eitaa logo
عفاف گرایی
351 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
جلد کتابچه
صفحه ۱
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سیزدهمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "طرح پیشنهادی مدیریت تشکل‎های مردمی عفاف و حجاب مشهد" 👤ارائه دهنده: آقای مهدی وارسته پور، عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س) ⏰ زمان: چهارشنبه 22 مرداد ماه ساعت 17:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀معلم جدید بود. 🍀مصطفی تا او را دید، سرش را پایین انداخت. 🍀برجا گفتند و بچه ها نشستند. 🍀مصطفی هنوز سرش را بالا نیاورده بود و دست به سینه، محکم چسبیده بود به نیمکت. 🍀خانم معلم آمد سراغش. 🍀دستش را انداخت زیر چانه مصطفی و به او گفت: "سرت را بالا بگیر ببینم!" 🍀مصطفی با چشمان بسته، سرش را بالا آورد و صورتش را از میان دست معلم بیرون کشید. 🍀معلم توی سرش زد و هر ناسزایی را که به زبانش ‌آمد به او گفت. 🍀مصطفی از پشت میز بیرون آمد و از کلاس خارج شد. 🍀با صدای بلند گریه می‌کرد و می‌دوید. 🍀تا وسط‎های حیاط، هنوز چشم‎هایش را باز نکرده بود... 🍀وقتی به خونه رسید گفت: "دیگه نمی‎خوام برم هنرستان... می‏خوام برم قم؛ حوزه". 💠 25 ساله بود که با همسر یکی از شهدا کرد و دو هفته پس از ازدواجش، یعنی 15 مرداد 1362 در منطقه حاج عمران، در حالی که فرماندهی لشگر امام حسین علیه‌السلام را به عهده داشت، طی عملیات والفجر 2 بر اثر اصابت تیر به پشت جمجمه‌اش، سلوک سرخ خود را به بی‎نهایت رساند. پیکر پاکش بر خاک پاک جبهه‌ها باقی ماند و هرگز برنگشت. https://eitaa.com/umefafgaraei
✴️مسئولیت اصلی فرزندان بر عهده و است. 🔷اما آیا می‎توانیم بر رفتار فرزندان‎مان کنیم؟ 🔷آیا می‌توانیم رفتار آن‌ها را کنیم؟ 🔷چه پاسخ‌هایی به سؤال‌های آنان بدهیم؟ 🔷کلید طلایی چیست؟ ✴️موفقیت در این خصوص، مستلزم و والدین است ✅بنابراین تنها راه پیشگیری از ، یادگیری روش‌های تربیت صحیح جنسی است. 📌و این پایان، آغاز یک شروع است! ✅اگر می‌‌‌‌خواهیم فرزندان‌مان و بار بیایند، باید در عمل و گفتار باشیم. ما از ما جدا نیست. 📌! اما در اندازه‌ای کوچکتر. ❇️ هم بسیار مهم است. اگر پدر یا مادری در بیرون از خانه، مراقب (مثلاً چشم‌چرانی) خود نباشند، رفتار آنها، دامن‌گیر فرزندانشان خواهد شد. حتی اگر این پدر یا مادر مُصر باشد که فرزندانشان باشند. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 * یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است 🔹 دستگاه‌های دولتی و حکومتی براساس قانون عمل کنند 🔻 رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: ⚠️ ابراز نگرانی نسبت به مسئله در جامعه، بجا و صحیح است. حجاب یک و یک است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود. ❇️ موازین دینی و ظواهر مذهبی از جانب مدیران در بدنه دستگاهها رعایت شود. باید در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفتهای مادی نیز کمک خواهد کرد. 🔰 دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که غلبه بر و با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید. 🔶 ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل جبهه استکباری داشته باشیم. 🎙رهبرحکیم انقلاب۹۸/۵/۳۰
💠بسیاری از گمان می‎کنند که با نزدیک شدن هرچه بیشتر به پسر و برآورده ساختن خواسته‏های او، می‎توانند او را به سمت سوق دهند و از نظر خودشان یک روش عاقلانه و منطقی را دنبال می‎کنند. اما به دلایلی این اتفاق نمی‎افتد: 1️⃣برداشت اشتباهی که پسر از دختر دارد؛ 2️⃣هزینه‌های ازدواج برای پسر؛ 3️⃣پسر در هر بخش از این ارتباط‎ها، به میزانی از لذت جنسی خود می‎رسد. ❇️در نتیجه، پسر به ازدواج فکر نخواهد کرد و اگر وارد ازدواج شود، امری غیرعاقلانه است. ♨️اغلب دخترهایی که با پسرها می‎شوند، دخترهای پاکی هستند. یعنی به دنبال نیستند. اما عموماً، تمام پسرهایی که با آن‌ها دوست می‌شوند، معتقدند که این دخترها ناپاکند. زیرا به دلیل تطبیق بر خود، برداشت اشتباهی از دختر دارند. ✍️ مربی و مشاور خانواده https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 (نسل‎های گذشته)، بیشتری برای فرزندان خود درنظر می‎گرفتند، اما فاصله کمتری از بچه‌های خود داشتند. 🔷اما ، به طور برعکس، تنبیه کمتری برای فرزندان خود درنظر می‎گیرند، اما بیشتری از آنان دارند. 🔷به بیان دیگر، والدینِ امروز کمتر تنبیه می‎کنند و امکانات بیشتری برای فرزندانشان تهیه می‎کنند، اما متأسفانه کمتری با فرزندانشان دارند و روابط کلامی عاطفی یا همان قربان صدقه رفتن‌شان کاهش یافته است. ✅اما با فرزند مستلزم رابطه صمیمانه‌ی والدین با یکدیگر است. 🔷والدینی که با یکدیگر، به ویژه در حضور فرزندان به مشاجره می‎پردازند، زمینۀ سستی رابطه صمیمانه با فرزندشان را ایجاد می‎نمایند 📌 تضمین کننده فرزند ماست. 🔷در هر فرصتی که پیش می‎آید، با فرزندمان در یک فضای ، و صحبت کنیم. کودک نیاز دارد که دریچه قلبش را به روی کسی بگشاید، رازهای دل خود را مطرح نماید و چه کسی بهتر از و . اگر پدر و مادر این نیاز و را ارضا نکنند، ممکن است جایگزین آنها شوند. ⚠️بر اساس پژوهش رقيبي (1382)، مشكلات روابط بین والدین بر دختران بزهکار (فراری و...) مؤثر بوده است. در حالي كه با توجه به اين پژوهش، مشكلات اقتصادي و تحصيلي تأثيري در انحراف نداشته است. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤 چرا باید زنان پوشش داشته باشند در برابر مردان🧕 😳 درسال مردان میلیاردها خرج میکنند تا زنانی که لباس کمی پوشیدند را ببینند ✅ این تفاوت بین زنان و مردان است ✅ مرد اینگونه برنامه ریزی شده 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه خسته نباشید ویژه هم باید به این پلیس مترو بگیم که در مقابل بی قانونی یک عده‌ اینجور استدلال و منطق میاره! + آره بزرگوار؛ شما که بی حجابی در جایگاه خودت بی قانونی، اون اختلاس‌گر هم در جایگاه خودش؛ در بی‌قانونی با هم شریک و هم ردیفید 😕 @Bisimchimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غریبه_ها_پر_میکنند... 🎥 🌿نخستین انتشار به مناسبت 🔸نویسنده و کارگردان: محسن امانی 🔸تهیه‌کننده: محمدجواد موحد 🔸تولید شده در گروه هنری کات 🌱🌱🌱🌱🌱 🔶یکی از نیازهای اساسی انسان، است. بدین معنا که می‏خواهد مورد محبت و علاقه دیگران واقع شود. 🔶مهر و در افراد نقش قابل توجهی دارد. در مقابل، موجب بروز اختلال منش و انواع می‏گردد. یعنی در صورتی که فرد از سوی خود احساس بی‏محبتی کند، چه بسا ممکن است برای جبران آن درصدد انتقام جویی برآمده و اعمال خطرناکی را بر خلاف قانون و هنجارهای اجتماعی مرتکب شود. 📌اما اگر والدین با یکدیگر و با فرزندان خود رابطه عاطفی متعادلی برقرار کنند، می‏توانند در نفوذ کرده و سپس آنها را در کنند. ♨️اگر فرزندان از سیراب نشوند و احساس کمبود محبت کنند و آنها را تکیه گاهی امن و مورد اطمینان برای خود به حساب نیاورند، ممکن است جذب کسانی شوند که نسبت به آنها اظهار محبت و علاقه کاذب می‏نمایند و این نقطه، آغازگر انحرافات بعدی افراد است. ❇️در حالی که اگر نیازهای عاطفی فرد در مورد توجه قرار گیرد، فرزند نسبت به بسیاری از اظهار محبت‏ها‏ی ساختگی، می‏کند و از آنها مصون خواهد ماند و بر اساس عقل و خرد و به دور از احساسات، جهات مثبت و منفی عمل خود را خواهد سنجید. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀"" 🍀نه اختصاص به خود زن دارد 🍀نه شوهر 🍀نه ویژه برادران 🍀و نه فرزندانش می باشد. 🍀همۀ اینها اگر رضایت بدهند 📌 راضی نخواهد بود... 🔺چون حرمت زن و حیثیت زن، به عنوان حق‎الله مطرح است. 🔺زن به عنوان حق‎الله، از نظر قرآن مطرح است. 🔺زن باید این مسئله را درک کند که او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‎نظر کردم. 📛حجاب زن مربوط به نیست تا مرد بگوید من راضیم. 📛حجاب زن مربوط به نیست، تا اعضای خانواده رضایت دهند. ✴️حجاب زن حقی الهی است. ✴️عصمت زن "" است و به هیچ کسی ارتباط ندارد. ⚠️قهراً همه اعضای خانواده و اعضای جامعه و خصوصاً خود زن، امین هستند. ✍️، روزنامه رسالت، شماره 7399 https://eitaa.com/umefafgaraei
♦️مجازات‌های متخلفان پروتکل‌های بهداشتی اعلام شد معاون کل وزارت بهداشت مجازات‌های متخلفان پروتکل‌های بهداشتی را اعلام کرد در حوزه اداری و دستگاه‌های اجرایی: 🔹در مرحله اول اخطار کتبی با درج در پرونده، مرحله دوم توبیخ با درج در پرونده، در مرتبه سوم کسر یک سوم از حقوق و فوق العاده شغل تا یک ماه، مرتبه چهارم کسر یک سوم از حقوق و عناوین مشابه تا سه ماه و مرتبه پنجم انفصال موقت از خدمت تا سه ماه در نظر گرفته شده است. 🔹طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، مجازات‎های این بند قطعی و غیرقابل تجدید نظر است. در حوزه صنفی: 🔹مجازات این تخلفات نیز به این صورت است که در مرتبه اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفه‎ای، در مرحله دوم تعطیلی و پلمب واحد به مدت پنج روز و در مرحله سوم نیز تعطیلی فعالیت حرفه‎ای به مدت ۱۰ روز خواهد بود. در حوزه عمومی (مردم): 🔹در حوزه عمومی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای کلیه آحاد جامعه در وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز تجمعی سربسته و محیط‎های صنفی (مانند مغازه ها) و اداری اجباری است. 🔹نکته مهم آن است که ارایه خدمات و تسهیلات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی از سوی دستگاه‎های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده یا فاصله اجتماعی را رعایت نمی‎کنند، ممنوع بوده و متخلفین در زمینه ارایه خدمات بر حسب مورد، طبق دو بند قبلی مجازات خواهند شد. 👌 بسیار خوب! اگر برای ماسک نزدن و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود چنین جرایمی را در نظر گرفت چطور برای بدحجابی و عدم رعایت احکام و دستورات عفاف و پاکدامنی نتوان جرایم مشابه‌ای را وضع کرد؟!
⚠️ با 📌تهدید جامعه با دوچرخه سواری در اماکن عمومی 🔷مدتی است که دوچرخه سواری بانوان، به شدت از سوی برخی ، به صورت مغرضانه و می‎شود و از سوی برخی دیگر نیز، مورد اشاعه و قرار می‎گیرد. آنها بر این باور هستند که دوچرخه سواری یک است و چرا باید پایمال شود؟! 🔷هرچند درصد کمی از ، به دوچرخه سواری به چشم یک ورزش نگاه می‎کنند، اما مکان‎های متعددی در سطح شهرها، برای دوچرخه سواری بانوان، پیش‎بینی و درنظر گرفته شده است. 🔷اما متأسفانه در چند ماه اخیر، مشاهده می‌شود که برخی بانوان، از محیط‌هایی که برای این امر، به آنان اختصاص داده شده، بی‌مهابا خارج شده و دوچرخه ‌سواری را، بعضاً با بسیار اسفبار، به سطح شهر و بوستان‎ها آورده‎اند و علاوه بر پیامدهای فردی این امر، زمینه پیامدهای زیانبار دوچرخه سواری در عرصه اجتماع را، پدید آورده‎اند. 🔷چراکه غالباً دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی، آن هم با پوشش‎های نابهنجار و زننده، زمینۀ نوجوانان و جوانانی را فراهم می‎آورد، که در آستانه یا اوج بیداری غریزه جنسی قرار دارند. https://eitaa.com/umefafgaraei
📝حدود سال 1354 بود که مشغول تمرین بودیم. 🔺ابراهیم وارد سالن شد و یکی از دوستان هم، بعد از او وارد شد و بی مقدمه گفت: "داداش ابراهیم، تیپ و هیکلت خیلی جالب شده! وقتی داشتی تو راه می‎اومدی، دو تا پشت سرت بودند و مرتب از تو حرف می‎زدند!... شلوار و پیراهن شیک که پوشیده بودی👕👖 و از ساک ورزشی🎒 هم که دستت بود، کامل مشخص بود که ورزشکاری..." 🔺ابراهیم با شنیدن این حرفها، یک لحظه جا خورد. انگار توقع چنین حرفی رو نداشت و خیلی توی فکر رفت. 🔺ابراهیم از آن روز به بعد، پیراهن بلند و شلوار گشاد می‎پوشید و هیچ وقت هم ساک ورزشی همراه نمی‎آورد و لباس‎هاش رو هم، داخل کیسه پلاستیکی می‎ریخت! 🔺هرچند خیلی از بچه‌ها می‎گفتند: "بابا تو دیگه چه جور آدمی هستی؟!... ما باشگاه می‎یاییم تا هیکل ورزشکاری پیدا کنیم و تو با این هیکل روی فرم، این چه لباس‎هاییه که می‎پوشی؟" 🔺اما ابراهیم به حرف‎های اونا اهمیتی نمی‎داد و به دوستانش توصیه می‎کرد: "اگر ورزش رو برای خدا انجام بدین عبادته و اگر به هر نیت دیگری باشین ضرر می‎کنین". 🌿🌿🌿🌿🌿 💠 پس از پیروزی انقلاب، در سازمان تربیت بدنی مشغول و بعد از آن به آموزش و پرورش منتقل شد. اما با آغاز ، راهی جبهه نبرد شد. سرانجام در عملیات "والفجر مقدماتی"، پنج روز در کانال‌های "فکه" کردند و تسلیم دشمن نشدند. 💠ابراهیم در روز ۲۲ بهمن سال ۶۱ ، بعد از فرستادن بچه‌های باقی‎مانده به پشت خط مقدم، ماند و از آن پس، دیگر کسی او را ندید و باقی ماند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از سیزدهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان " مدیریت تشکل‎های مردمی عفاف و حجاب مشهد" 🌿بر اساس تجربه ۵ ساله فعالیت میدانی و با توجه به چالش‌ها، شرایط و ظرفیت‌های موجود در این عرصه در شهر مقدس مشهد 👤با ارائه آقای مهدی ، عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س) ⏰در تاریخ چهارشنبه 22 مرداد ساعت 17 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای وارسته‌پور در ابتدای جلسه، به ارائه تعاریفی از جنگ و رابطه آن با فرهنگ پرداختند. ایشان انواع جنگ‎های بین جبهه حق و باطل را، در سه دسته جنگ سخت (نظامی)، جنگ نیمه سخت (اقتصادی) و (فرهنگی)، عنوان نمودند و بر اهمیت جنگ نرم در عصر حاضر، تأکید نمودند. 