eitaa logo
افـ زِد ڪُمیـلღ
1.5هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
5هزار ویدیو
205 فایل
"بہ‌نام‌اللّہ" اِف‌زِد‌⇦حضࢪٺ‌فاطمہ‌زهࢪا‌‌‌‌‹س› ڪمیل⇦شهید‌عباس‌دانشگࢪ‌‌‌‌‌‹مدافع‌حࢪم› -حࢪڪٺ‌جوهࢪه‌اصلۍ‌و‌گناه‌زنجیࢪ‌انسان‌اسٺ✋🏿 ‌‹شهید‌عباس‌دانشگࢪ› ڪپۍ؟!‌حلالت‌ࢪفیق💕 -محفل‌ها https://eitaa.com/mahfel1100 -مۍشنویم https://daigo.ir/secret/1243386803
مشاهده در ایتا
دانلود
اسلام می خواهد شخصیت "زن" را حفظ کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز قرار بود ادامه ی مبحث موج کره ای داشته باشیم خب ؟ 🥸 ولی چون درمورد کی درام میشه و منم دوست دارم چیزای جذاب تر و کاربردی تری براتون بزارم 😌 فعلا میریم سراغ تحلیل و نقد نکات مثبت و منفی انیمه ها 😍 فقط چون مبحثش زیاده و میترسم خسته شید و مطالبو نخونید ، یکمشو میزارم و بقیشم انشاالله دفعه های بعدی 😉🤓 مبحث موج کره ای هم که یه مبحث ده جلسه ایه از آقای مجید دهنوی ،میشینم گلچین میکنم ببینم جذاب ترین قسمتاش کجاس که بهتون بگم 🤠
اى كه ما را با ظرافت ساختی، راضی نشو پیش چشمان تو پی در پی سفالی بشکند💔
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ سوره مبارکه عبس آیه24 : «فلینظر الانسان إلی طعامه»: پس آدمى به طعام خود بنگرد. ؛ در تفسیر آیه هم طعام روح و هم طعام جسم مد نظر آیه است. محصولات رسانه ای می توانند غذای روح و ذهن ما باشند. پس بیایید کمی تفکر کنیم.🙂📿 🎞📽
🎌صاحبان صنعت انیمه ژاپن 🖥آثار انیمه ای ژاپنی از نظر تاییدیه ساخت و تولید و نوع محتوا به شرکت های توزیع کننده وابسته هستند. شرکت های توزیع کننده عملا تهیه کننده انیمه های ژاپنی هستند و علاوه بر تعیین اینکه چه آثاری تولید شوند بر محتوای آنها نظارت دارند، تبلیغاتشان را بر عهده می گیرند و سود اصلی را هم به جیب می زنند 🏢شرکت های مهم توزیع کننده انیمه: 🟠کرانچی رول: شرکت آمریکایی ⚫️سونی: شرکت چند تابعیتی آمریکایی 🟣فانیمیشن: شرکت آمریکایی 🔴انیپلکس: زیرمجموعه سونی و آمریکایی 🔴نتفلیکس: از کمپانی های مشهور آمریکایی 🇺🇸همانطور که مشخص است سود، محتوا و خط مشی آثار ژاپنی را شرکت های آمریکایی مشخص می کنند. دلیلش عرصه جدید رسانه برای فعالیت، سود دهی فراوان و نبود قوانین سانسور در ژاپن است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞قوانین سانسور در ژاپن🔞 🗽ژاپن حیات خلوت توزیع کننده های آمریکایی و هالیوود است. چون قوانین سانسور ندارد. در آمریکا قوانین سانسور وجود دارد و خارج از چهارچوب اثری تولید نمی شود. آثار خشن یا هنجار شکن هم رده بندی سنی شان افزایش می یابد و در آمریکا مسئله رده بندی بسیار مورد توجه والدین و مسئولین است 😗پس هالیوود به صورت مستقیم نمی تواند به هنجارشکنی های جنسی و خشونت بی حد و حصر دامن بزند 🤑راه چیست؟ استفاده نیابتی از رسانه ژاپن که قوانین سانسور ندارد 😵‍💫در ژاپن هر فصل شاهد آثار شدیدا ناهنجاری از نظر خشونت، موضوع، تصویرپردازی، پوشش، نحوه طراحی حرکات و... هستیم 🤫یعنی پتانسیل ژاپن برای تولید آثار خشن و ناهنجار بالاست و فضایی مناسب است. به همین دلیل برخی انیمه ها در خشونت و موضاعات کثیف یکه تاز هستند و هیچ رقیبی ندارند
📓نقش کمیک بوک در قدرت رسانه ای غرب📓 📝اگر بخواهیم روند داستان سرایی را مرور کنیم به خط زمانی زیر می رسیم👇 شعر و نثر ⬅️ رمان ⬅️ نمایشنامه ⬅️ سینمای کلاسیک ⬅️ رمان های مصور(کمیک) ⬅️ سینمای‌نو و انیمیشن ⬅️ گیم(بازی رایانه ای) 🏛شعر و نثر قوی اولین نیاز برای رسانه قدرتمند است. رسانه روایت‌گرغرب بر روی آثاری همچون کمدی الهی دانته و آثار شکسپیر که از نثر و شعر های قدرتمند غربی هستند استوارند🗿 🗽اما این تازه شروع خط قدرت رسانه است. رمان های قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی دومین نقطه عطف پیشرفت رسانه ای غرب بودند📙 📽در ادامه با ظهور سینما و هالیوود روند قدرت ادامه پیدا کرد اما دوران طلایی کمیک بود که تاثیر به سزایی در ادامه روند سینما و صنعت انیمیشن گذاشت🗞 🎌ژاپن نیز با تقویت صنعت مانگا(کمیک ژاپنی) و لایت نول(رمان ژاپنی) برنامه ریزی پیشرفت رسانه ای خود را آغاز کرد تا جایی که امروزه صنعت انیمه و بازی ژاپن در دنیا شناخته شده و بی نظیر است👀 🇮🇷کشور ما از نظر شعر و نثر بی رقیب و بی نظیر است. اما در دوران رمان درگیر حکومت های نا لایق و شرایط بد حکومتی شد و دچار عقب افتادگی شد. راه حل تقویت رسانه ملی و آثار فاخر رسانه ای داخلی بها دادن به رمان و داستان های مصور است. اینکار می تواند نقطه عطفی باشد تا در دهه آینده از برترین قدرت های انیمیشن سازی و بازی سازی جهان شویم🗣✍
🧠روانشناسی نوجوان 🤩دلایل اصلی جذابیت انیمه برای نوجوانان 🔆خب وقتشه از اون چهارگانه جذابیت استفاده کنیم ببینیم توی گرایش نوجوونا به انیمه چه تاثیری داره 1⃣ساده: انیمه ها موضوعات و مطالب عموما ساده ای رو منتقل می کنن و اگر هم بخوان مباحث فلسفی و پیچیده رو منتقل کنن از داستان و سناریو کمک میگیرن که به راحت فهم تر شدن اون مطلب خیلی کمک میکنه. اگرم شخص اون مطلبو نفهمو محتوا روی ناخودآگاهش تاثیر میذاره 2⃣سریع: انیمه ها عموما قسمت اول میرن سر اصل مطلب. با سرعت بحث اصلی رو باز می کنن 3⃣کوتاه: هر انیمه استاندارد ۲۴ دقیقه اس که ۳ دقیقه اش هم تیتراژه. یعنی هر قسمت اینقدر کوتاهه که حوصله مخاطب سر نمیره. اکثر انیمه هام قسمتای کمی دارن و کم پیش میاد آثار جدید بالای ۵۰ قسمت بشن 4⃣جذاب: گرافیک، طراحی بدن، طراحی چهره، داستان، سناریو، ایده، تخیل، مبارزه، سوژه ها، چالش ها، کشمکش ها و کلی چیز دیگه توی انیمه ها هست که برای نوجوونا جذابیت داره ✅پس اینم استفاده از چهارتا قانون جذابیت برای کشف گرایش به انیمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧠روانشناسی نوجوان 🤩دلایل فرعی جذابیت انیمه های ژاپنی برای نوجوانان ⚙️موضوعات متنوع 🖊️مطابق با روحیات نوجوانان ⚙️جذابیت و زیبایی در چهره 🖊️دختر و پسر در یک مدرسه و دانشگاه تحصیل میکنند ⚙️تبعیض جنسیت قائل نمیشن(هرچند این تبعیض جنسیت به شغل،حرفه،حجاب و...مربوط میشه) 🖊️مشخص بودن احساسات توی چهره کارکتر ها ⚙️آزادی بیش از حد فرزندان از طرف پدر و مادر 🖊️در دنیای انیمه همه چیز امکان پذیره ⚙️در دنیای انیمه بروز احساسات عادیه 🖊️ژانر های انیمه به گونه ای هستن که اکثرا مورد علاقه کودک و نوجوان هست تخیلی بودن و زیبا به تصویر کشیدن تخیلات وجود کارکتر های جذاب 🧠پرداختن به مسائل نوجوانان گرافیک عالی صداگذاری خوب وجود کارکتر های مختلف با روحیات مختلف عجیب بودن! نگاه جدید به یک سری مسائل 🧑کارکتر ها غالبا نوجوان هستند و روابط بین نوجوانان و جوانان به نمایش گذاشته میشود وجود صحنه های زیبا ازجمله طبیعت، معماری متفاوت و جلوه های بصری خاص ❤️‍🔥به نمایش گذاشتن روحیات کارکتر از جمله نجواهای ذهنی که در غالب فیلم و انیمیشن ها این ویژگی وجود ندارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊سال ۲۰۲۲ در ابعاد مختلف اعم از کمیک، مانگا، انیمه، انیمیشن، فیلم، سریال، گیم و بازی... سال خوبی بود👌 😔هرچند در ظاهر سال ۲۰۲۳ قراره یک سال افتضاح توی همه این ابعاد باشه😒
علل جذاب بودن انیمه 😍📽 ✅سبک انیماتوری سبک های جذابی که در هر انیمه می تواند شیوه خاص خود را داشته باشند. در انیمه ها به کیفیت حرکات بدن، محیط، جزئیات گرافیکی، کیفیت نور و رنگ به خوبی پرداخته شده است. نوع طراحی محیط و چهره شخصیت ها بسته به داستان، ژانر و مخاطب هدف (کودک، نوجوان، بزرگسال) متفاوت است. طراحی های مختلف و طیف وسیع آنها باعث می شود سلیقه های مختلف به این سبک (انیمه) علاقه پیدا کنند.
✅شخصیت پردازی شخصیت هایی که هر کدامشان ویژگی ها و داستان های خاص خود را دارند. تک تک شخصیت ها، حتی بی اهمیت ترین آنها می توانند سرگذشت، حادثه، اخلاقیات، رفتار و… جذابی داشته باشند. شخصیت های انیمه مهم ترین علت جذابیت انیمه ها هستند. انیمه هایی که داستان خوبی هم ندارند با شخصیت پردازی خاص سعی در نگه داشتن مخاطب دارند.
✅پند های اخلاقی در هر انیمه ای می توان تجربیات مفید، پند های اخلاقی و نکات آموزنده زیادی را دید. خیلی جالب است که برخی از این پند ها را حتی در آموزه های دینی اسلامی هم می توان یافت. دیدن ویدئوی زیر توصیه می شود.
✅روابط بین شخصیت ها جدا از بحث شخصیت پردازی، رفتار و نوع رابطه شخصیت ها با یکدیگر، جذابیت های خاص خود را دارد. در انیمه ها نوع دیدگاه یا نوع رفتار شخصیت ها با یکدیگر، بررسی می شود و به آنها بها داده می شود. همین تصورات ذهنی می توانند نکات اخلاقی یا کشمکش خاصی را رقم بزنند که باعث تغییر روند داستان یا تغییر ذهنیت مخاطب شوند.
✅امید، تلاش و مقاومت در انیمه های زیادی به عناصر امید (هرچقدر هم کم) و تلاش بها داده می شود. به مقاومت کردن در برابر دشمنان و تلاش برای رسیدن به هدف، به خوبی بها داده می شود. گاهی در بدترین لحظات هم کور سوی امیدی هست(The Promised Neverland).
✅داستان داستان های انیمه های شاخص، از آن دسته داستان های خلاقانه و کاملا غیر قابل پیش بینی هستند. داستان هایی که امکان ندارد در مارول، والت دیزنی یا برادران وارنر شبیه آن را هم ببینید. پرداختن به موضوعاتی که تا به حال به آنها پرداخته نشده، دست گذاشتن روی دغدغه هایی که اهمیت خاصی در ذهن مخاطب ندارد و تولید دغدغه های جدید باعث جذب مخاطبین زیادی به این سبک از انیمیشن شده است.
✅فرم فیلمنامه انیمه ها از جاهای خاص شروع می شوند و جای حساس تمام می شوند. در برخی انیمه ها شاهد زیاده گویی و سکانس های قابل خلاصه یا قابل حذف هستیم. با این حال انیمه طوری تمام می شود که شما را برای قسمت بعد تشنه نگه دارد. یعنی حتی با وجود ایرادات فرم میانه داستان برخی انیمه ها، معمولا آغاز و پایان خیلی خوبی دارند. شخصیت ها باید به سختی و آرام آرام به اطلاعات حیاتی دست پیدا کنند. اطلاعات خاص در واپسین لحظات برملا می شوند. روند داستان می تواند شما را به اشتباه بیاندازد و ناگهان شما را غافلگیر کند. بارز ترین مثال این گونه فرم فیلمنامه، انیمه اتک تایتان (attack on titan) و انیمه کیمیاگر تمام فلزی هستند.
✅موسیقی هر کدام انیمیشن های ژاپنی از موسیقی های زیادی استفاده می کنند. موسیقی هایی که به سکانس مورد نظر احساس می بخشند. بخش اعظمی از جذابیت این صنعت مدیون موسیقی خود است. تعداد زیادی از آثار موسیقی های فراموش نشدنی و مخصوص خود را دارند. موسیقی هایی که اشک، افتخار، لبخند و ترس را به مخاطب القاء کردند. یکی از بهترین موسیقی متن ها، موسیقی متن انیمه ناکجا آباد موعود (The Promised Neverland) و انیمه اتک تایتان (attack on titan) هستند. در برخی آثار موسیقی از خود اثر قوی تر عمل می کند.
✅دوبله 🎙 صدای شخصیت ها واقعا بهشان می آید. دوبله های شخصیت ها حرفه ای هستند. شاید ژاپنی بلد نباشید اما برخی صداهای بامزه (مثلا تادا یا دُدُرووو) خیلی می توانند خنده دار باشند. دلیل اینکه برخی دوبله انگلیسی را ترجیح نمی دهند همین است. چون در برخی دوبله های انگلیسی صدای دوبلر با شخصیت همخوانی ندارد (بهش نمیاد) یا صوت انگلیسی با صوت ژاپنی از نظر معنایی متفاوت است. اما چه در صوت ژاپنی چه در صوت انگلیسی تفاوت چندان زیادی در صدا های شخصیت انیمه x با شخصیت انیمه y حس نمی شود. یا دوبلر ها ثابت هستند یا صدای ایده آل دوبله، استاندارد خاصی دارد که باعث می شود دوبلرها از صداهایی شبیه به هم استفاده کنند. پی نوشت: 70 درصد انیمه هایی که تولید می شوند، تمام یا بخشی از ویژگی های جذاب بالا را ندارد. تعداد زیادی از انیمه ها از نظر داستان و شخصیت پردازی جذاب نیستند. نشستن پای آنها به معنای واقعی کلمه وقت تلف کردن است.
یک سوال ⁉️🤔 حال چنین جذابیتی قصد دارد چه مضامینی را ارائه دهد؟ برخی انیمه ها از نظر ایدئولوژیک در حال ترویج مضامین خلاف عرف و اصول دینی_ایرانی هستند. طیف زیادی از آنها مناسب نوجوان و جوان ایرانی نیستند. کاری به فرهنگ ژاپنی و ایدئولوژی های دین بودایی و مسیحی ندارم. می خواهم به بررسی آسیب هایی که یک انیمه می تواند برای فرزندان ایرانی رقم بزند بپردازم. هدف از آسیب شناسی انیمه، آگاه سازی افرادی است که خود یا اطرافیانشان درگیر این صنعت هستند. برای آنکه در آثاری که دیده و می بینند کمی تفکر کنند تا مبادا جذابیت های ظاهری و باطنی انیمه ها باعث القاء مضامین و ایدئولوژی های خلاف عرف یا خلاف دین در ناخودآگاه آنان شود. در قرآن آمده در غذایی که می خورید تفکر کنید. آثار فرهنگی غذای روح و ذهن محسوب می شوند. پس بیایید کمی تفکر کنیم. در این مقاله برای هر مضمون که مطرح می کنم یک انیمه را مثال خواهم زد. گرچه مثال ها ده ها انیمه را شامل می شود ولی به همان یکی بسنده خواهم کرد. البته برای بخش های مبتذل از ذکر مثال خودداری خواهم کرد. پس از معرفی و مثال، به آسیب شناسی مضامین مطرح شده خواهم پرداخت. برخی انیمه ها نیز با رنگ قرمز مشخص شده اند. با کلیک بر روی آنها می توانید نقد و بررسی مخصوص آن انیمه را مطالعه کنید.
مضامین آسیب زا در انیمه ها🤦🏻‍♀ 🙀 1)خانواده، نقش زنان، دختران و روابط ابتذال اخلاقی برخی انیمه ها از نظر اخلاقی در چاه های عمیقی فرو افتاده اند و عملا جامعه ای فاسد را به عنوان یک جامعه سالم و نمونه نشان می دهند .در انیمه ها روابط بین جنس مخالف هیچ محدودیتی ندارد و حتی کار به جاهای باریک نیز کشیده می شود(Mushoku Tensei). برهنگی یا نیمه برهنگی شخصیت ها هسته اصلی برخی انیمه ها است. برخی آثار که ژانر یا فضای مبتذلی ندارد، بالاخره با بردن شخصیت ها به کنار دریا یا استخر سعی دارند از عنصر برهنگی یا نیمه برهنگی استفاده کنند(Assassination Classroom).
هفت ژانر، تکرار می کنم، ژانر، از انیمه ها در دسته بندی مبتذل، مستهجن و همجنس بازی دسته بندی می شوند. یعنی تعداد زیادی از انیمیشن های ژاپنی از داستان های مبتذل، مستهجن و همجنسگرایانه بهره می برند. تعداد بالایی از انیمه ها در این ژانرها دسته بندی می شوند. نا گفته نماند برخی انیمه ها با اینکه در هیچکدام از این ژانر ها نستند، اما از چنین مضامینی برای جذاب کردن داستان های خود و بالا بردن مخاطب بهره می برند.