اگر از ضرورت تربیت اسلامی گفتگو میکنیم، اگر این موضوع برایمان مهم شده است و در سطح گسترده مطرح شده است، اگر نگوییم تماما نتیجه فعالیت های مرحوم صفائی بوده، قطعا حجم بسیار زیادی از این اثرگذاری مستند به تلاشهای ایشان هست. ❌ اگر هم به نقد و بررسی آثار ایشان میپردازیم، از این جهت نیست که بخواهیم آنرا بکوبیم؛ بلکه از این جهت است که میخواهیم آنرا تکمیل کنیم. چه اینکه نقد و بررسی یک اندیشه نه تنها به معنای نفی آن نیست بلکه به معنای توجه بیشتر به آن و ارزشمندی آن اندیشه است. بزرگان ما گاهی اوقات که یک نظریه را سخیف میدانند، آنرا تحت عنوان «قیل» مطرح میکنند و حتی گاهی اوقات زحمت نقد و بررسی آنرا به خود نمیدهند. اما در مقابل برخی از نظرات را مفصل تقریر و نقد و بررسی میکنند. چرا که نظریه را ارزشمند و قابل اعتنا ٕ میدانند. مرگ یک اندیشه زمانی است که کنار گذاشته بشود و نقد و بررسی نشود. کما اینکه در خاطراتی که از مرحوم صفائی نقل میشود، ایشان از اینکه طرحشون نقد و بررسی بشود نه تنها ناراحت نمیشدند، بلکه استقبال هم میکردند. زیرا توجیه را حماقت می‌دانستند. ❌ اگر هم کاستی هایی در روند مباحثات وجود دارد مستند به بنده هست و عرض میکنم که قصدی بر تضعیف نبوده. چه اینکه به قول مرحوم صفائی تضعیف خیانت است. ✅ هدف از این مباحثات فقط و فقط تکمیل بوده است. کما اینکه رویکرد تکمیلی را از جانب شاگردان و مرتبطین ایشان با همراهی و همکاریشون در روند مباحثات ملاحظه و مشاهده کردم و متشکر هستم که با این حضورشون به این مباحثات رونق بخشیده اند. 🤲 امید که از رهگذر این مباحثات بتوانیم فهم خودمون رو از دین ارتقاء بدهیم و بتوانیم یک قدم کوچک، به آنچه مرضی مولایمان صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) هست، نزدیک بشویم. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir