eitaa logo
عفاف گرایی
350 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتشار ویروس‎ بی حیایی ♨️ 35 درصد ماهواره های دریافت شده، را شبانه روز روی ایران می پاشد! 📌 نقطه تمرکز براندازی نظام اسلام و خط مقدم، مبارزه با عنصر و پوشش عفیفانه است. 👤 اظهارات استاد دعایی مدیر عالی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در نشست فعالان فرهنگی حوزه عفاف وحجابِ مشهد مقدس در پاسخ به دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث عفاف و حجاب ┄┅══••✾❀✾••══┅┄ 🏢 مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام ▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی▫️▫️▫️ ❇️https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 @umefafgaraei
⏺ گروه زن و خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار می‌نماید: *️⃣ اولین نشست خانواده پژوهی ◀️ عنوان نشست: اقناع سازی در شبکه‌های اجتماعی (بازاندیشی زنان در هویت جنسیتی) ◀️ ارائه دهنده: سرکار خانم دکتر مهدیان مدیر گروه ارتباطات و رسانه موسسه شناخت ⏰ ساعت 15 🗓 پنج شنبه 11 آذرماه 🏢مکان: قم، مصلی، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم، همکف، اتاق جلسات ◀️ ورود به جلسه انلاین از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/khaharan @umefafgaraei
🔍آیا مدلینگ اسلامی داریم؟! ❇️وقتی درباره صحبت می‌کنیم، درباره اغواگری، جلوه‌گری و جذب دیگران و لباس پوشیدن به خوشایند دیگران، صحبت و توجه می‌کنیم. ✅اینجا فلسفه و شخصیت من نیست، بلکه است؛ آن هم از نوع سخیفش. ⚠️ما در مدلینگ، بخصوص در غرب و حتی در مدلینگ اسلامی، با استانداردی مواجه هستیم که لباس عموماً اروتیک است و عموماً جذابیت جنسی خود را حفظ می‌کند؛ با اینکه کمیت پوششی را نیز رعایت کرده باشد. ⛔️وقتی کسی می‌گوید مدلینگ و اسلام با هم جمع می‌شوند، یعنی ما مدلینگی داشته باشیم که با عدم و جلوه گری ما تضاد نداشته باشد، به فهم درستی از مسئله نرسیده است و این هیچ وقت ممکن نیست. 👤حجت الاسلام مهدی بیاتی، مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا و پژوهشگر زیست عفیفانه @umefafgaraei
سیدهاشم الحیدری،معاون حشدالشعبی عراق در همایش مدیران هیئت‌های محوری: سخت‌ترین سنگر در زمان ما سنگر فرهنگی و ولایت مداری است | حاج قاسم مرد میدان ولایت بود ◻️ حاج قاسم فرمود "والله والله والله" یکی از شئون عاقبت بخیری سربازی ولایت است"؛ من در خدمت حاج قاسم بودم و شاهد بودم که مرد میدان ولایت بود نه تنها مرد میدان جهاد. مهمترین سنگر، سنگر ولایت است. ◻️ از سیدحسن نصرالله سؤال کردم که بعد از امام زمان (عج) و نایبش امام خامنه‌ای در دل شما چه کسی وجود دارد، سریع پاسخ داد "حاج قاسم سلیمانی" و بعد گفت "اگر عزرائیل الان پیش من بیاید و بگوید که الان جان شما را بگیرم یا حاج قاسم را، می‌گویم جان من را بگیر، چرا که حاج قاسم برای ولایت بسیار اهمیت دارد." ◻️ یکی از روش‌های انتقام خون حاج قاسم سنگر فرهنگی است، آمریکا باید از دل‌ها خارج شود و این بسیار مهمتر از انهدام پایگاه‌های موشکی آمریکا است. هیئت سکولار نداریم و هیئت حسینی، هیئت ولایت مدار است. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰28مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "تجربه‎ های کوثرانه برای تقویت حیا و عفاف" 👤با ارائه سرکار خانم مریم انگشت ‎باف؛ مشاور خانواده، مدرس مهارت‎های زندگی، فعال فرهنگی اجتماعی و فعال حقوق زنان ⏰ در تاریخ چهارشنبه 10 آذر، به‎صورت وبینار برگزار شد. 👤 سرکار خانم به بیان تجربیات 14 ساله خود در خصوص در شهرهای مختلف ازجمله شاهرود پرداختند. این تجربیات در حوزه های مختلف نظیر ، اثرات ، لزوم جا انداختن مفهوم حیا و عفاف از دوران کودکی، بیان و پوشش در اماکنی نظیر آرایشگاه، ارائه مفاهیم به صورت غیرمستقیم به کودکان با کمک ابزارهای مختلف در جهت ترویج و انجام گرفته است. ☘️خانم انگشت باف به جهت تأکید بسیار بر روزی حلال، توزیع کتابهای مربوط به را نیز، برای کلیه مشاغل نظیر سوپر مارکت، لباس فروشی و...، در دستور کار داشتند و به هنگام خرید مایحتاج زندگی، کتاب احکام مربوط به همان حرفه را، تقدیم فروشنده می‎کردند. ☘️توجه ایشان به تأثیر خوراکهایی نظیر ژله تولید شده از حیوانات غیرحلال، بر روی کاهش و عفاف، ایشان را بر آن داشت که مذاکره در جهت تولید و فروش ژله های ایرانی را در دست کار داشته باشند. ☘️ کتاب‎های مختلف نظیر کتابهای مربوط به گرایش به عفاف در زنان غربی و آسیب‌های عروسکهای غربی بر روی ، در کنار کتابهای دینی، در ایشان، مؤثر بوده است. @umefafgaraei
🍃سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی اذعان داشتند، هر انسانی که متولد می‌شود، لازم را داراست و با رفتارها و کنشهای والدین و اطرافیان پررنگ و کمرنگ می‌شود. 🍃وقتی که حیا و عفاف در کودکی رعایت نشود، نمی توان انتظار رفتار و را در سن 9 سالگی به بعد، از کودکان داشت. 🍃خانم انگشت باف بر این باورند که جهت اثرگذاری بیشتر بر روی مخاطبان، بهتر است که درمورد حجاب و حیا و عفاف، به طور غیرمستقیم وارد گفتگو شد. به زعم ایشان، اگر مربیانی که با کودکان به بازی و فعالیتهایی نظیر شعر و نقاشی می‎پردازند، پوشش و داشته باشند، این پوشش و رفتار مربی، بر کودکان تأثیر مثبت خواهد داشت و بدون اینکه در خصوص این مسائل صحبت شود، کودکان به و حیا متمایل خواهند شد. 🍃ایشان سالهاست که تلاش خود را در جهت انتقال و خوب تصمیم گرفتن را در دستور کار خود دادند. چراکه و پوشش نامناسب عمده بانوان، به دلیل کمرنگی است و ایشان تلاش خود را در جهت تقویت این موارد مبذول داشتند. 🍃 برپایی و بیان در پارکها از دیگر فعالیتهای سخنران کارگروه عفافگرایی بود که مسائل مربوط به و را تبیین می‌کردند. بیان اثرات روحی و جسمی لباس‌های نامناسب برای بانوان و بیان نقش و از دیگر اقدامات ایشان است. چراکه این درک این موضوع، را تسهیل میکند. @umefafgaraei
🌿سخنران کارگروه عفافگرایی معتقدند، غفلت از و بی توجهی به وفور عروسکهای غربی در کشور، آسیب زننده است. چراکه عروسکها بودن دختران را می‎سازد و بهتر است در این خصوص تأمل کرد. خانم انگشت باف در این خصوص، با تولیدکنندگان عروسکهای ایرانی وارد گفتگو شدند تا در این جهت اقدام مؤثری صورت گیرد. 🌿از توجه به عکسهای چاپ شده در لباسهای کودکان هم، نباید غفلت شود. درج مفاهیم بر روی وسایل دختران، تأثیر مثبتی بر ساخت آنها دارد. ایشان تماس با تولیدکنندگان کتاب‎های رنگ آمیزی کودکان، پوشاک کودکان و حتی داروهای مربوط به کودکان، که را بر روی محصولات خود درج نموده بودند و تذکر به آنها را در دستور کار داشتند. 🌿خانم انگشت باف اذعان نمودند، آرایشگاه های زنانه، مکانهای مناسبی برای کار کردن بر روی زنان می باشد و ایشان گفتگو با اصناف آرایشگران را در دستور کار داشتند. ارتباط با بانوان آرایشگر و تبیین برخی مسائل برای ایشان، تجارب مؤثری را در پی داشت. این ارتباط با ارائه کتابهای مختلف در عرصه ، مهارتهای تفکر، احکام آرایش بانوان و... به همراه است تا مورد مطالعه قرار گیرد و ایجاد ها، زمینه مطالعه آنها را برای بانوان مراجعه کننده فراهم می آورد. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/cyPnf2PSSHPK4QD @umefafgaraei
🔷 مردم شناس انگليسي «جي. دي. آنوين» با بررسي تاريخ 5 هزار ساله، 86 جامعة مختلف را بررسي كرده است؛ نتايج تحقيقات وي پس از مرگش در سال 1936 منتشر شد. عنوان اثر منتشر شده او «بنيادهاي اقتصادي و جنسي جامعة جديد» مي‌باشد. آنوين دراين اثر فرهنگ‌ها و امپراطوري‌ها را بر مبناي رفتارهاي جنسي آنها مورد بررسي قرار داده است. خلاصه كلام آنوين اين است: «ملت‌ها هنگامي ‌به قدرت و استيلا مي‌رسند كه رفتارهاي جنسي خود را پيش و پس از ازدواج، تحت كنترل درآورند. و آنها تا هنگامي ‌در قدرت باقي مي‌مانند كه روابط و پيوندهاي اجتماعي و خانوادگي در آنها قوي بماند. و هنگامي‌كه اين حد و حدودها از ميان برود شمارش معكوس براي مرگ آن جامعه آغاز مي‌گردد و اين قاعده هيچ استثنايي ندارد». ❤️ البته 1300 سال قبل از «آنوین» پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَتَعَالَى إِذَا أَرَادَ بِقَوْمٍ بَقَاءً أَوْ نَمَاءً رَزَقَهُمُ الْقَصْدَ وَالْعَفَافَ وَ اِذا اَرادَ بِقَوْمٍ اِقْتِطاعاً فَتَحَ لَهُمْ اَوْ فَتَحَ عَلَيْهِم بابَ خيانَةٍ». همانا خدای تبارک و تعالی هرگاه ماندگاری و پایداری، و رشد و شکوفایی ملتی را بخواهد، دو چیز را نصیب و روزیشان می‌گرداند: 1. اقتصاد سالم و متعادل 2. عفاف و پاکدامنی. و هرگاه هلاکت و نابودی ملتی را بخواهد باب خیانت و فساد در امور اقتصادی و جنسی را بر روی آنان می‌گشاید! (تفسیر قرآن العظیم ابن کثیرالقرشی الدمشقی، ذیل آیه 44 انعام). @efaf_amin Kanoon-amin.ir
📣📣📣 بیست‎ونهمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: «راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» 👤با ارائه آقای دکتر سید مجید امامی؛ استادیار فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ⏰ زمان: چهارشنبه 17 آذر ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy ✅ به عرض همراهان ارجمند می‌رساند، سخنران محترم این هفته کارگروه، از شهر تهران، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و جلسه صرفاً می باشد. 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
🔰29مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران" 👤با ارائه دکتر سید مجید امامی؛ استادیار فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور 📆در تاریخ چهارشنبه 17 آذر، به‎صورت وبینار برگزار شد. 👤 در این نشست، به بیان راهبرد سه پایه مد نظر خود، به جهت پوشش و آرایش در ایران پرداختند و پس از ارائه مباحث، به برخی از سؤالات و انتقادات حاضران در جلسه پاسخ دادند و از پیشنهادات ارائه شده، استقبال نمودند. ایشان فعالان و و حجاب را چشم و چراغ کارگروه ساماندهی مد و لباس دانستند و تمایل خود را برای شنیدن کلیه در این حوزه ابراز نمودند. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
🔶به عنوان یک معلم علوم اجتماعی و سیاستگذاری عمومی عرض میکنم، ماجرای ، انتهای مسیر بسیار صعب و دشوار فهم در ایران است و در این مسیر صعب و دشوار، برخی پل ها و جاده ها وجود ندارد (یا ساخته نشده و یا خراب شده). بنابراین به سادگی نمی‎شود در این خصوص صحبت یا ادعاهایی را مطرح کرد. 🔷 اما انصافاً این ، جامعِ تمام ابعاد و زوایای یک امر می‎باشد؛ از امر اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ماجرای نسبت شرع و عرف گرفته تا ادبیاتی در خصوص نظریه سیاستگذاری و اینکه چه کسی سیاستگذاری‌ها را می‌سازد و سیاست‌ها کی و چگونه ساخته می‌شوند و همه اینها طبعاً پشت سر این ماجرا قرار می‎گیرد و عرصه بسیار مهمی است. 🔶به لحاظ تحلیل‌های روانشناسی جنسی و ، بعضی پژوهش‎های دوستان و همکاران ما نشان می‎دهد، چالش‌های ما در این عرصه، به شدت با در مسئله حجاب مرتبط است و ما حق نداریم این را یکی کنیم و هرچند که عملاً این اتفاق می افتد؛ درست نیست که آن را جزء بدانیم. 📌درست است که این موضوع، در وضعیت پوششی و آرایشی و رفتارِ بدن نما و نیمه برهنگی خودش را نشان می‌دهد، اما جزئی و عضوی از در مقابل حجاب در جامعه ایران نیست. @umefafgaraei
🔶ما با این یکی پنداری (مساوی دانستن حجاب اجباری با تمام مخالفت‌ها و مغایرت‌ها با پوشش تراز در ایران) و یکی دیدن گونه های بسیار نابهنجار حجاب (متهتک)، برنامه دقیق مداخلات روانشناختی، بالینی و فرهنگی و حتی انتظامی برای آنها را وا می‎نهیم و یا در وهله دوم می گذاریم و می‎گوییم اینها جزئی از هستند. 🔷 جامعه به گونه ای شده که عده ای رو به برهنگی و عده ای رو به پوشیدگی حداکثری هستند و حتی مایلند چشمانشان را نیز پشت پوشیه پنهان کنند و اصلاً با مردان حرف نزنند؛ چه برسد به اینکه با مردان در مسائل اجتماعی مراوده داشته باشند. 🔶این آنقدر عمیق شده که جامعه به لحاظ نموداری، دچار عمیق شده است و این شکاف، مناسب طبیعی توسط نیست. قاعده و این است که جامعه، خود خودش را حفظ کند و دهد. در این فضاست که نمی‎شود تذکراتی را ارائه داد و یا باید تذکرها را گفت و درگیر نشد و رفت. ✅سعی مدیریت جدید بر این است تا گروه های نابهنجار جدی گرفته شود. @umefafgaraei
🔶راهبرد سه پایه که جان مایه آن توسط مطرح شده است، به عنوان یک مطرح است. وظایف معینی طبق مصوبات و قوانین در حوزه عفاف و حجاب، برای کارگروه ساماندهی مد و لباس برشمرده شده است که پیگیری آنها از ماست. 🔷 استراتژی سه پایه معتقد است، سه رشته عملیاتی باید انجام شود، اما قبلش دو سیاست اجرایی جدی وجود دارد. 🔶سیاست اجرایی اول این است که این طرح جایگزین هیچ طرح دیگری نیست (تذکر لسانی و امر به معروف و... در جای خود همه انجام می‌شود) و نکته دیگر اینکه توأمان بودن را مدنظر دارد. 🔷 در این سعی بر رفع موانع است تا کار بیشتر شود. انجام این سه راهبرد به همراه هم، باعث افزایش تمرکز در این می‎شود. ✴️راهبرد سه پایه به شرح زیر است، که اگر هر یک نباشد سه پایه زمین می‎خورد: 1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده؛ به کمک گفتمان سازهای حاکمیت و دستگاه های گفتمانی 2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه (ساماندهی تولیدکنندگان پوشاک) 3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 🌿آقای محروقی: با نگاهی به قانون مد و لباس و وظایف دستگاه های اجرایی، چند دستگاه مغفول مانده اند؛ نظیر آموزش و پرورش، گردشگری و... و اینکه شما هر چند ماه یکبار دستگاه ها را دریافت می‎کنید؟ و در صورت تخلف، قدرت کافی را برای برخورد با آنها دارید؟ سوم اینکه آیا فقیهی هم در کارگروه شما حضور دارند که از منظر مسائل شرعی به شما کمک کنند و همچنین از لحاظ امنیتی و انتظامی و سیاسی؟ ضمن تشکر، اگر قول بدهید که هر شش ماه یکبار، جلسه ای به همین صورت داشته باشیم و ضمن ارائه گزارش، نظرات دوستان را هم دریافت کنید، امری شایسته خواهد بود. 🌿دکتر شیبانیان: یکی از آسیب‌های جدی در بحث عفاف و حجاب در جامعه، ناشی از است و اگر این بحران حل نشود، مردم نیز رویه خود را عوض نخواهند کرد. طرز فکر جوانهایی که وارد اجتماع می‌شوند، با ارزشگذاری در جامعه ساخته می‎شود و تا زمانی که یک ارزش به حساب نیاد، این مسئله تغییر نمی‌کند و ازطرف دیگر ها نیز هجمه وارد می‌کنند. چه فکری به حال این بحران ارزشگذاری شده و با چه ابزراهایی برای درمان این مسئله چاره اندیشی می‎کنید؟ آیا پژوهش و یا تدبیری در این خصوص انجام گرفته است؟ 🌿دکتر مغربی: به نظر روی مشارکت‎های مردمی خیلی کار نشده است. چیزی که از نظر دولت و شما سخت و ناممکن است، برای مردم خیلی ساده است. ما در رزم‎های خیابانی خود موفق عمل می‎کنیم و پاسخ‎های درخور برای ارائه به افراد را آماده داریم. امور کارها را تسهیل می‎کند. @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 ☘️دکتر اسلامیان: با نظر به اینکه رئیس جمهور در جلسه آبان ماه، به اشاره کردند و به کلیدواژه اشاره کردند و خودشان هم به این موضوع (هنر اشتراک گذاری ارزش‎های اسلامی و ایرانی) پایبند هستند و بروز آن در رفتارهای ایشان در سفرهای استانی و... باعث خوشحالی است؛ شما تا چه اندازه توانسته اید این دو کلیدواژه را با هم همراه کنید؟ چراکه پاشنه آشیل مسائل فرهنگی در کشور این است که بسیاری از رسانه های معاند، این دو کلیدواژه را در مقابل هم قرار می‌دهند. ☘️خدیجه بهبودی: نهی از منکر، دو بخش دولتی و مردمی دارد و آنچه که پیش می‌رود بخش مردمی است که به صورت کمرنگ و حداقلی است. در بخش نهی از منکر دولتی، بر تولید و واردات و اصناف مطرح است و تا این موارد برطرف نشود، اصلاً کارهای دیگر از ناحیه مردمی فایده ندارد. مورد بعد اینکه باید از شیوه خود دشمن استفاده کرد و را با عنوان‎هایی چون بی کلاسی و بی شخصیتی معرفی کرد. اما متأسفانه در رسانه و سینمای ما، شخص پولدار، باشخصیت و باکلاس، بدحجاب است و این علل بسیاری از ناهنجاریهای امروز است. تنها اعتراض به وضع بی حجابی مطرح نیست، بلکه موضوع ناهنجاریهای نمایشی جنسی در جامعه است. بستر رشد این مسائل، جامعه است که تحت تأثیر داخلی و خارجی می‏باشد. ☘️خلیلی: سلبریتی ها بسیار مهم هستند. باید برای آنها جلسات اعتقادی بگذارید و این موضوع دست وزارت ارشاد است. چراکه آنها الان الگوی نوجوانان و جوانان هستند. @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 🌱زهرا سادات سهروردی: نهادهای متولی فرهنگی بعضاً خودشان ضدفرهنگی عمل می‎کنند. پس مانده های تفکر لیبرالیستی و سکولاریستی از دولت قبل باید جدی شود و هیچگونه تسامح و تساهلی در این زمینه پذیرفتنی نیست. 🌱خانم زاهدی فر: عوامل ریل گذاری عفاف و حجاب اهمیت دارد. آقای دکتر را جزء جامعه مؤمنین می‎دانیم؛ اما اولین اقدام ایشان این بود که، دبیر کارگروه شان را فردی گذاشتند که با این بیانات زیبایی که فرمودند منافات دارد و این موضوع موجب سلب اعتماد جامعه مؤمنین می‎شود. 🌱فاطمه رضائی: نظارت بر تولید پوشاک و واردات پوشاک به شدت مغفول واقع شده است. عرضه انواع مُد و پوشاک در عرصه فضای مجازی مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. نباید به ، برچسب نگاه اجتماعی نامناسب بزنیم. مدت مدیدی است که فرهنگ عفاف و جامعه جدی دیده است. 🌱دکتر زرین دخت امامی: شخصاً به دنبال چرایی و راه حل این معضل هستم؛ ولی دردناکتر از همه این است که نسل جدید، به ویژه دانشجویان که همسن بسیاری از فرزندان ما هستند و حتی در فرزندان همکاران، علیرغم پایبندی اصولی خانواده به حجاب، فرزندان، هم حجاب گریز و هم متأسفانه نمازگریزند. چاره چیست؟ 🌱نظری: به نظرتان چند سال زمان نياز است تا بتوانيم به حالت و پايدار برسيم؟ 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/LAHmsBDn6j8s5Ly @umefafgaraei