🔺 ایشان متولیان مبحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی و جبهه حق را، سه بخش اصلی "، و " عنوان کردند و اضافه نمودند که با توجه به شرایط موجود اعم از: 1. رسالت پشتیبانی نظام‎های حاکمیتی 2. ضعف و استمرار نظام‌های حکومتی 3. ظرفیت بالقوه و ویژه نظام‎های مردمی 📌 کار اصلی بر روی دوش است. 🔺 این فعال فرهنگی، مهم‎ترین چالش و ضعف در بخش نظام‎های مردمی را، نداشتن تعریف شده و اصطلاحاً عدم جبهه سازی و تشکل‌ها و فعالیت فرهنگی مردمی و و جزیره‌ای عمل کردن، عنوان کردند. 👤 سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به بیان راهبرد در این عرصه پرداختند: 1. توصیه و تشویق به ایجاد، گسترش و توسعه تشکل‎های فرهنگی مردمی 2. دستور به جبهه سازی و ایجاد ستاد هماهنگی این تشکل‎ها (قرارگاه خاتم) و 3. کردن این بخش از نظام‌های حکومتی و دادن عرصه میدانی باز () https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س)، در بخش دوم ارائه خود، به بیان جایگاه در بحث جنگ نرم و مقوله فرهنگی پرداختند و اذعان نمودند که ۹۰ درصد فعالیت ، در عرصه فرهنگی متمرکز و خلاصه شده است و دلایل اصلی این ادعا را، سه مورد بیان کردند: 1. بودن، زود بازده بودن و همه‌گیر بودن مسئله عفاف و حجاب 2. در مقابله با مسئله شهوت و غرایز در طول تاریخ 3. بسیار بالا در قالب‎های قابل استفاده در این عرصه از جنگ نرم 👤 آقای وارسته‌پور در ادامه، با تأکید بر پرخطر بودن ، برای نظام و حکومت اسلامی، مهمترین پارامتر در مسأله تهاجم فرهنگی را، عفاف و حجاب برشمردند و در واقع، نهایی و اصلی دشمن را، در نابودی و نظام اسلامی ، مسئله خدشه‎دار نمودن این عرصه دانستند. 🔺 ایشان در بخش سوم، به مسئله عفاف و حجاب در شهر پرداختند و این مسئله را به دلایلی که ادامه ذکر شده است، دارای جایگاه ویژه دانستند: 1. رسالت فرهنگی و مذهبی شهر مشهد 2. پایتخت معنوی جهان اسلام بودن 3. زیارتی بودن شهر مشهد (جهانی و ملی) 4. هویت فرهنگی جهانی و الگوسازی تمدنی برای جهان اسلام https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س)، طبق وعده داده شده، موردنظر خود را ارائه نمودند. ایشان ضمن ارائه این طرح، به بیان ظرفیت‎ها و فرصت‎ها و چالش‎ها و تهدیدهای حال حاضر نیز اشاره نمودند. 🔺 ایشان بر وجود رابطه قوی و مستمر، میان سطوح و بخش‌های مختلف تشکل‎ها و سازمان‎های مختلف، از جمله هیئت اندیشه‌ورز، تشکل‌ها و فعالین مردمی عرصه عفاف و حجاب و کمیته اجرایی شهر مشهد تأکید نمودند و همانگونه که در شکل مذکور رؤیت می‌شود، سازمان پیشنهادی بخش تشکل‏ها و فعالین مردمی عفاف و حجاب نیز، در قالب چهار کمیته ، ، ، رسانه و سایبر و ، با جزئیات کامل، به شکل یک نمودار به تصویر کشیده شده است. 🔺 نکات مهم مربوط به طرح شامل موارد ذیل است: 1. لزوم جبهه سازی و شبکه سازی با توجه به 2. هم‎افزایی و عدم موازی‌کاری بخش‌ها و ارکان وارد شده در طرح 3. استفاده از همه موجود در عرصه عفاف و حجاب و مشخص شدن جایگاه‎ها و نقش‌ها و بالقوه شدن ظرفیت‎های موجود 4. لزوم یک مدیریت فراگیر، قوی و فعال جهت اجرایی شدن طرح و یکپارچه‎ سازی سنجش‎ها https://eitaa.com/umefafgaraei