eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
404 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
253 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون یرفع الله الذین آمنوا و الذین اوتوا العلم درجات 🔸رحلت عالم مجاهد، استاد اخلاق و شعر و عرفان، مدیر پر تلاش عرصه های فرهنگی و تربیتی حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شيخ ميرزا علی اصغری ره موجب تالم و تأثر گردید. آن روحانی گرانقدر در مبارزات انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت و پس از انقلاب نیز در دفاع مقدس، امامت جمعه منشاءخیر و برکات بود. عمری بابرکت و اثر بخش از مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی در سالهای آغازین انقلاب، تا ریاست آموزش و پرورش آمل و معاونت و مدیریت فرهنگی دانشگاه آیت الله آملی ره از او چهره ای ماندگار در شهرستان آمل ساخت. حاج آقا اصغری جزو چهره های ماندگار وکم نظیر مازندران بویژه آمل هستند که افتخار شاگردی از محضر علما و فلاسفه ی بزرگ شیعه مثل شهید مطهری ،آیتین علامتین حضرات جوادی آملی و حسن زاده را در تهران داشتند. تبحر ایشان در فلسفه،ادبیات، حافظ شناسی ،مولوی، و سعدی در کنار مدیریت در کارهای اجرایی بدون افراط و تفریط از نقاط قوت این دانشمند برجسته بود. علاقه و محبت مرجع عالیقدرحضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دام ظله به ایشان همیشگی بود. مردم داری و اخلاق کریمانه نسبت به روحانیت و حمایت از طلاب جوان واهل علم از ویژگی های منحصر به فرد این سرباز انقلابی است. در شرایط بحرانی کشور تا مرز شهادت و ترور نافرجام پیش رفت و با تکیه بر الطاف الهی در لباس خدمت طی مسیر و ادامه طریق نمود. کلام شیوا ، صبر و خوش رویی این استاد حوزه و دانشگاه از او چهره ای محبوب در خاطره دانشجویان و دانش پژوهان بر جای گذاشت. 🔸 ارتحال این روحانی جلیل القدر را به مردم شریف آمل ومحلی های عزیز تسلیت می‌گویم و از خداوند کریم برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، وابستگان و علاقه مندان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت دارم. 🖊سیدحسن فاطمی آمل _ بیست و یکم خردادماه چهار صد و سه🖤🖤🖤 http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2977 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 💠ابراهیم فلاح هنرمند پیشکسوت و عکاس مازندرانی و عکاس - خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر توانست در پویش ملی رسانه‌ای روایت ققنوس قلم، رتبه نخست را از آن خود کند. 📌او امروز با حضور در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) تهران، هدیه خود را در حضور فرشاد مهدی پور معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ دریافت کرد. 📌مجموعه عکس او که به راهپیمایی مردم در حمایت از مردم مظلوم و محکوم‌کردن نسل‌کشی و به شهادت رساندن جمعی از خبرنگاران و راویان جنایت‌های رژیم صهیونیستی بوده است، نظر هیات داوران را جلب کرد. https://www.avayekhazar.ir/000Doj 📌در این رویداد رسانه‌ای و فرهنگی – هنری "ناصر ابوشریف" نماینده جهاد اسلامی در تهران، حجت الاسلام علی کریمیان مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه، علیرضا شیروی مدیرکل رسانه‌های خارجی و ایمان شمسایی سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی حضور داشتند. 👈ابراهیم فلاح تاکنون در چندین جشنواره ملی ازجمله ابوذر، زن و روستا، محیط زیست، جهاد و شهادت و ... همچنین در بیشتر جشنواره‌های استانی رتبه‌های برتر را در کارنامه دارد. 👈ابراهیم فلاح اهل شهرستان ساری، بخش و روستای گردشگری دینه‌سر است. 🔹کسب این عنوان افتخار آمیز را به این پیشکسوت رسانه‌ای استان صمیمانه تبریک عرض می‌نماید. http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2978 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ ⭕️ مردم روستاهای اطراف و مردم به بنای آجری که در این مقاله معرفی شده است، می‌گویند: 📌 سوال این است که چرا بنای مذکور، نامیده نمی‌شود؟! 👈این مقاله ، پاسخی است به این پرسش زبانی، پاسخی که ریشه های این مسئله را در گذشته های بسیار دور کاویده است. ✍️ استاد محمدعلی نوری خوش رودباری ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜نقشه ایران در ۲۸۶ سال قبل در سال ۱۷۲۹ میلادی 📌حدود سرزمینی ایران شامل نقاط زیر هم بود: ■ گرجستان، ■ارمنستان، ■آران، ■بحرین، ■مناطق شیعه نشین عربستان، ■بلوچستان ■پاکستان ■و افغانستان http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2980 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ ، لِفا، فییِه، کیلِه، وَنده 🔸خرمن، اصل و چهار تای دیگر فرع بر آن هستند و به ازای اصل، کاربرد پیدا می کنند. 