eitaa logo
برکچیان | ویرایش یک
122 دنبال‌کننده
141 عکس
51 ویدیو
12 فایل
😎 اینجا، ویرایش یک از تفکرات یه طلبه تمدنی رو با صاحب نظران علوم انسانی اسلامی به اشتراک میذارم 🌱 امیدوارم در تضارب آرا ٕ به صواب برسیم رزومه من 🌐 www.editone.ir کانال دیگم 🆔 @practicallogic_ir 🆔 @karrarpaintball_ir ارتباط با من 🆔 @barakchian
مشاهده در ایتا
دانلود
----«بسم الله الرحمن الرحیم»---- ----«افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد»---- 🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 1⃣ قسمت اول 📌 چندی است برخی از کانالهای زرد که معلوم نیست از کجا و توسط چه کسانی اداره میشوند، نسبت به مباحثات انجام شده در گروه «مباحثات تربیت نوجوان» حرفهایی را منتشر کرده اند که خلاف واقع هستند. ابتدا قصد نداشتم به این حرفها واکنشی نشان بدهم اما به دلیل ایجاد سو ٕ تفاهم برای برخی از عزیزان، دیدم بهانه خوبی برای بازگو کردن برخی از نکات هست. 📌 گروه «مباحثات تربیت نوجوان» در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با هدف بحث و گفتگو و تضارب آرا ٕ در فضای پیام‌رسان ایتا شروع به فعالیت کرد. نقطه شروع این گروه هم گفتگوهای رد و بدل شده بین حجه الاسلام غنوی و حجه الاسلام وکیلی بوده و ناظر به بحث های این دو بزرگوار فعالیت خود را آغاز کرده. علت آن نیز همانگونه که تذکر داده شده بود، عدم تراکم نظریات و بحثها در موضوع مهم تربیت هست. چه اینکه طرفین نیز بر این موضوع تاکید داشتند و بنا نبوده که بحثها در این نقطه متوقف بماند. 📌 استاد وکیلی به دلیل اهمیتی که برای این موضوع قائل بودند، لطف کردند برای شروع مباحثات لینک گروه رو در کانال خود قرار دادند تا افرادی که علاقه مند به پیگیری این گفتگوها هستند، از آن طریق هم در گروه حاضر بشوند و از مباحثات استفاده کنند. قرار هم بر این بود تا از طریق بنده نظرات خود را در گروه بیان کنند و به سوالات پیش آمده پاسخ بدهند و هیچگونه دخالت مستقیمی در روند مباحثات نداشتند. 📌 همزمان با راه اندازی گروه، از طریق یک واسطه، تلاشهایی هم انجام دادیم تا نظرات استاد غنوی نسبت به ملاحظات استاد وکیلی را در قالب یک فایل صوتی جویا شویم و منعکس کنیم. اما موفق به این کار نشدیم. اتفاقات، رفت و برگشتهای انجام شده در گروه هم هیچ ارتباطی به استاد وکیلی ندارد و مسئولیت آن تماما برعهده افرادی است که قدم رنجه کردند و در آن گروه به اظهار نظر پرداختند. سابقه مباحثات انجام شده در آن گروه نیز موجود هست و هر کسی که خواسته باشد میتواند مراجعه و ملاحظه کند. 📌 هدف از راه اندازی این مباحثات توفق و غلبه دادن یک شخصیت بر شخصیت دیگر نبوده و صرفا جهت تضارب آرا ٕ شکل گرفته است تا بتوانیم یک قدم فهم خودمون از متون دینی را ارتقا ٕ بدهیم. چه اینکه طرفین گفتگوها مدعی استناد طرح خود به متون دینی و مدعی عدم استناد طرح طرف مقابل بوده و هستند. کما اینکه صحبت از استناد بسیار پر رنگ بود و در گفتگوهای رد و بدل شده قابل مشاهده است. 📌 حال اینکه این مباحثات چه نتیجه ای در بر داشته بر عهده بنده یا طرفین گفتگو نیست. این مباحثات صرفا از این جهت انجام شده تا سرورانی که در آن گروه در خدمتشون بودیم، بتوانند بحثها را بررسی کنند و خود به نتیجه برسند. ما موظف نیستیم به جای مخاطب بیاندیشیم و فکر بکنیم. فقط موظف هستیم نتایج تحقیقات و بررسی ها را به نحو احسن ارائه کنیم. حال اینکه مخاطب چه نتیجه ای میگیرد و کدام نظر را انتخاب میکند، ما عهده دار آن نیستیم. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 2⃣ قسمت دوم 📌 اینکه عده ای بخواهند بسته شدن گروه و جمع بندی های انجام شده در گروه را دال بر شکست یک طرف و عدم توانائی پاسخگویی طرف دیگر جلوه بدهند، دچار مغالطه استدلال به اعم شده اند. چه اینکه بسته شدن گروه هیچ ارتباط منطقی با نتیجه ای که برخی گرفته اند ندارد و میتواند علت های دیگری داشته باشد که علت آنرا در ادامه توضیح خواهم داد. آنچیزی که برتری یک نظریه را مشخص میکند و ارتباط منطقی با پیروزی و شکست یک نظریه بر نظریه دیگر دارد، استدلالهایی است که طرفین ارائه میکنند. عرض شد هدف از مباحثات صرفا تضارب آراء بوده ولی اگر کسی قصد دارد برتری یک نظریه را نتیجه و آنرا سردست بگیرد، باید ضعف استدلالهای یک طرف را به صورت دقیق نشان بدهد. اینکه بگوییم: «فلانی مغالطه کرده است» و نتوانیم نشان بدهیم که: «نقطه غلط دقیقا چیست؟» و «مرتکب کدام نوع مغالطه شده است؟» خود یک مغالطه محسوب میشود. تاکید میکنم صرف انتساب مغالطه به یک نظریه مغالطه نیست، بلکه اگر این انتساب همراه با توضیح دقیق و وجه مغالطی بودن آن نظریه نباشد مغالطه محسوب میشود که فی ما نحن فیه چنین است و این کانالهای زرد دقیقا وجه مغالطی بودن را نشان نداده اند. 📌 کما اینکه در همان گروه نیز مکرر اظهار شد که: «استاد وکیلی بدون فهم و درک صحیح، ملاحظات خود نسبت به مکتب تربیتی استاد صفائی را منتشر کردند» اما واقعیت این هست که نشان ندادند «دقیقا کدام انتقاد ایشان مبتنی بر فهم غلط از آثار استاد صفائی هست؟» بلکه برعکس، برخی از عزیزان نشان دادند که انتقادات استاد وکیلی به درستی دریافت نشده است و بی دقتی هایی در درک و فهم ملاحظات استاد وکیلی صورت گرفته است که عزیزان می‌توانند برای این موضوع به بحثهای رد و بدل شده در گروه مراجعه کنند و خود به قضاوت بپردازند. 📌 علت اینکه گروه بسته شده هم این نیست که مثلاً کسی شکست خورده یا کسی پیروز شده است. همانگونه که در گروه توضیح دادم، هدف آماده سازی محتوا برای فهم و درک بهتر الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان هست. چه اینکه عزیزان حاضر در گروه به الحان مختلف اظهار داشتند که اطلاعی از این طرح ندارند‌. سطوح فهم اعضا ٕ حاضر در آن گروه نیز متفاوت و متعدد بوده و از طلبه تا غیر طلبه در آن گروه مهمان ما بوده و هستند. لذا بنا شد تا جهت ارتقاء مباحثات و استفاده بیشتر عزیزان الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان در آن گروه ارائه بشود تا زمینه ای باشد جهت ادامه بحث و گفتگوها. در واقع به درخواست عزیزان حاضر در گروه و برای ارتقاء مباحثات بنا را بر ارائه بحث خود گذاشتیم. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 3⃣ قسمت سوم 📌 یکی از سوالاتی که برای برخی از عزیزان پیش آمده و مطرح شده بود، امکان استفاده طرف مقابل از فضای این گروه برای ارائه بحثهای خود هست. بنده مکرر چه در گروه و چه در خصوصی تذکر دادم که فضا نه تنها برای عزیزان باز هست بلکه به طریق ویژه هم براشون مهیا هست تا بحثهای خود را در آن گروه جهت نقد و بررسی بهتر ارائه کنند و دقیقا همان شرایطی که برای ارائه الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان مهیا هست برای طرف مقابل نیز فراهم خواهد بود. و همانجا هم عرض کردم اینکه «طرف مقابل بخواهد از این فضا استفاده کند یا خیر؟» برعهده ایشان هست و علی رغم وعده هایی که در خصوصی و در گروه داده بودند تا کنون هیچ درخواستی مبنی بر امکان استفاده از این فضا نداشتند و ترجیح دادند در گروه ها و کانالهای خود مباحث خود را ارائه کنند. بعد از بسته شدن گروه هم عزیزان مطلبی جهت انتشار در گروه ارسال نفرمودند. چه اینکه اگر میفرستادند بی کم و کاست در گروه فوروارد میکردم. کما اینکه عزیزان انتقاداتی را طی پیامی به بنده مطرح کردند و بنده هم بی کم و کاست در گروه فورودارد کردم. البته ناگفته نماند که بنده هم وعده ای داده بودم که در ادامه توضیحی در رابطه با آن عرض میکنم. 📌 استاد وکیلی دو جا ملاحظات خود را مطرح فرمودند. یکی در نشست موسسه جوانان و دیگری در گروه مباحثات تربیت نوجوان. در هر دو فضا نیز ایشان یکطرفه بحث نکردند و امکان ارائه پاسخ توسط طرف مقابل وجود داشته است. در جلسه موسسه جوانان استاد غنوی بعد از اقامه نماز جلسه را ترک فرمودند و در گروه مباحثات تربیت نوجوان نیز اولا پیگیر انعکاس نظرات ایشان بودیم و ثانیا امکان ارائه هرگونه بحثی وجود داشته است. کما اینکه مخاطبین چندین مرتبه درخواست کردند تا طرف مقابل مستندات و بحثهای خود را در قالب فایل متنی و تصویری ارائه کند. فایل‌هایی ارائه شد و بحثهایی هم پیرامون آن رد و بدل شد. حتی عزیزان جلسه ای یکطرفه در دانشگاه تهران جهت تبیین اندیشه استاد صفائی برگزار کردند و ناظر به ملاحظات استاد وکیلی انتقاداتی را مطرح کردند. صوتی را در گروه فرستادند و ناظر به آن جلسه مباحثاتی در گروه رد و بدل شد. حتی بنده از عزیزان درخواست کردم تا اگر کانال یا گروه دیگری هم دارند که در آنجا بحثهای خود را فکر میکنند بهتر می‌توانند ارائه کنند لینکش را برای استفاده اعضا در گروه قرار بدهند. سابقه تمام این حرفها در گروه موجود هست. بنا بر این فضا برای ارائه بحث توسط عزیزان فراهم بوده. فارغ از این مسأله عزیزان توسط کانالها و گروه های متعدد خود نیز توان پاسخگویی به اشکالات را دارند و حتی از طریق رسانه ملی و صدا و سیما آثار استاد صفایی را تبلیغ و معرفی کردند. لذا اینکه کسی بخواهد بگوید دستمان به یقه آقای صفائی رسیده یا خواسته ایم بر یک اندیشه بتازیم با واقعیت های موجود سازگاری ندارد. چه اینکه همزمان و بعد از بسته شدن گروه تبلیغات پرشور و گسترده ای برای ارائه بحثهای مرحوم صفایی صورت گرفت و الحمدلله عزیزان از ظرفیت هایی که داشتند کمال استفاده را بردند. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 4⃣ قسمت چهارم 📌 اما ارائه بحث الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان به دلیل اینکه برای بنده مشغله ها و موانعی ایجاد شده، به تاخیر افتاده است. گرچه زمانی را برای ارائه این بحث وعده نداده ام اما این تاخیر اولا منتسب به بنده است نه استاد وکیلی. از جانب بنده پیگیری ای صورت نگرفته است، نه اینکه استاد وکیلی خواسته باشند از زیر ملاحظاتی که داشته اند در بروند. ثانیا دال بر عقب نشینی یا شکست هم نیست. چه اینکه استدلال به سکوت و عدم ارائه مباحث، استدلال به اعم است و میتواند دلائلی غیر از پذیرش یک پاسخ داشته باشد. به عبارت دیگر هر گردی که گردو نیست. ⏳بخش کلیات و مقدمات الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان با استفاده از آثار استاد وکیلی به صورت موشن گرافیک در حال آماده سازی و انتشار تدریجی در کانال @editone_ir هست تا پس از پایان، به حول و قوه الهی جهت نقد و بررسی در گروه مباحثات تربیت نوجوان منتشر بشود. شاید این روند به دلیل موانع و مشغله بنده کند باشد، اما «قلیل مدوم علیه خیر من کثیر مملول منه» کم مستمر بهتر از زیاد ملال آور است. در این محصول، سعی شده با استفاده از آثاری که از استاد وکیلی قبل از شروع مباحثات منتشر شده است، با ارجاع دقیق هر بحث به کتابهای ایشان، بحث الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان، به صورت تفصیلی و بدون هیچگونه پیشنیازی توضیح داده بشود. تلاش بنده بر این هست که بیشتر بار فهم بحث و متن را از روی دوش مخاطب بردارم تا مخاطب فقط و فقط با دیدن این فیلم ها بتواند الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان را فرا بگیرد. به عبارت دیگر فایل‌هایی که مخاطب با صرف کمترین وقت بتواند با بحث آشنا بشود را بر ارائه ای که مخاطب با تلاش فراوان و دست و پا زدن بخواهد مباحث پراکنده و الفاظ به کار رفته در معانی غیر مصطلح را از لابه لای متن به دست بیاورد، ترجیح میدهم. 📌 نکته دیگر اینکه مباحثات تربیت نوجوان منحصر در گروه نبوده و تلاشهای دیگری هم انجام شده. اما باید به نتیجه برسد تا بتوان اطلاع‌رسانی کرد. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 مباحثات تربیت نوجوان و ماهی های آب گل آلود 5⃣ قسمت پنجم 📌 در پایان لازم هست تاکید کنم که هدف از مباحثات تربیت نوجوان تضارب آرا ٕ و روشن شدن صواب بوده. هدف توفق و برتری یک شخصیت بر شخصیت دیگر نبوده که این کار انحراف مباحثات از مسیر اصلی خود هست. شأن بزرگوارانی که در گروه درخدمتشون بودیم هم اجل از این هست که بخواهند این حرفهای سطحی را مطرح کنند و سر دست بگیرند. درست هست که مرحوم صفائی ملاحظاتی در رابطه با فلسفه و عرفان دارند اما تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، رویه ایشان و شاگردانشون کاملا با رویه ای که برخی از کانالهای زرد مخالف فلسفه و عرفان پی گرفته اند متفاوت هست. این بحثهایی هم که به راه انداخته ام نهایت نتیجه ای که بخواهیم از آن بگیریم، این هست که طرح استاد صفائی دارای استناد فنی اجتهادی نیست. اما این موضوع به هیچ عنوان نافی ارزش تلاشها و فعالیت های ایشان نبوده و نخواهد بود و اگر کسی بخواهد چنین نتیجه ای بگیرد، هدف از این مباحثات را به درستی درک نکرده است. 📌 اگر امروزه از نظام تربیتی صحبت میکنیم. اگر از ضرورت تربیت اسلامی گفتگو میکنیم، اگر این موضوع برایمان مهم شده است و در سطح گسترده مطرح شده است، اگر نگوییم تماما نتیجه فعالیت های مرحوم صفائی بوده، قطعا حجم بسیار زیادی از این اثرگذاری مستند به تلاشهای ایشان هست. ❌ اگر هم به نقد و بررسی آثار ایشان میپردازیم، از این جهت نیست که بخواهیم آنرا بکوبیم؛ بلکه از این جهت است که میخواهیم آنرا تکمیل کنیم. چه اینکه نقد و بررسی یک اندیشه نه تنها به معنای نفی آن نیست بلکه به معنای توجه بیشتر به آن و ارزشمندی آن اندیشه است. بزرگان ما گاهی اوقات که یک نظریه را سخیف میدانند، آنرا تحت عنوان «قیل» مطرح میکنند و حتی گاهی اوقات زحمت نقد و بررسی آنرا به خود نمیدهند. اما در مقابل برخی از نظرات را مفصل تقریر و نقد و بررسی میکنند. چرا که نظریه را ارزشمند و قابل اعتنا ٕ میدانند. مرگ یک اندیشه زمانی است که کنار گذاشته بشود و نقد و بررسی نشود. کما اینکه در خاطراتی که از مرحوم صفائی نقل میشود، ایشان از اینکه طرحشون نقد و بررسی بشود نه تنها ناراحت نمیشدند، بلکه استقبال هم میکردند. زیرا توجیه را حماقت می‌دانستند. ❌ اگر هم کاستی هایی در روند مباحثات وجود دارد مستند به بنده هست و عرض میکنم که قصدی بر تضعیف نبوده. چه اینکه به قول مرحوم صفائی تضعیف خیانت است. ✅ هدف از این مباحثات فقط و فقط تکمیل بوده است. کما اینکه رویکرد تکمیلی را از جانب شاگردان و مرتبطین ایشان با همراهی و همکاریشون در روند مباحثات ملاحظه و مشاهده کردم و متشکر هستم که با این حضورشون به این مباحثات رونق بخشیده اند. 🤲 امید که از رهگذر این مباحثات بتوانیم فهم خودمون رو از دین ارتقاء بدهیم و بتوانیم یک قدم کوچک، به آنچه مرضی مولایمان صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) هست، نزدیک بشویم. ➕ برای پیگیری گفتگوها، میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 📎 لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3568566450C360ec270ea 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 ان قلت و قلت های ذهن یک طلبه ❌ ان قلت صغری: پینت بال ورزشی غربی است کبری: هیچ ورزش غربی خوب نیست نتیجه: پس پینت بال خوب نیست 🤯 قیاس اقترانی شکل اول که توسط «ورزش غربی» بین «پینت بال» و صفت «خوب» ارتباط برقرار شده است ✅ قلت: 1⃣ صغری: اگر هیچ ورزش غربی خوب نباشد، آنگاه فوتبال هم بد است (زیرا فوتبال ورزشی غربی است و طبق اشکال هیچ ورزش غربی خوب نیست؛ پس فوتبال هم خوب نیست) کبری: درصورتی که کسی فوتبال را بد نمیداند نتیجه: پس چنین نیست که هیچ ورزش غربی خوب نباشد 🤯 یک قیاس مرکب از قیاس استثنائی که از رفع تالی رفع مقدم نتیجه گرفته شده و قیاس اقترانی شکل اول که توسط «ورزش غربی» بین «فوتبال» و صفت «بد» ارتباط برقرار شده است 2⃣ درست است که غربی بودن یک ورزش، می تواند موجد احتمال مضر بودن آن باشد، اما غربی بودن تنها ملاک ارزشگذاری و متصف کردن یک ورزش به خوب و بد نیست. چرا که ممکن است یک ورزش غربی باشد، اما خوب باشد یا قسمتی از آن خوب باشد یا با نوع استفاده از آن، اتصاف آن به خوب و بد را مشخص کرد یا ... 3⃣ تبادل فرهنگی با تهاجم فرهنگی متفاوت است. آنچیزی که بد و مضر است، تهاجم فرهنگی است اما تبادل فرهنگی نه تنها بد نیست، بلکه مفید هم هست. مقام معظم رهبری در کتاب دغدغه های فرهنگی به زیبایی تفاوت این دو را تبیین میکنند که از طریق لینک زیر میتوانید مشاهده کنید 🔗 https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=2630&nt=2&year=1371 🌐 www.editone.ir 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @paintball_ir
🔰 روش تدریس اثربخش 📌 تدریس اثربخش چه ضرورتی دارد؟ 📌 تدریس اثربخش چیست؟ 📌 چگونه تدریس کنیم تا اثربخش باشد؟ 📌 راهبرد اصلی در تدریس چیست؟ 📌 راهکار و الگوریتم اجرائی برای یک تدریس چیست؟ 🌐 در سایت ویرایش یک بخوانید 🔗 http://editone.ir/2020/11/22/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a8%d8%ae%d8%b4/ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 ترجمه بلاغی 📌 ترجمه بلاغی چیست؟ 📌 ترجمه بلاغی چرا؟ 📌 ترجمه بلاغی چگونه؟ 🌐 در سایت ویرایش یک بخوانید 🔗 http://editone.ir/2020/11/22/%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d8%a8%d9%84%d8%a7%d8%ba%db%8c/ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 کارگاه ترجمه بلاغی احادیث رضوی 🗺 مدرسه علمیه حجتیه اصفهانی ها 🗓 به مناسبت شهادت امام رضا (علیه السلام) 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 کارگاه کتابشناسی علم بلاغت 🗺 بررسی ابواب و فصول علم بلاغت در مجموعه کتابهای موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی 📌 نتائج کارگاه از دیدگاه دوستان 1⃣ کتابشناسیمون در علم بلاغت نسبتا قوی شد 2⃣ باید بیای کتاب رو خودت تورق کنی و از نزدیک ببینی، همینکه بیای توی گود و لذت کتاب دست گرفتن رو بچشی بهتر از این هست که استاد نتائج رجوع خودش به کتابها رو گزارش کنه 3⃣ اینکه خودت کتاب و فهرست کتاب رو ببینی بیشتر در ذهنت میماند تا اینکه استاد بگوید همچین کتابهایی داریم 4⃣ با کتابخانه های دیگر و کتابخانه های غنی آشنا شدیم 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> فقه جامع روش بحث در الگوی دینی راهبردی تربیت کودک و نوجوان> کاستی های نظام فقاهت موجود و خصوصیات فقه جامع 📌 مباحث و تحقیقات تربیت نوجوان چه آسیب هایی دارند؟ 📌 مقصود از مواجهه فنی_فقهی با آیات و روایات در مباحث و تحقیقات تربیت نوجوان چیست؟ 📌 آیا فقه جامع و فقه تمدنی قصد کنار زدن فقه متعارف و نظام فقاهت موجود را دارد؟ 📌 چه علت هایی موجب کاستی در نظام فقاهت موجود شده؟ 📌 نسبت فقه جامع و تمدنی با فقه متعارف چیست؟ 📌 فقه جامع و تمدنی از چه جهاتی اعم از فقه متعارف است؟ 📌 رویکرد فعالانه و منفعلانه به مسائل مستحدثه فردی چیست؟ 📌 هریک از فقه جامع و تمدنی و فقه متعارف چه زمانی به مسائل پاسخ میدهند؟ 📌 دامنه هریک از فقه جامع و تمدنی و فقه متعارف تابع چیست؟ 📌 ضررهای رویکرد منفعلانه به مسائل چیست؟ 📌 منفعت رویکرد فعالانه به مسائل چیست؟ 📌 نحوه مواجهه فقه جامع و تمدنی با مسائل مستحدثه فرضی چه اشتراک و افتراقی با کار صاحب عروه داره؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان 🗺 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان> کلیات و مقدمات> فقه جامع روش بحث در الگوی دینی راهبردی تربیت کودک و نوجوان> کاستی های نظام فقاهت موجود و خصوصیات فقه جامع> رویکرد فعالانه و منفعلانه به فقه> موضوع شناسی> اصطلاح اول 📌 موضوع شناسی چند اصطلاح دارد؟ 📌 معنای موضوع شناسی چیست؟ 📌 متعلق حکم چیست؟ 📌 هریک از موضوع، متعلق الحکم، متعلق المتعلق و حکم به چه معنا هستند؟ 📌 فرآیند عملیاتی فقها ٕ برای شناخت متعلق حکم در متن قانونی چیست؟ 📌 بررسی هر یک از استعمالات در متن شرعی، ادله حاکم، تحلیل های عقلی و زبان شناسانه، تحقیقات میدانی چگونه در شناخت متعلق حکم در متن قانونی اثر میگذارد؟ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 پینت بال کرار 🥇 اولین باشگاه پینت بال در مدارس علمیه کشور 🏆 قهرمان اولین مسابقات پینت بال حوزه علمیه 🎖 با مربی رسمی از کمیته پینت بال 📌 سال تاسیس ۱۴۰۰ 📌 گلوله های چندبار مصرف 📌 اسلحه های سبک و نقطه زن 📌 اسلحه های حرفه ای 📌 مسابقات پینت بال 📌 فضای دینی و سالم 🗺 مکان: مدرسه علمیه حجتیه اصفهانی ها 🗓 جلسه توجیهی و تئوری: پنج شنبه؛ ۱۴۰۱/۷/۲۷ ساعت ۱۰:۰۰ 🙏 شرکت برای عموم آزاد است جهت شرکت در جلسه با @barakchian از طریق پیامرسان ایتا ثبت نام کنید 🌐 www.editone.ir 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @editone_ir 🆔 @me_hojjatiye
🔰 پینت بال هدف نیست وسیله است 📌 ما پینت بال رو میخواهیم برای تربیت نه اینکه انسان ها را بخواهیم فدای پینت بال کنیم 📌 اگر پینت بال بخواهد هدف ما بشود یکجور عمل خواهیم کرد و اگر پینت بال بخواهد وسیله ما بشود جوری دیگر عمل خواهیم کرد؛ اگر پینت بال هدف ما شد، دیگر کارمون از کار طلبگی خارج شده و مسیر رو اشتباه پیش گرفته ایم؛ اگر پینت بال بیشتر وقت ما را گرفت، وارد کار اجرائی و الگوی راهکاری شدیم و از وظیفه ذاتی حوزوی خود که تولید الگوهای راهبردی است فاصله گرفتیم. کما اینکه خارج شدند و نیروها را فدای پینت بال کردند 📌 بله در تولید الگوهای راهبردی باید مقام اجرا ٕ و کف میدان را هم لحاظ کنیم اما اگر غرق در الگوهای راهکاری بشویم، افراط و تفریط کرده ایم افراط در الگوهای راهکاری و تفریط در الگوهای راهبردی 📌 جمع بین راهبردها و راهکارها سخت است و زمین خوردن دارد اما این زمین خوردن ها و رفت و برگشت ها بین الگوهای راهبردی و الگوهای راهکاری، دلیل نمیشود که صرفا گوشه کتابخانه بنشینیم و با میدان ارتباط نداشته باشیم یا غرق در کار اجرائی بشویم و از الگوهای راهبردی و تولید آنها غفلت کنیم. هنر یک در این است که بتواند بین الگوهای راهبردی و الگوهای راهکاری جمع کند. 📌 کشف و تولید الگوهای راهبردی در بافت الگوهای راهکاری، آنچیزی است که در گام دوم انقلاب بدان نیاز داریم و الا مدیران اجرائی یا متحجرینی که عبایی بر دوش خود میکشند و در مسیر خانه تا درس خارج فسیل میشوند کم نداریم 📌 پینت بال کرار الگویی برخواسته از دل الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان است که به صورت راهکاری در یک فضای کوچک و محدود پایلوت شده و بازخورده داده است. 📌 پینت بال کرار شاید کوچک باشد و محدود اما با همینها خوشیم و خدا را شاکریم که این را به ما داده است. مهم این است که با همین حداقل ها داریم خودمون رو برای سربازی حضرت و برای تربیت یک نسل آماده میکنیم 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @editone_ir
🔰 جلسه توجیهی و تئوری پینت بال کرار 🥇 اولین باشگاه پینت بال در مدارس علمیه کشور 🏆 قهرمان اولین مسابقات پینت بال حوزه علمیه 🎖 با مربی رسمی از کمیته پینت بال سرفصل ها و مسائل جلسه: 📌 ورزش چیست؟ 📌 ورزش به چه اهدافی انجام میشود؟ 📌 کدامیک از این اهداف اسلامی و مورد تایید هست؟ 📌 نقطه مختصات تیراندازی در ورزش اسلامی کجاست؟ 📌 ورزش اسلامی و تیراندازی چه نسبتی با فقه جامع و تمدنی دارد؟ 📌 شاخه های تیراندازی کدام است؟ 📌 کدامیک از شاخه های تیراندازی بهینه است و موجب تقویت بنیه دفاعی میشود؟ چرا؟ 📌 پینت بال از کجا شروع شد؟ 📌 پینت بال در ایران از کی آغاز شد و چه فرآیندی را طی کرد؟ 📌 اشکال غربی بودن پینت بال و پاسخ به آن 📌 آیا ورزش پینت بال ایمن هست؟ 📌 برای پرداختن به پینت بال به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ 📌 برای شروع پینت بال چه مهارتهایی را باید بیاموزیم؟ 📌 پینت بال کرار چیست و چه ماموریتی در گام دوم انقلاب دارد؟ 🗺 مکان: مدرسه علمیه حجتیه اصفهانی ها 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @editone_ir
🔰 بوی گل الگوهای راهکاری 🎙 نشستی تخصصی در معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان با حضور و سخنرانی امیر ارتش سرتیپ، امیر رضا آذریان، رئیس هیأت ورزش های همگانی استان خراسان رضوی برگزار شد. ایشان در این جلسه، ضمن بیاناتشون اظهار کردند که: «هر مدرسه علمیه میتواند یک باشگاه باشد.» و در ادامه به معرفی رشته های فدراسیون ورزشهای همگانی پرداختند. ایشان از ورزش پینت بال نام بردند و اظهار داشتند که: «ورزش پینت بال برای شما روحانیون مناسب هست و تیراندازی مورد توصیه محسوب میشود» و در خلال فرمایشاتشون چندین مرتبه وعده حمایت از ورزشکاران را می‌دادند. 🤲 الحمدلله جلسه خوبی بود. از این جهت که نقطه شروعی جهت حرکت مبنایی و پخته در موضوع ورزش محسوب میشود. لذا علی رغم کاستی های آن، خوشحالیم بابت اینکه معاونت فرهنگی حوزه یک گام رو به جلو برداشته است. 🧐 با حفظ این نکته، ملاحظه ای به ذهن می‌رسد که لازم میدانم در راستای موضوع الگوی های راهکاری بیان کنم. 📌 هنگامی که این صحبت‌ها از جانب سخنران بیان میشد، حرص میخوردم و میجوشیدم که: «اگر از مدارس حمایت میشود، پس چرا اولین باشگاه پینت بال در مدارس علمیه از این حمایت ها بی نصیب مانده است؟» 📌 اواخر جلسه با ایما ٕ و اشاره به مجری و سخنران فهماندم که حرف دارم و می‌خواهم صحبت کنم. اجازه دادند و گفتم که: «ما اولین باشگاه پینت بال در مدارس علمیه را تأسیس کرده ایم.» و به تعبیری خیلی از آنچیزهایی که برای شما آرزو هست، برای ما خاطره است. «کی فرصت دارید حرفهایمان را که قدری مفصل هم هست بیان کنیم؟» فرصت نداشتند و گفتند که با واسطه به ما برسانید. 📌 از باب ضرورت قدری نسبت به عدم دسترسی به امکانات و هزینه های اولیه و تجهیز باشگاه پینت بال برای مدارس علمیه اشاره کردم و درخواست کردم که ما را در جریان برنامه های حمایتی خودشون قرار بدهند. اما ظاهراً برنامه ای موجود نبود که اگر می‌بود بیان میشد و به عنوان افتخاری مدیریتی و برای بستن راه انتقاد، مورد تاکید قرار می‌گرفت. البته امیدوارم که در این راستا واقعا برنامه ای موجود باشد که ما از آن بی خبر هستیم یا حداقل ایجاد بشود. 📌 عجبا! جلو جلو و قبل از اینکه این برنامه ها در حوزه باب بشود، باشگاه کرار را راه انداخته ایم، آنوقت آقایان تازه به فکر افتاده اند که «این چه کار خوبی است؟» 📌 الحمدُ لٍله؛ خدا را شکر که پینت بال کرار تبدیل به یک الگو شده و سرایت پیدا کرده. همین را می‌خواهیم و برایش تلاش کرده ایم. تولید الگوهای راهبردی و تبدیل آن به الگوهای راهکاریٍ مُسری. مقام معظم رهبری در رابطه با سرایت الگوهای مطلوب بیانی زیبا دارند که: «مرحوم سید قطب در یکی از نوشته‏هایش حرفی دارد که من از چهل سال قبل یا شاید بیشتر که این حرف را دیدم، دائماً در ذهن من هست. او میگوید اگر طرفداران و داعیان اسلام ... به جای نوشتن این همه کتاب، به جای این همه تبلیغات، به جای این همه سخنرانی، اداره‏ی این همه مسجد، یک کار برای ترویج اسلام بکنند، آن کار از همه‏ی این کارها تأثیرش بیشتر است. و آن اینکه در گوشه‏ای از دنیا - به ذهنم است میگوید در یک جزیره‏ای دور افتاده‏ای - یک حکومت اسلامی تشکیل بدهند؛ نفس تشکیل یک حکومت اسلامی در گوشه‏ای از این دنیای بزرگ اثرش از هزاران کتاب، هزاران سخنرانی، هزاران مطلب نکته‏دار در ترویج دین، بیشتر است. ... سید قطب درست گفت. از هزاران کتاب، اثر این - نظامی که بر اساس اسلام به وجود آمده- بیشتر است ۱۳۸۸/۰۲/۲۳» 📌 فقط ای کاش وعده حمایت، در حد حرف باقی نماند تا افرادی که می‌خواهند از پینت بال کرار الگو بگیرند، نگویند: «چه کسی از این کار حمایت میکند؟» یا اینکه «شما هرچقدر هم کار کنی، کسی حمایت نمیکند، پس برای چه باید کار کنیم و خودمان را به زحمت بیاندازیم؟» یا «اگر اعتراض کنیم، خلع لباسمان میکنند» 📌 البته که طرف حساب پینت بال کرار مسئولین حوزه یا مسئولین دولتی نیستند. طرف حساب پینت بال کرار ماورا ٕ ماده است. ما با غیب معامله کرده ایم و آیه «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ» را از بَر کرده ایم و دوره و مرور میکنیم. اما هیچ چیز مسموم تر و بدتر از کار نمایشی، ادعای بدون کار میدانی و مصادره به مطلوب یک الگو نیست. 🎖 پینت بال کرار، یک بازی یا ورزش ساده نیست. صرف یک ورزش مورد تاکید و سفارش اسلام هم نیست؛ پینت بال کرار، یک الگو است. یک گفتمان است. یک فکر است که در قالب یک ورزش مورد تایید اسلام بروز و ظهور پیدا کرده است‌. 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @editone_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماموریت حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب 📌 زنجیره تمدن اسلامی چیست؟ 📌 دولت اسلامی چیست؟ 📌 تمدن اسلامی چیست؟ 📌 شاخص تمدن اسلامی چیست؟ 📌 نقطه مختصات علوم انسانی در زنجیره تمدن اسلامی کجاست؟ 📌 نسبت علوم انسانی اسلامی با علوم انسانی غربی چیست؟ 📌 علوم انسانی غربی چه ضررهایی دارد؟ 📌 علوم انسانی اسلامی چه ضرورتی دارد؟ 📌 جایگاه استفاده از علوم انسانی غربی کی و کجاست؟ 📌 قلمرو دین چه مقدار است؟ 📌 قلمرو اعتدالی دین چیست و چرا؟ 📌 هریک از دین نفس الامری، دین نازل، دین صادر و دین واصل به چه معنا هستند؟ 📌 کدام قسم دین، در نزاع علم دینی کارآمد است؟ 📌 ماموریت حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب چیست؟ 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @editone
📸 تصاویری از چهارمین دوره آموزشی تیراندازی با پینت بال در سالن ورزش مدرسه علمیه حجتیه اصفهانی ها 🥇 اولین باشگاه پینت بال در مدارس علمیه کشور؛ سال تاسیس ۱۴۰۰ 🌐 www.karrarpaintball.ir 🆔 @editone_ir