eitaa logo
عفاف گرایی
316 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1هزار ویدیو
57 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ‏ کریم تکلیف می‏‌کند که برای ورود به اتاق اذن بگیرد، در حالی که به یکدیگر هستند. امّا برخی افراد، دختر بچه‌ای را که هنوز بالغ نشده است، نیمه عریان در ملأعام می‌‏آورند. 🙄🤭 🔹اگر کسی هم به این گونه رفتار، اعتراض کند، پاسخ می دهند او که هنوز مکلف نشده است! 😟🤫 📌 درحالی‏ که توجّه نمی‏‌کنند در حال فرزندشان هستند و این‏ گونه او را بی‌حیا بار می‌آورند. 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔵 ، یک عامل اصلی در جلوگیری از وقوع بسیاری از مفاسد در جامعه به شمار می‌آید و در این بین، نقش مهمی را ایفا می‌کند. 🔵 ر و اولین فرزندان هستند. در کل خانواده هسته‌ اصلي و اوليه‌ جامعه بوده و حالات فكري و رواني انسان بیشتر در شكل مي‌گیرد. 🔵 كودك از زمانی که چشم به این دنیا باز می‌کند، درآغوش گرم پدر و مادر، در یک خانواده به زندگی خود ادامه می‌دهد و خالی کودک، آماده برای فیلم‌برداری از محیط پیرامون خود است و هر چه را که در دوران کودکی در ذهن خود ضبط کند، در بزرگسالی طبق آن و خود را شکل می‌دهد. 🔵 بنابراین اگر در محیطی باشد که پدر و مادر و داشته باشند و مواظب رفتار و برخوردهای یکدیگر باشند و در لباس پوشیدن مراعات کنند و از همه مهمتر که نقش اصلی را در تربیت فرزندان دارد در برخورد با و فرقی قائل شود و... کودک هم بر اساس رفتار والدین عمل خواهد کرد. 🔵 از آنجا که مادر نقش تاثیر گذاری را روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به خصوص را داراست و رفتار، کردار و پندار او مستقیماً در فرایند رشد و تکوین شخصیتی و رفتار اجتماعی فرزندان، نقش تعیین کننده دارد، امام صادق علیه السلام مي ‌فرمايند: 💠"خوش بخت كسي است كه مادرش داراي گوهر گرانبهاي باشد". https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲 شوخی و رعایت حیا 🔺بزرگ‎ترین آسیبی که در مسأله شوخی کردن وجود دارد، عدم رعایت و خارج شدن از دایره و رفتار است که منجر به ترویج ادبیات جنسی و رفتاری در جامعه خواهد شد. این امر منفی، گاهی به قدری شایع می‌شود که متأسفانه از تریبون مهم‎ترین مراکز اشاعه فرهنگ، یعنی رسوخ می‌کند و فرهنگ غلطی را در بین مردم جامعه نهادینه می‌کند و نیز زمینه را برای قُبح‎شکنی فراهم می‌کند. 🔺در این راستا (ع) سالیان قبل، تلویحاً این خطر را گوشزد کرده بودند که فرمودند: 📛خداوند عزوجل دوست دارد کسى را که در میان جمع شوخى کند؛ به شرط آنکه در آن رعایت شود و ناسزا نباشد؛ 🔰"إِنَّ اللّه عَزَّ وَ جَلَّ یُحِبُّ المُداعِبَ فِى الجَماعَةِ بِلا رَفَثٍ". 🔺بنابراین شایسته است که در شوخی‎ و مزاح، حد و حدود شرعی و اخلاقی رعایت شود و برای خنداندن دیگران دست به هر عملی نزنیم. 📚 منبع: كافى - ط-الاسلامیه -، ج2، ص663، ح4 🔺مسأله بعدی رعایت جنس مخالف است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که اهل‎بیت (ع) ما را از صحبت و مراوده زیاد با پرهیز داده‎اند. 🔺 (ص) در این خصوص می فرمایند: 🔰"مَنْ فَاکهَ امْرَأَةً لَا یمْلِکهَا، حُبِسَ بِکلِّ کلِمَةٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار"؛ 📛کسی که با زن نامحرمی کند، در مقابل هر کلمه ای که در دنیا به او گفته است، هزار سال در دوزخ حبس می شود. 📚 منبع: ميزان الحكمه، ج ۱۲، ص ۴۲۵ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از عفاف گرایی
ریشه و عامل کرونا را باید جُست.pdf
2.01M
! 🔸آیا عامل کرونا سوپ خفاش است؟ 🔸آیا کرونا ساخته چین است؟ برای چه اهدافی؟ 🔸آیا کرونا یک سلاح زیستی و دست ساخت آمریکاست؟ 🔸آیا کرونا یک بلا و عذاب است؟ و در صورت عذاب بودن آیا ممکن است عذاب الهی به دست بشر نازل شود؟ 🔸اگر عذاب است شیوع چه گناه یا گناهانی سبب نزول این عذاب شده و راه چاره چیست؟ ... @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؟!؟ 🔺سلطه باورنکردنی و گسترده بر افکار و فرهنگ و زندگی ایرانیان، واقعاً وحشتناک است. ❌ اینستاگرام‌ موریانه ای است که مخفیانه و از درون، در حال جویدن ریشه ایرانی و انقلابی و اسلامی است. 🔺باید چند سال آنطرف آب زندگی کنید تا بدانید پورنوگرافی و محصولات پورن در هیچ کشوری به این اندازه، بدون محدودیت سنی و به راحتی و رایگان قابل دسترسی نیست‼️ 🔺حتی تلویزیون های ویژه با کانال های خصوصی هم، برای دسترسی به محصولات پورن، هزینه اشتراک ماهانه گزاف جداگانه از متقاضیان دریافت می کنند‼️ 🔺تلویزیون های دولتی هم از ساعت ۱۰ شب به بعد، فقط در بعضی کانال های خصوصی، فیلمهای تریلر و یا زرد را پخَش می کنند. ❌و اما در کمال تعجب در ایران اسلامی، درصد بسیار بالایی از اعضای خانواده ها؛ از کوکان دبستانی تا سالمندان ۶۰- ۷۰ ساله تا مادرها و پدرها با آزادی کامل و در خلوت خود، به راحتی و بدون هزینه، در حال دیدن صحنه های پورن واضح، آموزش های جنسی، حیوان بازی و... هستند‼️ 🔺از ترویج بی حجابی و خانه های مد که پوشش بی حیایی را تبلیغ می کنند ننویسم بهتر است. ‌‌از مسابقه های خودنمایی دختران دانشجو و محصل و زنان شاغل و خانه دار، در صفحه های مثلاً شخصی و از جولان دهی سلبریتی های بیسواد و غربزده... 📌آیا واقعاً فریادرسی نیست؟!؟ ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢 گزارش مختصری از چهلمین نشست در سال 1398 💢 عنوان نشست: "چگونگی تحقق جریان‎سازی و ایجاد گفتمان در حوزه ، سبک زندگی و خانواده" 💢 ارائه دهنده: آقای علی جمعه، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد 💢 زمان: چهارشنبه 23 بهمن ساعت 15:30 🔸 در این نشست، آقای شریف ضمن معرفی مختصر مجموعه نهاد رهبری و فعالیت‎های فرهنگی ویژه دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه خود در خصوص امر پرداختند و برخی از نتایج فعالیت‎ها و طرح‎های پیشنهادی خود را بیان نمودند. ایشان طبق طرحی که دارند، قصد بهینه نمودن شرایط و ایجاد زمینه آسان‎تر ازدواج دانشجویان مجرد و تحکیم زندگی دانشجویان متأهل را در دستور کار خود قرار داده‌اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
به نام خدا 🔸 آقای شریف 🔺 پانزده سال توفیق خدمت در دانشگاه را دارم. گزارش چهار ساله دبیری ستاد ازدواج دانشجویی را ارئه میکنم که اعم از، خدمات مشاوره ای، خدمات آموزشی و خدمات همسرگزینی است. همه این کارها در سطح دانشگاه فردوسی انجام شده است. اما متأسفانه امر ازدواج در سومین دانشگاه کشور، فقط با چند نفر صورت می پذیرد! کار فرهنگی کار دراز مدتی است و انتظار بازخورد سریع نداریم، اما توان جلوگیری از راه درروها را نیز نداریم. باید رویکردها را به سمت مردمی شدن سوق دهیم. ادعا و قرار ما چیست و الان در چه مرحله‌ای هستیم؟ در این مدل ارائه شده، اگر در ابتدای امر، تنها یک رشته را در یک دانشکده در نظر بگیریم و در آن رشته، یک مقطع را بررسی کنیم، کار بهتر می شود. مثلاً ببینیم در مقطع کارشناسی و رشته فلان، چند نفر دختر و چند نفر پسر هستند و وضعیت آنها از نظر سن و تأهل و تجرد چگونه است. بنابراین برای رسیدن به هدف، از میان کل دانشکده‎ها در دانشگاه فردوسی مشهد، در مرحله اول دانشکده علوم اداری و اقتصادی را با پنج گروه اقتصاد، مدیریت، حسابداری، حقوق و علوم سیاسی، انتخاب کردیم و از میان دانشجویان نیز، دانشجویان رشته اقتصاد (در مجموع 563 نفر) و از بین دانشجویان این رشته نیز مقطع کارشناسی (مجردها 272 نفر و متأهل‎ها 27 نفر) را برگزیدیم. متأسفانه ۸۰ درصد دانشکده علوم اداری و اقتصادی درگیر روابط دوستی با جنس مخالف هستند. 🔺 ما در این مدل خود روی اعضای هیئت علمی خیلی حساب باز کردیم، اما نکته مهم این است که بیشتر دغدغه مدیران و اساتید دانشگاه، سطح علمی است و روی موفقیت علمی وقت می‌گذارند. فقر گفتگویی شدیدی در این زمینه وجود دارد. جریان‌سازی نیاز به وقت گذاشتن و پیگیری مستمر دارد. اما اکثر اساتید بر این باورند که این مسئله (ازدواج دانشجویان) به ما ربطی ندارد و ستاد ازدواج دانشجویی به شکست می انجامد و فایده ای ندارد (تعداد اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اداری، 79 نفر می باشد). ما برای متأهلین که قهرمانان ملی به حساب می آیند، چه کرده‌ایم؟ اگر در این سطح نتوانیم نمونه موفق داشته باشیم، در جاهای کلان تر نیز نمی‌توانیم. چرا ما حال زوجین را خوب نمی کنیم تا از ازدواج خود رضایت داشته باشند و دیگران را نیز به این امر مقدس تشویق کنند؟ برای پایداری ازدواج در دانشکده علوم اداری و اقتصادی، ارزشی به عنوان محور دیده نشده است. متأسفانه برای دانشگاه سبز استیکر طراحی و تعبیه می‌شود! اما برای ازدواج خیر. از طرح‎ها و پروژه‌های عملیاتی انجام شده می‎توان به طرح مدرسه زندگی، کافه گفتگو، اردوهای تفریحی فرهنگی سلام زندگی، خوشه‎بندی زوجین دانشکده، گوش شنوای من باش و طرح واسطه‎گری ازدواج اشاره نمود، که شامل دانشجویان مجرد، دانشجویان متأهل و والدین می‌گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢 گزیده ای از برخی نظرات اعضای حاضر در کارگروه: 🔺 آقای عطاری: بنده معتقدم که برای پر باری زمین، اول باید آن را از حالت شوره زاری درآورد و پربار نمود. متأسفانه در دانشگاه، روابط خاصی در خصوص هیئت علمی ها حاکم است و اگر برخی از این رابطه ها، در بین آنها وجود نداشته باشد، مشکل ساز است! گاهی دیده می شود برخی از اساتید متأهل، با دختران و پسران دانشجو، روابطی فراتر از رابطه استادی و شاگردی دارند. متأسفانه یکی از هزینه‌های تهاجم فرهنگی همین است. دشمن میلیاردها تومان در این عرصه خرج می‌کند، در حالی که ما ریالی در این خصوص هزینه نمی‌کنیم. کار جهادی، کار هیئتی و خیریه‌ی و غیره از عهده نهاد رهبری بر می آید و می توان از این ظرفیت استفاده کرد. دوم اینکه بعد از پاکسازی زمینه، به کسانی که همراه این مسئله هستند امتیاز داده شود. ضمناً حدود 200 استاد حق التدریسی داریم که بعضاً شنیده‌ام، برخی از آنان به دانشجویان می گویند که چگونه رفتار کنید (نوع پوشش، گویش و رفتار) که مورد توجه اساتید در نمره دهی و ... قرار بگیرید. 🔺 آقای دکتر تقی پور: یکی از اشکالات نهاد این است که در خیلی از موضوعات ورود کرده، اما اثر لازم را ندارد و این کار را سخت می‌کند. اگر روزی درب معاونت آموزشی و نهاد رهبری هر دو بسته شود، بسته شدن نهاد چه تنشی در دانشجویی ایجاد میکند؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 خانم دکتر شیبانیان: دغدغه مندی شما قابل تقدیر است. اما نقش نهاد رهبری بسیار کمرنگ است. در مواردی که شخصاً در جریان هستم؛ دانشجو از موارد فساد اخلاقی به نهاد مراجعه کرده اما اقدامی از سوی نهاد نشده است! ظاهراً نهاد، قدرتی در دانشگاه ندارد. اساتید در دانشگاه نقش الگو را ایفا می کنند و تأثیر این الگوها بسیار زیاد است. آیا نهاد می تواند با این الگوها برابری کند یا خیر؟! باید مشخص شود که مرزها و خط قرمز هایی در دانشگاه وجود دارد و این مسئله باید توسط نهاد پیگیری شود. حساسیت زدایی چند مرحله دارد. گفته می ‌شود که اساتید می‌بایست نقشی فراتر از آموزش داشته باشند، اما بعضاً اساتیدی که ۱۰ دقیقه از زمان تدریس خود را به امور غیر آموزشی اختصاص دهند و به نوعی نقش فرهنگی داشته باشند، برخی شاکی می‌شوند و مسئولین نیز از آن عدۀ قلیل حمایت می‌کنند. نهاد باید به فسادهای اخلاقی ورود کند، تا دانشگاه به خودش بیاید. به نظر نقش نهاد به یک نقش نمایشی تبدیل شده است. متأسفانه دیده شده که برخی از اساتید مشکل دار، برای تقویت رزومه و مطلوبیت وجهه خود، با نهاد همکاری‌های دارند! بنابراین نقش نهاد می بایست عمیق تر شود. 