👈برای خرمن زنی سنّتی، اول می بایست مکان همواری را معین می کردند و با زدن آب و جارو و تمیز کردن آن، برای ریختن دسته های گندم و جوی درو شده(کَسو) - که از قبل کوفا( کوپّا) شده بودند - آماده می نمودند. 👈بعد از مهیا شدن خرمن، بسته به مقدار محصول درو شده، شُرَکا، گردن دو رأس اسب یا چند رأس اسب را جفت هم با ریسمانی می بستند تا در حین حرکت در داخل خرمن از هم جدا نشوند و کار خرمن کوبی مختل نشود. 📌شخص خرمن زَننده، با دستی بر افسار اسبان و با دستی دیگر، گرفتن شاخه ی نازکی از درخت - که به آن شیشک می گفتند- در مرکز دایره خرمن قرار می گرفت و با تکرار « بِیَه بِیَه بِیَه...» و تکاندن شیشک، اسبان را دایره وار می چرخاندند و این چرخش را آنقدر ادامه می دادند تا اینکه ساقه های گندم و جو، زیر پاهای اسبان خُرد و دانه هایش از خوشه های آن جدا می شدند. 📌شایان ذکر است، تک اسبه، دو اسبه، سه یا چهاراسبه استفاده کردن کشاورزان، بستگی به اندازه محصول شان داشت. 👈بعد از این مرحله (جداشدن دانه از خوشه)، برای باد دادن آن، از  «لِفا» - که غالبا چوبی به اندازه ی یک و نیم متر، صاف و بِرشتِه شده ی در پَتخال آتش به صورت دو شاخ و بعضا سه شاخ بوده - بهره می گرفتند تا کاه را از گندم و جو جدا کنند، جوها یا گندم ها در وسط خرمن و کاه را به فاصله دو سه متری آن تلمبار یا کود می کردند و برای جدایی کاملتر دانه و کاه، بعد از مدت کمی استفاده از لِفا، از ابزار چوبی دیگری، پارو مانند، بنام  «فییِه» استفاده می کردند تا محصول خرمن شده، کاملا خالص گردد. 👇👇 بعد از مراحل لفا و فییِه زنی، مرحله کیلِه کردن (پیمانه) می رسید، در این مرحله فردی دستمال به سر و آغشته به کاه و نِنگِه (از کاه ریزتر) کنار محصول جمع شده می نشست و شُرَکا یکی یکی کیسه به دست، می آمدند و کیله کننده بعد از بردن نام خدا و  جدا کردن مال خدا (سهم فقرا) و با تکرار عددها ( یک و یک و یک، دو و دو دو...) و بر زبان آوردن کلماتی  مسجّع و شعر گونه 👇 ( اول نوم خدا، برکت هِدا خدا، سوم دین محمد، چهارم صلوات بر محمد...)، سهم و قسمت هرنفر را می دادند و از همدیگر با خوشرویی و بجا آوردن حمد و شُکر خدا، خدا حافظی می کنند. ✍باید یادآوری کنم در آن زمان‌ها (دهه قبل از ۱۳۶۰ شمسی)، خریداران کاه از قبل با صاحبان محصول هماهنگی و موقع خرمن زدن کشاورزان، کاه ها ی خریداری شده را وَنده (قفسه های دایره ای نخی یا پشمی) می کردند و برای تغذیه زمستانی مال های شان می بردند ودر اینجا، کار خرمن به مرحله ی تکامل و اتمام خود می رسید. 🖊 http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2979 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
﷽ | 🌿در راستای دومین کنگره ملی ۱۴۵۰۰ شهید استان مازندران برگزار می گردد: 📣رزمایش عضویت فعالین مجازی استان مازندران؛ در رسانه های ۱_کانال استانی در «کنگره شهدای مازندران»:👇 https://eitaa.com/jangoderang_ir ۲_کانال کشوری در «گنج بی پایان»:👇 https://rubika.ir/ganjebipayan 🔴برابر با ابلاغیه صادره در خصوص زمان‌بندی رزمایش عضوگیری کانال های ایتا و روبیکا در سطح کشور؛ از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ خرداد مختص استان مازندران می باشد. 📊 👈لازم به ذکر است پس از عضویت در کانال ها، در نظرسنجی کانال روبیکا شرکت نموده و شهرستان خود را انتخاب نمائید. 📌پایگاه اطلاع رسانی دومین کنگره ملی شهدای مازندران👇 🌐 https://zil.ink/jangoderang.ir @edmolavand
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۱۰۰۲۰۳ 💌 ‎‌💗 از نام برداشتند، گوزنگو شهرت یافت تا کاخ تعاون مےرود او، کی غلط بافت ای سیس گمان مکن میروے بہ یاد مُرده‌اے ارزانےات کنند زخاک آن باد اوصاف مظلوم بہ مانند عسل باشد هزار بشیند بہ کندو، وے مثل باشد ✍ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2721 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🔵 باداب سورت ساری چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی ‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که واقع در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری می‌باشد. 🔹این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. 🎥alinikiii ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─