📣📣📣سخنی با فعالان عرصه عفاف و حجاب ❇️پیرو جلسه برگزار شده در کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی با حضور ، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و کشور، به درخواست ایشان و همچنین برگزاری جلسه ای به منظور نقد و بررسی رویکرد آن کارگروه، آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات عفافگرایان ارجمند در خصوص «استراتژی سه پایه» مطرح شده توسط دکتر سیدمجید امامی، در زمینه «مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» هستیم. 🔵 خواهشمند است در صورت امکان، انتقادات و پیشنهادات خود را تا روز یکشنبه (28 آذر 1400) به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. 🔴 ضمن دعوت کلیه دغدغه مندان فرهنگی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در این عرصه، از کیفیت نه چندان مطلوب فایل جلسه بارگذاری شده می‌گردد. ✅ضمن بارگذاری فایل صوتی جلسه، سعی شد گزارش مختصری ازجلسه نیزارائه شود. 👆 ✍️با تقدیم احترام: محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
📣📣📣 سی امین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: «پیشران‎ها و چالش‎های رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد» 👤با ارائه آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 24 آذر ماه ساعت 14:45 🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
🔰رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: ◼️«إنَّ فاطِمَةَ اَحصَنَت فَرجَها فَحَرَّمَ اللهُ ذُرَّیَّتَها عَلَی النّارِ» ◼️همانا فاطمه به‌شدت ورزید در نتيجه خداوند فرزندانش را بر آتش حرام نمود. 🔲آری اگر خداوند به مریم علیهاالسلام به‌خاطر و ، عیسی مسیح را عنایت فرمود، به سلام‌الله‌علیها نیز به‌خاطر ، فرزندانی پاک و معصوم از گناه عطا نمود که مقام برخی از آنها به‌مراتب از عیسی علیه‌السلام برتر است. ✔️نمونه‌هایی از شدید حضرت زهرا سلام الله علیها: 🍁وقتی براساس تقسیم کار بنا شد کارهای بیرون از خانه به امیرمؤمنان علیه السلام و کارهای داخل خانه به ایشان واگذار شود حضرت زهرا سلام الله علیه بسیار مسرور شدند؛ زیرا بر اساس این تقسیم کار، از معاشرت با مردان جهت خرید کالا و... معاف گشتند. 🍁حضرت زهرا سلام الله علیه خود را از مردی نابینا پنهان نمودند تا خدای نکرده بوی بدنشان به مشام او نرسد. 🍁ایشان در گفتار و در عمل معتقد بودند که بهترین چیز برای زن آن است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را. 🍁به هنگام ایراد خطبة فدکیه در مسجد، میان ایشان و مردان پرده‌ای کشیده شد تا مردی او را نبیند. 🍁ایشان حتی برای بعد از وفات خود نگران بودند که نکند چشم نامحرمی به جنازه ایشان بیفتد، لذا سفارش کردند پیکر مبارکشان در تابوت لبه‌دار قرار گیرد. 📚منبع درسنامه عفاف، ص 104 🍂فرا رسیدن ایام فاطمیه و سلام الله علیها بر تمام تسلیت باد. Kanoon-amin.ir @umefafgaraei
🔰 درخواست عدم حضور آقایان در اتاق‌های عمل زنان و زایمان 📜 این عریضه جهت دفاع از این کشور اسلامی نوشته شده است. 🔶 زن مسلمان و با حیایی که از قضای روزگار گذرش به بیمارستان‌هایی می‌افتد و ناگهان متوجه می‌شود که انگار به جایی خارج از این کشور مراجعه کرده است. 🔷 زنی که تا آن زمان کاملاً مواظب بود که گوشه‌ای از و حیایش فرو نریزد، حجابش کامل باشد و متانتش خدشه‌دار نگردد، ناگهان وارد اتاق عمل بیمارستانی می‌شود که پر از پرستاران و پزشکان مرد است. 🔶 در اتاق عمل زایمانش پزشک مرد هم دیده می شود. پرستاران مرد دائماً در رفت و آمدند. کلاهی به او می‌دهند که در حالت فرمالیته چیزی بر سر داشته باشد. به محوطه اتاق عمل اجازه ورود با داده نمی شود. پوشش کامل که چه عرض کنم، حتی پوشش معمول. 🔷 کوتاه سخن اینکه ما زنان این مرزوبوم حق داریم به بیمارستانی برویم که خودشان چادر در اختیار بیماران بگذارند. محوطه خانم ها و اقایان جدا باشد و... مگر کم پرستار و پزشک زن داریم که حتماً باید در اتاق زایمان نیز مردان رفت و آمد داشته باشند؟! 📌این من مادر است که فرزندم را در محیطی به دنیا آورم. این حق منِ مادر است که و پوشش و حیایم خدشه‌دار نگردد. 👈 لطفاً حمایت بفرمایید👇 https://farsnews.ir/my/c/108102 @umefafgaraei
🔰30مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "پیشران‎ها و چالش‎های رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد" 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد 📆در تاریخ چهارشنبه 24 آذر، به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ✴️ در این نشست به ارائه پژوهش اخیر انجام شده پرداختند. پژوهش ایشان به واکاوی پسران دانشجو و کشف پیشران‏ها و چالش‎های پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کاربردی، که با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناختی انجام گرفته، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود که 48 دانشجوی پسر مقطع کارشناسی، با نمونه‎گیری هدفمند «باحداکثر تنوع»، مورد مصاحبۀ نیمه‎ساختاریافته قرار گرفتند و اطلاعات به دست آمده، به روش کدگذاری سه مرحله‎ای استراوس و کوربین تجزیه‎وتحلیل شدند. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
❇️عبارت‌های بیان‎شده از سوی مشارکت‌کنندگان، در قالب 858 مفهوم، 62 مقوله‌ و 14 مضمون دسته‎بندی شدند. با بررسی افراد، یافته‎ها با اندکی اغماض، در سه محور به شرح زیر جای گرفتند. 1️⃣ به روابط نامشروع، 2️⃣ روابط نامشروع و 3️⃣ از روابط نامشروع ✅مضامین استنباط‎شده در شامل: 1️⃣ مذهب اباحه‎گری، 2️⃣ افول هویت بومی، 3️⃣ غلبه نیاز جنسی، 4️⃣ مسائل روانشناختی، 5️⃣ بستر اجتماعی رسانه‎ای محرک، 6️⃣ خودفریبی 7️⃣ و رؤیای دست‎نیافتی ازدواج بود. ✅مضامین مشتمل‎بر 1️⃣ معنویت‌گرایی، 2️⃣ غیرت‎ورزی 3️⃣ و پیامداندیشی بود. ✅چهار مضمون نیز 1️⃣ آسیب‌زا بودن روابط نامشروع، 2️⃣ تأمین نیاز جنسی از سایر روش‎ها، 3️⃣ نبودن شرایط روابط نامشروع 4️⃣ و انتخاب مسیر عفاف‌ نیز، مشخص شد. 📚 پاورپوینت نمایش داده شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/FMMYcJT75sKJtLq 📃مقاله چاپ شده در فصلنامه علمی پژوهشی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/Nq3rAJk5QaQmskH 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/JzyYLzXEra49WzD @umefafgaraei
*جنگ شهوت و سکس و سایه های شکستنی تلخ کشف حجاب به صورت سازماندهی شده و ناشده در حال انجام است!!!!* *عده ای پول گرفته اند تا کشف حجاب کنند و در خیابان راه بروند!* *میخواهند عادی سازی کنند. پول میگیرند و برهنه در خیابان راه میروند! و عده ای دیگر هم تقلید می کنند.* *اما سر همه این جریانها به یک جا ختم میشود؛ میخواهند ایران را آندلس کنند!* *توجه مردم را از مسائل مهم و حیاتی به سمت شهوت گرایی میبرند!* *اینگونه جامعه زودتر رو به زوال میرود! بدون اینکه جنگی بشود و خونی ریخته بشود! کشور را میگیرند!* *امروز از نوجوان ۱۲ ساله تا پیرمرد ۶۰ ساله را چنان شهوت پرست کرده اند که یکی از فشار شهوت حتی قاتل هم میشود و دیگری با داشتن فرزند و نوه میرود سراغ روابط نامشروع!!* *جنگ امروز در داخل شهرهاست:* *جنگ شهوت، * *جنگ هوا و هوس،* *جنگ مشروب، * *جشن مخلتط و روابط نامشروع،* *جنگ رقص های شیطانی و مسخ کننده،* *جنگ مسابقه بی حیایی و دلربایی، بخشی از جنگ امروز در شبکه های اجتماعی است.* *جایی که نوجوان در کنار پدر و مادرش در خانه نشسته اما در گوشی دارد چت جنسی میکند.* *دشمن خوب فهمیده که در جنگ نظامی با ما پیروزی ندارد و به جایی نمیرسد.* *اما با جنگ شهوت نهایت تا چند سال دیگر کشور را کاملا تسخیر میکند.* *چون همه را درگیر خودش کرده از خانواده های مذهبی گرفته تا آنهایی که دیگر حتی برهنگی برایشان عادی است، همه درگیر این جنگ شده اند.* *خودمان را گول نزنیم.* *همینگونه بی تفاوت پیش برویم فردا ایران یک آندلس بزرگ خواهد بود و زهر یک شکست بزرگ و تاریخی را به کام ملت ایران می ریزند…* *دیر بجنبیم همه چیز از دست می رود!!!* *فراموش نمی کنیم آندلس از طریق نفوذ راهبان جاسوس مسیحی بوسیله یکی از امرای خائن یا ساده لوح حکومت اسلامی به درون مرزهای مسلمانان با پوشش مذاکره و تعامل و گفتگوی تمدنها و ادیان صورت گرفت و قرار شد تبلیغ و مفاهمه دوطرفه انجام شود اما راهبان جاسوس بجای تبلیغ دین و مذاکره بین ادیان، دختران موطلایی و زیبای رومی را برای شل نمودن مسلمانان با خود به سوغات می آوردند و این سوغاتی های جنسی و جنگ اجناس نرم آنقدر در سست نمودن اراده امرا و بدنه اجتماعی حکومت اسلامی اثرگذاشت که ناگهان پس از سپری شدن شب گناه، صبح هنگام از خواب غفلت بیدار شدند و دیدند که سرشان روی سینه شان قرار گرفته است!* *دشمن همان است و نفوذی همان است و نفوذگر و نفوذپذیر نیز همانها هستند! *هدف دشمن در جنگ نرم فروپاشی نظام جمهوری اسلامی از داخل است تکلیف ما مبارزه با چنین حربه هایی در فضای مجازی است. اگر کسی در جنگ نرم فعال نباشد دشمن بر افکار ملت سوار می شود و بقول رهبری آنطور که او می خواهد افکار را هدایت می‌کند. دقت کنیم بعد ۵۰ سال از رحلت پیامبر، واقعه کربلا را برای نوه پیامبر بوجود آوردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعتراض امام جمعه ارومیه به ولنگاری سریال‌های خانگی ⛔️ سریال ها و فیلم هایی را برای خانواده ها در بستر پخش می‌کنند که تبلیغ اباحی گری، بی‌بندوباری، برهنگی، خیانت زن و شوهر به همدیگر، ارتباطات مثلثی و مربعی، شرب خمر و استفاده از مواد مخدر و زندگی اشرافی را در ، در بر دارد! 🔥این فیلم‌ها در به خانواده ها، بسیار بسیار مهمتر، بالاتر و مؤثرتر از سریال‌های خارجی و ماهواره‌ای است. ♨️ظاهراً مسئولان امر خوابیده اند و فکری به این مسئله نمی‌کنند! ♨️وزارت ارشاد و دیگر مسئولان فرهنگی کی قرار است به این خانواده ها برسند؟ ⚠️زمانی که ها از هم پاشیدند؟ و نعوذ بالله روابط غیرشرعی حاکم شد؟! 🎙حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی @umefafgaraei