🔺 آقای بنده ئی: ضرورت ازدواج دانشجویی امری پسندیده است. آسیب‌های این طرح باید شناسایی شود. چراکه غول سنگین ازدواج، اشتغال و مسکن جلوی راه دانشجو است. ضمناً استفاده از خیران در این زمینه بسیار کمک کننده است. خیری را می شناختم که زمینه ازدواج ۷ هزار نفر را تسهیل کرده بود و نکته بعدی اینکه بهترین سفیران طرح شما، متأهلینی هستند که ازدواج موفقی داشتند. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 آقای دکتر اسلامیان: ارائه متفاوت و خوبی بود؛ اما این مسئله را که مطرح کردید مدل نبود. صرفاً یک ساختار تشکیلاتی بود. جریان سازی و گفتمان سازی هم نبود. اینکه شما فرمودید که ما هر استادی را برای سخنرانی ها دعوت نمی‌کنیم، چون دانشگاه فردوسی هستیم را نمی پذیرم. چراکه تصویر برخی آنانی را که در ارائه شما به عنوان نمونه دیدم، شایسته صحبت در خصوص ازدواج نسل دهه ۸۰ نیستند. ضمناً استراتژی راهبردی شما نیز اشتباه است. شما در هیئت اندیشه ورز جای خانواده و جامعه را تعیین نکردید. شما می خواهید چه بگویید؟ نکته بعدی اینکه اگر دعوت از والدین از سمت بیت المال باشد، باید پرسید که آیا واقعا این امر فایده ای دارد یا خیر؟ در نهایت اینکه، بنده شخصاً با گذاشتن یک هفته وقت و ۵۰ ساعت زمان، مدلی را برای کار در این زمینه ارائه خواهم داد. 🔺 آقای دکتر صابری: نقدها بعضاً وارد است. فکر نمی‌کنم طرح شما عملی باشد. سبک زندگی در این میان مطرح است و بحث ایدئولوژی. وقتی دروس پای پای غربی دارد و اساتید هم با اغماض پذیرفته شده‌اند و به دانشگاه ورود کردند، چه انتظاری می‌توان داشت؟ زندگی ها غربی شده است و دانشگاه سبز هم همینطور. شما در نهاد رهبری، نه در انتخاب اساتید و نه در انتخاب مدیران دخالتی نداشتید. متاسفانه در اثر برخی انتخاب‌های ناصحیح در دانشگاه، دانشجویان هم غربی می شوند. شما در میان سخنان خود، از واژه پایداری استفاده کردید؛ منظورتان را از این واژه متوجه نشدم. در ضمن دانشگاه ها هم با هم متفاوت هستند و وظیفه همه دانشگاه ها اشتغال آفرینی نیست. برای به دست آوردن هر چیزی باید ساختار و بستر وجود داشته باشد. اما گاهی استادی که خودش دانشجو را منحرف می‌کند، از او تقدیر می‌شود و از او می‌خواهند که دانشجو را نیز ارشاد کند! شما در چه بستری می خواهید کار کنید؟ آیا بستر فراهم است؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: فرض کنید آقای شریف، جریان سازی و گفتمان سازی را مطرح نکرده باشند، آیا باز هم طرح ایشان موفق خواهد بود یا خیر؟ 🔺 خانم خالق نیا: با توجه به انتقادهایی که مطرح است، کدام یک از بزرگواران حاضر هستند که هفته ای دو ساعت برای این مسئله وقت بگذارند؟ 🔺 آقای شریف: برای برخی انتقادها واقعاً پاسخی ندارم. اذعان دارم که مدیران و مسئولینی که چنین طرز فکرهایی را دارند سرعت ما را کند کردند. ما فوق العاده در این حوزه عقب هستیم. جنس مذاکرات ما در دانشگاه چهره به چهره است، اما من از وسط میدان اجرا صحبت می‌کنم. اگر تازه کار بودم، مطمئناً سریع کنار می کشیدم. چند نفر مثل من هستند که این مسئله (ازدواج دانشجویی) را مانند من پیگیری می‌کنند؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei